Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 90/2001, de 22 de maig, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació. [2001/X4954]

(DOGV núm. 4006 de 24.05.2001) Ref. Base de dades 2177/2001

DECRET 90/2001, de 22 de maig, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació. [2001/X4954]
Recentment el Govern Valencià ha aprovat, mitjançant el Decret 41/2001, de 27 de febrer, el Reglament d'Organització i del Règim Jurídic del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF).
Després de la posada en funcionament de l'organisme autònom SERVEF, creat per la Llei 3/2000, de 17 d'abril, de la Generalitat Valenciana, es fa necessària una nova estructura de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, a fi d'adequar els mitjans personals i materials, de mode concorde amb l'actual reorganització, perquè quede garantida una gestió eficaç.
En conseqüència, en virtut de les atribucions conferides en els articles 35.f), 69 i 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, a proposta del conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació, i amb la deliberació prèvia del Govern Valencià, en la reunió del dia 22 de maig de 2001,
DECRETE
TÍTOL I
Dels òrgans de la conselleria
Disposicions generals
Article 1
La Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, com a departament responsable del Govern Valencià en matèries d'economia, hisenda, de foment de l'ocupació i l'economia social, formació professional i intermediació entre l'oferta i la demanda laboral, exerceix en aquestes àrees les màximes competències que legalment té atribuïdes, sota la superior direcció del conseller, i s'estructura en dos nivells: directiu i administratiu.
Article 2
El conseller és la superior autoritat de la conselleria. Exerceix les competències inherents al seu càrrec i té atribuïdes les funcions que determina l'article 35 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià. Correspondrà al conseller resoldre en última instància els recursos administratius que s'interposen contra resolucions de la sotssecretaria, secretaria general o de les direccions generals, llevat de les excepcions establides en les lleis i els reglaments. Igualment resoldrà els recursos d'alçada presentats contra els actes del director del SERVEF, en els termes previstos en la normativa vigent.
Article 3
1. El nivell directiu de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació queda integrat per les unitats següents:
a) La Sotssecretaria de Política Pressupostària i Tresor.
b) La Secretaria General.
c) La Direcció General d'Economia.
d) La Direcció General de Tributs
e) La Direcció General de Patrimoni.
f) La Direcció General de Treball i Seguretat Laboral.
g) La Intervenció General.
2. En cas d'absència, vacant o malaltia del conseller, i llevat del que estableix l'article 16.i) de la Llei de Govern Valencià, serà substituït en les seues funcions pel sotssecretari de Política Pressupostària i Tresor, pel secretari general o pels directors generals, segons l'ordre establit en el punt 1 d'aquest article.
Article 4
Presidit pel conseller, es constitueix un Consell de Direcció format pel sotssecretari de Política Pressupostària i Tresor, el secretari general, els directors d'ens i organismes adscrits a la conselleria, els directors generals i l'interventor general. Així mateix podran assistir-hi aquells responsables d'òrgans, serveis o unitats administratives que el conseller estime convenient en cada moment.
Aquest Consell de Direcció tindrà com a funció l'assistència al conseller en l'elaboració del programa d'activitats de la conselleria.
Article 5
Directament dependent del conseller es troba el Gabinet, com a òrgan de suport, assessorament i assistència immediata a aquest, que realitzarà les funcions que aquell li encarregue.
Article 6
Dins de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, com a òrgans col·legiats, actuaran la Comissió Tècnica del Joc i la Junta Superior de Contractació Administrativa.
Article 7
El nivell administratiu està integrat per les unitats dependents dels centres directius i, si és el cas, directament del conseller.
TÍTOL II
De l'estructura i funcions dels òrgans directius
CAPÍTOL I
De la Sotssecretaria de Política Pressupostària i Tresor
Article 8
Sota l'autoritat del conseller, la Sotssecretaria de Política Pressupostària i Tresor és el centre directiu al qual correspon la direcció, la coordinació i l'impuls de la política pressupostària i de despesa pública de la Generalitat Valenciana, en concret la tramitació i resolució de tots els assumptes que les disposicions vigents atribueixen a la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació en matèria de pressupostos de la Generalitat Valenciana.
Igualment, li correspondrà a la Sotssecretaria de Política Pressupostària i Tresor la direcció de les nòmines de la Generalitat Valenciana, així com l'exercici de les funcions establides en la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana per a la Tresoreria.
Depenent de la Sotssecretaria de Política Pressupostària i Tresor s'integren les àrees següents:
– Àrea de Tresoreria
– Àrea d'Anàlisi i Avaluació de la Despesa Pública
– Àrea d'Elaboració i Programació Pressupostària.
La Sotssecretaria de Política Pressupostària i Tresor exercirà les competències següents:
1. En el marc funcional de l'Àrea de Tresoreria:
a) L'obtenció de finançament a curt termini per a assegurar liquiditat suficient, en el marc del que preveu l'article 39 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana.
b) L'optimació dels recursos i excedents de la Tresoreria de la Generalitat Valenciana, així com la coordinació dels recursos pressupostaris transferits al sector públic.
c) La coordinació i execució de les relacions juridicoadministratives que la Tresoreria, per raó de la gestió de les seues competències, poguera desenvolupar amb les entitats de crèdit.
d) Aplicar el principi d'unitat de caixa, a través de la centralització de tots els fons i valors generats per operacions pressupostàries i extrapressupostàries.
2. En el marc funcional de l'Àrea d'Anàlisi i Avaluació de la Despesa Pública:
a) Seguiment de l'evolució de la despesa pública, per a proposar les mesures necessàries perquè l'execució es desenvolupe d'acord amb els principis d'eficiència i economia.
b) Planificar i coordinar els distints aspectes de caràcter pressupostari, comuns al sector públic.
c) Coordinació i control dels processos de nòmines del personal al servei de la Generalitat Valenciana i altres òrgans de l'administració autonòmica, així com dels costos socials vinculats a aquests.
3. En el marc funcional de l'Àrea d'Elaboració i Programació Pressupostària:
a) El desenvolupament i la coordinació de totes les actuacions dirigides a l'elaboració del pressupost.
b) Anàlisi i seguiment dels ingressos i coordinació financera i pressupostària amb l'administració de l'Estat i altres administracions públiques, i en particular, en matèria de finançament de les comunitats autònomes.
c) Tramitació de les modificacions pressupostàries.
d) Gestió de les competències financeres que en matèria d'hisendes locals té atribuïdes la Generalitat Valenciana.
CAPÍTOL II
De la Secretaria General
Article 9
La Secretaria General exercirà les competències que el conseller li encarregue i les que té atribuïdes d'acord amb l'article 75 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, i en especial:
a) Elaborar projectes o plans d'actuació i programes de necessitats i l'avantprojecte de pressupostos de la conselleria, també li correspon la gestió econòmica i administrativa d'aquesta.
b) Prestar assistència tècnica i informar de la procedència legal i viabilitat econòmica dels seus programes d'actuacions al conseller, al sotssecretari de Política Pressupostària i Tresor i als directors generals, i proposar compilacions de les disposicions vigents que afecten la conselleria, així com les refoses i revisions de textos legals que es consideren oportunes exercint la competència de coordinació que li atribueix l'article 5.1, paràgraf primer, del Decret 27/2001, de 30 de gener, del Govern Valencià, d'Organització i Règim de Funcionament dels Serveis Jurídics de la Generalitat Valenciana– i tenir cura de les publicacions tècniques, periòdiques o no, de la conselleria.
c) Exercir la direcció i coordinació de les direccions generals i dels serveis territorials de la conselleria.
d) Establir els mitjans d'informació necessaris per a mantenir al nivell directiu de la conselleria al corrent de totes les activitats d'aquesta.
e) Informar sobre els assumptes que el conseller ha de sotmetre al Govern Valencià o al president de la Generalitat.
f) Dirigir i coordinar les relacions institucionals de la conselleria, així com donar suport tècnic i administratiu a les relacions que aquesta mantinga amb les distintes administracions i amb entitats públiques o privades.
g) Dirigir i coordinar la negociació de qualsevol transferència de competències relatives a la conselleria.
h) Dirigir, coordinar i supervisar tots els serveis i dependències d'utilització comuna de la conselleria.
i) La millora de l'organització, mètodes, control de qualitat i del funcionament en general dels serveis dels distints centres de la conselleria, així com l'explotació i millora dels sistemes informàtics de caràcter corporatiu del procés de gestió economicofinancer i la informàtica departamental de la conselleria.
2. La Secretaria General coordinarà la labor de l'Àrea Jurídica amb els òrgans directius i les unitats administratives de la conselleria. Aquesta Àrea Jurídica s'integra en el Gabinet Jurídic de la Generalitat Valenciana, sense perjudici que ha de prestar les seues funcions en la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, d'acord amb el que estableix l'article 5 de l'esmentat Decret 27/2001, de 30 de gener, del Govern Valencià, d'Organització i Règim de Funcionament dels Serveis Jurídics de la Generalitat Valenciana.
Article 10
1. La Secretaria General Administrativa, depenent de la Secretaria General, atendrà la totalitat dels serveis generals de la conselleria.
2. L'Àrea d'Organització i Sistemes d'Informació depén també de la Secretaria General i les seues funcions són la direcció de tots els serveis informàtics i aplicacions corporatives del circuit economicofinancer, així com les departamentals de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, la gestió general del Centre de Sistemes d'Informació d'Economia, Hisenda i Ocupació –al davant del qual hi haurà un director tècnic, directament depenent de l'Àrea – i l'elaboració i el seguiment del Pla Tecnològic de Sistemes i Aplicacions de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació; així com la coordinació en matèries de la seua competència amb els òrgans paral·lels dels organismes autònoms adscrits a la conselleria.
CAPÍTOL III
De la Direcció General d'Economia
Article 11
La Direcció General d'Economia és el centre directiu al qual correspon la gestió de les competències previstes en l'Estatut d'Autonomia en matèria de planificació de l'activitat econòmica. En particular té com a funcions:
a) Formular la programació del sector públic valencià, amb especial atenció al programa plurianual d'inversions, i coordinar els plans sectorials, assegurant-ne la congruència amb els objectius del programa a mig termini.
b) Preparar i presentar els projectes d'inversió susceptibles de ser cofinançats amb fons europeus.
c) Col·laborar amb altres administracions públiques valencianes amb la finalitat que els seus plans i programes, especialment, els d'inversions, siguen congruents amb els de l'administració autonòmica.
d) Establir els canals de relació necessaris amb els sindicats i les organitzacions empresarials, representatius en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, amb la finalitat que subministren el seu assessorament i la seua col·laboració en l'elaboració dels programes econòmics del Govern Valencià.
e) Realitzar, promoure i difondre estudis encaminats a un millor coneixement de la realitat econòmica valenciana, tant en els aspectes estructurals com conjunturals.
f) Planificar i aplicar la política regional que acorde el Govern Valencià en el marc establit per l'administració Central de l'Estat, la Unió Europea i el propi de la Generalitat.
g) Conéixer, difondre, planificar i controlar els fons europeus gestionats pels centres directius de la Generalitat Valenciana.
h) Dur a terme la coordinació i el control de les ajudes públiques concedides per la Generalitat, en el marc de la política de competència de la Unió Europea.
i) Gestionar el Programa d'Incentius Regionals a la Inversió.
j) Gestionar el Programa de Desenvolupament Local.
k) Planificar la participació de la Generalitat Valenciana en el Fons Social Europeu i la seua gestió.
l) Les competències que en matèria de mediació d'assegurances privades corresponen a la Generalitat Valenciana.
De la Direcció General d'Economia depén l'Àrea d'Economia i Fons Comunitaris.
Article 12
A l'Àrea d'Economia i Fons Comunitaris li corresponen les funcions següents.
a) Atendre l'objectiu bàsic d'aprofitar al màxim els recursos pressupostaris procedents de la Unió Europea, mitjançant el seu coneixement i difusió, i assegurar el compliment de les polítiques europees en matèria de gestió dels fons, coordinant els corresponents serveis de la direcció general.
b) La coordinació amb altres òrgans de l'administració autonòmica, amb els quals hagen de relacionar-se els serveis en què s'estructura aquesta Àrea d'Economia i Fons Comunitaris, en relació amb les tasques de caràcter horitzontal que la direcció general té encarregades.
c) Conéixer i estudiar les distintes fonts de finançament comunitari i la seua difusió als distints òrgans gestors de la Generalitat Valenciana.
d) El seguiment del compliment de les normes reguladores del funcionament administratiu de la direcció general.
CAPÍTOL IV
De la Direcció General de Tributs
Article 13
La Direcció General de Tributs és el centre directiu al qual corresponen totes aquelles funcions que corresponguen a la Generalitat Valenciana en matèria de tributs; entre altres, exerceix les següents:
a) La gestió, la recaptació i la inspecció dels tributs cedits per l'administració de l'Estat a la Generalitat.
b) La direcció de la gestió i el control del nivell d'execució dels ingressos tributaris i no tributaris de la Generalitat.
c) La inspecció i la recaptació executiva dels ingressos de la Generalitat, dels seus organismes autònoms i de les altres entitats públiques de la Generalitat.
d) L'estudi i la preparació de les normes de naturalesa tributària, així com l'emissió d'instruccions i circulars per al seu compliment.
e) Efectuar les anàlisis i els estudis d'aquelles qüestions de caràcter fiscal que afecten directament o indirectament la Comunitat Valenciana.
f) Gestió, recaptació i inspecció de les fiances urbanes.
CAPÍTOL V
De la Direcció General de Patrimoni
Article 14
La Direcció General de Patrimoni és el centre directiu al qual corresponen les funcions previstes en la Llei de Patrimoni de la Generalitat Valenciana per a la gestió d'aquest, així com aquelles altres previstes en la normativa reguladora de la Junta Superior de Contractació Administrativa de la Generalitat Valenciana i del Parc Mòbil del Govern Valencià i la seua Administració; entre altres, exerceix les següents:
a) Gestió de les competències que la Llei de Patrimoni de la Generalitat atribueix a la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació.
b) Dotació d'edificis administratius al Govern Valencià per a cobrir les seues necessitats.
c) Redacció de projectes, direcció d'obres i gestió tècnica dels immobles de la Generalitat Valenciana, així com la contractació de les obres i assistències tècniques en obres necessàries a aquesta finalitat.
d) L'organització, el funcionament, la contractació i la gestió econòmica i pressupostària del Parc Mòbil Centralitzat del Govern Valencià i la seua Administració, i de qualssevol altres immobles patrimonials que presten els seus serveis als distints òrgans de la Generalitat Valenciana, i la gestió dels quals se li encarregue.
e) Manteniment i gestió del Registre Oficial de Contractistes i Empreses Classificades i del Registre Oficial de Contractes de la Generalitat Valenciana.
f) Gestió i resolució dels expedients de contractació de béns i serveis declarats d'adquisició centralitzada.
g) Les competències que li atribueix la normativa reguladora de la Junta Superior de Contractació Administrativa i l'exercici de les funcions de la Secretaria d'aquest òrgan.
h) Les funcions inherents a la valoració i informació urbanística, relativa als béns immobles sobre els quals té competència la Direcció General de Patrimoni.
CAPÍTOL VI
De la Direcció General de Treball i Seguretat Laboral
Article 15
A la Direcció General de Treball i Seguretat Laboral li correspon l'exercici de les funcions de prevenció i protecció de la salut laboral, la regulació de les condicions individuals i col·lectives de treball en els casos en què legalment pertoque, les funcions de mediació, arbitratge i conciliació laboral; així com les competències en l'exercici d'Autoritat Pública, el Registre de Cooperatives de la Comunitat Valenciana i els registres administratius d'entitats d'Economia Social, i la inspecció i, si és el cas, sanció.
De la Direcció General de Treball i Seguretat Laboral depén l'Àrea de Relacions Laborals i Seguretat Laboral.
Article 16
En l'Àrea de Relacions Laborals i Seguretat Laboral s'enquadren les funcions relacionades amb les matèries següents:
a) L'execució de la legislació laboral de l'Estat.
b) Ordenar, en el seu àmbit funcional, l'actuació de la Inspecció de Treball, així com resoldre els expedients sancionadors de l'ordre social i de prevenció de riscos laborals.
c) Elaborar i aplicar els plans dirigits a prevenir els accidents de treball i les malalties professionals, i la promoció de la salut laboral.
d) Exercir les facultats transferides a la Generalitat Valenciana en matèria de representació col·lectiva i dret de reunió dels treballadors.
e) Fomentar l'increment de la productivitat a través d'estudis, assessoraments i resolucions sobre sistemes d'organització del treball i relacions humanes en els centres de treball.
f) L'exercici de les competències atribuïdes a la Generalitat en matèria d'oci i temps lliure dels treballadors.
g) Dirigir i coordinar tècnicament i funcionalment les actuacions dels serveis territorials i els centres que en depenen, en les matèries de la seua competència.
h) Exercir les competències que comporten l'exercici d'Autoritat Pública, el Registre de Cooperatives de la Comunitat Valenciana i els registres administratius d'entitats d'Economia Social, i la inspecció i, si és el cas, sanció.
CAPÍTOL VII
De la Intervenció General
Article 17
Corresponen a la Intervenció General les funcions establides en la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, i en concret el control de tots els actes de l'administració de la Generalitat, les seues entitats autònomes i empreses públiques, que donen lloc al reconeixement de drets i obligacions de contingut econòmic, així com dels ingressos i pagaments que se'n deriven, i de la recaptació, inversió o aplicació en general dels seus cabals amb la finalitat d'assegurar que l'administració de la seua hisenda s'ajuste a les disposicions aplicables en cada cas. Tindrà el triple caràcter de centre directiu de la comptabilitat pública, centre de control intern i centre de control financer.
La Intervenció General s'estructura en les unitats següents:
– Viceintervenció General de Funció Interventora.
– Viceintervenció General de Control Financer.
– Viceintervenció General de Comptabilitat Pública.
– Intervencions delegades
Article 18
1. A la Viceintervenció General de Funció Interventora li corresponen les funcions següents:
a) La coordinació de l'activitat fiscalitzadora de les intervencions delegades, en els distints òrgans de la Generalitat Valenciana.
b) Tramitació d'expedients sobre discrepàncies.
c) Estudi i proposta de circulars i instruccions en matèria pròpia de la seua competència.
d) Assumptes interns i personal de la Intervenció General.
e) L'avaluació, en la forma que es dispose reglamentàriament, del grau d'economia, eficiència i eficàcia en l'execució dels programes de les seccions i serveis de l'administració de la Generalitat Valenciana, i dels seus organismes autònoms administratius.
2. A la Viceintervenció General de Control Financer li corresponen les funcions següents:
a) Elaboració i proposta d'aprovació del pla anual d'auditories d'empreses públiques, ens públics no administratius i universitats.
b) Elaboració i proposta d'aprovació del pla anual de control de perceptors de Fons Europeus.
c) Elaboració dels plans específics d'auditories a persones físiques o jurídiques que gaudisquen de subvencions, préstecs, avals i altres ajudes de la Generalitat Valenciana.
d) Direcció i revisió dels treballs d'auditoria realitzats en aplicació dels plans anteriorment exposats.
e) Aplicació dels controls de qualitat establits per la Intervenció General, tant per als treballs que es realitzen en col·laboració amb firmes privades d'auditoria, com per als que s'efectuen per mitjans propis.
f) Emissió d'informes especials, dictàmens i certificats relatius al control financer.
g) Estudi i proposta de circulars i instruccions en l'àmbit de la seua competència.
3. A la Viceintervenció General de Comptabilitat Pública li corresponen les funcions següents:
a) Estudi del Pla General de Comptabilitat de la Generalitat Valenciana per a la seua elevació al conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació, d'acord amb el Pla Marc de Comptabilitat de l'administració General de l'Estat.
b) Estudi dels plans especials per a la seua elevació a la Intervenció General.
c) Sol·licitar i examinar aquella documentació que siga necessària per a l'adequada elaboració del Compte General de la Generalitat Valenciana.
d) Preparació i tramesa del Compte General a la Sindicatura de Comptes i al Tribunal de Comptes, així com d'aquells altres documents que siguen sol·licitats per aquests òrgans.
e) Estudi i proposta en l'elaboració de circulars i instruccions en l'àmbit de la seua competència.
f) Estudi i proposta dels comptes del sector públic de la Generalitat Valenciana de forma homogènia als comptes nacionals.
4. A més de l'estructura orgànica i funcional dels serveis centrals anteriorment assenyalats, la Intervenció General tindrà en cadascuna de les seccions pressupostàries de l'administració de la Generalitat Valenciana, en els serveis territorials de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, en la Tresoreria de la Generalitat, així com en aquelles direccions generals, o qualsevol altra unitat administrativa que, per les seues característiques i dimensió pressupostària ho aconsellen, una Intervenció Delegada, al davant de la qual hi haurà un interventor delegat. A aquestes intervencions delegades els correspon l'exercici de les funcions comptables i de control intern de l'actuació dels òrgans o organismes que tinguen assignats.
TÍTOL III
Dels òrgans col·legiats
CAPÍTOL I
De la Comissió Tècnica del Joc
Article 19
Correspon a la Comissió Tècnica del Joc la direcció, la coordinació, el control, la gestió i la inspecció del joc en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, i especialment:
a) Estudi i proposició al conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació de les disposicions de caràcter general.
b) Estudi i proposició de les altes i baixes del Catàleg de Jocs.
c) Proposar al conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació les resolucions que siguen de la seua competència.
d) Programar i ordenar les inspeccions en tots els locals on es practiquen jocs de sort, envit o atzar.
e) Tramitar els expedients de sancions la resolució dels quals siga competència del Govern Valencià o del conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació, i informar sobre la resta de propostes de sanció en els casos en què així s'establisca reglamentàriament.
f) Establir els estudis a què s'hagen de sotmetre les autoritzacions del joc.
g) Dirigir instruccions als serveis perifèrics i coordinar la seua activitat.
h) Resoldre els expedients de modificació de les llicències d'instal·lació de casinos, autoritzar la transmissió d'accions i participacions, i resoldre els expedients d'autoritzacions de sales de bingo, empreses de serveis, empreses operadores i salons de joc.
i) Emetre els informes en matèria de jocs d'atzar que li siguen sol·licitats pels organismes competents, i elevar les normes i propostes oportunes.
j) La resta de competències que li siguen atribuïdes per norma legal o reglamentària.
Article 20
La Comissió Tècnica del Joc estarà integrada per:
a) El president, que serà el titular de la Secretaria General de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, quatre vocals nomenats pel conseller, i un secretari que hi actuarà amb veu i vot.
b) La preparació, l'impuls i l'execució dels acords de la Comissió Tècnica del Joc corresponen a una Secretaria al davant de la qual hi haurà el cap de Servei del Joc, els funcionaris de la qual quedaran adscrits a la Secretaria General de la conselleria.
CAPÍTOL II
De la Junta Superior de Contractació Administrativa
Article 21
Corresponen a la Junta Superior de Contractació Administrativa de la Generalitat Valenciana les funcions que se li atribueixen en la normativa de la seua creació.
TÍTOL IV
De les direccions territorials
Article 22
1. Territorialment, la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació s'organitza en serveis centrals i serveis territorials.
2. Els serveis centrals tenen competència sobre tot el territori de la Comunitat Valenciana.
3. Els serveis territorials són l'expressió organitzativa del principi de desconcentració que regeix l'activitat administrativa de la conselleria i depenen orgànicament de la Secretaria General i funcionalment d'aquesta i de cada direcció general o organisme autònom, en les matèries de les respectives competències.
Article 23
Els serveis territorials de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, d'àmbit provincial, exerceixen les competències que legalment o reglamentàriament tinguen atribuïdes, i s'estructuren en:
– Direcció Territorial d'Economia i Hisenda.
– Direcció Territorial d'Ocupació i Treball.
Article 24
1. Al davant de la Direcció Territorial d'Economia i Hisenda hi haurà un director nomenat pel conseller, que tindrà caràcter de delegat de l'administració financera de la Generalitat i representant permanent de la conselleria en el terme de la seua jurisdicció en el seu àmbit competencial.
Amb aquest caràcter i representació exercirà la direcció immediata de tots els serveis, programes i activitats que en matèria econòmica i tributària despleguen els diversos òrgans integrats en la Direcció Territorial d'Economia i Hisenda, així com les funcions de direcció, coordinació i control d'aquells, i serà l'òrgan regular i normal de relació amb els serveis centrals.
2. Al davant de la Direcció Territorial d'Ocupació i Treball hi haurà un director nomenat pel conseller que exercirà les funcions de foment d'ocupació, treball i seguretat laboral, formació i inserció professional i intermediació laboral, circumscrites a la seua província, i tindrà el caràcter de representant de la conselleria en el terme de la seua jurisdicció en el seu àmbit competencial.
Les direccions territorials d'Ocupació i Treball s'estructuren en l'Àrea Territorial de Treball, que dependrà orgànicament del director territorial d'Ocupació i Treball, i funcionalment d'aquest i del director general de Treball i Seguretat Laboral; i en la Direcció Territorial d'Ocupació del SERVEF, amb rang d'àrea, sense perjudici del que estableixen les disposicions reglamentàries reguladores del SERVEF.
3. Correspondrà a les direccions territorials exercir i vetlar pel correcte desplegament de les competències pròpies de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació en el respectiu àmbit territorial i material, mentre no es troben específicament atribuïdes a altres òrgans de l'administració. Per al correcte exercici de les seues funcions tindran atribuïdes les competències assenyalades en les normes legals i reglamentàries.
4. Contra els actes emanats dels directors territorials podrà interposar-se, si és el cas, recurs davant el secretari general o els directors generals que siguen competents per raó de la matèria, llevat de les especialitats que preveja la legislació tributària.
TÍTOL V
Del ens i organismes
Article 25
Adscrits a la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, i amb les funcions establides per la seua normativa específica reguladora, actuaran:
1. L'Institut Valencià de Finances (IVF) com entitat de dret públic, creat mitjançant la Llei 7/1990, de 28 de desembre, de la Generalitat Valenciana.
2. L'Institut Valencià d'Estadística (IVE) com entitat autònoma de caràcter administratiu, creat per la Llei 14/1997, de 26 de desembre, de la Generalitat Valenciana.
3. El Servei Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF), creat com organisme autònom de naturalesa administrativa mitjançant la Llei 3/2000, de 17 d'abril, de la Generalitat Valenciana.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Queda adscrit a la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació el Comité Econòmic i Social de la Comunitat Valenciana.
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA
1. Les unitats i els llocs de treball de nivell administratiu continuaran subsistents i seran retribuïdes a càrrec dels mateixos crèdits pressupostaris, fins que s'aproven les relacions de llocs de treball adaptades a l'estructura orgànica d'aquest reglament, sense perjudici que des del moment de la seua entrada en vigor es produïsquen determinats canvis d'adscripció d'unitats administratives, d'acord amb la reorganització efectuada.
2. Als efectes del que estableix l'apartat anterior, les unitats la denominació de les quals no haja canviat, passaran a dependre, amb els seus actuals mitjans personals i materials, de les unitats superiors que disposa el reglament.
3. Per a l'exercici de les competències pròpies del conseller i del secretari general i en relació amb el Servei Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF), el conseller i el secretari general podran demanar a les unitats administratives els informes que resulten pertinents.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Es deroguen el Decret 84/2000, de 6 de juny, del Govern Valencià, pel qual s'aprovà el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, i les altres normes d'igual o inferior rang que s'oposen al que estableix el present decret.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
El conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació dictarà totes aquelles disposicions i resolucions que requerisca l'aplicació i el desplegament del que disposa el present decret.
Segona
El present decret entrarà en vigor el mateix dia de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 22 de maig de 2001
El president de la Generalitat Valenciana,
EDUARDO ZAPLANA HERNÁNDEZ-SORO
El conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació,

linea
Mapa web