Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 23 de maig de 2017, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es convoquen les ajudes destinades a la promoció de l'economia sostenible a la Comunitat Valenciana per a l'exercici 2017. [2017/4521]

(DOGV núm. 8048 de 25.05.2017) Ref. Base de dades 004505/2017




La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix, en l'article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, mitjançant convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

L'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, sector públic instrumental i de subvencions estableix que les persones titulars de les conselleries seran les competents en els seus respectius àmbits per a la convocatòria de subvencions.

L'Ordre 2/2017, d'1 de febrer, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, estableix les bases reguladores per a la concessió d'ajudes destinades a la promoció de l'economia sostenible (DOGV 7973, 06.02.2017).

Mitjançant la present resolució es convoquen, per a l'exercici 2017, les ajudes destinades a la promoció de l'economia sostenible a la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que disposa l'article 7 de les esmentades bases reguladores.

La present convocatòria queda sotmesa, en allò que siga procedent, a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu Reglament, i a la normativa autonòmica establida en els articles 159 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Per això, i en virtut de les facultats que em confereix l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Govern Valencià, i l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:





Primer. Objecte i condicions de la concessió de les subvencions

1. L'objecte de la present resolució és convocar per a l'exercici 2017 determinades ajudes, en concurrència competitiva, destinades a la promoció de l'economia sostenible a la Comunitat Valenciana, a través del finançament d'actuacions de foment i difusió de la cultura i pràctiques de les empreses socials i de l'economia del bé comú realitzades durant l'exercici 2017, que es regularan pel que disposa l'Ordre 2/2017, d'1 de febrer, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes destinades a la promoció de l'economia sostenible, publicada en el DOGV número 7973, de 6 de febrer de 2017 (en avant, bases reguladores).

2. Les condicions per a la sol·licitud, tramitació, resolució i notificació seran les establides, per a les ajudes que es convoquen, en les referides bases reguladores.



Segon. Ajudes i finançament

1. Les ajudes que es convoquen per a l'exercici 2017 per la present resolució es financen a càrrec de la secció 11, capítol IV del programa pressupostari 615.10 «Planificació i previsió econòmica», línia S8083000, amb la denominació «Promoció de l'economia sostenible», dels pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2017, per un import global màxim de 476.000 euros, amb el desglossament següent:

a) Per a les ajudes a activitats de formació, foment i difusió de la cultura i pràctiques de l'empresa social i de l'economia del bé comú realitzades per associacions, fundacions i altres entitats i organitzacions sense ànim de lucre que tinguen entre els seus fins la promoció i foment dels principis vinculats a l'empresa social i/o de l'economia del bé comú, es destinarà un import global màxim de 160.000 euros.



b) Per a les ajudes dirigides a finançar les despeses derivades d'actuacions que estiguen realitzant les pimes per a la implantació de la cultura i pràctica de l'empresa social i de l'economia del bé comú es destinarà un import global màxim de 196.000 euros.

c) Per a les ajudes dirigides a les activitats d'investigació i/o formació especialitzada en matèries vinculades a l'economia sostenible, l'empresa social o l'economia del bé comú, dutes a terme per centres, instituts i ens universitaris especialitzats, es destinarà un import global màxim de 120.000 euros.

2. En el supòsit que, una vegada valorades i adjudicades les subvencions per a les actuacions objecte de la present convocatòria, no s'esgote la quantia disponible en una de les modalitats de l'apartat anterior, el sobrant passarà a incrementar la quantia assignada a les altres modalitats, d'acord amb el que disposa l'article 9.5 de les bases reguladores.





Tercer. Entitats beneficiàries

Podran acollir-se a les ajudes que es convoquen les entitats previstes en l'article 3.1 de les bases reguladores, sempre que complisquen els requisits fixats en aquestes per a la corresponent ajuda convocada.





Quart. Accions objecte de subvenció

Es consideraran subvencionables en la present convocatòria les actuacions següents:

a) Les activitats de formació, foment i difusió de la cultura i pràctiques de l'empresa social i de l'economia del bé comú a la Comunitat Valenciana realitzades per associacions, fundacions i altres entitats i organitzacions sense ànim de lucre que tinguen entre els seus fins la promoció i foment dels principis vinculats a l'empresa social i/o de l'economia del bé comú, a què es refereix l'article 4.1 de les bases reguladores.

b) Les actuacions de pimes relatives a l'elaboració i implantació d'una memòria de sostenibilitat que contribuïsca a mesurar, supervisar i gestionar el rendiment de les empreses i el seu impacte en la societat, que permeta mesurar l'èxit ètic de l'organització i la seua contribució al bé comú, com ara el balanç del bé comú, memòria de responsabilitat social, estat no financer o altres ferramentes semblants, a què es refereix la lletra a) de l'article 4.2 de les bases reguladores.

c) Les activitats d'investigació i/o formació especialitzada en matèries vinculades a l'economia sostenible, l'empresa social o l'economia del bé comú, dutes a terme per centres, instituts i ens universitaris especialitzats, a què es refereix l'article 4.3 de les bases reguladores.





Cinqué. Despeses subvencionables

1. Seran subvencionables els següents tipus de despeses, sempre que estiguen directament vinculats a l'actuació subvencionable:

a) En les activitats de formació, foment i difusió a què es refereix la lletra a) del punt quart de la part dispositiva, les partides establides en l'article 18.1 de les bases reguladores.

b) En les ajudes per a la implantació de la cultura i pràctica de l'empresa social i de l'economia del bé comú en pimes a què es refereix la lletra b) del punt quart de la part dispositiva, les partides establides en l'article 19.1 de les bases reguladores.

c) En les ajudes per a activitats d'investigació en matèries vinculades a l'economia sostenible, l'empresa social o l'economia del bé comú, que es refereix la lletra c) del punt quart de la part dispositiva, les partides establides en l'article 20.1 de les bases reguladores. En el cas que es tracte d'activitats de formació especialitzada en matèria d'emprenedoria i innovació social i/o economia del bé comú a què es refereix la lletra e) de l'article 4.3 de les bases reguladores seran subvencionables les retribucions del personal participant en les activitats formatives, interns i externs, s'hi podran incloure salaris, assegurances socials, dietes i despeses de locomoció i, en general, tots els costos imputables al dit personal en l'exercici de l'activitat d'impartició, així com les despeses de funcionament necessàries per a la realització de les activitats de formació especialitzada.

2. L'elaboració de les memòries de sostenibilitat a què es refereix la lletra b) del punt quart de la part dispositiva haurà d'ajustar-se al que preveuen els apartats 2, 3 i 4 de l'article 19 de les bases reguladores i haurà de realitzar-se per persona física, entitat o organisme independent que acredite formació especialitzada en consultoria o elaboració de balanços de responsabilitat social empresarial, certificacions o normalització de qualitat o balanços del bé comú.

En el cas del balanç del bé comú, el balanç haurà de realitzar-se per persones que posseïsquen la certificació EBC-Consultor, concedida per l'Associació Valenciana per al Foment de l'Economia del Bé Comú o per qualsevol altra entitat amb capacitat acreditativa en el territori nacional.

3. L'auditoria social externa de la memòria de sostenibilitat a què es refereix l'apartat anterior haurà de realitzar-se per persona física, entitat o organisme independent que acredite formació especialitzada en auditories, certificacions o normalització de qualitat, responsabilitat social empresarial o balanços del bé comú.

En el cas del Balanç del Bé Comú, l'auditoria social externa haurà de realitzar-se per persones que posseïsquen la certificació EBC-Auditor, concedida per l'Associació Valenciana per al Foment de l'Economia del Bé Comú o per qualsevol altra entitat amb capacitat acreditativa en el territori nacional.



Sisé. Quantia de les ajudes

1. Les ajudes podran arribar fins al 100 % de les despeses que siguen subvencionables en aquesta convocatòria, sense perjuí dels límits per a les ajudes de minimis que s'arrepleguen en l'apartat 3.

2. Les quanties màximes de les ajudes per entitat i actuació seran les següents:

a) Les ajudes que es concedisquen a una mateixa entitat per a totes les activitats de formació, foment i difusió de la cultura i pràctiques de l'empresa social i de l'economia del bé comú a què es refereix la lletra a) del punt quart de la part dispositiva, no podran superar la xifra de 32.000 euros, sense que l'ajuda corresponent a cada una de les actuacions subvencionables puga excedir de 16.000 euros, d'acord amb els límits màxims establits en l'article 18.2 de les bases reguladores.

b) La quantia màxima que podrà percebre una pime en concepte de les ajudes a què es refereix la lletra b) del punt quart de la part dispositiva no podrà superar la quantia de 4.000 euros, d'acord amb els límits màxims establits en l'article 19.7 de les bases reguladores.

c) Les ajudes que es concedisquen a una mateixa entitat per a totes les activitats d'investigació i/o formació especialitzada a què es refereix la lletra c) del punt quart de la part dispositiva, no podran superar la xifra de 30.000 euros, sense que l'ajuda corresponent a cada una de les actuacions subvencionables puga excedir 10.000 euros, d'acord amb els límits màxims establits en l'article 20.2 de les bases reguladores.



3. Les ajudes de minimis que puguen concedir-se basant-se en aquesta convocatòria podran acumular-se amb altres ajudes de minimis concedides fins al límit màxim de 200.000 euros, en les condicions que estableix l'article 3, apartat 2, del Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, publicat en el DOUE el 24 de desembre de 2013. No obstant això, l'import total de les ajudes de minimis concedides a una única empresa que realitze per compte d'altres operacions de transport de mercaderies per carretera no excedirà de 100.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.

Aquestes ajudes de minimis no s'acumularan amb cap ajuda estatal en relació amb les mateixes despeses subvencionables, o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament del risc, si aquesta acumulació excedeix de la intensitat d'ajuda o de l'import d'ajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptada per la Comissió. Les ajudes de minimis que no es concedisquen per a costos subvencionables específics, ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics podran acumular-se amb altres ajudes estatals concedides en virtut d'un reglament d'exempció per categories o d'una decisió adoptats per la Comissió.

Als efectes d'assegurar el compliment de les indicades regles d'acumulació les beneficiàries últimes de les subvencions hauran de presentar declaració responsable sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament.



Seté. Sol·licituds i documents

1. La tramitació del procediment serà telemàtica.

Per a la presentació de sol·licituds i documentació annexa de forma telemàtica, tal com estableix l'article 6.2 de les bases reguladores, s'accedirà al Catàleg de serveis públics interactius de la Generalitat a través d'https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/sel_buscador, i se seleccionarà el servei corresponent, i la sol·licitant haurà de disposar de qualsevol dels sistemes de firma electrònica admesos en la seu de la Generalitat i la relació dels quals pot trobar-se en l'adreça següent: https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/sede_certificados

Les instruccions per a omplir la sol·licitud general de subvenció mitjançant la tramitació telemàtica les trobaran en la web http://www.indi.gva.es/tramitacion-telematica, en l'enllaç «Instruccions».

2. La presentació de la sol·licitud porta implícita l'acceptació de les bases reguladores.

3. Les entitats sol·licitants hauran de presentar una sol·licitud per a cada un dels projectes o activitats subvencionables. En el cas de les actuacions de pimes a què es refereix la lletra b) del punt quart de la part dispositiva de la present convocatòria, cada pime només podrà presentar una única sol·licitud.

4. A Les sol·licituds s'acompanyarà la documentació que s'específica en l'article 6 de les bases reguladores, així com, si és el cas, la documentació acreditativa dels mèrits que corresponguen, d'acord amb el que disposen els articles 22 i següents de les bases reguladores.



5. Tots els models de sol·licitud, de fitxa d'entitat, memòries i declaracions responsables requerides en les bases reguladores estaran disponibles en www.gva.es, accedint a la Guia PROP, «Tràmits i serveis», a partir de la publicació, en extracte, d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Huité. Termini de presentació de les sol·licituds

El termini per a la presentació de sol·licituds per a les ajudes convocades mitjançant la present convocatòria serà de vint dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació, en extracte, de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Nové. Esmena de sol·licituds

1. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació bàsica de procediment administratiu comú, o no s'acompanye la documentació que d'acord amb aquesta resolució resulte exigible, o es considere necessària per a resoldre, es requerirà la interessada perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa així, es considerarà que ha desistit de la petició, amb una resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes que preveu l'esmentada legislació bàsica.

2. Els requeriments a què es fa referència en aquest punt, així com qualsevol altre que puga realitzar-se, es practicaran de forma telemàtica, d'acord amb el que disposa l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i segons el procediment establit en els articles 53 i següents del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana.



3. L'esmena es realitzarà utilitzant el tràmit de la Guia PROP denominat Aportació de documentació per a l'esmena d'un expedient existent de sol·licitud d'ajudes de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, que és tramitable telemàticament amb certificat digital i pot consultar-se en l'adreça següent: http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_Proc=15450



Deu. Criteris de valoració, resolució, notificació i recursos

1. Les sol·licituds es tramitaran de conformitat amb el que estableixen les bases reguladores i la seua resolució i concessió s'efectuarà en règim de concurrència competitiva, tal com s'arreplega en les bases reguladores.

2. Les sol·licituds presentades es valoraran, d'acord amb els criteris de valoració que es fixen en el capítol II del títol II de les bases reguladores i el desglossament de puntuació establit en els annexos I, II i III, en funció del tipus de beneficiari i de l'ajuda sol·licitada, per la comissió de valoració establida en l'article 8.2 de les bases reguladores.

3. La resolució de les ajudes i la seua notificació es realitzarà d'acord amb el que estableix l'article 10 de les bases reguladores.

4. Contra la resolució a què es refereix el punt anterior podrà interposar-se recurs de reposició davant del mateix òrgan en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà del dia en què tinga lloc la notificació, de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la notificació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que preveuen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Onze. Justificació de les ajudes, documentació i termini

1. La justificació de les ajudes es realitzarà en la forma prevista en l'article 13 de les bases reguladores, i podrà donar lloc a la minoració, resolució o reintegrament previstos en l'article 16 d'aquestes.

2. La presentació de la justificació de les ajudes podrà realitzar-se fins al 31 d'octubre de 2017, d'acord amb el que disposa l'article 13.1 de les bases reguladores.



Dotze. Mitjans de notificació

La resolució de concessió es notificarà a les entitats i organitzacions interessades en els termes que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.



La resolució de concessió o denegació es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, en l'enllaç corresponent a la resolució d'ajudes, tal com estableix la legislació bàsica de procediment administratiu comú, així com en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), en compliment del que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, sobre publicitat de subvencions concedides.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se recurs de reposició davant del mateix òrgan, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que preveuen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjuí que es puga interposar qualsevol altre recurs dels previstos en la legislació vigent.





València, 23 de maig de 2017.– El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball: Rafael Climent González.







ANNEX I

Criteris de valoració de les ajudes per a les activitats realitzades per entitats sense ànim de lucre a què es refereix l'article 4.1 de les bases reguladores



1. Implantació institucional i experiència de l'entitat: es puntuarà amb un màxim de 20 punts, i es valoraran els aspectes següents:

a) Antiguitat: es valorarà amb una puntuació màxima de 4 punts, en funció dels anys transcorreguts entre la data de la seua constitució i la data de publicació de la convocatòria, de conformitat amb la distribució de punts següent:

– Antiguitat de 12 a 35 mesos: 1 punt

– Antiguitat de 36 a 47 mesos: 2 punts

– Antiguitat de 48 a 59 mesos: 3 punts

– Antiguitat de 60 o més mesos: 4 punts

b) Àmbit territorial d'actuació de la sol·licitant: s'assignaran fins a 4 punts en funció de l'àmbit territorial d'actuació de l'entitat, estatutàriament establit, a la Comunitat Valenciana i les oficines o delegacions pròpies que mantinguen obertes, segons l'escala següent:



– Àmbit territorial inferior al provincial: 1 punt

– Àmbit territorial provincial: 2 punts

– Àmbit territorial autonòmic: 3 punts

S'assignarà un punt addicional quan l'entitat sol·licitant mantinga oberta oficina o delegació pròpia, amb centre de treball i personal adscrit a aquest, amb contracte indefinit d'antiguitat no inferior a sis mesos, en locals de propietat de la sol·licitant o llogats amb aquesta, en, almenys, dues províncies de la Comunitat Valenciana; s'haurà d'aportar documentació que ho acredite.

c) Nombre de persones empleades fixes que presten serveis en l'entitat sol·licitant: s'assignaran fins a 4 punts per raó del nombre de persones empleades fixes, a jornada completa, que presten serveis a la sol·licitant en virtut de relació laboral indefinida amb antiguitat no inferior a tres mesos en la data de la sol·licitud; s'haurà d'aportar còpia dels contractes de treball corresponents.

– Per la primera persona contractada indefinida a jornada completa: 1 punt

– Per cada una de les altres persones contractades indefinides a jornada completa: 0,5 punts (amb un màxim de 3 punts)

A aquests efectes, cada dues persones contractades indefinides a jornada parcial, superior a 15 hores setmanals, computaran com una persona a jornada completa.

d) Percentatge del pressupost total de l'entitat sol·licitant corresponent a l'exercici precedent que es nodrisca de fons aliens a la subvenció sol·licitada, amb una puntuació de fins a 4 punts.

– Percentatge superior al 10 % i inferior al 30 %: 1 punt

– Percentatge igual o superior al 30 % i inferior al 50 %: 2 punts

– Percentatge igual o superior al 50 % i inferior al 80 %: 3 punts

– Percentatge igual o superior al 80 %: 4 punts

e) Experiència de l'entitat en activitats dirigides a la promoció i difusió de la cultura i pràctica de l'empresa social i/o de l'economia del bé comú, amb una valoració de fins a 4 punts, segons el nombre d'activitats realitzades en aquest àmbit, d'acord amb l'escala següent:



– Experiència en 2 activitats realitzades: 1 punt

– Experiència de 3 a 5 activitats realitzades: 2 punts

– Experiència de 6 a 10 activitats realitzades: 3 punts

– Experiència en més de 10 activitats realitzades: 4 punts



2. Compromís de l'entitat sol·licitant amb els principis de l'economia social i de l'economia del bé comú i rellevància social: es valoraran amb una puntuació de fins a 20 punts, per raó dels aspectes següents:



a) Contribució a la integració laboral de persones amb dificultats d'accés al mercat de treball: es valorarà la contractació laboral per l'entitat sol·licitant de persones amb dificultats d'accés al mercat laboral, en els 24 mesos anteriors a la data de la sol·licitud, fins a 5 punts; s'hauran d'aportar, per a la seua acreditació, els contractes de treball corresponents.

– Per la primera persona empleada mitjançant contracte indefinit a jornada completa: 2 punts.

– Per la segona persona empleada mitjançant contracte indefinit a jornada completa: 1 punt.

– Per les següents persones empleades, a partir de la tercera, mitjançant contracte indefinit a jornada completa: 0,5 punts per cada una, fins a un màxim de 2 punts.

Quan la contractació indefinida ho siga a temps parcial, s'assignarà la meitat de la puntuació.

A aquests efectes, s'entendrà per persones amb dificultats d'accés al mercat laboral les persones amb diversitat funcional amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, les persones joves desocupades d'edat entre 16 i 30 anys; les persones immigrants; les pertanyents a minories ètniques; les dones víctimes de violència de gènere; les persones desempleades majors de 45 anys; les persones joves, majors de 18 anys i menors de 25, que hagen estat subjectes en els dos anys anteriors al sistema de protecció i al sistema judicial de reforma; les persones en situació o risc d'exclusió social; les dones contractades dins dels 36 mesos següents al naixement, adopció o acolliment d'un fill o filla, i les persones que hagen obtingut la condició de refugiades.



L'exclusió social s'acreditarà pels corresponents serveis socials competents i queda determinada per la pertinença a algun dels següents col·lectius regulats en la Llei 43/2006, de 29 de desembre, per a la millora del creixement i de l'ocupació (disposició addicional segona) (BOE 30 de desembre), i modificats per la Llei 44/2007, de 13 de desembre, per a la regulació de les empreses d'inserció (BOE 14 de desembre):

1. Perceptors de rendes mínimes d'inserció, o qualsevol altra prestació d'igual o semblant naturalesa, segons la denominació adoptada en cada comunitat autònoma, així com les persones membre de la unitat de convivència beneficiàries d'aquesta.

2. Persones que no puguen accedir a les prestacions a què es fa referència en el paràgraf anterior, per alguna de les causes següents:



Falta de període exigit de residència o empadronament, o per a la constitució de la unitat perceptora.

Haver esgotat el període màxim de percepció legalment establit.



3. Joves majors de 18 anys i menors de 30, procedents d'institucions de protecció de menors.

4. Persones amb problemes de drogodependència o altres problemes addictius que es troben en processos de rehabilitació o reinserció social.



5. Persones internes de centres penitenciaris, la situació penitenciària de les quals els permeta accedir a una ocupació i la relació laboral dels quals no estiga inclosa en l'àmbit d'aplicació de la relació laboral especial regulada en l'article 1 del Reial decret 782/2001, de 6 de juliol, així com alliberades condicional i exrecluses.

6. Persones menors internes incloses en l'àmbit d'aplicació de la Llei orgànica 5/2002, de 12 de gener, reguladora de la responsabilitat penal de les i els menors, la situació dels quals els permeta accedir a una ocupació i la relació laboral de les quals no estiga inclosa en l'àmbit d'aplicació de la relació laboral especial a què es refereix l'article 53.4 del reglament de l'esmentada llei, aprovat pel Reial decret 1774/2004, de 30 de juliol, així com les que es troben en situació de llibertat vigilada i les exinternes.

7. Persones procedents de centres d'allotjament alternatiu autoritzat per les comunitats autònomes i les ciutats de Ceuta i Melilla.

8. Persones procedents de serveis de prevenció i inserció social autoritzats per les comunitats autònomes i les ciutats de Ceuta i Melilla.



b) Participació de dones en els òrgans de direcció i administració de l'entitat sol·licitant: es valorarà, amb una puntuació de fins a 5 punts, en funció del percentatge de dones amb què compte l'entitat sol·licitant en els seus consells o òrgans de direcció i si la direcció general o gerència de l'entitat s'ha encomanat a una dona; s'haurà d'aportar, per a la seua acreditació, els documents o poders corresponents.



– Si el percentatge de dones en els consells o òrgans de direcció és no inferior al 40 % del total de membres, s'assignaran 3 punts.

– Si la direcció general o gerència de l'entitat recau en una dona, s'assignaran 2 punts.

c) Utilització de productes procedents del comerç just: es valorarà, amb una puntuació de fins a 5 punts, en funció de la despesa de l'entitat sol·licitant en l'exercici precedent en contractes amb entitats acreditades amb la marca WFTO (World Fair Trade Organization), o en productes avalats amb el segell FLO (Fair Labelling Organization), o certificació equivalent; s'haurà d'acreditar amb l'aportació de les factures pagades per tals productes o a les esmentades proveïdores en els 12 mesos anteriors a la data de la sol·licitud.

– Pels primers 1.000 euros de despesa en l'exercici precedent en aqueix tipus de productes: 2 punts

– Pels següents 1.000 euros i posteriors: 1 punt addicional, fins a un màxim de 3 punts.

d) Realització de balanços o auditories o informes economicosocials, mediambientals, de responsabilitat social o de sostenibilitat de la seua activitat: es valorarà, amb una puntuació de fins a 5 punts, la realització de balanços o auditories o informes economicosocials, mediambientals, de responsabilitat social o de sostenibilitat de la seua activitat, no preceptius, com ara el balanç del bé comú o l'informe GRI (Global Report Iniciative) o semblants, en els dotze mesos anteriors a la data de sol·licitud, sempre que la dita auditoria o informe s'haja publicat mitjançant la pàgina web de l'entitat o en una altra forma que permeta el seu coneixement pel públic en general; s'haurà d'acreditar mitjançant l'aportació de còpia del balanç o informe i acreditació documental de la seua publicació.

– S'assignaran 2,5 punts per cada un dels balanços, auditories o informes economicosocials, mediambientals, de responsabilitat social o de sostenibilitat que s'hagen realitzat.

3. Adequació i qualitat del projecte: es valoraran amb una puntuació de fins a 60 punts, per raó dels aspectes següents:

a) Diagnòstic i justificació del projecte, en funció de l'anàlisi i necessitat d'aquest, la identificació adequada del col·lectiu de destinatàries i la coherència interna, fins a 10 punts.

b) Adequació i viabilitat pressupostària del projecte, en funció del detall del pressupost i el percentatge del cost total de l'activitat que es nodrisca amb fons aliens a la subvenció, fins a 10 punts.

c) Planificació i programació de les activitats i qualitat dels recursos metodològics utilitzats, fins a 5 punts.

d) Repercussió social i abast del projecte, en funció del nombre de jornades o edicions de l'activitat i el nombre de participants o destinatàries d'aquestes, fins a 30 punts.

El nombre i localització de les jornades o edicions de l'activitat, es valorarà amb una puntuació de fins a 15 punts, de conformitat amb el següent:

– Si l'activitat s'exerceix amb presència física de les destinatàries d'aquesta, en una sola jornada i localitat, es valorarà amb 5 punts, i s'assignaran dos punts més per cada una de les jornades o localitats addicionals en què s'exercisca l'activitat, fins a un màxim de 15 punts.



– Les activitats exercides a través de mitjans de comunicació, publicacions impreses o electròniques, internet, correu electrònic o en qualsevol altra forma que no requerisca la presència física de les destinatàries de l'activitat, es valoraran amb 5 punts i amb 2 punts addicionals, fins a un màxim de 15, per cada reedició, nou exemplar, publicació periòdica, participació o enviament que es preveja en la memòria corresponent.



El nombre de persones participants o destinatàries de l'activitat, es valorarà amb una puntuació de fins a 15 punts, d'acord amb les normes següents:

– En les activitats que es desenvolupen amb presència física de les persones destinatàries: 5 punts per cada una d'elles, sempre que prevegen la participació de 20 o més persones en una mateixa localitat i data, i 2 punts addicionals, fins a un màxim de 15, per cada 10 participants addicionals; es computaran com addicionals les restants persones que prenguen part de l'activitat en la mateixa jornada i totes les que ho facen en distinta localitat o data.

– En el cas que l'exercici de l'activitat no requerisca la presència física de les persones destinatàries d'aquesta, per tractar-se d'activitats consistents en l'elaboració i distribució de fullets, revistes i publicacions, periòdiques o no, a excepció dels manuals, llibres o obres de consulta, s'assignaran 5 punts per cada exemplar diferent, sempre que es faça arribar a, almenys, 50 persones, i s'assignaran 2 punts addicionals per cada nova edició, període o exemplar, fins a un màxim de 10 punts. Aquesta mateixa valoració s'assignarà als exemplars periòdics.



– En el cas de manuals, llibres i obres de consulta, es valoraran, amb 10 punts, sempre que compten amb 50 o més pàgines d'extensió, i amb 5 punts si no arriben a aqueix nombre de pàgines. Si l'obra compta amb ISBN, s'assignaran 5 punts addicionals.

– Les activitats exercides a través de mitjans de comunicació de masses es valoraran amb 5 punts, pels primers 5.000 impactes previstos, i amb dos punts més, per cada 2.000 impactes previstos addicionals, fins a un màxim de 15 punts.

e) Instruments de seguiment i avaluació del projecte, on es valorarà que el disseny del projecte preveja actuacions d'avaluació de procés i resultat, amb instruments diversificats i pertinents, i la participació de les assistents a les activitats en el procés d'avaluació, fins a 5 punts.

















ANNEX II

Criteris de valoració de les ajudes a pimes per a contractació de serveis externs especialitzats per a l'elaboració i implantació d'una memòria de sostenibilitat



1. Compromís de l'entitat sol·licitant amb els principis de l'economia social i de l'economia del bé comú i rellevància social: es valoraran amb una puntuació de fins a 40 punts, per raó dels aspectes següents:



a) Contribució a la integració laboral de persones amb dificultats d'accés al mercat de treball: es valorarà la contractació laboral per l'entitat sol·licitant de persones amb dificultats d'accés al mercat laboral, en els 24 mesos anteriors a la data de la sol·licitud, fins a 10 punts, i s'utilitzaran les mateixes definicions per a persones amb dificultats d'accés al mercat laboral i d'exclusió social que les arreplegades la lletra a) de l'apartat 2 de l'annex I; s'hauran d'aportar, per a la seua acreditació, els contractes de treball corresponents.

– Per la primera persona empleada mitjançant contracte indefinit a jornada completa: 3 punts.

– Per la segona persona empleada mitjançant contracte indefinit a jornada completa: 2 punts.

– Per les següents persones empleades mitjançant contracte indefinit a jornada completa: 1 punt addicional per cada una, fins a un màxim de 5 punts.

Si la contractació indefinida ho és a temps parcial, s'assignarà la meitat de la puntuació.

b) Implementació de polítiques en matèria d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes: es valorarà, amb una puntuació de fins a 5 punts, quan l'entitat sol·licitant estiga en disposició de certificacions o distintius oficials, en matèria d'igualtat o com a entitat col·laboradora en igualtat d'oportunitats entre dones i homes, o qualsevol altres anàlegs, sempre que siguen de caràcter oficial i expedits per alguna administració pública.

c) Participació de dones en els òrgans de direcció i administració de l'entitat sol·licitant: es valorarà, amb una puntuació de fins a 5 punts, en funció del percentatge de dones amb què compte l'entitat sol·licitant en els seus consells o òrgans de direcció i si la direcció general o gerència de l'entitat s'ha encomanat a una dona; s'hauran d'aportar, per a la seua acreditació, els documents o poders corresponents.



– Si el percentatge de dones en els consells o òrgans de direcció és no inferior al 40 % del total de membres, s'assignaran 3 punts.

– Si la direcció general o gerència de l'entitat recau en una dona, s'assignaran 2 punts.

d) Realització d'activitat econòmica amb empreses de destacat caràcter social: es valorarà, amb una puntuació de fins a 5 punts, en funció del percentatge del volum total de la despesa de l'entitat sol·licitant que haja sigut contractat, subcontractat o abonat en els dotze mesos anteriors a la sol·licitud o en l'exercici precedent a un centre especial d'ocupació, empresa d'inserció, cooperativa reconeguda oficialment com no lucrativa, o fundació, associació o una altra entitat sense ànim de lucre declarada d'utilitat pública; s'haurà d'acreditar mitjançant justificants bancaris dels pagaments realitzats.

– Es puntuarà amb 0,5 punts per cada 10 % del volum total de despesa de l'entitat que haja sigut contractat, subcontractat o abonat amb alguna de les esmentades entitats de destacat caràcter social.

e) Utilització de productes procedents del comerç just: es valorarà, amb una puntuació de fins a 5 punts, en funció de la despesa de l'entitat sol·licitant en l'exercici precedent en contractes amb entitats acreditades amb la marca WFTO (World Fair Trade Organization), o en productes avalats amb el segell FLO (Fair Labelling Organization), o certificació equivalent; s'haurà d'acreditar amb l'aportació de les factures pagades per tals productes o a les esmentades proveïdores en els 12 mesos anteriors a la data de la sol·licitud.

– Pels primers 1.000 euros de despesa en l'exercici precedent en contractes amb aqueix tipus de productes: 2 punts

– Pels següents 1.000 euros i posteriors: 1 punt addicional, fins a un màxim de 3 punts.

f) Contribució a la millora del medi ambient: es valorarà, amb una puntuació de fins a 10 punts, en funció de l'acreditació que l'entitat sol·licitant compta amb certificació ISO 14001 o EMAS (Sistema Comunitari de Gestió i Auditoria Mediambientals) i de la inversió realitzada en els dotze mesos anteriors a la data de sol·licitud de l'ajuda en instal·lacions o elements destinats a minorar la despesa energètica de la sol·licitant; s'haurà d'acreditar mitjançant l'aportació de la corresponent certificació ISO o EMAS i les factures pagades per a la inversió en les esmentades instal·lacions.

– Per disposar de certificació ISO 14001 o EMAS: 5 punts.

– Per realitzar inversions, per valor superior a 3.000 euros i inferior a 8.000 euros en instal·lacions per a la utilització d'energies renovables o elements destinats a minorar la despesa energètica: 2 punts.

– Si l'esmentada inversió és de quantia superior a 8.000 euros i inferior a 15.000 euros, la puntuació serà de 4 punts.

– Si la inversió és de quantia superior a 15.000 euros, se li assignaran 5 punts.

2. Qualitat de l'actuació a subvencionar: es valoraran amb una puntuació de fins a 60 punts, per raó dels aspectes següents:

a) Metodologia i informació incorporada en l'elaboració de la memòria de sostenibilitat: es valorarà, amb una puntuació de fins a 20 punts, en funció del tipus d'informació que inclourà la memòria de sostenibilitat (informació relativa a qüestions mediambientals i socials, així com relatives al personal, al respecte dels drets humans i lluita contra la corrupció), així com si la memòria s'ajusta a l'estructura, contingut i informació de la matriu del bé comú.

b) Adequació del pressupost, es valorarà, amb una puntuació de fins a 10 punts, el detall del pressupost i la inclusió de factures pro forma amb el desglossament de les despeses i serveis que s'han de prestar.

c) Ferramentes i sistemes d'indicadors per a seguiment i avaluació dels resultats del projecte, amb una valoració de fins a 10 punts, en funció de si en la memòria de sostenibilitat s'arrepleguen els principals riscos vinculats a les activitats de l'empresa i els possibles efectes negatius que tenen, així com la descripció de les mesures per a gestionar els dits riscos i si en la memòria de sostenibilitat s'arreplega el conjunt d'iniciatives i actuacions que s'han d'aplicar per a millorar els seus resultats en els àmbits social i mediambiental.

d) Auditoria externa, amb una puntuació de fins a 10 punts, en funció de si el projecte incorpora el compromís de l'empresa per a la contractació d'una auditoria externa que certifique els resultats de la memòria de sostenibilitat i el contingut del pla d'auditoria a realitzar.



e) Formació del personal per a l'elaboració de la memòria de sostenibilitat, amb una puntuació de fins a 10 punts, en funció de la qualitat de la proposta de cursos de formació i capacitació en l'elaboració de les memòries perquè l'entitat puga continuar realitzant-les en exercicis posteriors sense necessitat de recórrer a la contractació externa.







ANNEX III

Criteris de valoració de les ajudes a centres, instituts i ens universitaris derivats de la realització d'actuacions de formació especialitzada i d'investigacions sobre empreses socials i l'economia del bé comú



1. Valoració de l'equip docent i/o d'investigació i experiència prèvia: es valoraran amb una puntuació de fins a 40 punts, en atenció als aspectes següents:

a) Historial cientificotècnic i activitat investigadora i/o docent prèvia del personal investigador i/o docent: es valorarà, amb una puntuació de fins a 20 punts, en funció de l'historial cientificotècnic i l'experiència docent i la investigació prèvia que el personal investigador i/ o docent haja desenvolupat en l'àmbit de l'economia del bé comú i de l'empresa social.

b) Adequació de l'equip d'investigació/docent als objectius del projecte: es valorarà, amb una puntuació de fins a 20 punts, l'adequació de la grandària, composició i dedicació de l'equip d'investigació/docent als objectius proposats en el projecte, especialment la dedicació exclusiva al projecte per part del personal de l'equip investigador i, principalment, de l'investigador/ docent principal, així com el seu caràcter multidisciplinari.

2. Qualitat científica i tècnica del projecte: es valoraran amb una puntuació de fins a 60 punts, per raó dels aspectes següents:

a) Introducció teòrica i justificació del projecte: es valorarà, amb una puntuació de fins a 10 punts, la descripció del projecte, amb un llenguatge comprensible i accessible, i la seua justificació basada en el seu caràcter innovador.

b) Adequació del pressupost, es valorarà, amb una puntuació de fins a 10 punts, el detall del pressupost i la seua adequació a les activitats proposades, d'acord amb les necessitats del projecte, així com, si és el cas, el percentatge del projecte que és finançat amb fons aliens a la subvenció.

c) Definició dels objectius, descripció de la metodologia i rellevància dels resultats: es valorarà, amb una puntuació de fins a 20 punts, la planificació del projecte, la rellevància dels resultats esperats i la seua aplicabilitat, així com l'aportació del projecte a la literatura existent en la matèria o a la formació de professionals en el sector.



d) Pla de difusió cientificotècnic dels resultats: es valorarà, amb una puntuació de fins a 20 punts, la difusió dels resultats del projecte basant-se en els articles científics que s'espere publicar en revistes especialitzades i les jornades i reunions científiques en què es planifique participar, així com el registre de patents.

Mapa web