Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 4 de juliol de 2017, del director general del SERVEF, per la qual es convoquen, per a l'exercici de 2017, les subvencions destinades a la realització d'accions d'orientació laboral per a persones desocupades de llarga duració, inscrites en el SERVEF en aplicació de l'Ordre 8/2017, de 20 d'abril, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. [2017/6162]

(DOGV núm. 8080 de 10.07.2017) Ref. Base de dades 006128/2017




Índex

Introducció

Resolució

Primer. Convocatòria

Segon. Objecte i condicions de la concessió de la subvenció

Tercer. Obligacions de les entitats beneficiàries

Quart. Tràmits previs a l'inici dels itineraris

Cinqué. Desenvolupament dels itineraris

Sisé. Duració dels itineraris

Seté. Valors per al càlcul de les subvencions

Huité. Bestreta de subvenció

Nou. Forma i termini de presentació de sol·licituds

Deu. Documents i informació que s'ha d'adjuntar a la petició

Onze. Criteris de valoració de les sol·licituds

Dotze. Termini de resolució i notificació

Tretze. Mitjà de notificació o publicació dels distints tràmits a emplenar en el procediment

Catorze. Qualificació del personal tècnic

Quinze. Pòlissa d'assegurances

Setze. Expedient individual

Dèsset. Compte justificatiu

Díhuit. Minoració de les ajudes concedides per a realització de les accions.

Dèneu. Criteris de distribució proporcional

Disposicions finals

Primera: facultats d'execució i desenvolupament

Segona: entrada en vigor

Annexos

Annex I: Distribució econòmica i d'itineraris per províncies (quadro)

Annex II: Elements identificatius de l'origen de la subvenció (logos)

Annex III: Catàleg d'accions d'orientació

Annex IV: Distribució de les persones a atendre pel centre Servef d'ocupació





La Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en els punts 2 b) i 4 b) de l'article 160, en relació amb els articles 164, punts c) i e), 165 i 166, estableix la necessitat, en matèria de subvencions, de separar i tramitar independentment l'aprovació de les bases reguladores mitjançant una ordre i les diferents convocatòries aprovades mitjançant les corresponents resolucions.

Amb data 28 d'abril de 2017 es va publicar l'Ordre 8/2017, de 20 d'abril, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a la realització d'accions d'orientació laboral per a persones desocupades de llarga duració inscrites en el SERVEF, en virtut de les competències i funcions atribuïdes al SERVEF per la llei de creació: Llei 3/2000, de 17 d'abril, per la qual es crea el Servei Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF).

Per a la convocatòria d'aquestes subvencions hi ha crèdit disponible en la línia S7985000 del subprograma 322.54, Inserció Laboral, del pressuposts del SERVEF per a 2017.

En virtut del que exposa i de conformitat amb l'article 160.4.b De la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Convocatòria

1. Convocar per a l'exercici 2017, les subvencions destinades a la realització d'itineraris d'inserció laboral per a persones desocupades de llarga duració, que es regirà amb caràcter general, per les bases contingudes en l'Ordre 8/2017, de 20 d'abril, de 2017 (DOGV 8029, 28.04.2017), d'ara en avant «l'ordre», i amb caràcter particular, per les disposicions de la present resolució.

Aquestes subvencions es financen amb càrrec al capítol 4, codi de línia S7985000 del subprograma 322.54, per a l'exercici 2017, per un import global màxim de 4.000.000 euros, amb fons procedents del Servei Públic d'Ocupació Estatal



Segon. Objecte i condicions de la concessió de la subvenció

1. Constitueix l'objecte de la concessió de les presents subvencions, d'acord amb l'article 1 de l'ordre, la realització, a la Comunitat Valenciana, d'itineraris personalitzats d'inserció laboral, dirigits a persones desocupades de llarga duració inscrites en els Centres Servef d'Ocupació de la Comunitat Valenciana, amb la finalitat d'afavorir-ne l'ocupabilitat, mitjançant accions d'informació, orientació laboral, i acompanyament o d'altres procediments, proporcionant-los les ferramentes necessàries per a la realització d'una recerca activa d'ocupació, de manera autònoma, i també la detecció i dinamització d'iniciatives d'autoocupació per les persones a orientar en les accions i itineraris prevists en l'ordre reguladora i en la present convocatòria.



2. Poden ser beneficiàries de les ajudes les entitats descrites en l'article 2 de l'ordre.



Tercer. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions establides en l'ordre, específicament les recollides en l'article 4, amb les especificacions següents:

a) El termini de conservació dels documents justificatius dels fons rebuts és de quatre anys des del moment que vença el termini per a presentar la justificació per part del beneficiari, per analogia amb el que estableix l'article 39 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

b) En relació amb el que estableix l'article 4.1.c de l'ordre, la publicitat de l'activitat ha de fer referència al fet que la present convocatòria de subvencions s'ha finançat amb càrrec als fons procedents de la Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals, i ha d'incorporar els elements identificatius que figuren en l'annex II d'aquesta resolució de convocatòria.

c) D''acord amb el que estableix l'article 6.4 de l'ordre, les instal·lacions en què tinguen lloc les accions d'orientació han de complir la legislació vigent en matèria d'accessibilitat universal, de manera que no existisca discriminació a les persones amb diversitat funcional i es faça efectiva la igualtat d'oportunitats, i han d'adequar-se així mateix a la normativa vigent en matèria de seguretat, higiene i prevenció de riscs laborals en centres de treball.

Igualment, les estances i característiques mínimes que han de tindre les instal·lacions són les següents:

a) Zona d'espera.

b) Zona d'atenció individual, que garantisca la privacitat.

c) Sala d'atenció grupal per a un mínim de 10 usuaris (mínim de 30 m²).

d) Sala d'informàtica per a un mínim de 10 usuaris (mínim de 30 m²), dotada d'ordinadors per a tots ells i amb accés a internet mitjançant una connexió de banda ampla.

Es podrà utilitzar la mateixa sala per a l'atenció grupal i informàtica sempre que els elements informàtics emprats, com ara ordinadors, impressores o qualsevol altre material, puga ser fàcilment retirat per a permetre un ús convenient de l'acció grupal requerida.

Tots els espais han d'estar clarament identificats i diferenciats.



Les persones a orientar, mentre estiguen realitzant algun dels itineraris, han de poder tindre accés a l'ús dels equips informàtics i connexió a internet per a realitzar tasques relacionades amb el contingut dels itineraris. Per a això, els locals i les instal·lacions han de ser posats a la seua disposició un mínim de 20 hores a la setmana.

2. Les entitats beneficiàries, d'acord amb l'article 2.2 de l'ordre, han d'acreditar una experiència mínima de dos anys en accions d'orientació laboral, en els deu anys immediatament anteriors a la data de la convocatòria, mitjançant una resolució de concessió i liquidació d'ajudes, conveni o qualsevol altra documentació anàloga, entenent per documentació anàloga qualsevol document que fefaentment acredite la impartició d'accions d'orientació laboral.

3. En tota la informació o publicitat que s'efectue de l'activitat 1, objecte de la subvenció, s'ha de fer servir un llenguatge no sexista.



Quart. Tràmits previs a l'inici dels itineraris

1. Com a annex III d'aquesta resolució, s'estableix el catàleg d'accions d'orientació i l'assignació dels diferents codis de les accions a les diferents fases de l'itinerari. Juntament amb la notificació de la resolució de concessió s'ha de facilitar a les entitats beneficiàries les guies metodològiques amb les quals han de realitzar els itineraris d'inserció laboral, llevat que, tal com estableix l'article 7.1 de l'ordre, l'entitat que pretenga utilitzar metodologia pròpia l'haja aportada juntament amb la sol·licitud de subvenció.

Una vegada s'haja notificat a l'entitat la resolució de concessió, i amb caràcter previ a l'inici dels itineraris, aquesta ha de realitzar els tràmits següents:

a) Remetre al Servef, en els termes establits en l'article 20.4 de l'ordre, la documentació relativa al personal tècnic que ha de realitzar els itineraris amb una antelació mínima de 10 dies hàbils a l'inici de les actuacions.

b) La beneficiària s'ha d'adreçar al centre Servef d'ocupació de l'àmbit de què haja resultat adjudicatària, a fi de formular la corresponent «oferta de serveis» per a la remissió de candidats per a participar en les accions d'orientació. A uns tals efectes, tal com estableix l'article 3.2, en relació amb l'article 7.4 de l'ordre, les entitats poden aportar directament fins un 30 % de les persones a orientar en les accions. Una vegada concertada la participació d'una persona en el programa, mitjançant la subscripció d'un compromís a aquest efecte, i amb independència que aquesta haja sigut proposta per l'entitat o pel SERVEF, l'entitat ha de notificar tal circumstància al centre Servef d'ocupació, a fi d'identificar les persones que participen en els itineraris.



c) En compliment del que estableix la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i buscant corregir la bretxa de gènere existent en l'actualitat entre persones desocupades de llarga duració, tant el SERVEF, en la remissió a l'entitat de les persones desocupades, com les entitats beneficiàries, en la captació i selecció d'aquestes, han de vetlar perquè el nombre de dones participants en els itineraris siga superior en un 5 %, com a mínim, al nombre d'homes que reben el servei, excepte justificació prou raonada de la impossibilitat d'accedir a tal percentatge.



Cinqué. Desenvolupament dels itineraris

1. Els itineraris estan composts per accions de dos tipus: accions grupals i accions individuals (o tutories individualitzades).

Tots els itineraris s'han de desenvolupar en 3 fases, coincidents amb els tres objectius definits en l'article 5 de l'ordre:

Fase A: Activació per a l'ocupació.

Fase B: Desenvolupament: Ferramentes i recursos.

Fase C: Recerca activa d'ocupació

2. L'itinerari mitjà consta de 6 accions grupals i 8 accions individuals per persona a orientar i s'ha de desenvolupar d'acord amb les fases i actuacions exposades a continuació:

Fase A: 1 acció grupal i 2 accions individuals.

Fase B: 3 accions grupals i 3 accions individuals.

Fase C: 2 accions grupals i 3 accions individuals.

Tots els itineraris han d'abordar els 3 objectius establits en l'article 5 de l'ordre. Per tant, s'estableix un itinerari mínim de 3 accions, una per a cada una de les fases o objectius.

Si una entitat, per causes alienes, no poguera completar el nombre d'accions previstes en l'itinerari dissenyat específicament per a cada persona, es procediria de la manera següent:

a) Es paga el 100 % de les accions realitzades, encara que no s'haja completat l'itinerari dissenyat, en els supòsits justificats i acreditats com cal (com ara incapacitat laboral, contractació laboral, maternitat o altres circumstàncies).

b) Es paga el 90 % del valor de les accions realitzades sempre que la persona haja realitzat almenys, el 50 % de l'itinerari dissenyat.



c) Es paga el 80 % de les accions realitzades si la persona abandona l'itinerari, sense causa justificada i sense haver arribat a realitzar el 50 % de les accions previstes, sempre que haja realitzat l'itinerari mínim de tres accions referit amb anterioritat, una per cada una de les fases o objectius.

El nombre total de persones a orientar que podrà incorporar-se als itineraris bé en substitució de les que hagueren sigut baixa, o bé perquè l'entitat puga executar la totalitat de les accions atorgats en la resolució de concessió, no pot superar el 50 % del nombre de persones a orientar, autoritzat en la resolució de concessió.

3. D'acord amb l'article 3, punt 3 de l'ordre, els objectius màxims d'actuació que poden executar les entitats beneficiàries queden reflectits en els imports establits en l'annex I de la present convocatòria. Partint d'aquests imports s'ha de concretar per a cada entitat els seus objectius màxims d'actuació, mitjançant les corresponents resolucions de concessió.



Sisé. Duració dels itineraris

Els itineraris tenen una duració de 6 mesos a comptar des de l'endemà de la data de notificació de la resolució de concessió de la subvenció, i les entitats beneficiàries han d'iniciar les accions en el termini d'1 mes des d'aqueixa data, i també han comunicar, amb caràcter previ, l'inici de les accions per mitjà d'un escrit presentat en les direccions territorials del SERVEF.



Seté. Valors per al càlcul de les subvencions.

El càlcul de les subvencions es realitza d'acord amb el següent:



1. Se subvencionen els costs salarials, inclosa la cotització a la seguretat social, del personal tècnic orientador que haja realitzat els itineraris d'inserció, fins al límit màxim de les hores de les accions individuals i grupals realitzades per cada persona a raó de:

a) 18,76 euros per cada una de les accions individuals realitzades.

b) 37,52 euros per cada una de les accions grupals realitzades.

No es consideren costs salarials les dietes, indemnitzacions, els plusos de transport o bestretes com a conseqüència de l'activitat laboral, de retribucions de vacacions no gaudides o altres percepcions que no tinguen la condició de salarials.

2. Se subvencionen les despeses indirectes que genere la realització de les actuacions en un 10 %, calculat sobre les despeses justificades en el punt anterior.

Les despeses que poden imputar les entitats per aquest concepte són les determinades en l'article 25.1 b) de l'ordre.

3. En relació amb la pòlissa d'assegurances prevista en els articles 9.1.b de l'ordre, la quantia màxima a subvencionar per a la subscripció de l'esmentada pòlissa a què fa referència l'apartat setzé de la present resolució és de 24,10 euros per persona participant.



Huité. Bestreta de subvenció

1. En relació amb l'article 12 de l'ordre, pot anticipar-se a l'entitat beneficiària el pagament del 30 % de l'import de la subvenció, en acabant de la constitució en la forma legalment prevista del corresponent aval bancari a favor del SERVEF, per l'import de la bestreta i amb la justificació prèvia de l'inici de les actuacions. Les sol·licituds de bestreta poden formular-se en el termini dels dos mesos posteriors a la notificació de la resolució.

2. Quan es tracte d'entitats previstes en l'apartat 5 de l'article 171 de la Llei 1/2015, d'hisenda pública i del sector públic instrumental i de subvencions, el pagament anticipat no requereix la constitució de garanties.

3. L'òrgan gestor ha d'expedir, si és el cas, la proposta de pagament de les bestretes.



Nou. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. Les sol·licituds s'han de formalitzar en impresos normalitzats que s'han de presentar en la corresponent direcció territorial del SERVEF, sense perjudici de poder presentar-les en la resta de llocs establits en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú. Així mateix pot realitzar-se la presentació telemàtica de les sol·licituds a través de la pàgina web del SERVEF (www.servef.gva.es), a l'enllaç «Sol·licitud Telemàtica» que hi haja associat a cada ajuda publicada; per a això, el sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut de ciutadà (persones físiques), ambdós admesos per la Seu Electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es).



2. El termini per a la presentació de les sol·licituds és de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. En el cas que els documents exigits, que s'han d'aportar, adjunts, a la sol·licitud de concessió d'ajudes, estigueren en poder de qualsevol òrgan de l'administració actuant, sempre que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment a què corresponguen, el sol·licitant pot acollir-se al que estableix l'articule 53.1.d) De la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú, presentant un escrit on es faça constar la data, l'òrgan o dependència a què van ser adreçats, la identificació del procediment corresponent i que s'autoritze expressament el SERVEF a demanar aquesta documentació en nom seu.

4. Les entitats han de presentar només una sol·licitud per cada àmbit territorial de cada centre Servef d'ocupació on es pretenga actuar, indicant el nombre de persones que sol·liciten atendre, que ha de ser múltiple de 10 i no inferior a 20 persones. La documentació general de l'entitat arreplegada en el punt onzé de la resolució, lletres a) fins a la g), només ha de ser aportada en una de les sol·licituds, però cal fer constar aquesta circumstància en les altres.

De conformitat amb l'article 6 de l'ordre s'inclou com a annex IV a la present resolució la distribució total del nombre de persones a orientar d'acord amb el centre Servef d'ocupació on estiguen inscrites.



5. Quan la sol·licitud no complisca els requisits establits en la present resolució i en l'ordre reguladora de les bases, o no s'aporte la documentació que d'acord amb aquestes disposicions resulte exigible, de conformitat amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú, es requerirà a l'entitat sol·licitant que en el termini de 10 dies hàbils esmene la falta o aporte els documents preceptius, amb la indicació que si així no ho fera, es consideraria que ha desistit de la petició, amb una resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes que determina l'article 88 de l'esmentada llei.



Deu. Documents i informació que s'han d'aportar, adjunts, amb la sol·licitud

1.D'acord amb l'article 13 de l'ordre, les sol·licituds presentades han de presentar-se amb la documentació següent adjunta:

a) Còpia compulsada dels documents o escriptures referents a la constitució i estatuts vigents de l'entitat, inscrites en el registre corresponent.

b) Còpia compulsada de l'escriptura on consten els poders de la persona que realitza la sol·licitud o document equivalent en el cas que es tracte d'una Administració pública.

c) Autorització expressa al SERVEF perquè comprove les dades d'identitat del representant de l'entitat que firma la sol·licitud, de conformitat amb el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. No obstant això, si de la comprovació efectuada resultara alguna discordança amb les dades facilitades pel mateix interessat, l'òrgan instructor estaria facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la. Si el sol·licitant no presta el seu consentiment, ha d'aportar una fotocòpia del document nacional d'identitat.

d) Declaració responsable de no incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari arreplegades en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant LGS).

e) Declaració responsable de no haver sol·licitat o percebut altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, provinents de qualsevol altra Administració o ens públic o privat, tant nacional com internacional, que tinguen per objecte el finançament de les activitats subvencionades. En cas contrari, declaració responsable de l'import i procedència de les ajudes sol·licitades o percebudes, amb especificació de la normativa reguladora.

f) D'acord amb el que estableix l'article 22.4 del Reglament de la LGS, la presentació de la sol·licitud de subvenció comporta l'autorització del sol·licitant perquè l'òrgan concedent obtinga de forma directa l'acreditació de les circumstàncies previstes en els articles 18 i 19 de l'esmentat reglament, a través de certificats telemàtics, i en aquest cas el sol·licitant no ha d'aportar la certificació corresponent. No obstant això, el sol·licitant pot denegar expressament aquesta autorització, i llavors ha d'aportar les certificacions que a continuació s'indiquen, i que tenen un període de validesa de sis mesos a comptar de la data de l'expedició d'acord amb el que estableix l'article 23.3 de l'esmentat reglament; validesa que ha de mantindre's durant el període que comprén la subvenció:

– De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que el sol·licitant es troba al corrent de les obligacions tributàries.

– De la Tresoreria General de la Seguretat Social el certificat acreditatiu que el sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions.

– Dels serveis territorials de la Conselleria competent en matèria d'hisenda, el certificat acreditatiu que el sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

g) Dades de domiciliació bancària segons el model disponible a aquest efecte i que cal presentar per duplicat.

h) Projecte memòria de les accions que s'hagen de realitzar, en què s'indique:

1) Àmbit territorial de cada centre Servef d'ocupació on es pretenga actuar.

2) Nombre de persones a què l'entitat sol·licita atendre, distribuïts per cada àmbit territorial de cada centre Servef d'ocupació.

3) Recursos humans requerits per a la realització dels itineraris, delimitant aquells de què disposa l'entitat en el moment de la sol·licitud i aquells que incorporaran abans de l'inici de les accions.



4) Instal·lacions i equipaments tècnics i materials necessaris per al desenvolupament de les accions, especificant si tenen la disponibilitat en règim de propietat, arrendament o qualsevol altra forma admesa pel Dret. L'entitat especificarà que disposa d'una aula informàtica per a la realització de les accions grupals amb connexió a internet de banda ampla, i també equips informàtics perquè el personal participant puga utilitzar-los.

5) Als efectes d'acreditar que es compleix el requisit del punt tercer lletra c) de la present resolució, s'han de detallar les instal·lacions i equipaments de què l'entitat disposa en l'àmbit de cada província de la Comunitat Valenciana on pretenga prestar l'actuació.



6) Experiència en la realització d'accions realitzades en els últims deu anys, en matèria d'orientació, que s'han d'acreditar mitjançant la resolució de concessió de subvencions i liquidació d'aquestes o amb un document equivalent de l'organisme o entitat concedent que certifique la realització efectiva de les esmentades actuacions.

7) Contingut de les accions d'orientació a realitzar, en cas d'utilització de metodologia pròpia.

8) Experiència en programes que incloguen prospecció, que s'ha d'acreditar mitjançant la documentació que n'acredite la realització efectiva.

i) Altra documentació necessària per a aplicar els criteris de valoració de les sol·licituds:

a) Documentació acreditativa de la disponibilitat dels centres (que disposa de la propietat, arrendament, dret d'ús o qualsevol altra forma admesa en dret).

b) Pla d'igualtat.

c) Pla de conciliació.

d) Declaració responsable del nombre de dones en l'òrgan o en els llocs de direcció.

2. Els serveis territorials del SERVEF poden demanar de l'entitat sol·licitant l'aportació addicional d'altres documents o dades aclaridores que estimen necessaris per a resoldre sobre la seua sol·licitud.



Onze. Criteris de valoració de les sol·licituds.

1. De conformitat amb allò que disposa l''article 16 de l'ordre, correspon a la Comissió de Valoració, avaluar les sol·licituds i memòries admeses d'acord amb els criteris establits en l'esmentat article.

2. L'entitat ha d'acreditar, amb la documentació inclosa en el projecte memòria que s'adjuntarà a la sol·licitud, els criteris de valoració de les sol·licituds al·legats.

3. En cas d'empat en la puntuació cal donar prioritat a l'entitat que obtinga més punts en el primer criteri. Si es produeix un nou empat, se seguirà el mateix procediment amb la resta de criteris en ordre descendent fins a l'últim. Si persistira l'empat aquest es dirimiria mitjançant la realització d'un sorteig.

4. Després de l'examen i l'avaluació de les sol·licituds, amb caràcter previ a la proposta de resolució del procediment, a més dels informes exigits per la normativa aplicable, han d'emetre's els següents:

a) Informe de l'òrgan instructor en el qual conste que, de la informació que es troba en poder seu, es dedueix que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per a accedir a les ajudes.

b) Informe de la Comissió de Valoració, en el qual es concrete el resultat de l'avaluació efectuada d'acord amb els criteris establits en el present article.



Dotze. Termini de resolució i notificació

1. D'acord amb l'article 17 de l'ordre, el termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent és de sis mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria.

2. Si ha transcorregut aquest termini sense que s'haja notificat cap resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, tot d'acord amb el que estableix l'article 25.5 de la LGS. Això sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de l'Administració d'emetre una resolució expressament sobre la petició formulada.

3. Les resolucions de concessió d'ajudes esgoten la via administrativa i contra aquestes es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant de la jurisdicció contenciosa administrativa de la província corresponent, en el termini de dos mesos a comptar des de l''endemà de la notificació de la resolució, d'acord amb el que estableixen els articles 8.3 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa o, potestativament, un recurs de reposició davant de l'òrgan que va dictar la resolució, en el termini d'un mes, que s'ha de computar en els termes establits anteriorment, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015 de procediment administratiu comú de les Administracions públiques. Sense perjudici que les persones interessades puguen exercitar, si és el cas, qualsevol altre que estimen procedent.



Tretze. Mitjà de notificació dels distints tràmits a emplenar en el procediment

Les notificacions es poden practicar per qualsevol mitjà que permeta tindre constància de la recepció per part de l'interessat o el seu representant, i també de la data, la identitat i el contingut de l'acte notificat. La notificació s'ha de practicar en el lloc que s'haja assenyalat a aquest efecte en la sol·licitud.



Catorze. Pòlissa d'assegurances

1. La pòlissa d'assegurances a subscriure amb caràcter previ a l'inici de les accions i prevista en l'article 21.2 de l'ordre ha de complir les especificacions següents:

a) L'assegurança ha de cobrir el temps de duració de l'itinerari, des de l'inici fins a l'acabament.

b) La pòlissa ha de cobrir els danys que puguen produir les persones a orientar, i el SERVEF queda exonerat de qualsevol responsabilitat respecte d'això. A aquest efecte, la responsabilitat civil enfront de tercers es considera despesa relativa a l'execució de les actuacions que componen l'itinerari.

c) Es pot optar per subscriure una pòlissa d'assegurances col·lectives amb les indicacions ja exposades, que cobrisca totes les persones a orientar del projecte aprovat.

d) En cap cas les persones a orientar han de poder iniciar una acció sense que s'haja subscrit la pòlissa d'assegurança d'accident que ha de contindre com a mínim les cobertures següents:

1. Defunció per accident.

2. Invalidesa absoluta i permanent per accident.

3. Invalidesa permanent parcial per accident, que ha de ser la que correspon segons el barem.

4. Assistència sanitària per accident amb cobertura equivalent a la de l'assegurança escolar.



Quinze. Expedient individual

1. D'acord amb el que estableix l''article 4.1.f de l'ordre, per cada una de les persones ateses, les entitats beneficiàries han d'elaborar un expedient individual. Aquest expedient s'ha de començar a elaborar des del primer moment en què la persona inicie la participació en el programa, de manera que a cada usuari li ha de correspondre només un expedient.

2. Els documents que han de constar en l'expedient individual són aquests:

a) Entrevista de diagnòstic inicial i disseny de l'itinerari.

b) Compromís personal de participació en l'itinerari subscrit per l'orientador i la persona participant.

c) Llista de totes les accions rebudes per cada persona, agrupades per dates, hores i tipus d'acció, amb identificació del personal tècnic orientador que les ha impartides. Aquesta relació es pot obtindre a través de l'aplicació informàtica (COL·LABOREM) posada a disposició de l'entitat pel Servef.

d) Fitxa tècnica d'assistència a accions individuals i grupals segons el model normalitzat, firmada tant per la persona participant com pel personal tècnic orientador. El document ha d'incloure una valoració de la participació global del participant en les accions i les incidències produïdes durant l'itinerari, i també possibles abandons de les accions i els seus motius.

e) Currículum del personal participant una vegada finalitzat l'itinerari.

f) Qüestionari d'avaluació.

3. L'entitat ha de realitzar una còpia electrònica de tots els documents enumerats i fer a mans una còpia al SERVEF en el moment de la justificació.



Setze. Compte justificatiu

1. L'entitat ha de presentar, d'acord amb l'article 26.3 a de l'ordre, i en el termini improrrogable d'un mes des de la finalització dels itineraris, davant les direccions territorials del SERVEF, un compte justificatiu de la subvenció que ha de contindre la documentació indicada en l'article 26.3 de l'ordre.

2. També una memòria justificativa dels costs econòmics directes imputats a la realització dels itineraris i que ha de contindre tota la documentació justificativa de les despeses executades.

3. Als efectes prevists en l'article 73 del Reglament de la Llei general de subvencions, els justificants originals presentats els han de marcar les direccions territorials amb una estampilla, on s'indique la subvenció per a la justificació de la qual han sigut presentats, i també si l'import del justificant s'imputa totalment o parcialment a la subvenció.

4. L'òrgan gestor ha d'expedir, si és el cas, els certificats de comprovació i aprovació de la documentació justificativa de la despesa, i també la proposta de pagament i les liquidacions.

5. Caldria adjuntar-hi el justificant de devolució al SERVEF de la quantia de la subvenció no utilitzada si la quantitat justificada fóra inferior a la bestreta rebuda, l'ingrés de la qual s'ha d'efectuar mitjançant xec o transferència bancària al compte número 0049-1827-81-2410382871– que té com a titular el SERVEF, amb identificació del número d'expedient.



Dèsset. Minoració de les ajudes concedides per a realització de les accions.

Sense perjudici de les causes de minoració i reintegrament previstes en l'article 29 de l'ordre, la falta d'impartició de la totalitat de les accions aprovades per la resolució de concessió, determina la minoració proporcional de la subvenció concedida.



Díhuit. Criteris de distribució proporcional

El repartiment territorial dels fons que financen la present convocatòria i que s'arreplega en l'annex I, s'ha realitzat en funció del percentatge de desocupació que presenta cada una de les tres províncies, en relació amb el total registrat a la Comunitat Valenciana.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Facultats d'execució i desplegament.

Es faculta el director general del SERVEF a dictar les instruccions i adoptar les mesures que considere oportunes per al desplegament i l'aplicació d'aquesta convocatòria.

Així mateix, se'l faculta per a modificar els terminis i els termes establits quan concórreguen circumstàncies que ho aconsellen.



Segona. Entrada en vigor.

La present resolució entra en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les resolucions de concessió d'ajudes esgoten la via administrativa i contra aquestes es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa de la corresponent província en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la notificació de la resolució, d'acord amb el que estableixen els articles 8.3 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, un recurs de reposició davant de l'òrgan que va dictar la resolució en el termini d''un mes, computat en els termes ja mencionats, de conformitat amb els articles 123 i 1224 de la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les Administracions públiques. Això, sense perjudici de la possibilitat que els interessats puguen presentar, si és el cas, qualsevol altre recurs que estimen procedent.



València, 4 de juliol de 2017.– El director general del SERVEF: Enric Nomdedéu i Biosca.







ANNEX I

Distribució econòmica i d'itineraris per províncies



Província Consignació econòmica

Alacant 1.671.405,70 euros

Castelló 396.170,61 euros

València 1.932.423,69 euros

Total 4.000.000,00 euros









ANNEX II

Elements identificatius de l'origen de la subvenció

ANNEX III

Taula codis d'accions i classificació per fases



Individuals Grupals

Codi Descripció Codi Descripció

110D01 Entrevista de diagnòstic

110D12 Disseny IPI

122D03 Ferramentes per a la recerca d'ocupació

110D02 Elaboració de currículums

110D03 Elaboració de cartes de presentació

110D04 Elaboració agenda de recerca

122D01 Recerca activa d'ocupació

110D05 Processos de selecció 122D02 Processos de selecció

110D06 L'entrevista de selecció 123D01 Taller d'entrevista

110D07 Recerca d'ocupació per internet. Nivell I 120D01 Recerca d'ocupació a través d'internet Nivell I

110D10 Seguiment recerca activa d'ocupació

110D11 Seguiment agenda de recerca

110D13 Busca d'ocupació per internet. Nivell II 120D03 Recerca d'ocupació per internet. Nivell II

110D15 Vies d'accés a l'ocupació 120D02 Vies d'accés a l'ocupació

110D14 Identificació alternatives professionals 121D03 Identificació alternatives professionals

110D16 Aspectes personals 121D01 Aspectes personals. Nivell I

121D02 Aspectes personals. Nivell II

110D17 Competències transversals 121D06 Competències transversals

130D03 Informació sobre mercat de treball 130D15 Informació sobre mercat de treball

130D05 Sessió d'informació sobre formació 130D12 Sessió d'informació sobre formació

130D06 Informació mesures de foment a la contractació 130D13 Informació mesures de foment a la contractació

130D07 Informació GVAJobs 130D14 Informació GVAJobs

140D01 Atenció Personalitzada

180D01 ITINERARI individual i personalitzat d'ocupació







Correspondència dels diferents codis

amb les fases que formen un itinerari



FASE A. Activació per a l'ocupació (codis)

Acció individual Acció grupal

110D01

110D12

180D01







FASE B. Desenvolupament: Ferramentes i recursos (codis)

Acció individual Acció grupal

122D03

110D02

110D03

110D04

110D15 120D02

110D14 121D03

110D16 121D01

121D02

110D17 121D06

130D03 130D15

130D05 130D12

130D06 130D13

130D07 130D14







FASE C. Busca activa d'ocupació (codis)

Acció individual Acció grupal

122D01

110D05 122D02

110D06 123D01

110D07 120D01

110D10

110D11

110D13 120D03









ANNEX IV

Distribució de persones a atendre per centre servef d'ocupació



ALACANT

Centre servef ocupació Persones que cal atendre

ALCOI 442

ALACANT-ISABEL LA CATÒLICA 693

ALACANT-ELS ÀNGELS 620

ALACANT-SANT JOAN BOSCO 583

BENIDORM 322

CALP 174

CREVILLENT 294

DÉNIA 380

ELX -MARIANO BENLLIURE 506

ELX-PEDRO MORENO 233

ELX-JOSÉ SÁNCHEZ 727

ELDA-ORTEGA Y GASSET 491

IBI 177

XIXONA 20

NOVELDA 286

ORIHUELA 703

PETRER 263

TORREVIEJA 530

LA VILA JOIOSA 129

VILLENA 277

TOTAL 7851









CASTELLÓ

CASTELLÓ DE LA PLANA-CASTELLDEFELS 432

CASTELLÓ DE LA PLANA-HISTORIADOR VICIANA 516

ONDA 137

SEGORBE 68

LA VALL D'UIXÓ 173

VILA-REAL 298

VINARÒS 235

TOTAL 1859





VALÈNCIA

Centre servef ocupació Persones que cal atendre

ALAQUÀS 438

ALZIRA 255

AYORA 28

BURJASSOT 620

CARCAIXENT 102

CARLET 124

CATARROJA 436

CHELVA 20

CHIVA 146

GANDIA 523

XÀTIVA 426

LLÍRIA 375

MANISES 347

MELIANA 335

ONTINYENT 290

REQUENA 88

PORT DE SAGUNT 272

SILLA 249

SUECA 234

TORRENT 580

VALÈNCIA– AVINGUDA DEL PORT 345

VALÈNCIA– FELIPE RINALDI 478

VALÈNCIA– VILA BARBERÁ 418

VALÈNCIA– AVINGUDA DEL CID 374

VALÈNCIA – JUAN LLORENS 404

VALÈNCIA – ALFAMBRA 355

VALÈNCIA – LUIS OLIAG 454

VALÈNCIA– ARTS GRÀFIQUES 363

TOTAL 9.077



Mapa web