Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Decret 24/1994, de 8 de febrer, del Govern Valencià, que modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports.

(DOGV núm. 2213 de 23.02.1994) Ref. Base de dades 0381/1994

DECRET 24/1994, de 8 de febrer, del Govern Valencià, que modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports. [94/1145]
El Govern Valencià, amb el Decret 65/1991, de 15 d'abril, va aprovar el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports.
La Llei 6/1993, de 31 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici de 1994, estableix en l'article 46 la supressió d'entitats autònomes de caràcter administratiu, entre les quals hi ha la Gerència de Ports de la Generalitat Valenciana, creada en la Llei 3/1987, de 23 d'abril.
Així mateix, en l'apartat segon d'aquest article, estableix l'obligació del Govern Valencià d'aprovar les corresponents modificacions dels reglaments orgànics i funcionals de les conselleries afectades, a fi d'integrar, en aquest cas, les funcions de la Gerència de Ports en l'estructura de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports.
D'altra banda, l'experiència acumulada en el funcionament de l'òrgan tècnic d'assessorament d'aquesta conselleria aconsella adequar-ne l'estructura, la composició i les funcions, per tal de potenciar els aspectes de tals funcions que a hores d'ara no estan prou atesos.
Per tot això, i d'acord amb el que disposen els articles 35.f), 40 i 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, a proposta del conseller d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, amb la deliberació prèvia del Govern Valencià, en la reunió del dia 8 de febrer de 1994,
DECRETE
Article únic
Els articles 6, 7, 10, 18, 21, 22 i 25 del Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, aprovat pel Decret 65/1991, de 15 d'abril, quedaran redactats d'aquesta manera:
Article 6
1. Les comissions territorials d'urbanisme, la Junta Superior de Transports, les juntes arbitrals del transport, els patronats provincials per a la millora del medi rural, el Consell Assessor i les Comissions Territorials d'Arquitectura i Habitatge de la Generalitat Valenciana, són òrgans col·legiats integrats en la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, que continuaran regulant-se per la seua normativa específica, sempre que no la modifique aquest reglament.
2. L'Institut Valencià d'Habitatge, SA, empresa de la Generalitat Valenciana, es regirà per la seua normativa específica.
3. Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, ens de dret públic, es regeix per la seua normativa específica i es relaciona amb el Govern Valencià a través de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports.
4. El Consell Consultiu de Ports de la Generalitat Valenciana és l'òrgan col·legiat de participació i consulta dels usuaris dels ports de la Generalitat Valenciana i de les administracions i col·lectius interessats, per a canalitzar les seues iniciatives i mostrar permanentment el seu estat d'opinió en relació amb els ports de gestió directa de la Generalitat Valenciana.
Pertoca a l'esmentat Consell emetre un informe sobre les matèries que li sotmeta a consideració els seu president.
La seua composició i el seu règim de funcionament, els regularà una Ordre del conseller d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports.
Article 7
El conseller és l'autoritat superior de la Conselleria. Exerceix totes les competències inherents a càrrec seu, i, en particular, aquestes funcions:
1. Proposar al Govern Valencià el nomenament i el cessament dels alts càrrecs del departament.
2. Preparar i presentar al Govern Valencià els avantprojectes de llei, les propostes d'acord i els projectes de decret relatius a les qüestions pròpies del departament, i ratificar aquests darrers una vegada aprovats.
3. Formular motivadament l'avantprojecte de pressupost de la Conselleria.
4. Exercir la potestat reglamentària en les matèries pròpies de la Conselleria, en forma d'ordres.
5. Proposar al Govern Valencià, per a l'aprovació, l'estructura i l'organització de la Conselleria.
6. Executar els acords del Govern Valencià en el marc de les seues competències.
7. Resoldre en via administrativa els recursos que s'interposen contra resolucions de les direccions generals i òrgans col·legiats de la conselleria, llevat les excepcions que establesquen les lleis.
8. Resoldre els conflictes d'atribucions que sorgesquen entre distints òrgans i autoritats de la Conselleria.
9. Exercir la direcció, la iniciativa i la inspecció de tots els serveis del Departament i l'alta inspecció i la resta de funcions que li corresponguen respecte dels organismes autònoms adscrits a aquest.
10. Disposar les despeses pròpies dels serveis de la Conselleria dins dels límits legals i pressupostaris i les propostes de pagament corresponents.
11. Exercir les facultats ordinàries en matèria de contractació administrativa i expropiacions, dins dels límits legals i pressupostaris.
12. Aprovar els projectes i, si és el cas, atorgar les concessions corresponents, per a la construcció de nous ports i instal·lacions portuàries o per a les seues ampliacions, quan calga una nova adscripció de domini públic marítimo-terrestre estatal, i també la modificació i extinció d'aquestes concessions.
13. Proposar al Govern Valencià o resoldre per si, si cal, el que siga pertinent per a l'exercici adequat de les funcions en matèria de col·legis professionals, traspassades amb el Reial Decret 2089/1983, de 29 de juny, i assignades pel Decret del president de la Generalitat Valenciana 107/1983, de 15 de setembre.
14. Presidir els òrgans col·legiats dependents de la Conselleria.
15. Exercir qualssevol altres facultats que li atribueixen les lleis, els reglaments, el Govern Valencià o el president de la Generalitat Valenciana.
Article 10
La Secretaria General, per al desenvolupament de les funcions esmentades, s'estructura en aquestes unitats:
- Secretaria General Administrativa.
- àrea de Documentació i Estudis.
- Servei Jurídic.
Article 18
1. L'àrea d'Estudis i Documentació és un òrgan d'estudi, assessorament i assistència tècnica al conseller, al secretari general i a la resta d'òrgans directius de la Conselleria.
Són funcions de l'àrea d'Estudis i Documentació les següents:
a) Assessorar, d'acord amb criteris de competència tècnica i des d'una perspectiva pluridisciplinària, el conseller, el secretari general i la resta dels òrgans directius de la Conselleria.
b) Reunir, elaborar i analitzar informació i documentació sobre les matèries pròpies de la Conselleria, i prepararà els estudis i els informes tècnics que calga.
c) Estudi, proposta i tramitació de les actuacions de la Conselleria relacionades amb l'activitat parlamentària.
d) Preparació de les publicacions, periòdiques o no, de la Conselleria i prestació dels serveis de documentació i biblioteca sobre les matèries d'interés per a la Conselleria.
e) Preparació de la memòria anual de la Conselleria, i també d'altres activitats dirigides a la difusió de les seues actuacions o al foment del coneixement i estudi de qüestions d'interés per a la Conselleria.
2. Com a unitat independent de l'àrea d'Estudis i Documentació, el Servei de Relacions Institucionals i Estudis farà les funcions descrites en els paràgrafs a), b), c) i e) de l'apartat anterior.
Article 21
1. La Direcció General d'Obres Públiques és l'òrgan directiu de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports que, sota la direcció superior del conseller, programa i executa la política de la Conselleria i exerceix les seues competències en matèria de ports i costes, carreteres i obres hidràuliques.
2. Són funcions de la Direcció General d'Obres Públiques:
- Elaborar propostes de planificació, programes d'inversió i pressupostos, així com el control i l'ajust d'aquests.
- Gestionar, supervisar i controlar les obres i els serveis inclosos en els corresponents programes d'actuació.
- Promoure els estudis i la normativa tècnica relacionada amb les matèries de la seua competència.
- La planificació, construcció, conservació i explotació dels ports que no siguen d'interés general a la Comunitat Valenciana, la prestació de serveis portuaris i la cura de les zones de servei dels ports, així com la vigilància de les instal·lacions que presten aquests serveis en règim de concessió.
- L'ordenació del litoral i la tutela de la zona de servitud de protecció de costes.
- Emetre l'informe preceptiu a l'administració de l'estat en matèria de ports i costes.
- La planificació, construcció, gestió, explotació, conservació i senyalització de la xarxa de carreteres de la seua titularitat, i també la resta de funcions que li atribueix la legislació sobre carreteres.
- La planificació, construcció, conservació i explotació de la infrastructura hidràulica d'interés general comunitari i la cooperació amb els ens locals en la planificació i construcció d'obres de proveïment, sanejament i canalització, i també la participació en els òrgans de govern, planificació i gestió per a l'administració dels recursos hidràulics de la Comunitat Valenciana, previstos en la Llei 29/1985, de 2 d'agost, d'Aigües.
- Les funcions en relació amb la protecció civil assignades pels Decrets 84/1986, de 8 de juliol, i 19/1988, de 8 de febrer, del Govern Valencià.
- Les que en el futur puga encomanar-li el titular de la Conselleria, per delegació de les pròpies i per desplegament i complement de la normativa vigent.
Article 22
És competència del director general d'Obres Públiques:
- Aprovar els projectes i atorgar autoritzacions i concessions en els ports dependents de la Generalitat Valenciana, quan no es precise una adscripció de domini públic marítimo-terrestre estatal i resoldre sobre les incidències d'aquestes.
- Autoritzar les obres i els usos en la zona de servitud de protecció en els termes de la Llei de Costes.
Article 25
La Divisió de Ports i Costes té aquests serveis:
- Servei de Planificació i Infrastructura Portuària, al qual correspon la planificació del sector portuari competència de la Generalitat Valenciana, la redacció d'estudis, plans i projectes, i la direcció d'obres de nova infrastructura, i també la inspecció dels ports explotats en règim de concessió.
- Servei d'Explotació i Conservació de Ports, al qual correspon la direcció tècnica de l'explotació dels ports de la Generalitat Valenciana, la prestació i ordenació dels serveis portuaris, la cura de zones de servei i la conservació i el manteniment de la infraestructura i instal·lacions portuàries, el replanteig, reconeixement final i la inspecció de les autoritzacions i concessions.
- Servei de Gestió de Ports i Costes, al qual correspon la liquidació i gestió de tarifes, cànons i taxes i el manteniment de la comptabilitat d'explotació. La tramitació i el seguiment dels expedients de la Divisió de Ports i Costes i, en particular, els de concessió, autorització i sanció, amb elaboració de les propostes de resolució i informe dels recursos contra les resolucions del Director General d'Obres Públiques.
- Servei de Costes, al qual correspon la redacció del Pla de Costes de la Generalitat Valenciana i d'estudis, plans i projectes d'ordenació del litoral i la direcció de les actuacions que els despleguen. Així mateix se li atribueix la vigilància de la zona de servitud de protecció de costes, amb un informe de les autoritzacions i sancions en aquesta matèria. Igualment li correspon l'emissió d'informes tècnics per a l'elaboració dels informes preceptius a l'administració de l'estat en matèria de ports i costes.
DISPOSICIó DEROGATòRIA
Es deroga el Decret 66/1988, de 9 de maig, que va aprovar el Reglament Orgànic i Funcional de la Gerència de Ports de la Generalitat Valenciana.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
El conseller d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports dictarà les disposicions necessàries per al desenvolupament del que estableix aquest decret, després de l'informe de les Conselleries d'Economia i Hisenda i d'Administració Pública.
Segona
Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Valencia, 8 de febrer de 1994
El president de la Generalitat Valenciana,
JOAN LERMA I BLASCO
El conseller d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports,
EUGENIO BURRIEL DE ORUETA
ANNEX I
Relació de taxes i preus públics afectes al finançament
dels ports de la Generalitat Valenciana
Són les contingudes en l'Ordre del conseller d'Obres Públiques, Urbanisme i Transportes, de 9 de desembre de 1993, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 2.174, de 29 de desembre de 1993.
I. Tarifa G-1. Entrada i estada de vaixells
II. Tarifa G-2. Atracada.
III. Tarifa G-3. Mercaderies i passatgers.
IV. Tarifa G-4. Pesca fresca.
V. Tarifa G-5. Embarcacions esportives i d'oci.
VI. Tarifa E-1. Grues i grues de pòrtic.
VII. Tarifa E-2. Utilització de superfícies, emmagatzematge, locals, edificis i instal·lacions.
VIII. Tarifa E-3. Subministraments.
IX. Tarifa E-4. Serveis diversos.

linea
Mapa web