Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 119/2003, d'11 de juliol, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Territori i Habitatge. [2003/X8257]

(DOGV núm. 4543 de 14.07.2003) Ref. Base de dades 3392/2003

DECRET 119/2003, d'11 de juliol, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Territori i Habitatge. [2003/X8257]
Per Decret 71/2003, de 21 de juny, del Consell de la Generalitat, pel qual es determina el nombre i la denominació de les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat, es crea la Conselleria de Territori i Habitatge.
Mitjançant el Decret 7/2003, de 21 de juny, del president de la Generalitat, s'assignen a la Conselleria de Territori i Habitatge les competències en matèria d'urbanisme i ordenació del territori, medi ambient i habitatge.
El Decret 81/2003, de 27 de juny, del Consell de la Generalitat, estableix l'estructura orgànica bàsica de les conselleries i instaura les secretaries autonòmiques com a òrgans superiors dels departaments que actuen sota la dependència directa dels responsables màxims; així mateix el decret esmentat obliga el Consell, en la disposició final primera, a l'aprovació dels reglaments orgànics i funcionals.
En el moment present, es considera, doncs, necessari dictar una nova norma que regule l'estructura orgànica i funcional de la Conselleria de Territori i Habitatge, i determine les funcions que s'atribueixen als òrgans superiors i centres directius que la componen, com també les de les unitats administratives de superior rang que s'adscriuen a cadascun.
Per tot això, de conformitat amb el que estableixen els articles 35 f i 70 de la Llei de la Generalitat 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, a proposta del conseller de Territori i Habitatge, i després de la deliberació del Consell de la Generalitat en la reunió del dia 11 de juliol del 2003,
DECRETE
Títol I
Disposicions generals
Article 1
La Conselleria de Territori i Habitatge és el màxim òrgan encarregat de la direcció i execució de la política del Consell de la Generalitat en matèria d'ordenació i planificació del territori, medi ambient, gestió del sòl i habitatge, i exerceix les competències que en aquestes matèries té atribuïdes.
Article 2
El nivell directiu de la Conselleria de Territori i Habitatge s'estructura en els òrgans següents:
1. La Secretaria Autonòmica de Territori i Medi Ambient
2. La Sotssecretaria
3. La Direcció General de Planificació i Ordenació Territorial
4. La Direcció General d'Habitatge i Projectes Urbans
5. La Direcció General de Gestió del Medi Natural
6. La Direcció General de Qualitat Ambiental
Article 3
1. Les comissions territorials d'urbanisme i les comissions provincials de qualificació d'activitats, com també les comissions territorials d'arquitectura i habitatge a què es refereix l'art. 6.1 del Decret 210/2001, de 18 de desembre, del Govern Valencià, que a partir de l'aprovació del present decret es denominaran comissions territorials d'habitatge, són òrgans col·legiats integrats en la Conselleria de Territori i Habitatge, que continuaran regulant-se per la normativa específica, en tot allò que no resulte modificat pel present reglament o la normativa de desenvolupament.
2. S'adscriu a la Conselleria de Territori i Habitatge l'Institut Valencià de l'Habitatge, SA, empresa pública de la Generalitat Valenciana, que es regirà per la seua normativa específica.
3. Queda adscrita a la Conselleria de Territori i Habitatge l'empresa pública Valenciana d'Aprofitament Energètic de Residus SA. (VAERSA) que es regirà per la seua normativa específica.
Títol II
De l'estructura i les funcions dels òrgans superiors,
directius i serveis centrals de la conselleria
Capítol I
Del conseller
Article 4
1. El conseller és la superior autoritat de la Conselleria i exerceix les atribucions que li confereix l'article 35 de la Llei 5/1983, de Govern Valencià.
2. Sota la superior direcció del conseller, la Conselleria de Territori i Habitatge s'estructura en dos nivells: nivell directiu i nivell administratiu.
3. Per raó de l'àmbit territorial en què s'exerceixen les atribucions, els òrgans de la Conselleria es classifiquen en Serveis Centrals i Serveis Territorials.
Article 5
Directament dependent del titular de la Conselleria, hi ha el Gabinet del conseller com a òrgan de suport i assistència immediata a aquest.
Article 6
1. El Consell de Direcció és l'òrgan col·legiat d'assessorament i assistència al conseller en l'elaboració, coordinació i execució del programa d'actuacions del departament. Sota la presidència del titular de la Conselleria, el Consell de Direcció està integrat pels titulars de la Secretaria Autonòmica, Sotssecretaria, les direccions generals i el director del Gabinet del conseller, que n'exercirà la secretaria.
2. A les sessions del Consell de Direcció podran assistir, a més els directors, caps o responsables de centres, òrgans, unitats o ens adscrits al departament quan el conseller ho estime convenient.
3. El Consell de Direcció pot reunir-se en ple o en comissions. Podran constituir-se totes les comissions que acorde el titular del departament, el qual determinarà els membres que hagen d'integrar-les, i designarà les persones que n'hagen d'exercir la presidència i la secretaria, sense perjudici que exercisca la facultat de presidir-les personalment.
4. Igualment, el conseller pot acordar sempre que ho estime convenient la constitució d'altres òrgans o comissions de caràcter consultiu i d'assessorament per a matèries concretes o assumptes específics, amb la composició que en cada cas determine.
Article 7
En els casos d'absència o malaltia del titular del departament, s'aplicarà el que disposa l'apartat i) de l'article 16 de la Llei de la Generalitat Valenciana 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià. Fins que es resolga la substitució, les funcions d'aquell o aquella com titular del departament seran exercides temporalment pels titulars de les secretaries autonòmiques, a excepció de les que li corresponen com a membre del Consell de la Generalitat, seguint l'ordre de prelació previst en el Decret 81/2003, de 27 de juny, del Consell de la Generalitat, pel qual s'estableix l'estructura orgànica de les conselleries de l'administració de la Generalitat.
Aquest ordre s'aplicarà, així mateix, a l'efecte de la substitució, per a les secretaries autonòmiques, sotssecretaries i direccions generals.
El que estableixen els paràgrafs anteriors s'entén sense perjudici del que, si és procedent, dispose el conseller mitjançant una resolució.
Capítol II
De la secretària autonòmica
Secció primera
De la Secretaria Autonòmica de Territori i Medi Ambient
Article 8
1. La Secretaria Autonòmica de Territori i Medi Ambient, dependent del conseller, és l'òrgan al qual correspon dirigir i coordinar els centres directius adscrits sota la seua dependència, com també les unitats administratives integrades en aquests. De la Secretaria Autonòmica depenen les direccions generals incloses en el present capítol.
2. El titular de la Secretaria Autonòmica proveirà la coordinació dels distints òrgans de la Conselleria que se li adscriuen i vetllarà per l'eficaç tramitació dels assumptes que hagen d'atendre els serveis dependents i que afecten els restants, i exercirà les funcions determinades en l'article 74 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià.
3. De la Secretaria Autonòmica depenen la Inspecció del Territori i el Centre d'Informació i Documentació Ambiental (CIDAM) creat pel Decret 156/2000, del Govern Valencià.
4. Així mateix, dependrà de la Secretaria Autonòmica l'Àrea de Planificació, a la qual correspon recolzar i assessorar els òrgans directius de la Conselleria en tot el que es refereix a la programació d'actuacions, avaluació i seguiment d'aquestes, com també qualssevol altres funcions que li encomane el titular de la Secretaria Autonòmica.
Secció segona
Direcció General de Planificació i Ordenació Territorial
Article 9
1. La Direcció General de Planificació i Ordenació Territorial és l'òrgan directiu de la Conselleria de Territori i Habitatge que, sota la superior direcció del conseller, programa i executa la política de la Conselleria i exerceix les seues competències en matèria de planificació territorial, urbanística i ambiental i la gestió del sòl.
2. Les funcions de la Direcció General de Planificació i Ordenació Territorial són les següents:
a) L'exercici de la política territorial, mitjançant el desenvolupament dels instruments d'ordenació del territori definits en la Llei 6/1989, de 7 de juliol, modificada per Llei 6/1994, de 15 de novembre, ambdues de la Generalitat Valenciana, mitjançant la planificació territorial i l'elaboració de directrius i normatives dels plans d'urbanisme.
b) La definició, supervisió i tutela del desenvolupament dels instruments d'ordenació territorial, com també l'execució d'aquests.
c) La cooperació i coordinació amb les distintes administracions públiques amb intervenció o incidència territorial en funció de les respectives competències, com també la difusió i conscienciació pública referida als problemes territorials de la Comunitat Valenciana.
d) La definició i la programació de la política del sòl i l'ordenació urbana.
e) La supervisió, la tutela i el foment de l'activitat urbanística en tot el territori de la Comunitat Valenciana.
f) La proposta d'elaboració dels plans d'urbanisme.
g) La cooperació amb entitats urbanístiques de l'administració central, local o institucional, i privades.
h) L'ordenació del sòl no urbanitzable mitjançant la declaració d'interés comunitari i actuacions en el dit sòl.
i) La redacció d'estudis, plans i projectes que li encomane l'autoritat competent.
j) La proposta, planificació i gestió dels espais naturals protegits establint els criteris ambientals per als plans i projectes, com també la coordinació amb les administracions públiques amb competència sobre el territori.
k) La disciplina urbanística i la potestat sancionadora en aquesta matèria.
l) Les que en un futur puga encomanar-li el titular de la Conselleria, per delegació de les pròpies o per desenvolupament i complement de la normativa vigent.
Article 10
De la Direcció General de Planificació i Ordenació Territorial depenen l'Àrea d'Urbanisme i l'Àrea de Planificació del Territori.
Correspon a l'Àrea d'Urbanisme l'exercici de la política del sòl i ordenació urbana, mitjançant els plans, programes i projectes que corresponguen.
Correspon a l'Àrea de Planificació i Ordenació del Territori l'exercici de la política territorial mitjançant el desenvolupament sostenible i la visió integradora del territori i el medi ambient.
Secció tercera
De la Direcció General d'Habitatge i de Projectes Urbans
Article 11
1. La Direcció General d'Habitatge i Projectes Urbans és l'òrgan directiu de la Conselleria de Territori i Habitatge que, sota la superior direcció del conseller, programa i executa la política de la Conselleria i exerceix les seues competències en matèria d'habitatge, rehabilitació i patrimoni residencial.
2. En concret, són funcions de la Direcció General de l'Habitatge i Projectes Urbans:
a) L'elaboració de propostes de planificació de programes d'inversions i pressuposts en les matèries de la seua competència.
b) L'elaboració, gestió i control dels plans d'habitatge.
c) Promoure els estudis i normativa tècnica, com també establir les mesures necessàries per a la tutela del règim jurídic en les matèries de la seua competència.
d) La planificació i desenvolupament de les actuacions pròpies i concertades en matèria de gestió immobiliària d'habitatge públic, sòl i patrimoni d'habitatge.
e) La realització d'anàlisi de demanda i necessitat d'apartaments tutelats i d'altres tipus d'allotjament destinats als col·lectius amb una especial problemàtica d'integració social, com també la gestió específica del sòl necessari per a la construcció directa d'aquests allotjaments i la seua gestió i administració.
f) L'elaboració d'estudis, proposta de programes i mesures que tinguen per objecte facilitar l'accés a l'habitatge als col·lectius a què es refereix l'apartat anterior, com també l'establiment de les condicions d'accés a aquests allotjaments i l'adjudicació dels promoguts per la Conselleria de Territori i Habitatge.
g) Elaboració de programes d'eradicació del barraquisme i de l'habitatge precari, planificació i coordinació de programes d'allotjaments temporals en cas de catàstrofes i urgent necessitat, com també de col·lectius d'immigrants especialment desfavorits.
h) Coordinació de les polítiques concretes de les distintes administracions o organismes implicats en l'allotjament de col·lectius específics, i la proposta i gestió de convenis de col·laboració amb entitats públiques i privades, i d'ajudes, subvencions i altres prestacions econòmiques en matèria de la seua competència.
i) La planificació i desenvolupament de les competències pròpies i concertades en les matèries recollides en la normativa sobre actuacions protegides en matèria d'habitatge i sòl.
j) Qualssevol altres competències que li atribuïsca la legislació vigent o li puga encomanar el titular de la Conselleria.
Article 12
De la Direcció General d'Habitatge i Projectes Urbans depenen l'Àrea d'Habitatge i Projectes Urbans, i l'Àrea de Promoció.
Correspon a l'Àrea d'Habitatge i Projectes Urbans, el foment de programes d'accés a habitatges.
Correspon a l'Àrea de Promoció, la promoció, el desenvolupament i la gestió de l'habitatge.
Secció quarta
De la Direcció General de Gestió del Medi Natural
Article 13
1. La Direcció General de Gestió del Medi Natural és el centre directiu de la Conselleria de Territori i Habitatge al qual correspon elaborar, promoure i executar les mesures per a assegurar una política integral en matèria de gestió multifuncional de la forest i conservació i millora de la biodiversitat.
2. En especial, tenen atribuïdes les funcions següents:
a) L'avaluació de l'impacte ambiental de totes les accions dutes a terme tant pels poders públics com pels particulars en el territori de la Comunitat Valenciana
b) L'elaboració i la proposta de plans i programes de recuperació d'espècies
c) L'elaboració i la proposta de plans i programes de caça i pesca
d) La gestió forestal i la prevenció d'incendis
e) Garantir l'ús públic de la forest
f) La recuperació dels espais del territori degradat
g) Camins ramaders
h) Les que en un futur puga encomanar-li el titular de la Conselleria, per delegació de les pròpies o per desenvolupament i complement de la normativa vigent.
Article 14
De la Direcció General de Gestió del Medi Natural depenen l'Àrea de Gestió de Recursos Forestals i Conservació Ambiental, i l'Àrea d'Avaluació Ambiental.
L'Àrea de Recursos Forestals i Conservació Ambiental coordinarà la gestió forestal, prevenció d'incendis forestals i conservació del medi.
Correspondrà a l'Àrea d'Avaluació Ambiental la coordinació de l'avaluació i estimació d'impactes de plans, programes i projectes.
Secció cinquena
De la Direcció General de Qualitat Ambiental
Article 15
1. La Direcció General de Qualitat Ambiental és l'òrgan directiu de la Conselleria de Territori i Habitatge que, sota la superior direcció del conseller, programa i executa la política de la Conselleria i exerceix les seues competències en matèria d'avaluació i difusió de la qualitat ambiental.
2. Les funcions de la Direcció General de Qualitat Ambiental són les següents:
a) La promoció i coordinació dels plans i programes de formació ambiental.
b) El control sobre la producció i gestió de residus sòlids i sòls contaminats, la contaminació acústica, atmosfèrica i altres formes de contaminació.
c) La planificació, execució i gestió dels plans de residus sòlids i d'aquells altres sectorials, si és procedent.
d) Establir els criteris ambientals i les mesures adequades, com també la coordinació amb les administracions públiques amb competència sobre el territori per a la millora del medi ambient urbà.
e) La cooperació i coordinació amb els ens públics i privats per a la difusió de la responsabilitat corporativa referida a la conscienciació dels problemes ambientals i territorials de la Comunitat Valenciana.
f) Les que en un futur puga encomanar-li el titular de la Conselleria, per delegació de les pròpies o per desenvolupament i complement de la normativa vigent.
Article 16
De la Direcció General de Qualitat Ambiental depenen l'Àrea de Qualitat Ambiental i l'Àrea de Residus.
Correspon a l'Àrea de Qualitat Ambiental el control de la qualitat de les aigües, estratègies contra la contaminació i control d'abocaments
Correspon a l'Àrea de Residus la gestió integral dels residus.
Capítol III
De la sotssecretaria
Article 17
1. La Sotssecretaria proveeix la coordinació dels distints òrgans de la Conselleria en aquelles actuacions que hagen de realitzar-se conjuntament i vetllarà per l'eficaç tramitació dels assumptes que hagen d'atendre els serveis dependents i que afecten els restants, i exerceix les funcions determinades en l'article 75 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià.
2. La Sotssecretaria dirigeix i coordina les funcions corresponents a la gestió administrativa, gestió econòmica i pressupostària, supervisió de projectes, organització i informàtica.
Article 18
De la Sotssecretaria depén la Secretaria General Administrativa a la qual, amb el màxim rang administratiu, corresponen les funcions pròpies de la gestió de tots els serveis generals de la Sotssecretaria de Territori i Habitatge.
Així mateix, sota la dependència directa del titular hi haurà, amb rang d'àrea, un Gabinet Tècnic, al qual corresponen les funcions concernents a documentació, anàlisi i avaluació, publicacions, comunicació, seguiment parlamentari i coordinació de projectes que, pel seu caràcter global o estratègic, se li encomanen.
Títol III
De l'organització territorial
Article 19
1. En cada una de les tres províncies de la Comunitat Valenciana hi haurà els Serveis Territorials de Territori i Habitatge, que gestionaran les competències que se li atribuïsquen en la matèria, en el seu respectiu àmbit territorial.
2. Els serveis territorials depenen orgànicament de la Sotssecretaria i funcionalment dels directors generals en les matèries de la seua respectiva competència, sense perjudici del que estableixen els articles 2 i 8 d'aquest decret.
3. En cada una de les províncies un director territorial que dirigirà i coordinarà els serveis, seccions i unitats administratives, vetllarà pel correcte funcionament, adoptant les mesures que siguen necessàries, i exercirà totes aquelles facultats que se li assignen o per a les quals siga delegat.
Article 20
De cada una de les direccions territorials dependran els serveis corresponents.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Sense perjudici de allò que disposa este reglament, les funcions que s'atribuixen als distints òrgans de la conselleria en matèria d'Investigació i Innovació Tecnològica i Assumptes Econòmics s'entendran sotmeses a les competències que corresponen a les comissions delegades creades sobre les dites matèries.
DISPOSICIONS TRANSITÒRIES
Primera
Les unitats i els llocs de treball de nivell administratiu continuaran subsistents i continuaran donant el suport administratiu en relació amb aquells assumptes i expedients que els corresponguen per raó de la matèria abans de la reestructuració duta a terme mitjançant el Decret 7/2003, sense perjudici de la competència per a resoldre dels òrgans als quals els ha sigut atribuïda, la seua retribució es realitzarà a càrrec dels mateixos crèdits pressupostaris, tot això fins que s'aproven les llistes de llocs de treball adaptades a l'estructura orgànica prevista en aquest reglament, sense perjudici que, des del moment de l'entrada en vigor, es produïsquen determinats canvis d'adscripció d'unitats administratives, de conformitat amb la reorganització efectuada.
Segona
A l'efecte del que estableix l'apartat anterior, les unitats la denominació de les quals no haja canviat, passen a dependre, amb els actuals mitjans personals i materials de les unitats superiors que estableix aquest reglament.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Queden derogades totes les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen al present decret.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
Es faculta el conseller de Territori i Habitatge per a dictar totes les disposicions que requerisca l'aplicació i el desenvolupament del present decret, en compliment del que disposa l'article 71 de la Llei de Govern Valencià.
Segona
El present decret vigirà l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 11 de juliol del 2003
El president de la Generalitat,
FRANCISCO CAMPS ORTIZ
El conseller de Territori i Habitatge,

linea
Mapa web