Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDE de 31 de maig de 2004, de la Conselleria d'Indústria, Comerç i Turisme, per la qual es regula el procediment per a la tramitació telemàtica de la posada en servici d'instal·lacions elèctriques de baixa tensió amb projecte. [2004/X6137]

(DOGV núm. 4780 de 22.06.2004) Ref. Base de dades 2793/2004

ORDE de 31 de maig de 2004, de la Conselleria d'Indústria, Comerç i Turisme, per la qual es regula el procediment per a la tramitació telemàtica de la posada en servici d'instal·lacions elèctriques de baixa tensió amb projecte. [2004/X6137]
La Llei 30/1992, de 26 de novembre, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, establix, en el seu article 45, que les Administracions Públiques impulsaran l'ocupació i l'aplicació de les tècniques i els mitjans electrònics, informàtics i telemàtics per al desenrotllament de la seua activitat i l'exercici de les seues competències.
Així mateix reconeix als ciutadans la facultat de relacionar-se amb les Administracions Públiques per a exercir els seus drets a través de tècniques i mitjans electrònics, informàtics o telemàtics, atorgant validesa i eficàcia de document original tant als documents com a les còpies emeses a través d'estos, sempre que quede garantida la seua autenticitat, integritat i conservació i, si és el cas, la recepció de l'interessat, i també el compliment de les garanties i els requisits exigits per les lleis.
També el Reial Decret 263/1996, de 16 de febrer, pel qual es regula la utilització de tècniques electròniques, informàtiques i telemàtiques per l'administració General de l'Estat i el Títol II del Decret 96/1998, de 6 de juliol, del Govern Valencià, pel qual es regula l'organització de la funció informàtica, la utilització dels sistemes d'informació i el Registre de Fitxers Informatitzats en l'àmbit de la Generalitat Valenciana, contemplen esta manera de relació entre les Administracions Públiques i els seus ciutadans en el marc del ple respecte de les garanties i els requisits previstos en cada procediment.
La Comissió Europea fa referència a la necessitat de l'establiment d'estratègies regionals per a l'anomenada societat de la informació dirigides a aprofitar al màxim la liberalització de les telecomunicacions, a afavorir el potencial de recursos humans, a promoure l'ús actiu de les tecnologies de la informació i de la telecomunicació i a promoure la igualtat en el seu accés.
S'ha considerat, al seu torn, que la incorporació de la firma electrònica, tal com es contempla en la Llei 59/2003, de 19 de desembre, de firma electrònica i en el Decret 87/2002, de 30 de maig, del Govern Valencià, pel qual es regula la utilització de la Firma Electrònica Avançada en la Generalitat Valenciana, és el mitjà que introduïx majors garanties d'identificabilitat de l'òrgan que exercix la competència i del ciutadà que intervé, de confidencialitat de les dades, de restricció de la utilització i accés a les dades a les persones autoritzades i d'autenticitat, integritat i conservació dels documents, requisits tots ells exigibles per a la introducció de mitjans telemàtics en un procediment.
Per tant, la necessitat dels ciutadans, les empreses i les Administracions Públiques de facilitar un apropament a través de les tecnologies de la informació fa imprescindible la regulació de nous procediments que facen efectius dits drets.
Un dels procediments administratius que dins de les competències de la Generalitat Valenciana és susceptible de ser gestionat a través de tècniques telemàtiques és la tramitació de la posada en servici de les instal·lacions elèctriques de baixa tensió que precisen de projecte tècnic, regulades pel Reglament Electrotècnic de Baixa Tensió, aprovat pel Reial Decret 842/2002, de 2 d'agost (BOE 224 de 18 de setembre del 2002).
Per tot això,
ORDENE
Capítol I
Disposicions generals
Article 1. Objecte i àmbit
1. L'objecte de la present orde és establir el procediment per a la tramitació, per mitjà de la utilització de tècniques telemàtiques, de la posada en servici d'instal·lacions elèctriques de baixa tensió que requerisquen projecte tècnic, i que no requerisquen inspecció prèvia d'organisme de control, segons establixen les instruccions tècniques complementàries ITC-BT-04 i ITC-BT-05 del Reglament Electrotècnic de Baixa Tensió.
2. El procediment que es regula en la present orde és de caràcter voluntari i alternatiu a la presentació de la documentació als registres dels corresponents Serveis Territorials d'Indústria.
Article 2. Conceptes i definicions
1. ATICO. És el sistema informàtic que permet la tramitació telemàtica del procediment per a la posada en servici d'instal·lacions de baixa tensió amb projecte.
Presentació telemàtica: Sistema de comunicació i subministrament de dades i documents a través de tècniques i mitjans que resulten de l'ús conjunt de la informàtica i les telecomunicacions i que, en este cas, permet la presentació davant els Serveis Territorials d'Indústria, i la tramitació del procediment per a la posada en servici d'instal·lacions elèctriques de baixa tensió amb projecte, via Internet.
2. Navegador: Programa informàtic que permet l'accés a servidors web a través de xarxes de dades basades en TCP/IP, com Internet, i també la presentació de la informació que els dits servidors contenen.
3. Firma electrònica: és el conjunt de dades en forma electrònica, consignades juntament a altres o associades amb elles, que poden ser utilitzades com a mitjà d'identificació del firmant.
4. Firma electrònica avançada: firma electrònica que permet identificar el firmant i detectar qualsevol canvi ulterior de les dades firmades, que està vinculada al firmant de manera única i a les dades a les quals es referix i que ha sigut creada per mitjans que el firmant pot mantindre davall el seu exclusiu control.
5. Document electrònic: document redactat en suport electrònic que incorpora dades que estiguen firmades electrònicament
6. CIE. Certificat d'Instal·lació Electrònic. És el document electrònic que substituïx al Certificat d'Instal·lació (recollit en l'article 18, apartat 1, del Reial Decret 842/2002, de 2 d'agost), quan s'hi tramite a través del sistema ATICO.
7. Segell electrònic. És el codi generat informàticament per mitjà d'un sistema criptogràfic en funció de determinades dades associades a la tramitació i que substituïx els segells o validacions mecàniques tradicionals.
8. NRP. És el segell electrònic que permet a l'entitat financera col·laboradora verificar l'autenticitat i la integritat de les dades rebudes sobre un pagament a realitzar. Este segell és generat pel sistema ATICO.
9. NPT. És el segell electrònic que acredita el pagament de la taxa associada a la instal·lació de baixa tensió, la qual pot constar d'un o més CIE. Este segell és generat per l'entitat financera col·laboradora.
10. NBP. És el segell electrònic que acredita la validació del CIE presentat a través del sistema ATICO pel Servei Territorial d'Indústria. Este segell és generat pel mateix sistema.
11. agents d'intermediació. Són les entitats acreditades per la Conselleria d'Indústria, Comerç i Turisme per a poder utilitzar el sistema ATICO com a intermediaris entre els titulars, tècnics projectistes, empreses instal·ladores i instal·ladors i els Serveis Territorials d'Indústria.
12. Visat Electrònic. Consistix en el visat del projecte pel Col·legi Oficial corresponent per mitjà d'una firma electrònica.
Article 3. Usuaris del Sistema
1. Podran presentar sol·licituds per a la posada en servici d'instal·lacions els Tècnics Titulats que disposen del certificat d'usuari de la Firma Electrònica de la Generalitat Valenciana, i d'aquelles altres reconegudes per la Generalitat en els termes previstos per la disposició addicional tercera del Decret 87/2002, de 30 de maig, del Govern Valencià, pel qual es regula la utilització de la firma electrònica avançada en la Generalitat Valenciana, en nom dels titulars de les instal·lacions.
2. Dites sol·licituds, seran transmeses al sistema de forma telemàtica pels agents d'Intermediació Acreditats, que disposen igualment de certificat d'usuari en els mateixos termes, segons el que s'ha establit en l'article 9 d'esta orde.
Article 4. Procediment general
El procediment es compon de les fases següents: Presentació, liquidació i segellat.
1. Presentació.
El presentador (agent d'intermediació) transmetrà telemàticament al servidor de la conselleria un arxiu informàtic que contindrà una sèrie de documents electrònics firmats digitalment. L'arxiu transmés contindrà documents firmats pel Tècnic Titulat i documents firmats per l'agent d'Intermediació. En concret, la firma de l'agent d'Intermediació sobre l'arxiu corresponent al projecte, així com sobre el certificat de direcció i acabament d'obra, equivaldrà al visat col·legial (visat electrònic).
A la recepció de la dita informació, el sistema procedirà a identificar al remitent per mitjà dels dispositius de Firma Electrònica de la Generalitat. El sistema comprovarà que el visat el realitza una persona amb autorització (agent d'intermediació), així com que es complixen els requisits d'identitat, integritat i confiança en tots els documents firmats electrònicament.
La fase de presentació comprén, en definitiva, el procediment d'identificació de l'agent d'intermediació, la identificació del tècnic que realitza el projecte, l'empresa instal·ladora i l'instal·lador autoritzat, l'obtenció del projecte tècnic i la comprovació del seu visat electrònic, la identificació de l'entitat subministradora d'energia elèctrica amb la qual es pretén contractar així com l'obtenció de les dades de la instal·lació i els seus corresponents certificats d'instal·lació. Amb esta informació es realitzaran les validacions necessàries i el càlcul de la taxa a aplicar.
Totes estes operacions telemàtiques es realitzen per mitjà d'intercanvi de missatges firmats electrònicament entre el sistema informàtic de l'agent d'Intermediació i el sistema ATICO i serà requisit indispensable que l'agent d'Intermediació dispose prèviament dels documents requerits en l'article 12 d'esta orde, en suport paper, degudament emplenats i firmats.
Com a conseqüència d'esta presentació, l'agent d'intermediació obtindrà una resposta de la conselleria, en la qual s'especificarà: número identificador del projecte, número de registre d'entrada, data i hora, número d'expedient, DNI del titular, número de rebut, import de la taxa a pagar, centre gestor, entitat bancària i NRP. Estes dades permetran a l'agent efectuar telemàticament el pagament de les taxes corresponents a través d'una Entitat Financera col·laboradora que complisca amb el que s'ha disposat en el capítol IV d'esta orde.
2. Liquidació
Una vegada efectuat el pagament, l'entitat financera enviarà a la conselleria de forma telemàtica les dades dels rebuts pagats. De cada rebut constarà el seu NPT, dada que serà comprovada a la recepció d'esta comunicació per a verificar que prové efectivament de l'entitat bancària corresponent.
3. Segellat
La fase de segellat comprén la generació i l'associació d'un NBP a cada CIE. Este procés generarà documents electrònics que seran firmats electrònicament de manera individual per la Conselleria i posats a disposició de l'agent d'Intermediació.
En esta mateixa fase es generarà un document electrònic corresponent al rebut de la taxa abonada, que serà igualment firmat per la conselleria i també es posarà a disposició de l'agent d'intermediació.
Per a contractar el subministrament es presentarà la còpia impresa del CIE, que contindrà el corresponent NBP a l'entitat subministradora, la qual haurà de comprovar la validesa del NBP a través d'internet, a partir dels mecanismes de verificació establits per la Conselleria per a esta finalitat.
Article 5. Garantia de disponibilitat i accés
1. El sistema ATICO permetrà la presentació de documents electrònics tots els dies de l'any, durant les vint-i-quatre hores del dia, sense perjuí de les interrupcions necessàries per raons tècniques. derivades de la utilització o manteniment de tot equip informàtic o sistemes de comunicacions.
2. S'informarà oportunament als agents acreditats del catàleg de servicis del qual es compon el sistema, així com de qualsevol alteració en la franja horària inicialment garantida.
Article 6. Validesa de les Comunicacions
1. La comunicació telemàtica causarà anotació en el registre auxiliar del registre general de la conselleria destinada a este efecte generant l'oportuna diligència d'usuari que la produïx, la data i l'hora.
2 Les notificacions, comunicacions o documentació dels procediments emesos per mitjà de firma electrònica avançada en l'àmbit de la Generalitat Valenciana gaudiran de validesa i eficàcia, en els termes de l'article 45 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
3. L'intercanvi d'informació entre el sistema ATICO i el sistema de l'agent d'Intermediació s'efectuarà per mitjà de missatges firmats electrònicament utilitzant un certificat d'aplicació d'acord amb la política de certificat per a aplicacions informàtiques, aprovada per la Resolució de 6 de maig de 2003, de la Direcció General de Telecomunicacions i Modernització.
Article 7. Compatibilitat entre els mitjans utilitzats per l'emissor i destinatari
Els agents acreditats hauran de disposar d'un sistema informàtic que permeta la connexió al servidor que suporte el sistema ATICO a través de la xarxa Internet i l'enviament i la recepció dels documents electrònics que intervenen en el procediment telemàtic, i també de la seua impressió llegible.
Article 8. Existència de mesures de seguretat
Es garantix la no alteració de les comunicacions i accessos no autoritzats per mitjà de l'adopció de les mesures següents:
1. Acreditació d'identitat per mitjà de firma electrònica avançada.
2. No alteració de la informació transmesa entre el sistema ATICO i els sistemes dels agents intermediaris per mitjà de l'ús de la firma electrònica avançada.
3. No alteració de la informació transmesa entre el sistema ATICO i les entitats bancàries a través d'algoritmes de segellat electrònic, basats en l'aplicació de la funció MAC (Message Authentication Code) de l'algoritme DES (Data Encryption Standard) segons la norma ANSI X.9.9 a una sèrie de dades d'entrada i a una clau privada de 64 bits (16 caràcters hexadecimals) pròpia de la conselleria.
Capítol II
Agents d'intermediació
Article 9. Acreditació d'agents d'intermediació
1. Podran ser agents d'intermediació, respecte als seus tècnics col·legiats, els col·legis professionals amb competències específiques en esta matèria, que així ho sol·liciten i siguen acreditats per la Conselleria d'Indústria, Comerç i Turisme, per entendre adequades les característiques de garantia i capacitat de gestió del servici d'intermediació proposades per l'interessat, d'acord amb els articles següents.
2. Correspon a la Direcció General d'Indústria i Investigació Aplicada, de la Conselleria d'Indústria, Comerç i Turisme, la resolució de les sol·licituds d'acreditació d'agents d'intermediació.
3. Els agents d'intermediació hauran d'estar en possessió d'un certificat electrònic expedit per l'Autoritat Certificadora de la Generalitat Valenciana o per aquelles altres reconegudes per la Generalitat en els termes previstos per la disposició addicional tercera del Decret 87/2002, de 30 de maig, del Govern Valencià. El titular de dit certificat serà el Degà o representant legal del Col·legi o bé un representant designat per este per a la realització de les funcions de visat electrònic de projectes.
4. Els agents d'intermediació hauran de comunicar qualsevol canvi en la titularitat dels certificats electrònics utilitzats per a realitzar el visat i per a l'intercanvi de missatges entre sistemes, i si és procedent, qualsevol canvi d'autoritat certificadora.
Article 10. Presentació de sol·licituds d'acreditació
La sol·licitud d'acreditació com a agent d'intermediació, dirigida a la Direcció General d'Indústria i Investigació Aplicada, haurà de ser presentada per l'entitat interessada al Registre General de la Conselleria d'Indústria, Comerç i Turisme o en qualssevol altra de les formes establides en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, acompanyada de la documentació següent:
a) Documentació acreditativa i identificadora del sol·licitant i del seu representant legal.
b) Memòria explicativa del funcionament del servici d'intermediació, en la qual s'identifique:
– Relació de mitjans tècnics dedicats per a l'acompliment del servici d'intermediació.
– Relació de mitjans humans dedicats i organització de les tasques que comporta el servici d'intermediació.
– Sistema d'atenció i d'informació en relació amb els tècnics col·legiats usuaris del sistema.
c) Acceptació de l'obligació d'adaptació dels sistemes informàtics i de comunicacions utilitzats per a l'exercici del servici, d'acord amb el que s'ha previst en l'article 12.
d) NIF/CIF del titular del certificat electrònic amb el qual visaran els projectes.
e) NIF/CIF del titular dels certificats utilitzats per a l'intercanvi d'informació entre els sistemes informàtics.
f) Autoritat certificadora que expedix els certificats amb el qual visaran els projectes i es firmaran els missatges.
Article 11. Resolució
1. La Direcció General d'Indústria i Investigació Aplicada resoldrà sobre la sol·licitud d'acreditació de l'agent d'intermediació en el termini de dos mesos, desprès de l'informe previ determinant de la Sotssecretaria de la Conselleria d'Indústria, Comerç i Turisme, sobre l'adequació dels mitjans tècnics proposats per l'interessat.
2. Transcorregut el dit termini sense que haguera recaigut resolució expressa, la sol·licitud s'haurà d'entendre estimada amb els efectes previstos en l'article 43 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
3. La resolució podrà ser denegatòria en cas de no acreditar-se adequadament les característiques de garantia i capacitat de gestió del servici d'intermediació d'acord amb el que s'ha previst en l'article anterior i en el cas de tindre una incidència negativa en el funcionament del sistema ATICO. També es podrà denegar l'acreditació en el cas que la Conselleria no confie en l'autoritat certificadora que expedix el certificat electrònic amb què es visaran els projectes.
Article 12. Obligacions dels agents d'intermediació
1. Sense perjuí de les obligacions que la normativa vigent establix per a la posada en servici d'instal·lacions elèctriques de baixa tensió amb projecte, pel que fa a esta orde, es declaren expressament les obligacions següents:
A. Sempre que el procediment s'inicie per via telemàtica necessàriament acabarà per este mateix sistema pel que fa a les fases de presentació, liquidació i segellat referides anteriorment.
B. Conservarà en el seu poder la documentació següent:
– Autorització del titular de la instal·lació per a la realització en el seu nom de la tramitació telemàtica de la posada en servici.
– Certificat d'instal·lació elèctrica firmat pel titular del certificat de qualificació individual i segellat per l'empresa instal·ladora autoritzada, de cada una de les instal·lacions contingudes en el projecte.
– Contracte de manteniment en els casos en què la normativa vigent determine la seua presentació amb caràcter previ a la posada en servici.
C. Remetre periòdicament al Servei Territorial d'Indústria corresponent la documentació custodiada classificada per expedient. La periodicitat i el contingut de la documentació a remetre, seran especificats pel Servei Territorial destinatari d'esta.
D. Proporcionar una còpia impresa del CIE segellat al titular de la instal·lació a través del tècnic col·legiat
E. Facilitar quantes dades i informació, li siga requerida per la Conselleria d'Indústria, Comerç i Turisme i també comunicar les incidències i variacions que es produïsquen.
F. Facilitar l'accés a la informació tramitada telemàticament en el seu nom als tècnics col·legiats, i si és procedent als titulars de les instal·lacions.
G. Adaptar els sistemes informàtics i de comunicacions utilitzats per a l'exercici del servici per a la perfecta integració amb el sistema ATICO a requeriment de la Conselleria quan així es considere necessari per canvis o innovacions en el sistema.
H. Comunicar qualsevol canvi en la titularitat del certificat electrònic amb el qual realitzen el visat dels projectes, i si és procedent, de l'autoritat certificadora que l'expedix.
I. Assegurar que els tècnics que firmen els documents són efectivament tècnics col·legiats i que els certificats electrònics amb els quals firmen aquells documents són expedits per l'autoritat certificadora de la Generalitat Valenciana o una altra qualsevol amb la qual s'haja establit conveni i en la que la Generalitat confie.
J. Assegurar que es complixen els requisits d'identitat, integritat i confiança en les comunicacions telemàtiques que ells establisquen amb els tècnics col·legiats.
K. Presentar els projectes visats amb un certificat no revocat en el dia i a l'hora de la presentació.
2. Si es comprovara l'incompliment per part de l'agent de qualssevol dels requisits, condicions i la resta de circumstàncies que van donar lloc a l'atorgament de l'acreditació, o la variació de la finalitat de l'actuació, es podrà deixar sense efecte la resolució d'acreditació desprès de la tramitació prèvia del corresponent expedient en què, en tot cas, quedarà garantit el dret de l'interessat a l'audiència.
Capítol III
Companyies subministradores d'energia elèctrica
Article 13. Verificació dels certificats d'instal·lació elèctrica segellats electrònicament
En el moment de la contractació del subministrament, la companyia que subscriu el dit contracte, haurà de comprovar l'autenticitat del CIE i del NBP incorporat a este. La dita verificació es pot realitzar de dos maneres:
a) Partint de les dades que estaran en poder de la companyia subministradora, en cas de tindre els seus sistemes informàtics adaptats per a rebre telemàticament les dades de les instal·lacions elèctriques autoritzades per mitjà dels mecanismes establits a este efecte per la Conselleria d'Indústria, Comerç i Turisme.
b) Accedint al sistema de verificació habilitat per a este fi en la web de la Conselleria d'Indústria, Comerç i Turisme, accessible a través de l'adreça www.gva.es. El sistema de verificació consistix en una pàgina web de validació, en la qual se sol·licitarà la introducció d'algunes dades existents en el CIE, als que el sistema respondrà mostrant en pantalla una còpia del document imprés, incloent el segell electrònic, per a comprovar que el document en paper correspon a un certificat d'instal·lació elèctrica efectivament autoritzat per la Conselleria.
Capítol IV
Entitats financeres col·laboradores
Article 14. Pagament de taxes per mitjà de les entitats financeres col·laboradores al sistema
La Conselleria habilitarà l'accés de les entitats financeres col·laboradores al sistema ATICO quant al que s'ha exposat en l'article 4 per a la fase de liquidació, sempre que, una vegada efectuades las proves corresponents, es garantisquen les següents condicions:
1. La correcta comunicació dels rebuts pagats en un temps raonable.
2. La correcta interpretació del xifrat generat per part del sistema ATICO de les dades identificadores de la taxa a liquidar.
3. La correcta generació i transmissió al sistema ATICO del NPT xifrat per l'entitat col·laboradora.
Capítol V
Control administratiu
Article 15. Resolució d'incidències i control d'actuacions.
1. La Direcció General d'Indústria i Investigació Aplicada resoldrà las incidències que es produïsquen amb posterioritat a l'atorgament de l'acreditació dels agents d'intermediació.
2. Igualment controlarà l'actuació dels agents d'intermediació i també de las resta de persones i entitats que intervenen en el procediment.
Capítol VI
Aprovació
Article 16. Aprovació de l'aplicació ATICO emprada en la gestió d'este procediment.
D'acord amb el que s'ha previst en l'article 15 del Decret 96/1998, de 6 de juliol, del Govern Valencià, pel qual es regulen l'organització de la funció informàtica, la utilització dels sistemes d'informació i el Registre de Fitxers Informatitzats en l'àmbit de l'administració de la Generalitat Valenciana, s'aprova l'aplicació ATICO amb la qual es realitzen les funcions previstes en la present ordre.
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Primera
1. En el supòsit que els documents que han d'acompanyar la sol·licitud d'acreditació com agent d'intermediació ja estigueren en poder de qualsevol òrgan de l'administració actuant, el sol·licitant podrà acollir-se al que s'ha establit en l'apartat f) de l article 35 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, sempre que s'hi faça constar la data i l'òrgan o dependència on foren presentats o, si és el cas foren emesos, i que no hagen transcorregut més de cinc anys des de l'acabament del procediment al qual corresponguen.
2. En els supòsits d'impossibilitat material d'obtenir el document, l'òrgan competent podrà demanar al sol·licitant la seua presentació, o si hi manca, l'acreditació per altres mitjans dels requisits als quals s'hi referix el document.
Segona
D'acord amb el que s'ha disposat en el Decret 18/2004, de 13 de febrer, del Consell de la Generalitat, de creació del Registre Telemàtic de la Generalitat i regulació de les notificacions telemàtiques de la Generalitat, s'incorpora el procediment recollit en esta orde a l'Annex de dit decret, com a procediment susceptible de tramitació per mitjà del Registre Telemàtic de la Generalitat.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
Es faculta el director general d'Indústria i Investigació Aplicada per a dictar les disposicions i adoptar les mesures que considere oportunes per al desenrotllament i aplicació del que s'ha disposat en la present orde.
Segona
La present orde vigirà el dia de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 31 de maig de 2004
El conseller d'Indústria, Comerç i Turisme,
MIGUEL I. PERALTA VIÑES

linea
Mapa web