Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 162/2007, de 21 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament dels Òrgans Territorials i Urbanístics de la Generalitat. [2007/11698]

(DOGV núm. 5606 de 25.09.2007) Ref. Base de dades 012105/2007

DECRET 162/2007, de 21 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament dels Òrgans Territorials i Urbanístics de la Generalitat. [2007/11698]
Mitjançant el Decret 7/2007, de 28 de juny, del president de la Generalitat, es determinen les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat i la seua denominació. Posteriorment, el Decret 92/2007, de 6 de juliol, del Consell, va establir l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i va determinar les funcions que s'atribueixen als òrgans directius que la componen atenent a les competències que els han sigut assignades.
D'altra banda, el Decret 131/2007, de 27 de juliol, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament orgànic i funcional de la conselleria de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Habitatge, determina les funcions que s'atribueixen als òrgans superiors i centres directius que la componen, com també les unitats administratives de superior rang que s'adscriuen a cadascun. Pel que fa a les competències territorials i urbanístiques de la conselleria, la regulació dels òrgans urbanístics de la Generalitat incardinats en aquesta és l'establida mitjançant el Decret 201/2003, de 3 d'octubre, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament dels òrgans urbanístics de la Generalitat.
La nova estructura orgànica de la Generalitat derivada de l'esmentat Decret 92/2007, del Consell, exigeix acomodar l'estructura operativa dels òrgans urbanístics de la Generalitat a la realitat actual i, en conseqüència, demana una necessària modificació de la normativa reguladora d'aquests òrgans.
A aquest efecte, i de conformitat amb el que preveu l'article 49.1.9 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i segons el que disposa l'article 18.f) de la Llei del Consell, a proposta del conseller de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Habitatge, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 21 de setembre de 2007,
DECRETE
Article únic
S'aprova el Reglament dels òrgans territorials i urbanístics de la Generalitat, el text del qual s'insereix com a annex a aquest decret.
DISPOSICIONS TRANSITÒRIES
Única
Les comissions territorials d'urbanisme hauran d'acomodar la seua composició al que disposa aquest decret dins dels dos mesos següents a l'entrada en vigor.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única
Queda derogat el Decret 201/2003, de 3 d'octubre, del Consell, i totes les disposicions que del mateix rang o d'un rang inferior s'oposen al que disposa aquest decret.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
S'autoritza el conseller de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Habitatge perquè dicte el Reglament de funcionament de les comissions territorials d'urbanisme, el del Consell Superior de Territori i Urbanisme i totes els altres disposicions que calguen en desenvolupament d'aquest decret.
Segona
Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la seua íntegra publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
València, 21 de setembre de 2007
El president de la Generalitat,
FRANCISCO CAMPS ORTIZ
El conseller de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Habitatge,
JOSÉ RAMÓN GARCÍA ANTÓN
ANNEX
REGLAMENT DELS ÒRGANS TERRITORIALS I
URBANÍSTICS DE LA GENERALITAT
CAPÍTOL I
ÒRGANS TERRITORIALS I URBANÍSTICS
Article 1. Òrgans territorials i urbanístics de la Generalitat
Exerciran les competències territorials i urbanístiques de la Generalitat els òrgans següents:
1. El Consell.
2. El titular de la conselleria competent en matèria d'ordenació del territori i urbanisme.
3. El Consell Superior de Territori i Urbanisme.
4. El titular de la secretaria autonòmica amb competències en matèria d'ordenació del territori i urbanisme.
5. La direcció general amb competències en matèria d'ordenació del territori i urbanisme.
6. Les comissions territorials d'urbanisme.
7. Les comissions informatives d'urbanisme.
CAPÍTOL II
ÒRGANS TERRITORIALS I URBANÍSTICS COL·LEGIATS
Article 2. El Consell Superior de Territori i Urbanisme
El Consell Superior de Territori i Urbanisme és el màxim òrgan assessor de les administracions públiques amb competència en matèria d'ordenació del territori i urbanisme de la Comunitat Valenciana.
Article 3. Les comissions territorials d'urbanisme
Les comissions territorials d'urbanisme d'Alacant, Castelló i València són òrgans de coordinació interadministrativa dependents de la conselleria competent en matèria d'ordenació del territori i urbanisme, de naturalesa col·legiada i en les quals s'integra una àmplia representació de les Administracions i col·lectius professionals i empresarials amb presència en l'ordenació del territori i l'urbanisme; tot això amb la finalitat de garantir la màxima pluralitat en l'exercici de les competències que, en matèria d'ordenació del territori i urbanisme, els atorga l'article 10 d'aquest reglament.
Article 4. Les comissions informatives d'urbanisme
Per cada comissió territorial es constituirà, també, una comissió informativa d'urbanisme, la qual integrarà una representació tècnica qualificada dels diversos departaments i organismes amb competències d'àmbit provincial. De naturalesa fonamentalment tècnica, tenen com a funció bàsica la de preparar i dictaminar els assumptes que hagen de ser tractats per les comissions territorials d'urbanisme.
CAPÍTOL III
COMPETÈNCIES I ATRIBUCIONS DELS DIVERSOS ÒRGANS TERRITORIALS I URBANÍSTICS
Article 5. Competències territorials i urbanístiques reservades al Consell
Dins de les competències urbanístiques i d'ordenació del territori de l'administració de la Generalitat, queden reservades al Consell les atribucions següents:
a) L'alta direcció de la política urbanística i d'ordenació territorial de la Generalitat i el desenvolupament reglamentari de la seua legislació.
b) Aprovar definitivament els Plans d'Acció Territorial.
c) Acordar la tramitació urgent dels plans.
d) Atorgar al titular de la conselleria competent en matèria d'ordenació del territori i urbanisme l'habilitació necessària per a la redacció de planejament transitori en situacions d'urgència.
e) Suspendre la vigència del planejament i establir el règim urbanístic aplicable transitòriament.
f) Resoldre les discrepàncies que manifesten els municipis respecte als projectes per a la instal·lació o construcció d'obres o serveis públics que siguen promoguts per la Generalitat o autoritzats per les diverses conselleries en l'exercici de les seues competències respectives.
g) Imposar les multes per infracció urbanística en la quantia establida en la normativa d'aplicació.
h) Nomenar, a proposta del titular de la conselleria competent en matèria d'ordenació del territori i urbanisme, els vocals del Consell Superior de Territori i Urbanisme.
i) Les altres competències que li atribueixen les Lleis.
Article 6. Competències territorials i urbanístiques reservades al titular de la conselleria
Són atribucions del titular de la conselleria, dins de les competències d'ordenació de territori i urbanisme de la Generalitat, les següents:
a) Definir i supervisar la política urbanística general i d'ordenació territorial de l'administració de la Generalitat d'acord amb els principis d'acció definits pel Consell.
b) Preparar i presentar al Consell els avantprojectes de llei, propostes d'acord i projectes de decret relatius a qüestions pròpies del departament en matèria d'ordenació del territori i urbanisme, i referendar aquests últims una vegada aprovats.
c) Elevar al Consell les propostes d'acord que convinguen a l'exercici de les competències expressades en l'article anterior; en particular, li correspon aprovar provisionalment els Plans d'Acció Territorial que siguen formulats pel seu departament.
d) Exercir la potestat reglamentària en matèria d'ordenació del territori i urbanisme, en forma d'ordres, com també aprovar les instruccions previstes en la legislació territorial i urbanística valenciana.
e) Aprovar definitivament els instruments de planejament, fins i tot declaracions d'interés comunitari, quan això siga competència autonòmica, llevat de les excepcions regulades en els articles 5.b) i 10.a) d'aquest reglament.
f) Autoritzar la tramitació o aprovació dels següents instruments de planejament:
1. Plans parcials amb les característiques específiques que es preveuen en l'article 210.3 del Reglament d'ordenació i gestió territorial i urbanística, aprovat pel Decret 67/2006, de 19 de maig, del Consell.
2. Programes sobre àrees reservades o previstes per a actuacions d'administracions supramunicipals, en els supòsits regulats en els articles 89.4 i 261 de la Llei urbanística valenciana.
g) Requerir i impulsar la redacció i tramitació de planejament municipal en els termes previstos pels articles 81 i 82 de la Llei urbanística valenciana.
h) Nomenar i cessar fins a dos vocals de les comissions territorials d'urbanisme.
i) Proposar al Consell, per al seu nomenament, els vocals del Consell Superior de Territori i Urbanisme.
j) Li corresponen, així mateix, les competències urbanístiques i d'ordenació del territori de la Generalitat que no estiguen expressament atribuïdes per aquest reglament a altres òrgans.
Article 7. Competències territorials i urbanístiques reservades al titular de la secretaria autonòmica
Són competències del titular de la secretaria autonòmica les següents:
a) Dictar les disposicions necessàries per a la millor aplicació de la normativa urbanística i d'ordenació territorial per l'administració de la Generalitat.
b) Exercir les potestats autonòmiques de protecció i restauració de la legalitat urbanística, per qualsevol títol de legitimació aplicable.
c) Incoar els expedients sancionadors en matèria urbanística que hagen de ser tramitats per la Generalitat, nomenant instructor i Secretari, i impulsar els tràmits necessaris per a l'adopció de les mesures de preservació o restauració de l'ordre urbanístic que pertoquen d'acord amb la legislació vigent. Li correspon, igualment, supervisar i dirigir les funcions d'inspecció urbanística i d'ordenació territorial que exercisca la Generalitat.
d) Imposar les sancions pecuniàries per infracció urbanística quan l'import de la multa supere la competència municipal, excepte el que disposa l'article 5.g) d'aquest reglament.
e) Qualssevol altres per a les quals el delegue el titular de la conselleria.
Article 8. Atribucions del Consell Superior de Territori i Urbanisme
1. Al Consell Superior de Territori i Urbanisme correspon dictaminar i informar en els casos que així ho exigisquen les lleis o qualsevol disposició reglamentària amb rang de decret o quan ho sol·licite el Consell o algun dels seus membres.
2. En concret, correspon al Consell emetre un informe o dictamen, segons siga procedent, en els supòsits següents:
– Minoració d'estàndards en actuacions d'ús predominant industrial quan es tracte de complexos industrials aïllats o activitat productiva especial, conforme a l'article 73 de la Llei urbanística valenciana.
– Programació d'actuacions integrades que comprenguen un àmbit superior a 50 hectàrees o quan la complexitat del programa ho exigisca, en els termes que preveu l'article 136 de la Llei urbanística valenciana.
– Resolució de l'adjudicació de programes d'actuació integrada, per exigència de l'article 143 de la Llei urbanística valenciana.
– Modificacions de planejament que legalitzen actuacions urbanístiques irregulars, per exigència de l'article 94 de la Llei urbanística valenciana.
– Elaboració de planejament general transitori, en els termes de l'article 82 de la Llei urbanística valenciana.
– Instruccions del titular de la conselleria competent en matèria d'ordenació del territori i urbanisme dirigides a orientar sobre objectius i prioritats dels plans i que il·lustren sobre els problemes més comuns que hi convinga resoldre, segons l'article 40 de la Llei urbanística valenciana.
– Requeriment del titular de la conselleria competent en matèria d'ordenació del territori i urbanisme a municipis sense planejament general perquè l'elaboren o als municipis amb planejament perquè el revisen o modifiquen per a adaptar-lo als plans d'acció territorial o a circumstàncies que justificadament ho aconsellen; tot això en els termes de l'article 81 de la Llei urbanística valenciana.
3. Escaurà, igualment, l'emissió d'informe o dictamen del Consell Superior de Territori i Urbanisme en qualssevol altres supòsits en què així ho exigisca una disposició legal o reglamentària.
Article 9. Atribucions de la direcció general competent en matèria d'ordenació del territori i urbanisme
Correspon en titular de la direcció general amb competències en matèria d'ordenació del territori i urbanisme, executar, sota la direcció i coordinació de la secretaria autonòmica, les directrius que, en matèria d'ordenació del territori i urbanisme, assenyale el titular de la conselleria. Les seues atribucions són:
a) Formular i elevar propostes raonades sobre l'aprovació definitiva de Plans als òrgans competents de la Generalitat, com també supervisar i impulsar la redacció i tramitació dels Plans la formulació dels quals corresponga al seu departament.
b) Verificar el compliment dels acords i resolucions dels altres òrgans urbanístics i territorials de la Generalitat i ordenar la seua publicació d'acord amb l'article 86 de la Llei urbanística valenciana.
c) Exercir les competències d'emissió d'informes urbanístics previs o preliminars i d'arbitrar solucions de concert amb els municipis o de conciliació de postures entre administracions, previstes en els articles 83, 96, 112 i 191.5 de la Llei urbanística valenciana, com també atorgar cèdules d'urbanització.
d) Exercir les competències que a la Generalitat confereixen els articles 60, 65 i 66 de la Llei reguladora de les bases del règim local, respecte de l'incompliment de les obligacions imposades per la llei i dels actes i acords que adopten els municipis en matèria d'urbanisme.
e) Demanar la intervenció i el –dictamen de les comissions territorials d'urbanisme sempre que ho estime oportú.
f) Nomenar i destituir el Secretari de les comissions informatives d'urbanisme i el Secretari de les comissions territorials d'urbanisme.
g) Evacuar –després del informes tècnics previs o, fins i tot, del dictamen de l'òrgan urbanístic de la Generalitat– les consultes que en qüestions de planificació o legislació urbanística i la seua aplicació, li formulen els ajuntaments o entitats de dret públic de la Comunitat Valenciana. Les consultes en cap cas tindran caràcter vinculant.
Article 10. Atribucions de les comissions territorials d'urbanisme
Les comissions territorials d'Urbanisme tindran les atribucions següents:
a) Emetre dictàmens i adoptar acords sobre planejament urbanístic que se sotmeten a la seua consideració segons el que preveu l'article anterior. En els plans municipals, si el dictamen es refereix a un municipi de menys de 50.000 habitants, tindrà directament efecte resolutiu d'aprovació, supeditació, suspensió o denegació, segons escaiga. En els altres casos, el dictamen només tindrà efecte informatiu i de tràmit.
b) Emetre informe favorable sobre els Plans que formule la Generalitat en aplicació dels articles 81 i 82 de la Llei urbanística valenciana.
c) Resoldre els expedients d'expropiació tramitats pel procediment de taxació conjunta, quan siguen de competència autonòmica.
Article 11. Atribucions de les comissions informatives d'urbanisme
Són atribucions de les comissions informatives d'urbanisme la preparació d'informes tècnics per a la millor adopció de les decisions urbanístiques de la Generalitat. Actuarà com a ponència tècnica de les decisions que se sotmeten a resolució de la comissió territorial d'urbanisme o d'aquelles que, si és el cas, li consulte el titular de la conselleria, el titular de la secretaria autonòmica i el titular de la direcció general competent en matèria d'ordenació del territori i urbanisme. La comissió informativa propiciarà la unificació i compatibilitzarà els criteris d'actuació territorial entre els diversos departaments i organismes en l'exercici de les seues competències respectives.
Article 12. Altres òrgans amb competències urbanístiques
Correspon a les distintes conselleries de la Generalitat o a les direccions generals que en depenguen que siguen competents per raó de la matèria, l'aprovació provisional dels Plans regulats en els articles 96, 89, 100 i 261 de la Llei urbanística valenciana. Els correspon, així mateix, l'atribució d'acordar l'aprovació provisional a què es refereix l'article 191 d'aquesta llei. Aquest acord s'entendrà implícit en la resolució que, d'acord amb la seua legislació específica, aprove o autoritze el projecte bàsic d'obra o instal·lació de què es tracte.
CAPÍTOL IV
DELEGACIÓ DE COMPETÈNCIES I RÈGIM
DE RECURSOS
Article 13. Delegació d'atribucions i resolució de recursos
1. El titular de la conselleria competent en matèria d'ordenació del territori i urbanisme podrà delegar per a l'exercici d'alguna de les seues atribucions territorials i urbanístiques tant la secretaria autonòmica com la direcció general corresponent.
2. Els acords adoptats per la comissió territorial d'urbanisme i els adoptats pel titular de la Direcció General d'Ordenació del Territori seran susceptibles de recurs d'alçada davant del titular de la Secretaria Autonòmica. Els acords adoptats per altres òrgans de la Direcció General seran susceptibles de recurs d'alçada davant del seu titular.
3. Els acords adoptats pel titular de la Secretaria Autonòmica que no posen fi a la via administrativa seran susceptibles de recurs d'alçada davant del titular de la conselleria.
4. Els acords adoptats pel titular de la conselleria seran susceptibles de recurs potestatiu de reposició
5. El recurs extraordinari de revisió escaurà davant del mateix òrgan que haja dictat l'acte recorregut en els casos previstos en la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
CAPÍTOL V
ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DELS
ÒRGANS COL·LEGIATS
SECCIÓ 1ª
COMPOSICIÓ I FUNCIONAMENT
DEL CONSELL SUPERIOR DE TERRITORI I URBANISME
Article 14. Composició del Consell Superior de Territori i Urbanisme
1. La composició del Consell Superior de Territori i Urbanisme serà col·legiada, i l'integraran experts de reconeguda i acreditada experiència en matèria d'ordenació del territori i urbanisme, els quals assessoraran sobre les qüestions que se sotmeten a la seua consideració.
2. El Consell Superior de Territori i Urbanisme estarà integrat pel president o presidenta, el secretari o secretària i els vocals que es determinen d'acord amb el que estableix l'article 16 d'aquest decret.
Article 15. El president del Consell Superior de Territori i Urbanisme
Correspondrà la Presidència del Consell al titular de la conselleria competent en matèria d'ordenació del territori i urbanisme, o persona que delegue amb aquest fi. Correspon al president dirigir els debats del Consell, convocar-lo i alçar-ne les sessions, dirimir les votacions amb vot de qualitat, i també fixar l'ordre del dia i sotmetre a la seua deliberació assumptes urgents fora d'aquest. També li competeix representar-la davant d'organismes, entitats i persones públiques o privades.
Article 16. Vocals amb veu i vot en el Consell Superior de Territori i Urbanisme
1. Participaran en els debats i votacions com a vocals del Consell Superior de Territori i Urbanisme els membres designats pel Consell a proposta del titular de la conselleria competent en matèria d'ordenació del territori i urbanisme; hauran de ser tots ells professionals de reconegut prestigi amb més de 15 anys d'experiència en l'exercici professional en cadascuna de les respectives matèries:
a) Planificació territorial.
b) Planificació urbanística.
c) Paisatge.
d) Disseny urbà.
e) Gestió i dret urbanístic.
f) Infraestructures i recursos hídrics.
g) Medi ambient.
2. Formarà part com a vocal el cap de l'àrea competent en matèria d'urbanisme, el qual, a més, exercirà les funcions de secretari del Consell Superior de Territori i Urbanisme.
Article 17. Règim de sessions del Consell Superior de Territori i Urbanisme
1. Per a la vàlida constitució del Consell Superior de Territori i Urbanisme es requerirà la presència del President o qui el substituïsca, del Secretari o qui el substituïsca, i d'almenys, la meitat dels vocals en primera convocatòria o de tres d'aquests en segona convocatòria. Aquesta última s'entendrà sempre efectuada per a una hora després de l'assenyalament de la primera.
2. El Consell Superior de Territori i Urbanisme es reunirà en sessió ordinària, almenys quatre vegades l'any i en sessió extraordinària quan el seu president la convoque.
SECCIÓ 2ª
COMPOSICIÓ I FUNCIONAMENT DE LES
COMISSIONS TERRITORIALS D'URBANISME I DE
LES INFORMATIVES
Article 18. Composició de les comissions territorials d'urbanisme
Cada comissió territorial d'urbanisme estarà integrada pel president, el vicepresident, el secretari i els vocals.
Article 19. El President de la comissió territorial d'urbanisme
Presideix la comissió territorial d'urbanisme el titular de la conselleria competent en matèria d'ordenació del territori i urbanisme, o persona que delegue. Correspon al president dirigir els debats de la comissió, convocar-la i alçar-ne les sessions i dirimir les votacions amb vot de qualitat, com també fixar-ne l'ordre del dia i sotmetre a la seua deliberació assumptes urgents fora de l'ordre del dia. També li competeix representar-la davant d'organismes, entitats i persones públiques o privades.
Article 20. El vicepresident de la comissió territorial d'urbanisme
1. Serà vicepresident de la comissió territorial d'urbanisme el titular de la direcció general competent en matèria d'ordenació del territori i urbanisme.
2. Correspon al vicepresident participar, amb veu i vot, en les deliberacions de la comissió i auxiliar el president en les seues funcions.
Article 21. Vocals, amb veu i vot, en la comissió territorial d'urbanisme
1. Participaran en els debats i votacions com a vocals de la comissió territorial d'urbanisme els membres que s'indiquen a continuació. En el supòsit dels representants, hauran de tenir la categoria de director general, Diputat o Regidor, i podran delegar funcionaris amb categoria mínima de Cap de servei per a aquest fi:
a) El Cap de l'àrea competent en matèria d'urbanisme.
b) El titular de la direcció territorial de la província corresponent.
c) Un representant de Presidència de la Generalitat.
d) Un representant de la conselleria competent en Infraestructures i Transport.
e) Un representant de la conselleria competent en agricultura.
f) Un representant de la direcció general competent en Patrimoni Cultural Valencià.
g) Un representant del Ministeri de Foment.
h) Un representant del Ministeri de Medi Ambient.
i) Un representant de la diputació provincial corresponent.
2. El titular de la conselleria podrà nomenar fins a dos vocals de lliure designació.
Article 22. Altres vocals
Seran vocals de les comissions territorials d'urbanisme, amb veu però sense vot:
a) El cap del servei territorial competent en urbanisme de cada província, el qual actuarà com a ponent en la comissió territorial d'urbanisme corresponent.
b) Dos vocals designats pel titular de la conselleria competent en matèria d'ordenació del territori i urbanisme a proposta dels col·legis professionals que tenen assignades i efectuen les funcions de col·laboració en matèria d'ordenació del territori i urbanisme.
c) Un vocal designat pel titular de la conselleria competent en matèria d'ordenació del territori i urbanisme entre persones o associacions la activitat econòmica o professional de les quals estiga vinculada a l'execució del planejament i al desenvolupament urbà.
d) Un vocal designat pel titular de la conselleria competent en matèria d'ordenació del territori i urbanisme a proposta de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies.
Article 23. Designació de vocals
1. La designació dels vocals tindrà caràcter permanent fins que no siga renovada per decisió del titular del departament o organisme corresponent, a iniciativa pròpia o a petició del president de la comissió.
2. En el cas que el representant d'un organisme no assistisca a tres reunions consecutives o a cinc alternes en el termini d'un any, el president de la comissió podrà requerir el titular d'aquest perquè designe un altre representant.
3. No obstant això, quan algun vocal no puga assistir a la comissió, l'autoritat representant designarà una altra persona per a la reunió específica a què siga convocada, i es mantindrà la representació del titular en les reunions següents.
Article 24. El secretari de la comissió territorial d'urbanisme
El secretari de la comissió serà nomenat entre titulats superiors funcionaris de la Generalitat. Excepte resolució expressa en contra, serà secretari el cap del Servei d'ordenació territorial de la direcció general competent en matèria d'ordenació del territori i urbanisme. Correspon al secretari la responsabilitat del funcionament administratiu de la comissió territorial d'urbanisme. Així mateix, li corresponen les funcions d'alçar actes de les sessions i certificar-ne el contingut, amb el vistiplau del president.
Article 25. Altres assistents
Quan en la comissió informativa un vocal sense representació en la comissió territorial vote expressament en contra en tractar un determinat punt, serà convocat i assistirà –amb veu però sense vot– a la sessió de la comissió territorial en què es tracte aquest, a l'exclusiu objecte d'exposar la seua posició.
Article 26. Composició de la comissió informativa d'urbanisme
1. La comissió informativa d'urbanisme estarà integrada pel president, el secretari i els vocals.
2. Els informes s'hauran d'adoptar per consens; les posicions discrepants s'hauran de reflectir en l'expedient, fins i tot mitjançant propostes alternatives, i se n'haurà d'informar al president de la comissió territorial a l'efecte de la convocatòria d'aquesta, en relació amb el que estableix l'article 25 d'aquest reglament.
Article 27. El president de la comissió informativa d'urbanisme
Presideix la comissió informativa d'urbanisme el director general competent en urbanisme o persona que delegue. Correspon al president convocar i presidir la comissió informativa d'urbanisme, dirigir els debats i alçar-ne les sessions, donar el vistiplau a les actes d'aquesta i fixar-ne l'ordre del dia d'acord amb el president de la comissió territorial d'urbanisme, i podrà proposar a la seua deliberació assumptes urgents fora del propi ordre del dia; tot això en els termes que resulten del Reglament de funcionament de les comissions territorials d'urbanisme.
Article 28. Els vocals de la comissió informativa d'urbanisme
1. Els vocals de la comissió informativa d'urbanisme seran funcionaris o empleats públics amb titulació superior i seran:
a) El cap de l'àrea competent en matèria d'urbanisme.
b) El cap de l'àrea competent en planificació territorial.
c) Un per cada direcció general dependent de la conselleria competent en ordenació territorial i urbanisme.
d) Un representant de la conselleria competent en Infraestructures i Transports.
e) Un representant de la conselleria competent en agricultura.
f) Un representant de la direcció general competent en Patrimoni Cultural Valencià.
g) Un representant de la conselleria competent en educació.
h) Un representant de la conselleria competent en indústria.
i) Un representant de la conselleria competent en turisme.
j) Un representant de la conselleria amb competència en matèria de participació ciutadana.
k) Un representant del Ministeri de Foment.
l) Un representant del Ministeri de Medi Ambient.
m) Un representant de la diputació provincial corresponent.
Quan la naturalesa dels assumptes que s'han de tractar ho aconselle i després de la convocatòria prèvia cursada al centre directiu corresponent, un altre vocal designat per la conselleria o administració afectada per raó de la matèria corresponent.
2. Seran vocals de les comissions informatives d'urbanisme, amb veu però sense vot, els tècnics de la Direcció General d'Ordenació del Territori que designe el seu titular com a ponents per a cada assumpte o sessió.
Article 29. El secretari de la comissió informativa d'urbanisme
El Secretari de la comissió informativa d'urbanisme serà nomenat entre titulats superiors funcionaris al servei de la Generalitat. Excepte resolució expressa en contra, serà Secretari el cap del Servei d'ordenació territorial de la direcció general competent en matèria d'ordenació del territori i urbanisme.
Correspon al Secretari la responsabilitat del funcionament administratiu. Li corresponen, també, les funcions d'alçar actes de les sessions i certificar-ne el contingut, amb el vistiplau del president.
Article 30. Règim de sessions de les comissions territorials i informatives d'urbanisme
Per a la vàlida constitució de la comissió en primera convocatòria es requerirà la presència del president, del secretari o qui el substituïsca, i d'almenys, la meitat dels vocals en primera convocatòria o de tres d'aquests en segona convocatòria. Aquesta última s'entendrà sempre efectuada per a una hora després de l'assenyalament de la primera.
Cadascuna de les comissions es reunirà en sessió ordinària deu vegades l'any i en sessió extraordinària quan el seu president la convoque.

linea
Mapa web