Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 8/2017, de 30 d'agost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en les direccions generals amb competències en matèria de recursos econòmics i humans. [2017/7707]

(DOGV núm. 8122 de 07.09.2017) Ref. Base de dades 007904/2017




Índex



Preàmbul

Títol únic. Disposicions generals

Article 1. Objecte de l'ordre

Article 2. Convocatòria i concessió de les beques

Disposició addicional primera. No-incidència econòmica

Disposició addicional segona. Facultat d'exercici, desenvolupament i interpretació

Disposició addicional tercera. Concessió

Disposició derogatòria. Derogació normativa

Disposició final. Entrada en vigor

Annex I. Bases reguladores de concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en les direccions generals amb competències en matèria de recursos econòmics i humans:

Títol I. Beques i persones beneficiàries

Base primera. Objecte de la subvenció

Base segona. Persones beneficiàries

Títol II. Criteris objectius d'atorgament de les beques

Base tercera. Barem per a la valoració dels mèrits personals

Títol III. Procediment

Capítol I. Iniciació del procediment

Base quarta. Iniciació

Base cinquena. Sol·licitud

Base sisena. Documentació acreditativa dels mèrits

Capítol II. Ordenació i instrucció del procediment

Base setena. Ordenació

Base huitena. Comissió avaluadora

Base novena. Procés de selecció i proposta de resolució

Capítol III. Finalització del procediment

Base desena. Concessió

Base onzena. Fi de la via administrativa

Base dotzena. Notificació i publicitat

Títol IV. Exercici de les beques i obligacions

Base tretzena. Unitat de realització de les pràctiques

Base catorzena. Duració de les beques

Base quinzena. Obligacions i drets de les persones beneficiàries



Base setzena. Obligacions del concedent

Base dessetena. Borsa de reserva

Base dihuitena. Protecció de dades

Títol V. Quantia, pagament i justificació de les beques

Base denovena. Quantia de les beques

Base vintena. Pagament i justificació

Base vint-i-unena. Renúncia

Base vint-i-dosena. Rescissió

Base vint-i-tresena. Reintegrament

Títol VI. Responsabilitat i règim sancionador

Base vint-i-quatrena. Responsabilitat i règim sancionador





PREÀMBUL



La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, en el marc de la política dirigida a la integració i formació de joves amb titulació universitària que han finalitzat els estudis en dates recents, vol acostar el coneixement pràctic de l'Administració pública valenciana a les persones joves, mitjançant la realització de pràctiques professionals en les seues dependències, en concret en les direccions generals amb competències en matèria de recursos econòmics i humans, i contribuir amb això a la seua formació complementària, adquisició de noves aptituds, especialització i al seu perfeccionament.

La realització d'aquestes activitats ofereix una oportunitat formativa afegida quan s'acaben els estudis cursats, facilita un valuós instrument per a complementar els coneixements teòrics adquirits en la seua formació curricular i enriquir-los mitjançant la col·laboració amb els professionals de l'Administració, dels quals poden aprendre no sols nous coneixements teòrics, sinó també la manera de dur-los a terme mitjançant la seua participació en les tasques que hi realitzen.

L'elaboració de la present ordre s'ajusta al que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament d'aquesta llei i en el títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; així com en el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, desplegat per l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques.



Aquesta norma està inclosa com una de les iniciatives reglamentàries a tramitar per aquesta Conselleria en el marc del pla normatiu de l'Administració de la Generalitat, aprovat per l'Acord del Consell de 17 de febrer de 2017.

Aquestes subvencions s'incardinen en el Pla estratègic de subvencions de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública per al període 2017-2019, aprovat per la Resolució de 13 de gener de 2017, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, i publicat en el DOGV núm. 7961, de 19 de gener de 2017.

En el procés d'elaboració d'aquesta ordre, i d'acord amb l'article 165 de la Llei 1/2015 de la Generalitat, s'han emés els preceptius informes de l'Advocacia de la Generalitat i la Intervenció Delegada de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, s'han realitzat els tràmits d'audiència pertinents i s'ha complit l'article 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell.



Les beques a concedir d'acord amb les bases reguladores d'aquesta ordre no estan subjectes a la política de competència de la Unió Europea en matèria d'ajudes públiques i, per tant, no necessiten notificació a la Comissió Europea, perquè no tenen els requisits de l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que, pel que fa a la qualitat de la persona beneficiària i de l'objecte de les beques, aquestes accions subvencionables no afecten la competència, ni els intercanvis comercials entre els estats membres, i tampoc afavoreixen determinades empreses o produccions.

Per tant, amb la percepció de les beques esmentades no hi ha cap avantatge econòmic, ni desenvolupament d'activitat econòmica en el mercat relacionat amb l'oferta de béns i serveis que permeten la possibilitat de falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre estats membres, als efectes assenyalats en el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar subvencions públiques.

Així mateix, la present ordre s'adequa als principis de bona regulació previstos en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per això, i en virtut de les facultats que em confereix l'article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell i de conformitat amb l'article 4 del Decret 37/2017, de 10 de març, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, d'acord el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.





ORDENE



TÍTOL ÚNIC

Disposicions generals



Article 1. Objecte de l'ordre

Constitueix l'objecte d'aquesta ordre aprovar les bases reguladores que regiran la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en les direccions generals de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública amb competències en matèria de recursos econòmics i/o humans (d'ara en avant la direcció general) i que versaran sobre les matèries de la seua competència. Les bases reguladores consten en l'annex I.



Article 2. Convocatòria i concessió de les beques

1. Les bases que s'aproven en aquesta ordre s'aplicaran per a les distintes convocatòries de beques que es publiquen de realització de pràctiques professionals de la direcció general.

2. La convocatòria de les beques es realitzarà per mitjà d'una resolució de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de sanitat (d'ara en avant la conselleria) que recollirà, almenys, els aspectes establits en l'article 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

3. Aquesta convocatòria es publicarà en la base de dades nacionals de subvencions (d'ara en avant BDNS), d'acord amb el procediment establit en l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com un extracte d'aquesta en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4. La concessió d'aquestes beques es realitzarà en règim de concurrència competitiva, d'acord amb les bases que s'aproven en aquesta ordre.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. No-incidència econòmica

L'aprovació d'aquestes bases no comporta, en si mateixa, obligacions econòmiques en els pressupostos de la Generalitat, sense perjuí de les possibles convocatòries que es puguen resoldre d'acord amb la consignació pressupostària que s'hi establisca.



Segona. Facultat d'exercici, desenvolupament i interpretació

S'autoritza la persona titular de la direcció general, perquè adopte les mesures necessàries per a l'aplicació d'aquesta ordre, i estarà facultada per a interpretar el contingut d'aquesta ordre als efectes del procés d'adjudicació de les beques que es convoquen i resoldre, vist l'expedient contradictori i amb plena subjecció al que disposa el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, i en l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desenvolupa el capítol II del decret esmentat, els dubtes i els conflictes que pogueren plantejar les persones beneficiàries de les beques en l'exercici de les seues funcions.





Tercera. Concessió

Es delega en la persona titular de la direcció general la competència per a dictar la resolució de concessió de la beca, de conformitat amb l'article 160.5 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat.

Així mateix, es delega en la persona titular de la direcció general la resolució de les incidències que es produïsquen amb anterioritat o posterioritat a la concessió, la resolució dels expedients de desistiment, de minoració i revocació.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o d'un rang inferior s'oposen al que estableix aquesta ordre.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 30 d'agost de 2017



La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública,

CARMEN MONTÓN GIMÉNEZ

ANNEX I

Bases reguladores de concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en les direccions generals amb competències en matèria de recursos econòmics i/o humans.



TÍTOL I

Beques i persones beneficiàries



Primera. Objecte de la subvenció

1. Les beques que es regulen en aquestes bases tenen com a objecte donar suport a la formació complementària, millora i especialització professional de les persones amb les titulacions oficials universitàries de llicenciatura, enginyeria o grau en:

– Dret.

– Administració i Direcció d'Empreses.

– Economia.

– Relacions Laborals.

– Recursos Humans.

– Farmàcia.

– Informàtica.

– Arquitectura, o bé, títol universitari oficial de grau més títol de màster universitari que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, els habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions d'arquitectura.

– Enginyeria industrial, o bé, títol universitari oficial de grau més títol de màster universitari que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, els habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions d'enginyeria industrial.

2. La convocatòria de subvenció determinarà el nombre de beques, la unitat administrativa de la direcció general on es desenvoluparà cada una d'aquestes i la titulació expressa que es requerisca respecte a cada una de les beques que es convoquen.



Segona. Persones beneficiàries

1. Podran sol·licitar les beques objecte de regulació en aquestes bases les persones que tinguen els requisits següents en acabar el termini de presentació de les sol·licituds que determine la corresponent convocatòria:

a) Tindre la nacionalitat espanyola o ser nacional d'un estat membre de la Unió Europea. Els que aspiren a aquestes i no posseïsquen la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar coneixements suficients en alguna de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana, aspecte que es verificarà, si és el cas, durant el procés de selecció.

b) No ser major de 35 anys.

c) Estar en possessió de qualsevol de les titulacions exigides en la corresponent convocatòria i, si és el cas, dels requisits específics que s'exigisquen, sense que hagen transcorregut més de 5 anys des de l'acabament dels estudis requerits.

d) No haver sigut persona beneficiària de beques de pràctiques professionals atorgades per la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos.

e) No estar sotmés en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la qual cosa s'acreditarà mitjançant la declaració responsable inclosa en el model de sol·licitud que estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat.

2. No podran optar a les beques que ordenen aquestes bases aquells que en el moment de publicar-se la convocatòria estiguen gaudint d'una altra beca de pràctiques professionals en la Generalitat, excepte quan resten menys de 2 mesos per a l'acabament o tractant-se de sol·licitants que en el moment de concórrer a la convocatòria estiguen gaudint d'una beca per a la realització de pràctiques professionals en la direcció general obtinguda en una convocatòria anterior.





TÍTOL II

Criteris objectius d'atorgament de les beques



Tercera. Barem per a la valoració dels mèrits personals

1. El barem per a l'atorgament de les beques que es convoquen serà el que es detalla a continuació amb la ponderació que s'estableix en cada apartat. Es fixa el màxim de puntuació que es pot obtindre en 27 punts:

a) Expedient acadèmic: el màxim de puntuació que es podrà obtindre en aquest apartat serà de 13 punts. S'inclouen els aspectes de valoració següents:

a.1) La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincidirà amb la nota mitjana ponderada, i donarà lloc a una valoració entre 5 i 10 punts.

Quan la ponderació s'haja realitzat amb un sistema de puntuació de 0 a 4, s'aplicarà el que estableixen els apartats 4 i 5 de l'article 13 del Reial decret 1267/1994, de 10 de juny, pel qual es modifica el Reial decret 1497/1987, de 27 de novembre, pel qual s'estableixen les directrius generals comunes dels plans d'estudis dels títols universitaris de caràcter oficial.

a.2) Altres títols acadèmics oficials que no constituïsquen un requisit per a la concessió de les beques convocades es valoraran amb un màxim de 3 punts, atenent l'escala següent:

– Doctor: 2 punts.

– Altres titulacions universitàries de grau: 1 punt.

b) Coneixements de valencià: la valoració màxima que es podrà obtindre en aquest apartat serà d'1 punt. Només es valoraran els certificats expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, d'acord amb l'escala següent, segons la normativa vigent en matèria de certificats oficials administratius de coneixements de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, i es puntuarà exclusivament el nivell més alt acreditat:

– Oral (nivell A2 de coneixements de valencià): 0,25 punts.

– Elemental (nivell B1 de coneixements de valencià): 0,50 punts.

– Mitjà (nivell C1 de coneixements de valencià): 0,75 punts.

– Superior (nivell C2 de coneixements de valencià): 1 punt.

c) Coneixements d'idiomes de la Unió Europea: la valoració màxima que es podrà obtindre en aquest apartat serà d'1 punt.

Es valorarà cada nivell superat, d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, A1, A2, B1, B2, C1, C2 amb 0,20 punts.

Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat. En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite mitjançant un títol universitari i el dit títol haja sigut puntuat en el subapartat a.2) d'aquest barem, no es podrà computar també dins d'aquest apartat c.



En cap cas es valoraran en aquest apartat c els coneixements de valencià ni els cursos a què fa referència l'apartat d d'aquest barem.



d) Coneixements addicionals: la valoració màxima que es podrà obtindre en aquest apartat serà de 6 punts. S'inclouen els aspectes de valoració següents:

d.1) L'experiència professional relacionada directament amb l'objecte de les beques que es convoquen, es valorarà amb un màxim de 2 punts, a raó de 0,10 punts per cada mes complet treballat.

d.2) Els cursos de formació relacionats amb l'objecte de les beques que es convoquen, es valorarà amb un màxim de 4 punts. Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament de duració igual o superior a 100 hores, que hagen sigut cursats o impartits per la persona interessada realitzats després de la finalització de la titulació per la qual s'accedeix a la convocatòria (apartat a.1 del present barem), d'acord amb l'escala següent:

– De 200 o més hores: 3,00 punts.

– De 100 o més hores: 2,00 punts.

Els centres de formació que impartisquen cursos han de ser organismes oficials o centres reconeguts.

En el supòsit d'haver cursat o impartit diverses edicions d'un mateix curs, aquest es valorarà per una sola vegada.

En cap cas es valoraran en aquest subapartat els cursos a què fan referència els anteriors apartats b) i c) d'aquest barem.

e) Entrevista.

Seran convocats a una entrevista en què es valorarà l'adequació del perfil personal i professional a les activitats a desenvolupar aquells que amb una valoració mínima de 7 punts en la suma dels quatre primers apartats d'aquest barem de mèrits, hagen obtingut les 15 millors puntuacions.

L'entrevista podrà ser valorada amb un màxim de 6 punts i el resultat se sumarà a la puntuació obtinguda per cada aspirant en els apartats anteriors d'aquest barem, a fi d'obtindre, com a resultat, la puntuació final del procés de selecció.

L'anunci de la realització de l'entrevista o prova serà publicat en el portal d'internet de la Conselleria amb una antelació mínima de 48 hores.

2. El resultat de les sumes parcials de cada un dels apartats anteriors d'aquest barem donarà la puntuació final del procés de selecció.



3. En cas d'empat es resoldrà, per aquest ordre, a favor de les persones que en el moment de presentació de les sol·licituds hagen acreditat: el reconeixement per l'òrgan competent de tindre el certificat de discapacitat igual o superior al 33 %, ser víctima de violència de gènere o ser víctima d'accions terroristes.

La resta de supòsits d'empat es resoldran a favor dels que presenten millor expedient acadèmic. Si persisteix l'empat, es resoldrà a favor de qui tinga millor puntuació en la resta dels apartats del currículum, i se seguirà el mateix ordre que es recull en el barem de referència. Si es manté l'empat entre les persones candidates citades a l'entrevista, es resoldrà a favor de l'aspirant amb millor puntuació obtinguda en aquest apartat.

4. Les persones sol·licitants que, després d'haver sigut citades a l'entrevista, hagen sigut avaluades per aquest concepte i no hagen resultat adjudicatàries de les beques, estaran incloses, per ordre decreixent de puntuació final, en la borsa de reserva.





TÍTOL III

Procediment



CAPÍTOL I

Iniciació del procediment



Quarta. Iniciació

L'inici i tramitació del procediment de selecció s'ajustarà al que establixen les presents bases, en la resolució de convocatòria, en el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, en l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desplega el capítol II de les beques de pràctiques professionals del Decret 132/2009 i, amb caràcter general, en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Cinquena. Sol·licitud

1. Les persones aspirants a obtindre una beca presentaran exclusivament per via electrònica la sol·licitud i el currículum de forma completa, segons els models normalitzats que estan accessibles en la seu electrònica de la Generalitat, en el termini que assenyale la corresponent convocatòria, sense perjuí de la normativa establida amb caràcter general sobre la presentació de sol·licituds davant de les administracions públiques.

2. El formulari de sol·licitud incorpora:

a) Una declaració responsable mitjançant la qual la persona sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades recollides en la sol·licitud i en el currículum que adjunta són verídiques i que està en possessió de la documentació que així ho acredita, i quedarà a la disposició de la Generalitat per a la comprovació, el control i la inspecció que s'estimen oportuns.

Segons el que disposa l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevulla dada o informació que s'incorpore a una declaració responsable o a una comunicació, o la no presentació davant de l'Administració competent de la declaració responsable, la documentació que siga, si és el cas, requerida per a acreditar el compliment d'allò que s'ha declarat, o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar l'exercici del dret o activitat afectada des del moment que es tinga constància d'aquests fets, sense perjuí de les responsabilitats penals, civils o administratives a què haguera lloc.

b) Una autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



No obstant això, la persona sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment d'aquesta autorització, i en aquests supòsits haurà de presentar els certificats que acrediten el compliment d'aquestes obligacions.

3. Així mateix, el formulari de sol·licitud conté una indicació que les dades de caràcter personal contingudes en aquest podran ser incloses en un fitxer per al seu tractament per la persona titular responsable d'aquest, fent ús de les funcions pròpies que tinga atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències. Al seu torn, s'informa les persones interessades de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això de conformitat amb el que disposa l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 15 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

4. Per a poder realitzar la presentació electrònicament, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica, per mitjà del certificat reconegut per a la ciutadania emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica o del DNI electrònic.

5. Hi ha un correu d'assistència tècnica destinat a resoldre qualsevol problema tècnic relacionat amb la presentació electrònica de la sol·licitud esmentada. Cada convocatòria indicarà el mateix correu.

6. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic es podrà acreditar mitjançant el rebut expedit per aquest de manera automàtica. Als efectes del còmput de terminis, serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit pel registre electrònic.

La recepció en dia inhàbil en la unitat corresponent s'entén efectuada el primer dia hàbil següent. Es consideren inhàbils els que tinguen la condició de festes oficials a la Comunitat Valenciana.

7. Només s'admetrà una única sol·licitud per aspirant, amb independència que una mateixa persona sol·licitant puga tindre una o més d'una de les titulacions previstes en les bases i que es determinen en la convocatòria.

En el cas que una mateixa persona, dins del termini establit que determine la convocatòria, presente més d'una sol·licitud, s'entendrà que l'última presentada reemplaça l'anterior o les anteriors sol·licituds.





Sisena. Documentació acreditativa dels mèrits

1. A fi de reduir càrregues administratives, a la sol·licitud i al currículum no s'adjuntarà cap documentació.

2. Només aquells que s'hagen seleccionat per a la fase d'entrevista, hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum en el moment en què acudisquen a la realització d'aquesta, mitjançant l'aportació dels corresponents originals o còpies compulsades dels títols o certificats, segons siga el cas.

Si la documentació presentada no disposara dels requisits indicats en les bases i en la convocatòria o no foren aportats alguns dels documents exigits, se'l requerirà perquè, en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils, esmene o adjunte els documents preceptius, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i amb l'article 15.5 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, amb indicació que, si així no ho fera, se'l considerarà que desisteix de la seua sol·licitud amb la resolució prèvia dictada a aquest efecte.

3. Els mèrits que no estiguen suficientment acreditats no seran tinguts en compte a l'efecte de valoració. El compliment temporal dels mèrits s'entendrà referit a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

4. Si en qualsevol moment del procés la comissió avaluadora corresponent s'assabenta que alguna de les persones sol·licitants no posseeix la totalitat dels requisits exigits, haurà de requerir-li l'acreditació d'aquests requisits. En el cas que no foren acreditats en el termini que s'establisca en el requeriment efectuat, quedarà exclosa del procés, amb la indicació prèvia de les inexactituds o falsedats formulades per la persona sol·licitant.



CAPÍTOL II

Ordenació i instrucció del procediment



Setena. Ordenació

1. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la direcció general, que acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar resolució.

2. En qualsevol moment al llarg del procediment l'òrgan instructor podrà sol·licitar als òrgans, administracions i entitats competents la transmissió telemàtica d'aquelles dades que siguen necessàries per a la correcta instrucció del procediment, i es permetrà la comprovació dels fets sobre els quals haja de pronunciar-se la resolució. Les transmissions de dades tindran la naturalesa jurídica de certificats quan siguen firmats electrònicament pel titular de l'òrgan responsable de les dades transmeses i conste expressament aquesta naturalesa.

3. Les comunicacions i notificacions al llarg de tot el procediment seran electròniques, sense perjuí del dret de les persones sol·licitants de l'elecció de la via o canal pel qual vulguen comunicar-se amb l'Administració.



Huitena. Comissió avaluadora

1. Les sol·licituds presentades seran valorades per una comissió avaluadora, que elevarà proposta motivada de resolució a la persona titular de la direcció general encarregada de la instrucció del procediment.

2. La composició exacta de la comissió o comissions avaluadores per a les beques que es convoquen es determinarà en la seua corresponent convocatòria, i estaran integrades cada una d'aquestes, per:

– La persona titular de la subdirecció general en què s'integrarà la persona beneficiària de la beca, que la presidirà. En els supòsits de vacant, absència o malaltia, així com en els casos en què haja sigut declarada la seua abstenció o recusació, serà suplida per la persona titular d'un servei de la subdirecció general esmentada per l'ordre en què apareguen citats en el Reglament orgànic i funcional de la conselleria amb competències en matèria de sanitat.

– Quatre persones funcionàries públiques dependents de la subdirecció general mencionada designades per qui ostente la titularitat de la direcció general encarregada de l'ordenació i instrucció del procediment, una de les quals realitzarà les funcions de secretària de la comissió.

Es promourà en aquesta comissió, com estableix la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes, en la mesura que siga possible, el respecte del principi de participació equilibrada de dones i homes.

3. La comissió se sotmetrà, pel que fa al seu règim de funcionament, a allò que s'ha disposat per als òrgans col·legiats en els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i en l'article 18 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.

4. La comissió adoptarà els acords per majoria simple, s'alçarà acta de les sessions que realitze i dels acords que adopte.

5. Conclòs el procés de selecció, la comissió avaluadora elevarà la proposta, en la forma i el termini adequats per a la resolució, a la persona titular de la direcció general.



Novena. Procés de selecció i proposta de resolució

1. La relació d'aspirants s'ordenarà, en primer lloc, per la comissió avaluadora, d'acord amb la puntuació obtinguda en l'autobaremació, una vegada revisada i adequada als mèrits requerits en aquestes bases.



2. Aquesta relació o llista provisional es publicarà durant 10 dies a la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, ordenat segons la puntuació obtinguda per totes les persones aspirants, a fi que es puguen efectuar les al·legacions oportunes. Transcorregut el termini i vistes les al·legacions, es publicarà per idèntic mitjà la llista prèvia a l'entrevista.

Així mateix, s'inclourà una relació de les persones aspirants les sol·licituds de les quals han sigut desestimades, i s'indicaran les causes que han motivat la denegació.

3. Les persones candidates que obtinguen les 15 millors puntuacions seran convocades per a la realització d'una entrevista, en la qual es valorarà l'adequació del seu perfil personal i professional a les activitats a desenvolupar. La falta d'assistència a l'entrevista esmentada serà causa d'exclusió del procés selectiu.

4. Realitzada l'entrevista i conclosa la selecció, la comissió avaluadora, durant un termini de 10 dies, publicarà la llista amb les persones que resulten beneficiàries de les beques, i es podran formular les al·legacions que estimen oportunes. Transcorregut el termini i vistes les al·legacions, es publicarà la llista definitiva del procés de selecció.

5. En el termini de 10 dies, la comissió avaluadora elaborarà una proposta de resolució que elevarà a la persona titular de la direcció general, que contindrà la relació de les persones beneficiàries de les beques i una borsa de reserva que estarà constituïda per aquelles persones que després d'haver sigut citades a l'entrevista, hagen sigut avaluades per aquest concepte i no hagen resultat adjudicatàries de les beques, prioritzada per ordre de puntuació per a cobrir les vacants que pogueren produir-se durant el període de vigència d'aquestes.

6. Les publicacions de relacions i llistes s'efectuaran en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, així com en la pàgina web de la Conselleria.





CAPÍTOL III

Finalització del procediment



Desena. Concessió

1. La persona titular de la direcció general instructora del procediment, a proposta de la comissió avaluadora, podrà declarar deserta, totalment o parcialment, la concessió de les beques convocades quan cap dels candidats o les candidates obtinga un mínim de 8 punts en la suma dels cinc apartats del barem de mèrits, o quan només l'obtinga un nombre de persones inferior al total de beques convocades.

2. El termini màxim per a dictar i publicar la resolució serà de sis mesos comptadors des de la data de publicació de la convocatòria, sense perjuí que puga ampliar-se en els termes que preveu l'article 23 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i publicat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.



Onzena. Fi de la via administrativa

Les resolucions de l'òrgan concedent posen fi a la via administrativa.



Dotzena. Notificació i publicitat

1. La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de les bases, convocatòria, programa i crèdit pressupostari a què s'imputen les beques atorgades, relació de les persones beneficiàries, quantitats concedides i finalitat d'aquestes. Tot això en virtut dels articles 18 i 20 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

2. La publicació de la resolució esmentada tindrà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que disposa l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i s'inserirà la informació corresponent a la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, així com en la pàgina web de la Conselleria.



3. La Conselleria remetrà a la BDNS les beques concedides i s'indicarà, segons cada cas, la convocatòria, el programa i el crèdit pressupostari a què s'imputen, el nom de les persones beneficiàries, la quantitat concedida i l'objecte o finalitat de la beca. També s'informarà, quan corresponga, sobre la distribució per anualitats, en cas de beques que afecten més d'un exercici pressupostari.





TÍTOL IV

Exercici de les beques i obligacions



Tretzena. Unitat de realització de les pràctiques

1. Les pràctiques professionals es realitzaran en la unitat de la direcció general per a la qual es convoquen les beques.

2. La direcció tècnica es realitzarà per la persona titular de la subdirecció general de què depenga funcionalment la persona becada, o persona titular d'un servei en qui delegue.



Catorzena. Duració de les beques

1. El període de duració de la beca començarà el dia que s'indique en la resolució de concessió i tindrà una duració fins a 12 mesos, comptadors des del dia indicat en aquesta. Amb la finalitat de maximitzar el període de formació de les persones beneficiàries, en el cas que l'inici de les beques siga posterior a la data indicada en la resolució de convocatòria, podran reajustar-se els imports previstos en els pressupostos corresponents, sempre que hi haja crèdit adequat i suficient.



2. Sense perjuí del que preveu el paràgraf anterior, la duració de la beca podrà prorrogar-se, mitjançant una resolució expressa, per un període fins a 12 mesos addicionals, sempre que hi haja crèdit adequat i suficient en els pressupostos de la Generalitat per als exercicis a què afecte la pròrroga i que l'exercici de l'activitat que s'estiga efectuant així ho requerisca o aconselle.

A aquests efectes, la quantia de cada beca, en la seua corresponent pròrroga, podrà ser actualitzada amb els límits que assenyale la llei de pressupostos de la Generalitat, sense perjuí del que dispose la resolució que la conselleria competent en matèria d'hisenda dicte per a cada any a què afecte la pròrroga, en virtut del que establixen els apartats 1 i 3 de l'article 17 i en la disposició final segona del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.



3. En els supòsits en què per raó de part, adopció o acolliment, o ingrés hospitalari, s'interrompa el període de duració establit, es procedirà d'acord amb el que disposa l'article 24 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel que es regula la concessió de beques.





Quinzena. Obligacions i drets de les persones beneficiàries



1. Les persones beneficiàries de les beques hauran de:

a) Incorporar-se a la unitat administrativa de la direcció general, en el termini que s'indique en la resolució de concessió.

b) Realitzar l'activitat que ha motivat la concessió de la beca durant tot el període de gaudi d'aquesta, d'acord amb les directrius que ordene qui exercisca la direcció tècnica de cada una de les persones beneficiàries de les beques.

c) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de les beques, de conformitat amb el que establix l'article 14.1.e de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i complir les altres obligacions que s'estableixen en aqueix article 14, així com les que es deriven del conjunt de les bases d'aquesta ordre.

d) Guardar el degut secret i confidencialitat dels assumptes en què intervinga.

e) Aportar en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació de la resolució de concessió, degudament omplit i subscrit per la persona beneficiària, l'imprés de domiciliació bancària, en què constarà el número de compte on es rebran les transferències mensuals, i que està disponible en el portal institucional de la Generalitat en internet.



2. L'obtenció d'una beca en el marc d'aquesta ordre és incompatible amb l'exercici de les activitats pròpies de qualsevol altra beca o ajuda, així com amb la realització de qualsevol activitat laboral remunerada que supose concurrència amb l'objecte i la dedicació de la beca obtinguda, o que impedisca el compliment de les obligacions derivades del normal desenvolupament d'aquesta.

3. La condició de persona beneficiària d'una beca no genera relació laboral ni cap administrativa amb la Generalitat, i les quantitats abonades en cap cas tindran el caràcter de salari o retribució, sinó d'ajuda econòmica per a les despeses que la beca comporta.

Durant el període de vigència de les beques i a fi que les quanties de les ajudes concedides no estiguen indirectament minvades, es podran abonar ajudes complementàries per a compensar les despeses derivades de l'assistència a cursos, seminaris, esdeveniments o altres activitats que, a consideració de la persona tutora responsable de la formació, s'entenguen necessaris o convenients en funció dels propòsits de les pròpies beques. En aquests casos, per a rescabalar les despeses esmentades, es prendrà com a referència els imports previstos sobre indemnitzacions en la normativa de la Generalitat.

Quan la persona beneficiària d'alguna de les beques concedides siga empleada de la Generalitat, quedarà en la situació administrativa que procedisca, d'acord amb la normativa corresponent en matèria de funció pública.

4. Durant el període de gaudi de les beques, s'hauran d'exercir les pràctiques amb un horari màxim de 30 hores setmanals, que es distribuiran de la manera en què s'organitze per part de la direcció tècnica.



5. A la finalització del període de duració de les beques, i en el termini màxim de 30 dies, hauran d'entregar una memòria sobre les activitats realitzades i els coneixements adquirits.

6. En acceptar les bases d'aquesta convocatòria, les persones beneficiàries de les beques que puguen concedir-se cedeixen, gratuïtament i de manera indefinida, els resultats que s'obtinguen com a conseqüència del desenvolupament de les activitats exercides en virtut d'aquestes beques, així com la memòria final que presenten, i la Conselleria es reservarà el dret a publicar-les i utilitzar-les.

7. La persona que exercisca la direcció tècnica podrà proposar que es deixen sense efecte beques concedides, amb audiència prèvia de les persones interessades, en el cas d'incompliment de les seues obligacions, en particular, quan no es realitze l'activitat que va motivar la concessió de les beques o deixen de tindre els requisits necessaris per a ser persones beneficiàries, o quan s'incompliren, sense causa que ho justifique, la resta de condicions establides en aquesta ordre.



Setzena. Obligacions del concedent

1. En relació amb les persones beneficiàries de les beques, la Conselleria s'obliga a:

a) Proporcionar el suport necessari, així com facilitar la utilització dels mitjans, instruments i equips que siguen necessaris per al normal desenvolupament de la seua activitat.

b) Designar un tutor o tutora per a la coordinació, orientació i direcció tècnica de l'activitat que exerciran.

La persona que exercisca la tutoria assignarà les funcions a realitzar durant les pràctiques professionals, realitzarà el seu seguiment i prestarà el suport necessari, resoldrà els dubtes que puguen sorgir, autoritzarà i supervisarà les absències i períodes de descans i avaluarà l'aprofitament obtingut per les persones beneficiàries.

c) Vetlar pel desenvolupament adequat del programa de formació.

2. Finalitzat el període de gaudi de les beques i amb l'informe favorable del tutor o tutora, s'expedirà per la persona titular de la direcció general, si és el cas, un certificat d'aptitud i aprofitament a favor de cada persona beneficiària de les beques.



Dessetena. Borsa de reserva

1. Es constituirà una borsa de reserva prioritzada per ordre decreixent de puntuació.

2. Tindran dret a estar incloses en la borsa de reserva les persones aspirants que, després d'haver concorregut a l'entrevista inclosa en el procés selectiu, hagen sigut avaluades per aquest concepte i no hagen resultat adjudicatàries de les beques.

3. En el cas que es produïsquen vacants durant el període de gaudi de les beques, a causa de renúncies, abandonaments, incompliments d'obligacions o qualsevol altra incidència, es podrà concedir una nova beca, per la resta del període màxim de gaudi d'aquesta, entre les persones integrants de la borsa regulada en aquesta base. En aquest cas la concessió s'efectuarà segons l'ordre prioritzat de la borsa. Si la vacant es produïra una vegada transcorreguda la meitat del període de duració de la beca, aquesta es podrà declarar deserta.

4. La condició d'integrant de la borsa de reserva no generarà, en cap moment, cap relació laboral amb la Generalitat, ni compromís d'accedir a la condició de persona beneficiària de la beca.



Dihuitena. Protecció de dades

Les dades personals de totes les persones interessades, recollides durant el transcurs del procediment derivat de la convocatòria, seran incloses en un fitxer automatitzat, en els termes i condicions que es recolliran en la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, així com en el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el reglament de desplegament de la llei orgànica esmentada, i en l'Ordre 3/2011, de 8 de novembre, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública (DOGV 6654, 18.11.2011), per la qual es crea un fitxer de dades de caràcter professional denominat Beques de Pràctiques Professionals.





TÍTOL V

Quantia, pagament i justificació de les beques



Denovena. Quantia de les beques

1. La dotació econòmica de cada una de les beques serà l'establida en la convocatòria, i es tindrà en compte la resolució a què fa referència l'article 17.1 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques que estiga vigent en el període esmentat.

Sobre l'import haurà de practicar-se la retenció corresponent, a compte de l'Impost Sobre la Renda de les Persones Físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, i les altres que, si és el cas, pogueren correspondre.

Així mateix, de conformitat amb el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el Règim General de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació, en desplegament del que preveu la disposició addicional tercera de la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del Sistema de Seguretat Social, es procedirà al finançament de la quota d'empresa de la Seguretat Social de les persones adjudicatàries a càrrec de l'aplicació pressupostària corresponent que s'establisca en la convocatòria, pels imports que s'establisquen en la normativa vigent en la matèria.

2. L'import màxim destinat a finançar les beques es determinarà en la corresponent resolució de convocatòria, a càrrec de l'aplicació pressupostària dels pressupostos de la Generalitat que s'hi determine.





Vintena. Pagament i justificació

1. L'import de cada beca s'abonarà a les persones beneficiàries d'aquestes per mensualitats vençudes, amb l'expedició prèvia, per la persona titular de la subdirecció general de què depenga funcionalment la persona becada, d'un certificat que acredite un satisfactori nivell de dedicació i aprofitament.

En cas d'absència o malaltia de la persona titular de la subdirecció general o estar vacant el lloc, el certificat a què fa referència el paràgraf anterior correspondrà a qui ostente la titularitat de la direcció general.



2. En el cas que, concedida la beca, algun període de desenvolupament de les pràctiques no es realitze durant un mes complet i implique un meritació econòmica a favor de la persona beneficiària inferior al corresponent a un mes natural, la prestació econòmica serà proporcional al període esmentat. En aquests supòsits es garantirà, en tot cas, el dret de la persona interessada a l'audiència.

3. L'entrega de la memòria i l'informe favorable posterior per part de la direcció tècnica, a què al·ludeix la base que regula les obligacions i els drets de les persones beneficiàries, seran condicions indispensables per a l'emissió del certificat d'aptitud i aprofitament a favor de cada persona beneficiària de les beques.



Vint-i-unena. Renúncia

La renúncia a les beques suposarà la pèrdua de tots els drets inherents a aquestes i, per tant, el seu import deixarà de percebre's a partir d'aqueix moment.

Vint-i-dosena. Rescissió

La concurrència d'alguna de les causes previstes en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, donarà lloc a la rescissió de la beca concedida, amb pèrdua total o parcial, del dret al cobrament d'aquesta.



Vint-i-tresena. Reintegrament

En els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com en els casos que s'enumeren a continuació, serà procedent el reintegrament de la quantitat percebuda i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la beca fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament:

a) Quan es destine la quantitat percebuda a altres fins diferents a l'objecte de la beca.

b) Quan s'incórrega en algun dels casos d'incompatibilitat amb la beca expressament previstos en aquestes bases.

En la tramitació del procediment de reintegrament es garantirà, en tot cas, el dret d'audiència a la persona interessada.





TÍTOL VI

Responsabilitat i règim sancionador



Vint-i-quatrena. Responsabilitat i règim sancionador

Les persones beneficiàries de les beques estaran sotmeses a les responsabilitats i règim sancionador regulat en el capítol IV, títol X, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, per la comissió de les infraccions administratives previstes en la normativa estatal bàsica.



També estaran sotmeses al que estableix la legislació de procediment administratiu comú i de procediment sancionador.

Mapa web