Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

RESOLUCIÓ de 29 d'octubre de 2010, de la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional, per la qual es dicten instruccions per a incloure el número d'identificació de l'alumnat, NIA, en els documents bàsics d'avaluació i s'establix el procediment d'assignació a l'alumnat de Programes de Qualificació Professional Inicial, PQPI, i de Formació Professional. [2010/12089]

(DOGV núm. 6394 de 10.11.2010) Ref. Base de dades 012101/2010

RESOLUCIÓ de 29 d'octubre de 2010, de la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional, per la qual es dicten instruccions per a incloure el número d'identificació de l'alumnat, NIA, en els documents bàsics d'avaluació i s'establix el procediment d'assignació a l'alumnat de Programes de Qualificació Professional Inicial, PQPI, i de Formació Professional. [2010/12089]
El Reial Decret 1538/2006, de 15 de desembre, pel qual s'establix l'ordenació general de la Formació Professional del sistema educatiu, determina en l'article 15.7 que els documents oficials del procés d'avaluació en les ensenyances de Formació Professional del sistema educatiu són l'expedient acadèmic de l'alumne o alumna, les actes d'avaluació i els informes d'avaluació individualitzats. Els informes d'avaluació i els certificats acadèmics oficials són els documents bàsics que garantixen la mobilitat de l'alumnat.
L'Orde de 29 d'abril de 2009, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula el número d'identificació de l'alumnat de la Comunitat Valenciana, establix que este serà aplicable, entre altres, en les ensenyances de Formació Professional i que es farà constar en tota la documentació oficial en què calga identificar un alumne o alumna.
L'Orde de 19 de maig de 2008, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regulen els Programes de Qualificació Professional Inicial a la Comunitat Valenciana establix en l'article 19 els documents d'avaluació.
L'Orde 79/2010, de 27 d'agost, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula l'avaluació de l'alumnat dels cicles formatius de Formació Professional del sistema educatiu en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, establix el procediment per a desenvolupar l'avaluació de l'alumnat i els documents bàsics que garantixen la seua mobilitat. En els seus annexos s'inclouen els models dels documents oficials que els centres docents públics i privats han d'utilitzar i omplir. Dits annexos inclouen, entre altres dades, el número d'identificació de l'alumne o alumna, NIA.
Es considera per tant necessari dictar instruccions sobre com obtindre l'esmentat número d'identificació de l'alumnat i la seua aplicació en els documents d'avaluació establits.
En virtut del que exposa i d'acord amb les competències conferides per l'article 70 de la Llei del Consell i l'article 13 del Decret 118/2007, de 27 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Educació, resolc dictar les següents instruccions:
Primer. Consideracions generals
1. Tot l'alumnat que curse Programes de Qualificació Professional Inicial, PQPI, i cicles formatius de Formació Professional disposarà d'un número que l'identifique, número d'identificació d'alumnat, d'ara en avant NIA, assignat en el moment de la seua incorporació al sistema educatiu valencià i que serà utilitzat al llarg de la seua vida escolar.
2. El NIA és un número seqüencial de huit dígits.
3. El NIA identifica unívocament l'alumna o alumne basant-se en les dades següents: nom, primer cognom, segon cognom, data de naixement, sexe, DNI, localitat de naixement i província de naixement.
4. El NIA es farà constar en tota la documentació oficial en què calga identificar un alumne o alumna.
Segon. Assignació del número d'identificació de l'alumnat
1. El procediment de sol·licitud del NIA es realitza a través de l'aplicació ITACA (Innovació Tecnològica Administrativa per a Centres i Alumnat) i s'accedirà des de l'enllaç següent: .
2. Per a accedir a l'esmentada aplicació s'haurà d'escriure l'identificador d'usuari i la contrasenya. Una vegada a ITACA es triarà l'opció gestió del NIA.
3. Els usuaris i contrasenyes dependran del tipus de centre:
3.1. Per als centres públics de Secundària, centres integrats públics de Formació Professional i privats concertats (que ja utilitzen ITACA en processos com l'admissió) l'usuari i la contrasenya seran els mateixos que els utilitzats per a entrar a gestionar determinats processos, com el ja mencionat d'admissió.
3.2. Per a centres privats (que no utilitzen ITACA en altres processos) l'usuari i la contrasenya seran els mateixos que utilitzen en altres ensenyances o en la gestió del Pla PREVI.
Tercer. Gestió del NIA
1. El centre comprovarà i introduirà, a través de les ferramentes informàtiques corresponents (ITACA), les dades bàsiques tal com figuren en els documents oficials aportats per l'alumnat. El sistema els verificarà per mitjà d'una busca.
Per a realitzar la busca s'haurà de marcar obligatòriament el camp sexe i la data de naixement. A continuació es podrà optar per buscar alguna de les combinacions següents:
1.1. Introduir el primer cognom i un altra dada a triar entre nom i segon cognom.
1.2. Introduir el NIF/NIE o qualsevol altre document junt amb la data de naixement.
1.3. Introduir més camps dels necessaris.
2. Una vegada realitzada la busca per dades bàsiques, el sistema oferirà uns resultats:
2.1. Si l'alumnat té NIA, per estar incorporat a ITACA procedent d'altres ensenyances del sistema educatiu valencià o per haver format part del procés d'admissió, s'utilitzarà el NIA assignat a l'alumnat. Este es podrà copiar o exportar a un fitxer en format full de càlcul o HTML.
2.2. Si el sistema no oferix cap resultat, significarà que l'alumne o l'alumna no figura a ITACA, i per tant no disposa de NIA. En este cas, caldrà completar les dades no obligatòries (el segon cognom, el document o el municipi de naixement) i cerciorar-se que són correctes. A continuació, seleccionarà «Nou NIA».
2.3. Una vegada que el sistema mostre els resultats de busca, marcarà l'opció correcta perquè s'assigne un NIA nou.
3. Els nous NIA creats apareixeran en la pantalla inicial de «NIA creats en el centre». Eixes dades podran usar-se, per mitjà de procés d'exportació, en altres aplicacions informàtiques de gestió acadèmica.
Quart. Documents bàsics d'avaluació
El NIA s'utilitzarà en els documents del procés d'avaluació de l'alumnat de Programes de Qualificació Professional Inicial i de Formació Professional següents:
- Expedient acadèmic
- Actes d'avaluació
- Informe d'avaluació individualitzat
- Certificat acadèmic oficial
I en tots aquells documents oficials utilitzats en el centre que contribuïsquen a la gestió de la documentació acadèmica de l'alumnat.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL ÚNICA
La documentació oficial de l'alumne, utilitzada per a la tramitació del NIA quedarà arxivada i custodiada en el centre docent; l'administració educativa podrà requerir-la per a realitzar les comprovacions oportunes i la gestió d'incidències futures.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Coordinació
Les direccions territorials competents establiran les mesures necessàries per a assegurar l'adequada coordinació i desenrotllament dels procediments establits en esta resolució en els centres docents del seu àmbit territorial.
Segona. Entrada en vigor
La present resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana i els seus efectes s'entenen referits a l'inici del curs escolar 2010/2011.
València, 29 d'octubre de 2010.- La directora general d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional: Mª Auxiliadora Hernández Miñana.

linea
Mapa web