Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDRE de 13 de març de 2000, de la Conselleria de Medi Ambient, per la qual es desplega el Decret 90/1999, de 30 de juliol, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient. [2000/F2321]

(DOGV núm. 3720 de 30.03.2000) Ref. Base de dades 1022/2000

ORDRE de 13 de març de 2000, de la Conselleria de Medi Ambient, per la qual es desplega el Decret 90/1999, de 30 de juliol, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient. [2000/F2321]
Aprovat el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, que inclou en la seua estructura el nivell directiu i la Secretaria General Administrativa, es fa necessari el desplegament d'aquests òrgans fins al nivell de cap de servei.
Per això, i fent ús de les facultats que m'atribueix el Decret 90/1999, de 30 de juliol, i els articles 35.e i 71 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, vist el que ha dictaminat la Direcció General de la Funció Pública i amb l'informe favorable de la Subsecretaria de Política Pressupostària i Tresor,
ORDENE
Article 1. Del conseller
Depén directament del conseller:
- El Gabinet del conseller, com a òrgan de suport directe i assistència immediata al conseller.
Article 2. De la Secretaria General
Integren la Secretaria General les següents unitats:
A) La Secretaria General Administrativa.
B) El Gabinet Tècnic.
C) L'Àrea Jurídica.
D) L'Àrea de la Inspecció Mediambiental.
A) De la Secretaria General Administrativa depenen els següents serveis:
- Servei de Gestió Administrativa. Té al seu càrrec l'estudi i les propostes en matèria de personal pròpies de la conselleria; estudiar, preparar i formalitzar els expedients de contractació administrativa d'obres, serveis i subministraments, i registre i custòdia de documents.
- Servei de Gestió Economicopressupostària. Li competeix la preparació i gestió pressupostària, la tramitació de documents d'ingressos i pagaments, el moviment de fons de la conselleria i, en general, les funcions pròpies de les oficines pressupostàries; així mateix, participar en les propostes i efectuar la tramitació que tinga per finalitat l'obtenció de fons externs a la Generalitat Valenciana, i realitzar les actuacions referents a l'adquisició i arrendament d'immobles.
- Servei de Supervisió de Projectes. Li correspon l'examen i informe, i si és el cas, elaboració i direcció d'obra, dels projectes de la conselleria, així com les modificacions d'aquests; la vigilància del compliment de les normes reguladores en la matèria i totes les funcions que li atribuïsca la legislació de contractes de les administracions públiques.
- Servei d'Organització, Tècniques de Gestió i Informàtica. Té al seu càrrec l'ordenació, coordinació, supervisió i control de l'esquema organitzatiu de la conselleria, el control del rendiment i bon funcionament dels serveis i del personal adscrit a aquesta, la simplificació i normalització dels seus procediments administratius. Li correspon tenir cura de l'harmonització del material i documentació informàtica utilitzats per a la conselleria; coordinarà i impulsarà les accions realitzades en la matèria; assessorarà les diferents unitats i desenvoluparà els criteris per a l'adquisició i utilització de béns i serveis informàtics, garantint una adequada compatibilitat d'aquests, així com la tramitació administrativa dels convenis de la conselleria.
- Servei d'Assumptes Generals. Té assignat l'impuls, control i gestió de tots els expedients de tramitació dels assumptes generals de la Conselleria, tals com règim interior, manteniment i els contractes menors, així com la supervisió i coordinació del parc mòbil i de les instal·lacions de la conselleria.
B) El Gabinet Tècnic, amb rang d'àrea. Té encomanades les funcions de suport i assistència tècnica a la Conselleria i, en especial, als seus òrgans directius en els àmbits d'informació i documentació, anàlisi i avaluació, coordinació i relacions externes, comunicació i publicacions, així com la direcció de projectes singulars que per raó del seu caràcter general o estratègic li siguen encomanats.
S'estructura en els següents serveis:
1. Servei d'Informació i Documentació:
Li correspon la gestió d'un servei documental de caràcter integrat per a tota la conselleria. Bases de dades, tractament estadístic i indicadors de situació mediambiental. Desenvolupament i gestió del Sistema d'Informació Ambiental de la Comunitat Valenciana.
2. Servei d'Anàlisi i Avaluació:
Se li encomana el seguiment i avaluació de plans, programes, projectes i actuacions de la conselleria, així com del medi social en què aquests es desenvolupen. Anàlisi de tendències en política mediambiental i determinació d'estratègies generals. Realització d'estudis i informes tècnics, inclosa la memòria de gestió.
3. Servei de Coordinació i Relacions Externes:
Té atribuïdes funcions de suport relatives a l'activitat parlamentària i a les relacions entre òrgans i institucions, així com la coordinació en projectes normatius.
4. Servei de Comunicació i Publicacions:
Se li assigna el suport i l'assistència als òrgans de direcció en processos de comunicació general. La tramitació administrativa i la supervisió de publicacions, inserció en mitjans de comunicació, publicitat, etc. Disseny de campanyes, edicions de llibres, fullets, audiovisuals, etc. Manteniment i gestió de la pàgina web de la conselleria. Imatge corporativa i senyalització.
C) L'Àrea Jurídica. Amb les funcions d'informar i, si és el cas, elaborar les normes de caràcter general que emanen de la conselleria, així com l'emissió de propostes de revisió o refosa de textos normatius d'aquesta. L'assessorament jurídic als òrgans directius de la conselleria. La realització d'informes jurídics en aquells assumptes que hagen de ser objecte de dictamen pel Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, que l'òrgan directiu competent estime necessari o que siga preceptiu, respecte dels convenis o acords que subscriga la Generalitat Valenciana en les matèries pròpies de la conselleria, en matèria de contractació administrativa i respecte dels recursos administratius que s'interposen contra actes o normes de la conselleria. Elaboració de compilacions de disposicions vigents. En coordinació amb el Gabinet Jurídic de la Presidència, la gestió dels procediments davant les distintes jurisdiccions.
D) L'Àrea d'Inspecció Mediambiental. Exerceix les funcions de vigilància i control del compliment de les matèries pròpies de la conselleria per a la defensa del medi ambient, proposar el programa d'inspecció i la tramitació i instrucció dels expedients sancionadors en les matèries esmentades, així com informar sobre els recursos que es formulen contra els actes que imposen sancions. S'integra en la Inspecció el Servei de Coordinació de la Inspecció Tècnica, al qual correspon la coordinació i direcció tècnica dels diferents inspectors mediambientals, així com la participació en el Pla Territorial d'Emergència de la Comunitat Valenciana en aquelles matèries pròpies de la Inspecció, i la tramitació de les diligències preliminars per a l'esbrinament dels il·lícits mediambientals.
Article 3. De la Direcció General d'Educació i Qualitat Ambiental
S'estructura en les següents àrees:
A) Àrea d'Educació Ambiental. Li correspon especialment la planificació, promoció i ordenació dels centres d'educació ambiental, així com executar els programes d'informació, sensibilització i comunicació ambiental.
D'aquesta depenen els següents serveis:
- Servei de Programació i Comunicació Ambiental. Li correspon l'elaboració i desenvolupament de plans d'informació i sensibilització ambiental, promoció d'estratègies de millora i integració de la variable ambiental en els distints col·lectius socials.
- Servei de Formació Ambiental. Li competeix la planificació i desenvolupament de programes, cursos i activitats formatives en matèria d'educació ambiental, així com la prospecció de les necessitats en aquesta matèria en els distints col·lectius.
B) Àrea de Qualitat Ambiental. Li correspon planificar i executar els programes de gestió de residus, de contaminació atmosfèrica, acústica i el control d'aigües i abocaments.
S'estructura en els següents serveis:
- Servei de Gestió de Residus. Se li assigna la tramitació de les autoritzacions de les activitats de producció i gestió de residus i la seua vigilància, el manteniment i actualització dels registres de productors i gestors de residus, la tramitació d'autoritzacions de transport de residus per a l'entrada i eixida de la Comunitat Valenciana, així com el foment de les pràctiques de minimització, d'implantació de la recollida selectiva i de reutilització, recuperació i reciclatge de residus, i, en general, l'exercici de les actuacions competència de la Conselleria de Medi Ambient en matèria de residus i sòls contaminats.
- Servei de Control de la Contaminació Atmosfèrica i Acústica. Té atribuïda la vigilància i control de la contaminació atmosfèrica, acústica i per vibracions, i la tramitació d'expedients relacionats amb aquest tipus de contaminació.
- Servei d'Innovació de la Gestió Ambiental. Li correspon el desenvolupament de les competències que corresponen a la conselleria en matèria d'envasos i residus, les funcions sobre implantació dels sistemes de gestió i auditoria mediambiental i sobre la concessió d'etiquetes ecològiques i minimització de residus, i la preparació de certificats sobre inversions ambientals a l'efecte de deduccions fiscals.
- Servei de Qualitat de les Aigües. Té encomanat el seguiment i control de les activitats relacionades amb els recursos hidrològics de la Comunitat Valenciana, de la qualitat de les aigües sense perjudici de la competència d'altres organismes, així com la tramitació d'autoritzacions d'abocaments d'aigües residuals a aigües territorials de l'estat al litoral de la Comunitat Valenciana.
Article 4. De la Direcció General de Planificació i Gestió del Medi
S'estructura en les següents àrees:
A) Àrea de Planificació. Li correspon la formulació i proposta de la planificació general ambiental amb incidència estratègica en l'ordenació del territori i de programes generals de protecció.
D'aquesta depenen els següents serveis:
- Servei de Planificació i Ordenació Sostenible del Medi. Li competeix la tramitació de la planificació general de protecció dels recursos naturals, la planificació dels espais naturals protegits i llocs i zones especials de conservació per a la integració d'aquests en la Xarxa Natura 2000, les actuacions necessàries per al desenvolupament de l'Agenda 21 respecte de la Comunitat Valenciana, així com l'execució de la restauració paisatgística.
- Servei d'Avaluació d'Impacte Ambiental. Té assignades les avaluacions d'impacte ambiental, l'estudi i declaració d'aquestes. El seguiment i vigilància del compliment de les condicions establides en les declaracions d'impacte ambiental, així com informar sobre els instruments de planejament urbanístic i la instrucció dels expedients d'activitats molestes, insalubres, nocives i perilloses.
B) Àrea de Gestió del Medi. Li corresponen les estratègies de conservació, ús sostenible de la diversitat biològica i la coordinació dels espais naturals.
S'estructura en els següents serveis:
- Servei de Conservació i Gestió de la Biodiversitat. Se li encomana l'estudi i protecció de la flora i fauna i els ecosistemes de la Comunitat Valenciana, les conseqüents aplicacions respecte a la seua recuperació i gestió, la proposta de declaració i gestió de la xarxa de microreserves de flora.
- Servei de Parcs Naturals. Se li assigna la tramitació de la declaració i ordenació dels espais naturals protegits i la gestió d'aquests, i en especial el manteniment i dinamització dels parcs naturals.
- Servei de Caça i Pesca. Li competeix l'estudi i proposta de directrius per a l'ordenació de la caça i la pesca continental per a un aprofitament sostenible, tramitació de períodes hàbils de caça i pesca, vedes especials, autoritzacions, plans tècnics de caça i pesca, reserves i vedats, foment i control d'espècies cinegètiques i les seues malalties, en coordinació amb les unitats de Caça i Pesca dels serveis territorials.
Article 5. De la Direcció General de Recursos Forestals
S'estructura en l'Àrea de Recursos Forestals, a la qual correspon executar el foment de les masses forestals mitjançant les pràctiques adequades, proposar plans tècnics contra l'erosió i desertificació i establir actuacions contra plagues i malalties forestals, així com els plans de prevenció contra els incendis forestals.
En depenen els següents serveis:
- Servei de Gestió Forestal. Té atribuïdes les matèries de forests patrimonials de la Generalitat Valenciana, de les declarades o ser susceptibles de ser declarades d'utilitat pública, de les comunals, de les consorciades i convingudes, i de les particulars; l'aprofitament de les rendes forestals; la conservació i la defensa hidrologicoforestal; les matèries relatives a vies pecuàries; la producció i comercialització de materials forestals de reproducció, així com el control, certificació i inspecció del procés productiu i comercial; el control fitosanitari de vivers i depòsits de llavors forestals.
- Servei de Prevenció d'Incendis Forestals. Li competeix la direcció tecnicoforestal de la lluita contra els incendis forestals, conciliació d'interessos, vigilància fixa i mòbil, potenciació del voluntariat mediambiental, silvicultura preventiva, infraestructures de prevenció, informació geogràfica i estadística, i investigació de causes i motivacions.
Article 6. De les àrees
A més de les funcions específiques establides per a cada àrea, són funcions comunes a totes elles les de procurar la coordinació i supervisió dels serveis que en depenen, les relacions institucionals provinents de l'activitat pròpia d'aquests i l'execució dels programes propis.
Article 7. De l'organització territorial de la Conselleria de Medi Ambient
En cada una de les tres províncies de la Comunitat Valenciana hi haurà una direcció territorial de Medi Ambient que dependrà orgànicament del secretari general i funcionalment d'aquest i dels directors generals en les matèries de la respectiva competència, sense perjudici de la superior autoritat del conseller de Medi Ambient.
Al davant d'aquesta hi haurà un director territorial i davall la seua directa dependència el Servei de Coordinació Mediambiental, que atendrà especialment l'execució i supervisió forestal i de qualitat ambiental de la província, sense perjudici de l'exercici d'aquelles altres funcions que li encomane el director territorial.
El secretari territorial prestarà assistència tècnica al director territorial i exercirà les atribucions d'assumptes generals de la direcció territorial.
Disposició final
La present ordre entrarà en vigor el dia que es publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 13 de març de 2000
El conseller de Medi Ambient,

linea
Mapa web