Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 1/2017, de 25 d'abril, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'aproven les bases i es convoquen sis beques per a la realització de pràctiques professionals en la Delegació del Consell per al Model Social Valencià. [2017/3801]

(DOGV núm. 8037 de 11.05.2017) Ref. Base de dades 004045/2017




Índex

Preàmbul

Article 1. Objecte de l'ordre

Article 2. Dotació econòmica

Disposicions finals

Primera. Normativa d'aplicació

Segona. Habilitació

Tercera. Recursos contra la convocatòria

Quarta. Entrada en vigor

Annex I

Annex II





PREÀMBUL



El Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, determina les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat, creant la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. L'article 9 del Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, modificat pels decrets 100/2016, de 4 d'agost i 161/2016, de 28 d'octubre, del Consell, estableix que la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives exerceix les competències en matèria de polítiques de prestació social, serveis socials, dependència, persones amb discapacitat, família, majors, menors, adopcions, joventut, dona, igualtat, immigració i voluntariat social, per a les quals disposa, com a òrgan superior, entre altres, de la Delegació del Consell per al Model Social Valencià, que assumeix les funcions que li atribueix l'article 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en matèria de disseny de les polítiques d'igualtat, de drets socials universals i de societat inclusiva.



En el marc de la política de la Generalitat dirigida a la millora i especialització professional de joves titulats i titulades, la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, contempla entre les seues actuacions la convocatòria de beques que els facilite la seua especialització, completant la seua formació mitjançant el coneixement pràctic de l'Administració Pública a través de la realització de pràctiques professionals en les seues dependències.

La realització de pràctiques professionals en l'àmbit de l'Administració Pública ofereix una oportunitat formativa a les persones joves titulades i permet complementar els coneixements adquirits en la formació acadèmica, afavorint l'adquisició de competències que els preparen per a l'exercici d'activitats professionals, faciliten la seua ocupabilitat i fomenten la seua capacitat d'emprenedoria.

Les beques a concedir per la present convocatòria no estan subjectes a la política de la competència de la Unió Europea en matèria d'ajudes públiques i, per tant, no precisen notificació a la Comissió Europea, per no reunir els requisits de l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que quant a la qualitat de les persones beneficiàries, graduades o llicenciades universitàries, i de l'objecte de les beques, pràctiques professionals d'aquestes, aquestes accions subvencionables no afecten la competència, ni els intercanvis comercials entre els estats membres, i tampoc afavoreixen determinades empreses o produccions.



Per tant, amb la percepció de les esmentades beques no hi ha cap avantatge econòmic, ni desenvolupament d'activitat econòmica en el mercat relacionada amb l'oferta de béns i serveis, que permeten la possibilitat de falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre estats membres, als efectes assenyalats en el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar subvencions públiques.

D'acord amb el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la dita llei, i el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i condicions d'inclusió en el Règim General de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació. I de conformitat amb la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques i l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desenvolupa el capítol II, de les beques de pràctiques professionals, del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.

Per tot això, en virtut de les facultats conferides per la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i el Decret 5/2017, de 20 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, havent-se demanat i emès els informes preceptius exigits per la normativa aplicable i havent-se concedit l'audiència als òrgans consultius legalment establida, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,





ORDENE



Article 1. Objecte de l'ordre

1. L'objecte de l'Ordre és l'aprovació de les bases reguladores establides en l'annex I, per a la concessió de sis beques destinades a la realització de pràctiques per a la millora i especialització professional en la Delegació del Consell per al Model Social Valencià de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, en les matèries d'economia, estadística social, demografia, treball social, dret i sociologia.



2. Així mateix, s'aprova la convocatòria, en règim de concurrència competitiva, davall els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, de sis beques per a la realització de pràctiques per a la millora i especialització professional en la Delegació del Consell per al Model Social Valencià de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, de conformitat amb el que disposen les bases que s'especifiquen en l'annex I i d'acord amb el Barem d'Avaluació de mèrits previst en en annex II.



Article 2. Dotació econòmica

L'import màxim destinat a finançar les dites beques, en l'exercici de 2017, ascendeix a cinquanta mil euros (50.000,00 €), amb càrrec a la línia de subvenció S5165000 del programa 311.10, de la Llei 14/2016, de 30 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2017, programa destinat a la planificació de Serveis Socials. I en l'exercici 2018 ascendirà a vint-i-cinc mil euros, (25.000,00 €), amb càrrec a l'esmentada línia de subvenció i programa, condicionada a l'existència, de crèdit adequat i suficient una vegada aprovat el pressupost de la Generalitat.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Normativa d'aplicació

Resulta d'aplicació el que disposa la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions; en els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions; en el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, i en l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desenvolupa el capítol II de les beques de pràctiques professionals del Decret 132/2009 precitat.



Segona. Habilitació

S'autoritza la persona titular de la Sotssecretaria perquè, en l'àmbit de les seues competències, adopte les mesures necessàries per a l'aplicació d'aquesta orde.



Tercera. Recursos contra la convocatòria

De conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en relació amb els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, la convocatòria, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició, o bé cabrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu, tot això en els terminis i davant dels òrgans que sindiquen a continuació:

a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant de la vicepresidenta i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació.

b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació.



Quarta. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 25 d'abril de 2017



La vicepresidenta del Consell

i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives,

MÓNICA OLTRA JARQUE







ANNEX I

Bases de la convocatòria de sis beques per a la realització

de pràctiques professionals en la Delegació del Consell

per al Model Social Valencià



Primera. Objecte i nombre de beques

Les presents bases tenen per objecte establir les bases reguladores que regiran la concessió de sis beques per a la realització de pràctiques professionals en la Delegació del Consell per al Model Social Valencià de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, en les matèries d'economia, estadística social, demografia, treball social, dret i sociologia, davall els principis de publicitat, transparència, concurrència competitiva, objectivitat, igualtat i no-discriminació.



Les beques estan destinades a recolzar la formació complementària, millora i especialització professional de les persones que resulten seleccionades i es troben en possessió de les titulacions i especialitzacions especificades en la base segona.



Segona. Sol·licitants i requisits

1. No podran optar a aquestes beques els que en el moment de publicar-se aquesta convocatòria ja estiguen gaudint d'una altra beca de pràctiques professionals en la Generalitat, llevat que falten menys de dos mesos per a la finalització.

2. Podran optar a l'obtenció d'una de les beques objecte d'aquesta convocatòria els qui reunisquen, en acabar el termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la condició de nacional d'un estat membre de la Unió Europea. Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar coneixements suficients en ambdues llengües oficials de la Comunitat Valenciana, aspecte que es verificarà, si és el cas, durant el procés de selecció.

b) No ser major de 35 anys.

c) Estar en possessió de la titulació exigida per a concórrer a aquesta convocatòria, sense que hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització.

d) No haver sigut beneficiari o beneficiària de beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos.

e) No trobar-se en cap dels supòsits de prohibició per a obtenir la condició de persona beneficiària establits en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la qual cosa s'acreditarà mitjançant la declaració responsable inclosa en el model de sol·licitud, que estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es).

f) No patir malaltia o diversitat funcional que impedisca el compliment de les obligacions inherents a la concessió i el normal desenvolupament de les pràctiques professionals. Les persones amb diversitat funcional en què no concórrega aquest impediment, podran fer valdre la seua condició als efectes del que disposa el punt 4 de la base tretzena.



g) Estar en possessió del Nivell Mitjà de Valencià, expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

h) Tenir uns coneixements mínims de llengua anglesa corresponents al nivell B1 d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, acreditat mitjançant títol o certificació expedida per Escoles Oficials d'Idiomes, universitats, ministeris o qualsevol altre organisme oficial acreditat.

i) Estar en possessió de les següents titulacions universitàries, segons la matèria corresponent a la beca a què s'opte, sempre que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització dels estudis:



1. Classe 1. Per a la beca en matèria d'economia: llicenciatura o grau en Economia, o Administració i Direcció d'Empreses.

2. Classe 2. Per a la beca en matèria d'estadística social: llicenciatura o grau en Matemàtiques o Estadística Aplicada.

3. Classe 3. Per a la beca en matèria de demografia: llicenciatura o Grau en Geografia i Medi Natural o Sociologia.

4. Classe 4. Per a la beca en matèria de treball social: Grau en Treball Social.

5. Classe 5. Per a la beca en matèria de dret: llicenciatura o Grau en Dret o en Gestió i Administració Pública.

6. Classe 6. Per a la beca en matèria de sociologia: llicenciatura o Grau en Sociologia, Ciències Polítiques o Psicologia.



Tercera. Durada de les beques

1. El període de duració de les beques serà com a màxim de 12 mesos des de la data que s'indique en la resolució de concessió, que serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



2. El període de duració podrà prorrogar-se sense necessitat de nova convocatòria per un període màxim de dotze mesos addicionals, sempre que existisca la disponibilitat pressupostària corresponent i l'exercici de l'activitat que s'estiga efectuant així ho requerisca o aconselle.



Quarta. Unitat i lloc de realització

Les pràctiques professionals objecte de les beques es realitzaran en la Delegació del Consell per al Model Social Valencià, a València, establint la Delegació la titularitat de la direcció tècnica, supervisió i tutoria de les beques.

Eventualment, en funció del treball i tasques a realitzar, es podran requerir desplaçaments a distintes localitats de la Comunitat. En aquest cas, seran aplicables les indemnitzacions per desplaçament arreplegues en el tercer apartat de la base catorze.



Cinquena. Dotació econòmica

De conformitat amb l'article 17.1 i la Disposició final segona del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, en relació amb la Resolució d'1 de novembre de 2009, del vicepresident segon del Consell i conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual s'estableix la quantitat inicial de percepció per a les beques sotmeses a l'àmbit d'aplicació del referit decret, cada una de les beques que es concedisca en el marc d'aquesta convocatòria estarà dotada amb mil euros (1.000 €) bruts mensuals. Sobre l'import esmentat es practicarà la retenció corresponent a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial decret 1.493/2011, de 24 d'octubre, i les altres, si és el cas, que pogueren correspondre.



Sisena. Formalització de les sol·licituds, termini de presentació i acreditació dels requisits

1. Les persones aspirants a obtenir una beca presentaran, exclusivament per via electrònica, la sol·licitud i currículum de forma completa segons models normalitzats en el termini de 15 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Ambdós documents són obligatoris i estaran accessibles en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es, punxant en l'apartat «Serveis en línia» i buscant el tràmit de sol·licitud de beques dissenyat a l'efecte. En omplir aquests formularis s'obtindrà l'autobaremació inicial dels mèrits adduïts en el currículum, que es calcularà de forma automàtica a partir de la informació aportada en aquell. El resultat de la baremació es visualitzarà com un camp més del formulari.



3. El formulari de sol·licitud incorpora una declaració responsable mitjançant la qual la persona sol·licitant manifesta, sota la seua responsabilitat, que totes les dades arreplegades en la sol·licitud i en el currículum que adjunta són verídiques, i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, i queda a disposició de la Generalitat per a la comprovació, el control i la inspecció que s'estimen oportuns. Segons el que disposa l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada o manifestació en l'esmentada declaració responsable, així com la falta d'acreditació dels requisits exigits, determinarà la impossibilitat de continuar en la convocatòria, sense perjuí de la responsabilitat en què incórreguen.

4. Igualment, l'esmentat formulari de sol·licitud inclou una autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions, aprovat mitjançant Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

5. Així mateix, el formulari conté una indicació que les dades de caràcter personal continguts en el mateix podran ser inclosos en un fitxer per al seu tractament per la persona titular responsable d'aquell, en l'ús de les funcions pròpies que tinga atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències. Al seu torn, s'informa les persones interessades de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això de conformitat amb el que disposa l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de Protecció de Dades de Caràcter Personal.

6. Per a poder realitzar la presentació electrònica, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica, mitjançant el certificat reconegut per a la ciutadania emès per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (www.accv.es) o del DNI electrònic.

7. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic es podrà acreditar mitjançant el rebut expedit per aquest de manera automàtic. Es podrà recuperar el justificant de registre adés esmentat, accedint a l'àrea personal https://www.tramita.gva.es/

8. Als efectes del còmput de terminis, serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit pel registre electrònic. La Generalitat garanteix que la data i l'hora assignada en el rebut és l'hora oficial que estableix el Reial Institut i Observatori de l'Armada. La recepció en dia inhàbil s'entén efectuada el primer dia hàbil següent. Es consideren inhàbils els dies que tinguen la condició de festes oficials a la Comunitat Valenciana.

9. Només s'admetrà una única sol·licitud de beca per aspirant, amb independència que es reunisca més d'una de les titulacions previstes en la base primera d'aquesta convocatòria.

En el cas que una mateixa persona, dins del termini establit, presentara més d'una sol·licitud, s'entendrà que l'última presentada reemplaça les anteriors sol·licituds.



Setena. Presentació de documentació acreditativa dels mèrits

1. A fi de reduir càrregues administratives a les persones interessades, junt amb la sol·licitud i el currículum no s'acompanyarà cap documentació.

2. Les persones sol·licitants que hagen sigut seleccionades per a la fase d'entrevista, hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum en el moment en què acudisquen a la seua realització. Si la documentació presentada no reunira els requisits indicats en aquesta convocatòria, o no foren aportats alguns dels documents exigits, es requerirà la persona interessada perquè, en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils, esmene o acompanye els documents preceptius, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en relació amb l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i amb l'article 15.5 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, amb la indicació que, en cas de no fer-ho, se la tindrà per desistida en la seua sol·licitud prèvia resolució dictada a l'efecte.

3. Els mèrits que no siguen acreditats suficientment no seran tinguts en compte a l'efecte de la seua valoració. El compliment temporal dels mèrits s'entendrà referit a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.



Huitena. Comissió avaluadora

1. Les sol·licituds presentades seran valorades, d'acord amb els criteris establits en el barem que figura en l'annex II, per una comissió avaluadora, que elevarà proposta motivada de resolució a la Sotssecretaria.

2. La comissió avaluadora estarà integrada pels membres següents:



a) Presidència: La persona titular de la Delegació del Consell per al Model Social Valencià, o persona que la substituïsca.

b) Vocals:

Dos tècnics o tècniques del grup A1 o A2 adscrits a la Delegació del Consell per al Model Social Valencià, o persones que els substituïsquen. Una o un d'ells exercirà la secretaria de la Comissió.

– Un tècnic o tècnica del grup A1 o A2, adscrita o adscrit a la Direcció General d'Inclusió Social, o persona que el substituïsca.

– Un tècnic o tècnica del grup A1 o A2, adscrita o adscrit a la Direcció General de Serveis Socials i Persones en situació de Dependència, o persona que el substituïsca.

3. La comissió avaluadora podrà requerir assessoria externa o de personal funcionari de la Generalitat, quan ho considere convenient.

4. La comissió avaluadora adaptarà el seu funcionament al que estableix la convocatòria i en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, pel que fa a la composició i el funcionament dels òrgans col·legiats, en relació amb l'article 18 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, adoptant els seus acords per majoria simple, i estendrà actes de les sessions que celebre i dels acords que adopte.



5. Conclòs el procés de selecció elevarà la seua proposta, en forma i termini per a la seua resolució, a la Sotssecretaria.



Novena. Ordenació i instrucció

L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la Sotssecretaria que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de dictar-se resolució.



Desena. Procediment electrònic

1. En tots els casos es garantirà la inalterabilitat de les sol·licituds d'inici i del currículum, així com de la documentació que s'acompanye, una vegada presentades i admeses en el registre electrònic.

Qualsevol alteració que puga realitzar-se després de l'admissió de la sol·licitud i que no siga merament tècnica als efectes de lectura, emmagatzematge, arxiu o transmissió, es tindrà per no efectuada.



2. En qualsevol moment al llarg del procediment, l'òrgan instructor podrà sol·licitar als òrgans, administracions i entitats competents, la transmissió telemàtica d'aquelles dades que siguen necessàries per a la correcta instrucció del procediment, permetent la comprovació dels fets sobre els quals haja de pronunciar-se la resolució. Les transmissions de dades tindran la naturalesa jurídica de certificats quan siguen firmats electrònicament per qui ostente la titularitat de l'òrgan responsable de les dades transmesos i conste expressament tal naturalesa.



3. Es posarà a disposició de les persones interessades en el procediment un servei electrònic d'accés restringit a l'expedient on aquelles podran consultar la informació sobre l'estat de la seua tramitació, que inclourà la relació d'actes de tràmit realitzats, amb indicació sobre el seu contingut, així com la data en què van ser dictats.



4. Les notificacions i comunicacions al llarg de tot el procediment seran electròniques, sense perjuí del dret de les persones sol·licitants de l'elecció de la via o canal pel qual vullguen comunicar-se amb l'Administració.



Onze. Procés de selecció

1. La comissió avaluadora es reunirà dins dels quinze dies següents a la terminació del termini de presentació de sol·licituds, a fi de valorar els mèrits. Tot això d'acord amb la informació de l'autobaremació, obtinguda de forma automàtica en omplir el currículum, que, en tot cas, respectarà els apartats i puntuacions del barem general establit en l'annex II del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell. A continuació, publicarà durant 10 dies el llistat provisional en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet (www.gva.es), ordenat segons la puntuació obtinguda, per a la fase d'al·legacions.



2. Les persones aspirants que obtinguen les millors puntuacions, fins a un màxim de deu aspirants per plaça convocada, seran convocades mitjançant correu electrònic per a la realització d'una entrevista, en la qual es valorarà l'adequació del perfil personal i professional a les activitats a desenvolupar. A l'entrevista acudiran amb la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum. El resultat obtingut en l'entrevista se sumarà a la puntuació obtinguda per a cada aspirant en els apartats anteriors del barem, a fi d'obtenir, com a resultat, la puntuació final del procés de selecció.

3. Finalitzat el procés selectiu, la comissió avaluadora, en el termini de 10 dies, elaborarà una proposta de resolució que contindrà la relació de persones beneficiàries i una borsa de reserva. La borsa estarà constituïda per les persones aspirants que no resulten adjudicatàries de les beques, prioritzada per ordre de puntuació, per a cobrir les vacants que pogueren produir-se durant el període de la seua vigència. Així mateix, s'inclourà una relació de les persones aspirants les sol·licituds de les quals hagen sigut desestimades, indicant les causes que han motivat la denegació.

4. En cas d'empat, es resoldrà a favor de la persona que haja acreditat el reconeixement de l'òrgan competent de tenir una discapacitat, el ser víctima de violència de gènere o d'accions terroristes, en el marc dels principis determinats en la Disposicions Addicionals del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, i de conformitat amb la normativa vigent que siga aplicable en cada un dels supòsits esmentats. En els altres casos d'empat, així com quan persistisca aquests en els casos de discapacitat, víctimes de violència de gènere o d'accions terroristes, es considerarà primer el candidat o candidata que tinga la major puntuació obtinguda, d'acord amb allò que s'ha assenyalat a continuació, i per aquest ordre: Els empats es resoldran a favor de la persona aspirant que presente millor expedient acadèmic, d'acord amb la valoració establida en el barem de mèrits inclòs en l'annex II. Si persisteix l'empat, es resoldrà en favor de qui reunisca millor puntuació en la resta dels apartats del currículum, seguint el mateix ordre que s'arreplega en el barem.





Dotze. Concessió, notificació i publicitat. Termini de resolució del procediment

1. Vista la proposta motivada de resolució formulada per la comissió de valoració, la Sotssecretaria dictarà la resolució de la convocatòria.



2. La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari a què s'imputen les beques atorgades, les persones beneficiàries, les quantitats concedides i la finalitat de les mateixes. La publicació de l'esmentada resolució produirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Als efectes de publicitat i transparència, s'inserirà la informació corresponent en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, www.gva.es.

3. El termini màxim per a dictar i publicar la resolució serà de tres mesos, a comptar de la data de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, sense perjuí que puga ampliar-se en els termes que preveu l'article 21 i 23 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i publicat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

4. Les resolucions que es dicten esgoten la via administrativa i contra elles podrà interposar-se, potestativament, recurs de reposició davant l'òrgan que les va dictar, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació de la resolució corresponent, o recurs contenciós-administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l''endemà de la publicació de la resolució corresponent. Tot això sense perjuí de la interposició, per part de les persones interessades, de qualsevol altre recurs que estimen pertinent.





Tretze. Incompatibilitats

L'obtenció d'una beca en el marc d'aquesta convocatòria és incompatible amb l'exercici de les activitats pròpies de qualsevol altra beca o ajuda, així com amb la realització de qualsevol altra activitat laboral remunerada que supose concurrència amb l'objecte i la dedicació de la beca obtinguda, o que impedisca el compliment de les obligacions derivades del seu normal desenvolupament.



Catorze. Obligacions i drets de les persones beneficiàries

1. Les persones beneficiàries de les beques deuran:

a) Acceptar la concessió de la beca, les bases de la present convocatòria i incorporar-se a la Delegació del Consell per al Model Social Valencià en el termini que s'indique en la resolució de concessió. La-noincorporació injustificada en la data indicada s'interpretarà com una renúncia a la beca concedida. En aquest cas, es podrà concedir una nova beca a la persona que corresponga segons la regulació de les borses de reserva per a substitucions establides en la base dèsset d'aquesta convocatòria.

b) Realitzar l'activitat que ha motivat la concessió de la beca durant tot el seu període de gaudi, d'acord amb les directrius que ordene la persona que exercisca la direcció tècnica de cada una de les persones beneficiàries de les beques.

c) Estar al corrent en el compliment dels seus obligacions tributàries i davant la Seguretat Social amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de les beques, de conformitat amb el que estableix l'article 14.1.e de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

d) Als efectes de garantir el compliment d'aquesta obligació, la presentació de la sol·licitud per part de les persones interessades, comportarà l'autorització als òrgans gestors de la Conselleria per a demanar, per via telemàtica, els oportuns certificats de l'Agència Tributària, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, i de la Seguretat Social.



e) Guardar el degut secret i confidencialitat dels assumptes en què intervinga.

f) Complir les altres obligacions que s'estableixen en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com les que es deriven del conjunt de les bases d'aquesta convocatòria.

g) Aportar en el termini dels 10 dies hàbils següents a la publicació de la resolució de concessió en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, degudament omplit i subscrit per la persona beneficiària, l'imprès de domiciliació bancària, en el qual constarà el número de compte en què es rebran les transferències mensuals, i que es troba disponible en el portal institucional de la Generalitat en internet, www.gva.es.



2. La condició de becari o becària no genera relació laboral ni cap administrativa amb la Generalitat, i les quantitats abonades en cap cas tindran el caràcter de salari o retribució sinó d'ajuda econòmica per a les despeses que la beca comporta.

3. Durant el període de vigència de les beques, i a fi que la quantia de les ajudes concedides no es veja indirectament minvada, es podran abonar ajudes complementàries per a compensar les despeses derivades de l'assistència a cursos, seminaris, esdeveniments, desplaçaments per a treball de camp o altres activitats que, a consideració dels tutors responsables de la formació, s'entenguen necessàries o convenients en funció dels propòsits de les pròpies beques. En tals casos, les despeses esmentades els seran rescabalades en els termes que per al personal de la Generalitat i l'adscrit funcionalment al seu servei, estableix el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris, modificat pel Decret 64/2011, de 27 de maig, del Consell.



4. Quan la persona beneficiària d'una de les beques concedides siga empleat o empleada de la Generalitat, quedarà en la situació administrativa que escaiga, d'acord amb la normativa corresponent en matèria de funció pública.

5. Durant el període de gaudi de les beques, la persona beneficiària haurà d'exercir les pràctiques amb un horari màxim de 30 hores setmanals, que es distribuiran de la forma en què s'organitze per part de la direcció tècnica.

6. En els supòsits en què per raó de part, adopció o acolliment s'interrompa el període de duració establit per a la beca, la persona interessada continuarà meritant i percebent l'import de la beca atorgada i recuperarà amb posterioritat el període interromput. Igualment, en casos d'ingrés hospitalari prolongat es recuperarà amb posterioritat el temps de pràctiques interromput.

7. A la finalització del període de duració de les beques, i en el termini màxim de 30 dies, les persones beneficiàries de les beques, hauran d'entregar a la Delegació del Consell per al Model Social Valencià una memòria sobre les activitats realitzades i els coneixements adquirits. L'entrega de la memòria i l'informe favorable posterior per part de la direcció tècnica seran condicions indispensables per al pagament de l'import de l'últim mes del període de durada de les beques.

8. En acceptar les bases de la present convocatòria, les persones beneficiàries de les beques que puguen concedir-se, cedeixen gratuïtament i de forma indefinida, els resultats que s'obtinguen com a conseqüència del desenvolupament de les activitats exercides en virtut de les dites beques, així com la memòria final que presenten, reservant-se la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives el dret a publicar-les i utilitzar-les.

9. De forma indistinta, qualsevol de les persones que exercisca la direcció tècnica, podrà proposar que es deixen sense efecte les beques concedides, amb audiència prèvia de les persones interessades, en el cas d'incompliment de les seues obligacions per part de les persones beneficiàries i, en particular, quan no realitzaren l'activitat que va motivar la concessió de les beques o deixaren de reunir els requisits necessaris per a ser beneficiàries, o quan s'incompliren, sense causa que ho justifique, les restants condicions establides en les presents bases.



Quinze. Obligacions de l'òrgan concedent

1. En relació amb les persones beneficiàries de les beques, la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives s'obliga a:

a) Proporcionar el suport necessari, així com facilitar la utilització dels mitjans, instruments i equips que calguen per al desenvolupament normal de l'activitat.

b) Designar un tutor o tutora per a la coordinació, orientació, i direcció tècnica de l'activitat que vagen a exercir. La direcció tècnica de les i els becaris recaurà sobre el personal tècnic de la Delegació del Consell per al Model Social Valencià. Les i els tutors assignaran les funcions a realitzar per les i els becaris durant les seues pràctiques professionals, realitzaran el seguiment i prestaran el suport necessari, resoldran els dubtes que puguen sorgir i avaluaran l'aprofitament obtingut per les i els beneficiaris.

c) Vetlar pel desenvolupament adequat del programa de formació.

2. Finalitzat el període de gaudi de les beques i amb l'informe favorable del tutor o tutora, s'expedirà un certificat d'aptitud i aprofitament en favor de cada persona beneficiària.

3. Es procedirà al finançament de la quota empresa de la Seguretat Social de les persones adjudicatàries de la present convocatòria, pels imports que s'establisquen en la normativa vigent en la matèria, de conformitat amb el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el Règim General de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació, en desplegament del que preveu la disposició addicional tercera de la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de Seguretat Social.



Setze. Justificació i pagament de les beques

1. L'import de cada beca s'abonarà a les persones beneficiàries per mensualitats vençudes, prèvia expedició, de manera indistinta per part de qualsevol dels i les tutores, d'una certificació que acredite un satisfactori nivell de dedicació i aprofitament.

2. En el cas que, concedida la beca, algun període de desenvolupament de les pràctiques no es realitze durant un mes complet i implique un meritació econòmic a favor de la persona beneficiària inferior al corresponent a un mes natural, la prestació econòmica serà proporcional al període esmentat. En aquests supòsits es garantirà, en tot cas, el dret d'audiència a la persona interessada.



Dèsset. Borsa de reserva

1. Es constituirà una borsa de reserva, prioritzada per ordre decreixent de puntuació.

2. Tindran dret a estar incloses en la borsa de reserva aquelles persones aspirants que, després d'haver superat l'entrevista prevista en el procés selectiu, hagen sigut avaluades per aquest concepte i no hagen resultat adjudicatàries de les beques.

3. En el cas que es produïsquen vacants durant el període de gaudi de les beques, a causa de renúncies, abandons, incompliment d'obligacions o qualsevol altra incidència, es podrà concedir una nova beca, per la resta del període del seu gaudi, entre les persones integrants de la borsa regulada en aquesta base. En aquest cas, la concessió s'efectuarà segons l'ordre prioritzat de la borsa. Si la vacant es produïra una vegada transcorreguda la mitat del període de durada de la beca, aquesta podrà declarar-se deserta.

4. La condició d'integrant de la borsa de reserva no generarà en cap moment cap relació laboral amb la Generalitat, ni compromís d'accedir a la condició de becària o becari.



Díhuit. Renúncia

La renúncia a les beques suposarà la pèrdua de tots els drets inherents a aquelles i, per tant, el seu import deixarà de percebre's a partir d'aqueix moment.



Dènou. Rescissió

La concurrència d'alguna de les causes previstes en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, donarà lloc a la rescissió de la beca concedida, amb pèrdua, total o parcial, del dret al seu cobrament.



Vint. Pèrdua del dret al cobrament i reintegrament

En els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com quan s'incórrega en algun dels casos d'incompatibilitat amb la beca expressament previstos en aquesta convocatòria, escaurà el reintegrament de la quantitat percebuda i l'exigència de l'interès de demora corresponent des del moment del pagament de la beca fins a la data en què s'acorde la idoneïtat del reintegrament. En la tramitació del procediment de reintegrament es garantirà, en tot cas, el dret d'audiència a la persona interessada.





Vint-i-una. Facultats d'interpretació

La persona titular de la Sotssecretaria, queda facultada per a interpretar el contingut de la present orde als efectes d'adjudicar les beques i resoldre els dubtes i els conflictes que pogueren plantejar les seues persones beneficiàries, en l'exercici de les seues funcions o les unitats administratives que els tutoritzen, amb plena subjecció al que disposa el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, i en l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desenvolupa el capítol II del Decret citat.



Vint-i-dos. protecció de dades

Les dades personals de totes les persones interessades, arreplegades durant el transcurs del procediment derivat d'aquesta convocatòria, seran incloses en un fitxer automatitzat, en els termes i condicions que s'arrepleguen en la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, així com en el Reial decret 1.720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de l'esmentada llei orgànica, i en l'Ordre 3/2011, de 8 de novembre de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual es crea un fitxer de dades de caràcter personal denominat beques de pràctiques professionals de la Generalitat.







ANNEX II

Barem per a l'avaluació dels mèrits personals en la concessió de les beques per a la realització de pràctiques professionals en la Delegació del Consell per al Model Social Valencià.



Els criteris que serviran de base per a l'atorgament de les beques que es convoquen seran els següents amb la ponderació que s'estableix en aquest article, fixant que el màxim de puntuació total que pot obtenir serà de 40 punts, dels quals 33 punts corresponen a la puntuació màxima dels apartats A al E, i 7 punts corresponen a la puntuació màxima per l'apartat F, entrevista/prova:

A) Expedient acadèmic: fins a un màxim de 13 punts

A.1) La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincidirà amb la nota mitjana ponderada, donant lloc a una valoració entre 5 i 10 punts d'acord amb l'escala següent:

–Nota mitjana 5: 5 punts.

–Nota mitjana 6: 6 punts.

–Nota mitjana 7: 7 punts.

–Nota mitjana 8: 8 punts.

–Nota mitjana 9: 9 punts.

–Nota mitjana 10: 10 punts.

Quan la ponderació s'haja realitzat amb un sistema de puntuació de 0 a 4, s'aplicarà el que disposen els articles 4 i 5 de l'article 13 del Reial decret 1.267/1994, de 10 de juny, pel qual es modifica el Reial decret 1497/1987, de 27 de novembre, pel qual estableixen directrius generals comunes dels plans d'estudis dels títols universitaris de caràcter oficial, o per la normativa que els substituïsca. No obstant això, es recomana aportar certificació on conste la nota ponderada entre 5 i 10 punts.



A.2) Altres títols acadèmics oficials que no constituïsquen un requisit per a la concessió de les beques convocades es valoraran amb un màxim de 3 punts, atenent a l'escala següent:

– Doctor/a: 2 punts.

– Una altra/s llicenciatura/s o grau/s o diplomatura/s: 1 punt per cada una d'elles.

– Màster en matèries relacionades amb l'objecte de la beca: 2 punts per cada un d'ells.

– Postgrau de 300 o més hores en matèries en matèries relacionades amb l'objecte de la beca: 1 punt per cada un d'ells.

B) Coneixements de Nivell Superior de valencià: màxim d'1 punt



Només es valorarà el certificat de Nivell Superior de Valencià expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, o bé el certificat de Nivell C2 del Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües expedit per Escoles Oficials d'Idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat.



C) Coneixement d'idiomes de la Unió Europea: Fins a un màxim de 2 punts

C.1) Coneixements d'anglès: màxim: 1,20 punts

Es valorarà cada nivell superat, a partir del B2 inclusivament, d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, amb 0,40 punts.

Només es valoraran els títols expedits per les Escoles Oficials d'Idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat. En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite per títol universitari i haja sigut valorat en l'apartat A.2, no es podrà computar també en aquest apartat.

C.2) altres idiomes cooficials de la Unió Europea: màxim 0,80 punts.

Es valorarà cada nivell superat d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües amb 0,10 punts.

Només es valoraran els títols expedits per les Escoles Oficials d'Idiomes, universitats, ministeris o organismes oficials acreditats.

D) Coneixements addicionals: Fins a un màxim de 6 punts

D.1) Experiència professional relacionada directament amb l'objecte de la beca, fins a 2 punts, computant-se 0,10 per cada mes complet treballat.

D.2) Cursos de formació relacionats amb l'objecte de la beca, fins a un màxim de 4 punts, atenent als criteris que s'exposen a continuació.



Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament de duració igual o superior a 15 hores que hagen sigut cursats o impartits per la persona interessada, d'acord amb l'escala següent:

a) de 200 o més hores: 3,00 punts.

b) de 100 o més hores: 2,00 punts.

c) de 75 o més hores: 1,50 punts.

d) de 50 o més hores: 1,00 punt.

e) de 25 o més hores: 0,50 punts.

f) de 15 o més hores: 0,20 punts.

Els cursos a què haja assistit la persona interessada o que aquesta haja impartit hauran de pertànyer a organismes oficials o centres de formació reconeguts, i es valoraran una sola vegada, amb independència d'haver sigut cursat o impartit en successives edicions el mateix curs.



En cap cas, no es puntuaran en el present subapartat ni en l'apartat C anterior, els cursos de valencià ni d'idiomes.

E) Altres mèrits: Fins a un màxim de 2 punts.

Es concedirà fins a un màxim de 2 punts per als següents mèrits, sempre que no siguen requisit ni es troben inclosos en la resta d'apartats d'aquest barem, i es troben degudament acreditats.

E.1) La publicació d'articles científics especialitzats relacionats amb l'objecte de la beca a la qual s'opta, en revistes de reconegut prestigi, d'àmbit autonòmic, nacional o internacional, així com de llibres monogràfics, presentació de ponències i comunicacions a congressos, es valoraran fins a un màxim de dos punts, computant-se per unitat valorada de la manera següent:

– Llibres: 0,75 punts.

– Capítols de llibres: 0,50 punts.

– Articles: 0,10 punts.

– Comunicacions a congressos: 0,10 punts.

– Ponències a congressos: 0,50 punts.

Aquestes puntuacions màximes corresponen a presentacions individuals. Quan el treball haja sigut elaborat per diversos autors, es minorarà la puntuació anterior proporcionalment en funció del nombre d'autors, seguint el criteri establit pel barem de la Facultat de Ciències Socials de la Universitat de València (ACTIVA 92/2015, de 26.05.2015), a què es pot accedir mitjançant l'enllaç següent:

html://www.gva.es/odi/baremis/baremos31

E.2) La participació en investigacions de caràcter social, degudament acreditades, a raó de 0,5 per investigació, fins a un màxim de dos punts.

E.3) Els cursos de formació a què haja assistit o haja impartit la persona interessada, que estiguen vinculades amb les matèries de coneixements: d'aplicacions informàtiques, anàlisi estadística, presentacions, anàlisi documental o de gestió de bases de dades, podran ser valorades amb un màxim d'un punt, computant-se de la manera següent:



– Cursos de 50 o més hores: 0,50 punts.

– Cursos de 25 o més hores: 0,25 punts.

– Cursos de 15 o més hores: 0,10 punts.

Els cursos a què haja assistit la persona interessada o que aquesta haja impartit hauran de pertànyer a organismes oficials o centres de formació reconeguts i es valoraran una sola vegada, amb independència d'haver sigut cursat o impartit en successives edicions el mateix curs.



F) Entrevista: Fins a un màxim de 7 punts

L'entrevista versarà sobre la formació de la persona aspirant, la seua trajectòria acadèmica i professional i els seus coneixements entorn de les matèries relacionades, amb l'objecte de la beca a la concessió de la qual concorre.

Així mateix, es tindrà en compte la disponibilitat, capacitat de treball en equip, motivació i actitud cap a les tasques vinculades amb el contingut de la beca a la qual s'opta.

Mapa web