Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Decret 159/1987, de 21 de setembre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Sanitat i Consum.

(DOGV núm. 675 de 05.10.1987) Ref. Base de dades 1677/1987

Decret 159/1987, de 21 de setembre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Sanitat i Consum.
L’aprovació de les transferències corresponents als serveis i funcions de l'Institut Nacional de la Salut suposa per a la nostra Comunitat la culminació del procés d’assignació de competències en matèria sanitària, de manera que possibilita ja la creació dels instruments polítics i de gestió indispensables per escometre la important tasca de proporcionar una protecció eficaç de la salut a la població del nostre territori.
La creació i implantació del Servei Valencià de Salut, com a conjunt de tots els centres, serveis i establiments sanitaris de la nostra comunitat, sota la responsabilitat i gestió dels seus òrgans competents, és una ineludible exigència de la reforma sanitària implantada per la Llei 14/1986, General de Sanitat, l’eix del qual està configurat per la creació d'un Sistema Nacional de Salut, resultat final de l’estreta coordinació dels diferents Serveis de Salut de les Comunitats Autònomes.
Al principi d'aquest procés innovador, cal dotar la Conselleria de Sanitat i Consum d'una estructura orgànica adequada a la missió que ha de realitzar. Dins els límits d'austeritat econòmica en que s'ha de moure la despesa pública administrativa, cal establir-hi els mitjans i serveis imprescindibles per proporcionar al susdit Departament el suport directiu, tècnic i administratiu suficients que li permeten d'establir les línies i directrius generals a que respondrà l'activitat sanitària del Servei Valencià de Salut.
En aquest àmbit estrictament sanitari, aquesta estructuració orgànica no fa sinó ordenar l’actuació de la Conselleria en funció dels dos aspectes més significatius de la protecció de la salut: d'una banda, tot allò relatiu a la promoció de la salut i a la prevenció de les malalties, accions que són prioritàries i que s'han de recolzar bàsicament en l’adopció sistemàtica de mesures per a l’educació sanitària i en un sistema d’informació sanitària, vigilància i acció epidemiològica; d'altra, la prestació de l’assistència sanitària per a tots els casos de pèrdua de la salut, tot partint d'una planificació i avaluació sanitària eficaç que permeten l'accés a centres i instal·lacions en condicions adequades i en un procés continu de millora de llur qualitat assistencial. Aquests són els dos objectius bàsics a què ha d'orientar-se tota Administració Pública Sanitària, i a ells es dirigeix en definitiva la creació, respectivament, de les noves Direccions Generals de Promoció de la Salut i de Planificació de l'assistència Sanitària.
Arreplegant l’experiència obtinguda dels Centres Directius creats per l'anterior estructura de la Conselleria, la nova distribució de funcions s'ofereix com la més escaient per produir una política sanitària integral que responga als principis generals de la Llei General de Sanitat.
Finalment, pel que fa a la política de consum, el decidit propòsit de protecció als consumidors i usuaris, patentitzat en la Llei 2/1987, de 9 d'abril, de la Generalitat Valenciana, no podia desconèixer que un dels sectors més necessitats de vigilància permanent i mereixedor d'una especial protecció per al consumidor és el relacionat, directament o indirecta, amb l'alimentació. Aquesta circumstància ha aconsellat de traslladar l’ordenació i vigilància alimentària de la Direcció General de la Salut a la Direcció General de Consum.
Per això, a proposta del Conseller de Sanitat i Consum, i prèvia deliberació del Consell de la Generalitat Valenciana, en sessió celebrada el dia 21 de setembre de 1987,
DECRETE:
TITOL I Dels òrgans de la Conselleria de Sanitat i Consum
Article primer
La Conselleria de Sanitat i Consum és el màxim òrgan encarregat de la direcció i execució de la política del Consell de la Generalitat Valenciana en les matèries de Sanitat i Consum, i exerceix les competències que legalment té atribuïdes.
Article segon
El Conseller és la superior autoritat de la Conselleria, essent-ne el màxim òrgan executiu.
Article tercer
Sota l'autoritat del Conseller, el nivell directiu de la Conselleria de Sanitat i Consum és integrat per les següents Unitats:
1) La Secretaria General.
2) Les Direccions Generals.
En cas de vacant, absència o malaltia del Conseller, serà substituït en les seues funcions executives pel Secretari General i, si de cas hi mancava, pels Directors Generals d'acord amb l'ordre que es conté a l'article següent, sense perjudici de les facultats de delegació previstes a l'article 6 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià.
Article quart
Les Direccions Generals de la Conselleria són les següents:
- Direcció General de Promoció de la Salut.
- Direcció General de Planificació de l’Assistència Sanitària.
- Direcció General de Consum.
Article cinqué
Com a òrgan col·legiat assessor del Conseller, i sota la seua presidència, existirà el Consell de Direcció de la Conselleria de Sanitat i Consum, que serà integrat pel Secretari General i els Directors Generals, així com pel Cap del Gabinet del Conseller.
Quan el Conseller ho estime convenient, assistiran també al Consell de Direcció els Directors o responsables dels distints Organs o Centres dependents de la Conselleria, així com els Caps d'Unitats del Departament.
Article sisé
Directament dependent del Conseller de Sanitat i Consum, hi haurà el Gabinet del Conseller, com a òrgan de suport i assistència immediata.
Article seté
Depenen de la Conselleria de Sanitat i Consum l'Institut Valencià d'Estudis de Salut Pública i el Centre de Transfusions de la Comunitat Valenciana, amb l'estructura i funcions que s'estableixen en llurs respectives normes de creació.
TITOL II De l'estructura i funcions dels órgans directius
CAPFTOL I Del Conseller
Article vuité
El Conseller, atenent el caràcter de màxima autoritat de la Conselleria, deté totes les competències inherents al seu càrrec i, expressament, té atribuïdes les següents funcions:
1. Proposar al Consell el nomenament i cessament d'alts càrrecs del seu Departament.
2. Preparar i presentar al Govern els avantprojectes de Llei, propostes d'acord i projectes de Decret relatius a les qüestions pròpies del seu Departament, i ratificar aquests darrers una vegada aprovats.
3. Formular motivadament els avantprojectes de Pressupost de la Conselleria.
4. Exercir la potestat reglamentària en les matèries pròpies de la Conselleria, en forma d'ordres d'aquesta.
5. Proposar al Consell, per a l'aprovació, l'estructura i l’organització de la Conselleria.
6. Executar els acords del Govern en el marc de les seues competències.
7. Resoldre en última instància els recursos d’alçada que hom interpose contra resolucions del Secretari General o dels Directors Generals, tret de les excepcions establertes en les lleis i reglaments.
8. Resoldre els conflictes d'atribucions que sorgesquenentre distints òrgans i autoritats de la Conselleria.
9. Exercir la direcció, iniciativa i inspecció de tots els serveis del Departament i l'alta inspecció i la resta de funcions que li corresponga respecte als organismes autónoms que li siguen adscrits.
10. Disposar les despeses pròpies dels serveis de la Conselleria dins dels límits legals i pressupostaris i l’ordenació de pagaments corresponents.
11. Exercir les facultats ordinàries en matèria de contractació administrativa dins els límits legals pressupostaris.
12. Atorgar o proposar, si s'escau, les recompenses que convinguen i exercitar les potestats disciplinàries i correctives d'acord amb les disposicions vigents.
13. Delegar l’exercici de les competències pròpies i autoritzar la delegació de les d'altres òrgans de la Conselleria.
14. 1 qualssevol altres facultats que li atribuesquen les lleis, els reglaments, el Consell o el President de la generalitat Valenciana.
CAPITOL II De la Secretaria General
Article nové
Al Secretari General, segona autoritat de la Conselleria, li corresponen les atribucions contingudes en l'article 75 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, i en particular:
1. La inspecció dels Centres i Organismes dependents de la Conselleria, disposant tot el que concerneix al règim intern dels Serveis Centrals i Territorials.
2. Prestar assistència i assessorament tècnic al Conseller i a les Direccions Generals, en matèria d'elaboració de normes, resolució de recursos i emissió d'informes.
3. Exerceix el Comandament Superior de tot el personal de la Conselleria i resoldre tots aquells afers que s'hi referesquen.
4. Presidir els òrgans col·legiats de la Conselleria quan no corresponga al Conseller.
5. La realització d'estudis i recopilació de documentació sobre matèries pròpies de la Conselleria.
6. Conformar la proposta d'avantprojecte del Pressupost global de la Conselleria.
7. La resta de funcions que li siguen encomanades pel Conseller.
Article desé
Depenen directament del Secretari General les següents Unitats:
- Secretaria General Administrativa.
- Servei Jurídic.
- Gabinet Tècnic.
Article onze
La Secretaria General Administrativa dirigeix els serveis generals de la Conselleria i, en especial, exerceix les següents funcions:
a) Dirigir el funcionament del Registre General de la Conselleria i de les Oficines d'Informació i d'Iniciatives i Reclamacions que en depenguen.
b) Vetlar pel correcte funcionament de l'Arxiu, tenint-ne cura del procés i emmagatzemant d'aquelles dades i documentació que hom considere necessàries per al correcte funcionament dels serveis.
c) Dirigir i impulsar la informatització dels afers propis dels serveis de la Conselleria i la normalització del material i documentació que utilitza.
d) Organització i control dels assumptes generals de la Conselleria, tenint-ne cura del correcte funcionament, manteniment i seguretat dels seus béns i drets.
e) Revisar i actualitzar periòdicament l’inventari de béns i material de la Conselleria.
f) Preparar les plantilles orgàniques del personal de la Conselleria, així com les actualitzacions i custodiar els expedients personals dels funcionaris ocupats.
g) Tramitar les incidències i els canvis en les situacions de personal de la Conselleria i instruir els expedients disciplinaris i de recompensa que escaiguen.
h) Dur a terme els procediments de selecció de personalen els casos en què la Conselleria tinga atribuïda aquesta competència.
i) Qualssevol altres activitats concernents al personal administratiu i sanitari de la Conselleria, sens perjudici del superior comandament del seu Secretari General en la matèria.
j) Proposar i dirigir la tramitació jurídico-administrativa i econòmico-comptable dels expedients de contractació administrativa d'obres, serveis i subministraments i de totes aquelles incidències que els afecten, així com l'adquisició i arrendament dels immobles necessaris per al normal funcionament dels serveis de la Conselleria.
k) Seguiment de l’execució dels programes d'inversió de la Conselleria, facilitant les oportunes indicacions als Centres de Despesa promotors per a un compliment millor i més exacte.
l) Tenir cura de la tramitació dels oportuns expedients de modificació de crèdits, així com d'aquells documents d'ingressos i pagaments que genere el moviment dels fons propis de la Conselleria.
ll) Tramitar allò relatiu a la negociació de transferències de funcions i serveis.
m) Qualssevol altres funcions que se li atribuesquen.
Article dotze
Per a la realització de les funcions assenyalades en l'article anterior, la Secretaria General Administrativa s'estructura en els següents Serveis:
- Servei de Gestió Administrativa.
Servei de Programació d'Inversions i Gestió Econòmica.
- Servei de Personal.
Article tretze
El Servei Jurídic és la Unitat que té encomanat l'assessorament jurídic al Conseller, al Secretari General i a les Direccions Generals. Estudia i informa sobre les disposicions de caràcter general que, provinents d'altres Conselleries, hagen de ser sotmeses al Consell, i amb caràcter preceptiu emet informe jurídic en relació amb els projectes normatius que emanen de la Conselleria de Sanitat i Consum, assumint-ne, si s'escau, l’elaboració d'aquelles disposicions que li siguen encomanades.
Emet informe i assessora sobre els recursos que hom interpose davant el Conseller i d'altres òrgans de la Conselleria. Ordena la documentació jurídica, efectuant el seguiment de la legislació estatal i d'altres Comunitats Autònomes. Igualment, intervé en aquells expedients o procediments en que la seua intervenció està imposada per les disposicions vigents.
Article catorze
El Gabinet Tècnic desplega les funcions encomanades a la Secretaria General en matèria d’assistència tècnica, estudis, documentació, publicacions i estadística, i en especial té com a funció l’elaboració d'informes i estudis pluridisciplinars sobre les distintes activitats de la Conselleria per a l'assessorament del Conseller i de la resta d'òrgans directius. Igualment té cura de les publicacions tècniques, periòdiques o no, i manté un centre de documentació bibliogràfica sobre aquelles matèries d'interés per a la Conselleria.
CAPITOL III Dels Directors Generals
Article quinze
Són funcions dels Directors Generals de la Conselleria de Sanitat i Consum:
1. Disposar tot allò que es relaciona amb el règim intern dels serveis de la seua Direcció i resoldren els expedients respectius, sempre que no siga facultat privativa del Conseller o del Secretari General.
2. Dirigir i gestionar els serveis i resoldre els afers que li assigne aquest Reglament o que el Conseller encomane a la seua incumbència.
3. Vigilar, fiscalitzar i supervisar el funcionament de totes les dependències que són al seu càrrec.
4. Proposar al Conseller la resolució que estime pertinent en afers que són de la seua competència i la tramitació dels quals correspon a la Direcció General.
5. Establir el règim intern de les Oficines de la seua dependència.
6. Elevar anyalment al Conseller un informe sobre el funcionament, cost i rendiment dels serveis al seu càrrec.
CAPITOL IV
De la Direcció General de Promoció de la Salut
Article setze
La Direcció General de Promoció de la Salut és l’òrgan directiu de la Conselleria encarregat d'exercir les següents funcions:
a) Conéixer l’estat de salut de la població a través de l’estudi dels aspectes demogràfics, socials, econòmics, ambientals i epidemiològics, així com a través d'estudis de valoració subjectiva.
b) Identificar els problemes de salut de la població i els factors de risc ambiental, social, familiar o personal als quals és exposada.
c) Definir els grups de població de majors necessitats sanitàries.
d) Planificar els serveis de salut comunitària i planificar-ne els criteris d'ordenació i adequació.
e) Dissenyar els programes de promoció de salut, dirigits a millorar l’estat de salut de la població en els distints períodes de la vida i amb les especificats del sexe.
Especialment s'ocupa de l'atenció materno-infantil, de la planificació familiar, de la disminució d’hàbits insans en la població o estils de vida amb riscs per a la salut, d'afavorir la millor qualitat de vida per a l’ancià, de la salut mental, de la prevenció de les incapacitats per causes ambientals o per accidents, del control de la patologia crònica més freqüent, de la detecció precoç de patologia mortal evitable, així com d'aquells altres programes considerats prioritaris per disminuir els problemes de salut de la població i millorar-ne la qualitat de vida.
f) Vigilar i analitzar els indicadors de morbilitat i mortalitat, estudiant la història natural de les malalties amb prevalència a la Comunitat Valenciana i les noves patologies.
g) Elaborar els informes epidemiològics periòdics.
h) Exercir el control sanitari de la contaminació atmosfèrica, de les aigües de beguda i residuals, residus sòlids, sorolls, habitatge i urbanisme.
i) Informar i intervenir en el control dels establiments i indústries molestes, insalubres, nocives i perilloses.
j) Vigilar les condicions sanitàries dels locals i edificis de convivència o ús públic, de campaments, piscines i platges, i en general dels llocs en què es realitzen activitats d'esbargiment i oci.
k) Col·laborar en la vigilància de les condicions de treball i ambientals de la dona treballadora en els períodes d’embaràs i lactància.
l) Assessorar i col·laborar amb les autoritats laborals en la determinació i prevenció dels factors de medi ambient laboral que puguen ser causants d'efectes nocius per a la salut dels treballadors.
ll) Assessorar i col·laborar amb les autoritats laborals i òrgans competents en la planificació de les activitats de promoció de la salut dels treballadors.
m) Dissenyar els sistemes d'informació i avaluació de les matèries de la seua competència.
n) Desplegar estudis sanitaris que contribuesquen a definir l’estat de normalitat de la nostra població, a trobar indicadors o índexs capaços de mesurar millores en l’estat de salut de la població, així com aquells adreçats a avaluar l’eficàcia i eficiència de les activitats incloses en els programes de promoció de la salut.
ñ) Participar amb altres Conselleries i Institucions en l’elaboració de programes de caràcter intersectorial i aplicar-los en l’àmbit de la seua competència.
Article disset
Per a l’exercici de les funcions, la Direcció General de Promoció de la Salut s'estructura en:
Area d'Ordenació i Coordinació de les Accions en Salut, que coordinarà els Serveis següents:
- Servei de Planificació i Coneixement de l’Estat de Salut.
- Servei de Programes de Promoció Se salut.
- Servei de Vigilància Epidemiològica.
- Servei de Sanitat Ambiental i Laboral.
CAPITOL V De la Direcció General de Planificació de l’Assistència Sanitària
Article divuit
A la Direcció General de Planificació de l’Assistència Sanitària li corresponen les funcions següents:
a) Planificar, sota la superior direcció de Conselleria política de la Conselleria en les àrees d’assistència primària i especialitzada, tant en règim ambulatori com hospitalari.
b) Dissenyar i desplegar els processos assistencials en l’àmbit de l’assistència primària i especialitzada.
c) Planificar les necessitats de recursos humans i materials que requeresca l’assistència sanitària.
d) Té al seu càrrec l’estudi, catalogació, acreditació i registre dels centres i establiments sanitaris. Exerceix les competències d'autorització administrativa per a la creació, construcció, modificació, adaptació i supressió dels centres i establiments sanitaris de la Comunitat Valenciana.
e) Determinar l’equipament dels centres i serveis sanitaris.
f) Establir els criteris d'organització i coordinació que requereix l’assistència urgent a fi d'aconseguir la major eficàcia dels recursos.
g) Determinar els criteris bàsics a efecte de la concertació de recursos per a l’assistència sanitària.
h) Aplicar les competències transferides sobre policia sanitària mortuòria.
i) Formular les necessitats de promoció, incentiu i formació pregraduada i postgraduada, així com els de formació contínua per a tot el personal dels diferents centres i serveis sanitaris.
j) Desplegar els òrgans de participació comunitària dins de l’àrea de salut com a març de referència del servei sanitari de la Comunitat Valenciana, així com els de control i participació en els centres i serveis sanitaris.
k) Realitzar els informes i estudis pertinents per al desplegament de l’Estatut Marc del personal de les Institucions Sanitàries.
l) Establir la inspecció, vigilància i control sobre els establiments autoritzats per a la distribució i dispensació de medicaments.
ll) Controlar la dispensació de medicaments tant en l’assistència primària com en l’especialitzada.
m) Desplegar aquelles vies que facen possible que la utilització del medicament siga segons un criteri de seguretat i eficàcia.
n) Controlar el rendiment i avaluar la qualitat dels recursos sanitaris en les àrees d’assistència primària i especialitzada mitjançant l’establiment d'un sistema d'informació sanitària que proporcione indicadors objectius i estadísticament vàlids.
n') Establir i desplegar els programes especials necessaris per elaborar i executar les mesures i actuacions més adequades en aquelles àrees sectorials de l’assistència sanitària que ho requeresquen.
o) Participar amb altres Conselleries i Institucions en l’elaboració de programes de caràcter intersectorial i aplicar-los en l’àmbit de la seua competència.
Article dinou
Per a l'exercici de totes aquestes funcions la Direcció General de Planificació de l'assistència Sanitària s'estructura en:
- Area de Planificació i Coordinació de l’Assistència Sanitària i Programes Especials, que coordinarà els següents Serveis:
- Servei de Planificació de l’Assistència Primària.
- Servei de Planificació de l’Assistència Especialitzada.
- Servei de Recursos Humans.
- Servei de Planificació Farmacèutica i Us de Medicaments.
- Servei d'Estructures i Equipaments Sanitaris.
CAPITOL V De la Direcció General de Consum
Article vint
La Direcció General de Consum és l’òrgan directiu que programa i executa la política de la Conselleria i exerceix les competències en matèria de defensa dels consumidors i usuaris.
Són funcions de la Direcció General de Consum les següents:
a) La prevenció i correcció de l'alteració, adulteració o frau en els bens i serveis.
b) La vigilància del compliment de les normes relatives al registre, homologació, tipificació, etiquetatge, envasament i publicitat de béns i serveis.
c) Verificar les condicions relatives a la naturalesa, garantia, arranjament o reparació de béns duradors.
d) Vetlar per l’observança de les disposicions sobre seguretat en béns i serveis en tot allò que puga suposar un risc per al consumidor i l’usuari.
e) La correcció de les actuacions que suposen un increment no autoritzat dels preus o marges comercials.
f) Promoure les mesures adients per evitar i suplir les situacions d'inferioritat, subordinació o indefensió en què puguen trobar-se els consumidors i usuaris.
g) Planificació i execució de programes d'informació que faciliten una elecció racional de béns i serveis per part dels consumidors i usuaris.
h) Coordinació, suport i assessorament de les Oficines Municipals d'Informació al Consumidor, així com contribuir a la formació i perfeccionament del personal que realitza funcions d'informació al consumidor o de control de béns i serveis.
i) Impuls del moviment associatiu de consumidors i usuaris de gestió del seu Registre d'associacions.
j) El control i vigilància sanitària de la producció, emmagatzemament, transport, manipulació i venda d'aliments, begudes i productes relacionats directament o indirecta amb l’alimentació humana, així com dels manipuladors d'aliments.
k) L'autorització sanitària i gestió del Registre General Sanitari d'Aliments, sens perjudici de la competència del ministeri de Sanitat i Consum.
Article vint-i-un
Per a l’exercici d'aquestes funcions la Direcció General de Consum s'estructura en els següents Serveis:
- Inspecció de Béns i Serveis.
- Suport i Defensa del Consumidor i Usuari.
- Higiene Alimentària.
TITOL III De l’organització territorial de la Conselleria de Sanitat i Consum
Article vint-i-dos
Un. Territorialment, la Conselleria de Sanitat i Consum s'organitza en Serveis Centrals i Serveis Territorials.
Dos. Els Serveis Centrals, estructurats en el títol anterior, tenen competència sobretot el territori de la Comunitat Valenciana.
Tres. Els Serveis Territorials són l’expressió organitzativa del principi de desconcentració que regeix l'activitat administrativa de la Conselleria, i sota la superior autoritat del Conseller depenen orgànicament del Secretari General i funcionalment d'aquest i de cada Direcció General en les matèries de llurs respectives competències.
Article vint-i-tres
Els Serveis Territorials tenen limitada la seua competència al territori que els assenyala aquest Reglament i en l'actualitat són constituïts pel conjunt d'unitats i dependències existents a les províncies d'Alacant, Castelló i València, i dins del seu respectiu àmbit gestionen les competències encomanades a la Conselleria de Sanitat i Consum.
Article vint-i-quatre
A cadascuna de les províncies de la Comunitat Valenciana hi haurà una Direcció Territorial de la Conselleria de Sanitat i Consum que integrarà tots els serveis i unitats existents en la província.
El Director Territorial serà nomenat pel Conseller de Sanitat i Consum, i exercirà el comandament superior de tots els serveis de la Conselleria existents a la província.
Article vint-i-cinc
En cas de vacant, absència o malaltia, les funcions del Director Territorial seran exercides pel Secretari territorial o per un dels Caps de Servei Territorial que a l'efecte designe el Conseller.
Article vint-i-sis
Sota la dependència jeràrquica del Director Territorial, hi haurà les següents unitats:
- Servei Territorial de Sanitat.
- Servei Territorial de Consum.
Al capdavant de cada Servei Territorial es nomenarà un Cap de Servei que dependrà orgànicament del Director Territorial, sense perjudici de la dependència funcional que mantinga amb relació a la Direcció Territorial corresponent.
Article vint-i-set
La Direcció Territorial tindrà al seu càrrec la gestió, desplegament i control dels programes i activitats de la Conselleria dins l’àmbit de la província, i exercirà les funcions que reglamentàriament li siguen atribuïdes i aquelles altres que li deleguen o encomanen els òrgans superiors de la Conselleria.
Article vint-i-vuit
A cada Direcció Territorial hi haurà un Secretari Territorial com a òrgan de suport i assistència al Director dels Serveis Territorials. Serà nomenat pel Conseller de Sanitat i Consum i tindrà el nivell orgànic de Cap de Servei.
Article vint-i-nou
Contra els actes emanats dels Directors Territorials hom podrà interposar recurs d'alçada, si s'escau, davant el Secretari General i davant els Directors Generals que en siguen competents per raó de la matèria.
DISPOSICIO ADDICIONAL
Els mitjans i serveis actualment dependents de les Direccions Generals de Salut i Assistència Primària i d'assistència Hospitalària i Especialitats Mèdiques s'integren, respectivament, en les Direccions Generals de Promoció de Salut i de Planificació de l'assistència Sanitària.
DISPOSICIO TRANSITORIA
Mentre que no es desplegue aquest Reglament romandran subsistents les actuals estructures orgàniques de nivell inferior a les que s'hi regulen.
DISPOSICIO DEROGATORIA
Queden derogades totes aquelles normes d'igual o inferior rang que s'oposen al que estableix aquest Decret, i en especial el Decret 37/1986, de 10 de març, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'estableix l’estructura orgànica i funcional de la Conselleria de Sanitat i Consum.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
El Conseller de Sanitat i Consum dictarà totes aquelles disposicions reglamentàries que siguen necessàries per al desplegament i aplicació del que disposa aquest Decret, previ informe de les Conselleries d'Economia i Hisenda i d'Administració Pública.
Segona
Aquest Decret entrarà en vigor el mateix dia de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 21 de setembre de 1987.
El President de la Generalitat,
JOAN LERMA I BLASCO
El Conseller de Sanitat i Consum,
JOAQUIM COLOMER I SALA

linea
Mapa web