Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 10/2017, de 29 de novembre, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions dirigides al desenvolupament d'itineraris integrats per a la inserció sociolaboral de persones en situació o risc d'exclusió social. [2017/11081]

(DOGV núm. 8182 de 01.12.2017) Ref. Base de dades 010641/2017




ÍNDEX



Capítol I. Disposicions generals

Article 1. Objecte

Article 2. Actuacions subvencionables

Article 3. Entitats beneficiàries

Article 4. Règim per a les corporacions locals

Article 5. Règim per a les entitats del tercer sector d'acció social



Article 6. Obligacions de les entitats beneficiàries

Article 7. Condicions perquè les despeses siguen subvencionables

Article 8. Subcontractació de les activitats subvencionades

Capítol II. Procediment administratiu i resolució de les sol·licituds



Article 9. Procediment de concessió

Article 10. Sol·licituds i documentació

Article 11. Ordenació i instrucció dels procediments

Article 12. Comissió d'avaluació

Article 13. Resolució de la convocatòria i termini

Capítol III. Pagament, justificació i control de les subvencions

Article 14. Règim de pagament de la subvenció

Article 15. Justificació de la subvenció

Article 16. Pla de controls

Article 17. Reintegrament i minoració de la subvenció

Article 18. Règim sancionador

Article 19. Política de la competència de la Unió Europea

Disposicions addicionals

Primera. No incidència pressupostària

Segona. Règim jurídic aplicable

Disposicions finals

Primera. Habilitació

Segona. Entrada en vigor





PREÀMBUL



L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana en l'article 49.1.24a estableix que són competència exclusiva de la Generalitat els serveis socials.

En compliment i desenvolupament d'aquest fet, la Generalitat va aprovar la Llei 5/1997, de 25 de juny, per la qual es regula el Sistema de Serveis Socials en l'Àmbit de la Comunitat Valenciana que, en l'article 13, defineix els serveis socials especialitzats com aquells que es dirigeixen a sectors de la població que, per les condicions, per l'edat, pel sexe, per la discapacitat, pel país d'origen o per altres circumstàncies de caràcter social, cultural o econòmic, requereixen un tipus d'atenció més específica en el pla tècnic i professional que la prestada pels Serveis Socials generals.

La Comissió Europea, mitjançant la Decisió d'Execució de 17 de desembre 2015, va aprovar determinats elements del programa operatiu «FSE Comunitat Valenciana 2014-2020» per al qual se sol·licita ajuda del Fons Social Europeu en el marc de l'objectiu d'inversió en creixement i ocupació destinada a la Comunitat Valenciana.

La Generalitat Valenciana, a través de la direcció general amb competències en matèria d'inclusió social, du a terme el seguiment de les subvencions adscrites al foment de la inclusió social i a la millora de l'ocupabilitat de qualitat dels col·lectius més vulnerables o en risc d'exclusió social.

En aquest marc normatiu, les presents bases regulen les subvencions destinades a corporacions locals i entitats del tercer sector d'acció social per a la realització de projectes destinats a la inserció sociolaboral de persones en situació d'especial vulnerabilitat a través del desenvolupament d'itineraris integrals d'inserció sociolaboral.

Els col·lectius que tradicionalment han tingut difícil l'accés al mercat laboral com un problema estructural endèmic han vist incrementades les seues dificultats en l'actual conjuntura de crisi econòmica, i ha provocat que sectors a què anteriorment podien tindre accés perquè no requerien qualificació professional, hagen disminuït la seua oferta i aquesta siga coberta per persones que abans no estaven interessades en aquests llocs de treball.

En aquesta situació és necessari impulsar iniciatives i projectes centrats específicament en la potenciació de la inclusió activa de les persones que per situació personal o social es troben en situació de desavantatge per a accedir al mercat laboral en igualtat de condicions. En definitiva, es dirigeix a potenciar l'ocupabilitat dels col·lectius vulnerables que presenten un elevat índex d'exclusió social que els impedeix o els dificulta accedir als sistemes normalitzats o de formació/ocupació, ja siga per desconeixement, desconfiança o la inexistència de recursos apropiats, tot per fomentar la seua inclusió i participació activa i millorar les seues possibilitats a l'hora de trobar ocupació.

S'han de finançar itineraris bàsics, integrals i personalitzats que fomenten estratègies orientades a potenciar les seues capacitats, disminuir els seus obstacles personals i de l'entorn, afavorir la seua autonomia, i dotar-los amb recursos necessaris per a aconseguir la seua integració social. Per a això es farà especial incidència en l'atenció social encaminada a la millora de l'ocupabilitat.

Aquestes actuacions, que es desenvolupen en el marc del Programa Operatiu del Fons Social Europeu 2014-2020 de la Comunitat Valenciana, les cofinança el Fons Social Europeu.

El 8 d'agost de 2016 es va publicar en el DOGV l'Ordre 16/2016, d'1 d'agost, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions dirigides al desenvolupament d'itineraris integrats per a la inserció sociolaboral de persones en situació o risc d'exclusió social, i s'han convocat i resolt fins ara mateix dues convocatòries. La posada en marxa dels projectes, i també els informes i les recomanacions del FSE per a les actuacions que es desenvolupen en el marc del programa operatiu 2014-2020, han fet necessària la revisió i modificació d'aquesta, a fi d'agilitzar tràmits, optimitzar recursos i adaptar-se a la realitat social.

Les subvencions d'aquestes bases no es troben dins del marc previst en l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, atés que l'ajuda pública concedida, per la naturalesa que té, no suposa un avantatge econòmic, no falseja ni pot falsejar la competència, ni els intercanvis comercials entre els estats membres. En conseqüència, està exclosa del règim de notificació d'ajudes públiques de la Comissió Europea.

L'elaboració i l'aplicació de la norma projectada s'ajusta als principis establits en l'article 129.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Per tot això, en virtut de la competència atribuïda per l'article 165.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (d'ara en avant Llei 1/2015) i el Decret 5/2017, de 20 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, i conformement amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,



ORDENE



CAPÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Objecte

La present ordre estableix les bases que han de regir el procediment de concessió de subvencions dirigides a la realització d'actuacions que afavorisquen la inclusió activa de persones en risc o situació d'exclusió social a través d'itineraris integrals d'inserció sociolaboral.



Les actuacions han de complir el que estableix el Programa Operatiu del Fons Social Europeu 2014-2020 de la Comunitat Valenciana i han d'ajustar-se a:

– Eix prioritari 2A: Objectiu temàtic 9. Promoure la inclusió social i lluitar contra la pobresa i qualsevol forma de discriminació.

– Prioritat d'inversió 9.1. La inclusió activa, també amb vista a promoure la igualtat d'oportunitats, i també la participació activa i la millora de la possibilitat de trobar una ocupació.

– Objectiu específic 9.1.1. Millorar la inserció sociolaboral de persones en situació o risc d'exclusió social, a través de l'activació i d'itineraris integrats i personalitzats d'inserció.

Als efectes d'aquesta ordre, són objecte d'atenció les persones en risc o situació d'exclusió social o vulnerabilitat especial.



Article 2. Actuacions subvencionables

Les subvencions que es convoquen a l'empara d'aquestes bases s'han de destinar al finançament de les despeses derivades de la realització d'itineraris individualitzats d'inserció sociolaboral. Cada actuació ha de comprendre les activitats següents:

1) Acollida i diagnòstic sociolaboral individualitzat.

Consisteix a realitzar el diagnòstic individualitzat, centrat en la detecció de les necessitats, mancances, actituds, competències i altres factors relacionats amb l'accés a l'ocupació, sempre observant les inquietuds que manifesta la persona partícip del projecte i en la valoració de l'historial professional i formatiu de la persona. Tot això a fi d'establir el seu perfil d'ocupabilitat.

2) Disseny i desenvolupament de l'itinerari individualitzat. S'estableixen els objectius, la relació d'accions de promoció personal i de millora de l'ocupabilitat, i també els suports personalitzats necessaris. Ha de comprendre, almenys, totes o unes quantes de les activitats següents:

a) Atenció social. Atendre i orientar les persones participants amb mancances socials manifestes i activar els seus recursos personals o derivar-les, en cas necessari, a recursos normalitzats complementaris.

b) Desenvolupament competencial. Cal treballar des d'un triple vessant la potenciació dels coneixements, aptituds i actituds necessàries per al desenvolupament de qualsevol activitat sociolaboral:

– Competències bàsiques

– Competències conductuals

– Competències funcionals o tècniques

c) Orientació sociolaboral. Encaminada a familiaritzar les persones participants amb les diverses tècniques de recerca d'ocupació i a proporcionar un coneixement del mercat laboral.

d) Prospecció i intermediació sociolaboral. Enfocada en la detecció i generació d'oportunitats en el mercat de treball com a element facilitador de l'ocupabilitat.

e) Suport en l'ocupació. En aquells casos en què l'itinerari aconseguisca la inserció sociolaboral, es podrà realitzar un suport periòdic per a consolidar el el seu manteniment.

f) Alfabetització digital. Desenvolupament de competències digitals i d'habilitats tècniques, socials i ètiques relatives a l'ús de les tecnologies de la informació i comunicació (TIC) per a localitzar, organitzar, entendre, avaluar i analitzar informació.

3) Acompanyament. En forma de tutories individuals i/o col·lectives al llarg de tot el procés, a fi de potenciar l'empoderament de la persona participant, de manera que s'implique activament en el disseny i l'avaluació de les distintes fases de l'itinerari.

4) Pràctiques d'aprenentatge i inserció en empreses. Podrien donar-se per a aquelles persones que hagen aconseguit un nivell competencial adequat en el desenvolupament del seu itinerari d'inserció sociolaboral.



Article 3. Entitats beneficiàries

Poden ser beneficiàries de les subvencions que es regulen en la present ordre les entitats locals i les entitats del tercer sector d'acció social, d'acord amb el concepte arreplegat en l'article 2 de la Llei 43/2015, de 9 d'octubre, del tercer sector d'acció social.



Article 4. Règim per a les entitats locals

1) Criteris objectius per a l'atorgament de la subvenció:

a) Criteris relacionats amb l'àmbit territorial d'actuació:

1. Presència de col·lectius en situació o risc d'exclusió social en l'àmbit territorial de l'actuació. Es valora amb un màxim de 15 punts.



2. Índexs de desocupació, de persones migrants, de persones procedents de minories ètniques, de persones en situació de o risc d'exclusió social, i indicadors municipals de Serveis Socials. Es valora amb un màxim de 10 punts.

3. Recursos existents dels Serveis Socials municipals en la zona d'actuació. Es valora amb un màxim de 5 punts.

4. Existència de Pla d'Inclusió Social i mecanismes de participació i coordinació intersectorials i comunitaris existents en el municipi i en l'àmbit territorial d'actuació. Es valora amb un màxim de 10 punts.



b) Criteris relacionats amb l'actuació:

1. Perfil i nombre de les persones beneficiàries del projecte. Es valora amb un màxim de 10 punts.

2. Perfil professional dels recursos humans adscrits a l'execució del projecte i que aquestes persones vinguen a reforçar les plantilles existents en Serveis Socials. Es valora amb un màxim de 15 punts.



3. Plantejament dels itineraris d'inserció, metodologia i coherència entre objectius, indicadors i resultats. Continuïtat de projecte, anàlisi i justificació de necessitat. Es valora amb un màxim de 20 punts.



4. Cronograma, mecanismes de seguiment, avaluació i mesurament d'impacte. Es valora amb un màxim de 5 punts.

5. Pràctiques d'innovació social en el projecte. Es valora amb un màxim de 5 punts.

6. Existència d'un protocol d'actuació para la no-discriminació i igualtat efectiva entre dones i homes. Es valora amb un màxim de 5 punts

Perquè l'actuació es considere susceptible de ser subvencionada, cal obtindre almenys 20 punts en els criteris relacionats amb l'àmbit territorial d'actuació i 30 punts en els criteris relacionats amb l'actuació.



2) Criteris per a la determinació de la subvenció.

a) Cada actuació se subvenciona fins a la quantitat de 150.000,00 €.

b) Se subvencionen aquelles actuacions que hagen obtingut major puntuació, en cas d'empat prima, per aquest ordre, la major puntuació dels següents criteris valorats:

1. Perfil professional dels recursos humans adscrits a l'execució del projecte i que aquestes persones vinguen a reforçar les plantilles existents en Serveis Socials.

2. Situació de col·lectius en situació o risc d'exclusió social en l'àmbit territorial de l'actuació.

3. Plantejament dels itineraris d'inserció, metodologia i coherència entre objectius, indicadors i resultats. Continuïtat del projecte, anàlisi i justificació de necessitat.

c) En el cas que amb el total de les subvencions concedides no s'esgotara la respectiva partida pressupostària, l'òrgan competent per a resoldre, podria determinar l'obertura d'un nou termini de presentació de sol·licituds.

d) En la convocatòria s'ha d'establir el nombre màxim d'actuacions a presentar per una mateixa sol·licitant.

3) Són subvencionables les despeses següents:

a) Despeses directes de personal:

Se subvencionen un màxim de 107.142,86 € dels costs salarials bruts, inclosos els de seguretat social, corresponents a la contractació laboral del personal directament relacionat amb l'execució de l'actuació i que realitzen i acrediten les actuacions descrites en l'article 2 de la present ordre.

S'entén per personal directe les persones contractades per a l'execució material dels itineraris de millora de l'ocupabilitat per a la inserció sociolaboral, les quals han d'acreditar la vinculació contractual i el percentatge de dedicació d'acord amb el que estableix la present ordre. Es pot imputar al programa les despeses directes de personal del:



1. Personal tècnic encarregat de l'atenció psicosocial integral, seguiment i acompanyament.

2. Personal tècnic encarregat de realitzar l'orientació laboral, i/o intermediació durant cada una de les activitats que conformen l'itinerari.



3. Personal tècnic docent encarregat del desenvolupament de la capacitació ocupacional.

4. Personal de coordinació del projecte.

Els costs del personal imputable a la subvenció estan limitats per les quanties anuals arreplegades en la taula salarial establides per a cada exercici en la corresponent convocatòria, per al grup o categoria professional en què s'enquadre el lloc de treball, i va a càrrec de l'entitat beneficiària la part que excedisca aquests límits.

b) Unes altres despeses:

Les altres despeses poden suposar fins a un màxim de 42.857,14 €; però sense que superen en cap cas el 40 % de les despeses directes de personal.

1. Despeses de beques i ajudes que faciliten l'assistència i la participació en els itineraris dels participants amb dificultats d'inserció laboral. L'assistència a les activitats de millora de l'ocupabilitat pot incloure l'abonament a les persones participant de beques diàries d'assistència, quan siga necessari.

2. Materials: se subvenciona el cost de qualsevol material didàctic, fungible, d'oficina o un altre necessari per al desenvolupament del programa, incloent-hi el material de protecció i seguretat.

3. Segurs: Se subvencionen les assegurances d'accidents i responsabilitat civil a favor de les persones participants, i també, si és el cas, del personal voluntari que hi participe; assegurances que es consideren necessàries per a l'adequada cobertura de les actuacions previstes.

4. Unes altres despeses de funcionament: llum, aigua, calefacció, missatgeria, correu, neteja i vigilància, i altres costs no especificats anteriorment, associats a l'activitat subvencionada i adequats per a la realització de les activitats previstes.



Article 5. Règim per a les entitats del Tercer sector d'acció social



1) Les entitats del tercer sector d'acció social han de complir els requisits següents:

a) Realitzar les activitats objecte d'aquesta ordre a la Comunitat Valenciana.

b) Estar legalment constituïdes i inscrites en el registre administratiu que en funció de la seua naturalesa jurídica li corresponga.

c) Tenir el domicili fiscal al territori de la Comunitat Valenciana, o en tot cas, disposar i acreditar documentalment l'existència de seu a la Comunitat Valenciana; a aquests efectes s'entén per seu la presència d'estructura organitzativa i administrativa de l'Entitat des de la qual desenvolupe la seua relació amb la conselleria competent en matèria d'inclusió social.

d) Complir els requisits, per a obtindre la condició de beneficiàries, assenyalats en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (d'ara en avant Llei 38/2003).

2) Criteris objectius per a l'atorgament de la subvenció:

a) Criteris relacionats amb l'entitat sol·licitant:

1. Implantació i base social en l'àmbit d'actuació territorial. Es valora amb un màxim de 10 punts.

2. Especialització en el treball amb el col·lectiu objecte del projecte. Es valora amb un màxim de 10 punts.

3. Experiència en projectes d'inclusió i inserció sociolaboral amb col·lectius en risc o exclusió social. Es valora amb un màxim de 15 punts.

4. Transparència i bones pràctiques. Es valora amb un màxim de 5 punts.

5. Capacitat operativa, solvència i sostenibilitat. Es valora amb un màxim de 10 punts.

b) Criteris relacionats amb l'actuació:

1. Perfil i nombre de persones beneficiàries del projecte. Es valora amb un màxim de 10 punts.

2. Perfil professional dels recursos humans adscrits a l'execució del projecte i que reforcen les plantilles existents. Es valora amb un màxim de 10 punts.

3. Plantejament dels itineraris d'inserció, metodologia i coherència entre objectius, indicadors i resultats. Continuïtat del projecte, anàlisi i justificació de necessitat. Es valora amb un màxim de 20 punts.



4. Cronograma, mecanismes de seguiment, avaluació i de mesurament d'impacte. Es valora amb un màxim de 5 punts

5. Pràctiques d'innovació de social, anàlisi de l'impacte de gènere i comptar amb un protocol d'actuació per a la no-discriminació i igualtat efectiva entre dones i homes. Es valora amb un màxim de 5 punts.

Perquè l'actuació es considere susceptible de ser subvencionada, cal obtindre almenys 25 punts en els criteris relacionats amb l'entitat sol·licitant i 25 punts en els criteris relacionats amb l'actuació.



3) Criteris per a la determinació de la subvenció.

a) Cada actuació es pot subvencionar amb una quantitat de fins a 60.000,00 €

b) Se subvencionen aquelles actuacions que hagen obtingut major puntuació; en cas d'empat ha de primar, per aquest ordre, la major puntuació en:

1. Perfil professional dels recursos humans adscrits a l'execució del projecte i que aquestes vinguen a reforçar les plantilles existents.

2. Especialització en el treball amb el col·lectiu objecte del projecte..

3. Plantejament dels itineraris d'inserció, metodologia i coherència entre objectius, indicadors i resultats.

c) En el cas que amb el total de les subvencions concedides no s'esgotara la respectiva partida pressupostària, l'òrgan competent per a resoldre, podria determinar l'obertura d'un nou termini de presentació de sol·licituds.

d) En la convocatòria s'ha d'establir el nombre màxim d'actuacions a presentar per un mateixa sol·licitant.

4) Es poden subvencionar les despeses següents:

a) Despeses directes de personal:

Es pot subvencionar un màxim de 42.857,14 € dels costs salarials bruts, inclosos els de seguretat social, corresponents a la contractació laboral del personal directament relacionat amb l'execució de l'actuació i que realitzen i acrediten les actuacions descrites en l'article 2 de la present ordre.

S'entén per personal directe les persones contractades per a l'execució material dels itineraris de millora de l'ocupabilitat per a la inserció sociolaboral, les quals han d'acreditar la vinculació contractual i el percentatge de dedicació d'acord amb el que estableix la present ordre. Es poden imputar al programa les despeses directes de personal del:

1. Personal tècnic encarregat de l'atenció psicosocial integral, seguiment i acompanyament.

2. Personal tècnic encarregat de realitzar l'orientació laboral, i/o intermediació durant cada una de les activitats que conformen l'itinerari.



3. Personal tècnic docent encarregat del desenvolupament de la capacitació ocupacional.

4. Personal de coordinació del projecte.

Els costs del personal imputable a la subvenció estan limitats per les quanties anuals arreplegades en la taula salarial, establides per a cada exercici en la corresponent convocatòria, per al grup o categoria professional en què s'enquadre el lloc de treball, i va a càrrec de l'entitat beneficiària la part que excedisca aquests límits.

b) Altres despeses:

Les altres despeses poden suposar fins a un màxim de 17.142,86 €; però sense superar en cap cas el 40 % de les despeses directes de personal.

1. Despeses de beques i ajudes que faciliten l'assistència i la participació en els itineraris dels participants amb dificultats d'inserció laboral: L'assistència a les activitats de millora de l'ocupabilitat pot incloure l'abonament les persones participants de beques diàries d'assistència quan siga necessari.

2. Materials: Se subvenciona el cost de qualsevol material didàctic, fungible, d'oficina o d'altres que siguen necessaris per al desenvolupament del programa, incloent-hi el material de protecció i seguretat.

3. Assegurances: Se subvencionen les assegurances d'accidents i responsabilitat civil a favor de les persones participants, i també, si és el cas, del personal voluntari que hi participe; assegurances que es consideren necessàries per a l'adequada cobertura de les actuacions previstes.

4. Altres despeses de funcionament: llum, aigua, calefacció, missatgeria, correu, neteja i vigilància, i altres costs no especificats anteriorment, associats a l'activitat subvencionada i adequats per a la realització de les activitats previstes.



Article 6. Obligacions de les entitats beneficiàries

A més de les obligacions que s'estableixen en l'article 14 de la Llei 38/2003, i en els articles 159 i següents de la Llei 1/2015; s'estableixen les següents:

1) Desenvolupar les actuacions d'acord amb els objectius i requisits establits en la present ordre.

2) Fomentar la igualtat entre dones i homes i assegurar la no-discriminació per motius de sexe, origen ètnic, religió o creença, diversitat funcional i orientació sexual en l'execució de l'actuació, i també vetlar perquè es respecte la dignitat de les persones.

3) Registrar les actuacions realitzades amb les persones participants d'acord amb els indicadors de resultat i execució que s'han d'establir en la convocatòria i facilitar aquesta informació quan siga requerida.

4) Portar compte comptable separat o codi comptable específic de la subvenció concedida, obrint els subcomptes necessaris d'ingressos i despeses per cada actuació subvencionada, i assignant en els subcomptes de despeses, si és el cas, la part corresponent de despeses comuns imputada a l'actuació subvencionada. En el cas d'entitats subjectes a comptabilitat pública, aquesta obligació s'ha d'adequar als sistemes de comptabilització corresponents.

5) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentres puguen ser objecte d'actuacions de comprovació i control durant un període mínim de sis anys.

6) Justificar davant l'òrgan concedent el compliment dels requisits i de les condicions, i també la realització de les activitats i el compliment de la finalitat que determina la concessió o gaudi de la subvenció



7) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per la conselleria competent en matèria d'inclusió social, i també qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, amb aportació de tota la informació que siga requerida en l'exercici de les actuacions anteriors, d'acord amb el que estableixen els articles 45 i 46 de la Llei 38/2003.

8) Donar àmplia difusió a les activitats exercides i informar del finançament d'aquestes per part del Fons Social Europeu, amb els requisits i les característiques tècniques establides en les normes reguladores de les intervencions finançades amb càrrec als fons estructurals, i cal justificar documentalment que les persones participants en les activitats són efectivament informades sobre el finançament d'aquestes per part del Fons Social Europeu. Les responsabilitats relatives a les mesures d'informació i comunicació dirigides al públic es troben arreplegades en l'apartat 2.2 de l'annex XII del Reglament (EU) número 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.



9) Donar a conéixer de manera inequívoca que es tracta d'una acció subvencionada per la Generalitat a través de la conselleria competent en matèria d'inclusió social. A aquest efecte, han d'incorporar en tot el material imprés que es derive de les activitats objecte de la convocatòria el logotip de la Conselleria competent en la matèria, i també el logotip del Fons Social Europeu.

10) Notificar de forma immediata a la direcció general competent en matèria d'inclusió social, qualsevol sospita de frau que es detecte en el desenvolupament del projecte.

11) Comunicar a la direcció general competent en matèria d'inclusió social en el termini més breu possible qualsevol canvi que es produïsca en les seues dades.

12) Complir i fer complir el que estableix la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.



13) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003.

14) Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, fet que cal que s'acredite amb anterioritat a dictar-se la resolució de concessió de la convocatòria, i també en els processos de justificació de l'ajuda concedida, en cas de no haver atorgat l'autorització a què es fa referència en l'article 10.2.b.



15) Acreditar mitjançant declaració responsable que hom no està incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari de les subvencions assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, per a la qual cosa es pot fer servir la declaració continguda en el model de sol·licitud que s'adjunte en la convocatòria corresponent.

16) No minorar ni anul·lar la consignació que s'haja previst inicialment en el seu pressupost per a aquest fi.

17) De conformitat amb el que estableix l'article 3.2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, si la beneficiària rebera una ajuda per un import superior a 10.000 euros, hauria de fer-ne la publicitat adient, i, com a mínim, indicar l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, l'activitat, la inversió o l'actuació subvencionada. La difusió d'aquesta informació s'ha de fer preferentment a través de les pàgines web corresponents. En el cas que no es dispose de pàgina web on realitzar la publicitat, hom pot complir aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.



18) Respecte de la resta de despeses, cal justificar-les pel mecanisme de costs simplificats, en tot cas les entitats han de:

a) Tindre reflectides aquestes despeses en la seua comptabilitat, a més de les del punt anterior, i fer servir una codificació comptable adequada, o bé, en una comptabilitat específica del projecte i custodiar la documentació acreditativa de les despeses i del pagament (factures i tots altres documents amb valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil i amb eficàcia administrativa).

b) Guardar l'acreditació del pagament de les beques i de les ajudes a les persones participants.

c) Aquestes subvencions són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o entitat, pública o privada; nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals. En el cas que l'entitat reba subvencions d'altres organismes públics o privats amb la mateixa finalitat que la prevista en aquestes bases, ha de comunicar-ho a la direcció general competent en la matèria, tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l''aplicació donada als fons percebuts.



Article 7. Condicions perquè les despeses siguen subvencionables

Perquè les despeses siguen elegibles i, conseqüentment, es puguen imputar al pressupost han de complir els requisits següents:

1) Estar relacionades de manera indubtable amb l'activitat exercida i ser necessàries per al desenvolupament de les actuacions seleccionades.

2) Les activitats subvencionables han de ser realitzades al llarg del període d'execució establit per a cada actuació en la resolució de concessió de la subvenció.

3) Ajustar-se a la normativa local, autonòmica, nacional i comunitària aplicables, i en concret, l'ordre per la qual s'aproven les normes sobre les despeses subvencionables dels programes operatius FSE per al període de programació 2014-2020.

4) Ser reals i abonades a càrrec i per al desenvolupament de l'operació aprovada en les línies d'actuació per a les quals s'hagen concedit les ajudes.

5) Que hi haja constància documental sobre la seua realització mitjançant factures o documents comptables de valor probatori equivalent, de manera que puguen ser verificables.

6) Que hi haja constància documental de l'efectivitat del pagament realitzat i que aquests pagaments s'hagen fet efectius en el període d'execució establit. No es considerarà gasto subvencionable l'IVA o qualsevol altre impost indirecte, quan siga susceptible de recuperació o compensació per part de l'entitat beneficiària.

7) El caràcter subvencionable de les despeses es determina conformement amb el que estableix el capítol III (article 65 i següents) del Reglament (UE) número 1303/2013. En els casos no regulats, tal com estableix l'article 65.1, la subvencionabilitat de les despeses s'ha de determinar sobre la base de normes nacionals de desenvolupament.



Article 8. Subcontractació de les activitats subvencionades

No es permet la subcontractació en virtut del que disposa l'article 29.1 de la Llei 38/2003, entenent que un beneficiari subcontracta quan concerta amb tercers l'execució total o parcial de l'activitat que constitueix l'objecte de la subvenció. Queda fora d'aquest concepte la contractació d'aquelles despeses en què haja d'incórrer el beneficiari per a la realització per si mateix de l'activitat subvencionada.









CAPÍTOL II

Procediment administratiu i resolució de les sol·licituds



Article 9. Procediment de concessió

La concessió d'aquestes subvencions es realitza mitjançant el procediment en règim de concurrència competitiva a què fa referència l'article 164 de la Llei 1/2015; i l'article 22 de la Llei 38/2003.

Les subvencions es convoquen mitjançant una resolució de la conselleria competent en matèria d'inclusió social i són publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Article 10. Sol·licituds i documentació

1) Les sol·licituds s'han de formular en els models i amb els terminis que es determinen en les convocatòries corresponents.

2) Juntament amb la documentació específica que determine la convocatòria, les sol·licitants han de presentar:

a) Declaració responsable de no concórrer en l'entitat sol·licitant les circumstàncies assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003.

b) Acreditació de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social. Per a això, la persona sol·licitant pot autoritzar l'òrgan instructor a obtenir directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social a través de certificats telemàtics, de conformitat amb el que disposa el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic. Els que no atorguen aquesta autorització han d'aportar la documentació acreditativa de trobar-se al corrent de les obligacions esmentades. La direcció general competent en matèria d'inclusió social es reserva el dret de requerir a la sol·licitant si la informació obtinguda presenta cap incidència.

c) Així mateix, les persones sol·licitants poden autoritzar la consulta de les seues dades d'identitat i residència mitjançant el sistema de verificació i consulta de dades d'identitat i residència, de conformitat amb el que disposa el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic. Els que no atorguen aquesta autorització han d'aportar una còpia compulsada del DNI de la persona que exercisca la representació legal de l'entitat.

3) Cada entitat local o entitat del Tercer sector d'acció social pot presentar una única sol·licitud que continga tantes actuacions com s'establisca en les convocatòries respectives.



Article 11. Ordenació i instrucció del procediment

1) L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció de l''expedient és la direcció general competent en matèria d'inclusió social.

2) Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'aporte, adjunta, la documentació que d'acord amb aquesta ordre resulte exigible, es requerirà a la persona interessada perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o aporte, presente els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, es consideraria que desisteix de la seua petició, tot després de la resolució que ha de ser dictada en els termes que estableix la legislació del procediment administratiu comú.

3) En qualsevol fase de la tramitació dels expedients, a la vista de la documentació que es troba en cada un d'aquests i de les obligacions que s'adquireixen per la concessió de l'ajuda, es poden demanar informes dels organismes i de les entitats que es crega oportú i efectuar les comprovacions necessàries sobre l'exactitud de tot això.



Article 12. Comissió d'avaluació

1) En la direcció general competent en matèria d'inclusió social s'ha de crear una comissió d'avaluació composta per:

a) Presidència: la persona titular de la direcció general competent en matèria d'inclusió social o persona que la substituïsca.

b) Vocalies:

1. La persona titular de la subdirecció general competent en matèria d'inclusió social o persona que la substituïsca.

2. La persona titular del servei competent en matèria d'inclusió social o persona que la substituïsca.

3. La persona titular del servei competent en matèria de voluntariat social o persona que la substituïsca.

4. La persona titular del servei competent en matèria de renda garantida o persona que la substituïsca.

5. Un/a tècnic/a designat per la direcció general competent en matèria d'inclusió social, que ha d'exercir el secretariat.

A l'esmentada comissió de valoració podrà convocar-se el personal gestor de les subvencions de les direccions territorials que s'estime procedent.

2) La comissió ha d'elaborar una relació ordenada de sol·licituds de les ajudes convocades d'acord amb els criteris establits en aquestes bases i les condicions de concessió que s'establisquen en la convocatòria corresponent, i ha de proposar a l'òrgan competent per a la concessió de les ajudes la relació prioritzada de persones beneficiàries d'acord amb el límit del crèdit existent per a cada convocatòria. Així mateix ha d'elaborar una relació de les sol·licituds que es propose denegar o desestimar per falta de crèdit.

3) En allò no previst en el punt anterior, la comissió ha d'ajustar el seu funcionament al que estableix la legislació de procediment administratiu comú sobre òrgans col·legiats i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, que estableix el règim jurídic del sector públic.



Article 13. Resolució de la convocatòria i termini

1) Es delega en la persona titular de la direcció general competent en matèria d'inclusió social la resolució de les sol·licituds que es presenten a l'empara de la convocatòria de les subvencions regulades en les presents bases.

2) La resolució s'ha de motivar, de conformitat amb el que disposen les bases reguladores de la subvenció, i, en tot cas, els fonaments de la resolució que s'adopte han quedar acreditats en el procediment.



3) La resolució, a més de contindre a qui es concedeix la subvenció, ha de fer constar, si és el cas, de manera expressa, la desestimació de la resta de les sol·licituds.

4) El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució és de sis mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Després d'haver transcorregut el termini abans mencionat sense que s'haguera notificat resolució expressa, les persones interessades podrien entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.

5) La resolució del procediment s'ha de notificar a les persones interessades tot ajustant-se al que disposa la legislació de procediment administratiu comú.

6) La resolució de concessió esgota la via administrativa i contra aquesta es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la notificació, o bé directament un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la notificació, de conformitat amb allò que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





CAPÍTOL III

Pagament, justificació i control de les subvencions



Article 14. Règim de pagament de la subvenció

1) Per al règim de lliuraments de transferències corrents per al pagament de les subvencions previstes en aquesta ordre, s'ha d'aplicar el règim general establit en l'article 171.3.a de la Llei 1/2015.

Es poden realitzar pagaments anticipats en els termes que determina l'article 171.2 de la Llei 1/2015. Aquesta bestreta és d'un 30 % de l'import anual de la subvenció concedida, segons el règim establit en l'article 171.3 de la Llei 1/2015 per a les transferències corrents.

En el cas que la legislació de la Generalitat establira un règim de lliurament de transferències corrents diferent del previst en el paràgraf anterior, el règim de pagament de les subvencions podria subjectar-se a aquest.

En la corresponent resolució de convocatòria de la subvenció s'ha de concretar el règim de lliurament del pagament.

2) No obstant això, amb caràcter previ al pagament de la subvenció, l'entitat beneficiària ha de trobar-se al corrent en el compliment de obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social i aportar declaració responsable de no ser deutora per resolució de procediment de reintegrament de subvencions.

3) En el cas de les entitats locals, han d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, tal com indica l'article 68 de la Llei 7/2014, de 22 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat, i l'Acord de 21 de maig de 2015, del Consell de la Sindicatura de Comptes, publicat el 15 de juny de 2015 en el DOGV.

4) En cap cas, poden realitzar-se pagaments anticipats a les entitats beneficiàries quan s'haja sol·licitat la declaració de concurs voluntari, hagen sigut declarades insolvents en qualsevol procediment, es troben declarades en concurs, llevat que en aquest haja adquirit l'eficàcia d'un conveni, estiguen subjectes a intervenció judicial o hagen sigut inhabilitades d'acord amb la llei concursal, sense que haja conclòs el període d'inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs.



5) La beneficiària està exempta de la constitució de garanties per pagaments anticipats, en virtut del que disposa l'article 171.5.a) i f) de la Llei 1/2015.



Article 15. Justificació de la subvenció

1) Les entitats beneficiàries estan obligades a presentar la justificació davant la direcció general competent en matèria d'inclusió social relativa a l'aplicació dels fons percebuts a la finalitat que va servir de fonament a la concessió de la subvenció. El termini de justificació del lliurament de la bestreta de la subvenció és en l'últim quadrimestre de l'any de la concessió i del restant, juntament amb la memòria tècnica, durant el mes de gener de l'anualitat següent a què va ser concedida la subvenció, tal com es concretarà en la corresponent convocatòria.



2) d'Acord amb el que estableix l'article 67.6 del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, i el Reglament (UE) núm. 1304/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu al Fons Social Europeu, el mètode per a determinar els costs subvencionables del projecte és el determinat en l'article 14.2 del Reglament del FSE, que estableix la utilització d'un import a un tant alçat sobre els costs directes de personal per a finançar la resta dels costs subvencionables del projecte de fins al 40 %, el qual ha de quedar finalment fixat en la resolució de convocatòria de la subvenció.

3) Declaració responsable. Qualsevol despesa ha de quedar vinculada al projecte mitjançant la documentació que justifique la relació amb l'execució de les activitats d'aquest. En virtut del model de costs simplificats triat (import a un tant alçat de fins al 40 % dels costs directes de personal subvencionables), tots els documents acreditatius de costs directes de personal han de ser originals i han de quedar en possessió de l'òrgan responsable de la justificació, mentres es realitza la confrontació amb la corresponent contracció de la despesa.



La documentació justificativa relativa a la resta de costs en què s'haja incorregut per al desenvolupament del projecte ha de quedar en possessió de l'entitat beneficiària per a possibles auditories i controls financers, i cal adjuntar-hi en el moment de la justificació la declaració responsable d'haver-se fet, efectivament, les despeses.



4) Juntament amb la documentació esmentada en l'apartat anterior, ha de presentar-se una memòria tècnica relativa a l'actuació subvencionada.

5) Les despeses a justificar han de correspondre's amb els continguts dels projectes objecte de subvenció, i no són admissibles despeses d'actuacions que no estiguen específicament previstes en la descripció dels projectes. D'acord amb el que estableix l'article 31.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es considera despesa feta, amb caràcter general, la que ha sigut pagada efectivament abans d'acabar-se el període de justificació.

6) Les despeses directes de personal es justifiquen amb la presentació de la documentació següent:

a) Nòmines: originals firmats per a la seua confrontació. Si el pagament es realitza mitjançant transferència bancària no serà imprescindible que les nòmines estiguen firmades per la persona treballadora.

b) Originals del model 111 i del model 190 de l'ingrés de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques.

c) Rebuts originals de liquidació de cotitzacions i còpia dels documents TC2.

d) Acreditació original del pagament dels documents relacionats en els tres punts anteriors.

e) Full de control setmanal d'activitats i full de control mensual de dedicació d'hores al projecte, segons annexos a publicar amb la convocatòria, emplenat per cada una de les persones treballadores imputades al projecte.

7) Les corporacions locals han de justificar les despeses de personal presentant aquells documents relacionats en l'anterior apartat que els siguen obligats d'acord amb la legislació vigent.

8) Respecte de la resta de despeses s'han de justificar pel mecanisme de costs simplificats; en tot cas les entitats han de:

a) Tindre reflectides aquestes despeses en la seua comptabilitat, a més de les del punt anterior, per a la qual cosa han de fer servir una codificació comptable adequada, o bé, en una comptabilitat específica del projecte i custodiar la documentació acreditativa de les despeses i del pagament (factures i la resta de documents amb valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil i amb eficàcia administrativa).

b) Guardar l'acreditació del pagament de les beques i de les ajudes a les persones participants.

c) Aquestes subvencions són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o entitat, pública o privada; nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals. En el cas que l'entitat reba subvencions d'altres organismes públics o privats amb la mateixa finalitat que la prevista en aquestes bases, ha de comunicar-ho a la direcció general competent en la matèria, tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l''aplicació donada als fons percebuts.

No obstant això, d'acord amb el que disposa l'article 19.3 de la Llei 38/2003, en cap cas l'import de la subvenció podria ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o d'altres ens públics o privats, superara el cost de l'activitat a desenvolupar.

9) Les corporacions locals i entitats del Tercer sector d'acció social beneficiàries de les subvencions estan obligades a mantindre i aportar, quan siga requerida, la documentació següent:

a) Avaluació del projecte, incloent-hi la valoració del grau de compliment dels indicadors previstes en el projecte pel qual va ser concedida la subvenció.

b) Relació d'activitats realitzades pel personal directament adscrit al projecte, incloent-hi les de coordinació, i també les realitzades per cada professional respecte de l'acollida i del diagnòstic, del diagnòstic sociolaboral, de l'atenció social integral, de les habilitats prelaborals, de la capacitació professional bàsica, de l'orientació i de la intermediació laboral, de la capacitació ocupacional i de la tutorització.

c) Relació de participants en el projecte, amb detall de les persones que hi participen en cada una de les fases de l'itinerari, d'acord amb el que estableix la convocatòria.

d) De cada una de les actuacions, ha de detallar-se el següent: denominació, duració, calendari d'execució, nombre de participants, identificació de l'equip docent, materials utilitzats i lliurats, contingut, metodologia i avaluació de l'acció formativa. A més, ha d'aportar-se la justificació de l'assistència diària de qui imparteix l'acció formativa i dels que hi participen, amb expressió dels noms, del DNI, de les firmes i d'una certificació de la persona representant de l'entitat sobre cada una de les fases del projecte, d'acord al model d'annex que es publique en la resolució de la convocatòria.

e) Relació nominal de les persones que han abandonat l'itinerari individualitzat d'inserció al llarg del període d'execució del projecte, i també les que han aconseguit finalitzar-lo.

f) Relació de les activitats d'informació, difusió i sensibilització realitzades en el marc del projecte, conjuntament amb l'acreditació documental dels suports utilitzats: pàgines web, fullets, cartells i semblants.



g) Qualsevol altra documentació acreditativa de la realització de les activitats que es determine en la convocatòria.

10) Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, tenint en compte els distints conceptes de les actuacions subvencionades compreses en l'article 2 segons el detall següent:

a) Desglossament de costs globals del projecte en l'annex que es publique amb la convocatòria, ressenyant que corresponen a la justificació.

b) Certificacions comptables corresponents als conceptes que es determinen en la convocatòria.

c) Declaració responsable d'altres ingressos referits al projecte subvencionat: declaració responsable sobre altres subvencions.

d) Qualsevol informació complementària que es considere oportuna en relació amb el desenvolupament del projecte.

11) Certificat o declaració responsable d'haver incorregut en altres despeses directes fins al límit del 40 % de les despeses directes de personal.

12) La memòria tècnica o descriptiva de l'execució dels programes subvencionats ha de permetre conéixer el nombre de persones beneficiàries, desagregades per sexe, del programa, les actuacions realitzades, el grau de compliment dels objectius proposats, els materials i metodologia utilitzada i totes les dades que es consideren de rellevància. La memòria s'ha de confeccionar d'acord amb el model que figura en l'enllaç «Servei d'Inclusió» de la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria d'inclusió social i en l'enllaç de la mateixa pàgina al Fons Social Europeu.



Article 16. Pla de control

La comprovació material de la realització efectiva de les activitats subvencionades s'ha de fer mitjançant el corresponent pla de control que desenvolupe l'òrgan gestor de les ajudes.

1) La direcció general competent en matèria d'inclusió social ha d'establir un procediment de control que permeta verificar i validar administrativament la totalitat de les subvencions concedides a les entitats beneficiàries, i també verificar sobre el terreny un conjunt representatiu de les actuacions i activitats que s'estiguen duent a terme.



2) La direcció general competent en matèria d'inclusió social podrà designar el personal necessari destinat a la comprovació de l'adequada realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o gaudi de la subvenció.

3) Una vegada iniciat el projecte, l'entitat beneficiària haurà de facilitar el seguiment i el control del seu desenvolupament col·laborant amb qui designe la Direcció General d'Inclusió Social per a les tasques de verificació de les activitats i actuacions previstes en el projecte.

4) La persona beneficiària està obligada a sotmetre's a les actuacions de control financer previst en la Llei 1/2015, que es realitzen per part de la Intervenció General. De la mateixa manera, l'entitat beneficiària ha de complir l'obligació de col·laboració amb el control financer de conformitat amb el que disposa l'esmentada llei.



Article 17. Reintegrament i minoració de la subvenció

1) És procedent el reintegrament de les ajudes concedides o la seua minoració, amb reemborsament de les quantitats percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament de la subvenció, per incompliment de les obligacions i requisits que s'estableixen en la present ordre i també en els supòsits de causes de reintegrament que estableix l'article 172 de la Llei 1/2015.

2) La tramitació del procediment ha de garantir l'audiència a l'entitat interessada.

3) El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent és de dotze mesos a comptar des de la data de l'acord de notificació.



4) La resolució d'aquest procediment posa fi a la via administrativa i pot ser recorreguda potestativament en reposició, en el termini d'un mes, davant del mateix òrgan que l'ha dictada o ser impugnada davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de lendemà de la publicació d'aquella, de conformitat el que disposa l''article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Article 18. Règim sancionador

El règim sancionador s'ha d'aplicar per la comissió d'infraccions administratives que s'estableix en la normativa bàsica estatal als que en siguen responsables, i es regeix pel que disposa el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015.



Article 19. Política de la competència de la Unió Europea

Les presents bases estan exempta de comunicació a la Comissió Europea perquè no és d'aplicació l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, atés que les ajudes van dirigides a entitats que no exerceixen activitats econòmiques i, per tant, per la seua naturalesa, no suposa un avantatge econòmic, no falseja ni pot falsejar la competència, ni els intercanvis comercials entre els Estats membres.







DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. No incidència pressupostària

La present ordre no té pas cap mena d'incidència pressupostària.



Segona. Règim jurídic aplicable

1) A més de la present ordre, per tractar-se de subvencions cofinançades pel Fons Social Europeu, s'hi apliquen els reglaments que a continuació s'indiquen i les seues normes de desplegament, i també qualsevol altre que hi puga ser aplicat:

a) El Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca.

b) Reglament Delegat (UE) núm, 480/2014, de la Comissió, de 3 de març de 2014, que complementa el Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca.

c) El Reglament (UE) núm. 1304/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu al Fons Social Europeu.



2) Al seu torn, hi és aplicable la Llei 38/2003, el Reglament que la desplega, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

3) S'hi aplica també la Llei 1/2015.



Tercera. Tramitació electrònica

Les subvencions que es convoquen a l'empara de la present ordre poden contemplar, en compliment del que estableix l'article 12 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, l'obligació de comunicar-se exclusivament per mitjans electrònics.







DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única

La present ordre deroga l'Ordre 16/2016, d'1 d'agost, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions dirigides al desenvolupament d'itineraris d'inserció sociolaboral de persones en situació o risc d'exclusió social. Així mateix, queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o d'un rang inferior s'oposen al que disposa aquesta ordre.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació

S'autoritza la direcció general competent en matèria d'Inclusió Social a elaborar les instruccions que siguen necessàries per a l'aplicació d'aquesta ordre i de les convocatòries corresponents.



Segona. Entrada en vigor

Aquesta ordre ha d'entrar en vigor l'endemà d'aparéixer publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 29 de novembre de 2017



La vicepresidenta del Consell

i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives,

MÓNICA OLTRA JARQUE

Mapa web