ORDRE conjunta de 24 de febrer del 2000, de les conselleries de Cultura, Educació i Ciència i d'Ocupació, per la qual es regulen els programes de garantia social a la Comunitat Valenciana. [2000/X2002]
(DOGV núm. 3708 de 14.03.2000) Ref. Base de dades 0867/2000
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 15.03.2000 Data de fi de vigència: 24.06.2008 Notes: Programes de garantia social. Aquesta disposició afecta: Deroga: Aquesta disposició està afectada per: Derogada per: Desenvolupada o complementada per: Modificada per: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria Cultura, Educació i Ciència;Conselleria Ocupació Grup temàtic: Legislació, Reglamentació Matèries: Educació Ocupació i formació professional Descriptors: Temàtics: inserció professional, ensenyament secundari, aprenentatge professional, planificació educativa, educació especial, ensenyament professional, programa d'actuació, reinserció escolar , escola taller
ORDRE conjunta de 24 de febrer del 2000, de les conselleries de Cultura, Educació i Ciència i dOcupació, per la qual es regulen els programes de garantia social a la Comunitat Valenciana. [2000/X2002]
Lextensió del dret a leducació i la seua utilització per un nombre més gran de ciutadans en condicions creixents de qualitat són, en si mateixes, els millors instruments per a aconseguir la igualtat doportunitats.
La compensació de desigualtats ha sigut objecte de regulació en el nou sistema educatiu amb un mandat exprés per a valorar les accions de caràcter compensatori en relació amb les persones, grups i entitats territorials, que es troben en situacions desfavorables. Les polítiques deducació compensatòria han de reforçar les accions del sistema educatiu de forma que es disminuïsquen les desigualtats.
A la Comunitat Valenciana shan desenrotllat en els últims anys els Programes de Garantia Social que tracten de donar una resposta formativa als qui han abandonat el sistema educatiu sense titulació i que no disposen dunes competències suficients per a inserir-se laboralment.
En concret, les conselleries de Cultura, Educació i Ciència i dOcupació, han desenrotllat un model propi de col·laboració mútua amb ladministració local i provincial, així com amb entitats sense ànim de lucre que permet realitzar este tipus de formació professionalitzadora no reglada a molts joves de la nostra Comunitat. Les profitoses col·laboracions establides i lexperiència acumulada pels agents implicats en estes accions possibilita el disseny dun marc diversificat que, atenent a lheterogeneïtat deste col·lectiu i amb la denominació comuna de Programes de Garantia Social, els facilite la seua formació i posterior inserció laboral.
El nou sistema educatiu contempla que laccés a la formació professional reglada està condicionat a la prèvia obtenció del Graduat en Educació Secundària, per la qual cosa els Programes de Garantia Social constituïxen una oferta de formació professionalitzadora, metodològicament diferent de lensenyança reglada, que lalumnat no ha aconseguit superar. Esta formació més flexible i no reglada tracta de facilitar als joves una nova oportunitat dadquirir les capacitats bàsiques necessàries per a la seua inserció laboral o retorn al sistema educatiu, constituint tant en un com en laltre cas un camí de transició al món del treball.
La Llei Orgànica 1/1990, de 3 doctubre, dOrdenació General del Sistema Educatiu (LOGSE) BOE núm. 238, de 4.10.1990, utilitza el plural en establir que sorganitzaran Programes de Garantia Social, possibilitant que amb està denominació, i sempre que es donen uns continguts, estructura, condicions daccés, destinataris i finalitats semblants, es puguen desenrotllar diferents modalitats de programes. Així mateix, establix en el seu article 63.1 que els poders públics desenrotllaran accions de caràcter compensatori, referents a les persones, grups i àmbits territorials que es troben en situacions desfavorables.
Daltra banda, larticle 23.2 i 3 de la mencionada llei orgànica, establix la necessitat dorganitzar programes específics de garantia social per als alumnes que no arriben als objectius de lEducació Secundària, a fi de proporcionar-los una formació bàsica i professional que els permeta incorporar-se a la vida activa o prosseguir els seus estudis, i promoure la col·laboració de ladministració local amb les administracions educatives en el desenrotllament destos programes.
En este sentit, larticle 18.2 del Decret 47/1992, de 30 de març, del Govern Valencià (DOGV núm. 1.759, de 6.04.1992), disposa que la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència promourà la col·laboració amb altres administracions i institucions públiques o privades per a la seua realització i facilitarà els recursos materials i personals que contribuïsquen a leficàcia dels mencionats programes.
LOrde de 22 de març de 1994, de les conselleries dEducació i Ciència i de Treball i Assumptes Socials (DOGV núm. 2.269, de 18.05.1994), ha regulat fins a lactualitat els programes de garantia social durant el període dimplantació anticipada del segon cicle dEducació Secundària.
Larticle 36 del Decret 39/1998, de 31 de març, del Govern Valencià (DOGV núm. 3.224, de 17.04.1998), establix en el seu apartat 1 que les conselleries de Cultura, Educació i Ciència i dOcupació, Indústria i Comerç, promouran la col·laboració amb altres administracions i associacions i institucions sense ànim de lucre, per a la realització dels programes de garantia social per a lalumnat amb necessitats educatives especials.
El Decret 13/1999, de 30 de juliol, del president de la Generalitat Valenciana (DOGV núm. 3.551, de 02.08.1999), assigna a la Conselleria dOcupació competències en matèria de Formació Professional Ocupacional i Contínua.
Una vegada generalitzada la implantació de la LOGSE, a fi dunificar els esforços de les conselleries implicades per a la consecució dels objectius establits en la legislació vigent, i fent ús de les atribucions conferides per larticle 35 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià (DOGV núm. 138, de 30.12.1983),
ORDENEM
Primer. Objecte i àmbit
Generalitzada la implantació de lEducació Secundària Obligatòria, és objecte de la present Orde, regular els aspectes essencials dels programes de garantia social que es realitzen en làmbit territorial de la Comunitat Valenciana, segons larticle 23 de la Llei dOrdenació del Sistema Educatiu, de 3 doctubre de 1990 (BOE núm. 238, de 4.10.1990), i larticle 18 del Decret 47/1992, de 30 de març, del Govern Valencià (DOGV núm. 1.759, de 6.04.1992), pel qual sestablix el currículum de lEducació Secundària Obligatòria per a la Comunitat Valenciana.
Segon. Objectius
Els programes de garantia social, regulats per la present ordre pretenen, amb caràcter general per a tot lalumnat, els següents objectius:
a) Desenrotllar i consolidar la seua maduresa personal, per mitjà de ladquisició dhàbits i capacitats que els permeten participar com a persones responsables en el treball i en lactivitat social i cultural.
b) Desenrotllar ladquisició de les capacitats i destreses suficients per a ocupar un lloc de treball en què siga necessària una competència bàsica en un perfil professional determinat, dacord amb les seues possibilitats i expectatives personals, i, al mateix temps, potenciar ladquisició dels hàbits i actituds precisos per a treballar en condicions de seguretat.
c) Completar el desenrotllament de les capacitats pròpies de la formació bàsica amb lobjecte dampliar el seu grau docupabilitat, facilitar la seua incorporació a la vida activa, fomentar una bona disposició cap a la formació permanent i, si és procedent, prosseguir estudis.
Tercer. Modalitats
Les modalitats dels programes regulats en la present orde, que tindran sempre com a referent un model dinàmic, integrat en contextos laborals que permeta a lalumnat afrontar laccés als Cicles Formatius de Grau Mitjà, es configuraran de la següent manera:
Modalitat de Formació Ocupació:
Dirigida a aquell alumnat que desitja una ràpida inserció professional. Suposa que làrea de Formació Professional específica incorpora la realització dun treball productiu en relació al seu àmbit professional, per mitjà de contracte de treball.
En esta modalitat, i per al supòsit de joves que complisquen 16 anys lany natural que comencen el programa, sestarà a allò que sha disposat en larticle 6 del Text Refós de la llei de lEstatut dels Treballadors (Reial Decret 1/1995, de 24 de març, BOE del 29 de març).
Modalitat dIniciació Professional:
Dirigida preferentment als joves que, desitjant una inserció professional, poden també continuar estudis, fonamentalment en els Cicles Formatius de Grau Mitjà als quals accediran a través de la corresponent prova daccés, i accepten sense massa dificultat el marc escolar. El seu àmbit dimplantació més adequat el constituïxen els centres educatius.
Esta modalitat facilita la transició de lescola al món del treball per mitjà de la realització duna última fase de pràctiques en centres de treball, de caràcter voluntari i dun màxim de 150 hores. Safavorix, tant la inserció dels joves per autocupació o per compte aliè com la reinserció educativa.
Modalitat per a Alumnat amb Necessitats Educatives Especials:
Dirigida a joves amb necessitats educatives especials, temporals o permanents, associades a la seua història educativa o degudes a condicions personals, que hagen cursat lescolarització bàsica, tant en centres ordinaris com en centres dEducació Especial, que tinguen un nivell dautonomia personal i social que els permeta, a través de la realització desta acció formativa, accedir i mantindre un lloc de treball.
El seu àmbit dimplantació més adequat el constituïxen els centres educatius Específics dEducació Especial així com aquelles entitats sense ànim de lucre altament especialitzades en latenció dalumnes amb necessitats educatives especials.
Estos programes podran tindre una duració de dos cursos (1800 hores) i lalumnat, amb caràcter voluntari, podrà realitzar pràctiques en empreses fins a un màxim de 150 hores.
Quart. Destinataris
1. Els programes de garantia social estan destinats a joves menors de 25 anys i que, almenys, complisquen 16 anys lany natural que inicien el programa, i no hagen aconseguit els objectius de lEducació Secundària Obligatòria ni posseïsquen cap titulació de formació professional.
2. Els programes de garantia social de la modalitat diiniciació professional matricularan, preferentment, alumnat dedats compreses entre els 16 i 18 anys.
3. Podran accedir als programes de garantia social els joves, amb els requisits dedat indicats en els apartats anteriors, que complisquen alguna de les següents condicions:
a) Alumnes escolaritzats en el segon cicle dEducació Secundària Obligatòria que, havent accedit a un programa de diversificació curricular, a juí de lequip educatiu que els atén, no estiguen en condicions daconseguir els objectius de letapa per eixa via.
b) Excepcionalment, alumnes als qui no els haja sigut possible daccedir a un programa de diversificació i es troben, a juí de lequip educatiu, en greu risc dabandó escolar.
c) Joves desescolaritzats que no posseïsquen cap titulació acadèmica que els capacite professionalment.
d) Alumnes amb necessitats educatives especials, temporals o permanents, associades a la seua història educativa o degudes a condicions personals, que hagen cursat lescolarització bàsica, tant en centres ordinaris com en centres dEducació Especial.
4. En els casos a), b) i d), laccés als programes de garantia social es realitzarà després de lavaluació psicopedagògica efectuada pel Servei Psicopedagògic Escolar i/o gabinet Psicopedagògic autoritzat, escoltats els i les alumnes i, si és procedent, els seus pares i mares o representants legals, i amb linforme favorable de la Inspecció Educativa.
En el cas c), el centre receptor de joves desescolaritzats, vetllarà pel seu més correcte accés i orientació, demanant informació de lúltim centre o centres docents de procedència, servicis socials i datenció al menor, de la zona o localitat corresponent, així com dels centres dorientació de la Conselleria dOcupació.
5. En tot cas, en la matriculació de qualsevol alumne o alumna en un programa de garantia social, es tindrà en compte que les seues característiques i aptituds sadeqüen a les condicions de la modalitat, especialitat formativa del programa i a aquelles altres que laprenentatge i lexercici de determinat ofici ho requerisquen, sense que existisca, per tant, incompatibilitat o impossibilitat real per a lexercici de la professió o per al seu aprenentatge.
6. El nombre màxim dalumnes serà de 15 i el mínim de 10 per grup o programa de garantia social. Quan, en algun destos grups, sintegren alumnes amb necessitats educatives especials, no podran incorporar-se per programa més de tres alumnes destes característiques, i es reduirà llavors el nombre màxim dalumnes per grup en una quantitat igual a la dalumnes integrats. El nombre màxim llavors serà de 12.
7. Els programes de la modalitat per a alumnat amb necessitats educatives especials, es desenrotllaran en grups de 10 alumnes com a màxim, no es podrà, en este cas, autoritzar un programa amb una matrícula inferior a 5.
8. Excepcionalment, els programes de la modalitat de Formació-Ocupació, podran augmentar la ratio en funció de determinades actuacions formatives pròpies desta modalitat.
Quint. Duració
La duració dels programes serà de 900 hores, desenrotllades en un curs acadèmic. Es podrà estendre a dos cursos (1800 hores) en el cas de programes dedicats a lalumnat amb necessitats educatives especials i degudament autoritzats a lefecte.
Sext. Estructura
Per a aconseguir els objectius assenyalats en lapartat 2, els continguts formatius dels programes de garantia social tindran la següent estructura per a un total de 25 hores lectives setmanals.
1. Distribució horària setmanal i còmput per àrees per a un curs de 900 hores:
Àrea de Formació Professional Específica: 15 hores setmanals: 540 hores curs.
Àrea de Formació i Orientació Laboral i Tutorial: 3 hores setmanals: 108 hores curs.
Àrea de Formació Bàsica: 6 hores setmanals: 216 hores curs.
Activitats complementàries: 1 hora setmanal: 36 hores curs.
2. Lestructura sorganitza al voltant de les següents àrees:
a) Àrea de Formació Professional Específica:
Làrea de Formació Professional Específica tindrà per finalitat preparar lalumnat per a la incorporació a la vida activa en lexercici de llocs de treball que no requerisquen el títol de tècnic/a de Formació Professional de Grau Mitjà, i comprendrà les activitats pràctiques i els continguts necessaris per a adquirir els coneixements i les capacitats terminals corresponents al seu perfil professional.
Làrea de Formació Professional Específica tindrà estructura modular, a fi de facilitar lacreditació de la competència professional i de possibilitar la correspondència i revalidació amb els mòduls de Formació Professional Ocupacional segons allò que sha indicat en la disposició addicional primera de la present ordre.
El temps assignat a làrea de Formació Professional Específica sadaptarà convenientment en funció, tant de les hores del contracte de treball de la modalitat Formació Ocupació com del període de pràctiques de la resta de modalitats que es realitzaran en lúltim quadrimestre del curs i que no excediran les 150 hores.
b) Àrea de Formació i Orientació Laboral i Tutorial:
Làrea de Formació i Orientació Laboral i Tutorial estarà encaminada a familiaritzar lalumnat respecte del marc legal de condicions de treball, de relacions laborals i de seguretat de làmbit professional que es tracte, i a dotar-lo dels recursos i de lorientació necessària per a la recerca dun lloc de treball i per a lautocupació.
El seu punt de partida el constituirà lacció tutorial implícita en tota activitat educativa i que es desenrotlla permanentment al llarg de tot el procés formatiu dels joves. Dita acció inclourà activitats completes de grup, en lhorari establit, amb objectius i continguts que faciliten el desenrotllament personal, especialment referits a aspectes com lautoestima i la motivació, la cooperació i integració social i laprenentatge dhabilitats socials i dautocontrol necessàries per a afavorir locupació de lalumnat destos programes, així com els recursos per a lautoformació i formació permanent al llarg de tota la seua vida activa.
c) Àrea de Formació Bàsica:
Làrea de Formació Bàsica tindrà per finalitat oferir a lalumnat la possibilitat dadquirir o consolidar els coneixements i les capacitats bàsiques, relacionats amb els objectius i continguts de lensenyança obligatòria que són necessaris per a aconseguir la seua inserció social i laboral satisfactòria i, si és procedent, per a la continuació dels seus estudis, especialment en els Cicles Formatius de Formació Professional de Grau Mitjà. És per això que es procurarà que els continguts i la metodologia sadapten a les condicions i expectatives particulars de cada alumne/a.
Làrea de Formació Bàsica tindrà un caràcter transversal respecte als continguts o mòduls de la Formació Professional Específica, de manera que laprenentatge dels elements que la integren socioculturals, lingüístics i matemàtics estiga relacionat significativament i funcionalment amb lofici i constituïsca un procés en què savance del més instrumental i senzill al més complex.
d) Activitats complementàries:
Les activitats complementàries tindran per objecte oferir a lalumnat la possibilitat de mantindre activitats esportives i culturals que, al mateix temps que contribuïsquen a la consecució de les finalitats dels programes de garantia social, afavorisquen ladquisició dhàbits positius en relació al gaudi de loci i temps lliure. Les activitats es programaran en funció de les característiques de cada grup i, sempre que siga possible, amb la seua participació.
3. Els programes destinats exclusivament a lalumnat amb necessitats educatives especials, modalitat Especial, adequaran les àrees de Formació Bàsica i de Formació i Orientació Laboral i Tutorial a les possibles ocupacions en què vagen a exercir-se. En qualsevol cas, en estos programes, es dedicarà especial atenció a lentrenament de tasques dautocura, autonomia personal i hàbits de treball.
Sèptim. Pràctiques
1. Tant lhorari com el calendari de les pràctiques en centres de treball, en qualsevol de les modalitats descrites en lapartat 3, es confeccionaran de comú acord entre lentitat promotora del programa i les empreses col·laboradores en lexecució destes pràctiques, i es farà constar en la programació general dinici del curs.
2. Les pràctiques en centres de treball es realitzaran en lúltim quadrimestre del curs, excepte en la modalitat de Formació-Ocupació, on laprenentatge i la qualificació salternaran amb un treball productiu.
El temps que els alumnes dediquen a les pràctiques formatives en centres de treball es computarà, a efectes de làrea de Formació Professional Específica, com a Mòdul de Pràctiques, i es farà constar desta manera en el certificat final.
3. Lequip docent realitzarà la programació detallada de les pràctiques i vetlarà per la seua correcta realització.
El seguiment i la qualificació de les pràctiques serà efectuat, prioritàriament, per lexpert/a en làrea professional o en lofici corresponent.
La programació de les pràctiques serà realista, estarà adaptada a les possibilitats del col·lectiu de cada programa i el seu contingut haurà didentificar clarament les tasques i activitats formativoproductives relacionades amb els seus objectius i continguts.
Octau. Professorat
1. Els programes, en totes les modalitats, seran desenrotllats per un equip educatiu de base compost per dos formadors que hauran de treballar de forma coordinada complementant la seua acció educativa per a aconseguir els objectius proposats, en funció de les àrees que componen el programa formatiu. Un dels formadors haurà de ser professor/a tècnic/a o expert/a en làrea professional o ofici corresponent. El segon podrà ser mestre/a de primària, professor/a de secundària o titulat/ada universitari/ària. En tot cas, donat el tipus dalumnes a qui van dirigits estos programes, i depenent del col·lectiu o de les característiques concretes que presenten en cada modalitat, estos formadors hauran dacreditar lespecialitat i lexperiència docent necessària per a atendre el citat alumnat.
2. Els centres docents i les entitats promotores podran incrementar el nombre de professionals a intervindre en lexecució del programa si així ho requerixen les característiques de lalumnat, o les característiques del programa, i sempre que la seua intervenció docent no supere el terç del total de la dedicació horària setmanal de lequip base.
3. Lequip base dels programes dedicats exclusivament a lalumnat amb necessitats educatives especials, modalitat especial, inclourà necessàriament un mestre/a dEducació Especial, o titulat/ada universitari/ària de Pedagogia, Psicologia o Psicopedagogia.
Nové. Programacions
1. Els centres o les institucions responsables del desplegament dun programa de garantia social hauran delaborar-ne la programació general, així com les programacions didàctiques de les àrees i activitats indicades en lapartat 6, i enviar-les per a la seua aprovació a les direccions territorials corresponents, dacord amb les orientacions i terminis que sestablisquen.
2. Quan el programa es desenrotlle en un centre de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, la programació general a què fa referència el punt anterior inclourà lhorari de dedicació del professorat, lorganització dels espais i les dotacions utilitzades i la previsió de despeses de funcionament, i formarà part de la programació general anual del centre.
3. Tenint en compte el caràcter motivador que per a lalumnat té laprenentatge de lofici, les programacions adaptaran el model de Projectes Integrats de Treball, de tal manera que els continguts de la Formació Professional Específica, estructurats en mòduls, constituïsquen el centre dinterès o eix vertebrador per a la resta dels components formatius.
En les programacions, es procurarà vincular els objectius, els continguts i les activitats de les àrees de Formació i Orientació Laboral, Tutoria i Formació Bàsica a les realitzacions i contextos professionals de lofici, progressant des del més instrumental al màxim complex i cap a situacions que suposen una major autonomia i responsabilitat per a lalumnat.
4. Lús de metodologies significatives, funcionals i motivadores, possibilitarà els models daprenentatge cooperatiu i autoregulat que potencien en lalumnat la seua capacitat de treball en equip, del saber fer i de la innovació.
5. Les conselleries de Cultura, Educació i Ciència i dOcupació supervisaran el desenrotllament dels programes de garantia social per mitjà dels mecanismes que establisquen a lefecte, en làmbit de les seues respectives competències.
Deu. Avaluació de lalumnat
1. Lavaluació de lalumnat que participe en programes de garantia social serà contínua i es farà prenent com a referència els objectius establits per lequip educatiu en les programacions didàctiques de les àrees indicades en lapartat sext, així com el grau de maduresa aconseguit en relació amb els objectius indicats en lapartat segon.
2. Les qualificacions sexpressaran per mitjà duna escala numèrica d1 a 10, sense decimals, i es consideraran positives les qualificacions iguals o superiors a 5.
Onze. Certificat i orientació final
1. Lalumnat que haja participat en el programa de garantia social rebrà un certificat en el qual conste, per a les àrees de Formació Bàsica i de Formació i Orientació Laboral i Tutorial i per a cada un dels mòduls superats amb avaluació positiva de la Formació Professional Específica, el nombre total dhores cursats i les qualificacions obtingudes.
2. La superació de cada mòdul de la Formació Professional Específica suposarà, almenys, lassistència amb aprofitament per part de lalumne/a dels dos terços del total dhores que lintegren.
3. Els certificats aniran acompanyats dun informe dorientació sobre el futur acadèmic i professional de lalumne/a, que no serà prescriptiu i tindrà caràcter confidencial.
4. Els documents citats només podran ser expedits després de finalitzar el corresponent curs acadèmic, sense tindre en compte el moment en què lalumne/a abandone el programa.
Dotze. Memòria
Al finalitzar cada programa de garantia social, el professorat responsable elaborarà una memòria que inclourà:
Informe del progrés dels alumnes que han seguit el programa.
Valoració general del programa i propostes per a la seua millora.
Dita memòria serà remesa a les direccions territorials corresponents.
Tretze. Entitats promotores
1. Podran desenrotllar-se programes de garantia social segons les modalitats descrites en lapartat 3 de la present ordre adaptades a les característiques, necessitats i expectatives dels diversos destinataris indicats en el seu apartat 5, promoguts des de les entitats que a continuació se citen:
a) Els programes de modalitat Formació Ocupació podran ser promoguts per òrgans de ladministració general de lestat, ens públics, corporacions locals, organismes autònoms, consorcis i associacions, fundacions i altres entitats sense ànim de lucre en làmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
b) Els programes de la modalitat Iniciació Professional podran ser promoguts, preferentment, per centres educatius públics o privats concertats, dependents de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència així com pels Centres de Formació de la Conselleria dOcupació, i podran impartir-los igualment entitats públiques o privades sense ànim de lucre.
c) Els programes de la modalitat per a Alumnat amb Necessitats Educatives Especials, podran ser promoguts, preferentment, per centres Específics dEducació Especial així com per entitats públiques o privades sense ànim de lucre, dedicades a latenció de joves discapacitats, altament especialitzades en la seua atenció, i que reunisquen els requisits i lexperiència docent que es determinen en la corresponent ordre de bases per a la concessió de subvencions.
2. Les condicions per a laprovació i el desenrotllament dels programes de garantia social a la Comunitat Valenciana, així com per a lestabliment dels possibles convenis a subscriure amb les instàncies citades en el paràgraf anterior, seran regulades oportunament per les conselleries de Cultura, Educació i Ciència, i dOcupació.
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Primera
El certificat a què fa menció lapartat 11 de la present ordre servirà, totalment o parcialment, i després dels requisits que es determinen pels ministeris de Cultura, Educació i Ciència i de Treball i Assumptes Socials per a ser convalidat, en el seu moment, pel certificat de professionalitat previst en larticle 18 del Reial Decret 631/1993, de 3 de maig (BOE núm. 106, de 04.05.1993), pel qual es regula el Pla Nacional de Formació i Inserció Professional. Igualment es tindrà en compte a lefecte, la disposició addicional tercera del Reial Decret 797/1995, de 19 de maig (BOE núm. 138, de 10.06.1995), pel qual sestablixen directrius sobre els certificats de professionalitat i els corresponents continguts mínims de Formació Professional Ocupacional, sobre les correspondències i revalidacions entre mòduls de la Formació Professional Reglada, de la Formació Professional Ocupacional i dels programes específics de garantia social, així com per a determinar els efectes de dites correspondències i revalidacions per a accedir al certificat de professionalitat o completar els Cicles Formatius de la Formació Professional Reglada, i el Reial Decret 282/1999 (BOE núm. 46 de 23.02.1999, pel qual sestablix el Programa de Tallers dOcupació, i tot en relació amb allò que disposa lapartat 4.6 de la LOGSE respecte daixò.
Segona
Aquells itineraris formatius individuals dels programes descoles-taller, cases dOficis, tallers de Formació i Inserció Laboral i altres accions formatives desenrotllades per la Conselleria dOcupació, les característiques de la qual sajusten a allò que sha establit en la present ordre tindran la consideració de programes de garantia social a tots els efectes.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA ÚNICA
Queda derogada lOrdre de 22 de març de 1994, de les conselleries dEducació i Ciència i de Treball i Afers Socials, per la qual es regulen els programes de garantia durant el període dimplantació anticipada del segon cicle dEducació Secundària Obligatòria, així com les altres disposicions digual o inferior rang que soposen a allò establit en la present ordre.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
Sautoritzen les direccions generals dOrdenació i Innovació Educativa i Política Lingüística de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, i de Formació i Inserció Professional de la Conselleria dOcupació a dictar totes les instruccions que siguen precises per a laplicació de la present ordre.
Segona
Esta ordre entrarà en vigor lendemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 24 de febrer de 2000
El conseller de Cultura, Educació i Ciència,
MANUEL TARANCÓN I FANDOS
El conseller dOcupació,
RAFAEL BLASCO CASTANY
II. AUTORITATS I PERSONAL
b) OFERTES DOCUPACIÓ PÚBLICA,