Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 137/1997, d'1 d'abril, del Govern Valencià, pel qual s'aprova la normativa singular reguladora de l'activitat de la Universitat Miguel Hernández d'Elx.

(DOGV núm. 2964 de 04.04.1997) Ref. Base de dades 0843/1997

DECRET 137/1997, d'1 d'abril, del Govern Valencià, pel qual s'aprova la normativa singular reguladora de l'activitat de la Universitat Miguel Hernández d'Elx.
La Llei 2/1996, de 27 de desembre, de la Generalitat Valenciana, que crea la Universitat Miguel Hernández d'Elx, imposa al Govern Valencià diferents obligacions, algunes de les quals poden qualificar-se de molt urgents, ja que la seua disposició transitòria primera estableix que la Universitat Miguel Hernández ha d'iniciar les activitats acadèmiques el curs 1997/1998.
Entre aquestes obligacions es troba dotar la nova Universitat Miguel Hernández de l'instrument jurídic que li permeta el funcionament ordenat de les seues institucions, tal com la pròpia Llei assenyala en la disposició transitòria segona, i estableix que en el termini de tres mesos, comptadors a partir de l'entrada en vigor d'aquesta, el Consell, a proposta del titular de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, i escoltada la Comissió Gestora, aprovarà la normativa provisional reguladora de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, que estarà vigent fins l'aprovació dels seus estatuts.
Per tant, a proposta del conseller de Cultura, Educació i Ciència, una vegada complit el tràmit d'audiència indicat, de conformitat amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, i després de la deliberació prèvia del Govern Valencià en la sessió del dia, 1 d'abril de 1997
DECRETE
Article únic
S'aprova la normativa singular reguladora de l'activitat de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, d'acord amb el text que figura com a annex a aquest Decret.
Disposició final
Aquest Decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 1 d'abril de 1997
El president de la Generalitat Valenciana
EDUARDO ZAPLANA HERNÁNDEZ -SORO
El conseller de Cultura, Educació i Ciència
FRANCISCO E. CAMPS ORTIZ
ANNEX
NORMATIVA SINGULAR REGULADORA DE L'ACTIVITAT DE LA UNIVERSITAT MIGUEL HERNÁNDEZ D'ELX
Títol preliminar
Naturalesa, fins i principis d'actuació
Article 1
La Universitat Miguel Hernández és una entitat de dret públic, dotada de personalitat jurídica i patrimoni propi per a la prestació del servei públic de l'educació superior, en l'àmbit de les seues competències, i s'organitza d'acord amb el que estableixen aquestes normes provisionals.
Article 2
Són funcions de la Universitat Miguel Hernández al servei de la societat:
a) La creació, el desenvolupament, la transmissió i la crítica de la ciència, la tècnica i la cultura, en estreta relació amb la resta de la comunitat científica i cultural, nacional i internacional.
b) La transmissió del coneixement científic, tècnic, cultural i artístic, a través de l'educació universitària.
c) La impartició dels ensenyaments oficialment homologats, conduents a l'obtenció dels corresponents títols universitaris de doctor, llicenciat i diplomat.
d) La certificació de la suficiència corresponent a aquests i l'expedició dels títols respectius.
e) La preparació per a l'exercici professional en els camps on tinga competència.
f) El suport al desenvolupament cultural, econòmic i social de la província d'Alacant i les seues comarques, en especial, però també de la resta de la Comunitat Autònoma Valenciana, d'Espanya i de la Unió Europea.
g) La promoció, el foment i el respecte dels valors democràtics de convivència.
h) La projecció d'activitats culturals cap a la societat, i d'aquesta cap a la pròpia comunitat universitària.
i) La formació permanent i el perfeccionament del seu personal docent, investigador, i d'administració i serveis.
Article 3
Les activitats de la Universitat Miguel Hernández d'Elx es basen en els següents principis fonamentals:
a) Autonomia universitària, tal com ve definida en la Llei Orgànica de Reforma Universitària i en aquesta normativa singular, amb el respecte degut a l'exercici d'uns altres drets fonamentals i garanties institucionals proclamades per la Constitució i la resta de l'ordenament jurídic
b) Llibertat acadèmica, consistent en la llibertat d'ensenyament, d'estudi, d'investigació i de creació d'estructures que suporten la investigació i la docència.
c) Autonomia quant a l'admissió, el règim de permanència i la verificació de coneixements dels estudiants.
d) Autonomia quant a l'elaboració i aprovació de plans d'estudi i investigació.
e) Autonomia en l'elaboració, l'aprovació i la gestió dels seus pressupostos i l'administració dels seus béns.
f) Democràcia en l'elecció, la designació i la remoció dels òrgans de govern i administració, garantint la representació dels diferents sectors de la comunitat universitària, d'acord amb les funcions que a cadascun d'aquests corresponguen, en els termes establits per les lleis, així com la representació dels interessos socials.
g) Garantia de la igualtat d'oportunitats en l'accés dels estudiants a la Universitat.
Article 4
Seran llengües oficials de la Universitat Miguel Hernández, les reconegudes com oficials en l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.
Article 5
Són competències de la Universitat Miguel Hernández, que exercirà en els termes establits en aquesta normativa singular, les següents:
a) Elaborar i aprovar les normes provisionals per les quals es regisquen els departaments, les facultats, les escoles tècniques, els instituts, els centres i els serveis.
b) Elegir, designar, nomenar i remoure, en els termes establits en aquesta normativa singular, els membres dels seus òrgans de govern i administració, distints a la Comissió Gestora, així com regular els procediments corresponents.
c) Elaborar, aprovar i gestionar els seus pressupostos.
d) Administrar els seus béns.
e) Establir i modificar les plantilles segons les necessitats docents i d'investigació, en funció de les disponibilitats pressupostàries.
f) Seleccionar, formar i promocionar el personal docent i investigador i d'administració i serveis, i fixar les condicions per al correcte desenvolupament de les seues activitats.
g) Elaborar, aprovar o modificar els seus plans d'estudi.
h) Elaborar, aprovar o modificar els plans d'investigació.
i) Crear les estructures específiques que actuen com a suport de la investigació i la docència.
j) Regular l'admissió, el règim de permanència i la verificació de coneixements dels estudiants.
k) Expedir, en nom del rei, els títols oficials homologats en l'àmbit estatal i els títols propis.
l) Establir relacions científiques, acadèmiques i culturals amb institucions públiques o privades, de qualsevol naturalesa, espanyoles o estrangeres.
m) Prestar serveis d'assistència universitària i organitzar activitats culturals i esportives.
n) Crear els serveis necessaris per a la difusió dels coneixements científics, tècnics o artístics.
o) Prestar serveis a la societat amb la realització d'assajos, homologacions, anàlisi, estudis, informes, dictàmens, peritatges o qualsevol altre que se sol·licite, de conformitat amb la legislació vigent.
p) Contribuir, com a alta institució cultural i científica que és i en la mesura de les seues possibilitats, a l'establiment i al manteniment dels principis essencials de convivència democràtica i pacífica, a la igualtat dels drets de les persones, a la llibertat política, econòmica, ideològica i religiosa i, en general, al progrés de la societat i al ple desenvolupament intel·lectual del ser humà.
q) Contribuir a la protecció del medi ambient i a la seua defensa ecològica.
r) Configurar i aprovar els seus signes externs d'identificació, com ara la marca, consistent en logotip i símbol, l'escut, la medalla, la bandera o els segells.
s) Proposar a la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència la modificació de aquesta normativa singular reguladora.
t) Qualsevol altra competència necessària per a l'adequat compliment de les funcions assenyalades en l'article 2 d'aquest Decret.
Títol I
Òrgans de govern i administració de la universitat
CAPÍTOL I
Disposicions generals
Article 6
Fins a l'aprovació dels estatuts de la Universitat Miguel Hernández, correspon a la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència l'exercici de les competències que la Llei de Reforma Universitària atribueix a les universitats, sense perjudici que els òrgans de govern de la Universitat assumisquen les funcions que s'estableixen en aquesta normativa singular reguladora de l'activitat.
Article 7
1. Durant el període de govern provisional, la Universitat Miguel Hernández es regirà pels següents òrgans:
a) Òrgans col·legiats d'àmbit general: la Comissió Gestora i el Consell Econòmic.
b) Òrgans unipersonals d'àmbit general: el rector, els vicerectors, el secretari general i el gerent.
c) Òrgans unipersonals d'àmbit particular: els directors de departament, els directors d'instituts universitaris, els degans de les facultats i els directors de les escoles tècniques superiors.
2. Tots els òrgans de govern tenen caràcter de provisionalitat mentre no s'aproven els estatuts de la Universitat, i es regiran per aquesta normativa singular reguladora i les disposicions que la despleguen.
Article 8
1. La Comissió Gestora, a proposta del rector, podrà acordar la constitució d'òrgans d'assessorament i consulta. En l'acte de la seua creació, s'hauran d'especificar les seues funcions, i també quan serà preceptiu el seu informe o assessorament.
2. Sense perjudici del que assenyala el paràgraf anterior, s'estableixen els següents òrgans de consulta i assessorament:
a) Els consells provisionals de departaments.
b) Els consells provisionals d'instituts.
c) Les juntes provisionals de centres.
CAPÍTOL II
Òrgans col.legiats
Secció primera
Comissió Gestora
Article 9
La Comissió Gestora és l'òrgan ordinari de govern de la Universitat i estarà composta pel rector-president, que la presidirà; els vicerectors; el secretari general, que actuarà com a secretari; el gerent, i 10 vocals que han de ser professors d'universitat, nomenats pel titular de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, a proposta del rector-president.
Article 10
Són funcions de la Comissió Gestora:
a) Vetlar pel compliment de la normativa singular reguladora de l'activitat
b) Proposar el projecte de pressupost i la programació plurianual presentats pel rector, perquè el Consell Econòmic els aprove, i la posterior remissió a la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, perquè en prenga coneixement.
c) Acordar, si escau, les transferències de crèdit previstes en l'article 55, paràgrafs 2 i 3, de la Llei de Reforma Universitària.
d) Decidir l'amortització, la minoració i el canvi de denominació o de categoria de les places vacants, d'acord amb les necessitats docents i investigadores, després d'escoltat el departament corresponent.
e) Proposar els membres de les comissions de concursos a places dels cossos docents universitaris, d'acord amb la legislació vigent, després d'escoltat el departament corresponent.
f) Proposar a la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència l'aprovació de les plantilles de personal docent i investigador, i personal d'administració i serveis, així com l'increment o disminució d'aquestes, després de l'informe previ del Consell Econòmic.
g) Proposar al Consell Econòmic, després de l'informe favorable de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, l'assignació de conceptes retributius especials i individuals per a professors, en atenció a exigències docents i investigadores o a mèrits rellevants.
h) Aprovar els plans d'estudi de la Universitat i, si escau, posar-los en coneixement del Consell d'Universitats a l'efecte de la seua homologació.
i) Establir prioritats en les línies i projectes d'investigació.
j) Establir els requisits necessaris per a l'accés als diferents cicles d'ensenyament, sense perjudici de l'establit per a cada cas en la normativa legal vigent.
k) Establir la capacitat dels centres universitaris d'acord amb els mòduls objectius aprovats pel Consell d'Universitats.
l) Assenyalar les directrius i prioritats d'ordenació dels campus de la Universitat i elevar a l'aprovació de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència els projectes d'inversions.
m) Ratificar i revocar, si escau, els convenis de col·laboració i intercanvi amb altres universitats, organismes o centres públics o privats, nacionals o estrangers.
n) Regular la distribució d'espais físics per a departaments, titulacions, òrgans, professorat, estudiants, personal d'administració i serveis, i elements físics.
o) Declarar professors emèrits, en els termes establits en la legislació vigent.
p) Aprovar el propi reglament de règim intern, així com la seua reforma, si escau.
q) Aprovar les normatives necessàries per a desenvolupar aquestes normes provisionals.
r) Qualsevol altra funció que li encomane la legislació general, aquesta normativa singular o el rector-president de la Universitat.
Article 11
El rector podrà delegar els membres de la Comissió Gestora per a les funcions que considere oportunes, així com les de representació acadèmica, segons la naturalesa de la matèria.
Article 12
Els acords adoptats per la Comissió Gestora en exercici de la seua competència posen fi a la via administrativa.
Article 13
El mandat dels membres de la Comissió Gestora s'estendrà durant tot el període constituent de la Universitat Miguel Hernández, sense perjudici del cessament o la renúncia dels seus membres, en els termes establits en aquesta normativa singular reguladora de l'activitat.
Article 14
1. La convocatòria de la Comissió Gestora correspon al rector.
2. El secretari de la Comissió Gestora estendrà acta de totes les sessions celebrades per la citada Comissió.
Secció 2 segona
El Consell Econòmic
Article 15
1. El Consell Econòmic és el màxim òrgan de participació i representació de la societat a la Universitat.
2. El Consell Econòmic estarà integrat pel seu president i 16 vocals.
3. Seran vocals del Consell Econòmic:
a) El rector-president de la Universitat.
b) El secretari general de la Universitat.
c) El gerent.
d) Dos vocals elegits per la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.
e) Un vocal elegit per les Corts Valencianes.
f) Un vocal elegit de la Diputació Provincial d'Alacant.
g) Un vocal elegit per cadascun dels ajuntaments on hi haja campus.
h) Un vocal elegit pels estudiants de la Universitat.
i) Un vocal elegit pels PAS adscrits a la Universitat.
j) Un vocal elegit pels PDI adscrits a la Universitat.
k) Un vocal elegit per les associacions empresarials més representatives de la Comunitat Valenciana.
l) Un vocal elegit per les organitzacions sindicals de treballadors que, d'acord amb els corresponents resultats oficials, hagen obtingut el major nombre de representants a la Comunitat Valenciana i en les eleccions sindicals immediatament anteriors als nomenament.
4. El president del Consell Econòmic serà nomenat pel Govern Valencià a proposta de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència. Els vocals seran nomenats per la Conselleria de Cultura Educació i Ciència.
5. Són funcions del Consell Econòmic:
a) L'aprovació del pressupost i de la programació plurianual de la Universitat, a proposta de la Comissió Gestora.
b) La supervisió de les activitats de caràcter econòmic de la Universitat i del rendiment dels seus serveis.
c) La promoció de la col·laboració de la societat en el finançament de la Universitat.
d) Elaborar el seu reglament d'Organització i Funcionament intern.
CAPÍTOL III
Òrgans unipersonals
Secció primera
Rector-president
Article 16
El rector-president és la màxima autoritat acadèmica, representa la Universitat, coordina l'acció acadèmica i economicoadministrativa d'aquesta, exerceix la seua direcció i presideix la Comissió Gestora.
Article 17
1. Corresponen al rector, específicament, les següents funcions:
a) Representar oficialment la Universitat davant dels poders públics i davant de tota classe de persones o entitats públiques o privades, sense perjudici de les facultats de delegació quan procedisca.
b) Representar judicialment i extrajudicialment la Universitat en tota classe de negocis i actes jurídics.
c) Presidir els actes universitaris a què assistisca i conferir, si escau, la seua representació en aquests, sense perjudici de la normativa superior vigent.
d) Executar els acords dels òrgans col·legiats que presideix, i vetlar pel seu compliment.
e) Convocar concursos per a la provisió de places vacants del personal de la Universitat.
f) Nomenar els membres de les comissions de concursos a places dels cossos docents universitaris que li corresponga segons la legislació aplicable, vista la proposta de la Comissió Gestora.
g) Proposar els nomenaments per a proveir les vacants que es produïsquen en la Comissió Gestora.
h) Nomenar els degans de les facultats, els directors de les escoles tècniques superiors i els directors dels departaments i instituts universitaris, i altres càrrecs acadèmics dels centres universitaris dependents de la Universitat, elegits d'acord amb el procediment que s'haja establit a l'efecte. En cas que el desenvolupament de la Universitat ho fera necessari, podrà proposar a la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència la creació d'uns altres càrrecs acadèmics, perquè posteriorment els nomene.
i) Nomenar, contractar i, si escau, adscriure el professorat dels distints departaments, així com el personal d'administració i serveis, d'acord amb els procediments establits en la legislació general i en les presents normes.
j) Expedir, en nom del rei, els títols que tinguen caràcter oficial i validesa en tot el territori nacional, i, en nom de la Universitat Miguel Hernández, uns altres diplomes i títols.
k) Adoptar les decisions relatives a les situacions administratives i de règim disciplinari respecte al professorat, els ajudants, l'alumnat i el personal d'administració i serveis, dins de les competències que li confereixen els articles 44.2 i 49.4 de la Llei Orgànica de Reforma Universitària.
l) Autoritzar la despesa i ordenar el pagament, conforme al que preveu el pressupost de la Universitat.
m) Resoldre els recursos que siguen de la seua competència.
n) La contractació d'obres, subministraments i serveis dins dels límits de la legislació vigent.
o) Exercir la direcció de tot el personal al servei de la Universitat.
p) Exercir les altres funcions que es deriven del seu càrrec.
2. En la gestió, estarà assistit, de forma directa i immediata, pels vicerectors, el secretari general i el gerent, en qui podrà delegar per a les competències que autoritze la legislació vigent.
Article 18
El rector-president cessarà quan s'acabe el termini establit en la disposició transitòria tercera de la Llei de Creació de la Universitat Miguel Hernández. En cas de vacant amb anterioritat a la elecció del nou rector pel Claustre Universitari, es procedirà segons el que disposa l'article 6 de la citada Llei.
Secció segona
Vicerectors
Article 19
1. Els vicerectors tenen la missió d'auxiliar el rector de la Universitat en el govern de la Universitat, coordinant i dirigint les activitats que aquest els assigne, i exercint la representació del rector quan siga delegada.
2. El rector-president establirà un ordre entre els vicerectors per al cas de substitució per absència o malaltia.
3. Els vicerectors cessaran per decisió de l'autoritat que els va nomenar, a proposta del rector, a petició pròpia o quan cesse el rector.
Secció tercera
Secretari general
Article 20
1. El secretari general actuarà com a fedatari de les actes dels òrgans col·legiats de govern d'àmbit general de la Universitat Miguel Hernández .
2. Seran funcions del secretari general, entre altres, les següents:
a) La confecció i la custòdia dels llibres d'actes dels òrgans col·legiats de govern de la Universitat que legalment li corresponguen.
b) L'expedició de documents i certificats de les actes i acords de la Comissió Gestora, i també de tots els actes o fets que consten en la documentació oficial de la Universitat.
c) La recepció i custòdia de les actes de qualificacions de les comissions de selecció de professorat, i del personal d'administració i serveis.
d) La custòdia de l'arxiu general de la Universitat i del segell oficial d'aquesta.
e) L'organització dels actes solemnes de la Universitat i el compliment del protocol d'aquests.
f) La responsabilitat de la publicació, si s'escau, dels acords de la Comissió Gestora i de les resolucions del rector.
g) La direcció i custòdia del registre general de la Universitat.
h) La coordinació de les accions dels òrgans de govern unipersonals.
i) Les altres funcions que li encomane el rector.
3. En cas de cessament del secretari general, a petició pròpia o del rector, aquest proposarà a la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència el nomenament d'un nou secretari general.
4. Depenent del secretari general, el rector podrà nomenar, entre els professors de la universitat, un subsecretari general. Seran funcions del subsecretari:
a) Substituir el secretari general en cas d'absència, malaltia o cessament.
b) Coordinar l'actuació de l'Oficina Jurídica de la Universitat.
c) Les altres funcions que li encomane el rector-president.
Secció cuarta
El gerent
Article 21
1. El gerent exercirà, sota l'autoritat del rector, la gestió dels serveis econòmics i administratius de la Universitat.
2. Correspondrà al gerent, per delegació del rector, la direcció del personal d'administració i serveis de la Universitat, i la gestió del patrimoni de la Universitat, en els termes establits en aquesta normativa singular reguladora de l'activitat.
3. En particular, el gerent dirigirà la comptabilitat i la pagadoria; l'administració i la conservació del patrimoni, i l'equipament general de la Universitat Miguel Hernández.
4. En cas de cessament, a petició pròpia o del rector, aquest proposarà a la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència el nomenament d'un nou gerent. Mentre no es cobrisca la vacant, i en els supòsits de baixa transitòria del gerent per absència o malaltia, el rector-president podrà encomanar l'exercici de les seues funcions a un funcionari que pertanga al grup de titulació superior o a un vicerector
5. El gerent haurà de tenir titulació superior. La seua dedicació serà a temps complet i no podrà exercir funcions docents.
6. El rector-president, a proposta del gerent, podrà nomenar fins dos vicegerents per a les competències específiques que aquest els delegue.
Secció cinquena
Directors de departament
Article 22
1. El director del departament és el representant màxim d'aquest i, com a tal, n'exercirà el govern ordinari i executarà els acords del Consell de Departament.
2. El director de departament exercirà les competències que li atribueix aquesta normativa singular reguladora de l'activitat i qualssevol altres que li atribuïsca la Comissió Gestora.
Article 23
1. El director de departament serà nomenat pel rector entre els seus catedràtics o, si escau, entre els seus professors titulars que estiguen en possessió del títol de doctor, de conformitat amb el que disposa l'article 8.5 de la Llei Orgànica 11/1983, de 25 d'agost, de Reforma Universitària.
2. La durada màxima del mandat del director de departament serà la que establisquen les normes de funcionament d'aquest.
3. El director de departament cessarà per renúncia, per remoció de l'òrgan que el va elegir o per finalització de l'etapa constituent de la Universitat.
Article 24
1. El director de departament proposarà un secretari entre els professors del seu departament, perquè el rector el nomene.
2. Les funcions del secretari de departament seran establides en les normes de funcionament d'aquest.
Secció sisena
Directors i degans de centre
Article 25
1. El degà o el director és la primera autoritat i el màxim representant de la facultat, escola tècnica superior o escola universitària; com a tal, executarà els acords dels respectius òrgans col·legiats de govern, supervisarà la gestió administrativa i l'organització dels ensenyaments universitaris conduents a les titulacions acadèmiques adscrites al seu centre, i comptarà, per a això, amb l'assistència de l'Oficina d'Organització i Gestió de la Docència, a través de la unitat o les unitats corresponents.
2. El degà o el director serà nomenat pel rector entre els catedràtics i professors titulars del centre respectiu que estiguen en possessió del títol de doctor i en règim de dedicació a temps complet, una vegada elegit pel procediment que s'establisca a l'efecte.
3. El degà o el director del centre cessarà a petició pròpia, per remoció de l'òrgan que el va elegir o per finalització de l'etapa constituent de la Universitat.
4. El degà o el director proposarà, per al seu nomenament, un secretari entre els professors amb docència al centre i dedicació a temps complet a la Universitat. Els nomenaments corresponen al rector i les seues funcions seran regulades en les normes de funcionament del centre.
Secció setena
Directors d'instituts universitaris
Article 26
1. El director d'institut universitari exercirà la direcció i coordinació de les activitats d'aquest, el representarà i executarà els acords adoptats pel seu òrgan col·legiat de govern.
2. El director serà nomenat pel rector entre els catedràtics i professors titulars adscrits als instituts que estiguen en possessió del títol de doctor, elegit pel procediment establit a l'efecte.
3. El director d'institut universitari cessarà a petició pròpia, per remoció de l'òrgan que el va elegir o per la finalització de l'etapa constituent de la Universitat.
Títol II
Estructura docent
Article 27
1. La Universitat Miguel Hernández està bàsicament integrada per departaments, facultats, escoles tècniques superiors, instituts universitaris i els centres que legalment es puguen crear.
2. La Universitat Miguel Hernández comptarà, inicialment, amb una Facultat de Ciències Experimentals (campus d'Elx), una Facultat de Ciències Socials i Jurídiques (campus d'Elx), una Facultat de Medicina (campus de Sant Joan), una Escola Politècnica Superior (campus d'Elx i campus d'Altea) i una Escola Politècnica Superior a Orihuela, que impartiran les titulacions aprovades pel Govern Valencià, i gestionaran administrativament, coordinaran i organitzaran els ensenyaments universitaris conduents a l'obtenció dels corresponents títols acadèmics.
3. La Universitat Miguel Hernández també comptarà inicialment amb l'Institut Universitari de Neurociències (campus de Sant Joan).
CAPÍTOL I
Dels departaments
Article 28
1. Els departaments són els òrgans bàsics encarregats d'organitzar i desenvolupar la investigació, els ensenyaments i les altres activitats universitàries pròpies de les respectives àrees de coneixement en una o diverses facultats i escoles tècniques superiors, així com, si escau, en altres centres que es puguen crear.
2. D'acord amb la legislació vigent, els departaments es constituiran en àrees de coneixement científic, tècnic o artístic afins, i agruparan tots els docents i investigadors les especialitats dels quals es corresponguen amb aquestes àrees.
3. La creació, modificació i supressió de departaments correspondrà a la Comissió Gestora.
4. La iniciativa per a crear, modificar o suprimir departaments correspon indistintament a qualsevol òrgan col·legiat d'àmbit general i als professors de les àrees afectades. Les propostes que es formulen hauran de contenir una memòria comprensiva dels següents punts:
a) denominació
b) docència a impartir
c) personal docent i investigador a adscriure
d) línies d'investigació a desenvolupar
e) mitjans materials i econòmics
f) justificació de la conveniència d'aquests.
Article 29
Són funcions del departament:
a) L'organització i el desenvolupament, en els distints cicles d'estudis universitaris, dels ensenyaments propis de l'àrea o les àrees de coneixement de la seua competència, d'acord amb la programació general de la Universitat.
b) La realització de l'activitat investigadora en l'àrea o les àrees de coneixement de la seua competència.
c) L'organització dels estudis de doctorat, d'acord amb el que estableix l'art. 31 de la Llei de Reforma Universitària.
d) La realització de treballs de caràcter científic, tècnic o artístic, així com el desenvolupament de cursos d'especialització i actualització científics, conforme al que disposen els articles 11 i 45 de la Llei de Reforma Universitària.
e) La formació de personal docent i investigador de la Universitat.
f) Qualsevol altra activitat orientada a l'adequat compliment de les funcions que corresponen a la Universitat, segons l'article 1.2 de la Llei de Reforma Universitària i aquesta normativa singular, i no assignades a uns altres òrgans de govern de la Universitat.
Article 30
1. La Universitat Miguel Hernández, els seus departaments i el professorat mitjançant aquests, podran contractar amb entitats públiques i privades o amb persones físiques la realització de treballs de caràcter científic, tècnic o artístic, i el desenvolupament de cursos de postgrau, especialització i perfeccionament (article 11 de la Llei de Reforma Universitària)
2. Els contractes i convenis seran subscrits pel rector, pels directors de departaments o instituts universitaris, o pels professors. Els contractes a subscriure per un professor o grup de professors o pels directors dels departaments o instituts universitaris, requeriran l'autorització prèvia del rector, d'acord amb el procediment que establisca la Comissió Gestora.
3. En els convenis i contractes es fixaran els compromisos de cadascuna de les parts, i les compensacions, si escau, per la utilització dels serveis i la infraestructura de la Universitat; també les qüestions sobre la titularitat dels drets de propietat intel·lectual o industrial de l'obra resultant.
4. Els recursos procedents dels contractes i convenis per a la realització de treballs científics, tècnics o artístics, o cursos d'especialització desenvolupats pels departaments, instituts universitaris o pels professors a què fa referència aquest capítol, es distribuiran de la següent manera:
a) Una part es destinarà a la remuneració del professorat per les activitats derivades del compliment del contracte.
b) Una altra part es destinarà a sufragar els costos materials i personals que suposen la realització del treball o el desenvolupament del curs. Aquestes despeses inclouran l'adquisició del material necessari, la retribució del personal, els complements o les beques, les indemnitzacions per viatges i dietes, els costos d'impremta, de centre de càlcul, d'altres serveis universitaris utilitzats i altres despeses. També inclouran la compensació destinada als centres en què s'execute el treball o es desenvolupe el curs per la utilització de la infraestructura i els serveis generals.
c) Una altra part es destinarà al departament o institut per a incrementar els fons propis per a la investigació.
d) Una altra part es destinarà a l'escola o facultat en què el departament o l'institut estiguen adscrits per a incrementar les dotacions d'infraestructura i serveis.
També es destinarà a incrementar el crèdit en els conceptes de despeses que la Universitat Miguel Hernández assigne a la investigació i docència.
Article 31
1. El nombre mínim de catedràtics o professors titulars necessaris per a la creació i permanència d'un departament serà l'equivalent a dotze amb dedicació a temps complet. A l'efecte de l'anterior còmput, dues dedicacions a temps parcial es consideraran equivalents a una a temps complet. En qualsevol cas, tot departament haurà de tenir, almenys, cinc catedràtics o professors titulars amb dedicació a temps complet.
2. Quan un departament es constituïsca amb una sola àrea de coneixement, la denominació d'aquest serà la de l'àrea de coneixement corresponent. En uns altres casos, la denominació del departament serà determinada per la Comissió Gestora
Article 32
A petició d'un departament, la Comissió Gestora podrà autoritzar l'adscripció temporal a aquest de fins dos professors que pertanguen a uns altres departaments, després de l'informe favorable d'aquests. La durada d'aquesta adscripció no serà superior a un curs acadèmic, i es podrà prorrogar anualment, fins un màxim de cinc anys, amb els informes favorables dels departament afectats. A l'efecte del còmput mínim establit en l'article 31, aquests professors es consideraran adscrits als seus departaments d'origen.
Article 33
Per al compliment dels seus fins, els departaments tindran uns ingressos constituïts per aquells crèdits pressupostaris que els assigne la Universitat i pels obtinguts a través dels contractes a què al·ludeix l'article 11 de la Llei Orgànica de Reforma Universitària, i d'acord amb el que estableix la normativa singular reguladora de l'activitat de la Universitat.
Article 34
1. Una vegada que la Comissió Gestora aprove l'estructura departamental de la Universitat Miguel Hernández, la convocatòria de places dels cossos docents haurà de ser aprovada per la citada Comissió. Aquesta convocatòria s'haurà d'adaptar a la denominació de les corresponents àrees de coneixement, i inclourà el departament a què quedarà adscrita.
2. El personal docent de la Universitat Miguel Hernández s'integrarà, d'acord amb l'àrea de coneixement a què estiga adscrit, en un dels departaments propis de la seua àrea.
CAPÍTOL II
De les facultats i escoles tècniques superiors
Article 35
1. Les facultats i escoles tècniques superiors són els òrgans encarregats de l'organització i la gestió administrativa dels ensenyaments universitaris conduents a l'obtenció de títols acadèmics.
2. La Comissió Gestora haurà d'acordar l'organització i la modificació de les facultats i escoles tècniques superiors.
Article 36
Són funcions de les facultats i escoles tècniques superiors, dins del respectiu àmbit de competència:
a) La coordinació administrativa dels ensenyaments que s'hagen d'implantar per a l'execució dels plans d'estudi.
b) La tramitació, si escau, de certificats acadèmics, propostes de revalidació, expedients, matrícules i funcions similars.
c) L'administració del pressupost que se'ls assigne i el manteniment dels serveis comuns de suport a la docència i la investigació.
Article 37
1. Són membres d'una facultat o escola tècnica superior:
a) Tots els professors que desenvolupen la major part de la seua activitat docent en alguna de les titulacions que ofereix el centre.
b) Tots els ajudants i becaris d'investigació que col·laboren en faenes docents afectes a les titulacions que ofereix el centre.
c) Tots els alumnes matriculats en alguna titulació que ofereix el centre.
d) El personal d'administració i serveis assignats al centre.
2. La Junta del Centre estarà formada pels membres del centre que resulten elegits pel procediment que establisca la Comissió Gestora.
CAPÍTOL III
Dels instituts universitaris
Article 38
Els instituts universitaris són centres dedicats fonamentalment a la investigació científica, humanística i tècnica o a la creació artística, i podran realitzar activitats docents referides a ensenyaments especialitzats o cursos de doctorat i de postgrau, així com proporcionar assessorament tècnic en l'àmbit de les seues competències. Les seues activitats docents i investigadores no s'han de correspondre, en idèntic àmbit, a les desenvolupades per algun departament o àrea de coneixement.
Article 39
Correspon a la Comissió Gestora desenvolupar la normativa per la qual s'han d'organitzar els instituts universitaris, i adscriure els recursos humans i materials a aquests. Per a la seua creació s'atendran al que disposa l'article 10 de la Llei de Reforma Universitària.
Article 40
Els instituts universitaris, podran contractar, amb entitats públiques i privades o amb persones físiques, la realització de treballs de caràcter científic, tècnic i artístic, així com el desenvolupament de cursos de postgrau, especialització i perfeccionament, d'acord amb el que disposen l'article 30 d'aquesta normativa singular i la resta de legislació vigent.
CAPÍTOL IV
D'uns altres centres
Article 41
La Universitat podrà crear, en les condicions que legalment procedisca, uns altres centres d'especial interés per a la consecució dels seus fins acadèmics i socials.
Article 42
1. Podran adscriure's a la Universitat Miguel Hernández centres docents, d'investigació o de creació artística, de caràcter públic o privat, per mitjà del corresponent conveni, i d'acord amb la legislació vigent.
2. El conveni d'adscripció serà aprovat per la Comissió Gestora, i en aquest s'hauran de preveure, com a mínim, el règim acadèmic dels seus ensenyaments i, si escau, el d'investigació, el del professorat, els òrgans de govern, els procediments d'ingrés dels estudiants, els sistemes de finançament i les fórmules d'extinció del conveni.
Títol III
Activitats acadèmiques
Article 43
La Universitat Miguel Hernández organitzarà els seus estudis i ensenyaments en els diferents cicles partint de la seua estructura departamental, i es realitzaran d'acord amb el que disposen la legislació vigent, aquesta normativa singular i les normes que, a l'efecte, aprove la Comissió Gestora.
Article 44
Els estudis universitaris s'estructuraran, com a màxim, en tres cicles. La superació del primer d'aquests donarà dret, si escau, a l'obtenció del títol de diplomat, d'arquitecte tècnic o d'enginyer tècnic; la del segon, a la del títol de llicenciat, d'arquitecte o d'enginyer, i la del tercer, a la del títol de doctor. La Universitat establirà les condicions de revalidació o adaptació per al pas d'un cicle a uns altres, d'acord amb el que estableixen les directrius generals pròpies de cada títol.
Article 45
1. Els programes de doctorat tindran com a finalitat l'especialització de l'estudiant i la seua formació en les tècniques d'investigació, dins d'una àrea de coneixement.
2. Els programes de doctorat hauran de comprendre dos anys com a mínim, i es realitzaran sota la direcció d'un departament o un institut, en la forma que determine la Comissió Gestora d'acord amb els criteris que, per a l'obtenció del títol de doctor, determine el Govern a proposta del Consell d'Universitats.
3. La superació dels cursos de doctorat facultarà per a presentar un treball original d'investigació, l'aprovació del qual donarà dret a obtenir el títol de doctor. La Universitat Miguel Hernández regularà el procediment per a l'obtenció d'aquest títol d'acord amb els criteris a què fa referència l'apartat anterior.
Article 46
La Universitat Miguel Hernández promourà les línies d'investigació i desenvolupament que atenguen la realitat social, cultural, política i econòmica, així com l'anàlisi de les necessitats que les demandes de la societat plantegen, particularment les de caràcter interdisciplinar. La Comissió Gestora, en col·laboració amb el Consell Econòmic, establirà els criteris pertinents.
Article 47
La Universitat Miguel Hernández preveurà, per a la realització d'activitats d'investigació i desenvolupament, entre altres, les següents accions:
a) Dedicar una part dels seus pressupostos a despeses i dotació de recursos materials i humans relacionats amb aquestes.
b) Difondre l'activitat investigadora i els seus resultats.
c) Considerar especialment el finançament i manteniment de serveis comuns de suport a la investigació.
d) Establir programes propis de beques i uns altres tipus d'ajudes tendents a la formació d'investigadors, incloent la subvenció de viatges, estades o desplaçaments, complementàriament a unes altres accions aprovades en l'àmbit internacional, estatal o autonòmic.
e) Propiciar l'accés a la plena capacitat investigadora, fomentant la realització de tesis doctorals d'elevat nivell científic.
Article 48
La Universitat Miguel Hernández, pel seu compte o en col·laboració amb entitats públiques o privades, podrà gestionar la creació o l'adscripció de residències universitàries o col·legis majors. La Comissió Gestora establirà el règim intern i l'adscripció d'aquests.
Títol IV
Comunitat universitària
Article 49
1. La comunitat universitària està formada pel personal docent i investigador, els estudiants i el personal d'administració i serveis.
2. Són criteris bàsics per a l'admissió i la selecció d'estudiants, i per a l'accés i promoció del professorat i del personal d'administració i serveis, la capacitat, el mèrit, la publicitat i la igualtat d'oportunitats.
CAPÍTOL I
Personal docent i investigador
Article 50
El personal docent i investigador de la Universitat Miguel Hernández estarà constituït per:
1. Funcionaris docents dels següents cossos: catedràtics d'universitat, professors titulars d'universitat, catedràtics d'escoles universitàries i professors titulars d'escoles universitàries.
2. Professors contractats de les altres categories docents previstes en la legislació vigent, d'acord amb la normativa aprovada per la Comissió Gestora.
3. Investigadors del Consell Superior d'Investigacions Científiques o d'institucions similars.
Article 51
El personal docent i investigador de la Universitat Miguel Hernández es regirà per la Llei de Reforma Universitària i les disposicions que la desenvolupen i complementen; per la legislació de la funció pública estatal i de la Generalitat Valenciana, i per aquesta normativa singular reguladora de l'activitat.
Article 52
1. Els funcionaris docents que constituïsquen el professorat de la Universitat Miguel Hernández seran seleccionats per mitjà dels oportuns concursos públics, que s'hauran de decidir amb igualtat d'oportunitats d'acord amb criteris valoratius de mèrits i capacitat dels candidats, conforme a la normativa en vigor.
2. Els concursos per a la provisió de places vacants dels cossos esmentats en l'article 50 seran convocats pel rector, i es regiran per la Llei de Reforma Universitària, les disposicions que la desenvolupen i les normes que la Comissió Gestora establisca a l'efecte.
3. Quan es cree una plaça dels cossos docents, la Comissió Gestora, després de la consulta als departaments, podrà determinar la conveniència que aquesta plaça s'ocupe interinament. En aquest cas, la provisió interina s'adaptarà al procediment que a l'efecte establisca la Universitat per a la contractació de professorat.
Article 53
1. No obstant el que disposa l'article anterior, la Universitat Miguel Hernández podrà contractar, temporalment, d'acord amb la legislació vigent i dins de les seues previsions pressupostàries, professors associats.
2. La selecció de professorat associat es realitzarà mitjançant concurs públic i s'ajustarà als principis d'igualtat, mèrit i capacitat. La Comissió de selecció serà aprovada per la Comissió Gestora a proposta del departament, i estarà formada per cinc professors o professores, dels què almenys un o una no serà membre de la Universitat Miguel Hernández i almenys tres formaran part del professorat ordinari. Els membres de la Comissió seran de la mateixa àrea de coneixement o excepcionalment, d'àrees afins.
Article 54
1. La Universitat Miguel Hernández podrà contractar ajudants en els termes previstos en la Llei Orgànica de Reforma Universitària i en la normativa que establisca la Comissió Gestora. La seua activitat està orientada a completar la formació científica d'aquests, però també podran col·laborar en faenes docents en els termes previstos.
2. La contractació dels ajudants es farà per mitjà de concursos públics, convocats per la Universitat Miguel Hernández i resolts per comissions, la composició de les quals estarà determinada en les normes sobre contractació del professorat.
3. Els ajudants d'universitat i d'escola tècnica superior seran contractats en règim de dedicació a temps complet per un termini màxim de dos anys, entre aquells que, després de finalitzar els cursos de doctorat, acrediten, a més a més, un mínim de dos anys d'activitat investigadora. Aquests contractes seran renovables una sola vegada, per un termini màxim de tres anys, sempre que l'ajudant haja obtingut el títol de doctor.
4. Els ajudants a què al·ludeix l'apartat anterior, quan realitzen estudis en una altra universitat o institució acadèmica espanyola o estrangera, després de ser autoritzats per la universitat en què estiguen contractats, podran seguir mantenint la seua condició en els termes i en el termini màxim que fixen les normes de la Comissió Gestora, que no podrà superar l'establit en l'apartat anterior d'aquest article.
5. La Universitat Miguel Hernández podrà contractar ajudants d'escola universitària en els termes establits en l'article 34.5 de la Llei Orgànica de Reforma Universitària.
Article 55
La contractació dels professors visitants serà acordada per la Comissió Gestora a proposta d'un departament o institut universitari, la qual haurà d'anar acompanyada d'un informe sobre l'activitat i els mèrits del professor proposat.
Article 56
La Comissió Gestora de la Universitat Miguel Hernández, a proposta d'un departament o institut, i després de l'informe previ de la Comissió Acadèmica del Consell d'Universitats, podrà declarar professors emèrits aquells funcionaris docents jubilats que hagen prestats serveis destacats en la universitat espanyola durant deu anys com a mínim. També podrà nomenar professors emèrits les persones de reconegut prestigi cultural o científic, en els termes previstos en l'article 22.7 del Reial Decret 898/1985, de 30 d'abril.
Article 57
1. Els professors de la Universitat Miguel Hernández, qualsevol que siga el seu règim de dedicació, podran, d'acord amb l'article 11 de la Llei Orgànica de Reforma Universitària, realitzar treballs de caràcter científic, tècnic o artístic contractats amb entitats públiques o privades o amb persones físiques, així com participar en cursos d'especialització organitzats per la pròpia Universitat o per unes altres entitats o persones, i podran percebre una compensació especial per aquestes activitats, tot això d'acord amb el que disposa l'article 45.1 de la citada Llei de Reforma Universitària.
2. El professorat podrà obtenir llicències per a realitzar activitats docents o investigadores, segons el que disposa la legislació general i la reglamentació que establisca la Comissió Gestora.
Article 58
1. Correspon a la Comissió Gestora establir els criteris i procediments per a l'avaluació periòdica dels serveis docents i investigadors del professorat de la Universitat, a l'efecte d'aconseguir una constant millora en la prestació d'aquests serveis.
2. La Comissió Gestora establirà el procediment per a l'assignació, amb caràcter extraordinari, dels conceptes retributius a què al·ludeix l'article 46.2 de la Llei Orgànica de Reforma Universitària.
3. L'aplicació del concepte retributiu per avaluació dels serveis docents, prevista en l'article 2.3.c del Reial Decret 1.086/1989, de 28 d'agost, sobre retribucions del professorat universitari, la portarà a cap la Comissió Gestora, en els termes establits per l'esmentada disposició.
CAPÍTOL II
Dels alumnes
Article 59
1. Són alumnes de la Universitat Miguel Hernández totes aquelles persones que estiguen matriculades en qualssevol dels seus ensenyaments, i tindran els drets i les obligacions establits en la legislació universitària en vigor. En concret, es garantiran els drets d'accés a la universitat, a la igualtat d'oportunitats, a la no discriminació, a la participació en les institucions, a un ensenyament digne i de qualitat, de representació i d'associació. El dret a la lliure elecció d'estudis s'entendrà sense perjudici de les limitacions d'oferta de places que aprove el Consell d'Universitats.
2. La Comissió Gestora aprovarà anualment el calendari d'exàmens, i garantirà les convocatòries a què legalment tinguen dret els estudiants. També articularà les normes que desenvolupen el procediment per a la realització i revisió de qualificacions d'exàmens.
3. Els alumnes de la Universitat Miguel Hernández tindran la representació en els òrgans col·legiats que s'estableixen en la Llei de Creació de la Universitat Miguel Hernández i en la normativa singular reguladora. L'elecció de representants es farà entre la totalitat dels estudiants matriculats i d'acord amb el procediment que establisca a l'efecte la Comissió Gestora.
4. La Universitat Miguel Hernández d'Elx afavorirà, amb la creació de la Delegació d'Estudiants, les vies d'informació, participació i representació democràtiques d'aquest sector de la comunitat universitària. En particular, cuidarà que en els processos electorals queden degudament garantits els drets constitucionals aplicables.
5. La Delegació d'Estudiants representarà i defensarà els drets i interessos propis dels estudiants, potenciarà els seus interessos culturals, d'estudi, lúdics i esportius, i elaborarà les pròpies normes provisionals de funcionament intern, les quals se sotmetran a l'aprovació de la Comissió Gestora.
CAPÍTOL III
Del personal d'administració i serveis
Article 60
El personal d'administració i serveis de la Universitat Miguel Hernández, forma part de la comunitat universitària com a sector que contribueix al desenvolupament dels fins de la Universitat per mitjà de les funcions administratives i de servei que li són pròpies.
Article 61
1. El personal d'administració i serveis està integrat pels funcionaris de la pròpia Universitat i pel personal contractat laboral que hi preste serveis en la situació prevista per les lleis.
2. D'acord amb l'establit en l'article 17, correspon al rector la funció de nomenar i contractar el personal d'administració i serveis, d'acord amb els procediments establits en la legislació vigent.
Article 62
1. El personal funcionari d'administració i serveis de la Universitat es regirà pel que estableixen la Llei Orgànica de Reforma Universitària i les disposicions que la despleguen; per la legislació de funcionaris públics dictada en virtut de l'article 149.1.18 de la Constitució que li siguen d'aplicació, i, també, pel text refós de la Llei de Funció Pública Valenciana, aprovada pel decret legislatiu de 24 d'octubre de 1995 del Consell de la Generalitat Valenciana i pel que es preveu en aquestes normes.
2. El personal contractat d'administració i serveis de la Universitat es regirà per les normes que regulen l'autonomia universitària; per la legislació laboral i els convenis col·lectius corresponents, i, també, per les normes que en desplegament d'aquests puga dictar la Generalitat Valenciana.
3. Les escales del personal funcionari s'agruparan d'acord amb la titulació exigida per al seu ingrés, segons la legislació vigent. Els llocs de treball es classificaran també d'acord amb la legislació vigent.
Títol V
Dels serveis d'assistència i extensió universitària
Article 63
L'extensió de la vida acadèmica, en el marc de l'autonomia, requereix el foment de les institucions i serveis que garantisquen la fluïdesa, la renovació i el major abast de l'activitat universitària.
Article 64
1. Sense perjudici d'altres centres o serveis que puguen ser reclamats a instància del propi desenvolupament universitari i social, després de aprovada aquesta normativa singular es procedirà a la creació dels següents:
a. Defensor de l'Universitari
b. Servei de Planificació Curricular
c. Observatori Ocupacional
d. Servei de Gestió i Control de Qualitat.
2. El règim intern i les normes de funcionament dels serveis d'assistència i extensió universitària seran establits per la Comissió Gestora de la Universitat Miguel Hernández.
Títol VI
Del règim administratiu, econòmic i financer
CAPÍTOL I
Serveis de la Universitat
Article 65
1. L'administració i serveis de la Universitat Miguel Hernández s'organitzarà en les àrees següents:
a) Servei d'Alumnes i Assumptes Generals
b) Servei de Recursos Humans
c) Serveis d'Assumptes Econòmics
d) Oficina Tècnica de la Universitat
e) Servei de Gestió i Control de Qualitat
f) Centre de Càlcul
g) Servei de Planificació Curricular
h) Observatori Ocupacional.
2. La Comissió Gestora desenvoluparà l'estructura d'aquestes àrees, i n'establirà l'organització i les funcions.
Article 66
1. La Universitat Miguel Hernández disposarà de les biblioteques necessàries per a facilitar l'accés de tots els seus membres, i de la societat en general, als mitjans d'informació científica i cultural, per a la qual cosa, conservarà, incrementarà i difondrà els fons bibliogràfics, documentals i audiovisuals propis, i gestionarà l'accés als aliens.
2. Els fons bibliogràfics, documentals i audiovisuals de la Universitat seran tots aquells adquirits pels diversos centres, departaments, instituts o serveis, qualsevol que siga el concepte pressupostari amb què s'adquirisquen; els procedents de llegats, donacions i intercanvis, i els adquirits en favor de la Universitat Miguel Hernández per uns altres organismes.
3. Les biblioteques comptaran amb un reglament, elaborat per la Comissió Gestora, on estiguen les directrius bàsiques del seu funcionament i els mecanismes de coordinació.
CAPÍTOL II
Del patrimoni de la Universitat
Article 67
El patrimoni de la Universitat Miguel Hernández estarà constituït pel conjunt de béns, drets i accions que li pertanguen.
Article 68
1. La Universitat Miguel Hernández assumirà la titularitat dels béns de domini públic de la Generalitat Valenciana que siguen afectats al compliment de les seues funcions, així com els que en el futur es destinen a aquests mateixos fins per l'estat, la Comunitat Autònoma, les corporacions locals o provincials, o per institucions públiques o privades, llevat dels béns que integren el patrimoni historicoartístic nacional.
2. L'assumpció de la titularitat dels béns inicialment afectats, s'ha de fer efectiva una vegada constituït el Consell Econòmic.
3. La desafectació dels béns de domini públic la titularitat dels quals assumisca la Universitat Miguel Hernández, d'acord amb la legislació vigent, implicarà que es consideren patrimonials de la Universitat.
Article 69
Els acords relatius a la disposició dels béns de domini públic, així com dels patrimonials de caràcter immoble, correspondran al Consell Econòmic a proposta de la Comissió Gestora, després de la conformitat de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, d'acord amb les normes generals que regisquen en aquesta matèria.
Article 70
1. La Universitat Miguel Hernández elaborarà i mantindrà actualitzat l'inventari dels seus béns, drets i accions, amb l'única excepció dels de caràcter fungible.
2. La memòria anual a què fa referència l'article 74, haurà de contenir l'inventari dels béns, els drets i les accions de la Universitat, actualitzada a 31 de desembre, amb excepció dels de caràcter fungible.
CAPÍTOL III
Del pressupost
Article 71
1. El pressupost de la Universitat Miguel Hernández és l'expressió xifrada, conjunta i sistemàtica de les obligacions que podrà contraure la Universitat i dels drets que es preveja liquidar en l'exercici corresponent.
2. El pressupost de la Universitat Miguel Hernández serà públic, únic i equilibrat. Comprendrà la totalitat de les despeses i els ingressos que realitzarà la Universitat durant un any natural.
3. L'estructura del pressupost s'ajustarà, a més a més, a les normes que amb caràcter general estiguen previstes en l'administració de la Generalitat Valenciana, a l'efecte de la normalització comptable.
Article 72
1. L'estat d'ingressos contindrà tots els punts enumerats en l'article 54.3 de la Llei Orgànica de Reforma Universitària, i l'estat de despeses s'elaborarà conforme a la classificació i els requisits regulats en l'article 54.4 de la mateixa Llei.
2. La Universitat Miguel Hernández podrà efectuar, en el marc de la legislació vigent, les modificacions pressupostàries i les transferències de crèdit que resulten necessàries per al millor compliment dels seus fins.
3. Els crèdits pressupostaris tindran la consideració d'ampliables, llevat de les excepcions previstes en l'article 55.1 de la Llei Orgànica de Reforma Universitària.
Article 73
1. El rector presentarà el projecte de pressupost a la Comissió Gestora, la qual el remetrà al Consell Econòmic, perquè l'aprove, i a la Conselleria de Cultura, Educació, i Ciència, perquè en prenga coneixement
2. En cas de no aprovar-se el pressupost anual de la Universitat abans de l'u de gener de l'any corresponent, quedarà prorrogat automàticament el pressupost de l'any anterior.
CAPÍTOL IV
De la gestió i el seu control
Article 74
La Universitat Miguel Hernández, sense perjudici de les competències que la Generalitat Valenciana tinga en aquesta matèria, rendirà compte dels resultats de l'exercici econòmic per mitjà de la memòria econòmica anual que serà aprovada pel Consell Econòmic i remesa pel rector a la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.
Article 75
1. Correspondrà al rector l'ordenació de les despeses i els pagaments.
2. La Gerència establirà les normes reglamentàries conforme a les quals es desenvoluparà la gestió pressupostària.
Article 76
1. La contractació d'obres, serveis i subministraments s'efectuarà d'acord amb la legislació vigent en la matèria. La Gerència elaborarà un reglament relatiu a la gestió contractual de la Universitat, que haurà de ser aprovat per la Comissió Gestora, i ratificat, posteriorment, pel Consell Econòmic.
2. La Universitat Miguel Hernández, després de l'acord favorable del Consell Econòmic, podrà adquirir, pels procediments i dins dels límits que establisca la legislació vigent, els béns d'equip necessaris per al desenvolupament dels programes d'investigació.
Article 77
La gestió econòmica de la Universitat Miguel Hernández respondrà a criteris de racionalitat, transparència, eficàcia i descentralització.
Article 78
La Universitat Miguel Hernández, per al compliment dels seus fins, pot recórrer al crèdit oficial i al privat, després de l'autorització de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.
Títol VII
Del règim jurídic
Article 79
1. La Universitat Miguel Hernández, quant a l'administració pública, gaudirà de les prerrogatives i les potestats pròpies d'aquesta, amb les excepcions que les lleis establisquen.
2. La Universitat Miguel Hernández gaudirà dels beneficis que la legislació atribuïsca a les fundacions beneficodocents.
3. En tot cas, són prerrogatives de la Universitat Miguel Hernández:
a) La presumpció de legitimitat i l'executorietat dels seus actes
b) Les potestats d'execució forçosa i la revisió d'ofici per via administrativa.
c) La potestat de sanció, dins dels límits establits en la Llei Orgànica de Reforma Universitària i aquesta normativa singular reguladora.
d) Les facultats que reconeix a l'estat i a la Generalitat Valenciana la vigent legislació sobre contractació administrativa.
e) La facultat d'utilització del procediment de constrenyiment i la recuperació d'ofici dels seus béns en els termes establits en la legislació vigent per a l'administració de l'estat o per a la Generalitat Valenciana.
f) La inembargabilitat dels seus béns i drets, així com els privilegis de prelació i preferència reconeguts a les hisendes públiques de l'estat o de la Generalitat Valenciana per al cobrament dels seus crèdits, sense perjudici del que els corresponga en aquesta matèria, i tot això en igualtat de drets amb altres administracions públiques.
g) L'exempció de l'obligació de prestar tota classe de garanties o caucions davant dels organismes administratius i davant dels jutges i tribunals de qualsevol jurisdicció.
4. En el seu funcionament, la Universitat Miguel Hernández s'ajustarà als principis de descentralització i economia administrativa, amb submissió plena a la llei i al dret.
Article 80
1. Els acords i les resolucions del rector o, si escau, de la Comissió Gestora i del Consell Econòmic, posaran fi a la via administrativa i seran impugnables davant dels òrgans jurisdiccionals contenciosos administratius.
2. Els acords i les resolucions de la resta d'òrgans de govern seran recurribles en els termes previstos en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Disposicions addicionals
Primera
La Comissió Gestora podrà proposar a la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència la modificació de aquesta normativa singular mitjançant moció raonada. El titular de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, si escau, podrà procedir a la tramitació d'aquesta, perquè el Govern Valencià l'aprove.
Segona
Mentre es mantinga vigent aquesta normativa singular reguladora de l'activitat, correspondrà a la Comissió Gestora dictar les disposicions necessàries per a l'aplicació d'aquestes, excepte les que estiguen expressament atribuïdes al titular de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.
Tercera
Els càrrecs propis de la Universitat seran aprovats per acord de la Comissió Gestora, que fixarà l'alliberament de docència i el complement retributiu corresponent, tot això després de l'informe previ favorable de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.
Disposicions transitòries
Primera
1. Aquesta normativa singular estarà en vigor fins l'aprovació dels estatuts definitius que elabore el claustre constituent.
2. Fins a la creació dels departaments, la Universitat Miguel Hernández podrà crear unitats predepartamentals, que es regiran per les disposicions que aprove la Comissió Gestora.
Segona
Fins que s'aproven les normes corresponents que regulen les eleccions a la Universitat, i aquestes es produïsquen, el rector-president nomenarà directament els diferents òrgans de govern unipersonals de forma provisional, sense perjudici del que disposa l'article 7 de la Llei 2/96 de Creació de la Universitat Miguel Hernández d'Elx.
Tercera
Correspon al claustre constituent l'elecció del rector i l'elaboració dels estatuts de la Universitat Miguel Hernández, dins del termini que s'estableix en la disposició transitòria tercera de la Llei de Creació de la Universitat Miguel Hernández d'Elx.
Quarta
Correspon al Consell, a proposta de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, escoltada la Comissió Gestora, l'elaboració de la normativa relativa al procés electoral, la composició i la constitució del claustre constituent.
Cinquena
1. La Comissió Gestora, durant el curs acadèmic 96-97, previ informe de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, aprovarà les normes de règim intern que regulen la composició i el funcionament dels òrgans d'assessorament assenyalats en l'article 8.2.
2. La Comissió Gestora acordarà dins del termini previst els supòsits de quan seran preceptius l'informe o la consulta a aquests.
Sisena
Abans que finalitze el curs acadèmic 96-97, la Comissió Gestora proposarà a la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència l'aprovació d'un reglament marc perquè els departaments, els instituts, les facultats i les escoles tècniques elaboren les pròpies normes de règim intern, on s'hauran d'especificar els seus règims de funcionament i econòmic.

linea
Mapa web