Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Decret 40/1989, de 13 de març, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual es regula el procediment de concessió d'emissores de radiodifusió sonora en ones mètriques amb modulació de freqüència.

(DOGV núm. 1028 de 17.03.1989) Ref. Base de dades 0595/1989

Decret 40/1989, de 13 de març, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual es regula el procediment de concessió d'emissores de radiodifusió sonora en ones mètriques amb modulació de freqüència.
L’article 37 de la Llei Orgànica 5/1982, d’1 de juliol, d'Estatut d’autonomia de la Comunitat Valenciana, estableix que és competència de la Generalitat Valenciana, en el marc de les normes bàsiques de l’Estat, el desenvolupament legislatiu i l’execució del règim de radiodifusió i, en general, de tots els mitjans de comunicació social.
Per la Llei 31/1987, de 18 de desembre, d'Ordenació de las Telecomunicacions, ha estat establerta per les Corts Generals la norma bàsica a què ha d'ajustar-se la prestació de les diverses modalitats de telecomunicació, entre elles, la radiodifusió sonora en ones mètriques amb modulació de freqüència, tot i configurant la prestació del servei esmentat en un març obert a la lliure concurrència i a la incorporació de nous serveis.
Aprovat pel Govern el Pla Tècnic Nacional i determinades amb això les condicions tècniques i de localització que han de reunir les emissores a tot el territori de l’Estat, correspon a la Generalitat Valenciana de convocar i resoldre la concessió de les assignades pel Pla esmentat a la Comunitat Autònoma, en els termes previstos en el Reial Decret 1126/1985, de 19 de juny, pel qual s'aprovà el traspàs de funciones i serveis en matèria de radiodifusió sonora en freqüència modulada.
El present Decret desplega, en conseqüència, el règim jurídic de gestió indirecta, mitjançant concessió administrativa, del servei de radiodifusió sonora en la banda esmentada de l’espectre radioelèctric i en l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
II
L’accés a la gestió del servei públic de radiodifusió es troba obert tant a la seua explotació comercial per persones o entitats de caràcter privat, com a la seua gestió per persones físiques o jurídiques sense ànim de lucre, amb finalitats educatives o culturals, per a aquells projectes que, sense comercialització d'espais publicitaris radiofònics, meresquen disposar d'un canal de difusió exclusiu per la importància social de la labor a què contribueixen.
Igualment es regula la concessió de la gestió indirecta del servei de radiodifusió per part de les Corporacions Locals, concretant d'aquesta forma la possibilitat prevista en l'article 26 de la Llei d'Ordenació de les Telecomunicacions, de resoldre finalment l'aspiració d'un gran nombre de municipis valencians, relativa a disposar de mitjans de comunicació públics adequats a l’àmbit local, sense perjudici que la seua organització i control haja d'ajustar-se al que disposa la legislació estatal específica, donat que també són mitjans de titularitat pública i d'acord amb el que disposa l'article 20 de la Constitució.
L’obligació establerta en l’Estatut d’autonomia, d'atorgar una especial protecció i respecte a la recuperació del valencià es correspon amb el principi d'igualtat de les dues llengües oficials en el servei públic de radiodifusió confiat als particulars i a les Corporacions Locals, tot distingint en aquest últim cas les diferents zones de predomini lingüístic i garantint en tot cas l'efectivitat del que disposa la Llei d'Us i Ensenyament del valencià, que estableix que tots els ciutadans tenen dret a ser informats en les dues llengües oficials a Comunitat Autònoma.
En atenció d'aquests motius, amb la deliberació prèvia d Consell de la Generalitat Valenciana, en sessió mantinguda el dia 13 de març de 1989, a proposta del seu President d'acord amb el que disposa l'article 40 de la Llei de la Generalitat Valenciana 5/81983, de 30 de desembre, de Govern Valencià,
DECRETE:
CAPITOL I
Disposicions Generals
Article primer
El Consell de la Generalitat Valenciana, a proposta de Presidència, podrà atorgar, a persones físiques i jurídiques, per a la seua explotació per gestió indirecta, concessions d’emissores de radiodifusió sonora, comercials i culturals, en on mètriques amb modulació de freqüència, en l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
Els serveis de radiodifusió sonora en ones mètriques amb modulació de freqüència que s'atorguen a les Corporació Locals, mitjançant concessió administrativa pel Consell de Generalitat Valenciana, per a la seua explotació per gestió i directa, es regiran pel present Decret i per la legislació específica de caràcter estatal i autonòmic.
Article segon
U. El Consell de la Generalitat Valenciana s'ajustarà la concessió d'emissores de radiodifusió sonora comercial i culturals, a les freqüències, localitats i d'altres característiques tècniques previstes en el Pla Tècnic Nacional de Radi difusió Sonora en Ones Mètriques amb Modulació de Freqüència aprovat pel Govern i elaborat pel Ministeri de Transports, Turisme i Comunicacions, per a tot el territori espanyol
Dos. La concessió pel Consell de la Generalitat Valenciana d'emissores de radiodifusió sonora en ones mètriques amb modulació de freqüència per a la seua explotació per les Corporacions Locals només podrà realitzar-se quan, analitzades la totalitat de les sol·licituds presentades, l’òrgan competent de l'Administració de l’Estat determine la viabilitat tècnic de cada una d'aquestes emissores i li assigne la freqüència d'altres característiques tècniques.
CAPITOL II
Règim Jurídic de les Concessions
Secció 1ª
Requisits dels concessionaris
Article tercer
U. Les persones físiques i jurídiques que vulguen sol·licitar la corresponent concessió hauran d'ostentar la nacionalitat espanyola, tenir el seu domicili social a Espanya i no trobar-se compreses en cap de las situacions assenyalades en l'article 9 de la Llei de Contractes de l'Estat.
Si es tracta de persones jurídiques que tinguen la forma de Societat Anònima les seues accions seran nominatives. participació estrangera en el seu capital no podrà superar-ne directament o indirectament el 25%. Si la qualitat de soci l’ostenta una societat per accions serà necessari que totes les seues accions siguen nominatives i aquesta condició s'aplicarà a les societats que poguessen ser titulars d'aquestes últimes accions i així successivament. En qualsevol cas, l’objecte de la Societat Anònima ha de ser l’exercici d'activitats de comunicació social.
Aquests mateixos requisits s'aplicaran a les participacions o títols equivalents en el capital social a tota classe de persones jurídiques.
Dos. Si es tracta d'entitats sense finalitat lucrativa, els titulars dels seus òrgans directius i tutelars hauran d'ostentar la nacionalitat espanyola i estar domiciliats a Espanya.
Tres. Quan el sol·licitant siga una Entitat o Corporació Local serà suficient l'acord a què fa menció l'article catorze.
Article quatre
Cap persona física o jurídica no podrà ser titular de més de dues concessions per a l’explotació de serveis de radiodifusió sonora en ones mètriques amb modulació de freqüència que coincidesquen substancialment en el seu àmbit de cobertura.
L’atorgament de més d'una concessió a una mateixa persona física o jurídica per a l’explotació dels serveis de radiodifusió sonora en ones mètriques amb modulació de freqüència que coincidesquen substancialment en el seu àmbit de cobertura només podrà realitzar-se si pel nombre de les ja atorgades queda suficientment assegurada la pluralitat en l’oferta radiofònica.
No podrà ser concessionari aquell que, havent obtingut anteriorment una concessió, no haja assegurat la continuïtat en el servei, o havent estat sancionat amb falta qualificada de molt greu, en aplicació del règim sancionador establert en la Llei 31/1987, de 18 de desembre, d'Ordenació de les Telecomunicacions, li hagués estat revocada la concessió.
Article cinqué
Una persona física o jurídica no podrà, en la seua condició de soci, participar majoritàriament en més d'una societat concessionària, quan exploten serveis de radiodifusió sonora en ones mètriques amb modulació de freqüència que coincidesquen substancialment en el seu àmbit de cobertura.
Qualsevol modificació en la titularitat de les accions, participacions o títols equivalents de les societats concessionàries del servei públic de radiodifusió sonora, així com les ampliacions de capital quan la subscripció d'accions o títols equivalents no es realitze en idèntica proporció entre els propietaris del capital social, haurà de ser autoritzada prèviament per l'Administració.
Secció 2ª Obligacions dels concessionaris
Article sisé
La concessió imposa al concessionari les següents obligacions:
a) L’acatament de la normativa vigent i de l'específica en matèria de radiodifusió i de telecomunicacions.
b) L’explotació directa de la concessió de les emissores de gestió indirecta, que no es podrà transferir en cap cas sense l'autorització prèvia del Consell de la Generalitat Valenciana, a proposta de la Presidència, sempre que l'adquirent reunesca els requisits legals.
e) El manteniment de les característiques tècniques de la concessió (emplaçament, potència, freqüència i d'altres requisits tècnics autoritzats), i el perfeccionament de la qualitat tècnica dels equips segons els criteris basats en recomanacions i informes del Comitè Consultiu Internacional de Radiodifusió (CCIR) i de la Unió Internacional de Telecomunicacions (UIT) i en els avanços tecnològics, en benefici d'una millor prestació del servei.
d) Garantir la continuada prestació del servei amb subjecció a les condicions i compromisos assumits pel sol·licitant i que han servit de base per a efectuar la concessió.
Aquesta prestació no podrà interrompre's, tret de força major, sense autorització prèvia de la Direcció General de Mitjans de Comunicació Social, de la Presidència de la Generalitat Valenciana.
e) Presentació abans del quinze de desembre de cada any en la Direcció General de Mitjans de Comunicació Social, de pla de programació de l'any següent amb especificació del horaris que comprenga.
f) Difusió gratuïta, tot citant-ne la procedència, dels comunicats i notes o avisos de caràcter oficial i d'interés públic que li siguen remesos pel Consell de la Generalitat Valenciana i el Govern Espanyol.
g) Horari d'emissió, que per a les emissores culturals i de les Corporacions Locals no podrà ser inferior a vuit hora diàries dins dels marges que cada any natural o cada exercici acadèmic aprove la Direcció General de Mitjans de Comunicació Social, en resposta a la sol·licitud corresponent del concessionari. L’horari d'emissió de les emissores comercials n podrà ser mai inferior al comprés entre les vuit hores d'u dia i les zero hores de l’endemà.
h) Comunicació a la Direcció General de Mitjans de Comunicació Social del nomenament del Director de l'emissor i de qui el substituesca en cas de vacant, absència o malaltia
i) Presentació d'una memòria que reflectesca la situació econòmico- financera de l’empresa i el resultat del darrer exercici, en el termini de tres mesos des de l'acabament d'aquest
j) Quan el concessionari siga una Corporació Local, haurà de presentar anualment a la Direcció General de Mitjans d Comunicació Social un informe de la Intervenció que acredite l’existència de partides pressupostàries suficients per cobrir les despeses del servei. Aquest informe serà presentat e un termini de dos mesos a comptar des de l'aprovació del Pressupost ordinari.
En caso d'incompliment de qualsevol de les condicions essencials de la concessió previstes en aquest Decret, ser d'aplicació el règim sancionador previst en la Llei d'Ordenació de les Telecomunicacions, cosa que podrà donar lloc a la revocació definitiva de la concessió, de conformitat amb el que estableix l'article 34, apartat 3, de la norma legal esmentada.
Article seté
U El Consell de la Generalitat Valenciana, a proposta de la Presidència, podrà atorgar concessions d'emissores en ones mètriques amb modulació de freqüència, culturals i educatives en favor de persones físiques i jurídiques, en l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
Dos. Les emissores no tindran finalitat lucrativa els seu programes seran sempre educatius i culturals. Els concessionaris només podran acceptar patrocinis per a alguns d'aquest programes si la firma subvencionadora està establerta en la població de l’emissora. En cap cas no podrà emetre publicitat
Tres. La utilització del valencià en la programació serà com a mínim d'un 50%, tret dels territoris de predomini lingüístic castellà, de conformitat amb la classificació realitzada en l'article 36 de la Llei de la Generalitat Valenciana 4/1983 de 23 de desembre, d'ús i Ensenyament del Valencià, i haurà de garantir-se en tot cas el que estableix l'article 26 del text legal esmentat.
Quatre. El Govern Valencià vetlarà pel fidel compliment dels objectius traçats per aquestes emissores. En el transcurs de l’últim trimestre de cada any, i abans del 15 de desembre, es presentarà en la Direcció General de Mitjans de Comunicació Social, per tal que hi siguen aprovats, els pressupostos i l’esquema de programes previstos per a l’exercici següent.
La falta d'aquests o el fet de no presentar-los produirà la caducitat de la concessió.
Article vuité
U. L’activitat de les emissores de radiodifusió sonora en ones mètriques amb modulació de freqüència per a la seua explotació per gestió indirecta per les Corporacions Locals s'inspirarà en els principis següents:
a) La promoció i la protecció lingüística de la llengua pròpia de la Comunitat Valenciana.
b) L’objectivitat, veracitat i imparcialitat de les informacions.
c) La separació entre informacions i opinions, la identificació de qui sustenta aquestes darreres i la lliure expressió, amb els límits de l'apartat 1 de l'article 20 de la Constitució
d) El respecte al pluralisme polític, religiós, social, cultural i lingüístic.
e) El respecte al pluralisme, al valor de la igualtat i els altres principis recollits en la Constitució, en l'Estatut d’autonomia i en la legislació bàsica de l'Estat.
f) La protecció de la joventut i de la infància, tot evitant l'exaltació de la violència i l'apologia de fets i conductes atemptatòries contra la vida, la llibertat i la igualtat d'homes i dones
Dos. L’explotació del servei públic de radiodifusió sonora la concessió del qual s'atorgue als Ajuntaments, només podrà realitzar-se mitjançant formes de gestió directa previstes en l’article 85.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local.
El finançament de les Entitats municipals gestores del servei públic de radiodifusió sonora assenyalades en el paràgraf anterior, podrà realitzar-se per qualsevol dels sistemes previstos en el Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, no podent contractar ni emetre espais de caràcter publicitari, tret d'aquells que no tinguen aquesta consideració d'acord amb el que estableix l'article 2 de la Llei 34/1988, d’11 de novembre, General de Publicitat.
Tres. Les emissores de radiodifusió sonora municipals podran emetre simultàniament un mateix programa d'elaboració pròpia o produït per altres emissores de titularitat pública, tot i respectant allò establert en l'apartat anterior, i sense que en cap cas puguen formar part de cadenes de radiodifusió sonora.
Quatre. El control determinat per l'article 20.3 de la Constitució s'efectuarà per l’òrgan que determine la legislació específica estatal.
Secció 3ª
Modificació i extinció de la concessió
Article nové
El Consell de la Generalitat Valenciana podrà modificar les condicions de la concessió quan, per necessitats del servei, l'Administració de l’Estat varie les característiques tècniques de l’emissora corresponent a aquella concessió. Si resultava necessària la supressió de cap emissora, el titular de la concessió podrà optar entre la supressió pura i simple i la possibilitat de traslladar l'emissora, prèvia resolució de l’òrgan competent, a una zona on fos possible la seua continuïtat.
Article deu
Les concessions d'emissores de radiodifusió sonora en ones mètriques amb modulació de freqüència s'atorgaran pel termini de deu anys.
Correspon al Consell de la Generalitat Valenciana, a proposta de la Presidència, la renovació de les concessions en l'àmbit comunitari per períodes successius de deu anys, sent determinant per a concedir la renovació el compliment rigorós de les condicions establertes en la concessió.
CAPITOL III
Procediment
Secció 1ª
Iniciació
Article onze
La Presidència de la Generalitat Valenciana convocarà els corresponents concursos públics, mitjançant Resolució del Subsecretari Director del Gabinet del President, per a l'atorgament de les concessions d'emissores de radiodifusió sonora en ones mètriques amb modulació de freqüència, d'acord amb el procediment i les condicions establertes en el present Decret i disposicions que la despleguen.
Alhora, mitjançant Resolució del Subsecretari Director del Gabinet del President, s'obrirà un termini de presentació de sol·licituds d'emissores de radiodifusió sonora en ones mètriques amb modulació de freqüència per a la seua explotació per les Corporacions Locals.
Article dotze
Les sol·licituds d'emissores de gestió indirecta comercials, per a la seua explotació amb emissió de publicitat, hauran d'acompanyar la documentació següent:,
a) Nom o raó social de la persona física o jurídica o, si convé, de la del seu representant legal i el domicili del sol·licitant.
b) Localitat on es pretén d'instal·lar l’emissora i ubicació dels estudis i del centre emissor.
e) Pla d'explotació de la concessió, amb calendari previst de presentació del projecte tècnic i conclusió de les instal·lacions amb projectes d'inversió en obres i instal·lacions.
d) Descripció i característiques tècniques dels equips amb què funcionarà l’emissora.
e) Memòria sobre diversos aspectes de la futura emissora, que constarà, com a mínim, dels apartats següents:
1r. Relació dels mitjans econòmico- financers amb què compta l’entitat sol·licitant per a realitzar el projecte i la inversió prevista.
2n. Pressupost anual de funcionament de l’emissora.
3r. Principis bàsics i objectius generals de la programació prevista, amb indicació del mínim d'hores de programació en valencià i d'altres compromisos assumits per adaptar la programació a les necessitats sòcio- culturals de la zona d’influència de l’emissora.
f) Quan el sol·licitant actue en nom propi i siga empresari individual, haurà de presentar document nacional d'identitat o fotocòpia legalitzada d'aquest davant notari.
g) Els qui compareguen en representació de persona física o jurídica hauran d'acreditar la seua capacitat per a tal acte mitjançant escriptura de poder atorgada al seu favor o document anàleg.
h) Si hi concorregués una societat o companyia mercantil, haurà de presentar còpia autoritzada de l’escriptura pública de constitució de la societat inscrita en el Registre Mercantil o, si convé, justificant acreditatiu de la seua presentació per a la inscripció en el aquest.
Si hi concorregués qualsevol altre tipus de persona jurídica, presentarà còpia legalitzada de l'acta de constitució i estatuts pels quals es regeix, així com la inscripció en el Registre corresponent.
i) Document acreditatiu de la nacionalitat del sol·licitant i de cada un dels titulars de les accions, participacions o títols equivalents, en el cas de societats mercantils.
j) Declaració responsable de la persona signant de la societat acreditativa que ni ell ni la persona jurídica que representa es troben incursos en les causes d'incapacitat o incompatibilitat de contractar previstes en l'article 9è de la Llei de Contractes de l’Estat i 23 del Reglament General de Contractació de l’Estat.
k) Les persones jurídiques i entitats en general hauran de presentar document acreditatiu del Codi d’Identificació Fiscal regulat pel Decret 2423/1975, de 25 de setembre.
l) Declaració responsable que el sol·licitant o entitat que representa no és titular de més de dues concessions per a l'explotació de serveis de radiodifusió en ones mètriques amb modulació de freqüència que coincidesquen substancialment en l’àmbit de cobertura.
ll) Document que garantesca el compromís de presentar en els tres mesos següents a la notificació de l'adjudicació provisional prèvia a la concessió el projecte tècnic corresponent redactat, tramitat, i subscrit d'acord amb les normes vigents, ajustat a la freqüència, potència i emplaçament provisionalment assignats.
La no presentació d'aquest projecte tècnic, en el temps indicat suposarà l'automàtica caducitat de l'adjudicació provisional i la vacant corresponent passarà a augmentar el nombre de freqüències i potències disponibles per a una nova concessió.
m) Els sol·licitants que hagen estat concessionaris amb anterioritat de cap emissora de radiodifusió sonora, hauran d'acreditar que estan al corrent de les obligacions resultants de la concessió anterior.
n) Qualsevol altre document que puga servir a l’interessat per a acreditar la petició.
Article tretze
Els sol·licitants d'emissores de gestió indirecta culturals per a la seua explotació sense emissió de publicitat, hauran d'acompanyar la documentació següent:
a) Nom o raó social de la persona física o jurídica o, si convé, de la del seu representant legal i el domicili del sol·licitant.
b) Localitat on es pretén d'instal·lar l’emissora, ubicació dels estudis i del centre emissor.
e) Pla d'explotació de la concessió, amb calendari previst de presentació del projecte tècnic i conclusió de les instal·lacions amb projectes d'inversió en obres i instal·lacions.
d) Descripció i característiques tècniques dels equips amb què funcionarà l’emissora.
e) Compromís de compliment de les finalitats educatives i culturals atribuïdes a aquestes emissores.
f) Memòria sobre diversos aspectes de la futura emissora i que constarà com a mínim, dels apartats següents:
1r. Relació dels mitjans econòmico- financers amb què compta l’Entitat sol·licitant per a realitzar el projecte i la inversió total prevista.
2n. Principis bàsics i objectius generals de la programació prevista, tot indicant el nombre d'hores de programació en valencià, que en cap cas no serà inferior al 50% del temps total d'emissió, tret dels territoris de predomini lingüístic costella de conformitat amb la classificació realitzada en l'article 36 de la Llei de la Generalitat Valenciana 4/1983, de 23 de desembre, d'ús i Ensenyament del Valencià, i es garantirà en tot cas el que estableix l'article 26 de la norma esmentada.
g) Els sol·licitants que haguessen estat concessionaris amb anterioritat de cap altra emissora de radiodifusió sonora, hauran d'acreditar que estan al corrent de les obligacions resultants de la concessió anterior.
h) Quan el sol·licitant actue en nom propi, haurà de presentar document nacional d'identitat o fotocòpia legalitzada d'aquest davant notari.
i) Els qui compareguen en representació de persona física o jurídica hauran d'acreditar la seua capacitat per a tal acte mitjançant escriptura de poder atorgada al seu favor o document anàleg.
j) En cas que el sol·licitant siga persona jurídica, presentarà còpia legalitzada de l'acta de constitució o fundació por la qual es regeix i dels estatuts, així com la inscripció en el Registre Oficial corresponent o, si convé, justificant acreditatiu de la presentació per a inscripció en aquest.
k) Declaració responsable que el sol·licitant o l’Entitat que representa no és titular de més de dues concessions per a l’explotació de serveis de radiodifusió en ones mètriques amb modulació de freqüència que coincidesquen substancialment en l’àmbit de cobertura.
l) Document que garantesca el compromís de presentar en els tres mesos següents a la notificació de l'adjudicació provisional prèvia a la concessió el projecte tècnic redactat, tramitat i subscrit d'acord amb les normes vigents, ajustat a la freqüència, potència i emplaçament provisionalment aprovat.
La no presentació d'aquest projecte tècnic en el temps indicat suposarà l'automàtica caducitat de l'adjudicació provisional i la vacant passarà a augmentar el nombre de freqüències i potencies disponibles per a una nova concessió.
ll) Qualsevol altra documentació que puga servir al sol·licitant per a acreditar el seu dret.
Article catorze
Les sol·licituds de concessió de serveis de radiodifusió sonora en ones mètriques amb modulació de freqüència per a la seua explotació per gestió indirecta per les Corporacions Locals hauran d'anar acompanyades d'una certificació de l'acord de la Corporació en què figure:
a) La facultat atorgada al President de la Corporació perquè efectue la petició de la concessió de l’emissora davant la Direcció General de Mitjans de Comunicació Social.
b) Pressupost anual ordinari o especial amb què seran ateses les despeses corrents i d'inversió.
c) Memòria sobre programes d'activitats, càlcul de costos, previsió i calendari d'inversions i de finançament, així com informe de la Intervenció sobre la capacitat financera de la Corporació per a cobrir els comptes esmentats.
d) Forma de gestió del servei i projecte de reglament intern d'aquest.
e) Descripció i característiques tècniques dels equips amb què funcionarà l’emissora i ubicació dels estudis i del centre emissor.
f) Determinació del nombre d'hores de programació en valencià, que no podrà ser inferior a un 50% del temps total d'emissió, tret dels territoris de predomini lingüístic castellà, de conformitat amb la classificació realitzada en l'article 36 de la Llei de la Generalitat Valenciana 4/1983, de 23 de desembre, d'Us i Ensenyament del Valencià, havent de garantir-se en tot cas allò establert en l'article 26 de la norma esmentada.
g) Qualsevol altra documentació que puga servir al sol·licitant per a acreditar el seu dret.
Secció 2ª
Adjudicació provisional
Article quinze
Analitzades la totalitat de les sol·licituds presentades i realitzada la selecció corresponent, la Presidència de la Generalitat Valenciana elevarà al Govern Valencià una proposta d'adjudicació provisional en base a allò establert en aquest Decret.
El Consell de la Generalitat Valenciana resoldrà en el termini de tres mesos a partir del venciment de presentació de sol·licituds, per a les emissores culturals i comercials, i d'un mes, des de la notificació per part de l'Administració de l’Estat de la viabilidad tècnica de l’emissora, per a les destinades a les Corporacions Locals.
Article setze
Les concessions per a la instal·lació i el funcionament d'emissores de radiodifusió sonora en ones mètriques amb modulació de freqüència s'atorgaran pel Consell de la Generalitat Valenciana a aquells sol·licitants que reunesquen les millors condicions, segons el seu criteri, i amb compliment previ dels requisits fixats en aquest Decret.
En la concessió d'emissores hom valorarà preferentment amb caràcter enunciatiu i no limitatiu:
a) El foment dels valors culturals de la Comunitat Valenciana i singularment la utilització del valencià en la programació.
b) La no titularitat de cap altra emissora de radiodifusió sonora en ones mètriques amb modulació de freqüència.
c) L’horari d'emissió, percentatge de producció pròpia i percentatge de programes informatius, culturals o educatius.
d) El compromís de no cedir l’explotació directa ni transferir l’explotació durant un període determinat.
e) La viabilitat econòmica.
f) La pluralitat i l'accés de noves persones físiques o jurídiques a l'oferta de radiodifusió sonora.
g) La viabilitat tècnica del projecte i d'altres característiques d'aquest.
Secció 3ª
Atorgament de la concessió
Article disset
U. Notificada a l’interessat l'adjudicació provisional prèvia a la concessió, aquest haurà de presentar en el termini de tres mesos el corresponent projecte tècnic, que serà remés per la Direcció General de Mitjans de Comunicació Social, amb dictamen previ, a la Direcció General de Telecomunicacions del Ministeri de Transports, Turisme i Comunicacions per a l'aprovació.
La no presentació d'aquest projecte tècnic en el temps assenyalat comportarà la caducitat de l'adjudicació provisional i la vacant quedarà disponible per a una nova concessió.
La Direcció General de Mitjans de Comunicació Social notificarà a l’interessat, en el termini de dos mesos des que es produesca l'aprovació, el refús o proposta de modificació del projecte tècnic que es realitze per l'Administració de l’Estat.
Dos. Aprovat el projecte tècnic, l'adjudicatari provisional disposarà de dotze mesos per a l’execució de les obres i instal·lacions corresponents.
Transcorregut aquest temps sense finalitzar la instal·lació, la Direcció General de Mitjans de Comunicació Social entendrà que l'adjudicatari provisional renuncia a la concessió.
Tres. En el cas de refús o proposta de modificació del projecte tècnic, l'adjudicatari haurà de manifestar la seua conformitat en el termini d'un mes. En cas de no acceptar la modificació, la vacant produïda quedarà disponible per a una nova concessió. El termini d'un mes s’entendrà inclós dins dels dotze mesos assignats per a realitzar l’obra i instal·lació.
Quatre. Acabada la instal·lació, la Direcció General de Mitjans de Comunicació Social emetrà dictamen previ sobre l'adequació de les obres i instal·lacions realitzades al projecte tècnic.
Els adjudicataris no podran efectuar proves d'emissions públiques fins després d'haver estat inspeccionades i aprovades les instal·lacions pels Serveis Tècnics de la Direcció General de Telecomunicacions.
Article divuit
El Consell de la Generalitat Valenciana, a la vista de tot allò actuat i de l'acta de conformitat final, que serà remesa per l'Administració de l’Estat a la Generalitat Valenciana, atorgarà la concessió, que serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en el Boletín Oficial del Estado. En el termini d'un mes a partir de la notificació de l'atorgament de la concessió definitiva, l'adjudicatari haurà de presentar la documentació següent:
1r. Document acreditatiu de l'alta en la Seguretat Social del personal ocupat.
2n. Declaracions o documents d'ingrés de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, de l'Impost sobre Societats, dels pagaments a compte o fraccionat o de les retencions a compte d’ambdós i de l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA).
3r. La relació anual d'ingressos i pagaments a què fa referència el Reial Decret 1913/1978, de 8 de juliol.
CAPITOL IV
Règim sancionador
Article dinou
La competència per a l'aplicació del règim sancionador a què fa referència l'article 36.2 de la Llei 31/1987, de 18 de desembre, d'Ordenació de les Telecomunicacions, correspon al Subsecretari Director del Gabinet del President, de la Presidència de la Generalitat Valenciana, en els casos d'infraccions molt greus, i al Director General de Mitjans de Comunicació Social, si es tracta de greus i de lleus.
Les infraccions molt greus en raó de les seues circumstàncies podran originar la revocació definitiva de la concessió pel Consell de la Generalitat Valenciana a proposta de la Presidència.
Sense perjudici de les facultats atribuïdes a l'Administració de l’Estat, correspon a la Generalitat Valenciana, en exercici de les competències establertes en l’article 26, apartat 5, de la Llei d'Ordenació de les Telecomunicacions, la inspecció administrativa en els supòsits de realització d'activitats o prestacions sense títol habilitant o d'incompliment de les condicions essencials de la concessió dels serveis de radiodifusió sonora en ones mètriques amb modulació de freqüència.
DISPOSICIO FINAL
Aquest Decret entrarà en vigor el dia de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 13 de març de 1989.
El President de la Generalitat,
JOAN LERMA I BLASCO

linea
Mapa web