Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 22 de setembre de 2017, del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen per a l'exercici 2017 les subvencions destinades al programa d'ocupació amb suport en empreses del mercat ordinari de treball, regulades en l'Ordre 21/2016, de 20 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. [2017/8365]

(DOGV núm. 8137 de 28.09.2017) Ref. Base de dades 008459/2017






En el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 25 d'octubre de 2016, es va publicar l'Ordre 21/2016, de 20 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions destinades al programa d'ocupació amb suport en empreses del mercat ordinari de treball, per a la convocatòria de les quals hi ha crèdit disponible en la línia S2240000 del subprograma 322.51, Foment d'ocupació, del pressupost del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (d'ara en avant SERVEF) per a 2017.

En virtut del que s'exposa i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions resolc:



Primer. Convocatòria

1. Convocar per a l'exercici 2017 les subvencions destinades a finançar el programa d'ocupació amb suport en empreses del mercat ordinari de treball, regulades en l'Ordre 21/2016, de 20 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions destinades al programa d'ocupació amb suport en empreses del mercat ordinari de treball.

2. Aquesta convocatòria es finança amb càrrec al capítol 4, codi de línia S2240000 del subprograma 322.51, Foment d'ocupació, per un import global màxim de 500.000 euros, fons procedents del Servei Públic d'Ocupació Estatal.



Segon. Objecte i àmbit

Aquesta convocatòria té per objecte la concessió de subvencions destinades a fomentar els projectes d'ocupació amb suport en empreses del mercat ordinari de treball en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.



Tercer. Beneficiaris i condicions

1. Podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions:

a) Les corporacions locals de la Comunitat Valenciana o les entitats subjectes a dret públic dependents o vinculades a aquestes que van exercir competències en matèria d'ocupació.

b) Les entitats sense ànim de lucre amb àmbit d'actuació a la Comunitat Valenciana, en els estatuts de la qual figure expressament el desenvolupament de programes d'ocupació amb suport dirigits a la inserció laboral de les persones amb diversitat funcional.

2. En tot cas, les entitats a què fa referència l'apartat 1 hauran d'acreditar una experiència de com a mínim dos anys en el desenvolupament de projectes d'ocupació amb suport dirigits a persones amb diversitat funcional en empreses del mercat ordinari de treball.

3. No podran obtindre la condició de beneficiari:

a) Les persones o entitats en què concórrega alguna de les prohibicions establides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; a aquest efecte, les entitats han de presentar la corresponent declaració responsable.

b) Les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les societats civils, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, inclús no tenint personalitat jurídica, poguera realitzar les actuacions subvencionables.



Quart. Quantia màxima de la subvenció

1. De conformitat amb allò que disposa l'article 6.1 de l'Ordre 21/2016, de 20 d'octubre, l'import de la subvenció no pot superar els 62.000 euros.

2. L'import de la subvenció s'ha de calcular en funció del període en què s'efectue el suport, a comptar de l'inici de l'exercici del lloc de treball per la persona atesa:

a) Durant els 6 primers mesos: 500 euros mensuals per persona atesa.

b) Entre els mesos 7 a 12: 400 euros mensuals per persona atesa.



c) Entre els mesos 13 a 18: 200 euros mensuals per persona atesa.



d) Entre els mesos 19 a 24: 75 euros mensuals per persona atesa.





Cinqué. Període subvencionable

En aplicació de l'article 11 de la Llei 3/2000, de 17 d'abril, de creació del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, pel qual es permet que tant l'activitat subvencionada com les despeses que els siga inherent podran estendre's durant l'exercici següent a aquell en què s'atorgue l'ajuda, sempre que l'activitat s'haguera iniciat l'any de concessió, resulten subvencionables les actuacions efectuades entre la data de presentació de la sol·licitud i el 30 de setembre de 2018.



Sisé. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. Les sol·licituds s'han de formalitzar en impresos normalitzats que s'han de presentar en la corresponent Direcció Territorial del SERVEF, sense perjudici de poder presentar-les en la resta de llocs previstos en la normativa de procediment administratiu comú. Així mateix pot realitzar-se la presentació telemàtica de les sol·licituds a través de la web del SERVEF (www.servef.gva.es), en l'enllaç Sol·licitud telemàtica, que hi ha associat a cada ajuda publicada; per a això el sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), ambdós admesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es).

2. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Cada entitat només pot presentar una sol·licitud per província.



Seté. Documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud.

1. Les sol·licituds han d'aportar-se conjuntament amb la documentació següent:

a) Estatuts de l'entitat sol·licitant, si és el cas.

b) Identificació i, si és el cas, acreditació del representant de l'entitat sol·licitant.

c) Declaració de minimis, en model normalitzat.

d) Contractes, convenis, resolucions de concessió de subvencions i qualsevol altra documentació acreditativa de l'experiència de l'entitat en l'execució de programes d'ocupació amb suport a persones amb diversitat funcional en empreses del mercat ordinari de treball.

e) Declaració responsable del representant de l'entitat beneficiària de què aquesta no incorre en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari arreplegades en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, segons model normalitzat.

f) Dos exemplars de les dades de domiciliació bancària, en model normalitzat.

g) Memòria del projecte, en model normalitzat.

h) Titulació acadèmica i contractes de treball acreditatius de l'experiència en projectes d'ocupació amb suport dels preparadors laborals.



i) Relació de mèrits aportats.

j) Dades per a la notificació electrònica.

2. La presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització del sol·licitant perquè el SERVEF obtinga directament l'acreditació de les les dades d'identitat del representant legal, i també del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. No obstant això, el sol·licitant pot denegar o revocar aquest consentiment efectuant una comunicació escrita al SERVEF en aquest sentit. En aquest supòsit, ha de presentar-se la documentació identificativa del representant, i també els certificats originals positius de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, de la conselleria competent en matèria d'hisenda i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, expressius d'estar al corrent en el compliment de les obligacions fiscals i amb la Seguretat Social

3. La sol·licitud i els models normalitzats per a la tramitació d'aquestes subvencions es localitzen en l'adreça d'internet www.servef.es.



Huité. Instrucció i procediment de concessió

1. La concessió d'aquestes subvencions s'ha de tramitar en règim de concurrència competitiva, per a la qual cosa es tindran en compte els criteris de valoració establits en el punt nové.

2. L'import proposat per l'òrgan col·legiat no pot ser superior a l'import sol·licitat ni a l'indicat en el punt quart.

3. La instrucció correspon als serveis territorials del SERVEF competents en matèria d'ocupació.

4. L'òrgan instructor pot demanar dels interessats l'aportació addicional de quants documents i dades aclaridores estime necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.

5. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor ha d'emetre un informe on es faça constar que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

6. En la subdirecció general competent en matèria d'ocupació es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular d'aquesta subdirecció o persona que designe per a la seua substitució, que l'ha de presidir; dos vocals, i un secretari, amb veu, però sense vot. Els vocals i el secretari, els designa la persona titular de la direcció general competent en matèria d'ocupació. L'òrgan col·legiat ha d'emetre un informe on es concrete el resultat de l'avaluació efectuada.

7. Les propostes de concessió s'han de formular a l'òrgan concedent per l'òrgan col·legiat a través de l'òrgan instructor.



Nové. Criteris de valoració

L'òrgan col·legiat establit en el punt anterior ha d'aplicar els següents criteris de valoració de les sol·licituds:

a) Projecte de l'entitat sol·licitant: fins a 30 punts, on es poden assignar fins a 10 punts per l'anàlisi de l'adequació del lloc de treball; fins a 5 punts per la justificació de la intensitat del suport en funció del tipus i grau de discapacitat; fins a 10 punts pel contingut (metodologia, fases, actuacions, etc.), i fins a 5 punts per la seua adequació a la convocatòria.

b) Experiència acreditada de l'entitat en l'execució de programes d'ocupació amb suport a persones amb diversitat funcional: fins a 25 punts, a raó de 5 punts per cada projecte desenvolupat amb almenys 10 persones amb diversitat funcional; 1 punt per cada projecte desenvolupat amb menys de 10 persones amb diversitat funcional.

c) Dotació dels recursos materials que garantisquen el desenvolupament idoni dels projectes d'ocupació amb suport: fins a 10 punts.

d) Currículum professional del personal preparador laboral: fins a 30 punts, a raó d'1 punt per any d'experiència; 2 punts per cada 100 hores com a formador en matèria d'ocupació amb suport; 1 punt per cada 100 hores de formació rebuda en matèria d'ocupació amb suport.

e) Atenció a algun dels següents col·lectius: persones amb malaltia mental, dones i majors de 45 anys: fins a 20 punts, en proporció al nombre de destinataris finals del projecte.

f) Participació de l'entitat com a ponent en fòrums, seminaris o esdeveniments semblants relacionats amb l'ocupació amb suport: fins a 10 punts, a raó d'1 punt per ponència.



Deu. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la direcció general competent en matèria d'ocupació.

2. La resolució de concessió determina la quantia concedida i ha d'incorporar les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se el beneficiari.

3. El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en qualsevol dels registres del SERVEF. Després d'haver transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat una resolució expressa, la sol·licitud pot entendre's desestimada per silenci administratiu.

4. La resolució contindrà informació de l'import previst de l'ajuda en equivalent de subvenció bruta, i també del seu caràcter de minimis, i ha de fer referència expressa al títol i a la publicació del Reglament en el Diario Oficial de la Unión Europea.

5. La resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant del corresponent jutjat contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Onze. Mitjà de notificació

1. La notificació de les resolucions i actes de tràmit s'ha de practicar a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), per a la qual el sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física). Amb aquesta finalitat s'ha de remetre un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informe de la posada a disposició d'una notificació en l'esmentada seu electrònica. La falta de pràctica de l'avís no impedeix que la notificació siga considerada plenament vàlida.

2. Si per raons tècniques o de qualsevol altra índole la notificació electrònica no fóra possible, es practicaria mitjançant un correu certificat.



Dotze. Pagament anticipat

1. Una vegada concedida l'ajuda, podrà anticipar-se el pagament del 30 % de la subvenció concedida, amb la justificació prèvia de l'inici del projecte.

2. Per concórrer els supòsits establits en les lletres a i f de l'article 171.5 de la Llei 1/2015, el pagament anticipat no requerirà la constitució de garanties.

3. D'acord amb el que preveu l'article 19.5 de la Llei general de subvencions, els rendiments financers que es generen pels fons lliurats als beneficiaris no incrementaran l'import de la subvenció concedida, en raó a la seua escassa quantia i la dificultat de la seua aplicació a les activitats subvencionades i del seu seguiment i control.





Tretze. Requisits per als pagaments

1. El pagament de la subvenció, tant l'anticipat com el derivat de la comprovació del compte justificatiu, requerirà que el beneficiari es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social i no siga deutor per resolució de procedència de reintegrament. En el cas de corporacions locals, així mateix haurà de trobar-se al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals a la Sindicatura de Comptes.

2. Als efectes del que disposa l'apartat anterior, el beneficiari haurà d'aportar una declaració responsable relativa a l'article 34.5 de la Llei general de subvencions i acreditar el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, actualitzat a la data de les propostes de pagament, en els termes establits en el resolc seté; i l'òrgan gestor obtindrà de la Sindicatura de Comptes el certificat sobre el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals en el cas de les corporacions locals.

3. El pagament anticipat requerirà la presentació amb caràcter addicional de la següent documentació en relació amb les persones destinatàries finals:

a) Contractes de treball i la seua comunicació al Centre SERVEF d'Ocupació.

b) Autorització per a la consulta de la seua vida laboral.

c) Resolució d'incapacitat permanent total o absoluta, certificat del tipus i grau de discapacitat o diagnòstic del Centre Públic de Salut Mental.

d) Autorització de l'entitat ocupadora per a permetre l'accés al personal del SERVEF que realitze les funcions de comprovació i control de la subvenció concedida.

Catorze. Justificació d'inici del projecte

1. La documentació d'inici del projecte es justificarà en el termini d'un mes a partir de la data d'inici de la seua execució. En tot cas, els projectes hauran d'iniciar-se en 2017.

2. L'inici es justificarà davant de la Direcció Territorial del SERVEF mitjançant la presentació de la documentació següent:

a) Certificat d'inici en model normalitzat i la identificació del codi comptable corresponent a la subvenció sol·licitada.

b) Sol·licitud de bestreta, si és el cas, segons model normalitzat.

c) Documentació requerida per al pagament a què fa referència el resolc anterior, en el cas que se sol·licite bestreta.



Quinze. Justificació de la subvenció

1. En el termini de dos mesos des de la finalització del projecte subvencionat, els beneficiaris han de presentar, a la Direcció Territorial del SERVEF, el compte justificatiu de la subvenció concedida, que ha de contindre els documents següents:

a) Memòria d'actuacions realitzades.

b) Certificat de despesa final, on s'ha d'incloure la relació del personal que ha executat el projecte, amb el detall dels costos salarials i de Seguretat Social.

c) Si és el cas, justificant del reintegrament dels fons no utilitzats, on haurà de constar la identificació de l'entitat beneficiària i el número d'expedient.

d) Relació d'altres ingressos, recursos, fons propis o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada, amb indicació del concepte, l'import i la procedència i la acreditació de l'aplicació d'uns tals fons a l'activitat subvencionada.

e) Nòmines del personal que ha executat el projecte i els justificants del càrrec en compte o ordre de transferència.

f) TC2 i rebut de liquidació de cotitzacions i els justificants acreditatius del seu pagament.

g) Declaració de retencions i ingressos a compte de l'IRPF (model 111) corresponent al període subvencionat i els justificants acreditatius del seu pagament.

h) En el cas de contractació de personal específic per a l'execució del projecte: contractes de treball i la seua comunicació al Centre SERVEF d'Ocupació; alta en la Seguretat Social i informe de dades per a la cotització (Idc).

i) En el cas d'entitats privades, declaració en model normalitzat sobre el compliment de les obligacions de transparència.

j) La documentació requerida per al pagament establida en el punt tretzé, amb l'excepció de la relacionada en l'apartat 3 si s'haguera aportat amb anterioritat.

l) Informes i registre de visites i accions en relació amb cada persona treballadora a qui s'ha donat suport.

k) Titulació acadèmica i justificació d'experiència prèvia de com a mínim un any en activitats específiques d'ocupació amb suport de persones amb diversitat funcional en empreses del mercat ordinari de treball del personal tècnic que haja realitzat el programa.

l) La documentació establida en l'apartat 3 del punt tretzé, llevat que s'haguera presentat amb anterioritat.

m) Declaració sobre la destinació de l'ajuda, en model normalitzat.



2. Només s'han d'admetre les despeses fetes a partir de la data en què s'haja materialitzat la contractació dels treballadors amb diversitat funcional a què es dirigisca el suport, amb els límits establits en els punts quart i cinqué.

3. Als efectes de control, l'entitat beneficiària ha de conservar el resumen anual de retencions i ingressos a compte sobre rendiments del treball (model 190) i la declaració de retencions i ingressos a compte de l'IRPF (model 111) la presentació dels quals tinga lloc una vegada vençut el termini de justificació.



Setze. Liquidació de la subvenció

1. La liquidació final de la subvenció es produeix una vegada comprovat el compte justificatiu de la subvenció concedida.

2. Per a liquidar la subvenció es considera el període en què les persones treballadores amb diversitat funcional han romàs contractades i rebent suport durant el desenvolupament del projecte.



Dèsset. Resolució de pagament i incidències

La competència per a efectuar el reconeixement de les obligacions i la proposta de pagament de la subvenció concedida, i també per a resoldre sobre les incidències de qualsevol naturalesa que es produïsquen després de la concessió de les ajudes correspon per delegació a la persona titular de la Direcció Territorial del SERVEF.



Díhuit. Dret de la competència

1. Aquestes ajudes se sotmeten al règim de minimis, establit en el Reglament (UE) número 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, publicat en el Diario Oficial de la Unión Europea L352, de 24 de desembre de 2013. Per aquest motiu, no poden concedir-se a empreses dels sectors següents:



a) Pesca i aqüicultura, regulats pel Reglament (CE) número 104/2000 del Consell.

b) Producció primària dels productes agrícoles (que figuren en la llista de l'annex I del Tractat).

c) Les ajudes concedides a les empreses que operen en el sector de la transformació i comercialització de productes agrícoles, en els casos següents:

c.1. Quan l'import de l'ajuda es determine en funció del preu o de la quantitat de productes d'aquest tipus adquirits a productors primaris o comercialitzats per les empreses interessades.

c.2. Quan l'ajuda estiga supeditada que una part o la totalitat d'aquesta es repercutisca als productors primaris.

d) Activitats relacionades amb l'exportació a tercers països o estats membres, és a dir, les ajudes directament vinculades a les quantitats exportades, a l'establiment i l'explotació d'una xarxa de distribució o a altres despeses corrents vinculades a l'activitat exportadora.



e) Ajudes condicionades a la utilització de productes nacionals en compte d'importats.

2. L'aplicació d'aquest règim suposa que l'import total de les ajudes de minimis concedides a una única empresa –s'entén per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (UE) número 1407/2013, de la Comissió– no excedisca els 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Quan una única empresa realitze per compte d'altre operacions de transport de mercaderies per carretera, l'import total de les ajudes de minimis concedides no ha d'excedir els 100.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.

3. Les ajudes de minimis concedides d'acord amb el Reglament (UE) número 1407/2013, de la Comissió, poden acumular-se amb les ajudes de minimis concedides d'acord amb el Reglament (UE) número 360/2012, de la Comissió, fins al límit màxim establit en aquest últim reglament. Podran acumular-se amb ajudes de minimis concedides d'acord amb altres reglaments de minimis fins al límit màxim pertinent que s'estableix en l'apartat 2 de l'article 3 del Reglament (UE) número 1407/2013, de la Comissió.

4. Les ajudes de minimis no es poden acumular amb cap ajuda estatal en relació amb les mateixes despeses subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, si aquesta acumulació excedeix la intensitat d'ajuda o de l'import d'ajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptada per la Comissió. Les ajudes de minimis que no es concedisquen per a costos subvencionables específics, ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics poden acumular-se amb altres ajudes estatals concedides en virtut d'un reglament d'exempció per categories o d'una decisió adoptats per la Comissió.

5. A aquest efecte, en la convocatòria s'ha de requerir la presentació d'una declaració responsable sobre altres ajudes de minimis (subjectes a aquest o altres reglaments de minimis) concedides al beneficiari durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs. Així mateix cal la presentació d'una altra declaració responsable sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionables o ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament (UE) número 1407/2013, de la Comissió.



Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació, davant del corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o potestativament un recurs de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que els interessats puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



València, 22 de setembre de 2017.– El director general: Enric Nomdedéu i Biosca.

Mapa web