Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDRE conjunta de 24 de febrer del 2000, de les conselleries de Cultura, Educació i Ciència i d'Ocupació, per la qual es regulen els programes de garantia social a la Comunitat Valenciana. [2000/X2002]

(DOGV núm. 3708 de 14.03.2000) Ref. Base de dades 0867/2000

ORDRE conjunta de 24 de febrer del 2000, de les conselleries de Cultura, Educació i Ciència i d’Ocupació, per la qual es regulen els programes de garantia social a la Comunitat Valenciana. [2000/X2002]
L’extensió del dret a l’educació i la seua utilització per un nombre més gran de ciutadans en condicions creixents de qualitat són, en si mateixes, els millors instruments per a aconseguir la igualtat d’oportunitats.
La compensació de desigualtats ha sigut objecte de regulació en el nou sistema educatiu amb un mandat exprés per a valorar les accions de caràcter compensatori en relació amb les persones, grups i entitats territorials, que es troben en situacions desfavorables. Les polítiques d’educació compensatòria han de reforçar les accions del sistema educatiu de forma que es disminuïsquen les desigualtats.
A la Comunitat Valenciana s’han desenrotllat en els últims anys els Programes de Garantia Social que tracten de donar una resposta formativa als qui han abandonat el sistema educatiu sense titulació i que no disposen d’unes competències suficients per a inserir-se laboralment.
En concret, les conselleries de Cultura, Educació i Ciència i d’Ocupació, han desenrotllat un model propi de col·laboració mútua amb l’administració local i provincial, així com amb entitats sense ànim de lucre que permet realitzar este tipus de formació professionalitzadora no reglada a molts joves de la nostra Comunitat. Les profitoses col·laboracions establides i l’experiència acumulada pels agents implicats en estes accions possibilita el disseny d’un marc diversificat que, atenent a l’heterogeneïtat d’este col·lectiu i amb la denominació comuna de Programes de Garantia Social, els facilite la seua formació i posterior inserció laboral.
El nou sistema educatiu contempla que l’accés a la formació professional reglada està condicionat a la prèvia obtenció del Graduat en Educació Secundària, per la qual cosa els Programes de Garantia Social constituïxen una oferta de formació professionalitzadora, metodològicament diferent de l’ensenyança reglada, que l’alumnat no ha aconseguit superar. Esta formació més flexible i no reglada tracta de facilitar als joves una nova oportunitat d’adquirir les capacitats bàsiques necessàries per a la seua inserció laboral o retorn al sistema educatiu, constituint tant en un com en l’altre cas un camí de transició al món del treball.
La Llei Orgànica 1/1990, de 3 d’octubre, d’Ordenació General del Sistema Educatiu (LOGSE) BOE núm. 238, de 4.10.1990, utilitza el plural en establir que “s’organitzaran“ Programes de Garantia Social, possibilitant que amb està denominació, i sempre que es donen uns continguts, estructura, condicions d’accés, destinataris i finalitats semblants, es puguen desenrotllar diferents modalitats de programes. Així mateix, establix en el seu article 63.1 que els poders públics desenrotllaran accions de caràcter compensatori, referents a les persones, grups i àmbits territorials que es troben en situacions desfavorables.
D’altra banda, l’article 23.2 i 3 de la mencionada llei orgànica, establix la necessitat d’organitzar programes específics de garantia social per als alumnes que no arriben als objectius de l’Educació Secundària, a fi de proporcionar-los una formació bàsica i professional que els permeta incorporar-se a la vida activa o prosseguir els seus estudis, i promoure la col·laboració de l’administració local amb les administracions educatives en el desenrotllament d’estos programes.
En este sentit, l’article 18.2 del Decret 47/1992, de 30 de març, del Govern Valencià (DOGV núm. 1.759, de 6.04.1992), disposa que la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència promourà la col·laboració amb altres administracions i institucions públiques o privades per a la seua realització i facilitarà els recursos materials i personals que contribuïsquen a l’eficàcia dels mencionats programes.
L’Orde de 22 de març de 1994, de les conselleries d’Educació i Ciència i de Treball i Assumptes Socials (DOGV núm. 2.269, de 18.05.1994), ha regulat fins a l’actualitat els programes de garantia social durant el període d’implantació anticipada del segon cicle d’Educació Secundària.
L’article 36 del Decret 39/1998, de 31 de març, del Govern Valencià (DOGV núm. 3.224, de 17.04.1998), establix en el seu apartat 1 que les conselleries de Cultura, Educació i Ciència i d’Ocupació, Indústria i Comerç, promouran la col·laboració amb altres administracions i associacions i institucions sense ànim de lucre, per a la realització dels programes de garantia social per a l’alumnat amb necessitats educatives especials.
El Decret 13/1999, de 30 de juliol, del president de la Generalitat Valenciana (DOGV núm. 3.551, de 02.08.1999), assigna a la Conselleria d’Ocupació competències en matèria de Formació Professional Ocupacional i Contínua.
Una vegada generalitzada la implantació de la LOGSE, a fi d’unificar els esforços de les conselleries implicades per a la consecució dels objectius establits en la legislació vigent, i fent ús de les atribucions conferides per l’article 35 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià (DOGV núm. 138, de 30.12.1983),
ORDENEM
Primer. Objecte i àmbit
Generalitzada la implantació de l’Educació Secundària Obligatòria, és objecte de la present Orde, regular els aspectes essencials dels programes de garantia social que es realitzen en l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, segons l’article 23 de la Llei d’Ordenació del Sistema Educatiu, de 3 d’octubre de 1990 (BOE núm. 238, de 4.10.1990), i l’article 18 del Decret 47/1992, de 30 de març, del Govern Valencià (DOGV núm. 1.759, de 6.04.1992), pel qual s’establix el currículum de l’Educació Secundària Obligatòria per a la Comunitat Valenciana.
Segon. Objectius
Els programes de garantia social, regulats per la present ordre pretenen, amb caràcter general per a tot l’alumnat, els següents objectius:
a) Desenrotllar i consolidar la seua maduresa personal, per mitjà de l’adquisició d’hàbits i capacitats que els permeten participar com a persones responsables en el treball i en l’activitat social i cultural.
b) Desenrotllar l’adquisició de les capacitats i destreses suficients per a ocupar un lloc de treball en què siga necessària una competència bàsica en un perfil professional determinat, d’acord amb les seues possibilitats i expectatives personals, i, al mateix temps, potenciar l’adquisició dels hàbits i actituds precisos per a treballar en condicions de seguretat.
c) Completar el desenrotllament de les capacitats pròpies de la formació bàsica amb l’objecte d’ampliar el seu grau d’ocupabilitat, facilitar la seua incorporació a la vida activa, fomentar una bona disposició cap a la formació permanent i, si és procedent, prosseguir estudis.
Tercer. Modalitats
Les modalitats dels programes regulats en la present orde, que tindran sempre com a referent un model dinàmic, integrat en contextos laborals que permeta a l’alumnat afrontar l’accés als Cicles Formatius de Grau Mitjà, es configuraran de la següent manera:
Modalitat de Formació – Ocupació:
Dirigida a aquell alumnat que desitja una ràpida inserció professional. Suposa que l’àrea de Formació Professional específica incorpora la realització d’un treball productiu en relació al seu àmbit professional, per mitjà de contracte de treball.
En esta modalitat, i per al supòsit de joves que complisquen 16 anys l’any natural que comencen el programa, s’estarà a allò que s’ha disposat en l’article 6 del Text Refós de la llei de l’Estatut dels Treballadors (Reial Decret 1/1995, de 24 de març, BOE del 29 de març).
Modalitat d’Iniciació Professional:
Dirigida preferentment als joves que, desitjant una inserció professional, poden també continuar estudis, fonamentalment en els Cicles Formatius de Grau Mitjà als quals accediran a través de la corresponent prova d’accés, i accepten sense massa dificultat el marc escolar. El seu àmbit d’implantació més adequat el constituïxen els centres educatius.
Esta modalitat facilita la transició de l’escola al món del treball per mitjà de la realització d’una última fase de pràctiques en centres de treball, de caràcter voluntari i d’un màxim de 150 hores. S’afavorix, tant la inserció dels joves per autocupació o per compte aliè com la reinserció educativa.
Modalitat per a Alumnat amb Necessitats Educatives Especials:
Dirigida a joves amb necessitats educatives especials, temporals o permanents, associades a la seua història educativa o degudes a condicions personals, que hagen cursat l’escolarització bàsica, tant en centres ordinaris com en centres d’Educació Especial, que tinguen un nivell d’autonomia personal i social que els permeta, a través de la realització d’esta acció formativa, accedir i mantindre un lloc de treball.
El seu àmbit d’implantació més adequat el constituïxen els centres educatius Específics d’Educació Especial així com aquelles entitats sense ànim de lucre altament especialitzades en l’atenció d’alumnes amb necessitats educatives especials.
Estos programes podran tindre una duració de dos cursos (1800 hores) i l’alumnat, amb caràcter voluntari, podrà realitzar pràctiques en empreses fins a un màxim de 150 hores.
Quart. Destinataris
1. Els programes de garantia social estan destinats a joves menors de 25 anys i que, almenys, complisquen 16 anys l’any natural que inicien el programa, i no hagen aconseguit els objectius de l’Educació Secundària Obligatòria ni posseïsquen cap titulació de formació professional.
2. Els programes de garantia social de la modalitat d’iiniciació professional matricularan, preferentment, alumnat d’edats compreses entre els 16 i 18 anys.
3. Podran accedir als programes de garantia social els joves, amb els requisits d’edat indicats en els apartats anteriors, que complisquen alguna de les següents condicions:
a) Alumnes escolaritzats en el segon cicle d’Educació Secundària Obligatòria que, havent accedit a un programa de diversificació curricular, a juí de l’equip educatiu que els atén, no estiguen en condicions d’aconseguir els objectius de l’etapa per eixa via.
b) Excepcionalment, alumnes als qui no els haja sigut possible d’accedir a un programa de diversificació i es troben, a juí de l’equip educatiu, en greu risc d’abandó escolar.
c) Joves desescolaritzats que no posseïsquen cap titulació acadèmica que els capacite professionalment.
d) Alumnes amb necessitats educatives especials, temporals o permanents, associades a la seua història educativa o degudes a condicions personals, que hagen cursat l’escolarització bàsica, tant en centres ordinaris com en centres d’Educació Especial.
4. En els casos a), b) i d), l’accés als programes de garantia social es realitzarà després de l’avaluació psicopedagògica efectuada pel Servei Psicopedagògic Escolar i/o gabinet Psicopedagògic autoritzat, escoltats els i les alumnes i, si és procedent, els seus pares i mares o representants legals, i amb l’informe favorable de la Inspecció Educativa.
En el cas c), el centre receptor de joves desescolaritzats, vetllarà pel seu més correcte accés i orientació, demanant informació de l’últim centre o centres docents de procedència, servicis socials i d’atenció al menor, de la zona o localitat corresponent, així com dels centres d’orientació de la Conselleria d’Ocupació.
5. En tot cas, en la matriculació de qualsevol alumne o alumna en un programa de garantia social, es tindrà en compte que les seues característiques i aptituds s’adeqüen a les condicions de la modalitat, especialitat formativa del programa i a aquelles altres que l’aprenentatge i l’exercici de determinat ofici ho requerisquen, sense que existisca, per tant, incompatibilitat o impossibilitat real per a l’exercici de la professió o per al seu aprenentatge.
6. El nombre màxim d’alumnes serà de 15 i el mínim de 10 per grup o programa de garantia social. Quan, en algun d’estos grups, s’integren alumnes amb necessitats educatives especials, no podran incorporar-se per programa més de tres alumnes d’estes característiques, i es reduirà llavors el nombre màxim d’alumnes per grup en una quantitat igual a la d’alumnes integrats. El nombre màxim llavors serà de 12.
7. Els programes de la modalitat per a alumnat amb necessitats educatives especials, es desenrotllaran en grups de 10 alumnes com a màxim, no es podrà, en este cas, autoritzar un programa amb una matrícula inferior a 5.
8. Excepcionalment, els programes de la modalitat de Formació-Ocupació, podran augmentar la ratio en funció de determinades actuacions formatives pròpies d’esta modalitat.
Quint. Duració
La duració dels programes serà de 900 hores, desenrotllades en un curs acadèmic. Es podrà estendre a dos cursos (1800 hores) en el cas de programes dedicats a l’alumnat amb necessitats educatives especials i degudament autoritzats a l’efecte.
Sext. Estructura
Per a aconseguir els objectius assenyalats en l’apartat 2, els continguts formatius dels programes de garantia social tindran la següent estructura per a un total de 25 hores lectives setmanals.
1. Distribució horària setmanal i còmput per àrees per a un curs de 900 hores:
– Àrea de Formació Professional Específica: 15 hores setmanals: 540 hores curs.
– Àrea de Formació i Orientació Laboral i Tutorial: 3 hores setmanals: 108 hores curs.
– Àrea de Formació Bàsica: 6 hores setmanals: 216 hores curs.
– Activitats complementàries: 1 hora setmanal: 36 hores curs.
2. L’estructura s’organitza al voltant de les següents àrees:
a) Àrea de Formació Professional Específica:
L’àrea de Formació Professional Específica tindrà per finalitat preparar l’alumnat per a la incorporació a la vida activa en l’exercici de llocs de treball que no requerisquen el títol de tècnic/a de Formació Professional de Grau Mitjà, i comprendrà les activitats pràctiques i els continguts necessaris per a adquirir els coneixements i les capacitats terminals corresponents al seu perfil professional.
L’àrea de Formació Professional Específica tindrà estructura modular, a fi de facilitar l’acreditació de la competència professional i de possibilitar la correspondència i revalidació amb els mòduls de Formació Professional Ocupacional segons allò que s’ha indicat en la disposició addicional primera de la present ordre.
El temps assignat a l’àrea de Formació Professional Específica s’adaptarà convenientment en funció, tant de les hores del contracte de treball de la modalitat Formació – Ocupació com del període de pràctiques de la resta de modalitats que es realitzaran en l’últim quadrimestre del curs i que no excediran les 150 hores.
b) Àrea de Formació i Orientació Laboral i Tutorial:
L’àrea de Formació i Orientació Laboral i Tutorial estarà encaminada a familiaritzar l’alumnat respecte del marc legal de condicions de treball, de relacions laborals i de seguretat de l’àmbit professional que es tracte, i a dotar-lo dels recursos i de l’orientació necessària per a la recerca d’un lloc de treball i per a l’autocupació.
El seu punt de partida el constituirà l’acció tutorial implícita en tota activitat educativa i que es desenrotlla permanentment al llarg de tot el procés formatiu dels joves. Dita acció inclourà activitats completes de grup, en l’horari establit, amb objectius i continguts que faciliten el desenrotllament personal, especialment referits a aspectes com l’autoestima i la motivació, la cooperació i integració social i l’aprenentatge d’habilitats socials i d’autocontrol necessàries per a afavorir l’ocupació de l’alumnat d’estos programes, així com els recursos per a l’autoformació i formació permanent al llarg de tota la seua vida activa.
c) Àrea de Formació Bàsica:
L’àrea de Formació Bàsica tindrà per finalitat oferir a l’alumnat la possibilitat d’adquirir o consolidar els coneixements i les capacitats bàsiques, relacionats amb els objectius i continguts de l’ensenyança obligatòria que són necessaris per a aconseguir la seua inserció social i laboral satisfactòria i, si és procedent, per a la continuació dels seus estudis, especialment en els Cicles Formatius de Formació Professional de Grau Mitjà. És per això que es procurarà que els continguts i la metodologia s’adapten a les condicions i expectatives particulars de cada alumne/a.
L’àrea de Formació Bàsica tindrà un caràcter transversal respecte als continguts o mòduls de la Formació Professional Específica, de manera que l’aprenentatge dels elements que la integren –socioculturals, lingüístics i matemàtics– estiga relacionat significativament i funcionalment amb l’ofici i constituïsca un procés en què s’avance del més instrumental i senzill al més complex.
d) Activitats complementàries:
Les activitats complementàries tindran per objecte oferir a l’alumnat la possibilitat de mantindre activitats esportives i culturals que, al mateix temps que contribuïsquen a la consecució de les finalitats dels programes de garantia social, afavorisquen l’adquisició d’hàbits positius en relació al gaudi de l’oci i temps lliure. Les activitats es programaran en funció de les característiques de cada grup i, sempre que siga possible, amb la seua participació.
3. Els programes destinats exclusivament a l’alumnat amb necessitats educatives especials, modalitat Especial, adequaran les àrees de Formació Bàsica i de Formació i Orientació Laboral i Tutorial a les possibles ocupacions en què vagen a exercir-se. En qualsevol cas, en estos programes, es dedicarà especial atenció a l’entrenament de tasques d’autocura, autonomia personal i hàbits de treball.
Sèptim. Pràctiques
1. Tant l’horari com el calendari de les pràctiques en centres de treball, en qualsevol de les modalitats descrites en l’apartat 3, es confeccionaran de comú acord entre l’entitat promotora del programa i les empreses col·laboradores en l’execució d’estes pràctiques, i es farà constar en la programació general d’inici del curs.
2. Les pràctiques en centres de treball es realitzaran en l’últim quadrimestre del curs, excepte en la modalitat de Formació-Ocupació, on l’aprenentatge i la qualificació s’alternaran amb un treball productiu.
El temps que els alumnes dediquen a les pràctiques formatives en centres de treball es computarà, a efectes de l’àrea de Formació Professional Específica, com a Mòdul de Pràctiques, i es farà constar d’esta manera en el certificat final.
3. L’equip docent realitzarà la programació detallada de les pràctiques i vetlarà per la seua correcta realització.
El seguiment i la qualificació de les pràctiques serà efectuat, prioritàriament, per l’expert/a en l’àrea professional o en l’ofici corresponent.
La programació de les pràctiques serà realista, estarà adaptada a les possibilitats del col·lectiu de cada programa i el seu contingut haurà d’identificar clarament les tasques i activitats formativoproductives relacionades amb els seus objectius i continguts.
Octau. Professorat
1. Els programes, en totes les modalitats, seran desenrotllats per un equip educatiu de base compost per dos formadors que hauran de treballar de forma coordinada complementant la seua acció educativa per a aconseguir els objectius proposats, en funció de les àrees que componen el programa formatiu. Un dels formadors haurà de ser professor/a tècnic/a o expert/a en l’àrea professional o ofici corresponent. El segon podrà ser mestre/a de primària, professor/a de secundària o titulat/ada universitari/ària. En tot cas, donat el tipus d’alumnes a qui van dirigits estos programes, i depenent del col·lectiu o de les característiques concretes que presenten en cada modalitat, estos formadors hauran d’acreditar l’especialitat i l’experiència docent necessària per a atendre el citat alumnat.
2. Els centres docents i les entitats promotores podran incrementar el nombre de professionals a intervindre en l’execució del programa si així ho requerixen les característiques de l’alumnat, o les característiques del programa, i sempre que la seua intervenció docent no supere el terç del total de la dedicació horària setmanal de l’equip base.
3. L’equip base dels programes dedicats exclusivament a l’alumnat amb necessitats educatives especials, modalitat especial, inclourà necessàriament un mestre/a d’Educació Especial, o titulat/ada universitari/ària de Pedagogia, Psicologia o Psicopedagogia.
Nové. Programacions
1. Els centres o les institucions responsables del desplegament d’un programa de garantia social hauran d’elaborar-ne la programació general, així com les programacions didàctiques de les àrees i activitats indicades en l’apartat 6, i enviar-les per a la seua aprovació a les direccions territorials corresponents, d’acord amb les orientacions i terminis que s’establisquen.
2. Quan el programa es desenrotlle en un centre de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, la programació general a què fa referència el punt anterior inclourà l’horari de dedicació del professorat, l’organització dels espais i les dotacions utilitzades i la previsió de despeses de funcionament, i formarà part de la programació general anual del centre.
3. Tenint en compte el caràcter motivador que per a l’alumnat té l’aprenentatge de l’ofici, les programacions adaptaran el model de Projectes Integrats de Treball, de tal manera que els continguts de la Formació Professional Específica, estructurats en mòduls, constituïsquen el centre d’interès o eix vertebrador per a la resta dels components formatius.
En les programacions, es procurarà vincular els objectius, els continguts i les activitats de les àrees de Formació i Orientació Laboral, Tutoria i Formació Bàsica a les realitzacions i contextos professionals de l’ofici, progressant des del més instrumental al màxim complex i cap a situacions que suposen una major autonomia i responsabilitat per a l’alumnat.
4. L’ús de metodologies significatives, funcionals i motivadores, possibilitarà els models d’aprenentatge cooperatiu i autoregulat que potencien en l’alumnat la seua capacitat de treball en equip, del saber fer i de la innovació.
5. Les conselleries de Cultura, Educació i Ciència i d’Ocupació supervisaran el desenrotllament dels programes de garantia social per mitjà dels mecanismes que establisquen a l’efecte, en l’àmbit de les seues respectives competències.
Deu. Avaluació de l’alumnat
1. L’avaluació de l’alumnat que participe en programes de garantia social serà contínua i es farà prenent com a referència els objectius establits per l’equip educatiu en les programacions didàctiques de les àrees indicades en l’apartat sext, així com el grau de maduresa aconseguit en relació amb els objectius indicats en l’apartat segon.
2. Les qualificacions s’expressaran per mitjà d’una escala numèrica d’1 a 10, sense decimals, i es consideraran positives les qualificacions iguals o superiors a 5.
Onze. Certificat i orientació final
1. L’alumnat que haja participat en el programa de garantia social rebrà un certificat en el qual conste, per a les àrees de Formació Bàsica i de Formació i Orientació Laboral i Tutorial i per a cada un dels mòduls superats amb avaluació positiva de la Formació Professional Específica, el nombre total d’hores cursats i les qualificacions obtingudes.
2. La superació de cada mòdul de la Formació Professional Específica suposarà, almenys, l’assistència amb aprofitament per part de l’alumne/a dels dos terços del total d’hores que l’integren.
3. Els certificats aniran acompanyats d’un informe d’orientació sobre el futur acadèmic i professional de l’alumne/a, que no serà prescriptiu i tindrà caràcter confidencial.
4. Els documents citats només podran ser expedits després de finalitzar el corresponent curs acadèmic, sense tindre en compte el moment en què l’alumne/a abandone el programa.
Dotze. Memòria
Al finalitzar cada programa de garantia social, el professorat responsable elaborarà una memòria que inclourà:
– Informe del progrés dels alumnes que han seguit el programa.
– Valoració general del programa i propostes per a la seua millora.
Dita memòria serà remesa a les direccions territorials corresponents.
Tretze. Entitats promotores
1. Podran desenrotllar-se programes de garantia social segons les modalitats descrites en l’apartat 3 de la present ordre adaptades a les característiques, necessitats i expectatives dels diversos destinataris indicats en el seu apartat 5, promoguts des de les entitats que a continuació se citen:
a) Els programes de modalitat Formació – Ocupació podran ser promoguts per òrgans de l’administració general de l’estat, ens públics, corporacions locals, organismes autònoms, consorcis i associacions, fundacions i altres entitats sense ànim de lucre en l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
b) Els programes de la modalitat Iniciació Professional podran ser promoguts, preferentment, per centres educatius públics o privats concertats, dependents de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència així com pels Centres de Formació de la Conselleria d’Ocupació, i podran impartir-los igualment entitats públiques o privades sense ànim de lucre.
c) Els programes de la modalitat per a Alumnat amb Necessitats Educatives Especials, podran ser promoguts, preferentment, per centres Específics d’Educació Especial així com per entitats públiques o privades sense ànim de lucre, dedicades a l’atenció de joves discapacitats, altament especialitzades en la seua atenció, i que reunisquen els requisits i l’experiència docent que es determinen en la corresponent ordre de bases per a la concessió de subvencions.
2. Les condicions per a l’aprovació i el desenrotllament dels programes de garantia social a la Comunitat Valenciana, així com per a l’establiment dels possibles convenis a subscriure amb les instàncies citades en el paràgraf anterior, seran regulades oportunament per les conselleries de Cultura, Educació i Ciència, i d’Ocupació.
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Primera
El certificat a què fa menció l’apartat 11 de la present ordre servirà, totalment o parcialment, i després dels requisits que es determinen pels ministeris de Cultura, Educació i Ciència i de Treball i Assumptes Socials per a ser convalidat, en el seu moment, pel certificat de professionalitat previst en l’article 18 del Reial Decret 631/1993, de 3 de maig (BOE núm. 106, de 04.05.1993), pel qual es regula el Pla Nacional de Formació i Inserció Professional. Igualment es tindrà en compte a l’efecte, la disposició addicional tercera del Reial Decret 797/1995, de 19 de maig (BOE núm. 138, de 10.06.1995), pel qual s’establixen directrius sobre els certificats de professionalitat i els corresponents continguts mínims de Formació Professional Ocupacional, sobre les correspondències i revalidacions entre mòduls de la Formació Professional Reglada, de la Formació Professional Ocupacional i dels programes específics de garantia social, així com per a determinar els efectes de dites correspondències i revalidacions per a accedir al certificat de professionalitat o completar els Cicles Formatius de la Formació Professional Reglada, i el Reial Decret 282/1999 (BOE núm. 46 de 23.02.1999, pel qual s’establix el Programa de Tallers d’Ocupació, i tot en relació amb allò que disposa l’apartat 4.6 de la LOGSE respecte d’això.
Segona
Aquells itineraris formatius individuals dels programes d’escoles-taller, cases d’Oficis, tallers de Formació i Inserció Laboral i altres accions formatives desenrotllades per la Conselleria d’Ocupació, les característiques de la qual s’ajusten a allò que s’ha establit en la present ordre tindran la consideració de programes de garantia social a tots els efectes.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA ÚNICA
Queda derogada l’Ordre de 22 de març de 1994, de les conselleries d’Educació i Ciència i de Treball i Afers Socials, per la qual es regulen els programes de garantia durant el període d’implantació anticipada del segon cicle d’Educació Secundària Obligatòria, així com les altres disposicions d’igual o inferior rang que s’oposen a allò establit en la present ordre.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
S’autoritzen les direccions generals d’Ordenació i Innovació Educativa i Política Lingüística de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, i de Formació i Inserció Professional de la Conselleria d’Ocupació a dictar totes les instruccions que siguen precises per a l’aplicació de la present ordre.
Segona
Esta ordre entrarà en vigor l’endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 24 de febrer de 2000
El conseller de Cultura, Educació i Ciència,
MANUEL TARANCÓN I FANDOS
El conseller d’Ocupació,
RAFAEL BLASCO CASTANY
II. AUTORITATS I PERSONAL
b) OFERTES D’OCUPACIÓ PÚBLICA,

linea
Mapa web