Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Decret 82/1984, de 30 de juliol, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'estableix el procediment per a la implantació o modificació de preus i tarifes subjectes al règim d'autorització.

(DOGV núm. 186 de 23.08.1984) Ref. Base de dades 0688/1984

Decret 82/1984, de 30 de juliol, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'estableix el procediment per a la implantació o modificació de preus i tarifes subjectes al règim d'autorització.
Per Decret de 5 d'octubre del Consell de la Generalitat Valenciana, s'adscriuen a la Conselleria d'Indústria, Comerç i Turisme les competències en matèria d'intervenció de preus, que foren transferides a la Comunitat Valenciana per Reial Decret 2310/1982, de 24 de juliol, i s’establí per un Decret de la mateixa data la normativa reguladora de la Comissió de Preus de la Generalitat Valenciana.
L'experiència en el funcionament de la Comissió esmentada des de la constitució ha aconsellat l'establiment d'una normativa per la qual es regule el procediment de fixació i modificació de preus o tarifes en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, amb la finalitat bàsica d'agilitzar el procediment vigent i de dotar els expedients d'un contingut més rigorós pel que fa als estudis econòmics que justifiquen les sol·licituds presentades.
Tampoc no hem d'oblidar que, entre els preus sotmesos a autorització, s'hi troben les tarifes del servei públic d'abastiment d'aigua -competència de la Conselleria d'Indústria, Comerç i Turisme, en virtut de les transferències operades pel Reial Decret 1047/1984, d'11 d'abril- i alguns supòsits d'aigua per a rec, cosa que exigeix una atenció especial i una eficaç actuació de l'Administració derivada essencialment de la problemàtica que planteja l'escassesa d'aigua a la nostra Comunitat.
En atenció d'aquests motius, a proposta de la Conselleria d'Indústria, Comerç i Turisme, i amb la deliberació prèvia del Consell de la Generalitat Valenciana, en sessió celebrada el dia 30 de juliol de 1984,
DECRETE:
TITOL UNIC
Article primer
La implantació o modificació de preus o tarifes dels béns i serveis subjectes al règim d'autorització en l'àmbit de la Comunitat Valenciana s'adequarà al procediment establert en els articles següents.
Capítol I
Dels béns i serveis que no són competència de l’Administració Local
Article 2.n
1. Les sol·licituds, dirigides a la Comissió de Preus de la Generalitat Valenciana, es presentaran a la Secretaria d'aquesta directament o a través dels mitjans previstos en la Llei de Procediment Administratiu, acompanyades de la documentació que, reglamentàriament, es determine, tot açò en triplicat exemplar i fent-hi constar indefugiblement:
a) Dades personals del sol·licitant.
b) Títols administratius necessaris per al desenvolupament de l'activitat de l'empresa.
c) Memòria descriptiva que incloga:
-Descripció tècnica i/o comercial del bé o servei de què es tracte, per tal que en permeta la identificació inequívoca.
-Detall del procés de comercialització i/o distribució, fins la posada en disposició del consumidor o del procés de la prestació del servei.
d) Memòria justificativa dels preus o de les tarifes la implantació o modificació de les quals se sol·licita, tot motivant els conceptes en què es basa.
e) Estructura del compte d'explotació generat en els tres darrers exercicis i previsió pressupostària per partides homogènies per al primer exercici en què seria d'aplicació la modificació o implantació dels preus o tarifes sol·licitades.
f) Justificació de la previsió pressupostària a què fa referència l'apartat e) d'aquest article.
g) Càlcul del preu o tarifa que hom desitge d'implantar, tot indicant-ne el vigent i el nou que se sol·licita, amb concreció de l'augment percentual que en resulte.
2. Si la sol·licitud no fas presentada en forma, la Secretaria de la Comissió requerirà al sol·licitant per tal que, en un termini de deu dies, comptats a partir de l'endemà de la notificació, subsane la falta o acompanye els documents preceptius, amb apercebiment que si, transcorregut aquest termini, no ho fes, s'arxivarà l'expedient sense més tràmit.
Article 3.r
1. La Secretaria traslladarà la sol·licitud al Gabinet Tècnic de Preus per a l'estudi.
2. El Gabinet Tècnic de Preus podrà requerir al sol·licitant per a l'aportació de tota la informació o les dades complementàries o justificants que siguen necessàries, que hauran de presentar-se en el termini de 10 dies, comptats a partir de l'endemà de la notificació, o en un termini superior quan expressament es determine.
3. El Gabinet Tècnic de Preus podrà, a la vista de les dades econòmiques resultants de l'estudi presentat pels interessats, sol·licitar d'aquests la presentació d'informes auditats per a una millor resolució de l'expedient.
4. El Gabinet Tècnic de Preus sol·licitarà, si escau, els informes pertinents de les distintes Conselleries o d'altres organismes competents per raó de la matèria, els quals hauran d'emetre informe en el termini màxim de 10 dies.
Article 4.t
En el termini de tres mesos des de la presentació en forma de sol·licitud davant la Secretaria de la Comissió, el Gabinet Tècnic de Preus, amb l'estudi previ d'aquesta, emetrà informe tècnic i elaborarà la proposta corresponent, que elevarà a la Comissió per a la resolució.
Article 5.è
La Comissió de Preus, a la vista de les propostes elaborades, dictarà resolució, aprovant, si convé, el preu o la tarifa del bé o dels serveis proposats.
Capítol II
Dels serveis competència de l'Administració Local
Secció 1.ª
Article 6.è
1. Els expedients d'implantació o modificació de tarifes dels serveis de competència local, que no estiguen gestionats directament per la corporació local, s'iniciaran a instància de l'entitat gestora o concessionària d'aquest.
2. Les sol·licituds, dirigides al Conseller d’Indústria, Comerç i Turisme, es presentaran davant la Corporació Local corresponent, acompanyades de la documentació que reglamentàriament es determine, fent-hi constar sempre els extrems a què fa referència l'article 2.1, tot açò en triplicat exemplar.
Article 7.è
1. El Ple de la Corporació Local, a la vista de l'estudi econòmic presentat, i la documentació annexa, haurà d'emetre informe motivat sobre la tarifa proposada, tot precisant-ne amb exactitud les quantitats o els percentatges d'augment que hom estime adients i la tarifa que, com a resultat de l'informe, considere procedent.
2. L'informe a què fa referència el paràgraf anterior haurà de ser emés en el termini de 30 dies, comptats a partir de l'endemà de la presentació de la sol·licitud.
Dins dels tres dies següents a l'emissió de l'informe, la presidència de la Corporació remetrà l'expedient complet al Conseller d’Indústria, Comerç i Turisme, a través del Gabinet Tècnic de Preus, acompanyat de la certificació de l'acord en què conste l'informe del Ple abans esmentat.
3. Transcorregut el termini de 30 dies a què fa referència el paràgraf anterior sense que s'haja emès l'informe corresponent per part de la Corporació Local, aquest s'entendrà favorable. i "entitat gestora o concessionària del servei podrà presentar la sol·licitud de revisió de tarifes davant la Conselleria d’Indústria, Comerç i Turisme, a través del Gabinet Tècnic de Preus.
Article 8.è
1. Rebut l'expedient en el Gabinet Tècnic de Preus, si aquest estimàs que la sol·licitud presentada no reuneix els requisits exigits per a l'admissió o tràmit, requerirà al sol·licitant perquè, en el termini de 10 dies comptats a partir de l’endemà de la notificació, subsane la falta o acompanye els documents preceptius, amb apercebiment que, si transcorregut aquest termini no ho fes, s'arxivarà l'expedient sense més tràmit.
2. Alhora, el Gabinet Tècnic de Preus, en fase d'estudi de l'expedient; podrà demanar al sol·licitant per a l'aportació de tota la informació o les dades complementàries i justificants necessàries, que haurà de presentar en el termini de 10 dies comptats a partir de l'endemà de rebre la notificació, o en un termini superior quan expressament es determine.
3. El Gabinet Tècnic de Preus sol·licitarà, si escau, els informes escaients de les distintes Conselleries o d'altres organismes, competents per raó de la matèria, els quals hauran d'emetre informe en el termini màxim de 10 dies.
Article 9.è
1. El Gabinet Tècnic de Preus, amb l'estudi previ de la sol·licitud presentada; emetrà l'informe tècnic i elaborarà la proposta de resolució corresponent.
2. Les tarifes definitives no podran excedir del màxim determinat pel Ple de la Corporació Local en l'informe exprés i motivat. En el supòsit que l'informe esmentat no estigués prou motivat, es posarà en coneixement de la Corporació Local, assenyalant el termini i els extrems concrets a motivar, amb apercebiment que, si en el termini esmentat hom no aportés la justificació sol·licitada continuaran les actuacions sense més tràmit.
3. Sotmesa la proposta a informe de la Comissió de Preus, s'elevarà al Conseller d’Indústria, Comerç i Turisme per a la resolució.
Secció 2.ª
Article 10
Quan el servei; les tarifes del qual hagen de modificar-se, estiga gestionat directament per part de la Corporació; s'iniciarà l'expedient amb l'acord del Ple d'aquesta sobre la conveniència, oportunitat i necessitat de la modificació; tot observant-se en la resta que siga d'aplicació els tràmits i requisits establerts en la Secció 1.ª i, molt especialment, en al lo referent a la documentació, estudi econòmic, justificants i annexos a presentar.
Secció 3.ª
Article 11
Transcorreguts tres mesos des de la data de l'entrada de l'expedient en la Conselleria d’Indústria; Comerç i Turisme, sense hi haja recaigut resolució expressa, s'entendran aprovades les tarifes proposades per la Corporació Local; o en el supòsit previst en l'article 7.3, per l'entitat sol·licitant.
Capítol III
Disposicions Generals
Article 12
Els terminis establerts en aquesta Disposició s'entendran suspesos quan hom considere que hi manca documentació, aportació de dades o compliment de requisits essencials per a la tramitació o resolució. Aquesta suspensió de termini comptarà a partir del moment en què es notifique a l'interessat per a la subsanació de la manca o del detecte observat, i la paralització esmentada del termini subsistirà fins que siga corregida l'anomalia o se'n percebe la informació sol·licitada.
Article 13
Les resolucions dictades per la Comissió de Preus o pel Conseller d’Indústria, Comerç i Turisme de la Generalitat Valenciana, determinant la quantia concreta del preu o de la tarifa, seran notificades als interessats i publicat un extracte d'aquestes en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Article 14
Contra les resolucions a què fa referència l'article anterior, podrà interposar-se recurs de reposició segons el règim previst en la Llei de Procediment Administratiu.
Article 15
La determinació o modificació de preus o tarifes prescindint del procediment que s'estableix en aquesta Disposició, es considerarà infracció en matèria de defensa del consumidor i serà sancionada d'acord amb la legislació vigent aplicable.
DISPOSICIO TRANSITORIA
Unica
Allò que disposa aquest Decret no serà d'aplicació a les sol·licituds presentades amb anterioritat de l'entrada en vigor.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
Fins que no siga aprovada la normativa pròpia de la Generalitat Valenciana en matèria de Defensa del Consumidor i de l'Usuari, serà aplicable a les infraccions a què fa referència l'article 15, el Reial Decret 1945/83, de 22 de juny, i concordants.
Segona
El Conseller d’Indústria, Comerç i Turisme queda facultat per dictar les disposicions necessàries per al compliment i desenvolupament d'aquest Decret.
Tercera
Aquest Decret entrarà en vigor el dia de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 30 de juliol de 1984.
El President de la Generalitat,
JOAN LERMA I BLASCO
El Conseller d’Indústria, Comerç i Turisme,
SEGUNDO BRU I PARRA

linea
Mapa web