Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 17 de juliol de 2009, de les direccions generals d'Ordenació i Centres Docents, d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional i de Personal, per la qual es dicten instruccions en matèria d'ordenació acadèmica i d'organització de l'activitat docent als centres que impartixen ensenyances d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat per al curs 2009-2010. [2009/8829]

(DOGV núm. 6068 de 30.07.2009) Ref. Base de dades 008844/2009




Atés que l'any acadèmic 2009-2010 s'implantaran, amb caràcter general, les ensenyances corresponents a segon de batxillerat en els instituts d'educació secundària, en compliment del Reial Decret 806/2006, de 30 de juny, pel qual s'establix el calendari d'aplicació de la nova ordenació del sistema educatiu (BOE de 14.07.2006), establida per la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació (BOE de 04.05.2006).

La Comunitat Valenciana ha publicat els decrets de currículum de les distintes ensenyances i hi ha introduït nous elements per a potenciar la qualitat educativa, el paper dels projectes educatius i el desenrotllament de l'autonomia pedagògica i organitzativa dels centres.

Així mateix, la disposició transitòria onze de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, establix que en les matèries la regulació de les quals remet la present Llei Orgànica, i en tant estes no siguen dictades, seran aplicables en cada cas les normes d'este rang. Per tant, per a este curs acadèmic 2009-2010, continua aplicant-se, amb caràcter supletori, el Decret 234/1997, de 2 de setembre, pel qual s'aprova el reglament orgànic i funcional dels instituts d'educació secundària.

Entre les dates de publicació del Decret 234/1997, de 2 de setembre, i l'actualitat, seguixen vigents l'Orde de 29 de juny de 1992 i les resolucions anuals per les quals es dicten instruccions en matèria d'ordenació acadèmica i d'organització de l'activitat docent, denominades de començament de curs, que progressivament han anat incorporant elements relatius a la coordinació docent i a la implantació de les noves ensenyances.

A fi de reunir la nova normativa publicada i acomodar-la al curs 2009-2010, en virtut de les competències establides en el Decret 118/2007 de 27 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Educació (DOCV de 30.07.2007), estes direccions generals resolen:

U. Àmbit d'aplicació

La present resolució serà aplicable, per al curs acadèmic 2009-2010, en els centres docents de la Comunitat Valenciana que, degudament autoritzats, impartisquen ensenyances d'educació secundària obligatòria i batxillerat.

Dos. Horari escolar

1. L'Orde de 29 d'abril de 2008, de la Conselleria d'Educació, regula l'horari de l'educació secundària obligatòria (DOCV de 15.05.2008).

2. L'annex I de l'Orde de 19 de juny de 2009, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula l'organització i el funcionament del Batxillerat diürn, nocturn i a distància a la Comunitat Valenciana (DOCV de 01.07.2009), regula l'horari del Batxillerat.

Tres. Comunicació de faltes d'assistència

El Decret 39/2008, de 4 d'abril, del Consell, sobre la convivència en els centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics i sobre els drets i deures de l'alumnat, pares, mares, tutors o tutores, professorat i personal d'administració i servicis, establix en l'article 24 el deure d'estudi i assistència a classe per a l'alumnat. Ateses les característiques de l'educació secundària obligatòria com a etapa d'ensenyança obligatòria, les faltes d'assistència de l'alumnat menor d'edat seran comunicades als pares, mares o tutors legals pel professor tutor o professora tutora amb una periodicitat setmanal, en cas de reiteració sense justificació. En este mateix supòsit, el tutor o tutora informarà la direcció d'estudis per a les actuacions que es determinen i que hauran de coordinar-se amb el cap del departament d'orientació o qui tinga atribuïdes les seues funcions.

Quatre. Avaluació i promoció

1. Pel que fa a l'avaluació i promoció de l'alumnat, així com a l'avaluació dels processos d'ensenyança caldrà ajustar-se al que disposa l'Orde de 14 de desembre de 2007, de la Conselleria d'Educació, sobre avaluació en l'educació secundària obligatòria (DOCV de 21.12.2007), per la qual es dicten instruccions sobre l'avaluació i la promoció de l'alumnat d'educació secundària obligatòria, i s'establixen els documents oficials d'avaluació per a esta etapa.

2. Quant a l'alumnat que curse programes de diversificació curricular, caldrà ajustar-se al que disposa l'Orde de 16 de juny de 2008, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula el programa de diversificació curricular en l'educació secundària obligatòria (DOCV de 20.06.2008). Per a l'avaluació de l'alumnat que curse els dits programes es consideraran les particularitats previstes en l'article 9 de l'Orde de 14 de desembre de 2007.

3. Tots els alumnes i les alumnes que cursen ensenyances d'educació secundària obligatòria, disposaran dels documents oficials d'avaluació previstos en l'Orde de 14 de desembre de 2007, abans mencionada. Per al seu ompliment, les secretaries dels centres s'atindran al que disposen l'esmentada Orde de 14 de desembre de 2007 i la Resolució de 5 de març de 2008, de la Direcció General d'Ordenació i Centres Docents, per la qual es dicten instruccions per a formalitzar els documents bàsics d'avaluació i s'establix el procediment de sol·licitud d'assignació del número d'historial acadèmic (DOCV 14.03.2008).

4. Pel que fa a l'avaluació i promoció de l'alumnat de Batxillerat, així com a l'avaluació dels processos d'ensenyança caldrà ajustar-se al que disposa l'Orde de 24 de novembre de 2008, de la Conselleria d'Educació, sobre avaluació en Batxillerat a la Comunitat Valenciana (DOCV de 15.12.2008).

5. Els alumnes i les alumnes que superen estes ensenyances obtindran, al final de l'etapa, el títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o el títol de Batxiller, respectivament.

Cinc. Trasllat de matrícula

Quan un alumne o una alumna es trasllade de centre per a prosseguir els seus estudis d'educació secundària obligatòria o batxillerat, caldrà ajustar-se al que disposen, respectivament, l'article 17 de l'Orde de 14 de desembre de 2007, sobre avaluació en educació secundària obligatòria, i els articles 12, 16 i 18 de l'Orde de 24 de novembre de 2008, de la Conselleria d'Educació, sobre avaluació en batxillerat a la Comunitat Valenciana.

Sis. Matèries optatives d'educació secundària obligatòria i batxillerat

1. En l'educació secundària obligatòria, caldrà ajustar-se al que disposa l'Orde de 27 de maig de 2008, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regulen les matèries optatives en l'educació secundària obligatòria (DOCV de 12.06.2008). Addicionalment, es considerarà l'autorització de matèries optatives de disseny propi per al tercer curs de l'etapa en els termes recollits en la Resolució d'1 de setembre de 2008, de la Direcció General d'Ordenació i Centres Docents, per la qual es publica la relació de matèries optatives de disseny propi autoritzades i denegades a partir del curs 2008-2009 als centres de la Comunitat Valenciana que impartixen ensenyances d'educació secundària obligatòria (DOCV 08.09.2008), i en la Resolució de 27 de maig de 2009, de la Direcció General d'Ordenació i Centres Docents, per la qual es publica la relació de matèries optatives de disseny propi autoritzades i denegades a partir del curs 2009-2010 als centres de la Comunitat Valenciana que impartixen ensenyances d'educació secundària obligatòria (DOCV 05.06.2009).

2. Respecte al Batxillerat caldrà ajustar-se al que disposa l'Orde de 17 de juny de 2009, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regulen les matèries optatives en el batxillerat (DOCV 07.07.2009).

Set. Atenció a la diversitat

1. Caldrà ajustar-se al que disposa l'Orde de 16 de juny de 2008, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula el programa de diversificació curricular en l'educació secundària obligatòria (DOCV de 20.06.2008), així com els capítols en vigor de l'Orde de 18 de juny de 1999, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, per la qual es regula l'atenció a la diversitat en l'educació secundària obligatòria (DOGV de 29.06.1999).

2. En relació amb l'alumnat que presenta necessitats educatives especials, en educació secundària obligatòria i en el batxillerat caldrà ajustar-se al que disposa l'Orde de 14 de març de 2005, de la Conselleria de Cultura, Educació i Esport, per la qual es regula l'atenció a l'alumnat amb necessitats educatives especials escolaritzat en centres que impartixen educació secundària (DOGV de 14.04.2005).

Huit. Currículum

1. Decret 112/2007, de 20 de juliol, del Consell, pel qual s'establix el currículum de l'educació secundària obligatòria a la Comunitat Valenciana (DOCV 24.07.2007).

2. Respecte al batxillerat caldrà ajustar-se al que disposa el Decret 102/2008, d'11 de juliol, del Consell, pel qual s'establix el currículum del batxillerat a la Comunitat Valenciana (DOCV de 15.07.2008).

3. L'organització de les matèries en modalitats, vies i blocs dels dos cursos de batxillerat s'establix en l'annex II de l'Orde de 19 de juny de 2009, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula l'organització i el funcionament del batxillerat diürn, nocturn i a distància a la Comunitat Valenciana (DOCV de 30.06.2009).

Nou. Atribució docent del professorat d'educació secundària obligatòria i batxillerat

1. Caldrà ajustar-se al que disposa el Reial Decret 1834/2008, de 8 de novembre, pel qual es definixen les condicions de formació per a l'exercici de la docència en l'educació secundària obligatòria, el batxillerat, la formació professional i les ensenyances de règim especial i s'establixen les especialitats dels cossos docents d'ensenyança secundària (BOE de 28.11.2008). En el batxillerat i, respecte a les matèries comunes i de modalitat, el Reial Decret 1834/2008, de 8 de novembre, es completa amb la disposició addicional sexta de l'Orde de 19 de juny de 2009, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula l'organització i el funcionament del batxillerat diürn, nocturn i a distància a la Comunitat Valenciana.

2. Pel que fa a l'atribució docent de les matèries optatives en l'educació secundària obligatòria, serà aplicable l'Orde d'11 de juliol de 1997, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, per la qual s'establix l'atribució docent de matèries optatives d'oferta general en l'educació secundària obligatòria a les corresponents especialitats de professorat d'educació secundària i professors tècnics de formació professional (DOGV de 13.08.1997). Respecte a l'atribució docent de les matèries optatives del batxillerat, es considerarà l'annex V de l'Orde de 17 de juny de 2009, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regulen les matèries optatives en el batxillerat (DOCV de 07.07.2009).

Deu. Convalidacions i exempcions de matèries per a l'alumnat que curse simultàniament ensenyances professionals de música o de dansa

1. L'alumnat d'educació secundària obligatòria podrà convalidar la matèria Música amb determinades assignatures de les ensenyances professionals de música o de dansa, en els termes establits en l'article 2 i en l'annex I del Reial Decret 242/2009, de 27 de febrer, pel qual s'establixen convalidacions entre les ensenyances professionals de música i de dansa i l'educació secundària obligatòria i el batxillerat, així com els efectes que sobre la matèria d'Educació física ha de tindre la condició d'esportista d'alt nivell o alt rendiment i les ensenyances professionals de dansa (BOE de 28.02.2009).

2. Podran sol·licitar l'exempció de la matèria d'Educació física d'educació secundària obligatòria, els que cursen estos estudis i simultàniament realitzen estudis de les ensenyances professionals de dansa, segons el que establix l'article 4 del Reial Decret 242/2009, de 27 de febrer. L'alumnat exempt de la matèria Educació física no serà avaluat d'esta matèria.

3. Per a la convalidació de les matèries optatives d'educació secundària obligatòria amb assignatures de les ensenyances professionals de música o de dansa caldrà ajustar-se al que disposa l'Orde de 12 de juliol de 1996, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, per la qual s'establixen les convalidacions entre les ensenyances del grau mitjà de música i les matèries optatives de l'educació secundària obligatòria i es regula la compatibilitat d'assistència a ambdós ensenyances (DOGV de 30.09.1996), i en l'Orde de 4 de juny de 1998, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, que modifica parcialment l'Orde de 12 de juliol de 1996 (DOGV de 09.07.1996).

4. El procediment de la convalidació o exempció de les diferents matèries d'educació secundària obligatòria s'iniciarà en el cas que l'alumnat o els seus pares o tutors legals, si és menor d'edat, ho sol·liciten, i s'ajustarà al que indica l'article 5 del Reial Decret 242/2009, de 27 de febrer. La convalidació de matèries optatives amb assignatures de les ensenyances professionals de música o de dansa la realitzarà la direcció del centre docent on l'alumne o alumna cursa les ensenyances d'educació secundària obligatòria, consignant-se l'expressió "convalidada" en els documents oficials d'avaluació. Correspondrà a la direcció general competent en matèria d'ordenació i centres docents la convalidació de la matèria Música amb determinades assignatures de les ensenyances professionals de música o de dansa, així com determinar si és procedent l'exempció de la matèria Educació física per a l'alumnat que simultàniament realitza estudis de les ensenyances professionals de dansa.

5. Respecte al batxillerat, la convalidació de les matèries optatives per assignatures de les ensenyances professionals de música o de dansa es realitzarà segons indica la disposició addicional tercera de l'Orde de 24 de novembre de 2008, de la Conselleria d'Educació, sobre avaluació en Batxillerat a la Comunitat Valenciana (DOCV de 15.12.2008).

6. Es podran convalidar diverses matèries del batxillerat amb les assignatures de les ensenyances professionals de música o de dansa, en els termes establits en l'article 3 i en els annexos II i III del Reial Decret 242/2009, de 27 de febrer. Les matèries objecte de convalidació no seran tingudes en compte en el càlcul de la nota mitjana del batxillerat.

7. En batxillerat, podran sol·licitar l'exempció de la matèria d'Educació física de l'etapa, els que simultàniament realitzen estudis de les ensenyances professionals de dansa, de conformitat amb l'article 4 del Reial Decret 242/2009, de 27 de febrer. L'alumnat exempt de la matèria d'Educació física no serà avaluat de la dita matèria i, per tant, esta no computarà per al càlcul de la nota mitjana del batxillerat.

8. El procediment per a la convalidació o exempció de matèries de batxillerat s'indica en la disposició addicional primera de l'Orde de 19 de juny de 2009, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula l'organització i el funcionament del batxillerat diürn, nocturn i a distància a la Comunitat Valenciana.

Onze. Beneficis per a esportistes d'alt nivell, d'alt rendiment i d'elit.

1. Els esportistes d'alt nivell i d'alt rendiment podran acollir-se als beneficis establits en l'article 9 del Reial Decret 971/2007, de 13 de juliol, sobre esportistes d'alt nivell i alt rendiment (BOE de 25.07.2007).

2. Els esportistes d'elit de la Comunitat Valenciana disposaran de beneficis en relació amb el seguiment dels seus estudis, en els termes establits en l'article 8 del Decret 13/2006, de 20 de gener, del Consell de la Generalitat, sobre els esportistes d'elit de la Comunitat Valenciana (DOGV de 24.01.2006), i en l'article 2 de l'Orde de 15 de juny de 2009, de la Conselleria d'Educació, per la qual s'establixen mesures per a promoure i facilitar l'educació en les diferents ofertes formatives del sistema educatiu, per als esportistes d'elit de la Comunitat Valenciana (DOCV de 17.07.2009).

3. Podran sol·licitar l'exempció de la matèria d'Educació física de l'educació secundària obligatòria i del batxillerat, els que cursen estos estudis i simultàniament acrediten tindre la condició d'esportista d'alt nivell o d'alt rendiment, segons el que establix l'article 4 del Reial Decret 242/2009, de 27 de febrer. L'alumnat exempt de la matèria Educació física no serà avaluat d'esta matèria, i per tant, esta no computarà per al càlcul de la nota mitjana en el cas del batxillerat.

4. Els alumnes i les alumnes d'educació secundària obligatòria i de batxillerat que acrediten la seua condició d'esportista d'elit de la Comunitat Valenciana, disposaran de beneficis específics en relació amb el seguiment dels seus estudis, segons el que establixen els articles 3 i 4 de la mencionada Orde de 15 de juny de 2009. Entre els dits beneficis, els alumnes i les alumnes d'educació secundària obligatòria i de batxillerat podran sol·licitar l'exempció de la matèria Educació física en els mateixos termes que els esportistes d'alt nivell i d'alt rendiment, o bé optar, si és el cas, per l'adaptació curricular de la matèria Educació física, adequant els continguts pràctics d'esta. Addicionalment, els alumnes i les alumnes d'educació secundària obligatòria podran substituir una matèria optativa de l'etapa per la pràctica esportiva, i es consignarà l'expressió "convalidada" en els documents oficials d'avaluació. Els alumnes i les alumnes del batxillerat podran convalidar una matèria optativa en cada curs de batxillerat sempre que acrediten tindre, simultàniament, la condició d'esportista d'alt nivell, d'alt rendiment o d'elit. En este últim cas, es consignarà l'expressió "convalidada" en els documents oficials d'avaluació i la matèria convalidada no computarà per al càlcul de la nota mitjana del batxillerat.

5. Segons el que establix la disposició addicional segona de l'Orde de 19 de juny de 2009, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula l'organització i el funcionament del batxillerat diürn, nocturn i a distància en la Comunitat Valenciana, els alumnes i les alumnes que acrediten la condició d'esportista d'alt nivell, d'alt rendiment o d'elit, i l'activitat esportiva específica dels quals siga incompatible amb l'horari establit en els estudis de batxillerat en règim ordinari diürn o nocturn, podran matricular-se en els grups específics de centres autoritzats per a impartir el batxillerat específic per a esportistes d'alt nivell, d'alt rendiment i d'elit, que serà semblant al model A del batxillerat en règim nocturn, amb un horari que permeta compaginar l'activitat esportiva i els estudis.

Dotze. Ensenyances del sistema educatiu espanyol impartides en llengües estrangeres

Segons establix la disposició addicional primera del Decret 112/2007, de 20 de juliol, i la disposició addicional segona del Decret 102/2008, d'11 de juliol, del Consell, la conselleria competent en matèria d'educació podrà autoritzar que una part de les matèries del currículum s'impartisca en llengües estrangeres sense que això comporte cap modificació dels aspectes bàsics dels currículums regulats respectivament pel Reial Decret 1631/2006, de 29 de desembre, pel qual s'establixen les ensenyances mínimes corresponents a l'educació secundària obligatòria, i el Reial Decret 1467/2007, de 2 de novembre, pel qual s'establix l'estructura del batxillerat i se'n fixen les ensenyances mínimes.

Tretze. Ensenyances de Religió

Respecte a les ensenyances de Religió caldrà ajustar-se al que disposen la disposició addicional segona del Reial Decret 1631/2006, de 29 de desembre, la disposició addicional segona del Decret 112/2007, de 20 de juliol, la disposició addicional tercera del Reial Decret 1467/2007, de 2 de novembre, la disposició addicional tercera del Decret 102/2008, d'11 de juliol, del Consell, així com l'article 14 de l'Orde de 19 de juny de 2009, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula l'organització i el funcionament del batxillerat diürn, nocturn i a distància a la Comunitat Valenciana.

Catorze. Altres coordinacions

Coordinador de les noves Tecnologies de la Informació i Comunicació:

El nomenament del coordinador de les tecnologies de la informació i comunicació (d'ara en avant, coordinador TIC) s'efectuarà per mitjà d'una proposta del director del centre entre els funcionaris docents en servici actiu i amb destinació definitiva en el centre, o si no n'hi ha, entre els docents no definitius que tinguen la formació i la disponibilitat adequades. En els instituts d'educació secundària, el coordinador TIC serà designat en primer lloc entre els professors de secundària de l'especialitat Informàtica, professors tècnics de formació professional de Sistemes i aplicacions informàtiques, o si no n'hi ha, en serà designat un professor que acredite suficients coneixements i experiència suficients.

Quinze.

En els centres on la matèria Educació per a la ciutadania i els drets humans siga impartida per professorat itinerant que compartisca dedicació amb altres centres, l'horari lectiu de l'esmentada matèria s'acumularà en una sola jornada; si la dedicació és superior a cinc hores s'agruparà en un màxim de dos jornades.

Els directors dels centres coordinaran a través de la inspecció educativa l'assignació de l'horari setmanal de l'esmentat professor.

València, 17 de juliol de 2009.- El director general d'Ordenació i Centres Docents: Francisco Baila Herrera. La directora general d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional: Auxiliadora Hernández Miñana. El director general de Personal: David Barelles Adsuara.

ANNEX I

CRITERIS PER A L'ASSIGNACIÓ HORÀRIA

Per a la determinació dels LLOCS de TREBALL en els instituts i seccions, s'aplicaran els criteris següents:

A) EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA

A1) Matèries comunes: Hores del currículum.

A2) Opcionalitat:

A21) Matèries troncals optatives de 4t d'ESO



Altres supòsits: augment del 40% sobre el còmput curricular aplicat a 3 hores/grup de 30 alumnes.

A22) Matèries optatives de 1r, 2n, 3r i 4t d'ESO

Quadro amb el nombre d'hores a aplicar



Altres supòsits: (grups de 1r+2n+3r d'ESO + 0,5 x Grups de 4t ESO) x 3,6 = nre.. d'hores.

A23) Religió/Atenció educativa

Quadro horari per a assignar a Religió



Altres supòsits: hores del currículum + 6 hores

A3) Diversificació curricular: Orde de 16 de juny de 2008 per la qual es regula el programa de diversificació curricular.

- Instituts que tenen autoritzat 1 grup de PDC, disposaran de 17 hores per a les matèries específiques per a un programa de diversificació curricular. Se li afegiran 6 hores per a la coordinació dels àmbits i 2 hores de tutoria.

- Instituts que tenen autoritzats 2 grups de PDC, disposaran de 34 hores per a les matèries específiques per a un programa de diversificació curricular de dos cursos (podran constituir un grup en 3r i un altre en 4t). Se li afegiran 6 hores per a la coordinació dels àmbits i 4 hores de tutoria.

A4) Reforços: Àrees instrumentals: Matemàtiques, Llengua i Valencià

Centres complets



A5) Desdoblaments: àrees de Tecnologia, Ciències de la naturalesa i Llengua estrangera

Centres complets



A6) Tutoria en l'educació secundària obligatòria: dos hores lectives per grup.

A7) Necessitats educatives especials: mestre de Pedagogia Terapèutica

Un lloc d'especialista en tots els instituts i seccions que tinguen 8 o més unitats d'educació secundària obligatòria. Als centres amb menys de 8 unitats se'ls podran assignar dedicacions compartides.

A8) Professor/a d'Orientació Educativa

Un lloc d'especialista a tots els instituts i seccions que tinguen 8 o més unitats.

A9) Coordinador de secundària. El coordinador de secundària, o si és el cas de cicle, tindrà les reduccions següents:

Centres complets

- Centres amb menys de 10 grups: disposaran de 2 hores de reducció horària.

- Centres de 10 a 23 grups: disposaran de 3 hores de reducció horària.

- Centres amb 24 o més grups: disposaran de 4 hores de reducció horària.

Centres incomplets. Coordinador de cicle

- Centres amb menys de 8 grups: disposaran de 2 hores de reducció horària.

- Centres de 8 a 12 grups: disposaran de 3 hores de reducció horària.

- Centres amb més de 12 grups: disposaran de 4 hores de reducció horària.

A10) Coordinador/a de l'Aula d'Informàtica. El coordinador de l'Aula d'Informàtica tindrà les reduccions següents:

- Centres amb menys de 10 grups d'Informàtica : disposaran de 2 hores de reducció horària.

- Centres amb més de 9 grups i menys de 18 grups d'Informàtica: disposaran de 4 hores de reducció horària.

- Centres amb 18 o més grups d'Informàtica: disposaran de 6 hores de reducció horària.

A11) Coordinador TIC: El coordinador TIC tindrà les reduccions següents:

2 hores lectives i 2 hores complementàries.

B) BATXILLERATS

B1) Matèries comunes: hores del currículum.

En els grups de 1r s'aplicarà el que estipula el Decret 102/2008, d'11 de juliol. En els grups de 2n s'aplicarà la nova legislació.

B2) Matèries de modalitat: Augment del 50% sobre les hores del currículum.

Amb 3 matèries de modalitat. Repartiment d'hores.

Repartiment hores per a 1r i 2n batxillerat



Amb 3 matèries de modalitat i 1 matèria optativa. Repartiment d'hores



B3) Matèries optatives: Augment del 40% sobre les hores del currículum.

Amb 1 matèria optativa. Repartiment d'hores.

Repartiment hores per a 2n de batxillerat. Per cada curs:



B4) Còmput horari per a batxillerats mixtos. Matèries de modalitat i matèries optatives per a grups mixtos

Grups mixtos d'1 sola modalitat de batxillerat i 2 PEB

1 grup - 1 modalitat PIP/PEV:

1r = 32 hores

2n = 32 hores

Grups mixtos de 2 modalitats de batxillerat i 1 PEB

1 grup - 2 modalitats BC/T i B H/CS. PIP o PEV:

1r = 44 h

2n = 44 h

B5) Tutoria: una hora lectiva per grup.

B6) Religió: hores del currículum + 2 hores.

B7) Repassos de matèries pendents de 1r de batxillerat: una hora setmanal per curs i especialitat (de 5 a 15 alumnes). En els centres amb doble torn es podrà autoritzar una segona hora.

C) CICLES FORMATIUS

C1) Distribució de les hores lectives

S'atribuirà, a cada especialitat docent del professorat, el nombre d'hores que li correspon en els distints mòduls professionals, segons l'atribució docent que marquen els Reials Decrets 1635/95 i 777/98.

C2) Segona llengua estrangera

En aquells cicles formatius en què el currículum disposa d'hores lectives per a Llengua estrangera, es podran atribuir hores a disposició del centre per a una segona Llengua estrangera.

C3) Departament de FOL

En aquells IES en què la plantilla del centre tinga previstes 15 hores setmanals de FOL (incloses les 3 hores de cap de departament), hi haurà un departament de Formació i Orientació Laboral.

C4) Departament d'Economia

En aquells IES en què la plantilla del centre tinga previstes 15 hores setmanals d'Economia (incloses les 3 hores de cap de departament), hi haurà un departament d'Economia.

C5) Cap de departament de Pràctiques

En aquells IES en què l'oferta siga d'almenys 4 cicles formatius, hi haurà un cap de departament de Pràctiques, que tindrà una dedicació de 3 hores setmanals per a l'exercici del càrrec. Si l'oferta del centre és de 8 o més cicles, tindrà una dedicació de 5 hores setmanals.

C6) Coordinador de Cicles Formatius: Els IES amb menys de 4 cicles formatius o amb 4 o més famílies professionals, tindran un coordinador de Cicles Formatius amb una reducció de 3 hores lectives.

C7) Responsable d'equips i manteniment: N'hi haurà un per cada família professional, que tindrà una reducció de 2 hores lectives.

C8) Tutories

a) Tutor de primer curs: tindrà una reducció de tres hores lectives.

b) Tutor de segon curs: tindrà una reducció de cinc hores lectives.

C9) Desdoblaments de mòduls

a) De 18 a 30 alumnes s'atribuiran les hores de desdoblament quan el mòdul les tinga assignades.

b) De 12 a 17 alumnes es formarà un grup sense hores de desdoblament, encara que el mòdul les tinga assignades.

D) HORES LECTIVES DE DEDICACIÓ A LES FUNCIONS DIRECTIVES EN INSTITUTS

D1) Les hores lectives dedicades a les funcions directives en els centres seran les especificades en l'Acord de Plantilles.



D2) L'equip directiu dels IES que impartisquen quatre o més cicles formatius corresponents a dos o més famílies professionals s'incrementarà amb un cap d'estudis de FP que tindrà una reducció de 14 o 10 hores setmanals, segons es tracte d'instituts de més de 12 grups o de 12 o menys grups.

Mapa web