Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ d'1 de juny de 2016, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació, per la qual s'estableixen el calendari i el procediment d'admissió i de matrícula de l'alumnat en els ensenyaments de Formació Professional Bàsica, de grau mitjà i de grau superior, en centres públics i centres privats concertats no universitaris; en els programes formatius de Qualificació Bàsica finançats amb fons públics, i en els cicles de Formació Professional Bàsica en instituts d'Educació Secundària i centres integrats públics de Formació Professional de la Comunitat Valenciana, adreçats a beneficiaris del Pla d'ocupació juvenil per al curs 2016-2017. [2016/4058]

(DOGV núm. 7797 de 03.06.2016) Ref. Base de dades 003920/2016








L'Ordre 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen l'accés, l'admissió i la matrícula a ensenyaments de grau mitjà i de grau superior de Formació Professional a la Comunitat Valenciana, indica, en la disposició transitòria primera, que en el tercer trimestre del curs acadèmic 2015-2016 es determinarà el calendari d'admissió en els ensenyaments de Formació Professional corresponents al curs acadèmic 2016-2017.



A més, el Decret 135/2014, de 8 d'agost, pel qual es regulen els cicles formatius de Formació Professional Bàsica en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, estableix, en l'article 3.4, que el calendari d'admissió s'adequarà al que estableix cada curs per a la Formació Professional Específica.

L'article 29 de la norma esmentada estableix que la conselleria amb competències en matèria d'educació podrà autoritzar determinats centres educatius a impartir cicles de Formació Professional Bàsica adreçats a grups de persones majors de 17 anys d'esescolaritzats, a fi de fomentar la seua ocupabilitat.

La Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència, en el títol IV, estableix el règim d'implantació del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i arreplega altres mesures per a afavorir l'ocupació.

El Sistema Nacional de Garantia Juvenil, que es regula en el capítol I del títol IV, mencionat anteriorment, té com a finalitat principal que el col·lectiu de joves no ocupats ni integrats en els sistemes d'educació o formació, i que siguen majors de 16 anys i menors de 25, o menors de 30 anys en el cas de persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, puguen rebre una oferta d'ocupació, educació contínua, formació d'aprenent o període de pràctiques després d'acabar l'educació formal o quan queden desocupades.



La disposició final dotze de la Llei 25/2015, de 28 de juliol, de mecanisme de segona oportunitat, reducció de la càrrega financera i altres mesures d'ordre social, modifica la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència, augmenta el col·lectiu potencial de beneficiaris del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i amplia l'edat dels beneficiaris als menors de 30 anys.

En compliment dels objectius del Pla d'ocupació juvenil, i en concret l'ocupabilitat, l'article 106 de la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, desplega els programes de segona oportunitat, adreçats als joves que van abandonar de forma prematura els estudis, o qualssevol altres de caràcter semblant.

Al seu torn, l'Ordre 73/2014, de 26 d'agost, per la qual es regulen els programes formatius de qualificació bàsica en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, en l'article 5.1, disposa que el calendari d'admissió del seu alumnat es fixarà cada curs d'acord amb allò que s'ha disposat per a la Formació Professional Reglada.

D'acord amb aquest marc normatiu, és necessari i oportú establir, per al curs 2016-2017, el calendari d'admissió de l'alumnat en els centres docents públics i privats concertats en els quals s'impartisquen els ensenyaments de Formació Professional, de grau mitjà i de grau superior, així com en els programes formatius de qualificació bàsica finançats amb fons públics. Aquesta resolució també estableix el calendari d'admissió de l'alumnat en ensenyaments de Formació Professional Bàsica en instituts d'Educació Secundària i centres integrats públics de Formació Professional de la Comunitat Valenciana, adreçats a beneficiaris del Pla d'ocupació juvenil.

En virtut del que exposa, i fent ús de les atribucions conferides per l'article 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell; per l'article 6 del Decret 155/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, aquesta secretaria autonòmica emet la resolució següent:



DISPOSICIONS GENERALS



Primer. Calendari d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica

L'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica per al curs acadèmic 2016-2017 es farà d'acord amb el calendari que apareix com a annex I d'aquesta resolució.





Segon Calendari d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional de grau mitjà i grau superior

L'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional de grau mitjà i grau superior per al curs acadèmic 2016-2017 es farà d'acord amb el calendari que apareix com a annex II d'aquesta resolució.



Tercer. Llista d'espera

La llista d'espera mencionada en l'article 10.2.2 de l'Ordre 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, romandrà vigent fins al 31 d'octubre de 2016.



Quart. Calendari d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat dels programes formatius de Qualificació Bàsica

El calendari del procediment d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat dels programes formatius de Qualificació Bàsica finançats amb fons públics per al curs 2016-2017 s'estableix en l'annex III d'aquesta resolució.





Disposicions específiques del procediment d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica segona oportunitat



Cinqué. Calendari d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica segona oportunitat



El calendari del procediment d'accés, admissió i matrícula de l'alumnat en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica segona oportunitat per al curs 2016-2017 és el que s'estableix en l'annex IV d'aquesta resolució.



Sisé. Autorització a centres

S'autoritza els instituts d'Educació Secundària i els centres integrats públics de Formació Professional que apareixen relacionats en l'annex V d'aquesta resolució a impartir els cicles formatius de Formació Professional Bàsica segona oportunitat que figuren en aquell annex.





Seté. Orientació dels centres

S'habilitaran els mitjans precisos en els centres educatius autoritzats en l'annex V d'aquesta resolució amb la finalitat de prestar l'assessorament necessari als interessats en la matrícula en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica segona oportunitat, en especial la informació necessària per a l'alta en el Sistema de Garantia Juvenil.



Huité. Requisits d'accés

1. Els requisits generals per a ser beneficiari del Sistema Nacional d'Ocupació Juvenil són els següents:

a) Tindre nacionalitat espanyola, ser ciutadà de la Unió o dels estats que són part de l'Acord Econòmic Europeu, o de Suïssa, que es trobe a Espanya en exercici de la lliure circulació i residència. També podran inscriure-s'hi els estrangers titulars d'una autorització per a residir en territori espanyol que habilite per a treballar.

b) Estar empadronat en qualsevol localitat del territori nacional.

c) Tindre més de 16 anys i menys de 30 en el moment de sol·licitar la inscripció en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil.

d) Estar inscrit en el registre del Sistema de Garantia Juvenil.

e) No haver treballat en els 30 dies naturals anteriors a la data de presentació de la sol·licitud.

f) No haver rebut accions educatives que comporten més de 40 hores mensuals en els 90 dies naturals anteriors a la data de presentació de la sol·licitud. En el cas que l'interessat haja finalitzat la participació en el sistema educatiu o puga ser destinatari de programes de segona oportunitat, es consideraran 30 dies naturals en compte de 90 dies.



g) No haver rebut accions formatives que comporten més de 40 hores mensuals en els 30 dies naturals anteriors a la data de presentació de la sol·licitud.

h) Presentar una declaració expressa de tindre interés a participar en el Sistema de Garantia Juvenil i adquirir un compromís de participació activa en les actuacions que es realitzen en el marc de la garantia juvenil.

2. A més dels requisits mínims exigits en l'apartat anterior, per a ser beneficiari d'aquesta actuació s'exigirà tindre entre 17 a 29 anys, no haver completat els estudis obligatoris i estar actualment desescolaritzat i sense ocupació.



Nové. Criteris de prioritat

La prioritat en l'admissió en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica segona oportunitat es resoldrà per mitjà del que estableix la Resolució de 8 de març de 2016, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es determina la lletra per a fixar l'ordre d'intervenció dels aspirants a totes les proves selectives que es realitzen durant l'any 2016, del conjunt de les administracions públiques valencianes, segons la qual tindran preferència en l'admissió els sol·licitants el primer cognom dels quals comence per la lletra «M».



Deu. Reserva de places

En relació a la reserva de places en l'admissió en els cicles formatius de Formació Professional Bàsica segona oportunitat, caldrà ajustar-se al que disposa la normativa vigent.

En el procediment d'admissió es reservarà un 5 % del total de les places escolars oferides per a les persones amb discapacitat, i en cap cas la reserva serà inferior a una vacant.



Onze. Procediment de sol·licitud, admissió i matrícula

1. Sol·licitud

1.1. La sol·licitud d'admissió es realitzarà en el model oficial que figura com a annex VI d'aquesta resolució.

1.2. A la sol·licitud s'adjuntarà la documentació següent:

– Documentació acreditativa de la identitat i edat del sol·licitant: s'acreditarà per mitjà de fotocòpia del DNI, NIE o qualsevol altre document oficial en què figuren les dades personals i la data de naixement del sol·licitant.

– Document acreditatiu d'alta en el Sistema de Garantia Juvenil. Per a donar-s'hi d'alta se seguirà el procediment indicat en l'apartat dotze d'aquesta resolució. Els instituts d'Educació Secundària i els centres integrats públics de FP en què s'oferisquen cicles formatius de FP Bàsica segona oportunitat, facilitaran la informació necessària per a l'alta en el Sistema de Garantia Juvenil.

1.3. Els interessats formularan la sol·licitud segons el procediment establit a aquest efecte per la conselleria competent en matèria d'educació, i en lliuraran una còpia firmada en el centre educatiu triat en primera opció, junt amb la documentació assenyalada en el punt 1.2 d'aquest apartat.

Cada sol·licitant presentarà una única sol·licitud d'admissió a cicles de Formació Professional Bàsica respecte dels cicles formatius que figuren en l'annex V. En la sol·licitud es relacionaran, per ordre de prioritat, fins a un màxim de cinc opcions corresponents a un màxim de cinc cicles Formació Professional Bàsica, en els centres educatius que tinguen autoritzats aquests ensenyaments.

1.4. Quan es presente més d'una sol·licitud o es constate falsedat en les dades o en la documentació aportada, totes les sol·licituds seran excloses del procediment d'admissió. Tot això sense perjuí de l'exigència de responsabilitats que, respecte d'això, puguen derivar-se.

En cas de no aportar la documentació que siga un requisit d'accés en el termini establit a aquest efecte, la sol·licitud quedarà exclosa del procediment.

1.5. El tractament de les dades personals obtingudes en el procediment d'admissió s'ajustarà al que estableix la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

2. Admissió

La direcció del centre educatiu publicarà els llistats provisionals i definitius d'admesos i exclosos d'acord amb allò que s'ha indicat en el calendari establit en l'annex IV.

3. Matrícula

3.1. Després del procediment d'admissió, l'alumnat admés haurà de formalitzar la matrícula en el termini establit en l'annex IV.

3.2. Si l'alumnat admés no formalitza la matrícula en el termini expressat, s'entendrà que renuncia a la plaça escolar, i la seua plaça es considerarà vacant per renúncia.

3.3. Una vegada acabat el termini de matrícula, cada centre publicarà el llistat de l'alumnat que estiga en la llista d'admesos però no l'haja formalitzada.

3.4. L'alumnat que no haja obtingut plaça escolar en l'opció sol·licitada en el procediment d'admissió, podrà sol·licitar la matrícula en les places vacants que s'hagen produït.



Dotze. Procediment per a donar-se d'alta en el Sistema de Garantia Juvenil

1. Per a ser beneficiari de la garantia juvenil s'han de complir els requisits establits i estar donat d'alta en el Sistema de Garantia Juvenil.



2. L'alta es realitzarà través de la pàgina del Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social:

http://www.empleo.gob.es/es/garantiajuvenil/accesoJovenes.html

3. L'alta es pot realitzar de diferents maneres:

3.1. Accés al registre amb DNI electrònic o certificat. La forma més senzilla i ràpida d'accedir al registre és a través de DNI electrònic, certificat electrònic reconegut o altres mitjans que s'establisquen normativament i que s'habilitaran perquè siguen utilitzats per part de les persones usuàries.

3.2. Accés de forma assistida. En el cas que no es dispose de DNI electrònic ni de certificat digital, la sol·licitud d'inscripció es pot realitzar amb l'ajuda de personal especialitzat pels mitjans següents:

– Oficina de les cambres de Comerç, únicament presentant el DNI. En aquestes oficines es proporcionarà a l'interessat, de forma gratuïta, un certificat digital que podrà utilitzar també per a futures gestions, i es podrà formalitzar la sol·licitud d'inscripció amb el suport de personal qualificat.

– Centres i servicis de la Xarxa SIJ (Servicis d'Informació Juvenil), únicament presentant el DNI. En coordinació amb INJUVE, en aquestes oficines es proporcionarà a l'interessat el codi d'activació per a l'accés al sistema a través d'usuari i contrasenya, i es podrà formalitzar la sol·licitud d'inscripció amb el suport de personal qualificat.

3.3. Accés a través del Sistema Cl@ve. Es tracta d'una plataforma comuna per a la identificació, autenticació i firma electrònica, un sistema interoperable i horitzontal que evita a les administracions públiques haver d'implementar i gestionar els seus propis sistemes d'identificació i firma, i als ciutadans haver d'utilitzar mètodes d'identificació diferents per a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

3.4. Accés amb usuari i contrasenya. Els joves interessats a iniciar la inscripció telemàtica que no disposen d'identificació electrònica, podran sol·licitar el seu usuari i contrasenya emplenant un formulari i presentant-lo en qualsevol de les oficines de registre de l'Administració General de l'Estat, de les comunitats autònomes o de les entitats establides en l'article 38.4 de la Llei 30/1992. Després de presentar l'imprés, l'interessat rebrà per correu electrònic la comunicació del seu codi d'activació, que haurà d'introduir en l'enllaç «Activar usuari», situat en la pàgina d'accés al sistema, per a obtindre la seua contrasenya.

3.5. Altres formes d'accés. La inscripció s'ha de realitzar per via telemàtica en tots els casos, amb l'excepció de les persones que es troben en risc d'exclusió social que disposen del certificat que ho acredite i/o tinguen una discapacitat reconeguda. Aquestes persones s'hi podran inscriure per mitjà de la presentació d'un formulari en les oficines de registre de l'Administració General de l'Estat, de les comunitats autònomes i de les entitats establides en la llei reguladora del procediment administratiu comú, com ara:

– En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit l'oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o en les oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

– En qualsevol oficina de Correus. En aquest cas s'haurà de presentar en un sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.



Tretze. Documentació necessària per a la matrícula

Per a la formalització de la matrícula, l'alumnat admés, tant els espanyols com els estrangers residents, haurà de presentar en el centre educatiu en el qual haja obtingut plaça la documentació a què es refereix l'article 53 de l'Ordre 14/2013, de 4 d'abril.

1. Documentació acreditativa de la identitat i edat del sol·licitant.

S'acreditarà per mitjà d'una fotocòpia del DNI, NIE o qualsevol altre document oficial en què figuren les dades personals i la data de naixement del sol·licitant (inclòs en la sol·licitud d'admissió).

2. Document acreditatiu d'alta en el Sistema de Garantia Juvenil (inclòs en la sol·licitud d'admissió).

3. En el moment d'efectuar la matrícula, o abans de l'inici del curs escolar, l'alumnat o els seus representants legals hauran de presentar l'informe de salut de l'escolar publicat per l'Ordre de 27 de febrer de 2002, de la Conselleria de Sanitat. Aquest document serà facilitat en els centres sanitaris i serà emplenat gratuïtament pel facultatiu que tinga a càrrec seu el control sanitari de l'alumne, sense perjuí del lliure exercici professional.

4. Acreditació de la discapacitat del sol·licitant. Certificat del dictamen emés per l'òrgan competent.



Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se amb caràcter potestatiu un recurs de reposició davant de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació o interposar directament un recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb el que estableixen els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 1 de juny de 2016.– El secretari autonòmic d'Educació i Investigació: Miguel Soler Gracia.





ANNEX I

Calendari d'accés, admissió i matrícula per a ensenyaments de Formació Professional Bàsica



Aquest procés d'admissió afecta els centres públics i els centres privats concertats que impartisquen els cicles de Formació Professional Bàsica, i s'organitzarà en les fases que s'indiquen a continuació:

1. Procés ordinari d'admissió de l'alumnat de cicles de Formació Professional Bàsica.

1.1. Constitució de les comissions sectorials d'escolarització: fins al 6 de juny.

1.2. Publicació de vacants existents en els centres educatius per al procés d'admissió de l'alumnat: 6 de juny.

1.3. Presentació de sol·licituds d'admissió per a cicles de Formació Professional Bàsica i de la documentació corresponent, en el centre de primera opció: del 6 de juny al 10 de juny, ambdós inclosos. (Per a les sol·licituds s'utilitzarà prèviament l'assistent telemàtic.)

1.4. Comprovació de duplicitats: 15 i 16 de juny.

1.5. Els centres expediran un consell orientador en el supòsit d'alumnes escolaritzats en centres educatius que sol·liciten plaça de cicles formatius de Formació Professional Bàsica: fins al 20 de juny.

1.6. Elaboració i publicació de les llistes provisionals d'admesos: 27 de juny.

1.7. Presentació de reclamacions davant de la direcció del centre i de les persones titulars dels centres privats concertats: fins al 29 de juny.



1.8. Publicació en els centres de les llistes definitives de l'alumnat admés: 1 de juliol.

1.9. Presentació d'al·legacions davant de la comissió sectorial: fins al 4 de juliol.

1.10. Resolució de les al·legacions a les llistes definitives per part de la comissió sectorial: fins al 5 de juliol. Contra aquesta resolució, els interessats podran interposar un recurs d'alçada davant del director territorial corresponent en el termini d'un mes.

L'alumnat que sol·licite plaça en centres privats concertats podrà interposar, contra les llistes definitives d'admesos, una reclamació davant de la direcció territorial corresponent, segons allò que s'ha preceptuat en l'article 12.2 del Decret 135/2014, de 8 d'agost, per a la Formació Professional Bàsica.

1.11. Termini de formalització de matrícula per a l'alumnat admés en el procés ordinari: del 4 al 7 de juliol.

1.12. Termini de formalització de matrícula per a cobrir les places vacants per renúncia per a l'alumnat que ha participat en el procés ordinari d'admissió: 8 de juliol.

2. Procés extraordinari d'admissió de l'alumnat de cicles de Formació Professional Bàsica

2.1. Introducció a través del sistema ITACA, per part dels centres educatius públics i privats concertats, de les dades corresponents a l'alumnat que repeteix, promociona, etc., necessàries per a la determinació d'unitats i vacants de llocs escolars: de l'11 al 12 de juliol.



2.2. Publicació de vacants: 13 de juliol.

2.3. Presentació de sol·licituds d'admissió amb requisit acadèmic: del 13 i 15 de juliol.

2.4. Comprovació de duplicitats: 18 de juliol.

2.4. Elaboració i publicació de llistes provisionals d'admesos: 20 de juliol.

2.5. Presentació de reclamacions davant de la direcció del centre i de les persones titulars dels centres privats concertats: fins al 22 juliol.

2.6. Publicació de les llistes definitives de l'alumnat admés: 26 de juliol.

2.7. Presentació d'al·legacions davant de la comissió sectorial: fins al 27 de juliol.

2.8. Resolució de les al·legacions a les llistes definitives per part de la comissió sectorial: fins al 28 de juliol. Contra aquesta resolució, els interessats podran interposar un recurs d'alçada davant del director territorial corresponent en el termini d'un mes.

L'alumnat que sol·licite plaça en centres privats concertats podrà interposar, contra les llistes definitives d'admesos, una reclamació davant de la direcció territorial corresponent segons allò que s'ha preceptuat en l'article 12.2 del Decret 135/2014, de 8 d'agost, per a la Formació Professional Bàsica.

2.9. Termini de formalització de la matrícula per a l'alumnat admés en el procés extraordinari: del 27 al 30 de juliol (s'utilitzaran els mateixos formularis que en el procés ordinari).

2.10. Termini de formalització de matrícula per a cobrir les places vacants per renúncia o excedents: de l'1 al 5 de setembre.





ANNEX II

Calendari d'accés, admissió i matrícula per a ensenyaments de Formació Professional de grau mitjà i grau superior



Únic procés d'admissió que afecta els centres públics i els centres privats concertats que impartisquen els ensenyaments de Formació Professional de grau mitjà i grau superior, i que s'organitzarà en les fases que s'indiquen a continuació:

1.1. Constitució de les comissions sectorials d'escolarització: fins al 6 de juny.

1.2. Publicació de vacants existents en els centres educatius per al procés d'admissió de l'alumnat: el 7 de juny.

1.3. Presentació de sol·licituds d'admissió per a cicles formatius de grau mitjà i de grau superior de FP i de la documentació corresponent, en el centre de primera opció: del 7 al 17 de juny, ambdós inclosos. (Per a les sol·licituds a cicles formatius en règim presencial i en semipresencial o a distància es farà un ús previ de l'assistent telemàtic).



1.4. Comprovació de duplicitats: del 29 de juny a l'1 de juliol.

1.5. Termini d'expedició, per part dels centres, als alumnes sol·licitants de plaça de cicles formatius de grau mitjà o grau superior, del certificat de requisit acadèmic marcat per la normativa vigent.



a) Per a l'alumnat que al juny reunisca els requisits acadèmics, els centres expediran el certificat corresponent en el termini de dos dies hàbils, excepte els dissabtes, a comptar a partir de la finalització de les activitats lectives del corresponent curs escolar.

b) Per a l'alumnat que al juliol reunisca els requisits acadèmics, els centres expediran el certificació corresponent: fins al 5 de juliol.



c) Per a l'alumnat de prova d'accés, els centres expediran el certificat que acredite el compliment del requisit acadèmic per haver aprovat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà o grau superior: 8 de juliol.

1.6. Presentació del requisit acadèmic d'accés a cicles formatius de grau mitjà o grau superior de la Formació Professional del Sistema Educatiu:

a) Els sol·licitants que, al juny, reunisquen els requisits acadèmics marcats per la normativa vigent, presentaran el certificat corresponent del 22 al 29 de juny.

b) La resta de sol·licitants presentaran el certificat corresponent fins a l'11 de juliol.

c) En tots els casos anteriors, si per qualsevol circumstància no ha pogut presentar-se en els terminis indicats, es podrà fer, excepcionalment, fins al dia 11 de juliol.

1.8. Elaboració i publicació de les llistes provisionals d'admesos: 14 de juliol.

1.9. Presentació de reclamacions davant de la direcció del centre i de les persones titulars dels centres privats concertats del centre: del 14 al 18 de juliol.

1.10. Publicació en els centres de les llistes definitives de l'alumnat admés: 21 de juliol.

1.11. Presentació d'al·legacions davant de la comissió sectorial: fins al 22 de juliol.

1.12. Resolució de les al·legacions a les llistes definitives per part de la comissió sectorial: fins al 25 de juliol. Contra aquesta resolució, els interessats podran interposar un recurs d'alçada davant del director territorial corresponent en el termini d'un mes.

L'alumnat que sol·licite plaça en centres privats concertats podrà interposar, contra les llistes definitives d'admesos, una reclamació davant de la direcció territorial corresponent segons allò que s'ha preceptuat en l'article 15.4 de l'Ordre 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

1.13. Termini de formalització de matrícula per a l'alumnat admés en el procés d'admissió: del 22 al 29 de juliol.

1.14. Termini de formalització de matrícula per a cobrir les places vacants per renúncia o excedents per a l'alumnat que ha participat en el procés d'admissió: de l'1 al 5 de setembre.





ANNEX III

Calendari d'accés, admissió i matrícula per als programes formatius de Qualificació Bàsica



1. Únic procés d'admissió de l'alumnat en programes formatius de Qualificació Bàsica

1.1. Introducció a través del sistema ITACA, per part dels centres educatius públics i les entitats amb programes subvencionats amb fons públics, de les dades corresponents a les previsions de l'alumnat que repeteix, promociona, etc., necessàries per a la determinació d'unitats i vacants de llocs escolars: de l'1 al 7 de setembre.

1.2. Publicació de vacants existents en els centres educatius per al procés d'admissió de l'alumnat: 8 de setembre.

1.3. Presentació de sol·licituds d'admissió per a programes formatius de Qualificació Bàsica i de la documentació corresponent en el centre o entitat de primera opció: del 9 al 13 de setembre, ambdós inclosos.



1.4. Comprovació de duplicitats: 14 de setembre.

1.5. Elaboració i publicació de les llistes provisionals d'admesos: 15 de setembre.

1.6. Presentació de reclamacions davant de la direcció del centre i de les persones titulars de les entitats: fins al 16 de setembre.

1.7. Publicació en els centres de les llistes definitives de l'alumnat admés: 19 de setembre.

1.8. Presentació d'al·legacions davant de la comissió sectorial: fins al 20 de setembre.

1.9. Resolució de les al·legacions a les llistes definitives per part de la comissió sectorial: fins al 21 de setembre. Contra aquesta resolució, els interessats podran interposar un recurs d'alçada davant del director territorial corresponent en el termini d'un mes.

L'alumnat que sol·licite plaça en entitats amb programa subvencionat amb fons públics, podrà interposar, contra les llistes definitives d'admesos, una reclamació davant de la direcció territorial corresponent segons es desprén de la normativa vigent en matèria de reclamacions i recursos de Formació Professional esmentada en l'article 7.10 de l'Ordre 73/2014, de 26 d'agost.

1.10. Termini de formalització de matrícula per a l'alumnat admés en el procés ordinari: 20 i 21 de setembre.

1.11. Termini de formalització de matrícula per a cobrir les places vacants per renúncia per a l'alumnat que ha participat en el procés d'admissió: 22 de setembre.





ANNEX IV

Calendari d'admissió i matrícula per a ensenyaments de Formació Professional Bàsica segona oportunitat



Aquest procés d'admissió afecta els instituts d'Educació Secundària i els centres integrats públics de FP autoritzats per a impartir els ensenyaments de Formació Professional Bàsica segona oportunitat. L'admissió tindrà un únic procediment que s'organitzarà en les fases que s'indiquen a continuació:

1. Procés d'admissió i matrícula de l'alumnat de cicles de Formació Professional Bàsica segona oportunitat.

1.1. Publicació de vacants existents en els centres educatius per al procés d'admissió de l'alumnat: 1 de setembre.

1.2. Presentació de sol·licituds d'admissió per a cicles de Formació Professional Bàsica segona oportunitat i de la documentació corresponent en el centre que se sol·licite: de l'1 al 9 de setembre, ambdós inclosos.

1.3. Comprovació de duplicitats: 12 de setembre.

1.3. Elaboració i publicació de les llistes provisionals d'admesos: 15 de setembre.

1.4. Presentació de reclamacions davant de la direcció del centre:15 i 16 de setembre.

1.5. Publicació en els centres de les llistes definitives de l'alumnat admés: 19 de setembre.

1.6. Presentació de reclamacions davant de la Comissió Sectorial de Formació Professional: 20 de setembre

1.7. Resolució de les reclamacions a les llistes definitives per part de la Comissió Sectorial de Formació Professional: fins al 21 de setembre. Contra aquesta resolució, els interessats podran interposar un recurs d'alçada davant del director territorial corresponent en el termini d'un mes.

1.8. Termini de formalització de matrícula per a l'alumnat admés: 20 i 21 de setembre.

1.9. Termini de formalització de matrícula per a cobrir les places vacants per renúncia per a l'alumnat que ha participat en el procés d'admissió: 22 de setembre.









Mapa web