Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDRE de 30 de juliol de 1996 de la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient, per la qual es convoquen subvencions destinades a la creació de microreserves i a l'execució d'inversions a les dites zones.

(DOGV núm. 2825 de 12.09.1996) Ref. Base de dades 1764/1996

ORDRE de 30 de juliol de 1996 de la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient, per la qual es convoquen subvencions destinades a la creació de microreserves i a l'execució d'inversions a les dites zones.
El projecte tramés per la Generalitat Valenciana a la Comissió de les Comunitats Europees per a abordar l'ampliació del Programa Creació de la Xarxa de Microreserves de Flora i Adquisició de Terrenys d'Interés Botànic Prioritari de la Comunitat Valenciana, cofinançada al 50% per la Unió Europea a càrrec del reglament LIFE -contracte LIFE B4-3200/93/766 entre la Generalitat Valenciana i la Comissió de les Comunitats Europees-, preveia per a 1996 i 1997 la creació d'una línia d'ajudes per a la creació de microreserves de flora sobre terrenys la gestió prèvia dels quals no corresponguera a la Generalitat Valenciana. Es tractaria, per tant, de donar incentius a la iniciativa de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, per a la incorporació de terrenys a la xarxa de microreserves, figura de conservació d'espècies vegetals creada mitjançant el Decret 218/1994, de 17 d'octubre, del Govern Valencià (DOGV núm. 2.379, de 03.11.94). A l'efecte de complir el dit compromís, la Llei de Pressupostos de la Generalitat Valenciana per a 1996 crea una línia específica de subvencions -codi línia 705/000/96, codi comptable 1801-.
En virtut d'això, i de conformitat amb l'article 35 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, i l'article 47.3 del Text Refós de la Llei de l'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana aprovada pel Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991, del Consell de la Generalitat Valenciana,
ORDENE
Article 1
a. Establir una línia d'ajudes per als següents assumptes i destinataris:
- Col·laborar amb institucions no lucratives, fundacions, universitats i centres d'investigació científica oficialment reconeguts, per a adquirir terrenys que s'hagen de declarar obligatòriament com a microreserves o reserves naturals.
- Col·laborar amb propietaris de terrenys naturals -exclosos la Generalitat Valenciana, l'administració general de l'estat i els organismes autònoms o empreses públiques que en depenguen directament- per a incorporar a la xarxa de microreserves de flora, mitjançant la realització d'inversions per a conservar els elements naturals que s'hi contenen.
Aquestes inversions podran referir-se tant al terreny pròpiament dit com a àrees confrontants que pertanguen al mateix propietari, sempre que repercutisquen favorablement sobre la zona protegida o que s'ha de protegir.
b. Convocar per a 1996 la concessió de subvencions per als fins i destinataris susdits, per un import global màxim de 7.500.000 pessetes a càrrec del capítol VII de la secció 12, servei 07 i programa 442.30, línia 705/000/96 -codi 1801- dels Pressupostos de la Generalitat Valenciana per a 1996. Les subvencions en anys successius podran convocar-se sempre que hi haja disponibilitats pressupostàries a l'efecte.
Article 2
1. La sol·licitud per a participar en les convocatòries d'ajudes inclourà, per a aquells terrenys que no siguen encara microreserves de flora, la petició expressa del propietari perquè la dita zona siga declarada com a tal a l'efecte del que preveuen els apartats 2 i 3 de l'article 3 del Decret 218/1994, de 17 d'octubre, del Govern Valencià, pel qual es crea la figura de protecció d'espècies denominada microreserva vegetal (DOGV núm. 2.379, de 03.11.94).
2. L'acte pel qual es concedisquen les subvencions ordenarà l'inici de l'expedient de declaració de microreserves per a aquelles zones per a les quals es concedisquen les ajudes que no estigueren ja declarades com a tals amb antelació
3. La recepció de la resolució d'aprovació de l'ajuda per part de la persona física o jurídica interessada, sense que hi haja renúncia expressa en el termini assenyalat en les bases de la convocatòria, implica l'acceptació per part de la dita persona de les següents condicions:
a. A partir de la recepció esmentada, la zona es dedicarà permanentment a conservació de la natura, en els termes que preveu el decret mencionat.
b. La persona física o jurídica interessada es compromet a:
1. No realitzar, ni permetre o motivar, la realització d'activitats prohibides per l'article 4 del Decret 218/1994, encara que no estiga declarada la zona com a microreserva amb caràcter definitiu.
2. Permetre l'accés a la zona del personal de la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient o de persones o maquinària específicament autoritzades o contractades per aquesta, com també a facilitar el desenvolupament de les activitats de conservació que s'executen a l'àrea i que prèviament li hagen estat comunicades. Permetre, si s'escau, la instal·lació d'elements permanents per a senyalització o aparells per a desenvolupament d'activitats tècniques o científiques.
3. No obstaculitzar el desenvolupament de treballs de conservació a la zona, conforme amb el pla de gestió que aprove la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient, previst en l'article 4.4 del Decret 218/1994; la persona propietària tindrà dret d'audiència en el tràmit d'elaboració del pla i podrà, a més, desenvolupar la seua redacció conforme preveu aquesta ordre. Executar, si s'escau, aquelles activitats a les quals s'haguera compromés mitjançant un conveni específic amb la Conselleria per a la conservació de la zona.
4. Comunicar a terceres persones que aspiren a rebre en transmissió la propietat o altres drets reals sobre la zona que aquesta està sotmesa a les limitacions derivades d'aquesta ordre i a les que s'establisquen com a conseqüència de la declaració d'una microreserva de flora o reserva natural.
5. Establir en l'escriptura d'adquisició del terreny, o en l'escriptura pública que modifique la preexistent, una clàusula que indique:
a. Que el terreny queda dedicat a la protecció de flora silvestre i a la seua incorporació a la xarxa de microreserves de flora de la Comunitat Valenciana.
b. Que ni el substrat ni el sòl vegetal poden ser modificats sense permís de la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient de la Generalitat Valenciana.
c. Que les esmentades limitacions han de figurar obligatòriament en les futures escriptures que se subscribisquen per raó de qualsevol transmissió de la propietat o dels drets reals sobre la zona, independentment que en siguen els nous propietaris o usufructuaris.
6. Sotmetre a autorització prèvia de la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient la firma de qualsevol contracte d'usdefruit o explotació dels recursos continguts en la microreserva. Se li podrà exigir que el dit contracte vaja acompanyat per un projecte tècnic adequat sobre l'activitat que s'ha de realitzar, a fi de minimitzar l'impacte sobre les espècies o vegetació d'interés.
7. Senyalitzar amb caràcter provisional la zona, mentre es prepara la senyalització definitiva conformement amb l'Ordre de 7 de desembre de 1995, de la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient (DOGV núm. 2.658, de 02.01.96). Incloure, a més, una senyalització, dacord amb les directrius que es reben des de la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient, indicativa que la creació de la microreserva es realitza mitjançant el finançament del programa LIFE de la Comissió Europea.
8. Mencionar, en el cas de donar qualsevol tipus de publicitat en mitjans escrits o audiovisuals sobre l'àrea que s'ha de protegir o el possible ús, que la zona ha estat creada mitjançant una ajuda adscrita al Programa LIFE de Creació de la Xarxa de Microreserves de Flora, dependent de la Generalitat Valenciana i de la Comissió Europea.
c. La persona interessada podrà sol·licitar:
1. La subscripció específica d'un conveni de col·laboració, en què quede fixat el grau de participació en la gestió de la zona.
2. La inclusió en el pla de gestió d'aprofitaments que estime compatibles amb la conservació de les espècies i comunitats vegetals rellevants de la zona.
3. L'ús dels logotips de la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient de la Generalitat Valenciana i del programa LIFE de la Unió Europea en aquells elements publicitaris o de difusió que desitge promoure per al coneixement o conservació de la microrreserva.
d. La persona física o jurídica interessada rebrà de la Direcció General del Medi Natural el nomenament de col·laborador/a en la gestió de la microrreserva i tindrà, a més, dret a la percepció gratuïta d'aquelles publicacions sobre conservació d'espècies i gestió del medi natural que faça la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient a partir de la data de la resolució d'aprovació de la subvenció.
4. La recepció d'una ajuda per a la incorporació d'una parcel·la de terreny a la xarxa de microreserves, sia mitjançant el finançament de l'adquisició, sia de la posada a disposició de la xarxa de terrenys que ja foren propietat de la persona física o jurídica sol·licitant de la subvenció, és incompatible amb la recepció de noves ajudes futures per a la mateixa activitat, fins i tot en el cas que la propietat es transmetera a terceres persones en el futur. Això no contradiu la possibilitat que els propietaris, en successives convocatòries anuals, tinguen dret a:
a. Sol·licitar ajudes per al desenvolupament de millores i inversions en la zona o despeses o inversions de conservació distints als que en aquest cas se subvencionen.
b. Percebre, si escau, ajudes que tinguen caràcter d'indemnització derivades de la conversió del terreny en microreserva vegetal.
5. Els terrenys per als quals es propose la subvenció han de complir necessàriament els següents requisits:
a. Estar situats sobre sòl classificat urbanísticament com a no urbanitzable.
b. Mancar de càrregues hipotecàries o altres inscrites en el Registre de la Propietat o en escriptura pública o document privat.
c. Estar constituïts per terrenys naturals o seminaturals. Queden exclosos de la microreserva els habitatges o edificacions d'ús habitual i les infraestructures i vies d'accés contingudes en la zona que s'ha de protegir.
Article 3
Aprovar les bases per les qual es regirà aquesta convocatòria i que figuren com a annexos a aquesta ordre.
Article 4
En tot allò no regulat en aquesta ordre, cal ajustar-se a allò que disposa el Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991, de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
Per al desenvolupament i execució d'allò disposat en aquesta ordre, es faculta la directora general del Medi Natural per a dictar les resolucions necessàries per a la seua aplicació.
Segona
Aquesta ordre entra en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Tercera
Contra aquesta ordre, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. La interposició del mencionat recurs requerirà la comunicació prèvia a la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient.
Tot això de conformitat amb allò previst en els articles 57 i 58 de la Llei Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa i l'article 110.3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
València, 30 de juliol de 1996
La consellera d'Agricultura i Medi Ambient,
M.ª àNGELS RAMóN-LLIN I MARTíNEZ
ANNEX I
Bases per les quals es regula la convocatòria de subvencions destinades a la creació de microreserves i a l'execució d'inversions a les dites zones
Primera. Beneficiaris
1. Persones físiques o jurídiques que podran ser beneficiaris d'aquestes subvencions:
a) Propietaris públics o privats de terrenys naturals o seminaturals, situats sobre sòl no urbanitzable, existents a la Comunitat Valenciana.
b) Institucions privades o públiques sense ànim de lucre.
c) Fundacions, establides de conformitat amb la Llei 30/1994 de 20 de novembre de 1994 (BOE núm. 282, de 25.11.94).
d) Universitats i centres d'investigació científica oficialment reconeguts.
2. Se n'exclouen com a beneficiaris la Generalitat Valenciana, l'administració de l'estat i els organismes autònoms i empreses públiques dependents de qualsevol d'elles.
Segona. Objecte i actuacions que s'han de realitzar
2.1. Les subvencions es destinaran a:
a) L'adquisició, per part d'institucions sense ànim de lucre, fundacions, universitats o centres d'investigació científica, de terrenys naturals o seminaturals situats sobre sòl qualificats urbanísticament com a no urbanitzables, que s'han d'incorporar a la xarxa de microreserves de flora de la Comunitat Valenciana.
b) El desenvolupament de treballs preparatoris per a la incorporació a la xarxa de microreserves de flora de la Comunitat Valenciana, de terrenys naturals que no estiguen situats sobre sòls de l'estat, de la Generalitat Valenciana, o del Catàleg de Forests d'Utilitat Pública. Els dits treballs consistiran en una o totes dues de les següents modalitats:
1. La redacció de plans de gestió que hagen d'efectuar professionals competents en Botànica -coincidents amb la persona sol·licitant o per encàrrec d'aquesta-. Es consideraran competents en Botànica a l'efecte d'aquest decret els qui posseïsquen títols d'enginyer superior o llicenciat, sempre que en les dites titulacions s'incloga l'assignatura de Botànica o que la persona que redacte el pla acredite mitjançant el seu certificat acadèmic personal haver-la cursat.
2. L'execució d'activitats de conservació de les microreserves, sempre que siguen globalment qualificables com a inversions conforme a la legislació econòmica i pressupostària vigent.
2.2. Seran objecte d'ajuda les següents actuacions:
a) Per al cas d'adquisicions de terrenys que s'han de proposar per a la declaració com a microreserves, serà subvencionable el pagament de les quantitats necessàries per a efectuar-les, exclosos els corresponents a impostos o els susceptibles de deducció en declaracions fiscals, sense poder superar els costos que es calculen conforme a l'annex IV.
b) Per al cas de les inversions que s'han d'efectuar en zones que siguen propietat dels sol·licitants, seran subvencionables les següents activitats:
b1. L'elaboració del pla de gestió de la microreserva, previst en l'article 4.4 del Decret 218/1994 esmentat. S'hi atendrà les directrius específiques que, segons les característiques botàniques peculiars de cada zona, es reben des del Servei de Protecció d'Espècies de la Direcció General del Medi Natural. L'ajuda que es concedisca tindrà com a límit el cost real de l'activitat, sense poder superar els valors de 100.000 pessetes per cada pla de gestió de terrenys de més d'1 ha i de 50.000 pessetes per als de superfície inferior.
b2. Per al cas de la resta d'actuacions, activitats qualificades com a inversions, com també la redacció de plans o programes necessaris per a dur-les a terme, es finançarà del 80% al 100% del cost previst en el projecte, subscrit, si s'escau, per professionals competents. Es consideraran com a preferents per a 1996 les següents activitats:
- senyalització de la zona;
- limitació d'accessos;
- producció o plantació d'espècies vegetals
- tancats;
- talls, estassaments o esclarits per motius fitosanitaris;
- podes o activitats de control de desenvolupament de la vegetació, quan calguen per a evitar la reducció d'exemplars d'espècies endèmiques, rares o amenaçades;
- elaboració i senyalització de sendes ecoeducatives
- creació d'infraestructures o instal·lació d'elements fixos al terreny, adequats per a atraure o conservar la fauna útil, com ara abeuradors, verdures, menjadors per a aus i mamífers, bresques ecològiques (bresques fixes tancades, sense possibilitat d'extracció de mel), etc.;
- redacció de projectes, plans o programes de futures inversions.
2.3. Els costos màxims prevists, com els esmentats en l'apartat 2.2.b1, són els indicadors per a calcular la subvenció que s'ha de concedir, però no necessàriament amb les quantitats definitives que ha de pagar l'administració a la persona beneficiària, ja que aquests últims han de ser proporcionals al cost real de les inversions executades.
Tercera. àmbit d'aplicació
L'àmbit d'actuació d'aquesta norma és el territori de la Comunitat Valenciana, independentment del lloc de residència habitual dels sol·licitants.
Quarta. Quanties de les ajudes
Les ajudes tindran com a límit les quantitats establides en els diferents apartats de l'article 2.2 i, en tot cas, la suma total d'ajudes que ha de percebre la persona física o jurídica sol·licitant a càrrec de l'exercici pressupostari vigent no podrà superar la quantitat de 3.000.000 de pessetes.
Cinquena. Sol·licituds i documentació
5.1. Les sol·licituds es formalitzaran en una instància degudament emplenada, segons el model que figura com a annex II d'aquesta ordre i aniran dirigides a la Directocció General del Medi Natural.
5.2. Els interessats presentaran les sol·licituds i la documentació necessària en el Registre General de la Subsecretaria d'Agricultura i Medi Ambient, en el de qualsevol servei territorial de Medi Ambient (carrer de Churruca, 29 a Alacant; carre d'Herrero, 23 de Castelló o carrer de Gregorio Gea, 27 de València), o en qualsevol altra de les formes previstes en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú.
5.3. El termini de presentació d'instàncies serà de 45 dies naturals, a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta ordre en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
5.4. L'admissió a tràmit d'una sol·licitud de subvenció no generarà cap compromís de concessió d'aquella.
5.5. La documentació que han de presentar els interessats junt a la instància, per a sol·licitar les ajudes, serà la següent:
a) Documentació acreditativa de la identificació del sol·licitant:
1. Persones físiques: NIF o DNI, o número de passaport.
2. Persones jurídiques:
- Targeta d'identificació fiscal.
- Còpia compulsada dels estatuts de l'entitat o escriptura de constitució o qualsevol altre document admissible en dret que ho acredite.
- Certificat de l'acta en què conste l'acord de sol·licitar les ajudes i nomenament del representant de l'entitat per a efectuar la gestió.
3. Corporacions locals i altres entitats públiques: acord adoptat per l'òrgan competent pel qual s'aprova la sol·licitud de subvenció.
b) Memòries, projectes, pressupostos, etc., segons s'indica en l'annex V.
c) Pressupost sol·licitat. A més del corresponent desglossament de conceptes o partides, s'establirà la següent divisió del pressupost:
c.1. Treballs que han d'executar altres persones o entitats, com també subministraments o materials que han de ser adquirits a tercers. El qui sol·licita la subvenció ha de prendre en compte allò indicat en l'article 9 d'aquest annex i en l'annex VI.
c.2. Treballs que són realitzats per la família que percebrà l'ajuda. Aquesta modalitat no pot ser practicada per persones jurídiques. El cost que s'ha d'indicar en el pressupost serà, com a màxim, el de les unitats que apareixen en l'Ordre de 18 d'abril de 1996 de la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient (DOGV de 02.05.96). Per a allò no comprés en la dita ordre, es proposaran costos semblants als habituals de mercat per a la mateixa activitat, sent aconsellable que l'interessat adjunte a la petició de subvenció documents acreditatius dels preus de mercat, com ara pressupostos o documents tècnics en què estiguen estandarditzats els costos de les activitats (normes tècniques, tarifes professionals, etc.).
d) Còpia de la sol·licitud d'expedició de documents que acrediten que està al corrent o exempt de les obligacions tributàries o amb la Seguretat Social, amb el segell del registre d'entrada de l'administració corresponent, o bé documentació que hi corresponga, conformement amb l'Ordre de 30 de maig de 1996 de la Conselleria d'Economia i Hisenda (DOGV núm. 2.771 de 21.06.96).
e). Imprés d'alta de tercers per a pagaments de la Generalitat Valenciana degudament emplenat i segellat per l'entitat bancària corresponent, segons el model que figura com a annex III d'aquesta ordre.
5.6. Quan la parcel·la siga propietat de diverses persones, els documents dels punts a.1, d i e de l'apartat anterior hauran de presentar-se referits a cadascun dels copropietaris. Si, encara que existisca la copropietat, es desitja que el cobrament de la subvenció es centralitze en una única persona, només se n'han d'aportar els documents, si bé es complirà el següent:
a. La instància de sol·licitud de la subvenció haurà de ser subscrita per tots ells
b. S'haurà d'aportar un poder notarial, en què s'autoritze aquesta persona per a la recepció de l'ajuda
Sisena. Valoració i tràmit
6.1. Les peticions seran sotmeses a estudi pel Servei de Protecció d'Espècies, que podrà realitzar les inspeccions del terreny que estime necessàries, com també requerir a la persona sol·licitant la reparació d'errors o defectes detectats, dins dels terminis previstos a l'efecte en la legislació de procediment administratiu. Així mateix, podrà requerir al servei territorial competent els informes addicionals que considere necessaris. En el cas de treballs en què, sent la mateixa família perceptora la que executarà l'activitat, es prevegen unitats d'activitat o obra diferents a les indicades en l'Ordre de 18 d'abril de 1996 esmentada, el Servei de Protecció d'Espècies requerirà el corresponent informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes.
6.2. Els expedients, junt amb els informes tècnics corresponents, s'elevaran per a la valoració a la comissió prevista en l'article 6.3.
6.3. La Comissió de Valoració estarà presidida per la directora general del Medi Natural i formada per:
- El cap del Servei de Protecció d'Espècies.
- Un tècnic del Servei de Protecció d'Espècies .
- Un tècnic de cadascun dels serveis territorials.
6.4. Els principals criteris que s'han de prendre en compte a l'hora de valorar els projectes per part de la comissió seran els següents:
- Qualitat o interés conservacionista dels tipus de vegetació, sent preferent l'elecció de zones que continguen vegetacions considerades de major valor en l'annex IV.1 d'aquestes bases o com a prioritàries en l'annex I de la Directiva 92/43/CEE del Consell, de 21 de maig, sobre conservació dels hàbitats naturals i de la fauna i flora silvestres (DOCE núm. L206, de 22.07.92), incorporada a l'ordenament jurídic espanyol a través del Reial Decret 1997/1995, de 7 de desembre, pel qual s'estableixen mesures per a contribuir a garantir la biodiversitat mitjançant la conservació dels hàbitats naturals i de la fauna i flora silvestres (BOE núm. 310, de 28.12.95).
- Economia de la petició -projectes de menor cost o bé aquells en què se sol·licite finançament per davall de les quantitats previstes en aquesta ordre.
6.5. Abans de redactar la proposta de resolució, es notificarà als interessats perquè, en un termini no inferior a 10 dies ni superior a 15, puguen consultar l'expedient, al·legar i presentar els documents i justificacions que estimen pertinents.
6.6. Una vegada formalitzats els actes d'instrucció corresponents, la directora general del Medi Natural elevarà a la consellera d'Agricultura i Medi Ambient la proposta de resolució, en què constaran per a cada sol·licitud les següents dades:
- Per a les peticions denegades, les raons de la denegació.
- Per a les aprovades, ressenya de les quantitats concedides i la situació de la zona. Per a aquestes sol·licituds, s'inclourà l'ordre d'inici dels expedients de declaració de microreserva de flora.
6.7. Les sol·licituds es consideraran desestimades si no s'haguera produït la resolució en el termini de sis mesos.
6.8. La resolució es publicarà en el DOGV i es notificarà, a més, als interessats.
6.9. Els beneficiaris de les subvencions podran renunciar-hi expressament en el termini de 10 dies a partir de l'endemà de la recepció de la notificació.
Setena. Obligacions dels beneficiaris
Els beneficiaris de les subvencions hauran de:
7.1. Acreditar, en el termini màxim de 10 dies, comptadors a partir de l'endemà de la recepció de la notificació en la qual se li transmeta la resolució d'aprovació de l'ajuda, que està al corrent o exempt de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, en els termes que disposa l'Ordre de 30 de maig de 1996, de la Conselleria d'Economia i Hisenda (DOGV núm. 2.775, de 21.06.96). Se n'exclou el cas en què la persona interessada ja haguera presentat dins del mateix exercici pressupostari la documentació acreditativa abans d'haver-se emés la resolució. Quan es facen pagaments en exercicis posteriors al de la concessió, l'acreditació s'haurà de fer, a més, amb referència al moment de l'expedició de les primeres ordres o propostes de pagament que tinguen lloc en els esmentats nous exercicis.
7.2. Trobar-se en la situació que legitima la seua concessió.
7.3. Complir els requisits i condicions que comporta la concessió o gaudi de l'ajuda, i en especial amb allò previst en l'article 2.3 de l'ordre de la qual emana aquesta convocatòria.
7.4. Sotmetre's a les actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General de la Generalitat Valenciana i, si s'escau, als organismes equivalents de la Comissió Europea, en relació amb la subvenció concedida.
7.5. Comunicar, en qualsevol moment de la vigència de l'expedient, altres ajudes públiques sol·licitades o concedides per al mateix projecte.
7.6. Fer constar en tota informació o documentació pròpia de l'activitat que aquesta està subvencionada per la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient de la Generalitat Valenciana i pel programa LIFE de la Comissió Europea.
Vuitena. Procediment de pagament
8.1. Els pagaments s'efectuaran contra certificació expedida per un tècnic competent, precedida del lliurament de resultats o documents justificatius previstos en la base 9 d'aquesta convocatòria.
8.2. Dins d'aquesta convocatòria, no es faran pagaments en concepte d'avançament. Les quantitats que tinga dret a percebre es lliuraran una vegada finalitzada l'activitat.
Novena. Justificació de les actuacions que s'han de realitzar
9.1. La justificació de la realització de les activitats es farà mitjançant el lliurament dels elements documentals establerts en l'annex VI.
9.2. No seran acceptables els justificants documentals (factures o escriptures de compra-venda) que estiguen referits a dates anteriors al dia de la presentació de la instància de sol·licitud de les ajudes.
Deu. Reintegrament de quantitats
10.1. Segons estableix l'article 47.9 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, escaurà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de l'ajuda en els següents casos:
a) Incompliment de l'obligació de justificació.
b) Obtenir la subvenció sense reunir les condicions requerides per a això.
c) Incompliment de la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida.
d) Incompliment de les condicions imposades als beneficiaris per raó de la concessió de la subvenció.
10.2. Igualment, en el supòsit que l'import de la subvenció, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o d'altres ens públics o privats, supere el cost de l'activitat que s'ha de desenvolupar, escaurà el reintegrament de l'excés obtingut sobre el cost de l'activitat desenvolupada, quan la subvenció principal siga de la Generalitat Valenciana.
10.3. A l'efecte de la correcta interpretació de l'apartat 10.1.d, es recorda explícitament als sol·licitants que la resolució de concessió de l'ajuda implica l'inici del procediment perquè la dita zona siga declarada amb caràcter permanent com a microreserva de flora, i que les dites zones no podran perdre en el futur la condició d'àrea dedicada a la conservació de la flora silvestre.
ANNEX II
Model d'instància
Subvencions per a activitats de creació i conservació de microreserves de flora
Dades de la persona física o jurídica sol·licitant
a. Cas de persones físiques*
Nom i cognoms:
DNI, NIF o número de passaport:
Nacionalitat:
Domicili (carrer o plaça, número, pis, porta)
Població i província:
Districte postal:
Número de telèfon, fax o de tots dos:
* NOTA: en cas que la finca siga propietat de diverses persones físiques, figurarà en aquesta instància la dada d'una d'elles i se n'afegirà la resta en un full a banda grapat a aquesta. La instància haurà d'estar firmada per tots els copropietaris. Si no s'indica el percentatge de subvenció que desitja rebre cada copropietari, la quantitat es repartirà en parts equitatives entre ells. Si, encara que existisca copropietat, es desitja cobrar la subvenció per una sola persona, s'ha d'aportar un document firmat per tots els copropietaris que ho expresse així.
b. Cas de persones jurídiques
Nom de l'entitat:
NIF:
Domicili de la seu social (carrer o plaça, número, pis, porta)
Població i província:
Districte postal:
Número de telèfon, fax o de tots dos:
Nom i cognoms de la persona que representa a l'entitat:
Tipus d'activitat prevista
Subratllar l'activitat o activitats i quantitats (en PTA) que se sol·liciten:
a. Adquisició de terrenys per a declaració de microreserves. Quantitat:
b. Redacció del pla de gestió de la parcel·la que s'ha de declarar com a microreserva. Quantitat:
d. Desenvolupament d'inversions de conservació. Quantitat:
Breu descripció de l'activitat prevista:
Zona proposta com a microreserva
Superfície total en hectàrees*:
*No poden superar-se en una mateixa microreserva 20 ha de superfície. En el cas de sol·licituds de major superfície s'ha de sol·licitar la creació de les microreserves que siguen necessàries sense que cap d'elles supere l'esmentada extensió.
Localització de la finca on se situa la zona proposada:
Província:
Terme municipal (i, si s'escau, pedania):
Partida:
Dades cadastrals (núm. polígon i parcel·la):
Dades d'inscripció en el registre de la propietat (número de parcel·la, tom, llibre i registre):
La persona firmant, en nom propi (cas de sol·licitud individual) o del col·lectiu al qual representa (cas de persones jurídiques):
a. Es compromet a complir els aspectes previstos en l'ordre de la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient, per la qual es convoquen subvencions destinades a la creació de microreserves i a l'execució d'inversions a les dites zones, i en especial els indicats en l'article segon de la dita ordre i en les bases de la convocatòria anyal a la qual s'opta.
b. Sol·licita expressament la creació d'una microreserva per a la zona per a la qual es desitja rebre la subvenció, a l'efecte d'allò indicat en l'article 3.2 del Decret 218/1994, de 17 d'octubre, del Govern Valencià, pel qual es crea la figura de protecció d'espècies denominada microreserva vegetal (DOGV núm. 2.379, de 03.11.94).
Lloc i data:
Firma* (amb segell en el cas d'entitats):
* Firma dels diferents copropietaris en el cas que la propietat siga compartida.
ANNEX III
Alta de tercers
1. A emplenar per la persona física o jurídica*
*En el cas de copropietaris, presentar tantes còpies com persones participen en la propietat.
Nom de la persona beneficiària:
NIF/CIF:
Domicili (carrer, plaça, etc.):
Població i codi postal:
Entitat financera:
Codi d'entitat financera:
Codi de la sucursal:
Número del compte:
Declare que són certes les dades damunt reflectides i que identifiquen el compte i l'entitat financera a través dels quals es desitja rebre els pagaments que, en qualitat de beneficiari de la Generalitat Valenciana, hi puguen correspondre.
Firma
Firmat:
En qualitat de:
NIF/CIF:
2. A emplenar per l'entitat financera
Vist i plau
Firma i segell
Firmat:
En qualitat de:
DNI:
ANNEX IV
Costos previstos segons cada tipus de vegetació
IV.1. Valor-tipus per hectàrea de cada tipus de comunitat vegetal o hàbitat
300.000 pessetes:
Humidals -llacunes, llacs, salines, saladars humits, marjals, mallades- (vegetació submergida, semisubmergida, flotant o de ribera de la zona humida)
275.000 pessetes:
Teixos, grevoleres, til·lers, trèmols, omedes d'om de fulla ampla, fagedes, moixeres de pastors, boixedes arbòries, evònims (Taxus baccata, Ilex aquifolium, Tilia platyphyllos, Populus tremula, Ulmus glabra = U. montana, Fagus sylvatica, Sorbus torminalis, formes arbories de Buxus sempervirens, Evonimus europaeus)
Ginebrars de ginebre marítim i comunitats de camarina (Juniperus oxycedrus subsp. macrocarpa, Corema album)
Pollancredes de xop de l'Eufrates (Populus euphratica = P. ilicitana)
250.000 pessetes:
Llorers (formes silvestres o asilvestrades deLaurus nobilis)
Arganiars (Argania spinosa)
225.000 pessetes:
Nogueres, castanyedes (formes asilvestrades de Juglans regia i Castanea sativa)
200.000 pessetes:
Pinedes de pi roig (Pinus sylvestris)
Saladars amb salados (espècies perennes del gènere Limonium)
Moixeres (Sorbus aria)
180.000 pessetes:
Savines turíferes (Juniperus thurifera)
Antics cultius de atzeroler (Crataegus azarolus)
Vegetacions de dunes interiors, situades a més de 20 km del litoral
Boscos de serves (Sorbus domestica).
160.000 pessetes:
Sureres i rouredes o rebollars de roure martinenc (Quercus suber, Quercus pyrenaica)
Rebollars de roure valencià (Quercus faginea)
140.000 pessetes:
Coscollars i alzinars (Quercus ilex subsp. rotundifolia o ilex)
Freixes de flor, fràngules o falses vernedes (Fraxinus ornus, Rhamnus frangula = Frangula alnus)
Freixes de fulla menuda, omedes de fulla menuda (Fraxinus angustifolia, Ulmus minor)
Salzedes de roca (Salix tarraconensis)
120.000 pessetes:
Pinasses (Pinus nigra subsp. salzmannii)
Ginebrars i savinars arboris no blancs (formes arbòries de Juniperus oxycedrus subsp. badia, Juniperus communis subsp. communis, y Juniperus phoenicea)
àlbers silvestres i salzedes arbòries (Populus alba, Salix alba o formes arbòries d'altres Salix)
110.000 pessetes:
Pinedes de pinastres (Pinus pinater)
Boscos de rosàcies pomoidees -bosquets de pomeres o pereres silvestres- o prunoidees -pruneres, cirerars silvestres-, excepte arços (Malus sp. pl., Pyrus sp. pl., Prunus sp. pl.)
Falguerars, llevat de falguera reial -Pteridium aquilinum- (comunitats de grans falgueres: Dryopteris, Thelypteris, etc.)
Llocs poblats de sanguinyols (Cornus sanguinea)
100.000 pessetes:
Pollancredes silvestres (Populus nigra)
Bosquets d'olivereta (Ligustrum vulgare)
Arços (Crataegus sp. pl.)
Pinedes de pi pinyer (Pinus pinea)
Margalloners arboris (Peus arborescents o arboris de Chamaerops humilis)
90.000 pessetes:
Pinedes de pi blanc (Pinus halepensis)
Pollancredes artificials o semiartificials (Populus sp., principalment P. canadensis o híbrids amb P. nigra)
Ginebrars i savinars (formes no arbòries de Juniperus sp. pl.)
Boixedes no arbòries (Buxus sp. pl.)
80.000 pessetes:
Tamarius (Myricaria germanica, Tamarix sp. pl.)
Bruguerars de bruc boal (Erica arborea)
Salzedes no arbòries (Salix sp. pl.)
Comunitats de marfulls (Viburnum sp. pl.)
Saüquers (Sambucus sp. pl.)
Eucaliptus, xiprerars i pinedes de pins al·lòctons (Eucaliptus sp. pl., Cupressaceae gen. pl., Pinus sp. pl.)
70.000 pessetes:
Ginestars, retamars o gòdues (formes arborescents de Cytisus sp. pl., Genista sp. pl., Retama sp. pl., Sarothamnus sp. pl. o altres de l'espècie de les ginestes)
Matollars de corner (Amelanchier rotundifolia = A. ovalis)
65.000 pessetes:
Coscollars, terrenys amb llentiscles, nogueroles, margalloners no arboris (Quercus coccifera, Pistacia lentiscus, Pistacia terebinthus, Chamaerops humilis)
Baladrers (Nerium oleander)
Bosquines d'arços de baixa talla (Crataegus sp. pl.)
Bosquines de roser canins o coralets (Rosa sp. pl., Berberis sp. pl.)
60.000 pessetes:
Matollars o pastius sobre guixos amb salados (espècies perennes de Limonium sp. pl)
Pastius sobre sòls salins.
Pruneres i fràngules de roca (Prunus prostrata, Rhamnus alpinus, Rhamnus saxatilis)
Bosquines i esbarzers de tipus no mencionats amb antelació -esbarzerars, vidalbars, etc. (Rubus sp. pl., Clematis sp. pl., etc)
55.000 pessetes:
Matollars de mitjana talla -romerars, argelagars, estepars, albadars, etc-.
Matollars de baixa talla -farigolars, tomanins, timoners, etc-.
Espartars i esperters bords
Pastius de regeneració, amb baixa permanència paisatgística pel seu ràpid pas a matollars o màquies
50.000 pessetes:
Pastius de llarga permanència paisatgística
45.000 pessetes:
Vegetacions de penyals -excepte tipus ja mencionats-, pedreguers i coves d'ombria.
40.000 pessetes:
Vegetacions de penyals -excepte savinars-, pedreguers i coves de solana o sobre sòls horitzontals.
IV.2. Factors d'increment (no acumulatius entre ells) sobre el valor-tipus per hectàrea
Fins al 50% si es tracta de conjunts d'exemplars monumentals
Fins al 40% per possessió d'espècies dels annexos I o II del Reial Decret 439/1990 de 30 de març (BOE núm. 82 de 05.04.90) o d'alguna o més de les següents espècies: Limonium dufourei, Limonium cavanillesii, Limonium thiniense, Phyllitis sagittata (=Asplenium sagittatum), Phyllitis scolopendrium, Marsilea sp. pl
Fins al 30% si es posseeixen aïlladament exemplars monumentals
Fins al 30% por possessió d'espècies dels annexos II o IV del Reial Decret 1997/1995 de 7 de desembre (BOE núm. 310 de 28.12.95)
Fins al 20% por possessió d'espècies de l'annex I de l'Ordre de 20 de desembre de 1985, de la Conselleria d'Agricultura i Pesca, sobre protecció d'espècies endèmiques o amenaçades (DOGV núm. 336 de 03.02.86).
Fins al 10% si es posseeix una elevada naturalitat -reduït aspecte d'activitat humana anterior- o bon estat de conservació.
IV.III. Forma de càlcul del valor teòric de la zona
1. Es calcularà la superfície de la parcel·la per a cada comunitat vegetal, arrodonida en unitats de 0,1 ha per a les zones de superfície total inferior a 10 ha i d'1 ha per a les de major grandària. Al terreny definit en la parcel·la per cada comunitat vegetal es denominarà subparcel·la.
2. Es multiplicarà per a cada subparcel·la la superfície en hectàrees pel preu indicat en l'apartat IV.1 de l'annex IV per al tipus de vegetació.
3. S'aplicarà, si s'escau, el percentatge d'increment de valoració per a cada subparcel·la, conforme a allò previst en l'apartat IV.2 de l'annex IV. En el cas que la vegetació d'una subparcel·la no siga uniforme, podrà fragmentar-se en unitats de grandària no inferior a les ja esmentades i aplicar a cadascuna el percentatge que hi corresponga.
4. Se sumaran les diferents quantitats obtingudes per a les subparcel·les i es calcularà el preu conjunt de la parcel·la proposada com a microreserva.
ANNEX V
Documentació tècnica que s'ha
de presentar junt a la sol·licitud
A. Sol·licituds per a compra de terrenys
A.1. Documentació acreditativa de la propietat dels terrenys o de la finca on aquests s'enclaven.
A.2. Nota simple del Registre de la Propietat acreditativa de l'estat registral d'aquesta i de l'absència de càrregues o hipoteques.
A.3. Certificat de la autoritat municipal competent, acreditativa que el terreny està enclavat en sòl no urbanitzable i que no està en tràmit o previsió immediata la seua reconversió de no urbanitzable a qualsevol de les categories anteriorment esmentades.
A.4. Document de compromís de compravenda, firmat pel venedor i el comprador -ha de figurar-hi firma, nom i cognoms i número de DNI o passaport-, amb referència suficient d'identificació de la zona, i amb el preu pactat de l'adquisició. Els firmants tenen llibertat d'incompliment del dit compromís en el cas que no s'aprove la concessió de la subvenció i aquest extrem es pot fer figurar en el document.
A.5. Plànols a escala 1:50.000 i 1:10.000 o 1:5.000, on se'n detalle la localització.
A.6. Plànol cadastral.
A.7. Memòria topogràfica elaborada per un professional competent, amb referència de la superfície de la zona, coordenades UTM dels seus límits preses amb aparell GPS i plànol del terreny a escala adequada de detall. En el cas que es presenten a la zona uns quants dels tipus de vegetació indicats en l'annex IV, s'haurà d'indicar la superfície estimada de cada tipus de vegetació.
A.8. Projecte subscrit per un professional competent en botànica, amb:
a. Descripció bàsica del medi físic (enclavament bioclimàtic, breu descripció de tipus de sòl i roca), de les unitats fitosociològiques o tipus de vegetació i ressenya de les principals singularitats botàniques trobades (espècies endèmiques, rares o amenaçades, exemplares monumentals, etc.).
b. Valoració de l'estat de conservació o naturalitat, o de la presència de factors adequats per al càlcul d'increments de l'apartat IV.2 de l'annex IV.
A.9. Material fotogràfic identificatiu de la zona, aportant-hi almenys 5 diapositives i 1 fotografia de grandària comercial habitual, en què aparega el terreny pres des de diferents angles.
A.10. Càlcul del valor de la subvenció que s'hi sol·licita, d'acord amb la quantitat d'hectàrees (o fraccions d'aquestes) per a cada tipus de vegetació, aplicant, si s'escau, els percentatges d'increments que hi corresponguen (vegeu annex IV).
B. Sol·licituds per a l'elaboració del pla de gestió o altres inversions en conservació
C.1. Documents semblants als de l'apartat A, excepte A4 i A10. No cal aportar-los novament si s'opta simultàniament a ajudes per a l'adquisició del terreny.
C.2. Projecte de l'activitat, subscrit per un professional competent en la matèria respectiva. En el cas d'activitats d'investigació es consideraran competents els titulats universitaris amb títol de doctor.
C.3. En el cas de sol·licitud de redacció d'un pla de gestió o d'altres plans per a desenvolupament d'inversions que no siguen elaborats per tercers, s'aportarà una còpia validada de la documentació acreditativa que es posseeix una titulació acadèmica adequada per a redactar el pla, programa o projecte corresponent.
ANNEX VI
Forma de justificació del desenvolupament de l'activitat
A. Subvencions per a adquisicions de terrenys
A.1. Còpia compulsada de l'escriptura de propietat del terreny a nom de l'entitat sol·licitant. Han de figurar les limitacions d'ús del terreny indicades en l'article 2.3.b.5 de l'ordre de la qual emana aquesta convocatòria d'ajudes.
A.2. Còpia compulsada del document privat o públic que testifique la compravenda, amb indicació de la quantitat pagada. Aquest document serà innecessari si el preu de venda figura ja en l'escriptura.
A.3. Còpia compulsada dels justificants (factures acompanyades pels seus corresponents justificants de pagament) de despeses de l'adquisició, excepte:
- impostos;
- despeses d'adquisició susceptibles de deducció en declaracions fiscals.
B. Subvencions per a desenvolupament d'inversions
Hauran de presentar-se conjuntament els dos tipus de documents següents:
B.1. Factures pagades, acompanyades pels seus corresponents justificants de pagament (rebuts, certificats bancaris de càrrec en compte o qualsevol altre document admissible en dret), emeses per al beneficiari per les empreses o professionals que hagen realitzat i cobrat els serveis (obres, subministraments, etc.). No fan falta per a aquelles despeses que en el projecte d'activitat s'hagueren previst per al seu desenvolupament per la mateixa família perceptora de l'ajuda -es recorda que aquesta modalidad sense presentació de factures només pot ser exercida per persones físiques, i no por ens o entitats col·lectives-.
B.2. Memòries o documents tècnics:
- Per als casos de redacció de plans de gestió o d'altres tipus de plans, programes o projectes d'inversió, es presentarà el document tècnic elaborat, acompanyat per elements adequats per a la seua interpretació (plànols, fotografies, quadres, etc.)
- Per a la resta d'actuacions, es presentarà una memòria de l'activitat realitzada, a tall de menut informe. En el cas d'haver-se generat estructures, fet plantacions o modificat l'estructura de la vegetació, s'aportaran fotografies de l'estat corresponent abans i després de les actuacions.

linea
Mapa web