Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDRE d'11 de setembre de 2001, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es desplega el Decret 90/2001, de 22 de maig, del Govern Valencià, que aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació. [2001/X9166]

(DOGV núm. 4092 de 24.09.2001) Ref. Base de dades 3875/2001

ORDRE d'11 de setembre de 2001, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es desplega el Decret 90/2001, de 22 de maig, del Govern Valencià, que aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació. [2001/X9166]
El Decret 90/2001, de 22 de maig del Govern Valencià, reestructura la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, després de posar-se en funcionament el Servei Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF), i atribueix les competències als òrgans que la integren.
Correspon ara d'acord amb l'article 71 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, el desplegament orgànic de la Conselleria al conseller, establint les funcions que han d'exercir les unitats que s'incardinen en els distints òrgans, d'acord amb les competències que els han sigut atribuïdes.
Per tot això, i fent ús de les facultats que m'atribueix el Decret 90/2001, de 22 de maig, del Govern Valencià i els articles 35. e) i 71 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià,
ORDENE
Article 1. Del Gabinet del conseller
Dependent del Gabinet del conseller hi haurà el Gabinet de Planificació i Estudis al qual li correspondran les funcions de seguiment dels plans, programes i actuacions de la Conselleria i, si és el cas, dels ens o organismes adscrits a aquesta.
Article 2. De la Sotssecretaria de Política Pressupostària i Tresor
La Sotssecretaria de Política Pressupostària i Tresor, sota l'autoritat del conseller, és el centre directiu al qual li correspon la direcció, la coordinació i l'impuls de la política pressupostària i despesa pública de la Generalitat Valenciana, en concret la tramitació i resolució de tots els afers que les disposicions vigents atribueixen a la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, en matèria de pressupostos de la Generalitat Valenciana.
Igualment, li correspon la direcció de les nòmines de la Generalitat Valenciana, així com l'exercici de les funcions que el text refós de la Llei d'Hisenda assigna a la Tresoreria. A aquest efecte la Sotssecretaria de Política Pressupostària i Tresor serà competent per a la gestió i administració de tots els recursos de la Generalitat Valenciana i les seues entitats autònomes, i per a la gestió de les seues disponibilitats líquides, que es realitzarà d'acord amb criteris d'eficiència en la gestió, estabilitat del finançament i minimització de costos.
Dependent de la Sotssecretaria de Política Pressupostària i Tresor s'integren les àrees següents:
Àrea de Tresoreria.
Àrea d'Elaboració i Programació Pressupostària.
Àrea d'Anàlisi i Avaluació de la Despesa Pública..
La Sotssecretaria de Política Pressupostària i Tresor exercirà les competències següents:
I. En el marc funcional de l'Àrea de Tresoreria:
a) L'obtenció de finançament a curt termini per a assegurar liquiditat suficient en el marc del que preveu l'article 39 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana.
b) L'optimització dels recursos i excedents de la Tresoreria de la Generalitat Valenciana, així com la coordinació dels recursos pressupostaris transferits al Sector Públic.
c) La coordinació i execució de les relacions juridicoadministratives que la Tresoreria, per raó de la gestió de les seues competències, puga realitzar amb les entitats de crèdit.
d) Aplicar el principi de la unitat de caixa, a través de la centralització de tots els fons i valors generats per operacions pressupostàries i extrapressupostàries.
II. En el marc funcional de l'Àrea d'Elaboració i Programació Pressupostària
a) El desenvolupament i la coordinació de totes les actuacions dirigides a l'elaboració del pressupost.
b) Anàlisi i seguiment dels ingressos i coordinació financera i pressupostària amb l'administració de l'Estat i altres administracions públiques, i en particular, en matèria de finançament de les comunitats autònomes.
c) Tramitació de les modificacions pressupostàries.
d) Gestió de les competències financeres que en matèria d'hisendes locals té atribuïdes la Generalitat.
III. En el marc funcional de l'Àrea d'Anàlisi i Avaluació de la Despesa Pública:
a) Seguiment de l'evolució de la despesa pública, per a proposar les mesures necessàries perquè l'execució es realitze d'acord amb els principis d'eficiència i economia.
b) Planificar i coordinar els distints aspectes de caràcter pressupostari, comuns al sector públic.
c) Coordinació i controls dels processos de nòmines del personal al servei de la Generalitat Valenciana i altres òrgans de l'administració autonòmica, així com dels costos socials vinculats a aquests.
2.1 L'Àrea de Tresoreria, que atén l'objectiu bàsic de gestionar i administrar tots els recursos financers de la Generalitat Valenciana i les seues entitats autònomes, així com les seues disponibilitats líquides, s'estructura a través de les unitats següents:
Servei de Gestió Financera.
Servei de Dipòsits, Fiances i Recaptació.
2.1.1. Servei de Gestió Financera, que té atribuïdes les funcions següents:
a) Coordinació i seguiment de totes les actuacions necessàries per a assegurar la correcta gestió de pagaments i ingressos de la Tresoreria de la Generalitat Valenciana.
b) Proposta i desenvolupament de la planificació de l'endeutament de la Tresoreria a curt termini, de disposició i consignació de recursos financers entre les entitats de crèdit, així com del funcionament normal dels productes i comptes gestionats per la Tresoreria.
c) Posada en funcionament i coordinació dels projectes informàtics dirigits a la millora de la gestió financera de la Tresoreria.
d) La gestió de totes les actuacions necessàries per a l'obtenció del finançament a curt termini per a assegurar la liquiditat suficient de la Tresoreria i per a cobrir, totalment o parcialment, riscos de tipus d'interés o d'altre tipus inherents a les operacions de Tresoreria.
2.1.2 Servei de Dipòsits, Fiances i Recaptació, que té atribuïdes les funcions següents:
a) Coordinació i seguiment de totes les actuacions per a assegurar la correcta gestió de la Caixa General de Dipòsits, els avals i les fiances de la Generalitat Valenciana.
b) La gestió de les competències que en matèria de recaptació té assignades la Tresoreria de la Generalitat.
c) Control i seguiment dels embargaments.
d) Actualització i seguiment de la regulació legal existent en la matèria.
2.2 L'Àrea d'Elaboració i Programació Pressupostària, s'estructura a través de les unitats següents:
Servei d'Elaboració Pressupostària.
Servei d'Administració del Pressupost.
Servei de Coordinació Juridicopressupostària
2.2.1 Servei d'Elaboració Pressupostària, que té atribuïdes les funcions següents:
a) Coordinació del procés d'elaboració de l'avantprojecte de llei de pressupostos de la Generalitat Valenciana, així com el desenvolupament, l'anàlisi i, si és el cas, la implantació de noves tècniques de processos pressupostaris.
b) Seguiment de l'execució de l'estat d'ingressos, així com coordinar les actuacions competència de la Sotssecretaria durant el procés de tancament de l'exercici.
c) Estudi, anàlisi i seguiment dels recursos del Sector Públic Valencià, i en particular, els relatius al sistema de finançament de les comunitats autònomes i les transferències de recursos procedents d'altres administracions o ens públics.
d) Coordinar les relacions financeres amb altres administracions i ens públics.
2.2.2 Servei d'Administració del Pressupost, que té atribuïdes les funcions següents:
a) Tramitació de les modificacions pressupostàries.
b) Coordinació de les actuacions competència de la Sotssecretaria durant el procés d'obertura de l'exercici.
c) Seguiment de l'evolució de l'execució dels crèdits pressupostaris.
d) Coordinació amb els òrgans responsables de la gestió econòmica en les distintes conselleries.
2.2.3. Servei de Coordinació Juridicopressupostària, que té atribuïdes les funcions següents:
a) Gestió de les competències que en matèria d'hisendes locals atribuïsquen les lleis a la Generalitat Valenciana.
b) Tramitació dels expedients de compensació d'ofici de deutes contrets per les corporacions locals.
c) Elaboració d'informes, en el marc de la normativa en vigor, de tota actuació administrativa amb transcendència pressupostària plurianual.
d) Suport jurídic a totes les actuacions realitzades en l'àmbit competencial de la Sotssecretaria.
2.3 L'Àrea d'Anàlisi i Avaluació de la Despesa Pública, s'estructura a través de les unitats següents:
Servei de Planificació i Coordinació de la Despesa Pública
Servei de Coordinació de Nòmines
2.3.1 Servei de Planificació i Coordinació de la Despesa Pública, que té atribuïdes les funcions següents:
a) Elaboració dels estudis i propostes necessaris per a assegurar una evolució racional de la despesa pública.
b) Informe i seguiment de totes aquelles actuacions administratives de les quals es deriven despeses en matèria de personal.
c) Preparació dels informes preceptius per a la modificació de les condicions retributives del personal al servei de la Generalitat Valenciana, així com l'elaboració de les propostes d'autorització de la massa salarial dels convenis o acords col·lectius del personal laboral.
d) Anàlisi i avaluació dels pressupostos de les entitats autònomes i empreses de la Generalitat, així com dels programes d'actuació, inversió i finançament de les empreses públiques, i de les necessitats en les despeses d'explotació de les entitats autònomes i empreses de la Generalitat.
2.3.2. Servei de Coordinació de Nòmines, que té atribuïdes les funcions següents:
a) Elaboració de les normes i directrius per a la confecció de la nòmina, així com les seues incidències i variacions, de tot el personal al servei de la Generalitat Valenciana.
b) Centre d'informació i formació d'usuaris del sistema de nòmina i de coordinació d'aquests amb el Centre de Sistemes d'Informació.
c) Coordinació, gestió, control i pagament de les assegurances socials, Muface i drets passius, així com el seguiment dels processos d'incapacitat temporal.
d) Tramitació dels expedients de reintegrament i de compensació de deutes per errors materials en la nòmina del personal al servei de la Generalitat Valenciana.
Article 3. De la Secretaria General
La Secretaria General s'estructura en les unitats següents:
– Secretaria General Administrativa:
Servei d'Administració i Afers Generals
Servei de Contractació i Gestió Econòmica
– Àrea de d'Organització i Sistemes d'Informació:
Centre de Sistemes d'Informació
Servei de Sistemes
Servei d'Aplicacions Financeres
Servei d'Aplicacions Tributàries
Servei d'Informàtica Departamental d'Economia i Hisenda
Servei d'Organització, Coordinació i Informació d'Economia i Hisenda
– Gabinet Tècnic
– Servei de Joc
La Secretaria General exerceix la direcció de la labor de l'Àrea Jurídica de la conselleria amb els òrgans directius i les unitats administratives d'aquesta Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, conforme a l'article 5 del Decret 27/2001, de 30 de gener, del Govern Valencià, d'Organització i Règim de Funcionament dels Serveis Jurídics de la Generalitat Valenciana (DOGV núm. 3.930, d'1 de febrer de 2001). Aquesta Àrea Jurídica queda integrada orgànicament i funcional en el Gabinet Jurídic de la Generalitat Valenciana, sense perjudici que haja de prestar les seus funcions, relacionades amb l'esmentat article 5.2 del Decret 27/2001, en la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació; preceptua també el paràgraf segon de l'article 5.1 que li competeix l'assessorament jurídic d'aquesta conselleria i les seues entitats autònomes, amb la finalitat de vetlar pel compliment del principi de legalitat, així com per l'adequació dels projectes de disposicions de caràcter general i de l'actuació administrativa, a la normativa vigent.
3.1. Secretaria General Administrativa
Les unitats dependents de la Secretaria General Administrativa tindran al seu càrrec l'exercici de les funcions generals següents:
3.1.1. Servei d'Administració i Afers Generals, al qual corresponen les funcions de:
a) Tramitació dels afers generals de caràcter administratiu i la tramitació de les reclamacions sobre responsabilitat patrimonial.
b) La gestió i la tramitació d'afers relatius al personal de la conselleria.
c) Preparar les relacions de llocs de treball i les seues actualitzacions.
d) Conservar i custodiar els expedients personals dels empleats públics al servei de la conselleria.
e) Vetlar pel compliment de la normativa en matèria de personal.
f) Registre general.
g) Informació al públic.
h) Coordinar el manteniment de les instal·lacions de la conselleria.
i) Elaboració de plecs de prescripcions tècniques i baremació de pliques en contractacions administratives relatives al règim interior de la conselleria.
j) Coordinar, estudiar i estructurar propostes dels centres directius relatives a normativa sobre funcionament i organització interna d'aquesta conselleria i, si és el cas, dels organismes adscrits a aquesta, i la seua tramesa per a informe de l'Àrea Jurídica de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació i dels pertinents centres directius quan siga preceptiu.
k) Col·laborar en les relacions institucionals amb òrgans constitucionals i estatutaris, a l'efecte d'atendre els seus requeriments i en especial el compliment d'execució de resolucions judicials.
l) Elaborar informes tecnicojurídics relatius a l'activitat competencial de la Secretaria General Administrativa.
3.1.2. Servei de Contractació i Gestió Econòmica, al qual correspon:
a) Anàlisi, disseny, determinació i ordenació de criteris en relació amb les contractacions que s'efectuen.
b) Estudiar, preparar i formalitzar els expedients de contractació de subministraments, serveis, consultoria i assistència, sense perjudici del que disposa l'article 6 de la present ordre.
c) Dur el seguiment de l'execució dels expedients de contractació.
d) Elaboració d'informes, propostes de resolució i altres incidències que es deriven dels contractes.
e) Gestió del manteniment de les instal·lacions de la conselleria.
f) Control i seguiment de l'execució pressupostària i les seus modificacions, així com la gestió de les despeses i dels ingressos.
g) Elaboració de l'avantprojecte de pressupostos de la conselleria.
h) Supervisió de l'activitat de gestió economicopressupostària que realitzen altres unitats de la conselleria, sense perjudici del que estableix l'esmentat article 5 d'aquesta ordre.
i) Elaboració de la informació econòmica i pressupostària necessària per a la gestió de les distintes unitats administratives.
j) Tramitació d'incidències en nòmines.
k) Gestió d'arrendaments d'immobles destinats a dependències administratives d'aquesta conselleria.
l) Qualssevol altres funcions relatives a les gestió economicopressupostària.
3.2. Àrea d'Organització i Sistemes d'Informació
Directament dependent de la Secretaria General, a l'Àrea d'Organització i Sistemes d'Informació li corresponen les funcions de planificació, impuls, desplegament de les accions necessàries i avaluació de les propostes per a la millora i racionalització de l'organització, processos, normalització, control de qualitat del funcionament en general dels serveis dels distints centres de la conselleria, així com dels sistemes d'informació de caràcter corporatiu del procés de gestió economicofinancera i dels departamentals de la conselleria, amb èmfasi especial en l'ús de les més avançades tecnologies. També li correspon la coordinació, en matèries de la seua competència, amb els òrgans paral·lels dels organismes autònoms adscrits a aquesta conselleria.
3.2.1. Centre de Sistemes d'Informació, al davant del qual hi haurà un director/a tècnic/a, directament dependent de l'Àrea d'Organització i Sistemes d'Informació, les funcions del qual seran la direcció de tots els serveis informàtics i aplicacions corporatives del circuit economicofinancer, així com les departamentals de la conselleria, la gestió general del Centre, i l'elaboració i seguiment del Pla Tecnològic de Sistemes i Aplicacions de la conselleria.
3.2.1.1. Servei de Sistemes, les funcions del qual seran, en relació amb tots els sistemes informàtics, corporatius o departamentals de la conselleria i de les entitats i organismes autònoms que empren els serveis del Centre de Sistemes d'Informació, la seua explotació, seguretat informàtica, comunicacions, administració de servidors i administració de base de dades.
3.2.1.2 Servei d'Aplicacions Financeres, les funcions del qual seran la gestió i millora contínua de les aplicacions de l'àmbit de l'elaboració del pressupost –sense perjudici de les tasques d'administració informàtica que vulga conservar la Sotssecretaria de Política Pressupostària i Tresor– de la comptabilitat pressupostària, financera, analítica i estadística de la Tresoreria i caixa fixa, del quadre de comandament per a l'alta direcció, de la nòmina, de la programació, pressupostació, control d'execució i certificació del finançament afectat, de la integració de la comptabilitat amb els sistemes de gestió de la resta de conselleries, i de la prestació d'aquests mateixos serveis a les entitats i organismes del sector instrumental de la Generalitat que empren els serveis del Centre de Sistemes d'Informació,
3.2.1.3. Servei d'Aplicacions Tributàries, les funcions del qual seran la gestió i millora contínua de les aplicacions de l'àmbit de la gestió, recaptació i inspecció de tributs i altres ingressos, inclosos els expedients d'ingrés de finançament afectat i la compensació de deutes, la teleadministració amb el contribuent i el quadre de comandament i estadística per a l'alta direcció de la gestió d'ingressos; així com les relacions operatives amb el Departament d'Informàtica Tributària de l'Agència Estatal d'Administració Tributària i amb les entitats col·laboradores en la gestió d'ingressos.
3.2.1.4. Servei d'Informàtica Departamental d'Economia i Hisenda, les funcions del qual seran la gestió i millora contínua de les aplicacions de l'àmbit d'inventari i gestió del patrimoni de la Generalitat, Registre de Contractistes i Contractes, Base de Dades Corporativa de Tercers i de Subvencions i Ajudes Públiques, microinformàtica i ofimàtica de les unitats administratives de la conselleria, aplicacions de la gestió administrativa de les unitats de la conselleria i, en general, atendre les necessitats d'informàtica de la conselleria.
3.2.2 Al Servei d'Organització, Coordinació i Informació li correspondrà l'exercici de les funcions següents:
a) Estudi dels processos, estructures i mètodes de treball.
b) Racionalització dels procediments administratius i dels instruments de gestió corresponents.
c) Gestió de l'oficina d'informació de la Secretaria General i coordinació amb la resta d'oficines d'informació de la Conselleria.
d) Estudi i proposta sobre normalització de material i documentació.
3.3 El Gabinet Tècnic, al qual corresponen les funcions següents:
a) Seguiment i control de l'activitat parlamentària: preguntes, sol·licituds de documentació, compareixences d'alts càrrecs, seguiment de les resolucions i mocions de les Corts Valencianes en relació amb les matèries competència de la Conselleria.
b) Control i seguiment dels informes que mensualment i trimestralment s'han de trametre a les Corts Valencianes en compliment del que disposa la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana i les lleis de pressupostos.
c) Preparar i informar sobre els assumptes que s'hagen d'elevar al Consell i a la Comissió de Secretaris, i el trasllat dels seus acords.
d) Publicacions de la Conselleria.
e) Preparar els nomenaments de les persones que en representació de la Conselleria han de formar part dels òrgans d'administració de les empreses públiques i institucions i comissions dependents de la Generalitat.
f) Tramitar els convenis de la Conselleria i la gestió dels corresponents al programa Direcció i Serveis Generals.
g) Gestió de les subvencions a què fa referència l'article 45 c) de la Llei de Hisenda Pública Valenciana.
3.4 El Servei de Joc, al qual corresponen les funcions següents:
a) Programar, promoure i tramitar els expedients administratius en matèria de joc i les normes de desplegament que la Llei de Joc de la Comunitat Valenciana encomana a la Comissió Tècnica del Joc.
b) Coordinar i impulsar la gestió en matèria de joc dels Serveis Territorials, així com cooperar en la recaptació i inspecció de la tributació del joc.
c) Exercir les funcions de Secretaria de la Comissió Tècnica del Joc i en especial la d'incoar i tramitar expedients sancionadors en matèria de joc.
Article 4. De la Direcció General d'Economia
De la Direcció General d'Economia depén l'Àrea d'Economia i Fons Comunitaris, i s'estructura en les unitats següents:
Servei d'Anàlisi, Avaluació i Programació Econòmica
Servei de Política Regional i de la Competència de la Unió Europea
Servei de Promoció del Desenvolupament Regional
Servei del Fons Social Europeu
4.1. A l'Àrea d'Economia i Fons Comunitaris li corresponen les funcions següents:
a) Atendre l'objectiu bàsic d'aprofitar al màxim els recursos pressupostaris procedents de la Unió Europea, mitjançant el seu coneixement i difusió, i assegurar el compliment de les polítiques europees en matèria de gestió dels fons, coordinant els corresponents serveis de la direcció general.
b) La coordinació amb altres òrgans de l'administració autonòmica, amb els quals hagen de relacionar-se els serveis en els quals s'estructura aquesta Àrea d'Economia i Fons Comunitaris, en relació amb les tasques de caràcter horitzontal que aquesta direcció general té encomanades.
c) Conéixer i estudiar les distintes fonts de finançament comunitari, i la seua difusió als distints òrgans gestors de la Generalitat Valenciana.
d) El seguiment del compliment de les normes reguladores del funcionament administratiu de la direcció general.
4.1.1 El Servei d'Anàlisi, Avaluació i Programació Econòmica, al qual corresponen les funcions següents:
a) Promoure o formular la programació de la Generalitat Valenciana i coordinar els plans sectorials, assegurant-se la congruència amb els objectius de la programació.
b) Col·laborar amb altres administracions públiques valencianes amb la finalitat que els seus plans i programes, especialment els d'inversions, siguen congruents amb els de l'administració autonòmica.
c) Establir els canals de relació necessaris amb els sindicats i les organitzacions empresarials representatives en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, amb la finalitat que aporten el seu assessorament i la seua col·laboració en l'elaboració dels programes econòmics del Govern Valencià.
d) Realitzar, promoure i difondre estudis encaminats a un millor coneixement de la realitat econòmica valenciana, tant en els aspectes estructurals com conjunturals.
e) Planificar i aplicar la política regional que acorde el Govern Valencià en el marc establit per la Generalitat, en especial des de la perspectiva territorial.
f) Dirigir i coordinar les actuacions encaminades a la captació d'inversions foranes, en especial aquelles que tinguen un major efecte multiplicador per a l'economia valenciana i les que afavorisquen la creació de llocs de treball de forma directa o indirecta.
4.1.2 El Servei de Política Regional i de la Competència de la Unió Europea, al qual corresponen les funcions següents:
a) Coordinar la programació econòmica regional, que es concretarà en forma de plans, programes operatius, etc. per a la seua presentació, coordinament amb l'administració central, als organismes europeus per al seu cofinançament, demanant prèviament la informació als distints centres gestors.
b) Administrar els Fons Estructurals, especialment el FEDER i els Fons de Cohesió i realitzar el seguiment dels ingressos previstos procedents de la Unió Europea, en coordinació amb el departament corresponent de la conselleria, en matèria d'anàlisi i seguiment d'ingressos.
c) Rendir comptes davant l'administració central i la Comissió Europea, del grau d'execució material i financera dels programes operatius i altres, tramitant les seues modificacions i assegurant el compliment per part dels gestors de les normatives europees.
d) Coordinació prèvia i presentació de projectes de la Generalitat, per al seu finançament mitjançant altres tipus de fons, convocatòries i/o instruments financers que periòdicament pose en marxa l'autoritat europea.
e) Dur a terme la coordinació i el control de les ajudes públiques concedides per la Generalitat, en el marc de la política de competència de la Unió Europea.
f) Coordinar i gestionar el Fons de Compensació Interterritorial assignat per l'Estat a la Comunitat Valenciana.
4.1.3 El Servei de Promoció i Desenvolupament Regional al qual corresponen les funcions següents:
a) Aplicar la política de correcció de desequilibris territorials en la Comunitat Valenciana, mitjançant l'execució de distints programes d'incentius al sector privat i a les corporacions locals.
b) La gestió dels programes d'incentius econòmics a la inversió
c) La gestió del Programa de Desenvolupament Local
4.1.4 Al Servei del Fons Social Europeu li correspondrà l'exercici de les funcions següents:
a) Planificar les actuacions de la Generalitat Valenciana en matèria de recursos humans susceptibles de rebre finançament del Fons Social Europeu, així com el seguiment, el control i l'avaluació de les polítiques comunitàries en aquesta matèria, elaborant els programes operatius i projectes.
b) Rendir comptes davant l'administració central i la Comissió Europea del grau d'execució dels programes operatius, incloent-hi els de les Iniciatives Comunitàries, del Fons Social Europeu, tramitant les modificacions oportunes, així com realitzant el control dels ingressos.
c) Foment de la participació de projectes en les Iniciatives Comunitàries de Recursos Humans, finançades pel Fons Social Europeu, establint les vies d'informació necessàries i connectant tots els agents que hi intervenen.
d) Gestió administrativa del finançament dels projectes d'Iniciatives Comunitàries del Fons Social Europeu.
e) Control d'ingressos procedents del Fons Social Europeu i la seua incidència en els pressupostos de la Generalitat Valenciana.
f) Promoció i dinamització de programes europeus en matèria de formació i integració professional, així com la participació en qualsevol convocatòria europea que tinga per finalitat el perfeccionament professional.
g) Direcció del programa Eurodysée de l'Assemblea de Regions d'Europa, com a membre del Comité de Direcció d'aquest, i la seua gestió en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.
h) Participació com a representant de la Generalitat Valenciana en el comité nacional de l'organització del programa Leonardo da Vinci i gestió de les línies de col·laboració que s'adopten.
Article 5. De la Direcció General de Tributs
La Direcció General de Tributs s'estructura en les unitats següents:
Servei d'Inspecció Tributària
Servei de Recaptació
Servei de Gestió Tributària
Servei d'Estudis i Planificació
Servei de Valoracions
5.1. Servei d'Inspecció Tributària que té al seu càrrec:
a) Elaboració del Pla d'Actuacions Inspectores (PAI), per a l'elevació a la superior aprovació de la direcció general, i control de l'execució pels serveis d'Inspecció Tributària de les direccions territorials d'Economia i Hisenda.
b) Realització de les actuacions inspectores que el PAI encarregue al servei, especialment en relació amb el cànon de sanejament de la Generalitat Valenciana.
c) Prestació d'assistència als Serveis d'Inspecció Tributaria de les direccions territorials, mitjançant l'emissió, si és el cas, d'instruccions i circulars, i la resposta a les consultes que aquests serveis formulen.
d) Coordinació del funcionament dels serveis d'Inspecció Tributària de les direccions territorials d'Economia i Hisenda.
e) Tramitació, a proposta dels serveis d'Inspecció Tributària de les direccions territorials d'Economia i Hisenda o d'ofici, dels expedients de delicte fiscal, i elevar a la direcció general la proposta que en cada cas pertoque.
f) Elaboració i difusió d'estadístiques i memòries d'inspecció tributària.
g) Manteniment de relacions institucionals amb la AEAT, i, en general, amb qualssevol altres òrgans amb els quals resulte necessari per al millor exercici per la Hisenda Valenciana de les seues competències en matèria d'inspecció tributària.
h) Inspecció de fiances per arrendament de finques urbanes i prestació de serveis i subministraments complementaris, i elaborar, si és el cas, els esborranys de normes reguladores d'aquesta matèria i la tramitació dels expedients de recursos interposats en aquesta matèria.
i) Tramitació de les queixes que es formulen en matèria d'inspecció tributària i de fiances d'arrendaments urbans, en particular, les provinents del Defensor del Pueblo i del Síndic de Greuges, i elevar a superior criteri de la direcció general la resposta que pertoque.
j) Proposta de resolució i, si és el cas, resolució de consultes relatives a la inspecció tributària i de fiances d'arrendaments urbans.
k) Qualssevol altres que, en el marc de la inspecció tributària o de fiances d'arrendaments urbans encarregue al servei la direcció general.
5.2. El Servei de Recaptació, que té al seu càrrec:
a) Exercici de les competències que en matèria de recaptació atribueix la normativa vigent a la Direcció General de Tributs. En particular, les relatives a ajornaments i fraccionaments, expedients de compensació i recaptació executiva.
b) Prestació d'assistència als serveis de Recaptació de les direccions territorials d'Economia i Hisenda mitjançant l'emissió, si és el cas, d'instruccions i circulars, i la resposta de les consultes que aquests serveis formulen.
c) Coordinació del funcionament dels serveis de Recaptació de les direccions territorials d'Economia i Hisenda.
d) La coordinació de l'expedició de certificats acreditatius d'estar al corrent en el compliment d'obligacions tributàries amb la Hisenda Valenciana, i establir, si és el cas, els procediments i criteris que han de seguir en aquesta matèria tot els òrgans expedidors d'aquest tipus de certificats.
e) Manteniment de relacions institucionals amb la AEAT, i, en general, amb qualssevol altres òrgans amb els quals resulte necessari per al millor exercici per la Hisenda Valenciana de les seues competències de recaptació.
f) Elaboració i difusió d'estadístiques i memòries de recaptació.
g) Proposta de resolució i, si és el cas, resolució de consultes en matèria de recaptació.
h) Tramitació dels expedients de resolució de recursos d'alçada de la competència de la direcció general relatius a la procedència d'iniciació de la via de constrenyiment per al cobrament executiu dels ingressos de dret públic de la Generalitat Valenciana.
i) Qualssevol altres que, en el marc de la recaptació autonòmica, encarrregue al servei la direcció general.
5.3. El Servei de Gestió Tributària, que té al seu càrrec:
a) Tramitació i resolució, o, si és el cas, elevació a la superior aprovació de la direcció general, dels expedients de gestió tributària relatius al cànon de sanejament de la Generalitat Valenciana. En particular, la dels relatius a sol·licituds d'exempció de l'impost esmentat, devolució d'ingressos indeguts, recursos de reposició i revisions d'ofici.
b) Elaboració, en coordinació amb l'Entitat de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana, dels esborranys de normes reguladores del cànon de sanejament.
c) Prestació d'assistència als centres de gestors de preus públics i taxes de les distintes conselleries mitjançant l'emissió, si és el cas, d'instruccions i circulars i la resposta de les consultes que aquests centres gestors formulen en matèria de procediment de gestió de taxes i preus públics.
d) Informe de les memòries economicofinanceres prèvies a l'establiment o modificació de les quanties dels preus públics i taxes de la Hisenda Valenciana i elaboració dels esborranys de les normes (lleis, decrets o ordres) per les quals s'han de regir aquests recursos. Així mateix, elaboració de criteris per a emplenar i trametre a la direcció general les memòries esmentades.
e) Prestació d'assistència a les direccions territorials d'Economia i Hisenda en matèria de gestió de tributs cedits, mitjançant l'emissió, si és el cas, d'instruccions i circulars, i la resposta a les consultes que en aquesta matèria formulen aquestes direccions territorials.
f) Coordinació del funcionament dels serveis territorials de Gestió Tributària.
g) Elaboració de les previsions pressupostàries d'ingressos corresponents als capítols 1 («Impostos directes»), 2 («Impostos indirectes»), 3 («Taxes i preus públics») i 5 («Ingressos patrimonials») de l'estat d'ingressos dels pressupostos de la Generalitat Valenciana, amb consulta prèvia a les direccions territorials de la conselleria, a l'Entitat de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana i a les distintes conselleries, i emanació de les normes i criteris que s'han de seguir per a la tramesa de la informació esmentada per parts dels òrgans consultats.
h) Aprovació dels models d'ingrés dels recursos de dret públic de la Hisenda Valenciana, cursant instruccions necessàries per a la correcta codificació d'aquests, dels centres gestors d'ingressos i de les corresponents classificacions per subconceptes econòmics, en col·laboració amb la Intervenció General, el Centre de Sistemes d'Informació de la Conselleria i els centres gestors corresponents.
i) Elaboració d'estadístiques i memòries de gestió dels ingressos de dret públic.
j) Manteniment de relacions institucionals amb aquelles instàncies que resulte necessari per al millor exercici per la Hisenda Valenciana de les seues competències de gestió tributària.
k) Proposta al Servei de Valoracions de la direcció general de criteris en matèria de valoració a l'efecte de tributació cedida.
l) Proposta de resolució i, si és el cas, resolució, de consultes relatives a la gestió tributària, amb elevació prèvia, si pertoca, a la Direcció General de Tributs del Ministeri d'Hisenda.
m) Tramitació dels expedients de resolució de recursos d'alçada de la competència de la direcció general, excepte els que corresponguen al Servei de Recaptació i al d'Inspecció Tributària..
n) Tramitació de les queixes que es formulen en matèria de gestió tributària, en particular les provinents del Defensor del Pueblo i del Síndic de Greuges, elevant a superior criteri de la direcció general la resposta que pertoque.
o) Qualssevol altres que, en el marc de la gestió tributària autonòmica, encarregue al servei la direcció general.
5.4. El Servei d'Estudis i Planificació té al seu càrrec:
a) Realització dels estudis conduents a l'exercici per la Generalitat Valenciana de les capacitats normatives que en el marc de la corresponsabilitat fiscal corresponguen a la Hisenda Valenciana.
b) Manteniment de les relacions institucionals que, en relació amb el que disposa l'apartat 1 anterior, resulten pertinents; en particular, amb la AEAT.
c) Elevació a superior aprovació de la direcció general, amb consulta prèvia al servei que pertoque d'aquesta, de les propostes d'interposició de recursos d'alçada davant el Tribunal Econòmic Administratiu Central, per a la tramesa, si és el cas, per part de la direcció general a la firma del conseller.
d) Seguiment de les normes que, en matèria tributària i de fiances, vagen sent promulgades, per a la compilació i difusió entre els altres serveis de la direcció general.
e) Manteniment del fons documental de la direcció general i elevar a la direcció general les propostes d'adquisició de material que pertoquen.
f) Coordinació de les actuacions que han de realitzar les distintes unitats administratives de la Conselleria per al compliment de les directrius emanades de la Inspecció General del Ministeri d'Hisenda.
g) Elevació a l'aprovació de la direcció general de les propostes de normes, d'ofici o a instància de la resta de serveis d'aquesta.
h) Qualssevol altres que, relatives a les competències de la direcció general i no expressament atribuïdes als altres serveis d'aquesta, encarregue al servei la direcció general.
5.5. El Servei de Valoracions té al seu càrrec:
a) Proposició, amb consulta prèvia al Servei de Gestió Tributària de la direcció general, de criteris tècnics en matèria de valoració de béns a efectes fiscals, especialment de naturalesa immoble, per a la posterior elevació a superior aprovació de la direcció general. Així mateix, una vegada establits, el seguiment i l'impuls d'aquests, i proposar els canvis que s'estimen convenients.
b) Prestació d'assistència als serveis de Valoració de les direccions territorials d'Economia i Hisenda.
c) Coordinació del funcionament dels serveis de Valoració de les direccions territorials.
d) Impuls de la resolució, a petició del Servei de Gestió Tributària de la direcció general, d'aquells expedients que, amb els mitjans disponibles en les direccions territorials d'Economia i Hisenda i ateses les seues especials característiques, no puguen ser valorats en aquestes direccions territorials.
e) Elaboració i seguiment de les instruccions proposades per la direcció general en allò relatiu a matèries de valoració de béns immobles a efectes fiscals.
f) Manteniment de relacions institucionals amb l'AEAT i, en general, qualssevol altres òrgans amb els quals resulte necessari per al millor exercici de les seues competències en matèria de valoració.
g) Qualssevol altres que, en el marc de la valoració de béns, encarregue al servei la direcció general.
Article 6. De la Direcció General de Patrimoni
La Direcció General de Patrimoni –que exercirà la direcció immediata respecte de les seues funcions inherents a Valoració i Informació Urbanística relativa a immobles sobre els quals té competència– s'estructura en les unitats següents:
Servei de Patrimoni
Servei de Gestió Immobiliària
Servei de Gestió Econòmica del Patrimoni
Servei Central de Contractació
6.1 El Servei de Patrimoni al qual corresponen les funcions següents:
a) La formació i conservació de l'Inventari General de Béns i Drets de la Generalitat Valenciana.
b) L'administració i liquidació dels béns procedents d'abintestats, en els quals siga declarada hereva la Generalitat Valenciana.
c) La gestió i tramitació dels expedients d'adquisició de béns immobles a títol onerós; herències, llegats, donacions, afectacions i desafectacions, adscripcions i desadscripcions, alienacions de béns immobles, explotació de béns patrimonials, cessions, reversions, permutes, delimitació administrativa i tots aquells que requerisca l'exercici de les competències que corresponen a la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació en relació amb el domini públic.
d) La gestió i tramitació dels expedients de contractació d'arrendament dels immobles que necessite la Generalitat Valenciana per al compliment dels seus fins, revisions de renda i resolució dels contractes corresponents.
e) L'administració, conservació, investigació i defensa dels béns patrimonials de la Generalitat Valenciana.
f) La gestió i tramitació dels expedients relatius a l'adquisició, tinença i alienació per la Generalitat Valenciana dels títols representatius de capital d'empreses mercantils, així com de les propietats incorporals.
6.2. El Servei de Gestió Immobiliària al qual corresponen les funcions següents:
a) La gestió tècnica dels immobles de la Generalitat Valenciana, a aquest efecte assumirà la supervisió, el vistiplau i, si és el cas, l'elaboració d'informes i la formulació de propostes, així com l'organització i coordinació de la gestió esmentada.
b) Redactar els projectes i dirigir les obres dels edificis administratius de la Generalitat Valenciana, o de qualsevol altra àrea que se li encarregue.
c) Seguiment, recopilació i sistematització de tota la normativa de caràcter tècnic en relació amb els projectes i les obres esmentats.
d) Dirigir l'Oficina de Supervisió de Projectes de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació.
e) Coordinar i dirigir el manteniment dels immobles patrimonials de la Generalitat Valenciana.
f) Prestar assessorament i suport tècnic en matèria de gestió immobiliària a altres òrgans de la Generalitat Valenciana, així com coordinar i dirigir, si és el cas, actuacions concretes en la matèria.
6.3. El Servei de Gestió Econòmica del Patrimoni al qual corresponen les funcions següents:
a) Realitzar les anotacions en el sistema d'informació comptable de la Generalitat Valenciana, com a conseqüència de qualsevol variació produïda en el patrimoni de la Generalitat Valenciana que tinga repercussió comptable, d'acord amb les normes i els principis establits en el Pla General de Comptabilitat Pública i atenent els criteris fixats per la Intervenció General.
b) Elaborar l'avantprojecte de pressupostos de la direcció general.
c) Dur a terme la gestió econòmica del pressupost de la direcció general i aportar informació per a l'anàlisi del cost de funcionament i del rendiment o utilitat dels serveis i inversions.
d) Supervisió i gestió econòmica i pressupostària del Parc Mòbil del Govern Valencià, incloent-hi l'adquisició, alienació, cessió, assegurament, arrendament, adscripció, etc. de vehicles.
e) Gestió centralitzada de l'Impost sobre Béns Immobles, de la Generalitat Valenciana.
f) Supervisió i gestió econòmica i pressupostària de qualssevol altres serveis que es presten als distints òrgans de la Generalitat i la gestió dels quals se li encarregue.
6.4. El Servei Central de Contractació, al qual correspondran les funcions següents:
a) Exercir les funcions de Secretaria de la Junta Superior de Contractació Administrativa de la Generalitat Valenciana i de la Comissió de Classificació i Registres i de la Comissió Central d'Adquisicions, exercint totes les facultats de suport tècnic descrites en el Decret 79/2000, de 30 de maig, del Govern Valencià, i disposicions de desplegament.
b) Gestió i tramitació dels expedients de classificació empresarials i dels expedients d'inscripció en el Registre Oficial de Contractistes i Empreses Classificades de la Comunitat Valenciana.
c) Gestió i tramitació dels expedients d'inscripció en el Registre Oficial de Contractes de la Generalitat Valenciana.
d) Gestió i tramitació dels expedients de contractació declarats d'adquisició centralitzada per la Comissió Central d'Adquisicions de la Junta Superior de Contractació Administrativa de la Generalitat Valenciana.
e) Gestió i tramitació dels expedients d'adquisició de vehicles destinats al Parc Mòbil del Govern Valencià i la seua administració, regulat per Decret 106/2000, de 18 de juliol, del Govern Valencià, així com la dels serveis i subministraments derivats del punt d) de l'article 14 del Decret 90/2001, de 22 de maig, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la conselleria.
f) Gestió i tramitació dels expedients de contractació administrativa de la Direcció General de Patrimoni d'obres i assistències tècniques en obres.
Article 7. De la Direcció General de Treball i Seguretat Laboral
De la Direcció General de Treball i Seguretat Laboral depén l'Àrea de Relacions Laborals i Seguretat Laboral, que s'estructura en els serveis següents:
Servei de Condicions de Treball.
Servei de Relacions Laborals.
Servei de Registre d'Entitats d'Economia Social i de Registres Laborals.
7.1 En l'Àrea de Relacions Laborals i Seguretat Laboral s'emmarquen les funcions relacionades amb les matèries següents:
L'execució de la legislació laboral de l'Estat.
b) Ordenar, en el seu àmbit funcional, l'actuació de la Inspecció de Treball, així com resoldre els expedients sancionadors de l'ordre social i de prevenció de riscos laborals.
c) Elaborar i aplicar els plans dirigits a prevenir els accidents de treball i les malalties professionals, i la promoció de la salut laboral.
d) Exercir les facultats transferides a la Generalitat Valenciana en matèria de representació col·lectiva i dret de reunió dels treballadors.
e) Fomentar l'increment de la productivitat a través d'estudis, assessoraments i resolucions sobre sistemes d'organització del treball i relacions humanes en els centres de treball.
f) L'exercici de les competències atribuïdes a la Generalitat en matèria d'oci i temps lliure dels treballadors.
g) Dirigir i coordinar tècnicament i funcionalment les actuacions dels serveis territorials i els centres que en depenen, en les matèries de la seua competència.
h) Exercir les competències que comporten l'exercici d'autoritat pública, registre d'entitats cooperatives i d'economia social, així com les d'Inspecció i, si és el cas, sanció.
7.1. Al Servei de Condicions de Treball li correspondrà l'exercici de les funcions següents:
a) Realització d'estudis, assessoraments i resolucions sobre sistemes d'organització del treball i relacions humanes als centres de treball.
b) Elaboració, desplegament i aplicació de plans d'actuació tendents a la prevenció d'accidents de treball i a la seguretat i higiene en aquest, així com el seu control en coordinació amb la Inspecció de Treball.
c) Assistència i coordinació dels Gabinets Tècnics de Seguretat i Higiene en el Treball.
7.2. Al Servei de Relacions Laborals li correspondrà l'exercici de les funcions següents:
a) Execució de les disposicions i normes legals en matèria de relacions individuals i col·lectives de treball, i proposta de desplegament d'aquestes.
b) Tramitació d'expedients atribuïts a l'autoritat laboral en matèria de mobilitat geogràfica, quan no siguen competència de les direccions territorials.
c) Elaboració del calendari de festes laborals d'àmbit local i de festes pròpies de la Comunitat Valenciana.
d) Tramitació d'expedients de regulació d'ocupació que afecten distints centres de treball d'una mateixa empresa ubicats en més d'una província, dins de l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com aquells que pel seu interés i importància advoque de les direccions territorials.
e) Tramitació d'expedients sancionadors en l'ordre social i en matèria de cooperatives, societats laborals i mutualitats de previsió social no integrades en la Seguretat Social.
f) Exercir les competències administratives en matèria d'autorització i registre de les empreses de treball temporal que no siguen competència de les direccions territorials.
g) Exercici de les competències atribuïdes a la Generalitat Valenciana en matèria d'oci i temps lliure dels treballadors.
h) Exercir la coordinació dels serveis de Mediació, Arbitratge i Conciliació Laboral, en les relacions individuals i col·lectives de treball.
i) Exercir les competències en matèria de vagues, tancaments patronals i conflictes col·lectius que afecten més d'una província, dins de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
j) Realització d'estudis i informes sobre diferents aspectes vinculats a les relacions laborals, a través de la gestió de la informació jurídica i econòmica de les empreses i sectors econòmics presents en l'economia valenciana.
7.1.3. Al Servei de Registre d'Entitats d'Economia Social i de Registres Laborals, li corresponen les funcions següents:
a) Exercir les competències de la Generalitat Valenciana en matèria d'assessorament, inscripció, fiscalització i, si és el cas, intervenció de societats cooperatives.
b) Exercir les funcions registrals atribuïdes a l'Oficina Central del Registre de Cooperatives de la Comunitat Valenciana, així com les de coordinació dels registres, vigilància, formació, estadística i publicació, també atribuïdes a aquest.
c) Exercir les competències registrals i les altres administratives no atribuïdes expressament a altres òrgans de la Generalitat Valenciana en relació amb les mutualitats de previsió social no integrades en la Seguretat Social.
d) Exercir les competències en matèria de qualificació administrativa i registre de societats laborals.
e) Exercir les facultats de representació col·lectiva atribuïdes a l'Oficina Pública Autonòmica del Registre d'Actes d'Eleccions a òrgans de representació dels treballadors en l'empresa i a òrgans representatius dels funcionaris, i de les dades relatives a la representativitat de les organitzacions sindicals.
f) Exercir les competències en matèria de Registre de Convenis Col·lectius de Treball i Acords Col·lectius, d'àmbit de la Comunitat Valenciana.
g) Exercir les competències inherents a l'Oficina Pública de Dipòsit d'Estatuts de les Organitzacions de Treballadors i Funcionaris, així com d'Associacions Empresarials i Professionals, d'àmbit de la Comunitat Valenciana.
Article 8. De la Intervenció General
La Intervenció General s'estructura en les unitats següents:
Viceintervenció General de Funció Interventora.
Viceintervenció General de Control Financer.
Viceintervenció General de Comptabilitat Pública.
Intervencions delegades
8.1. A la Viceintervenció General de Funció Interventora li corresponen les funcions següents:
a) La coordinació de l'activitat fiscalitzadora de les intervencions delegades en els distints òrgans de la Generalitat Valenciana.
b) Tramitació d'expedients sobre discrepàncies.
c) Estudi i proposta de circulars i instruccions en matèria pròpia de la seua competència.
d) Afers interns i personal de la Intervenció General..
e) L'avaluació, en la forma que es dispose reglamentàriament, del grau d'economia, eficiència i eficàcia en l'execució dels programes de les seccions i serveis de l'administració de la Generalitat Valenciana i dels seus organismes autònoms administratius.
8.2. A la Viceintervenció General de Control Financer li corresponen les funcions següents:
a) Elaboració i proposta d'aprovació del pla anual d'auditories d'empreses públiques, ens públics no administratius i universitats.
b) Elaboració i proposta d'aprovació del pla anual de control de perceptors de Fons Europeus.
c) Elaboració dels plans específics d'auditories a persones físiques o jurídiques que gaudisquen de subvencions, préstecs, avals i altres ajudes de la Generalitat Valenciana.
d) Direcció i revisió dels treballs d'auditoria realitzats en aplicació dels plans anteriorment exposats.
e) Aplicació dels controls de qualitat establits per la Intervenció General, tant per als treballs que es realitzen en col·laboració amb firmes privades d'auditories, com per als que s'efectuen per mitjans propis.
f) Emissió d'informes especials, dictàmens i certificats relatius al control financer.
g) Estudi i proposta de circulars i instruccions en l'àmbit de la seua competència.
8.3. A la Viceintervenció General de Comptabilitat Pública li corresponen les funcions següents:
a) Estudi del Pla General de Comptabilitat de la Generalitat Valenciana per a elevar-lo al conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació, d'acord amb el Pla Marc de Comptabilitat de l'administració general de l'Estat.
b) Estudi dels plans especials per a elevar-los a la Intervenció General.
c) Sol·licitar i examinar tota la documentació que siga necessària per a l'adequada elaboració del Compte General de la Generalitat Valenciana.
d) Preparació i tramesa del Compte General a la Sindicatura de Comptes i al Tribunal de Comptes, així com de tots els altres documents que siguen sol·licitats per aquests òrgans.
e) Estudi i proposta en l'elaboració de circulars i instruccions en l'àmbit de la seua competència.
f) Estudi i proposta dels comptes del sector públic de la Generalitat Valenciana de forma homogènia als comptes nacionals.
8.4. A més de l'estructura orgànica i funcional dels serveis centrals anteriorment assenyalats, la Intervenció General, tindrà en cadascuna de les seccions pressupostàries de l'administració de la Generalitat Valenciana, en els serveis territorials de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, en la Tresoreria de la Generalitat, així com en aquelles direccions generals, o qualsevol altra unitat administrativa, que per les seues característiques i dimensió pressupostària ho aconsellen, una Intervenció Delegada, al davant de la qual hi haurà un interventor delegat, assistit, si és el cas, per un interventor delegat adjunt.
Article 9. De les direccions territorials
Els serveis territorials s'estructuren en les unitats següents:
Direcció Territorial d'Economia i Hisenda
Secretaria Territorial
Servei de Gestió Tributària
Servei de Recaptació
Servei d'Inspecció Tributària
Servei de Valoració
Direcció Territorial d'Ocupació i Treball, s'estructura en:
A) Àrea Territorial de Treball, que depén orgànicament de la Direcció Territorial d'Ocupació i Treball, i funcionalment d'aquesta i de la Direcció General de Treball i Seguretat Laboral. Aquesta àrea comprén els serveis següents:
Servei Territorial de Treball i Seguretat Laboral
Gabinet de Seguretat i Higiene en el Treball
B) Direcció Territorial d'Ocupació del SERVEF, amb rang d'àrea, sense perjudici del que disposen les disposicions reglamentàries reguladores del SERVEF.
9.1. Director/a territorial d'Economia i Hisenda, que té les funcions següents:
a) Coordinació, control i impuls del funcionament de totes les unitats administratives de la direcció territorial, assumint la direcció immediata d'aquestes.
b) Coordinació de la direcció territorial amb els òrgans centrals de la conselleria, i en general, amb qualssevol altres òrgans i institucions.
c) Si és el cas, les que la normativa en vigor atribueix, en l'àmbit estatal, als delegats de la AEAT i delegats provincials del Ministeri d'Hisenda.
d) Aquelles altres relacionades amb les competències de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació en l'àmbit territorial i competencial de la seua direcció, o que, en aquest àmbit, li siguen encarregades pels òrgans directius superiors de la conselleria esmentada.
9.1.1 Secretaria Territorial, les funcions assignades a aquesta unitat són:
a) Sota tutela de la Direcció Territorial d'Economia i Hisenda, les inherents als afers generals de la Direcció Territorial d'Economia i Hisenda, en particular en les matèries següents: informàtica, registre general, personal, horaris i conservació i custòdia de documentació general de la Direcció Territorial d'Economia i Hisenda.
b) En l'àmbit de la direcció territorial, les competències de Tresoreria i les administratives de joc.
c) Prestació d'assistència tècnica a la Direcció Territorial d'Economia i Hisenda, i, en general, aquelles altres que aquesta li encarregue.
9.1.2. Servei de Gestió Tributària, les funcions assignades a aquesta unitat són:
a) Gestió i liquidació, en el seu àmbit territorial, dels tributs cedits per l'Estat a la Generalitat Valenciana, en els termes que disposa la Llei 14/1996, de 30 de desembre, i dels recàrrecs establits per aquesta sobre aquells, així com, en general, dels distints tributs que graven el joc realitzat en aquest àmbit territorial. En particular, resolució dels recursos de reposició que es formulen contra els actes de gestió i liquidació relatius a aquests tributs i recàrrecs. Així mateix, les que en l'àmbit estatal atribueix la normativa vigent a les dependències provincials de gestió tributària de la AEAT.
b) Formulació de propostes i consultes, en aspectes relatius a les matèries assenyalades en l'apartat a) anterior, a la Direcció Territorial d'Economia i Hisenda, perquè aquesta les eleve a la Direcció General de Tributs.
c) Coordinació, control i impuls del funcionament de les Oficines Liquidadores de Districte Hipotecari de la seua jurisdicció així com de les seues pròpies unitats administratives.
d) Aquelles altres relacionades amb les competències de gestió tributària de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació en l'àmbit territorial de la seua direcció o que, en aquest àmbit, li siguen encarregades per la Direcció Territorial d'Economia i Hisenda.
9.1.3. Servei de Recaptació, les funcions assignades a aquesta unitat són:
a) Les inherents, en l'àmbit de la Direcció Territorial d'Economia i Hisenda, a la recaptació voluntària dels tributs cedits per l'Estat a la Generalitat Valenciana, en els termes que disposa la Llei 14/1996, de 30 de desembre, i dels recàrrecs establits per aquesta sobre aquells, així com, en general, dels distints tributs que graven el joc realitzat en aquest àmbit territorial, i, en període executiu, dels ingressos de dret públic de la Generalitat Valenciana. S'exceptua d'aquesta funció, tant en període voluntari com executiu, la gestió de recaptació del cànon de sanejament.
b) Així mateix, totes aquelles funcions que, en l'àmbit estatal, encarrega la normativa tributària vigent als caps de les dependències provincials de recaptació de la AEAT.
c) La tramitació de procediments de reembors de cost de les garanties constituïdes per a suspendre l'execució d'un deute tributari, quant aquest siga declarat improcedent, d'acord amb l'article 12 de la Llei 1/88, de Drets i Garanties dels Contribuents.
d) L'expedició de certificats acreditatius d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb la Hisenda Pública Autonòmica.
e) Totes aquelles altres relacionades amb les competències de recaptació tributària de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació en l'àmbit territorial de la seua direcció, o que, en aquest àmbit, li siguen encarregades per la Direcció Territorial d'Economia i Hisenda.
9.1.4. Servei d'Inspecció, les funcions assignades a aquesta unitat són:
a) Inspecció, en el seu àmbit territorial, dels tributs cedits per l'Estat a la Generalitat Valenciana, en els termes establits en la Llei 14/1996, de 30 de desembre, i els recàrrecs establits per aquesta sobre aquests. En particular: a) Pràctica de les actuacions inspectores corresponents; b) Dictamen dels actes administratius de liquidació tributària derivats d'aquestes actuacions; c) Resolució dels recursos de reposició interposats contra aquests actes; i d) Proposició i, si és el cas, imposició de les sancions tributàries que pertoquen. Així mateix, totes aquelles que en l'àmbit estatal atribueix la normativa tributària vigent a les dependències provincials d'inspecció de la AEAT.
b) Formulació de propostes i consultes, en aspectes relatius a les matèries assenyalades en l'apartat a) anterior, a la Direcció Territorial d'Economia i Hisenda, perquè aquesta les eleve a la Direcció General de Tributs.
c) Coordinació, control i impuls del funcionament de les seues unitats administratives.
d) Aquelles altres relacionades amb les competències d'inspecció tributària de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació en l'àmbit territorial de la seua direcció o que, en aquest àmbit, li siguen encarregades per la Direcció Territorial d'Economia i Hisenda.
9.1.5 Servei de Valoració, les funcions assignades a aquesta unitat són:
Evacuació dels informes corresponents a les peticions de valoració que es formulen pel Servei de Gestió Tributària de la Direcció Territorial d'Economia i Hisenda i per les oficines liquidadores de la jurisdicció d'aquesta.
director/a Territorial d'Ocupació i Treball que té les funcions següents:
a) Coordinació, control i impuls del funcionament de totes les unitats administratives de la direcció territorial, assumint la direcció immediata d'aquestes.
b) Coordinació de la direcció territorial amb els òrgans controls de la conselleria, i en general amb qualsevol altres òrgans i institucions.
c) Si és el cas, allò que la normativa en vigor atribueix, en el seu àmbit territorial, a l'autoritat laboral administrativa.
d) Aquelles altres relacionades amb les competències de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació en l'àmbit territorial i competencial de la seua direcció, o que en aquest àmbit, li siguen encarregats pels òrgans directius superiors de la conselleria esmentada.
L'Àrea Territorial de Treball emmarca les funcions relatives a les matèries de treball i seguretat laboral, i s'estructura en els serveis següents:
Servei Territorial de Treball i Seguretat Laboral.
Gabinet de Seguretat i Higiene en el Treball.
9.2.2 Al Servei Territorial de Treball i Seguretat Laboral li correspondrà l'exercici de les funcions següents:
a) Tramitació, instrucció i proposta de resolució dels expedients relatius a la regulació d'ocupació, infraccions de l'ordre social, modificacions de les condicions de treball, ordenació laboral i en matèria de cooperatives, societats laborals i mutualitats de previsió social no integrades en la seguretat social.
b) Exercici en l'àmbit provincial de les facultats en matèria de vagues, tancaments patronals, conflictes col·lectius i registre de convenis.
c) Dipòsit dels estatuts d'organitzacions sindicals, empresarials i professionals, i de les actes d'eleccions sindicals.
d) Exercici de les funcions de mediació, arbitratge i conciliació prèvia a la via judicial.
e) Exercici en l'àmbit provincial, de les facultats en matèria de prevenció de riscos laborals, en especial la instrucció, tramitació i proposta de resolució dels expedients relatius a l'acreditació d'entitats especialitzades com a serveis de prevenció, a l'autorització per a realitzar l'activitat d'auditoria del sistema de prevenció de les empreses i a l'autorització per a realitzar i certificar activitats formatives en matèria de prevenció de riscos laborals.
f) Exercici de les funcions normativament atribuïdes a l'Oficina Territorial de Registre de Cooperatives de la Comunitat Valenciana.
g) Exercir les competències administratives en matèria d'autorització i registre de les empreses de treball temporal.
9.2.3. Al Gabinet de Seguretat i Higiene en el Treball li correspondrà l'exercici de les funcions següents:
a) Realització d'anàlisis, estudis i investigació de causes i factors determinants dels riscos i danys laborals i els seus possibles efectes sobre la salut dels treballadors, així com l'execució dels plans dirigits a prevenir els accidents de treball i malalties professionals i l'elaboració de dades estadístiques de sinistralitat laboral.
b) Prestació d'assessorament, inclosa l'assistència i cooperació tècnica en matèria de prevenció de riscos laborals a empreses i els seus treballadors, organitzacions laborals, entitats, autoritats i organismes oficials, abastant la vigilància de la salut dels treballadors en funció dels riscos dels seus respectius llocs de treball.
c) Promoció dels coneixements i pràctiques de prevenció de riscos laborals per mitjà de la realització de plans i de cursos de formació.
d) Investigació en matèria preventiva abastant mètodes, mitjans i tècniques preventives, controls generals i sectorials sobre nivells preventius, realització d'estudis, inclosos els epidemiològics en la població laboral.
e) Seguiment de les actuacions preventives que realitzen les empreses, així com dels serveis de Prevenció, entitats formatives i entitats auditores.
DISPOSICIONS TRANSITÒRIES
Primera
Fins que es procedisca a la provisió dels llocs de treball dels caps dels Serveis de Recaptació de les direccions territorials d'Economia i Hisenda, les funcions que l'article 9.1.3 d'aquesta ordre els atribueix, continuaran sent exercides per les secretaries territorials. De la mateixa manera, els caps dels Serveis d'Inspecció Tributària als quals es refereix l'article 9.1.4 d'aquesta ordre exerciran les competències dels caps dels Serveis de Valoració esmentats en l'article 9.1.5 d'aquesta, fins que es procedisca a la provisió d'aquests últims llocs.
Segona
Mentre no es procedisca a la provisió dels llocs de treball de cap d'Àrea Territorial de Treball i director territorial d'Ocupació del SERVEF, totes les seues competències seran assumides pel director territorial d'Ocupació i Treball.
DISPOSICIÓ DEROGÀTORIA
Queden derogades l'Ordre de Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, de 18 de setembre de 2000 (DOGV número 3850, de 4 d'octubre de 200) per la qual es desplegà el Decret 84/2000, de 6 de juny, del Govern Valencià, que aprovà el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació i totes aquelles disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen a la present ordre.
DISPOSICIÓ FINAL
La present ordre entrarà en vigor el dia de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 11 de setembre de 2001
El conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació,

linea
Mapa web