Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDE de 6 de juny de 2005, de la Conselleria d'Infraestructures i Transport, per la qual s'establixen les condicions generals i s'aprova la Plataforma Corporativa per a la Tramitació i Notificació Telemàtica de la Generalitat Valenciana - Generalitat en Xarxa. [2005/X6901]

(DOGV núm. 5036 de 27.06.2005) Ref. Base de dades 3495/2005

ORDE de 6 de juny de 2005, de la Conselleria d'Infraestructures i Transport, per la qual s'establixen les condicions generals i s'aprova la Plataforma Corporativa per a la Tramitació i Notificació Telemàtica de la Generalitat Valenciana – Generalitat en Xarxa. [2005/X6901]
El Decret 96/1998, de 6 de juliol, del Govern Valencià, pel qual es regulen l'organització de la funció informàtica, la utilització dels sistemes d'informació i el registre de fitxers informatitzats en l'àmbit de l'administració de la Generalitat Valenciana, establix que els programes i les aplicacions que efectuen tractaments d'informació, incloent-hi la seua transmissió, el resultat de la qual siga utilitzat per a l'exercici de les potestats que els òrgans i les entitats de l'administració de la Generalitat Valenciana tenen atribuïdes, hauran de ser objecte d'aprovació i difusió pública en els termes regulats en el dit decret.
En este sentit la present norma, de caràcter tècnic i que no suposa canvis organitzatius ni pressupostaris en l'administració de la Generalitat Valenciana, aprova, des d'un punt de vista tècnic, la Plataforma per a la Tramitació i Notificació Telemàtica – Generalitat en Xarxa, un sistema d'informació de caràcter corporatiu i d'ús comú per part dels distints departaments de la Generalitat Valenciana, la competència i la resposnabilitat dels quals correspon a la Secretaria Autonòmica de Telecomunicacions i Societat de la Informació.
El Decret 182/2004, d'1 d'octubre, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Infraestructures i Transport, determina que és competència de la Secretaria Autonòmica de Telecomunicacions i Societat de la Informació: l'impuls i la consolidació de la teleadministració en les administracions públiques de la Comunitat Valenciana; i les polítiques de coordinació dels sistemes d'informació de la Generalitat Valenciana i, més en concret, la coordinació i el desenvolupament d'aquells sistemes d'informació de caràcter corporatiu d'ús comú per part dels distints departaments de la Generalitat Valenciana.
Des de la posada en marxa dels primers servicis telemàtics al febrer del 2004, s'han anat provant i incorporant tots els mòduls, els sistemes i les aplicacions que componen la plataforma de Generalitat en Xarxa. Estos elements han aconseguit un punt de maduresa que justifica l'aprovació de la present orde, com a condició necessària de la seua contínua evolució.
Un dels elements afavoridors de l'administració electrònica és el desenvolupament d'infraestructures d'ús comú que acosten tant com es puga la tramitació i els servicis públics a l'ideal de zero desplaçaments forçosos.
La plataforma corporativa Generalitat en Xarxa naix amb un doble objectiu. D'una banda, oferix a la societat valenciana un únic punt on trobar tots els servicis telemàtics que disposa la nostra Administració, i s'entenen com a tals aquells que no es limiten a informar, sinó que permeten realitzar tràmits, a través d'Internet, i s'arriba fins i tot, si és necessari, al pagament en línia, si el servici així ho requerix. Tot això garantint la confidencialitat, l'autenticitat i la integritat de la informació, per mitjà de l'ús de sistemes com la firma electrònica avançada. D'altra banda, oferix a les conselleries i als diferents departaments de la Generalitat Valenciana una plataforma tècnicament provada amb tots els mòduls funcionals que conformen l'anomenada administració electrònica, i es resolen les necessitats globals integrades en un marc únic, cosa que els permet l'optimació de recursos i mitjans. D'esta manera, posteriorment cada departament de la Generalitat Valenciana dictarà la corresponent norma de desenvolupament per la qual regularà els seus propis servicis telemàtics, que aniran dotant de contingut esta plataforma.
Per tot el que s'ha exposat anteriorment, segons el que establix l'article 35 e) de la Llei de la Generalitat Valenciana 5/1983, de Govern Valencià,
ORDENE
Article 1. Aprovació de la Plataforma Corporativa per a la Tramitació i Notificació Telemàtica de la Generalitat Valenciana – Generalitat en Xarxa.
1. La Plataforma Corporativa per a la Tramitació i Notificació Telemàtica – Generalitat en Xarxa – es definix com el conjunt de sistemes, aplicacions i servicis que resol tots els aspectes funcionals per a la posada en funcionament de l'administració electrònica.
2. S'aprova la Plataforma Corporativa per a la Tramitació i Notificació Telemàtica de la Generalitat Valenciana – Generalitat en Xarxa – per al seu ús en les relacions dels ciutadans i les empreses a través d'Internet.
Article 2. Sistemes i aplicacions que constituïxen la Plataforma de Tramitació i Notificació Telemàtica Corporativa de la Generalitat Valenciana
1. La Plataforma Corporativa per a la Tramitació i Notificació Telemàtica de la Generalitat Valenciana – Generalitat en Xarxa – està configurada per un node central i els nodes distribuïts. El node central està instal·lat en els servidors de la Secretaria Autonòmica de Telecomunicacions i Societat de la Informació i es responsabilitza dels processos de tramitació telemàtica i notificació telemàtica, i es dóna suport a tots els intercanvis d'informació amb els ciutadans. Els nodes distribuïts s'instal·len en els servidors dels diferents departaments de la Generalitat Valenciana, i constituïxen el nexe d'unió de les unitats de registre telemàtiques d'entrada i eixida, i es preveuen també els mecanismes d'interacció amb els sistemes de gestió.
2. Els components funcionals del node central són els següents:
a) Catàleg de servicis interactius: portal d'Internet que facilita l'accés als servicis telemàtics interactius als ciutadans, empreses i professionals.
b) Sistema de tramitació telemàtica: permet que els ciutadans realitzen tràmits davant l'administració per mitjà de formularis intel·ligents en Internet, sistema d'annexat de documentació en format electrònic i firma digital. Inclou una zona de preregistre que emmagatzema temporalment la informació dels formularis abans del seu registre.
c) Sistema de notificacions: permet a l'administració la realització de notificacions per mitjans telemàtics.
d) Bústia del ciutadà: facilita al ciutadà l'accés als seus tràmits telemàtics i a les notificacions rebudes.
e) Accés a la passarel·la de pagaments: permet el pagament a través d'Internet dins del procés de tramitació telemàtica.
f) Gestió de representants: este sistema permet que es realitzen tràmits per a empreses a través dels seus representants legals.
g) Components de firma i seguretat: el format de firma completa garantix la integritat i l'autenticitat dels missatges, i s'inclou un segellat de temps. L'ús del format contenidor de documents firmats permet la portabilitat dels documents firmats digitalment, així com els processos de firma i verificació.
h) Sistema de codis de verificació de documents: este sistema permet la verificació de documents impresos per mitjà de l'ús d'un codi i una pàgina web.
i) Sistemes de comunicació amb els sistemes de gestió a través dels nodes distribuïts: permet la comunicació del node central amb la Unitat de Registre Telemàtica i els Sistemes de Gestió instal·lats en els departaments de la Generalitat Valenciana.
3. Els components funcionals dels nodes distribuïts són els següents:
a) Configuració de les connexions amb els sistemes de gestió: permeten als administradors de sistemes de les conselleries, la configuració dels accessos als sistemes de gestió.
b) Definició de validacions remotes: es poden definir validacions per mitjà d'accessos a les dades de gestió.
c) Interacció amb el Registre Telemàtic d'Entrada: es realitzen les altes i consultes sobre el Registre Telemàtic d'Entrada.
d) Interacció amb el Registre Telemàtic d'Eixida: es realitzen les altes i consultes sobre el Registre Telemàtic d'Eixida.
e) Mòdul de notificacions telemàtiques: permet la introducció d'assentaments firmats en el Registre Telemàtic d'Eixida per a la seua notificació telemàtica.
f) Sistemes de comunicació amb el node central: coordina la informació continguda en el bústia del ciutadà quant a registre d'entrada i notificacions.
g) Sistemes de processament de les entrades cap als sistemes de gestió: realitzen el transvasament de la informació introduïda pel ciutadà en els formularis als sistemes de gestió de la conselleria.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Les conselleries, entitats autònomes i entitats de dret públic hauran de desenvolupar els seus servicis telemàtics a través de la Plataforma per a la Tramitació i Notificació Telemàtica – Generalitat en Xarxa – per mitjà de l'ús de les infraestructures i ferramentes desenvolupades a l'efecte.
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA
S'establix un període transitori d'adaptació d'un any per als servicis existents en l'actualitat.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
Es faculta la Secretaria Autonòmica de Telecomunicacions i Societat de la Informació per a dictar les resolucions i adoptar les mesures que considere oportunes per al desplegament i l'aplicació del que disposa la present orde.
Segona
La present orde entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 6 de juny de 2005
El conseller d'Infraestructures i Transport,

linea
Mapa web