Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDE de 22 d'abril de 2002, de la Conselleria de Sanitat, per la qual desplega el Decret 187/2001, de 27 de novembre, del Govern Valencià, que regula l'establiment, el trasllat i la transmissió de les oficines de farmàcia, pel que fa a les transmissions, regències i reserva de titularitat de les oficines de farmàcia de la Comunitat Valenciana. [2002/X5679]

(DOGV núm. 4265 de 06.06.2002) Ref. Base de dades 2439/2002

ORDE de 22 d'abril de 2002, de la Conselleria de Sanitat, per la qual desplega el Decret 187/2001, de 27 de novembre, del Govern Valencià, que regula l'establiment, el trasllat i la transmissió de les oficines de farmàcia, pel que fa a les transmissions, regències i reserva de titularitat de les oficines de farmàcia de la Comunitat Valenciana. [2002/X5679]
L'article 26 de la Llei de la Generalitat Valenciana 6/1998, de 22 de juny, d'Ordenació Farmacèutica de la Comunitat Valenciana, regula el règim pel qual ha de regir-se la transmissió de les oficines de farmàcia.
Per això, i dins dels límits territorials de la Comunitat Valenciana, les oficines de farmàcia podran ser objecte de transmissió total o parcial a un altre farmacèutic amb independència del règim d'autorització o les circumstàncies n'havien originat l'obertura, així com de les condicions dels locals i la situació de l'oficina, per qualsevol dels mitjans prevists en la normativa vigent per a l'accés a la propietat privada.
Els criteris bàsics per a l'autorització del canvi de titularitat, reserva de titularitat i nomenament de farmacèutic regent es recullen en la secció primera del capítol I del títol II de la Llei 6/1998, de 22 de juny, en els articles 26 i 19 a 22 del Decret 187/2001, de 27 de novembre, del Govern Valencià, mitjançant el qual regula l'establiment, el trasllat i la transmissió de les oficines de farmàcia.
En conseqüència, a proposta de la Direcció General per a la Prestació Farmacèutica, i fent ús de les facultats que té atribuïdes esta Conselleria de Sanitat en els decrets 87/1999, de 30 de juliol, 198/1999, de 19 d'octubre, i 46/2001, de 27 de febrer, que aproven el seu Reglament Orgànic i Funcional,
ORDENE
Article 1. Objecte
Esta orde té com a objecte regular el procediment per al canvi de titularitat, el nomenament de farmacèutic regent i la reserva de titularitat de les oficines de farmàcia establides en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
Article 2. Definicions
Pel que fa a esta orde, es donen les definicions següents:
1. Farmacèutic/a titular: és el farmacèutic a nom del qual s'estén l'autorització i l'acta d'obertura i funcionament de l'oficina de farmàcia, i que en té el títol de propietat.
2. Farmacèutic/a regent: és el farmacèutic no titular nomenat per als supòsits prevists en l'article 26 de la Llei 6/1998, de 22 de juny, que assumirà les mateixes funcions i responsabilitats que el farmacèutic titular.
3. Farmacèutic substitut o farmacèutica substituta: és el que exercix la seua activitat, en lloc del titular o regent, en una oficina de farmàcia. Assumirà amb caràcter transitori i mentre dure la substitució, les funcions i responsabilitats del farmacèutic o farmacèutica titular, en els casos de:
a) Maternitat, accident o malaltia.
b) Designació o elecció per a l'exercici d'assumptes públics o de representació professional.
c) Absències per assumptes propis.
d) Compliment de les obligacions derivades del servici militar o la prestació social substitutòria.
e) Realització d'estudis de capacitació o especialització relacionats amb l'activitat professional.
f) Vacances anuals.
g) Excepcionalment, per raons estrictament personals i acreditades, després de l'informe dels col·legis oficials de farmacèutics de la Comunitat Valenciana, la Conselleria de Sanitat podrà autoritzar la designació d'un substitut o substituta.
4. Canvi de titularitat d'una oficina de farmàcia: és el procediment administratiu mitjançant el qual es fa el nomenament d'un nou farmacèutic titular com a conseqüència del traspàs, la venda o la cessió total o parcial d'una oficina de farmàcia per qualsevol dels mitjans prevists en la normativa per a l'accés a la propietat privada.
5. Reserva de titularitat: és el procediment administratiu mitjançant el qual es pot autoritzar l'ampliació del període de regència establit en l'article 26.2 de la Llei 6/1998, de 22 de juny, sempre que el cònjuge o fills del farmacèutic titular estiguen fent estudis universitaris de farmàcia en el moment de produir-se alguna de les circumstàncies previstes en este article i manifesten expressament la seua voluntat d'exercir en l'oficina de farmàcia en acabar-los.
Article 3. Procediment d'autorització del canvi de titularitat d'una oficina de farmàcia
3.1 Inici de l'expedient
Segons que establix l'article 20 del Decret 187/2001, de 27 de novembre, en el termini de 30 dies des que s'haja fet la transmissió, els farmacèutics implicats hauran de sol·licitar el canvi de titularitat de l'oficina de farmàcia. Per a això hauran d'aportar la documentació següent:
– Sol·licitud signada pels farmacèutics en cas de transmissió inter vivos.
– Títol de propietat que té el nou farmacèutic titular.
– Còpia compulsada del títol de farmacèutic del nou titular.
– Document que acredite la col·legiació del nou titular.
– Declaració jurada de no incompatibilitat del nou titular per a l'exercici professional en una oficina de farmàcia.
– Document acreditatiu de la disponibilitat del locals.
Si és el cas, podrà formular-se una sol·licitud perquè el farmacèutic que pretén accedir a la titularitat siga considerat com a farmacèutic substitut durant la tramitació de l'expedient signada per ambdós farmacèutics.
3.2 Tramitació
Si durant la tramitació de l'expedient es troba a faltar algun document dels esmentats en l'apartat anterior, es demanarà a les persones interessades que l'aporten en el termini de 10 dies, amb la indicació que si no ho fa es considerarà que desistix de la petició, després d'una resolució expressa que se li notificarà, d'acord amb l'article 71 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Si el titular de l'oficina de farmàcia i el farmacèutic que pretén accedir a la titularitat han sol·licitat que este últim siga considerat com a farmacèutic substitut, durant la tramitació de l'expedient, s'entendrà autoritzat sempre que s'haja aportat a l'expedient la documentació acreditativa suficient per a l'exercici professional del substitut en l'oficina de farmàcia.
3.3 Resolució
Correspon al director general per a la Prestació Farmacèutica. Hi constarà com a mínim el nom del farmacèutic que accedix a la titularitat, amb la indicació, si la propietat és parcial, del percentatge que en té cada farmacèutic.
La resolució s'ha de fer en el termini de 30 dies, i es notificarà a les persones interessades amb la indicació dels recursos que hi escauen, l'òrgan davant el qual haurien de presentar-se i el termini per a interposar-los. Si no hi recau una resolució expressa en el termini indicat, s'entendrà autoritzada la sol·licitud.
Quan hauran rebut la resolució d'autorització del canvi de titularitat, els farmacèutics disposaran d'un mes comptador des del sendemà de la notificació per a comparéixer en la direcció territorial de Sanitat de la província en què estiga situada l'oficina de farmàcia per a estendre l'acta del canvi de titularitat.
Article 4. Nomenament de farmacèutic regent
4.1 Inici de l'expedient
Segons que establix l'article 22 del Decret 187/2001, de 27 de novembre, per a sol·licitar el nomenament d'un farmacèutic regent s'establixen el terminis següents:
a) Si en el moment de produir-se les circumstàncies previstes en l'article 26.2 de la Llei 6/1998, de 22 de juny, el cònjuge o algun dels fills del titular de l'oficina de farmàcia es troben en possessió del títol de farmacèutic, podran continuar al capdavant de l'establiment sense necessitat de tancar-la temporalment, i hauran de sol·licitar en el termini màxim d'un mes el canvi de titularitat a favor del nou propietari, i no serà necessari el nomenament d'un farmacèutic regent.
b) Si el cònjuge o els fills no estan en possessió del títol de farmacèutic, se sol·licitarà el nomenament d'un farmacèutic regent, en els terminis següents:
– En el cas d'una oficina de farmàcia amb només un farmacèutic titular i que no compte amb un farmacèutic substitut o adjunt, disposaran de tres dies per a efectuar la sol·licitud.
– En el cas d'una oficina de farmàcia amb un sol titular però amb farmacèutic substitut o adjunt ben nomenats, el substitut o si no n'hi ha l'adjunt podrà assumir plenament les responsabilitats sanitàries. Els hereus o representants legals disposaran d'un màxim de 15 dies per a efectuar la sol·licitud.
– En el cas d'una oficina de farmàcia amb més d'un farmacèutic titular, el farmacèutic cotitular assumirà plenament les responsabilitats sanitàries durant un mes, comptador des del moment en què ocórrega la circumstància prevista en l'article 26.2 de la Llei 6/1998, de 22 de juny, termini en el qual els hereus o representants prendran una de les decisions que s'hi preveuen.
Així mateix, es necessitarà aportar la documentació següent:
– Sol·licitud signada pels hereus e cas de mort, o pel representant legal del farmacèutic afectat per alguna de les causes previstes en l'article 26.3 de la Llei 6/1998, de 22 de juny.
– Certificat de defunció o si és el cas document que acredite que es dóna alguna de les circumstàncies previstes en l'article 26 de la Llei 6/1998, de 22 de juny.
– Còpia compulsada del títol del farmacèutic regent proposat.
– Document que acredite la col·legiació del farmacèutic regent proposat.
– Declaració jurada de no incompatibilitat del farmacèutic proposat per a exercir la regència per a l'exercici professional en una oficina de farmàcia.
– Acreditació de la relació laboral del farmacèutic regent proposat amb l'oficina de farmàcia.
4.2 Tramitació
Si durant la tramitació de l'expedient es troba a faltar algun document dels esmentats en l'apartat anterior, es demanarà a les persones interessades que l'aporten en el termini de 10 dies, amb la indicació que si no ho fa es considerarà que desistix de la petició, després d'una resolució expressa que se li notificarà, d'acord amb l'article 71 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
4.3 Resolució
Correspon al director general per a la Prestació Farmacèutica i hi constaran com a mínim les circumstàncies que motiven la regència i el nom del farmacèutic que hi accedix.
La resolució s'ha de fer en el termini de 30 dies, i es notificarà a les persones interessades amb la indicació dels recursos que hi escauen, l'òrgan davant el qual haurien de presentar-se i el termini per a interposar-los. Si no hi recau una resolució expressa en el termini indicat, s'entendrà autoritzada la sol·licitud.
Quan hauran rebut la resolució, el farmacèutic regent disposarà de 10 dies comptadors des del sendemà de la notificació per a comparéixer en la direcció territorial de Sanitat de la província en què estiga situada l'oficina de farmàcia per materialitzar el nomenament de farmacèutic regent mitjançant l'acta de presa de possessió corresponent.
Article 5. Reserva de titularitat
Si en el moment de produir-se alguna de les circumstàncies previstes en els articles 19 i 21 del Decret 187/2001, de 27 de novembre, si el cònjuge o els fills no estaven en possessió del títol però algun d'ells està fent estudis universitaris de farmàcia, podran sol·licitar en el mateix termini una pròrroga del període de 18 mesos, fins a l'acabament dels estudis per a continuar al capdavant de l'establiment.
5.1 Inici de l'expedient
Per a sol·licitar la reserva de titularitat s'hauran d'aportar els documents següents:
– Sol·licitud signada pel cònjuge o fill per a qui se sol·licita la reserva de titularitat.
– Document que acredite estar fent estudis universitaris de farmàcia en el moment de produir-se les circumstàncies que donen lloc a la reserva de titularitat.
– Compromís d'exercir la professió en l'oficina de farmàcia una vegada acabats els estudis.
– Compromís de presentar durant el mes de març de cada any les qualificacions acadèmiques del curs immediat anterior a fi de comprovar que té els requisits per a mantindre la pròrroga.
– Document acreditatiu del parentesc.
5.2 Tramitació
Si durant la tramitació de l'expedient es troba a faltar algun document dels esmentat en l'apartat anterior, es demanarà a les persones interessades que l'aporten en el termini de 10 dies, amb la indicació que si no ho fa es considerarà que desistix de la petició, després d'una resolució expressa que se li notificarà, d'acord amb l'article 71 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
5.3 Resolució
Correspon al director general per a la Prestació Farmacèutica, hi constarà com a mínim el nom de la persona que fa estudis universitaris de farmàcia a favor de la qual s'autoritza la reserva de titularitat i s'hi farà constar l'obligació que té esta persona de presentar davant la direcció general, en el mes de març de cada any, les qualificacions acadèmiques del curs immediat anterior, mentre dure la pròrroga.
La resolució es notificarà a les persones interessades amb la indicació dels recursos que hi escauen, l'òrgan davant el qual haurien de presentar-se i el termini per a interposar-los.
5.4 Manteniment de la pròrroga
Per al manteniment de la pròrroga serà necessari que el cònjuge o el fill a qui se li atorgue supere un mínim de 35 crèdits per any acadèmic, o tres assignatures.
5.5 Caducitat de la pròrroga
L'autorització de la pròrroga per estudis caducarà quan per segon any consecutiu o altern no se supere el mínim de crèdits o assignatures establit.
En cap cas la pròrroga per estudis podrà tindre una duració superior a huit anys naturals, des de la data de la mort o de les circumstàncies que hagen donat lloc al nomenament del regent.
En el cas de caducitat, s'haurà de fer el tancament o la transmissió de l'oficina de farmàcia en el termini improrrogable de sis mesos comptadors des de la data en què siga ferma en la via administrativa la resolució de caducitat.
5.6 Acabament de la pròrroga
Acabats els estudis de la llicenciatura, el cònjuge o fill a qui se li haja concedit la pròrroga haurà d'accedir immediatament a la titularitat, en el termini màxim de 3 mesos des de l'acabament.
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA
Els expedients iniciats abans de la data d'entrada en vigor de la present orde en què no haja recaigut la resolució d'autorització es regiran pel que establix esta orde.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
S'autoritza el director general per a la Prestació Farmacèutica per a dictar totes les instruccions que considere necessàries per al compliment i l'aplicació de la present orde.
Segona
El director general per a la Prestació Farmacèutica podrà delegar els directors territorials de Sanitat de les tres províncies per a les competències que li són atribuïdes en la present norma per a la resolució dels expedients.
Tercera
Esta orde vigirà des del sendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 22 d'abril de 2002
El conseller de Sanitat,

linea
Mapa web