Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDRE de 25 de febrer de 1999, de la Conselleria de Medi Ambient, per la qual s'estableix un règim d'ajudes destinades a indemnitzar la incorporació de terrenys a la xarxa de microreserves de flora i a l'execució d'inversions en aquestes zones, i es convoca la concessió de subvencions per a 1999. [1999/X2332]

(DOGV núm. 3462 de 26.03.1999) Ref. Base de dades 0869/1999

ORDRE de 25 de febrer de 1999, de la Conselleria de Medi Ambient, per la qual s'estableix un règim d'ajudes destinades a indemnitzar la incorporació de terrenys a la xarxa de microreserves de flora i a l'execució d'inversions en aquestes zones, i es convoca la concessió de subvencions per a 1999. [1999/X2332]
Mitjançant el Decret 218/1994, de 17 d'octubre, del Govern Valencià (DOGV núm. 2.379, de 3 de novembre de 1994), es va crear la figura de conservació d'espècies vegetals denominada ‘microreserva vegetal'. Per a incentivar la iniciativa de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, d'incorporar terrenys a la xarxa de microreserves de flora de la Comunitat Valenciana s'han realitzat des de l'any 1996 tres convocatòries de subvencions. L'actual convocatòria pretén fixar el règim futur de subvencions destinades a la incorporació de nous terrenys a la xarxa de microreserves de flora, intentant esmenar les deficiències de les convocatòries anteriors.
La Llei de Pressupostos de la Generalitat Valenciana per a 1999 estableix dues línies específiques de subvencions per a fomentar la incorporació de terrenys a la xarxa de microreserves: línia 2141 i línia 1801.
Per aquesta raó, i d'acord amb el que disposa l'article 35 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, i l'article 47.3 del text refós de la Llei de la Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana aprovada per Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991, del Consell de la Generalitat Valenciana,
ORDENE
Article 1
Establir un règim de subvencions a càrrec de les línies 2141 (capítol IV) i 1801 (capítol VII), de la secció 14, Conselleria de Medi Ambient, servei 03, Direcció General per al Desenvolupament Sostenible, programa 442.30, Conservació del Medi Ambient.
La dotació anual serà la que figure en la corresponent llei de pressupostos. En cada exercici pressupostari es publicaran els imports màxims d'aquestes ajudes com també les línies que les financen.
Article 2
Aprovar les bases per les quals es regirà aquesta convocatòria i que es ressenyen en els annexos I a VI.
Article 3
La convocatòria de les ajudes, establida en aquesta ordre amb caràcter general, es fa pel procediment anticipat, d'acord amb l'ordre del 26 de setembre de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, per la qual cosa la concessió estarà condicionada a l'existència en el pressupost de l'exercici següent de crèdit suficient i adequat.
Igualment, tindrà caràcter bianual en aquelles actuacions descrites en la base 1.2 que hagen d'executar-se amb aquest termini, conformement amb l'article 29.2 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana.
Article 4
En tot allò no regulat en aquesta ordre, s'estarà a allò que disposa el Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991, de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana.
DISPOSICIONS TRANSITÒRIES PER A 1999
Primera
La convocatòria d'aquestes ajudes per a 1999 es realitza per tramitació ordinària, i la dotació pressupostària és la següent:
Línia 2141 (capítol IV) 15.000.000 PTA.
Línia 1801 (capítol VII) 5.000.000 PTA.
Segona
El termini de presentació de les sol·licituds per a 1999 serà d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta ordre en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Tercera
Les sol·licituds presentades en el termini i la forma adequats a la convocatòria de 1998 regulada per l'Ordre de 24 de juny de 1998, de la Conselleria de Medi Ambient (DOGV núm. 3.281, de 07.08.98), s'entendran desestimades excepte que els sol·licitants manifesten en el termini establit en l'anterior disposició transitòria que mantenen la sol·licitud per a acollir-se a aquesta convocatòria. Aquests sol·licitants tindran prioritat a l'hora de la concessió de les ajudes.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
Per al desenvolupament i l'execució del que disposa aquesta ordre, es faculta el director general per al Desenvolupament Sostenible per a dictar les resolucions necessàries per a la seua aplicació.
Segona
Es deroga expressament l'Ordre de 24 de juny de 1998, de la Conselleria de Medi Ambient, per la qual es convoquen ajudes destinades a indemnitzar la incorporació de terrenys a la xarxa de microreserves de flora i a l'execució d'inversions en aquestes zones. Les sol·licituds presentades basant-se en aquesta ordre s'acolliran al que disposa la disposició transitòria tercera per a 1999.
Tercera
Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Quarta
Contra aquesta ordre, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la notificació, davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. Tot això d'acord amb el que preveuen els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa
València, 25 de febrer de 1999
El conseller de Medi Ambient,
JOSÉ MANUEL CASTELLÁ ALMIÑANA
Annex I
Bases per les quals es regula la convocatòria de subvencions destinades a indemnitzar la incorporació de terrenys a la xarxa de microreserves de flora i a l'execució d'inversions en aquestes zones
Primera. Finalitat
L'objecte d'aquesta ordre és la convocatòria de subvencions per a la realització de les actuacions següents:
1.1. Indemnitzacions (a càrrec de la línia 2141 del capítol IV):
Les indemnitzacions a propietaris tenen caràcter compensatori per l'aplicació del règim derivat de la incorporació del terreny a la xarxa de microreserves.
Són igualment subvencionables, com a complement a la indemnització, les següents despeses corrents efectuades i acreditades mitjançant factura o minuta amb justificació de pagament, fins a un màxim de 100.000 PTA. per subvenció, efectuades per a l'obtenció de documents necessaris per a optar a aquesta o justificar-la:
– elaboració dels informes botànics
– alçades topogràfiques o planimetries
– delineació o fotocòpies de plans
– obtenció de certificats, inscripcions oficials o compulses de documents indicats en l'annex V, no expedits per la Generalitat Valenciana.
– minutes o honoraris notarials previs a l'obtenció o justificació de la subvenció.
– revelat de fotografies o diapositives (només la part proporcional corresponent al material lliurat; la factura ha d'indicar el nombre de fotografies o diapositives revelades).
Les despeses esmentades només seran reembossables per a les subvencions aprovades.
L'ajuda que es rep en concepte d'indemnització no és susceptible d'increment futur i, en conseqüència, el beneficiari no podrà exercir en el futur cap tipus de reclamació o recurs contra la Generalitat Valenciana en el qual s'exigisca un increment de la indemnització que es percep. El beneficiari accepta que la subvenció es percep per a la totalitat del terreny per al qual se sol·licita la microreserva; pel tant, si s'ofereixen superfícies superiors a les que corresponguen pel límit màxim d'indemnització que es pot percebre, es renuncia a la percepció d'indemnització per l'excés de terreny sol·licitat. Únicament podrà cobrar-se la indemnització durant l'exercici econòmic en el qual se sol·licita la incorporació dels terrenys a la xarxa de microreserves, i aquesta ajuda no es podrà sol·licitar en exercicis posteriors.
1.2. Inversions i adquisició de terrenys (a càrrec de la línia 1801 del capítol VII):
1.2.1. Inversions: Les subvencions en l'apartat d'inversions es destinaran al desenvolupament de treballs preparatoris per a la incorporació a la xarxa de microreserves de flora de la Comunitat Valenciana, com també d'inversions per a la conservació de la flora i la vegetació allí continguda. Les inversions podran referir-se tant a l'àmbit de la microreserva com a terrenys confrontants que pertanguen al mateix propietari, sempre que repercutisquen favorablement sobre la zona que s'ha de protegir. Els treballs consistiran en una o ambdues de les següents modalitats:
1.2.1.1. Redacció de plans de gestió de les microreserves, previstos en l'article 4.4 del Decret 218/1994, de 17 d'octubre, del Govern Valencià, pel qual es crea la figura de protecció d'espècies silvestres denominada microreserva vegetal (DOGV núm. 2.379, de 03.11.94), que hauran d'efectuar professionals competents en botànica –coincidents amb la persona sol·licitant o per encàrrec d'aquesta. Es consideraran competents en botànica, a l'efecte d'aquesta convocatòria, els qui posseïsquen títols d'enginyer superior o llicenciat, sempre que en aquestes titulacions s'incloga l'assignatura de botànica, o que la persona que haja de redactar el pla acredite mitjançant un certificat acadèmic personal haver-la cursat. Per a la redacció del pla de gestió s'atendran les directrius específiques que, en funció de les característiques botàniques peculiars de cada zona, es rebran del Servei de Protecció d'Espècies de la Direcció General per al Desenvolupament Sostenible. L'ajuda que s'haja de concedir tindrà com a límit el cost real de l'activitat, i no se podran superar els valors de 100.000 pessetes per cada pla de gestió de terrenys de més d'una hectàrea i de 50.000 pessetes per als de superfície inferior.
1.2.1.2. Execució d'activitats de conservació de les microreserves, sempre que siguen globalment qualificables com a inversions conforme a la legislació economicopressupostària vigent. Podrà finançar-se fins al 100% del cost previst en el projecte, subscrit per un professional competent. Es consideraran com a preferents les següents activitats:
– Senyalització de la zona
– Limitació d'accessos
– Producció o plantació d'espècies vegetals
– Tanques
– Tallades, estassades o aclarides per motius fitosanitaris
– Podes o activitats de control de desenvolupament de la vegetació, quan calguen per a evitar la reducció d'efectius d'espècies endèmiques, rares o amenaçades
– Elaboració i senyalització de sendes ecoeducatives
– Creació d'infraestructures o instal·lació d'elements fixos al terreny adequats per a atraure o conservar la fauna útil, com ara abeuradors, refugis, menjadors per a aus i mamífers, bresques fixes tancades sense possibilitat d'extracció de mel, etc.
– Redacció de projectes, plans o programes de futures inversions
Els costos màxims previstos, com els indicats en l'apartat 1.2.1.1, són els indicadors per a calcular la subvenció que s'ha de concedir, però no corresponen necessàriament a les quantitats definitives que ha de pagar l'administració a la persona beneficiària, ja que aquests últims han de ser proporcionals amb el cost real de les inversions executades.
1.2.2. Les subvencions en l'apartat d'adquisició de terrenys es destinaran a la compra, per part d'institucions sense ànim de lucre, fundacions, universitats o centres d'investigació científica, de terrenys que complisquen els requisits exigits en la base tercera d'aquesta ordre, per a la seua incorporació a la xarxa de microreserves de flora de la Comunitat Valenciana. Serà subvencionable el pagament de les quantitats necessàries per a efectuar-la, excloses les corresponents a impostos o les susceptibles de deducció en declaracions fiscals, sense poder superar els costos que es calculen conforme a l'annex IV.
Segona. Beneficiaris
2.1. Podran ser beneficiaris de les indemnitzacions descrites en la base 1.1. i de les ajudes per a les activitats descrites en la base 1.2.1 les persones físiques i jurídiques, públiques i privades, propietàries de terrenys naturals o seminaturals, situats sobre sòl no urbanitzable i no adscrits al Catàleg de Forests d'Utilitat Pública.
2.2. Únicament podran ser beneficiaris de les ajudes per a la compra de terrenys descrites en la base 1.2.2, institucions públiques o privades sense ànim de lucre, fundacions establides d'acord amb la Llei 30/1994, de 20 de novembre, i universitats i centres d'investigació científica oficialment reconeguts.
2.3. S'exclouen com a beneficiaris, la Generalitat Valenciana, l'administració de l'Estat, i els organismes autònoms o empreses públiques dependents de qualsevol d'aquestes.
Tercera. Àmbit d'aplicació
L'àmbit d'actuació d'aquesta norma és el territori de la Comunitat Valenciana, amb independència del lloc de residència habitual dels sol·licitants, sempre que els terrenys que s'han d'incorporar a la xarxa de microreserves complisquen els següents requisits:
a) Estar situats sobre sòl classificat urbanísticament com no urbanitzable, i no estar en tràmit modificacions del planejament urbanístic que en prevegen el canvi a una altra categoria.
b) No tenir càrregues hipotecàries o altres inscrites en el Registre de la Propietat o en escriptura pública o document privat.
c) Estar constituïts per terrenys naturals o seminaturals no inclosos en el Catàleg de Forests d'Utilitat Pública; queden exclosos de la microreserva els habitatges o les edificacions d'ús habitual i les infraestructures i vies d'accés contingudes a la zona que s'ha de protegir.
d) Posseir les característiques de presència de flora rara, endèmica o amenaçada previstes en el Decret 218/1994 ja esmentat.
Quarta. Quanties de les ajudes
4.1. La quantia de les ajudes per indemnització serà la derivada d'aplicar els barems previstos en l'annex IV d'aquesta ordre, afegint en cas de sol·licitar-se la corresponent a despeses indicades en la base 1.1; la suma d'ambdues quantitats no podrà superar 1.000.000 de pessetes per sol·licitant.
4.2. La quantia de les ajudes per a adquisició de terrenys i inversions no podrà superar la quantitat de 3.000.000 de pessetes per sol·licitant.
Cinquena. Drets i obligacions dels beneficiaris
5.1. Drets
La persona física o jurídica interessada rebrà de la Direcció General per al Desenvolupament Sostenible el nomenament de col·laborador/a en la gestió de la microreserva. La Conselleria remetrà a aquests col·laboradors aquelles publicacions sobre conservació d'espècies i gestió del medi natural que edite directament, a partir de la data de la resolució aprovatòria de la subvenció.
Igualment els beneficiaris podran sol·licitar:
a) La subscripció específica d'un conveni de col·laboració, on quede fixat el seu grau de participació en la gestió de la zona.
b) La inclusió en el futur pla de gestió de la zona, d'aprofitaments que estime compatibles amb la conservació de les espècies i comunitats vegetals rellevants de la zona.
c) L'ús del logotip de la Conselleria de Medi Ambient de la Generalitat Valenciana en aquells elements publicitaris o de difusió que desitge promoure per al coneixement o conservació de la microreserva.
La recepció d'una ajuda per a incorporació d'una parcel·la de terreny a la xarxa de microreserves, ja siga per indemnització, finançament de l'adquisició o finançament d'inversions, és incompatible amb la percepció futura de noves ajudes pel mateix concepte, activitat i lloc, fins i tot en el cas que la propietat es transmeta a terceres persones en el futur.
Això no contradiu la possibilitat que els propietaris tinguen dret a percebre ajudes que es convoquen per al desenvolupament de millores i inversions a la zona distintes a les que en aquest cas se subvencionen o percebre noves indemnitzacions per l'ampliació de la microreserva o la creació d'unes altres noves en la mateixa finca o en altres, sense que aquestes puguen abastar la part de terreny per a la qual ja es va percebre una indemnització prèviament.
5.2. Obligacions
La recepció de la resolució aprovatòria de l'ajuda per part de la persona física o jurídica interessada, sense que mitjance renúncia expressa en el termini assenyalat en les bases de la convocatòria, implica l'acceptació per part d'aquesta persona de les següents condicions o obligacions:
5.2.1. Haurà de subscriure una acta de declaració davant notari, en la qual conste que el terreny queda dedicat a la protecció de flora silvestre i a la seua incorporació a la xarxa de microreserves de flora de la Comunitat Valenciana, que ni el substrat ni el vol vegetal poden ser modificats sense permís de la Conselleria de Medi Ambient de la Generalitat Valenciana i que aquestes limitacions figuraran obligatòriament en les futures escriptures que se subscriguen amb motiu de qualsevol transmissió de la propietat o de drets reials sobre la zona, qualssevol que siguen els nous propietaris o usufructuaris.
5.2.2. Haurà de complir allò que s'ha previst en la base sisena d'aquest annex.
5.2.3. Haurà de complir la prohibició d'extracció de recursos establida en el text del Decret 218/1994 ja esmentat.
5.2.4. Haurà d'acreditar, quan la subvenció concedida supere les 300.000 pessetes, en el termini màxim de deu dies comptadors a partir de l'endemà de la recepció de la notificació en què se li transmet la resolució aprovatòria de l'ajuda, que es troba al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social o que n'està exempt, en els termes que disposa l'Ordre de 30 de maig de 1996, de la Conselleria d'Economia i Hisenda (DOGV núm. 2.775, de 21 de juny de 1996); s'exclou el cas que la persona interessada ja haja presentat dins del mateix exercici pressupostari i per a la mateixa convocatòria la documentació acreditativa abans de haver-se emés la resolució. Quan es realitzen pagaments en exercicis posteriors al de la concessió, l'acreditació haurà de realitzar-se referida, a més a més, al moment de l'expedició de les primeres ordres o propostes de pagament que tinguen lloc en aquests nous exercicis.
5.2.5. Haurà de trobar-se en la situació que legitima la concessió de les ajudes.
5.2.6. Haurà de sotmetre's a les actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General de la Generalitat Valenciana, en relació amb la subvenció concedida.
5.2.7. Haurà de comunicar, en qualsevol moment de la vigència de l'expedient, altres ajudes publiques sol·licitades o concedides per al mateix projecte.
5.2.8. Haurà de fer constar en tota informació o documentació pròpia de l'activitat que aquesta està subvencionada per la Conselleria de Medi Ambient de la Generalitat Valenciana.
Sisena. Règim a què queden sotmeses les microreserves
A partir de la recepció pel beneficiari de l'ajuda, la zona es dedicarà permanentment a conservació de la naturalesa, en els termes que preveu el Decret 218/1994 esmentat, i queda sotmesa al següent règim:
6.1. No podrà realitzar-se, permetre's o motivar-se la realització d'activitats prohibides per l'article 4 del Decret 218/1994, fins i tot en el cas que no estiga declarada la zona com microreserva amb caràcter definitiu.
6.2. Es permetrà l'accés a la zona del personal de la Conselleria de Medi Ambient o de persones o maquinària específicament autoritzades o contractades per aquesta. Igualment es facilitarà el desenvolupament de les activitats de conservació que s'hagen d'executar en l'àrea i que prèviament li hagen sigut comunicades. També estarà permesa, si escau, la instal·lació d'elements permanents per a senyalització o aparells per a desenvolupament d'activitats tècniques o científiques.
6.3. No podrà obstaculitzar-se el desenvolupament de treballs de conservació que s'han de desenvolupar a la zona, conformement al pla de gestió que aprove la Conselleria de Medi Ambient, previst en l'article 4.4 del Decret 218/1994. El propietari tindrà dret d'audiència en el tràmit d'elaboració del pla, i podrà a més a més desenvolupar-ne la redacció conforme preveu aquesta ordre. També s'executaran, si escau, aquelles activitats a què s'haja compromés mitjançant un conveni específic amb la Conselleria per a la conservació de la zona.
6.4. Haurà de sotmetre's a autorització prèvia de la Conselleria de Medi Ambient la firma de qualsevol contracte d'usdefruit o explotació dels recursos continguts en la microreserva, i se li podrà exigir que aquest contracte s'acompanye d'un projecte tècnic adequat sobre l'activitat que s'ha de realitzar, a fi de minimitzar-ne l'impacte sobre les espècies o la vegetació d'interés.
6.5. Se senyalitzarà amb caràcter provisional la zona, mentre es prepara la senyalització definitiva d'acord amb l'Ordre de 7 de desembre de 1995, de la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient (DOGV núm. 2.658, de 2 de gener de 1996).
6.6. Es mencionarà, en el cas de donar qualsevol tipus de publicitat en mitjans escrits o audiovisuals sobre l'àrea a protegir o el seu possible ús, que la microreserva ha sigut creada mitjançant una ajuda de la Generalitat Valenciana.
6.7. Haurà de comunicar a la Conselleria de Medi Ambient amb almenys tres mesos d'antelació respecte a la data prevista, qualsevol nova transacció del terreny.
Setena. Sol·licituds i documentació
7.1. Les sol·licituds s'hauran de formalitzar en una instància degudament emplenada, segons el model que figura com a annex II d'aquesta ordre, i s'hauran de dirigir al director general per al Desenvolupament Sostenible.
7.2. Les persones interessades hauran de presentar les sol·licituds i la documentació necessària en el Registre General de la Conselleria de Medi Ambient (carrer Arquitecte Alfaro, 39, 46011, València), en el de qualsevol servei territorial de Medi Ambient (carrer Churruca núm. 29, 03003 Alacant; carrer Germans Bou núm. 47, 12003, Castelló de la Plana, o carrer Gregori Gea, núm. 27, 46009, València), o en qualsevol altra de les formes previstes en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
7.3. El termini de presentació d'instàncies serà des de l'1 al 30 de novembre, ambdós inclosos, de l'any anterior per al qual se sol·licita l'ajuda. Per a l'exercici de 1999 el termini serà l'expressat en les disposicions transitòries per a 1999.
7.4. L'admissió a tràmit d'una sol·licitud de subvenció no generarà cap compromís de concessió d'aquella.
7.5. La documentació que han de presentar els interessats, juntament amb la instància, per a sol·licitar les ajudes serà la següent:
7.5.1. Documentació acreditativa de la identificació del sol·licitant:
7.5.1.1. Persones físiques: NIF o DNI amb lletra, o número de passaport
7.5.1.2. Persones jurídiques:
– Targeta d'identificació fiscal
– Còpia compulsada dels estatuts de l'entitat o escriptura de constitució o qualsevol altre document admissible en dret que ho acredite.
– Certificat de l'acta on conste l'acord de sol·licitar les ajudes i nomenament del representant de l'entitat per a efectuar-ne la gestió.
7.5.1.3. Corporacions locals i altres entitats públiques: Acord adoptat pel ple, pel qual s'aprova la sol·licitud de subvenció.
7.5.2. Còpia de la sol·licitud d'expedició de documents que acrediten estar al corrent de les seues obligacions tributàries o amb la Seguretat Social, o d'estar-ne exempt, amb el segell del registre d'entrada de l'administració corresponent, o bé documentació que corresponga d'acord amb l'Ordre de 30 de maig de 1996, de la Conselleria d'Economia i Hisenda (DOGV núm. 2.771, de 21 de juny de 1996). D'acord a aquesta ordre, aquesta acreditació no serà necessària quan l'import total de l'ajuda sol·licitada no supere les 300.000 pessetes.
7.5.3. Imprés d'alta de tercers per a pagaments de la Generalitat Valenciana degudament emplenat i segellat per l'entitat bancària corresponent, segons model que figura com a annex III d'aquesta ordre. El receptor de la subvenció ha de correspondre a la persona o les persones físiques sol·licitants; en el cas de persones jurídiques, el compte o llibreta bancària haurà d'estar obert a nom de la persona jurídica.
7.5.4. Documentació tècnica i de propietat dels terrenys, conformement amb allò que s'ha previst en l'annex V. No caldrà tornar a presentar aquella documentació que ja es va lliurar amb motiu de les anteriors convocatòries d'ajudes per a establiment de microreserves de flora.
7.5.5 Pressupost sol·licitat per a inversions. A més a més del corresponent desglossament de conceptes o partides, s'establirà la següent divisió del pressupost:
7.5.5.1. Treballs que han d'executar-se per unes altres persones o entitats distintes del sol·licitant, com també a subministraments, o materials que han de ser adquirits a tercers. El sol·licitant haurà de tenir en compte allò que s'ha indicat en l'article 10 d'aquest annex, com també en l'annex VI.
7.5.5.2. Treballs que són realitzats per la família que ha e percebre l'ajuda; aquesta modalitat només pot ser exercida per persones físiques i no per persones jurídiques. El cost que s'haurà d'indicar en el pressupost serà, com a molt, el de les unitats que apareixen en les ordres de 18 d'abril de 1996 i de 28 de desembre de 1996, de la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient (DOGV núm. 2.739, de 02.05.96 i DOGV núm. 2.890, de 16.12.96, respectivament). Per a allò no comprés en aquestes ordres, es proposaran costos semblants als habituals de mercat per a la mateixa activitat, i serà aconsellable que l'interessat adjunte a la petició de subvenció documents acreditatius d'aquests preus de mercat, com ara pressupostos o documents tècnics on estiguen estandarditzats els costos de les activitats (normes tècniques, tarifes professionals, etc.).
7.6. Quan la parcel·la siga propietat de diverses persones físiques o jurídiques, els documents dels apartats a, b, c i d de l'apartat anterior, hauran de presentar-se referits a cada un dels copropietaris. Si, fins i tot existint la copropietat, es desitja que el cobrament de la subvenció se centralitze mitjançant una sola persona, només han d'aportar-se els documents d'aqueixa persona, si bé s'haurà de complir el següent:
7.6.1. La instància de sol·licitud de la subvenció haurà de subscriure's per tots ells.
7.6.2. Haurà d'aportar-se un poder notarial, on la resta de copropietaris autoritzen aqueixa persona per a la recepció de l'ajuda.
7.7 La sol·licitud per a participar en les convocatòries d'ajudes haurà d'incloure, per a aquells terrenys que no tinguen iniciat el procediment de declaració de microreserva de flora, la petició expressa del propietari perquè aquesta zona siga declarada com a tal, a l'efecte que preveuen els apartats 2 i 3 de l'article 3 del Decret 218/1994, de 17 d'octubre, del Govern Valencià, pel qual es crea la figura de protecció d'espècies denominada microreserva vegetal (DOGV núm. 2379, de 3 de novembre de 1994).
Vuitena. Valoració i tràmit
8.1. Les peticions seran sotmeses a estudi pel Servei de Protecció d'Espècies, que podrà realitzar les inspeccions del terreny que estime necessàries, com també requerir de la persona sol·licitant l'esmena d'errors o defectes detectats, dins dels terminis previstos a l'efecte en la legislació de procediment administratiu; així mateix, podrà requerir del servei territorial competent els informes addicionals que considere necessaris.
8.2. Els expedients, juntament amb els informes tècnics corresponents, s'elevaran, per a la seua valoració, a la comissió prevista en el punt següent.
8.3. La comissió de valoració estarà presidida pel director general per al Desenvolupament Sostenible o persona en qui delegue i formada per membres de les següents unitats de la Conselleria de Medi Ambient:
El cap del Servei de Protecció d'Espècies, o persona en qui delegue
Un tècnic del Servei de Protecció d'Espècies, nomenat pel director general
Un tècnic de cadascun dels serveis territorials, nomenats pel director territorial corresponent.
Un representant del Servei Jurídic
Un representant de la Secretaria General, de servei diferent a l'anterior
8.4. Els principals criteris a tenir en compte a l'hora de valorar els projectes per part de la comissió seran els següents:
8.4.1. Qualitat o interés conservacionista dels tipus de vegetació, sent preferent l'elecció de zones que continguen vegetacions considerades de major valor en el punt 1 de l'annex IV d'aquestes bases, o com a prioritàries en l'annex I de la Directiva 92/43/CEE del Consell, de 21 de maig, sobre conservació dels hàbitats naturals i de la fauna i flora silvestres (DOCE núm. L28577505428354293216139088068985901827750731647566487448379300219137055971889805750721637560476431347309249236168089005927843771689610529483400316237153074998915833749668584501459375360284208124042966889844760687609527461385303219145093010927843764680658601517488404323241184101077998943872788722710674591570551523490465429394360339302266231191152114063021982903821737659576521437354275195176094010934853820739657575493425341266183102021970928844805721638554505426346276201121044960882800718635558496415336259175093009930853776693609526447368284203120045032948919837821808725709660644620538499415394316300249167087055034956940870809777764686604588525477393377330246215180139093039023982914886802759743730650609553506467450402354308224161080996955938909828791714634574557514497415384301233216136076059013942890836819787747669625608579496479436356339275238159103020936859782765683601584507455442360279196112034523755759718360320063159036987042689456386042239971432174065850725548042648109268714375780991688113252729536567397466483002566830637022749701330530020407596133351683824486588729114981773901342598300193653753250678921597693587800254767911229073151740123415997312350809756, de 22 de juliol de 1992), incorporada a l'ordenament jurídic espanyol + mitjançant el Reial Decret 1997/1995, de 7 de desembre, pel qual s'estableixen + mesures per a contribuir a garantir la biodiversitat mitjançant la conservació + dels hàbitats naturals i de la fauna i flora silvestres (BOE núm. 310, de 28 de+ desembre de 1995). 8.4.2. Economia de la petició: Sol·licitud per quantitat inferior a la que + correspondria en aplicar l'annex IV d'aquestes bases, o pel fet d'oferir-se una+ superfície superior a aquella per a la qual se sol·licita la subvenció, + implicant la renúncia prevista en l'últim paràgraf de la base 1.1 d'aquest + annex. 8.4.3. En el cas de persones jurídiques, tindran prioritat les sol·licituds + presentades per col·lectius sense ànim de lucre entre els fins estatutaris dels+ quals es trobe la conservació de la flora de part o la totalitat de la + Comunitat Valenciana, o àmbits temàtics o geogràfics que abasten als anteriors. 8.4.4. Baixa conflictivitat veïnal dels terrenys. La comissió podrà rebutjar + qualsevol petició de què es tinga coneixement que hi ha litigis de propietat, + límits, molèsties per invasió parcial de l'arbratge en finques confrontants o + altres factors equivalents; igualment, en aquells casos en què se sospite + fundadament de l'existència de litigis veïnals, podrà requerir-se al + sol·licitant de l'ajuda o als propietaris dels terrenys confrontants, en + qualsevol moment del tràmit de la sol·licitud, l'aportació de documents que + acrediten la conformitat amb la creació de la microreserva o l'absència + d'aquests litigis. 8.5. La comissió podrà estimar que als terrenys no es compleixen suficientment + els factors d'increment establits en el punt 2 de l'annex IV, fent constar + aquest aspecte raonadament en l'acta en fer referència a la sol·licitud + corresponent. Abans de redactar la proposta de resolució, es notificarà als + interessats perquè, en un termini no inferior a 10 dies ni superior a 15, + puguen consultar l'expedient, al·legar i presentar els documents i les + justificacions que estimen pertinents; quan es preveja la concessió d'una + subvenció per un cost inferior al sol·licitat, es notificarà aquest aspecte + específicament al sol·licitant. 8.6. Una vegada formalitzats els actes d'instrucció corresponents, el director + general per al Desenvolupament Sostenible elevarà el conseller de Medi Ambient + la proposta de resolució, on constaran les dades següents: 8.6.1. Per a les peticions denegades, les raons de la denegació. 8.6.2. Per a les aprovades, ressenya dels pressupostos aprovats per a les + actuacions, percentatge de la subvenció, quantitats concedides i situació de la+ zona. Per a aquestes sol·licituds, s'inclourà l'ordre d'inici dels expedients + de declaració de microreserva de flora. 8.6.3. Relació prioritzada de sol·licituds o activitats que es consideren + d'interés però per a les quals no es disposa, en el moment de la resolució, de + crèdit pressupostari suficient per a la concessió de les ajudes. En funció que + per causa de renúncies a les ajudes, per modificacions pressupostàries o per + altres causes produïdes amb posterioritat a la resolució inicial, es disposara + de crèdit pressupostari, podran aprovar-se noves ajudes seguint l'ordre + establit en aquesta relació. Per a l'aprovació d'aquestes noves ajudes s'hauran+ de complir els mateixos tràmits seguits per a la resolució inicial. 8.7. Les sol·licituds es consideraran desestimades si no s'ha produït la + resolució en el termini de 3 mesos, comptadors a partir del moment de tancament+ del termini de presentació d'instàncies. 8.8. La resolució es publicarà en el DOGV, i es notificarà, a més a més, als + interessats. 8.9. Els beneficiaris de les subvencions podran renunciar expressament a + aquestes en el termini de deu dies a partir de l'endemà de la recepció de la + notificació. 8.10 L'acte pel qual es concedisquen les subvencions ordenarà l'inici de + l'expedient de declaració de microreserves per a aquelles zones per a les qual + es concedisquen les ajudes que no estiguen ja declarades com a tals amb + antelació. Novena. Termini d'execució El termini d'execució de cada un dels treballs i activitats descrits en la base+ primera d'aquest annex s'indicarà en la resolució que concedeix les ajudes. En+ el cas que no aparega, s'entendrà que finalitzen el 15 de novembre de l'any + per al qual se sol·licita la subvenció en el cas de les actuacions descrites en+ la base 1.1, i el 30 d'abril de l'any següent per al qual s'ha sol·licitat + l'ajuda en el cas de les actuacions descrites en la base 1.2. En el cas de no poder acabar els treballs en la data referida, i sempre amb + anterioritat a aquesta, el beneficiari podrà demanar una pròrroga, que serà + concedida si hi ha raons suficients per a fer-ho. L'incompliment del termini establit sense la corresponent sol·licitud de + pròrroga referida, com també el no compliment del termini establit en aquesta, + podrà fer decaure els beneficiaris en els seus drets. Les activitats previstes en la sol·licitud no podran començar-se fins a la + concessió de les ajudes. Els treballs iniciats amb anterioritat a aquesta + aprovació no seran objecte de subvenció, i, en tot cas, seran excloses + d'aquesta les parts executades. Deu. Justificació de les actuacions i de les despeses ocasionades 10.1. Una vegada efectuades les activitats objecte de subvenció haurà de + comunicar-se la finalització als llocs descrits en la base 5.2 d'aquest annex, + adjuntant els documents a què fa referència l'annex VI. 10.2. Les inversions, indemnitzacions i despeses objecte d'ajuda seran + revisades pels serveis tècnics de la Conselleria de Medi Ambient, que expedirà + un certificat de la correcta aplicació d'aquestes, requisit necessari per al + cobrament de les ajudes pels beneficiaris. Dins d'aquesta convocatòria, no es + realitzaran pagaments en concepte d'avançament. 10.3. Per al cobrament de les ajudes els beneficiaris queden obligats a + presentar la justificació de totes les despeses efectuades per a la realització+ de les activitats subvencionades fins a abastar almenys el pressupost total + objecte de subvenció mitjançant els documents següents: 10.3.1. Factures i certificats d'obra amb el corresponent justificant de + recepció, referents a totes les despeses efectuades d'acord amb el programa + subvencionat. En cap cas pot ser objecte de subvenció l'IVA recuperable pel + beneficiari. No seran acceptables els justificants documentals (factures o + escriptures de compravenda) que estiguen referits a dates anteriors a la + concessió de les ajudes. Les factures han de contenir els elements principals a l'efecte (número i data;+ nom, adreça i CIF o NIF de l'emissor; nom i CIF o NIF del receptor; cost amb + desglossament d'IVA; acreditació d'haver sigut pagada –firma i segell de + conformitat de qui emet la factura, o qualsevol element vàlid previst en la + legislació corresponent). Les factures es presentaran en forma de còpies + compulsades, i es podran aportar igualment originals i còpies per la + confrontació i posterior devolució. 10.3.2. En aquells casos que es financen despeses de personal, còpia compulsada+ de les nòmines firmades per les persones que hagen treballat en les + activitats, com també els justificants corresponents de les cotitzacions de la + Seguretat Social i de l'ingrés en els serveis d'Hisenda de les quantitats + retingudes corresponents a l'IRPF. 10.3.3. En el cas d'utilització de mà d'obra i de maquinària pròpies, + certificat del tècnic de la Conselleria de les despeses imputades. 10.3.4. Les entitats locals hauran de presentar un certificat del responsable + de la intervenció de totes les despeses, afegint còpies confrontades dels + documents suport (factures, nòmines,...) juntament amb els justificants del + pagament. Els certificats d'obra es justificaran d'acord amb l'article + 47.Bis.1.d del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat + Valenciana. Si les obres han sigut realitzades per l'administració, d'acord amb l'article + 153 de la Llei de Contractes per a les Administracions Públiques, s'acreditaran+ els costos i les costes de l'execució. 10.4. A l'anvers dels originals dels documents descrits en els punts anteriors + el titular de la subvenció posarà de manifest, i firmarà, de manera indeleble + la ressenya següent: ”justificant de la subvenció de microreserves, convocada + per ordre de ..../..../98, de la Conselleria de Medi Ambient DOGV / / ). + Convocatòria de (l'any que corresponga)“. La ressenya haurà de ser visible en + les còpies compulsades que es presenten. Onze. Reintegrament de quantitats 11.1. Segons estableix l'article 47.9 del text refós de la Llei d'Hisenda + Pública de la Generalitat Valenciana escaurà el reintegrament de les quantitats+ percebudes i l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de+ l'ajuda en els casos següents: 11.1.1. Incompliment de l'obligació de justificació. 11.1.2. Obtenir la subvenció sense reunir les condicions requerides. 11.1.3. Incompliment de la finalitat per a la qual la subvenció va ser + concedida. 11.1.4. Incompliment de les condicions imposades als beneficiaris amb motiu de + la concessió de la subvenció. 11.2. Igualment, en el supòsit que l'import de la subvenció, aïlladament o en + concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o + d'altres ens públics o privats, supere el cost de l'activitat que s'ha de + desenvolupar, escaurà el reintegrament de l'excés obtingut sobre el cost de + l'activitat desenvolupada, quan la subvenció principal siga de la Generalitat + Valenciana. 11.3. A l'efecte de la correcta interpretació de l'apartat 11.1.4, es recorda + explícitament als sol·licitants que la resolució de concessió de l'ajuda + implica l'inici del procediment perquè aquesta zona siga declarada amb caràcter+ permanent com microreserva de flora, i que aquestes zones no podran perdre en + el futur la condició d'àrea dedicada a la conservació de la flora silvestre + fins i tot quan s'hagen incomplit les obligacions contretes pel sol·licitant. Annex IV Costos previstos segons cada tipus de vegetació 1. Valor tipus per hectàrea de cada tipus de comunitat vegetal o hàbitat 300.000 PTA. Zones humides –llacunes, llacs, salines, saladars humits, marjals, mallades– + (vegetació submergida, semisubmergida, flotant o de ribera de la zona humida) 275.000 PTA. Teixedes, grevoledes, telledes, tremoledes, omedes d'om de fulla ampla, + fagedes, comunitats de moixera de pastor, boixedes arbòries, comunitats + d'evònim silvestre (Taxus baccata, Ilex aquifolium, Tilia platyphyllos, Populus+ tremula, Ulmus glabra = U. montana, Fagus sylvatica, Sorbus torminalis, formes+ arbòries de Buxus sempervirens, Evonimus europaeus) Ginebredes de càdec de mar i comunitats de camarinya (Juniperus oxycedrus + subsp. macrocarpa, Corema album) Xopades de xop de l'Elx (Populus euphratica = P. ilicitana) 250.000 PTA. Comunitats de llorer (formes silvestres o assilvestrades de Laurus nobilis) Comunitats d'argània (Argania spinosa) 225.000 PTA. Comunitats de noguereda de riu, castanyedes (formes assilvestrades de Juglans + regia i Castanea sativa) 200.000 PTA. Pinedes de pi o roig (Pinus sylvestris) Llacunes salades amb ensopegueres (espècies perennes del gènere Limonium) Comunitats de moixera (Sorbus aria) Pinedes de dunes interiors. 180.000 PTA. Savinars de savina turífera (Juniperus thurifera) Antics cultius d'atzeroler (Crataegus azarolus) Vegetacions de dunes interiors situades a més de 20 km del litoral Comunitats de server (Sorbus domestica), 160.000 PTA. Suredes i rebolledes (Quercus suber, Quercus pyrenaica) Rouredes o rebolledes de roure de fulla petita o valencià (Quercus faginea) 140.000 PTA. Carrascars i alzinars (Quercus ilex subsp. rotundifolia o ilex) Freixenedes de freixe de flor, vernedes de vern bord (Fraxinus ornus, Rhamnus + frangula = Frangula alnus) Freixenedes de freixe de riu, omedes de fulla petita (Fraxinus angustifolia, + Ulmus minor) Salzedes de roca (Salix tarraconensis) 120.000 PTA. Pinedes de pi escarrasó (Pinus nigra subsp. salzmannii) Ginebredes i savinars arboris que no siguen de Juniperus thurifera (formes + arbòries de Juniperus oxycedrus subsp. badia, Juniperus communis subsp. + communis, i Juniperus phoenicea) Alberedes silvestres i salzedes arbòries (Populus alba, Salix alba o formes + arbòries d'altres Salix) 110.000 PTA. Pinedes de pinastre (Pinus pinaster) Comunitats de rosàcies pomoidees –comunitats de pomeres o pereres silvestres– o+ prunoidees –comunitats de pruneres, cireres silvestres-, excepte comunitats + d'arç blanc (Malus sp. pl., Pyrus sp. pl., Prunus sp. pl.) Falguerars, tret de falguera de rei –Pteridium aquilinum– (comunitats de grans + falgueres: Dryopteris, Thelypteris, etc.) Comunitats de sanguinyol (Cornus sanguinea) Vegetacions no arbòries de dunes interiors. 100.000 PTA. Xopades silvestres (Populus nigra) Comunitats d'olivereta (Ligustrum vulgare) Comunitats arbòries d'arç blanc (Crataegus sp. pl.) Pinedes de pi pinyoner (Pinus pinea) Comunitats arbòries de margalló (peus arborescents o arboris de Chamaerops + humilis) 90.000 PTA. Pinedes de pi blanc (Pinus halepensis) Xopades artificials o semiartificials (Populus sp., principalment P. canadensis+ o híbrids amb P. nigra) Ginebredes i savinars (formes no arbòries de Juniperus sp. pl.) Boixedes no arbòries (Buxus sp. pl.) 80.000 PTA. Tamarigars (Myricaria germanica, Tamarix sp. pl.) Bruguerars de bruc arbori (Erica arborea) Salzedes no arbòries (Salix sp. pl.) Marfulledes (Viburnum sp. pl.) Saücars (Sambucus sp. pl.) Comunitats d'eucaliptus, xiprerars i pinedes de pins al·lòctons (Eucaliptus sp.+ pl., Cupressaceae gen. pl., Pinus sp. pl.) 70.000 PTA. Ginestars (formes arborescents de Cytisus sp. pl., Genista sp. pl., Retama sp. + pl., Sarothamnus sp. pl. o altres ginestes) Matollars de corner (Amelanchier rotundifolia = A. ovalis) 65.000 PTA. Garrigars, llentisclars, comunitats de nogueroles i de margallons no arboris + (Quercus coccifera, Pistacia lentiscus, Pistacia terebinthus, Chamaerops + humilis) Baladrars (Nerium oleander) Bosquines d'arç blanc de talla baixa (Crataegus sp. pl.) Bosquines de gavarrera o coralet (Rosa sp. pl., Berberis sp. pl.) 60.000 PTA. Matollars o pastures sobre guixos amb ensopegueres (espècies perennes de + Limonium sp. pl) Pastures sobre sòls salins. Prunerars i vernedes (Prunus prostrata, Rhamnus alpinus, Rhamnus saxatilis) Bosquines i esbarzerars de tipus no esmentats abans –esbarzerars, vidalbars, + etc. (Rubus sp. pl., Clematis sp. pl., etc...) 55.000 PTA. Matollars de talla mitjana –bosquines de romer, d'argelages, d'estepars, + d'albades, etc.. Matollars de talla baixa –timonedes, bosquines de tomaní, de timó mascle, etc.. Espartars d'espart i d'espart bord Pastures de regeneració, amb baixa permanència paisatgística pel ràpid pas a + matollars o màquies 50.000 PTA. Pastures de llarga permanència paisatgística 45.000 PTA. Vegetacions de roquerars –llevat dels tipus ja esmentats –, pedregars i coves + obagues. 40.000 PTA. Vegetacions de roquerars –llevat de savinars-, pedregars i coves de solana o + sobre sòls horitzontals. 2. Factors d'increment (no acumulatius entre aquests) sobre el valor tipus per + hectàrea Fins al 50% si es tracta de conjunts d'exemplars monumentals, o hi ha + poblacions naturals d'una o més de les espècies següents: Botrychium lunaria, + Cneorum tricoccon, Equisetum hyemale, Juniperus phoenicea subsp. turbinata, + Litorella uniflora, Marsilea batardae, M. quadrifolia, Paliurus spina-christi, + Phyllitis sagittata, Polystichum lonchitis, Salix caprea o S. salviifolia. Fins al 40% per possessió d'espècies dels annexos I o II del Reial Decret + 439/1990, de 30 de març (BOE núm. 82, de 5 d'abril de 1990), o d'alguna o més + de les espècies següents en poblacions naturals (plantacions molt antigues per + al cas d'Argania spinosa o Populus euphratica): Ajuga pyramidalis, Anarrhinum + fruticosum, Androsace elongata subsp. breistofferi, Androsace vitaliana + (=Vitaliana primuliflora) subsp. assoana, Argania spinosa, Aristolochia + clematitis, Berberis hispanica subsp. hispanica, Biarum dispar, Centaurea + lagascae, Cheilanthes tinaei, Corema album, Garidella nigellastrum, Gypsophila + pilosa, Himantoglossum hircinum, Isoetes velatum, Juniperus oxycedrus subsp. + marocarpa, Launaea arborescens, Leucanthemum arundanum, Limonium cavanillesii, + L. dufourii, Marsilea strigosa, Maytenus senegalensis subsp. europaeus, + Phyllitis scolopendrium, Polygonum amphibium, Populus euphratica, Quercus + cerrioides, Reseda lanceolata, Silene cambessedessii, Sonchus crassifolius, + Teucrium freynii, Thelypteris palustris o Thymus borgiae. Fins al 30% si es tenen aïlladament exemplars monumentals, o poblacions + naturals d'alguna de les espècies següents: Anthyllis lagascana, Argyrolobium + uniflorum, Athyrium filix-foemina, Buxus balearica, Ceratophyllum submersum, + Cheilanthes hispanica, Clematis cirrhosa, Damasonium polyspermum, Diplotaxis + ibicensis, Echium saetabense, Euphorbia boetica (=E. baetica), Euphorbia + nevadensis subsp. nevadensis, Ferulago granatensis, Geniosta umbellata, Laurus + nobilis, Linaria orbensis, Mercurialis perennis, Ophioglossum vulgatum, + Otanthus maritimus, Polystichum aculeatum, Ruscus hypophyllum, Scutellaria + galericulata, Serapias parviflora, Silene diclinis, Thymus webbianus, + Utricularia australis o Verbascum fontquerii (=Celsia valentina). Fins al 30% per possessió d'espècies dels annexos II o IV del Reial Decret + 1.997/1995, de 7 de desembre (BOE núm. 310, de 28 de desembre de 1995) no + esmentades en algun dels apartats anteriors. Fins al 20% per possessió d'espècies de l'annex I de l'Ordre de 20 de desembre + de 1985, de la Conselleria de Agricultura i Pesca, sobre protecció d'espècies + endèmiques o amenaçades (DOGV núm. 336, de 3 de febrer de 1986), no esmentades + en algun dels apartats precedents. Fins al 10% si es té una elevada naturalitat –reduït aspecte d'activitat humana+ anterior– o bon estat de conservació. 3. Mode de càlcul del valor teòric de la zona 1r. Es calcularà la superfície present en la parcel·la per a cada comunitat + vegetal, arrodonida a unitats de 0,1 ha per a les zones de superfície total + inferior a 10 ha, i d'1 ha per a les de majors dimensions. El terreny definit + en la parcel·la per cada comunitat vegetal es denominarà subparcel·la. 2n. Es multiplicarà per a cada subparcel·la la superfície en hectàrees pel preu+ indicat en l'apartat 1 de l'annex IV per al tipus de vegetació. 3r. S'aplicarà, si convé, el percentatge d'increment de valoració per a cada + subparcel·la, d'acord amb el que preveu l'apartat 2 de l'annex IV. En el cas + que la vegetació d'una subparcel·la no siga uniforme, podrà fragmentar-se en + unitats de dimensió no inferior a les ja esmentades, aplicant a cadascun el + percentatge que corresponga. 4t. Se sumaran les diferents quantitats obtingudes per a les subparcel·les, + calculant el preu conjunt de la parcel·la proposada com a microreserva. 4. Preus unitaris màxims en cas d'utilització de mà d'obra i maquinària pròpia + (ordres de 18.04.96 i de 28.12.96, de la Conselleria d'Agricultura i Pesca i + Medi Ambient). En el cas de mà d'obra pròpia, entenent com a tal la del titular i la dels + membres majors d'edat de la unitat familiar inclosos en la cartilla de la + Seguretat Social o en la d'autònoms, caldrà adjuntar un certificat del tècnic + de la Conselleria de les despeses imputades. El preu unitari màxim justificable+ de la mà d'obra serà de 4.574 pessetes per jornal. En el cas d'utilització de maquinària pròpia, un certificat d'un tècnic de la + Conselleria de les despeses imputades a aquest concepte i adjuntat de la + fotocòpia compulsada del rebut del pagament de l'impost de circulació referit a+ l'últim període impositiu o, en el cas de no estar subjecte a aquest impost, + còpia confrontada del document acreditatiu de la propietat. El preu de la + maquinària pròpia serà el següent: Unitats Descripció Preu simple de la Maquinària (sense mà d'obra) partida PTA/hora H Tractor de rodes 31/70 CV 2.000 H Tractor de rodes 71/100 CV 2.500 H Tractor de rodes 101/130 CV 3.000 H Tractor eruga 31/70 CV 3.000 H Tractor eruga 71/100 CV 3.750 H Tractor eruga 101/130 CV 4.500 H Motocultor 375 H Remolc de capacitat 3 t. 90 H Remolc de capacitat 5 t. 130 H Remolc de capacitat 10 t. 190 H Serra mecànica 274 H Desbrossadora mecànica 274 H Màquina d'aclotar 587 H Podadora 850 H Plantadora 850 Els preus indicats anteriorment podran actualitzar-se mitjançant una ordre de + la Conselleria de Medi Ambient. Annex V Documentació tècnica que s'ha de presentar amb la sol·licitud La documentació s'haurà de presentar a mode de dossier, numerant cadascun dels + documents segons ací s'indica. Els documents que s'han d'adjuntar + obligatòriament en qualsevol cas són els següents: 1. Escriptura acreditativa de la propietat dels terrenys o de la finca on + aquests s'enclaven. 2. Nota simple del Registre de la Propietat acreditativa de l'estat registral + d'aquesta i de l'absència de càrregues o hipoteques. 3. Certificat de l'autoritat municipal competent, acreditatiu que el terreny + està enclavat en sòl no urbanitzable, i que no està en tràmit o en previsió + immediata la seua reconversió de no urbanitzable a qualssevol de les categories+ anteriorment esmentades. 4. Plans a escala 1:50.000, i 1:10.000 o 1:5.000, on es detalle la localització+ de la zona que es proposa com a futura microreserva. 5. Pla cadastral. 6. Memòria topogràfica elaborada per professional competent, amb referència de + la superfície de microreserva proposta, delimitació clara de la parcel·la + mitjançant coordenades UTM dels seus límits o per qualsevol altre mètode, i pla+ del terreny a escala adequada de detall. En el cas que es presenten a la zona + diversos dels tipus de vegetació indicats en l'annex IV, s'haurà d'indicar la + superfície estimada de cada tipus de vegetació. 7. Projecte subscrit per un professional competent en botànica*, amb: 7.1. Descripció bàsica del medi físic (enclavament bioclimàtic, breu descripció+ de tipus de sòl i roca), de les unitats fitosociològiques de la vegetació, i + ressenya de les principals singularitats botàniques trobades (espècies + endèmiques, rares o amenaçades, exemplars monumentals, etc.). 7.2. Valoració de l'estat de conservació o naturalitat, o de la presència de + factors adequats per al càlcul d'increments de l'apartat 2 de l'annex IV. 8. Material fotogràfic identificatiu de la zona, aportant almenys 5 + diapositives i fotografia en grandària comercial habitual, en les quals aparega+ el terreny pres des de diferents angles. 9. Càlcul del valor de la subvenció que se sol·licita. Si se sol·licita + indemnització o ajuda per a l'adquisició de terrenys, aquest càlcul es + realitzarà en base a la quantitat d'hectàrees (o fraccions d'aquestes) per a + cada tipus de vegetació, aplicant, si escau, els percentatges d'increments que + corresponguen (vegeu l'annex IV). Si se sol·licita una subvenció per a + inversions, el càlcul es farà en base al pressupost dels corresponents + projectes. En el cas de sol·licitar subvenció per a l'adquisició de terrenys, caldrà a més+ a més d'aquesta documentació general: 10. Document de compromís de compravenda, subscrit pel venedor i el comprador + ha de figurar firma, nom i cognoms i número de DNI o passaport-, amb referència+ suficient d'identificació de la zona, i amb el preu pactat de l'adquisició. + Els firmants tenen llibertat d'incompliment d'aquest compromís en el cas que no+ es concedira la subvenció, i es pot fer figurar aquest extrem en el document. En el cas de sol·licitar una subvenció per a l'elaboració del pla de gestió o + unes altres inversions, caldrà, a més a més de la documentació general: 11. Projecte de l'activitat, subscrit per un professional competent en la + matèria respectiva. En el cas d'activitats d'investigació, s'entenen competents+ els titulats universitaris amb títol de doctor. Si la redacció del pla de + gestió o d'uns altres plans per a desenvolupament d'inversions no es realitzara+ per tercers, s'aportarà una còpia validada de la documentació acreditativa que+ es posseeix titulació acadèmica adequada. * S'entenen competents tant els professionals individuals les titulacions o + especialitats de segon o tercer cicle universitari dels quals permeten el + desenvolupament d'estudis botànics florístics o fitosociològics de camp, com + les empreses que posseeixen titulats d'aquest tipus, o els centres + d'ensenyament universitari o investigació que posseeixen línies científiques en+ aquestes matèries. En cas de dubte, els serveis tècnics competents de la + Conselleria podran sol·licitar als peticionaris de la subvenció l'aportació de + les esmentades titulacions o d'expedients acadèmics oficials acreditatius + d'haver cursat les assignatures o els cursos oficials adequats. Annex VI Mode de justificació del desenvolupament de l'activitat 1. Subvencions per indemnització: 1.1. Declaració realitzada davant notari, on conste el que s'ha estipulat en la+ base 5.2.1 de l'annex I d'aquesta ordre. 1.2. En el cas que s'hagen sol·licitat, originals de les factures acreditatives+ de les despeses corrents realitzades per a sol·licitar la subvenció per + indemnització, previstes en la base 1.1, i presentats d'acord amb el que indica+ la base 10 de l'annex I. 2. Subvencions per a desenvolupament d'inversions: 2.1. Factures pagades acompanyades dels corresponents justificants de pagament + (rebuts, certificats bancaris de càrrec en compte o qualsevol altre document + admissible en dret), emeses al beneficiari per les empreses o els professionals+ que hagen realitzat i cobrat els serveis (obres, subministraments, etc.). No + calen per a aquelles despeses que en el projecte d'activitat s'hagen previst + per al seu desenvolupament per la pròpia família perceptora de l'ajuda. (Es + recorda que aquesta modalitat sense presentació de factures només pot ser + exercida per persones físiques, i no per entitats col·lectives). 2.2. Memòries o documents tècnics: – Per als casos de redacció de plans de gestió o d'altres tipus de plans, + programes o projectes d'inversió, es presentarà el document tècnic elaborat + acompanyat d'elements adequats per a la seua interpretació (plans, fotografies,+ quadres, etc.) – Per a la resta d'actuacions, es presentarà una memòria de l'activitat + realitzada, a mode de xicotet informe. En el cas de haver-se generat + estructures, haver realitzat plantacions o d'haver modificat l'estructura de la+ vegetació, s'aportaran fotografies de l'estat corresponent abans i després de + les actuacions. 3. Subvencions per a l'adquisició de terrenys: 3.1. Còpia compulsada de l'escriptura de propietat del terreny a nom de + l'entitat sol·licitant. Han de figurar les limitacions d'ús del terreny + indicades en la base 5.2.1 de l'annex I d'aquesta ordre. 3.2. Còpia compulsada del document privat o públic que testifique la + compravenda, amb indicació de la quantitat pagada; aquest document serà + innecessari si el preu de venda figura ja en l'escriptura.

linea
Mapa web