Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDE de 28 de maig de 2002, de la Conselleria de Benestar Social, per la qual es regulen les bases generals per a les convocatòries públiques de concerts per a places assistencials en determinats centres residencials i centres de dia d'atenció especialitzada a menors, i s'efectua convocatòria pública per al període 2002-2005. [2002/X5792]

(DOGV núm. 4261 de 31.05.2002) Ref. Base de dades 2380/2002

ORDE de 28 de maig de 2002, de la Conselleria de Benestar Social, per la qual es regulen les bases generals per a les convocatòries públiques de concerts per a places assistencials en determinats centres residencials i centres de dia d'atenció especialitzada a menors, i s'efectua convocatòria pública per al període 2002-2005. [2002/X5792]
La Llei 5/1997, de 25 de juny, de la Generalitat Valenciana, per la qual es regula el Sistema de Servicis Socials en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, en el seu article 53 diu, “Per Decret del Govern Valencià es regularà la col·laboració de les administracions públiques amb les iniciatives socials, podent concertar-se places de centres de titularitat privada amb aquelles entitats que, havent sigut prèviament autoritzades amb caràcter definitiu, acrediten experiència en la gestió de centres de Servicis Socials i que garantisquen la qualitat adequada en la prestació dels servicis. En la mencionada regulació s'establiran les fórmules reglades que garantisquen una justa distribució dels fons per mitjà de convocatòria pública per a l'establiment dels oportuns concerts”. Afegint en el mateix articulat “Els esmentats concerts podran tindre caràcter plurianual”.
Fruit d'això es va aprovar el Decret 51/1999, de 30 de març, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el reglament que regula les normes a què han de sotmetre's els concerts que realitzarà l'administració de la Generalitat Valenciana amb els centres d'iniciativa social de titularitat privada.
La disposició final primera d'este Decret establix que els concerts seran objecte de convocatòria pública mitjançant una orde de la Conselleria que detente les competències en les matèries objecte d'este Decret, continuant en un altre precepte de l'articulat del referit reglament, que serà eixa Conselleria la que aprovarà les oportunes bases de les convocatòries públiques de concerts per a places assistencials.
D'acord amb l'actual Reglament de la Conselleria de Benestar Social, aprovat pel Decret 138/2000, de 12 de setembre, del Govern Valencià, modificat pel Decret 212/2001, de 18 de desembre, del Govern Valencià, la Conselleria de Benestar Social és el departament a què escau exercir les competències relatives als servicis d'acció social en el sector, entre altres, de la infància.
És este marc el que permet, en l'actualitat, la possibilitat d'establir concerts entre l'administració de la Generalitat Valenciana i les entitats privades titulars de centres d'Atenció Especialitzada a Menors, amb l'objecte d'una banda de garantir una major qualitat en la prestació de servicis a menors la tutela i/o guarda de la qual exercix l'administració, a través de la xarxa de recursos residencials de caràcter privat que porta des de fa molts anys prestant una labor assistencial i educativa imprescindible, i per un altre garantir a estes institucions una estabilitat econòmica en el finançament de les places que afavorisca la seguretat en la prestació dels servicis.
En virtut d'allò que s'ha exposat, i fent ús de les facultats que conferix l'article 35 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre; l'article 47.11 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, aprovat pel Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991, del Consell de la Generalitat Valenciana; i el Decret 138/2000, de 12 de setembre, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Benestar Social, modificat pel Decret 212/2001, de 18 de desembre, del Govern Valencià,
ORDENE
Article 1. Objecte
És objecte d'esta orde:
1r. Establir les bases generals que regiran les convocatòries de concerts per a places en determinats centres residencials i centres de dia d'atenció especialitzada a menors, i que es detallen en l'annex I.
2n. Convocar, amb atenció a les referides bases, la posada a disposició del Servici Públic de Protecció i Inserció de Menors, d'aquelles places necessàries en centres residencials i centres de dia, per al període 2002-2005.
Article 2. Presentació de sol·licituds
El termini de presentació de sol·licituds d'esta convocatòria serà de quinze dies naturals, comptadors a partir del sendemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Si l'últim dia del termini és inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent.
Article 3. Finançament
1. A l'efecte d'esta convocatòria, i d'acord amb les bases generals que regiran estos concerts, s'establixen, en annex II, les ratios de personal que es financen, l'import total d'eixe finançament i l'import de despeses generals de funcionament del centre i atenció al menor, segons tipologia de centre i nombre de grups educatius, el mínim i màxim de nombre de places de les quals són determinats en este mateix annex II. Els esmentats imports no estaran durant la vigència d'este concert subjectes a revisió.
La quantitat resultant de la suma dels anteriors imports donarà lloc al mòdul cost menor/dia/plaça, que multiplicat pel nombre de menors atesos i nombre de dies a l'any de funcionament del centre, serà l'import del concert.
Respecte a les places concertades no ocupades, l'import total concertat serà minorat en la quantitat resultant d'aplicar el 10% del mòdul total menor/dia/plaça determinat, al nombre de places vacants no ocupades en l'exercici, sempre que estes superen el 5% de l'ocupació màxima prevista.
2. El pagament dels concerts de places s'efectuarà d'acord amb el règim excepcional que es preveja en les Lleis anuals de Pressuposts de la Generalitat Valenciana per al pagament dels Servicis Socials Especialitzats o, en absència d'este, en base al règim general previst en la normativa d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, aplicant-hi el règim següent: un 40% d'esta podrà lliurar-se immediatament una vegada concedida; un 20% s'abonarà després de l'aportació i comprovació de la documentació justificativa de l'efectiva i correcta aplicació de la suma lliurada a l'actuació objecte de l'ajuda; i la resta s'abonarà una vegada justifique el beneficiari el compliment del que s'ha convingut.
Article 4. Garanties
1. D'acord amb el que establix la base 8 g), de les bases generals que regixen les convocatòries de concerts per a places en determinats centres residencials i centres de dia d'atenció especialitzada a menors, s'establix com a garantia provisional per als participants en esta convocatòria, la quantia de 150 euros.
2. D'acord amb el que establix la base 20, de les mencionades bases, els titulars de centres que hagen sigut adjudicataris, hauran de constituir una garantia definitiva, per un import equivalent al 0'1% del total del finançament públic previst per a la totalitat del període de vigència del concert.
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Primera
Siga quina siga la data d'inici d'efectes de cada concert, tots aquells que siguen subscrits a l'empara d'esta convocatòria, finalitzaran el 31 de desembre de 2005, sense perjuí de la seua possible renovació.
Segona
Tots els concerts hauran de fer expressa menció de l'import màxim que haurà d'abonar la Conselleria de Benestar Social en cada una de les seues anualitats i en la totalitat del període concertat.
Tercera
Tindran preferència per a acollir-se al règim de concerts les entitats sense ànim de lucre que, amb anterioritat a la publicació d'esta orde, foren beneficiàries de subvencions de la Generalitat Valenciana per al manteniment de centres d'atenció especialitzada al menor, sempre que compliren els requisits establits en les bases generals que regiran les convocatòries de concerts per a places en determinats centres residencials i centres de dia d'atenció especialitzada a menors.
Quarta
Atesa la finalitat d'esta convocatòria, destinada a la concertació de places assistencials per a atenció a menors la tutela i/o guarda dels quals exercix la Generalitat Valenciana, i la necessitat de disposició en el menor temps possible de places per al compliment d'estes facultats tuitives que ha d'exercir l'ens autonòmic, es declara de caràcter urgent la tramitació d'este expedient, a l'efecte previst en l'article 71 del Reial Decret Legislatiu 2/2000, de 16 de juny, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Contractes de l'administració Pública. A este efecte, el termini d'execució dels concerts serà el sendemà de l'acreditació de la garantia definitiva.
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA
Primera
En els supòsits d'aquelles entitats titulars de centres d'atenció especialitzada a menors que formalitzen concert a l'empara d'esta convocatòria i que, si és procedent, siguen beneficiàries d'ajudes a l'empara de la convocatòria de l'Orde de 27 de novembre de 2001, de la Conselleria de Benestar Social, per la qual es regulen i es convoquen ajudes dirigides al sosteniment dels centres d'atenció especialitzada a menors, per a l'any 2002 (DOGV núm. 4.147, de 13 de desembre de 2001), quedarà sense efectes la subvenció atorgada per al sosteniment de centres d'atenció especialitzada a menors, respecte al període de l'any 2002 que es tinga dret a percebre de la Conselleria de Benestar Social les quantitats corresponents al concert subscrit.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
El pressupost que se estima per a l'eficàcia d'esta convocatòria és de 36.737.731'21 euros, a càrrec del programa pressupostari 16.03.313.30, Família, Menor i Adopcions, línia de subvenció codi T-1327, de l'exercici 2002 o els seus equivalents en anualitats successives, i d'acord amb les quanties següents: anualitat 2002, 5.029.505,96 euros; anualitat 2003, 10.412.647,00 euros; anualitat 2004, 10.552.442,00 euros; i anualitat 2005, 10.743.136,25 euros.
Segona
Es faculta la Direcció General de la Família, Menor i Adopcions i la Secretaria General de la Conselleria de Benestar Social, en l'àmbit de les seues competències, a dictar totes les instruccions que calga que per a l'execució i el desenvolupament d'esta orde.
Tercera
Esta orde entrarà en vigor el sendemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Quarta
Contra les bases d'esta convocatòria, es podrà interposar d'acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, potestativament recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictat, en el termini d'un mes comptador des del sendemà de la seua publicació, o bé pot interposar-se directament recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptadors des del sendemà de la seua publicació, segons que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, sense perjuí que puguen interposar qualsevol altre que estimen pertinent.
València, 28 de maig de 2002
El conseller de Benestar Social,
RAFAEL BLASCO CASTANY
ANNEX I
Bases generals de les convocatòries de concerts per a places en determinats centres residencials i centres de dia d'atenció a menors.
Títol I
Disposicions generals
Primera. Àmbit
1. Estes bases s'aplicaran per als concerts de places que se celebren entre l'administració de la Generalitat Valenciana i les entitats privades titulars de centres residencials i centres de dia d'atenció especialitzada a menors, autoritzats amb caràcter definitiu d'acord amb el que establix l'article 5.1.b, del Reglament que regula les normes a què han de sotmetre's els concerts que ha de realitzar l'administració de la Generalitat Valenciana amb els centres d'iniciativa social de titularitat privada, aprovat pel Decret 51/1999, de 30 de març, del Govern Valencià, i situats al territori de la Comunitat Valenciana.
2. Amb caràcter excepcional podran accedir al règim de concerts que s'establix en estes bases, les entitats privades titulars de centres d'atenció especialitzada a menors ubicats fora del territori de la Comunitat Valenciana, sempre que complisquen la resta de requisits que s'establixen en esta orde, que estiguen autoritzats d'acord amb la normativa pròpia, general i específica, del territori on estiguen ubicats, i que hi haja una inspecció favorable dels servicis competents de la Conselleria de Benestar Social de la Generalitat Valenciana.
Segona. Objecte
L'objecte d'estos concerts és la posada a disposició de la Conselleria de Benestar Social, de determinades places, a fi d'atendre menors la guarda i/o tutela dels quals estiga assumida per l'administració de la Generalitat Valenciana garantint així una assistència integral i educativa i sent estes places les corresponents a:
– Centres residencials, on s'inclouen les tipologies de residències comarcals, residències juvenils, pisos i llars.
– Residències infantils.
– Centres de dia.
Tercera. Durada
Els concerts tindran un caràcter plurianual, i la duració d'estos es determinarà mitjançant convocatòria pública, no podent excedir de quatre anys, sense perjuí de la seua possible renovació en els termes establits en estes bases.
Quarta. Finançament
1. El finançament dels concerts regulats en esta orde, es consignarà durant el seu període de vigència en els Pressuposts de la Generalitat Valenciana a càrrec del programa corresponent a “Família, Menor i Adopcions”, mitjançant una línia de subvenció en el capítol IV del citat programa; i d'acord amb el que establix l'article 47 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública Valenciana, caldrà donar publicitat als crèdits que financen els referits concerts.
2. En les corresponents convocatòries públiques es determinaran de forma expressa els mòduls econòmics que seran abonats als titulars dels centres a càrrec del pressupost de la Generalitat Valenciana, distingint-hi entre una quantitat en concepte de personal i una quantitat en concepte de despeses generals de funcionament del centre i atenció al menor, per cada tipus de centre i nombre de grups educatius i per plaça assistencial ocupada. També caldrà concretar la fórmula aplicable a les places concertades no ocupades.
2.1 L'import en concepte de personal serà fix per grup educatiu i tipus de plaça que es determine en la corresponent convocatòria, on s'especificaran les ratios de personal per grup educatiu que es finançaran.
Les ratios de personal que es financen, a excepció del personal educador i de direcció, podrà substituir-se per contractacions externes, així com per altres figures professionals degudament contractades que presten funcions en el centre inherents a l'activitat d'este.
En el cas que la quantitat de personal que es finance, segons els grups educatius, no és justificada degudament, es procedirà a retraure el seu import, sense perjuí que es considere causa d'incompliment del concert.
2.2 L'import en concepte de despeses generals de funcionament del centre i atenció al menor estarà en funció del nombre de places i dies de l'any que es concerte.
2.3 La quantitat que haurà d'aportar la Generalitat Valenciana en concepte de finançament d'estos servicis, serà l'import resultant de sumar la quantitat en concepte de personal que es finança per grup educatiu i tipus de recurs, més el producte obtingut de la multiplicació de l'import de despeses de funcionament i atenció al menor pel nombre de menors atesos i pel nombre de dies a l'any de funcionament del centre que es concerten.
La quantitat resultant de l'anterior operació donarà lloc al mòdul cost menor/dia/plaça, que multiplicat pel nombre de menors atesos i nombre de dies a l'any de funcionament del centre, serà l'import del concert.
Tal finançament correspon al 100% del cost del servici, atesa la gratuïtat d'este per tractar-se d'usuaris sota la guarda i/o tutela de la Generalitat Valenciana, d'acord amb la Llei Orgànica 1/1996, de 15 de gener, de Protecció Jurídica del Menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la Llei d'Enjudiciament Civil.
3. Els preus que s'establisquen en els concerts, tant per a places ocupades, com per a cada plaça no ocupada, comprenen tots els conceptes que la Conselleria de Benestar Social ha d'abonar per cada plaça concertada, entenent-s'hi inclòs l'IVA i qualsevol altre tribut, taxa o impost.
Cinquena. Sol·licitants i requisits
D'acord amb el que establix l'article 53 de la Llei 5/1997, de 25 de juny, de la Generalitat Valenciana, per la qual es regula el Sistema de Servicis Socials en l'Àmbit de la Comunitat Valenciana, i el Decret 51/1999, de 30 de març, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el reglament que regula les normes a què han de sotmetre's els concerts que realitzarà l'administració de la Generalitat Valenciana amb els centres d'iniciativa social de titularitat privada, podran sol·licitar la subscripció de concerts amb la Generalitat Valenciana aquelles persones físiques o jurídiques, titulars de centres d'atenció especialitzada a menors de caràcter privat sempre que complisquen almenys les condicions següents:
a) Estar legalment constituïda i inscrita en els registres corresponents i en el Registre d'Entitats, Centres i Servicis d'Acció Social de la Comunitat Valenciana.
b) El centre haurà d'estar autoritzat amb caràcter definitiu, d'acord amb el que establix el capítol II, del títol IV de la Llei 5/1997, de 25 de juny, de la Generalitat Valenciana, per la qual es regula el Sistema de Servicis Socials en l'Àmbit de la Comunitat Valenciana, i en el Decret 40/1990, de 26 de febrer, del Consell de la Generalitat Valenciana, sobre registre, autorització i acreditació dels Servicis Socials de la Comunitat Valenciana i l'Orde de desenvolupament de 9 d'abril de 1990, de la Conselleria de Treball i Seguretat Social, que continua en vigor en tot allò que no contradiga la citada Llei. El mencionat acte haurà de ser efectiu en el moment de l'adjudicació del concert.
c) Tindre experiència en la gestió del corresponent centre, per al qual si més no una quarta part del personal d'atenció directa de la plantilla del centre haurà de tindre una experiència acreditada de com a mínim dos anys en este sector, i la seua relació contractual siga de caràcter indefinit. A este efecte s'acreditarà documentalment una memòria descriptiva del funcionament del centre o centres que es pretenga concertar, i de l'experiència dels professionals que formen part d'estes plantilles.
d) Garantir la qualitat adequada en la prestació dels servicis propis del concert. Esta garantia s'acreditarà mitjançant la presentació del projecte de gestió del centre que s'acompanya com a documentació a la sol·licitud del concert.
e) Que el centre es coordine amb l'administració pública i se sotmeta als requeriments de la funció inspectora.
f) Adequació de les activitats del centre a la normativa, instruccions i programacions efectuades per l'administració.
g) Ser propietaris dels locals on es trobe ubicat el centre, o titulars de dret d'ús i gaudi sobre ells, en este cas hauran d'acreditar que compten amb l'autorització del propietari per a dedicar-ho al fi previst, i com a mínim durant el període, que s'establisca en el concert.
h) No trobar-se sotmesos en cap de les circumstàncies objecte de prohibició de contractar amb les administracions públiques, contingudes en l'article 20 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2000, de 16 de juny.
i) El personal educador haurà de tindre titulació de grau mitjà en àrees i disciplines de caràcter humanístic, social o educatiu. No obstant això, este requisit no s'exigirà respecte al personal educador que estiga prestant les seues funcions amb caràcter previ a la formalització del concert.
Títol II
Procediment
Capítol I
Iniciació del procediment
Sisena. Iniciació
El procediment s'iniciarà per sol·licitud de la persona física o jurídica interessada i s'ajustarà al que establix esta orde i, amb caràcter general, en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.
Setena. Sol·licitud
La sol·licitud s'efectuarà mitjançant model que figura en l'annex III d'esta orde degudament formalitzada i subscrita per qui tinga la representació de l'entitat titular del centre objecte del concert, representació que ha de ser acreditada documentalment.
Huitena. Documentació
1. A la corresponent sol·licitud, en què haurà de constar la tipologia i el nombre de places oferides pel centre, s'acompanyarà la documentació següent:
a) Certificat acreditatiu, si és procedent, de l'acord adoptat per l'òrgan competent en què s'autoritze la sol·licitud del concert.
b) Relació del grup professional amb què compte el centre, amb descripció del nom i cognoms dels seus components, titulació, tipus de relació laboral d'estos amb l'entitat titular (alta de treballadors, contractes de tercers, …), nombre d'hores diàries i/o setmanals de dedicació de cada un d'ells, funcions que realitzen, així com totes aquelles particularitats en relació amb el personal que assistix el centre.
c) Memòria descriptiva del funcionament del centre i projecte de gestió d'este per al període de duració del concert, en el que es pose de manifest la programació de totes les activitats que cal realitzar en el centre, incloses les de caràcter assistencial, educatiu, d'inserció i de convivència.
Ambdós dos documents, memòria i projecte de gestió, podran presentar-se en un únic document, i serviran, amb els altres requisits que s'exigixen estes bases, per a acreditar l'experiència en la gestió del corresponent del centre i la qualitat adequada en la prestació dels servicis propis del concert.
d) En els casos en què el centre no siga propietat de l'entitat titular sol·licitant del concert, s'haurà d'acreditar ell títol de lloguer o cessió, així com que compten amb l'autorització del titular d'este per a dedicar-ho al fi previst en el concert durant el seu període de vigència.
e) Testimoni judicial, certificat administratiu o declaració responsable atorgada davant d'una autoritat administrativa, notari públic o organisme professional qualificat, de no trobar-se sotmesa en cap dels supòsits de prohibició per a contractar amb l'administració.
f) Declaració de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, sense perjuí que la justificació acreditativa de tal requisit haja d'exigir-se abans de l'adjudicació als qui resultaran adjudicataris del concert, a este efecte es concedirà un termini màxim de cinc dies hàbils, tot això sense perjuí de les exempcions que establisca la normativa vigent en cada moment. Així mateix, en cas de gaudir d'alguna exempció, caldrà presentar la documentació que servisca per a acreditar la dita circumstància.
g) Garantia provisional, la qual es formalitzarà d'acord amb el que preveu la base 20 d'estes bases generals, i la quantia de la qual es determinarà en la corresponent convocatòria.
h) La fitxa de manteniment de tercers, segons model que s'adjunta com a annex IV, i que servirà per a acreditar la titularitat del compte bancari a través de la qual el beneficiari desitja percebre els pagaments establits en el concert.
2. La documentació referida en l'apartat anterior, quan siga comuna a diverses sol·licituds presentades per una mateixa entitat, serà prou adjuntar-la a una d'elles.
Novena. Lloc
Les sol·licituds es presentaran, junt amb la documentació requerida en l'article anterior, en el registre corresponent de la Conselleria de Benestar Social on estiga ubicat el centre, sense perjuí del que establix l'article 38.4, de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.
Els models de sol·licitud es trobaran a disposició dels sol·licitants en les Direccions Territorials de la Conselleria de Benestar Social i en les Oficines PROP de la Generalitat Valenciana.
Deu. Termini
El termini de presentació de sol·licituds serà el que fixen les corresponents convocatòries per al concert de places de centres residencials i centres de dia d'atenció especialitzada a menors.
Onze. Esmena sol·licitud
Si la sol·licitud no reunix els requisits exigits, o no s'adjunta tota la documentació prevista, es requerirà l'interessat perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o adjunte els documents necessaris, amb indicació que si així no ho fera se li tindrà per desistit en la seua petició, amb resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes prevists en l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.
Capítol II
Ordenació i instrucció del procediment
Dotze. Verificació de la sol·licitud
Instruït l'expedient pel departament corresponent de la direcció territorial de Benestar Social, verificarà la sol·licitud, i podrà realitzar d'ofici les actuacions que considere necessàries per a la determinació i comprovació de les dades en virtut dels quals s'ha d'aprovar o de rebutjar el concert, i haurà d'observar-s'hi en tot moment la deguda cautela per a la salvaguarda del principi de confidencialitat exigible.
Tretze. Estudi de l'expedient
Complet l'expedient, serà estudiat per la direcció territorial de Benestar Social, que elaborarà plantilles tècniques d'estudi que seran remeses pel director o directora territorial, junt amb l'expedient, a la Direcció General de la Família, Menor i Adopcions, en el termini màxim d'un mes comptador des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
Catorze. Comissió d'avaluació
1. Les sol·licituds seran avaluades per una comissió d'avaluació d'àmbit autonòmic segons els criteris de selecció determinats en l'article següent.
2. D'acord amb el que establix l'article 16 del Decret 51/1999, de 30 de març, es crea la Comissió d'avaluació de concerts en matèria de centres residencials i centres de dia d'atenció especialitzada a menors, de titularitat privada, la composició de la qual serà la següent:
1r. El director o la directora general de la Direcció General de la Família, Menor i Adopcions, o persona en qui delegue, que actuarà com a president.
2n. El cap o la cap de l'Àrea de Família, Menor i Adopcions, de la Direcció General de la Família, Menor i Adopcions, o persona en qui delegue.
3r. Dos tècnics del Servici de Protecció i Inserció de Menors, de la Direcció General de la Família, Menor i Adopcions, actuant un d'ells com a secretari.
4t. Els caps o les caps del Servici d'Acció Social de les direccions territorials de la Conselleria de Benestar Social, o persones en qui deleguen.
5é. El cap o la cap de la Secció del Menor de les direccions territorials de la Conselleria de Benestar Social, o persones en qui deleguen.
3. A la citada comissió podran assistir en qualitat d'assessors tres representants, un per província, de la Comissió Mixta d'Entitats Titulars de Centres Privats del Sector del Menor, així com els tècnics que s'estimen convenients. Seran convocats expressament i assistiran amb veu i sense vot.
4. Serà esta Comissió qui, als efectes del concert, determine el nombre de grups educatius i el nombre de places que es compon cada centre residencial o les activitats que es realitzen en cada centre de dia.
Quinze. Criteris de valoració
1. Els criteris que cal tindre en compte en el procés de valoració de les sol·licituds presentades seran, per orde decreixent d'importància, els següents:
1r. Nivell de necessitat dels diferents tipus de places oferides pel sol·licitant, en funció del nivell de demanda d'estes en l'àmbit geogràfic del centre de titularitat. La valoració d'este criteri serà com a màxim de 40 punts.
2n. Qualitat de la prestació del centre sol·licitant, amb una valoració màxima de 40 punts, subdividida en tres nivells distints, relacionats per orde decreixent:
– Millora de plantilla, en relació amb el nombre i tipologia del total dels usuaris del centre, atenent-hi tant al nombre dels seus membres com a la seua qualificació professional. La valoració màxima d'este apartat és de 20 punts.
– Programes d'activitats oferides. La valoració màxima d'este apartat és de 15 punts.
– Mitjans materials de què disposa el centre, tant pel que fa a les mateixes instal·lacions d'este, com al seu nivell d'equipament. La valoració màxima d'este apartat és de 5 punts.
3r Experiència del titular del centre sol·licitant, amb una valoració màxima de 20 punts, a raó de 2 punts per any de relació anterior amb les administracions públiques.
2. La ponderació dels distints criteris es realitzarà sobre 100 punts, no computant-se com a criteri de valoració, els mínims exigits per a participar en la convocatòria.
3. Malgrat el que s'ha exposat, tindran preferència per a acollir-se al règim de concerts, les entitats sense ànim de lucre que, amb anterioritat a l'entrada en vigor d'esta orde, hagen sigut beneficiàries de subvencions per al sosteniment de centres d'atenció especialitzada a menors.
Capítol III
Finalització del procediment
Setze. Proposta
La Comissió d'avaluació remetrà al titular de la Conselleria de Benestar Social, proposta d'adjudicació o denegació dels concerts en un termini màxim de dos mesos comptadors des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. En la mencionada proposta haurà de figurar el nombre de places que cal concertar i que hauran de quedar a disposició de la Conselleria de Benestar Social a partir del moment en què es formalitze el corresponent concert.
Dèsset. Adjudicació o denegació
El titular de la Conselleria de Benestar Social, dins de les disponibilitats pressupostàries, dictarà acte administratiu pel qual s'adjudique o es denegue la realització dels concerts en un termini màxim de sis mesos des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
En tot cas, aquelles sol·licituds que no hagueren rebut notificació expressa en el termini indicat en el primer paràgraf d'este article hauran d'entendre's desestimades, d'acord amb el que establix l'article 44.1, de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, i l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat Valenciana.
Dihuit. Recursos
Les resolucions d'adjudicació o denegació dels concerts esgoten la via administrativa, i contra ells, d'acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant del mateix òrgan que el va dictar en el termini d'un mes comptador des del sendemà de la seua notificació, o tres mesos comptadors a partir del sendemà del transcurs del termini emprat per a notificar la resolució si és presumpte; o bé directament mitjançant recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptadors des del sendemà de la seua notificació, o sis mesos a partir del sendemà del transcurs del termini per a notificar la resolució, d'acord amb el que disposen els articles 46 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, sense perjuí que puguen interposar qualsevol altre que estimen pertinent.
Capítol IV
Formalització dels concerts
Dènou. Formalització
Els concerts es formalitzaran en document administratiu dins del termini de trenta dies comptadors des del sendemà de la notificació de l'adjudicació, constituint este document títol suficient per a accedir a qualsevol registre públic i podran, no obstant això, elevar-se a escriptura pública quan ho sol·licite el titular del centre concertat, sent al seu càrrec les despeses derivades del seu atorgament.
En el referit document haurà de constar de forma expressa, els drets i les obligacions de les parts, nombre i tipologia de les places concertades, duració d'este, finançament per part de la Generalitat Valenciana, forma de pagament, possibilitat de renovació i causes d'extinció.
Vint. Garantia definitiva
Prèviament a la formalització del concert, i en el termini de 15 dies hàbils comptadors des de la notificació efectiva de l'adjudicació, el titular del centre concertat haurà de constituir una garantia definitiva per l'import que s'establisca en la corresponent convocatòria pública.
La citada garantia podrà constituir-se en metàl·lic, aval bancari, garantia real immobiliària o pòlissa d'assegurament subscrita amb qualsevol entitat degudament reconeguda. En el cas d'aval bancari, garantia real immobiliària o pòlissa d'assegurament subscrita amb qualsevol entitat degudament reconeguda. En el cas d'aval bancari, este haurà de constituir-se amb caràcter solidari o amb renúncia expressa al benefici d'excussió previst en l'article 1.830 del Codi Civil.
Per a la constitució i tramitació de les garanties, s'hi seguirà el que disposa el títol segon, capítol tercer, del Reial Decret Legislatiu 2/2000, de 16 de juny, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, el capítol tercer del Reial Decret 390/1996, d'1 de març, i a l'Orde de 14 de febrer de 1986, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, per la qual es regula el procediment de constitució i devolució de fiances.
Qualsevol que siga la forma elegida per a formalitzar la garantia, esta haurà de depositar-se en els servicis territorials de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació de la província corresponent, els quals l'entregaran al beneficiari de la carta de pagament acreditativa del depòsit, que haurà de ser presentada per este en la corresponent direcció territorial de la Conselleria de Benestar Social.
Vint-i-una. Competència per a la subscripció i prerrogatives
Es delega la facultat per a la subscripció d'estos concerts, així com per a la subscripció de les corresponents addendes de renovació, modificació i cessió d'estos, en el titular de la Direcció General de la Família, Menor i Adopcions.
Igualment, li escaurà la prerrogativa d'interpretar els concerts, resoldre els dubtes que oferisca el seu compliment i interpretació, acordar la seua resolució i determinar els efectes d'esta.
Contra els esmentats actes podran interposar-se els recursos admissibles en dret.
Vint-i-dos. Obligacions de les parts
1. Constituïxen obligacions de la Generalitat Valenciana les següents:
– Abonar a l'entitat titular del centre concertat, en els terminis prevists, l'import del concert fixada en el concert per a les places ocupades.
– Abonar a l'entitat titular del centre concertat l'import del concert corresponent a les places concertades no ocupades en els termes establits en estes bases. Encara que, en el supòsit que l'absència d'ocupació d'una plaça siga imputable al centre, el titular d'este no tindrà dret a percebre cap quantia per la mencionada plaça.
– Comunicar al titular del centre concertat, amb la suficient antelació, qualsevol circumstància que afecte el concert subscrit.
– Resoldre mitjançant acte administratiu exprés les altes i baixes de menors en el centre, amb caràcter previ a la realització de tal acte en este. Per a això es constituiran sessions de derivació dels casos amb el centre, a fi d'especificar i consensuar els objectius que es perseguixen, el termini previsible d'estada i els mecanismes de seguiment, control i avaluació.
– Facilitar al centre tota la informació disponible relativa al menor en el moment d'ingrés en el centre i durant la seua estada, com informes sociofamiliars, psicològics, sanitaris, escolars i educatius.
– Comunicar al Ministeri Fiscal totes les resolucions d'alta i baixa residencial, així com aquelles derivades de l'exercici de la guarda i/o tutela que s'exercisquen dictades per les direccions territorials de la Conselleria de Benestar Social.
– Estudiar les propostes de baixa del menor en el centre, que siguen derivades per estos mitjançant informe motivat.
– Cooperar i facilitar l'accés dels menors interns en centres concertats, als servicis públics d'educació, sanitat, inserció i temps lliure.
2. Com a part firmant dels concerts i com a destinatari de fons públics, són obligacions dels titulars dels centres concertats les establides en l'article 11 del Reglament que regula les normes a què han de sotmetre's els concerts que realitza l'administració de la Generalitat Valenciana amb els centres d'iniciativa social de titularitat privada, aprovat pel Decret 51/1999, de 30 de març, del Govern Valencià, i de l'article 47.4.b. del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, i en particular:
– Posar a disposició de la Generalitat Valenciana el nombre de places previst en el concert, atendre els requeriments d'esta respecte de la cobertura d'estes i els ingressos que se'n deriven, i mantindre els nivells de qualitat en la prestació assistencial.
– Acreditar durant l'execució del concert la realització de l'activitat en què es va fonamentar la seua formalització, així com el compliment dels requisits i les condicions que el van determinar i comunicar, així mateix, l'evolució de cada cas amb la periodicitat que es determine, i qualsevol incidència succeïda durant l'estada del menor en el centre.
– Acreditar, amb caràcter previ a la subscripció del concert i al començament de cada exercici en què tinga vigència el mateix, el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, excepte quan existisca alguna exempció a la mencionada obligació.
– Disposar dels mitjans humans i materials que s'establisquen com a indispensables per la Generalitat Valenciana per al període de vigència del concert.
– Complir les ordes i instruccions que dicten els òrgans de la Conselleria de Benestar Social per a garantir l'adequada prestació del servici públic.
– Facilitar a la Conselleria de Benestar Social tota la informació econòmica, fiscal, laboral, tècnica i de qualsevol altra índole que li siga sol·licitada i que resulte necessària per a l'execució del concert.
– Assumir les actuacions de control financer que escaiga a la Intervenció General de la Generalitat Valenciana.
– Comunicar de mode fefaent a la Conselleria de Benestar Social, qualsevol subvenció concedida per altres organisme públics o privats l'objecte de la qual siga el finançament dels costs de manteniment del centre.
– No alterar la finalitat dels fons rebuts, així com complir amb les obligacions que establix la legislació vigent per als perceptors de fons públics.
– Justificar convenientment les despeses i els ingressos en la forma i terminis establits en estes bases.
– Subscriure, després de la formalització del concert, una pòlissa d'assegurances que cobrisca la responsabilitat civil resultant de les accions dels treballadors i usuaris del centre, així com les contingències derivades per invalidesa i defunció en cas d'accident d'estos usuaris, tot això en l'àmbit de la gestió del servici objecte del concert.
– Fer constar en la seua documentació i en la seua publicitat la condició de centre concertat amb la Generalitat Valenciana.
Capítol V
Inscripció dels concerts
Vint-i-tres. Inscripció
Una vegada formalitzats els concerts s'inscriuran d'ofici en el corresponent Registre de Concerts de Centres d'Atenció Especialitzada a Menors de Titularitat Privada que serà mantingut i actualitzat per la Direcció General de la Família, Menor i Adopcions.
En el mencionat Registre s'anotaran, entre altres, els següents aspectes:
– Aprovació i formalització del concert.
– Renovació i modificacions.
– Incompliment i els seus efectes.
– Extinció i les seues causes.
Títol III
Execució dels concerts
Vinté-i-quatre. Sistema de pagaments dels concerts
El pagament dels concerts de places s'efectuarà d'acord amb el règim excepcional que es preveja en les lleis anuals de pressuposts de la Generalitat Valenciana per al pagament dels Servicis Socials Especialitzats o, en absència d'este, segons el règim general previst en la normativa d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana.
Vint-i-cinc. Garanties per bestretes de pagaments
Quan es produïsquen bestretes de pagament, el beneficiari de la subvenció quedarà obligat a garantir, d'acord amb el que establix l'article 11. 6 del Decret 51/1999, de 30 de març, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el reglament que regula les normes a què han de sotmetre's els concerts que realitza l'administració de la Generalitat Valenciana amb els centres d'iniciativa social de titularitat privada, un 6% del total de la subvenció inherent al concert.
A este efecte s'entendrà per bestretes de pagament, les quantitats que siguen lliurades a favor del beneficiari amb anterioritat que este justifique la despesa corresponent.
Queden exceptuades d'esta obligació, les entitats sense ànim de lucre en què concórreguen les circumstàncies previstes en l'article 47 bis, apartat 3, lletra A, del text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, aprovat pel Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991, del Consell de la Generalitat Valenciana.
Per a la constitució i tramitació de les garanties per bestretes de pagaments, s'hi seguirà el que disposa la base 20 d'estes bases generals.
Vint-i sis. Justificació
Els terminis de justificació estaran en funció de la forma de pagament establida d'acord amb el règim excepcional que es preveja en les lleis anuals de Pressuposts de la Generalitat Valenciana per al pagament dels Servicis Socials Especialitzats o, en absència d'este, d'acord amb el règim general previst en la normativa d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana. No obstant això, no podran presentar-se justificacions de despesa efectuada respecte a cada exercici amb posterioritat al 15 de gener de l'exercici següent.
Respecte al sistema de justificació, les entitats firmants dels concerts estaran obligades a presentar en el moment de la justificació, davant de la corresponent direcció territorial de Benestar Social on estiga ubicat el centre, la documentació següent:
– Relació de beneficiaris atesos, amb indicació de les dates d'alta i baixa si n'hi haguera o qualsevol altra incidència succeïda en el servici prestat als usuaris, subscrita pel titular del centre concertat o persona que actue en representació d'este, la qual una vegada comprovada i aprovada per l'administració determinarà l'import efectiu de la subvenció que ha de percebre. La mencionada relació haurà de ser mensual referida a cada un dels períodes objecte de justificació, de gener a agost i de setembre a desembre de l'anualitat del concert.
– Nòmina del personal que presta els seus servicis en el centre, acompanyada dels respectius rebuts de salaris referits al període objecte de justificació degudament subscrits pels treballadors.
– Els contractes de prestació de servicis dels professionals o entitats que presten servicis en el centre. A este efecte caldrà aportar les corresponents factures emeses per estos professionals o entitats.
– Documents acreditatius de liquidació de les assegurances socials dels treballadors davant de l'administració de la Seguretat Social, referits al període objecte de justificació, en els quals figure el certificat bancari d'haver sigut pagat o carregat en compte.
– Rebut del pagament del assegurança de responsabilitat civil i d'accidents dels usuaris del centre.
Vint-i-set. Minoració de l'import del concert i exigència de reintegraments d'imports indegudament percebuts
Es delega en els titulars de les direccions territorials de la Conselleria de Benestar Social, la resolució dels expedients de minoració de les ajudes concedides i, si és procedent, del reintegrament de les quantitats percebudes en els supòsits prevists en l'art. 47.9 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana.
El procediment s'iniciarà d'ofici com a conseqüència de la mateixa iniciativa de l'òrgan competent, d'orde superior, de la petició reservada d'altres òrgans, o de la formulació de denúncia. En la tramitació del procediment es garantirà, en tot cas, el dret de l'interessat a audiència.
El termini màxim per a resoldre serà de sis mesos des del moment en què s'incoe l'expedient de minoració o reintegrament.
Les quantitats que s'hagen de reintegrar tindran consideració de crèdits de naturalesa pública, a l'efecte del procediment aplicable per a la cobrança.
Títol IV
Renovació dels concerts
Vint-i-huit. Sol·licitud de renovació
1. Les persones o entitats titulars de centres concertats que, d'acord amb el que preveu el títol V del Reglament que regula les normes a què han de sotmetre's els concerts que ha de realitzar l'administració de la Generalitat Valenciana amb els centres d'iniciativa social de titularitat privada, aprovat pel Decret 51/1999, de 30 de març, del Govern Valencià, desitgen renovar els concerts subscrits vigents, ho sol·licitaran si més no amb sis mesos d'antelació a la finalització d'estos, sol·licitud que serà subscrita per qui en tinga la representació legal.
2. A la sol·licitud s'haurà adjuntar la documentació que acredite que el centre acomplix els requisits que van determinar l'aprovació del concert d'acord amb el que establixen estes bases, així com les variacions hagudes que puguen afectar-lo i que no hi haja incorregut en les causes previstes d'incompliment.
Vint-i-nou. Tràmits
Les sol·licituds de renovació seguiran els mateixos tràmits i terminis descrits en el títol II d'estes bases.
Trenta. Resolució i formalització de les renovacions
1. El titular de la Conselleria de Benestar Social, en el termini màxim de deu dies a partir de la proposta de la Comissió d'Avaluació, dictarà resolució de renovació del concert o de no acceptació de la sol·licitud presentada. La mencionada resolució serà notificada als interessats.
2. La renovació serà determinada per un període màxim de quatre anys, quedant condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el primer exercici en què es produïsca la renovació.
3. Una vegada aprovada la renovació, serà subscrita una addenda al concert on s'arreplegue esta, en els termes establits en estes bases.
Trenta-una. Denegació i pròrroga provisional
Quan la sol·licitud de renovació del concert siga denegada o presentada fora del termini habilitat a este efecte, el concert subscrit s'extingirà automàticament en finalitzar el seu període de vigència. Excepcionalment, en estos casos, la Conselleria de Benestar Social, mitjançant resolució motivada podrà acordar una pròrroga provisional del concert com a màxim d'un any, sempre que el centre cobrisca les necessitats assistencials que no puguen ser satisfetes per altres mitjans.
Títol V
Modificació de concerts
Trenta-dos. Modificacions
1. El titular de la Conselleria de Benestar Social podrà en qualsevol moment, per pròpia iniciativa o a instància del titular del centre concertat, procedir a autoritzar variacions en les característiques del concert, bé per alteració del nombre i/o tipologia de les places concertades o bé per altres circumstàncies sobrevingudes o imprevistes, sempre que existisquen raons d'interés públic degudament acreditades en l'expedient que ho aconsellen.
2. Les variacions realitzades unilateralment per l'administració exigiran abans de la seua aprovació l'audiència prèvia a l'interessat. Una vegada adoptades hauran de ser objecte de comunicació fefaent al titular del centre i no seran efectives fins transcorreguts tres mesos des de la notificació a l'interessat, llevat que este accepte executar-les amb anterioritat a la finalització de l'esmentat termini.
3. Quan les modificacions afecten el règim financer del concert, l'administració haurà de compensar en titular del centre de manera que es mantinga l'equilibri dels supòsits econòmics que van ser considerats com bàsics en l'adjudicació del concert.
4. En el cas que els acords que dicte l'administració respecte al desenvolupament del servici concertat manquen de transcendència econòmica, el titular del centre concertat no tindrà dret a indemnització per raó d'estos.
5. S'entendran desestimades les modificacions proposades pels titulars dels centres concertats que no foren contestades per l'administració dins d'un termini de tres mesos, comptadors des de la data de registre d'entrada a qualsevol dependència de l'òrgan competent per a resoldre.
6. Una vegada aprovada la modificació, i sempre que això no coincidisca en el temps amb la renovació del concert, serà subscrita una addenda al concert on s'arrepleguen les modificacions produïdes. Esta addenda no podrà comportar alteració en el termini de vigència del concert.
7. Les modificacions que impliquen un augment del despesa inicialment previst per part de la Generalitat Valenciana, estaran condicionades a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressuposts vigents en l'exercici en què la mencionada modificació es produïsca.
Trenta-tres. Cessió dels concerts
1. El titular de la Conselleria de Benestar Social podrà autoritzar la cessió del concert subscrit en el supòsit de canvi de titularitat del centre concertat, sempre que concórreguen els requisits següents:
– Que les qualitats tècniques o personals de l'anterior titular no hagen sigut determinants per a l'aprovació del concert.
– Que el nou titular reunisca les condicions exigides en estes bases per a la subscripció de concerts.
– Que el concert s'haja executat, si més no, en una cinquena part del temps de duració previst.
2. La formalització de la cessió es realitzarà en escriptura pública, amb autorització prèvia expressa del titular de la Conselleria de Benestar Social. En l'acord de cessió, el nou titular del centre se subrogarà en tots els drets i obligacions derivats del concert subscrit en el seu dia amb l'anterior titular.
Trenta-quatre. Formalització de la cessió
D'acord amb el que establix l'article anterior, si es produïra canvi de titularitat del centre, sempre que es donen les circumstàncies previstes en ell, este serà considerat com una novación subjectiva d'este, serà tramitat d'ofici i comportarà la formalització d'un nou document contractual al si del concert la vigència del qual finalitzarà en la data prevista per al concert originari, i en ell, el nou titular del centre se subrogarà en tot els drets i obligacions derivats del concert subscrit amb el titular ixent, sense que puga ser recollida cap modificació a les condicions establides en l'aprovació del concert inicial.
Títol VI
Incompliment i extinció dels concerts
Trenta-cinc. Incompliment i extinció
Pel que fa a l'incompliment i extinció dels concerts, s'hi seguirà el que disposen els títols VII i VIII del Decret del Reglament que regula les normes a què han de sotmetre's els concerts que ha de realitzar l'administració de la Generalitat Valenciana amb els centres d'iniciativa social de titularitat privada, aprovat pel Decret 51/1999, de 30 de març, del Govern Valencià.
Títol VII
Concert amb centres fora de la Comunitat Valenciana
Trenta-sis. Centres ubicats fora de la Comunitat Valenciana
En el supòsit de centres ubicats fora de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, tots els actes que impliquen estos concerts seran formalitzats i verificats per la Direcció General de la Família, Menor i Adopcions.

linea
Mapa web