Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 6 d'octubre de 2017, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es convoquen ajudes en matèria d'industrialització per a associacions empresarials multisectorials d'àmbit comarcal de la Comunitat Valenciana. [2017/8870]

(DOGV núm. 8147 de 11.10.2017) Ref. Base de dades 008825/2017




La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix, en l'article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, per mitjà de convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

L'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre, de 2016, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball (DOGV 7906, 28.10.2016), va establir les bases reguladores per a la concessió de les subvencions en matèria d'industrialització.

De conformitat amb el que estableix l'article 3.5 de les dites bases reguladores, les convocatòries podran establir o prioritzar com a beneficiàries aquelles entitats, agrupacions, classes d'empreses, indústries i associacions pertanyents a sectors, àmbits d'especialització, comarques o municipis, que anualment s'hagen inclòs expressament en la Llei de pressupostos de la Generalitat.

Amb base en l'Acord del Consell, de 15 de setembre de 2017, pel qual s'autoritza una modificació pressupostària en l'annex de transferències i subvencions de capital del programa 722.20, Política industrial, de la Llei 14/2016, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat de 2017, que inclou una nova línia de subvenció en concurrència competitiva, denominada plans d'acció per al reforç del teixit associatiu industrial, els beneficiaris previstos de la qual són associacions empresarials multisectorials d'àmbit local i comarcal.

Per mitjà d'aquesta resolució, es convoquen per a l'exercici 2017, exclusivament les subvencions destinades a les associacions empresarials multisectorials d'àmbit comarcal de la Comunitat Valenciana, per a la realització d'actuacions de reforç del teixit associatiu per a la industrialització sostenible, a l'empara del capítol III del títol III de les bases reguladores, i en els termes i les condicions delimitats en aquesta convocatòria.

Aquesta convocatòria queda sotmesa a més, en allò que procedisca, a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu reglament, i a la normativa autonòmica establida en els articles 159 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Per això, i en virtut de les facultats que em confereix l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Govern Valencià, i l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte i àmbit de la convocatòria

L'objecte d'aquesta resolució és convocar per a l'exercici 2017, en règim de concurrència competitiva, subvencions per a plans d'acció per al reforç del teixit associatiu, desenvolupats per associacions multisectorials d'àmbit comarcal, que milloren la competitivitat i la sostenibilitat econòmica, social i mediambiental de les empreses industrials de la Comunitat Valenciana.



Segon. Finançament

1. Aquesta convocatòria es finançarà a càrrec del capítol VII dels pressupostos de la Generalitat per a l'any 2017, del programa pressupostari 11.02.03.722.20:



Codi línia Denominació línia Import

S 0322 Plans d'acció per al reforç del teixit associatiu industrial 490.000 €





Tercer. Beneficiàries

1. Podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes les associacions empresarials multisectorials d'àmbit comarcal, amb seu o domicili social a la Comunitat Valenciana, que acrediten almenys tres anys d'activitat com a associació empresarial.

2. Els centres tecnològics per si mateixos no podran obtindre la condició d'entitat beneficiària d'aquesta convocatòria, sense perjuí de poder participar com a entitat subcontractada.

3. No seran admeses les sol·licituds presentades per fundacions, agrupacions o qualsevol altres entitats sense ànim de lucre que no estiguen degudament constituïdes com a associacions empresarials comarcals, i inscrites en els registres corresponents.

4. No seran admeses les sol·licituds presentades per associacions empresarials que ja hagueren presentat una sol·licitud d'ajuda en l'exercici 2017 en la convocatòria de 7 d'abril de 2017, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, publicada en el DOGV 8019, d'11 d'abril, per la qual es van convocar ajudes en matèria d'industrialització per a associacions dels sectors del calçat, ceràmic, metal·lomecànic, tèxtil, joguet, marbre i moble i il·luminació de la Comunitat Valenciana.

5. No podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats sol·licitants en què concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38 /2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Quart. Obligacions de les beneficiàries

Les associacions beneficiàries d'aquestes ajudes hauran de complir totes les obligacions establides en els articles 4, 5.2, 8 i 14 de l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes en matèria d'industrialització.



Cinqué. Actuacions i projectes subvencionables

1. L'objectiu d'aquestes ajudes és reforçar el teixit associatiu de caràcter industrial de la Comunitat Valenciana, a través d'actuacions per a la industrialització que milloren la competitivitat i la sostenibilitat econòmica, social i mediambiental de les empreses industrials de la Comunitat Valenciana. Seran, per tant, subvencionables, qualsevol dels següents projectes, desenvolupats entre l'1 de gener de 2017 i la data de justificació de l'ajuda, que s'emmarquen en alguna de les actuacions subvencionables següents:

1.1. Actuacions de promoció per a incorporar noves empreses a l'agrupació.

1.2. Organització de programes de formació, trobades, seminaris i conferències destinats a fomentar la millora de la competitivitat i dels processos productius en la indústria.

1.3. Actuacions de foment de l'ecoinnovació i l'economia circular.



1.4. Participació agrupada en certàmens i activitats de promoció.



1.5. Actuacions que ajuden a la transformació al model d'indústria 4.0.

1.6. Actuacions que fomenten la competitivitat de les indústries per mitjà de millores en l'eficiència energètica.

2. Només podrà presentar-se una sol·licitud d'ajuda per associació. En cas de presentar-se més d'una sol·licitud d'ajuda només es tindrà en compte l'última presentada dins del termini establit en el resolc deu.





Sisé. Despeses subvencionables

1. Tindran la consideració de despeses subvencionables les que satisfacen el que estableix l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que hagen sigut efectivament pagades entre l'1 de gener de 2017 i la finalització del període de justificació, i s'enquadren en alguna de les categories:

a) Col·laboracions externes, serveis tècnics, serveis professionals i serveis d'informació i difusió que siguen necessaris per al desenvolupament del projecte. No s'admetran despeses de personal propi de les associacions. En els projectes de participació en certàmens s'acceptaran les despeses vinculades a l'organització i/o participació en el certamen o activitat de promoció exterior, excepte el lloguer de l'espai. Tampoc seran admissibles les despeses que hagen sigut subvencionades a través de les ajudes de suport a la promoció exterior de la Comunitat Valenciana per a l'exercici 2017, d'acord amb la convocatòria de 2 de maig de 2017, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball (DOGV 8032, 04.05.2017).

b) Despeses d'auditoria per a l'elaboració de l'informe de revisió del compte justificatiu de la subvenció per auditor o auditora externa inscrita en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes, fins a un import màxim de sis-cents euros, l'IVA exclòs, per sol·licitud.

2. Només seran subvencionables les despeses de les actuacions que beneficien empreses industrials amb centre productiu a la Comunitat Valenciana.

3. No seran subvencionables les despeses que s'hagen repercutit totalment o parcialment a les empreses beneficiades per l'actuació subvencionable.

4. Els costos associats als projectes subvencionats per aquesta convocatòria no podran rebre simultàniament ajudes públiques d'altres convocatòries procedents d'aquesta Administració o d'una altra.

5. Els costos, per a ser considerats finançables, hauran de tindre un nivell de desglossament suficient per a valorar la seua adequació a l'activitat a què s'associen. Els conceptes amb un desglossament deficient, podran no ser considerats finançables.

6. La justificació a l'auditor dels costos subvencionables es farà per mitjà de la presentació de les factures o documents comptables de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i l'acreditació del seu pagament. L'acreditació del pagament es realitzarà amb la documentació següent:

a) Transferència bancària: còpia del resguard de la transferència en què figure el número de factura o, a falta d'això, el concepte abonat i còpia del càrrec en el compte corresponent.

b) Xecs i pagarés: còpia del xec o pagaré firmat i còpia de l'extracte bancari del càrrec en el compte corresponent. No s'admeten xecs al portador.

c) Efectes mercantils garantits: còpia compulsada del document i l'acreditació del pagament de l'efecte per l'entitat que l'haguera realitzat.

d) No s'admetran pagaments en metàl·lic ni pagaments per finestreta d'entitats de crèdit.

7. En aplicació del que disposa la disposició addicional tercera de la Llei 14/2016, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2017, els costos subvencionables tindran la consideració d'operacions de capital per considerar-se activitats d'industrialització, investigació, desenvolupament i innovació i de formació de capital humà, vinculades a la reactivació econòmica.



Seté. Quantia de l'ajuda

La quantia de l'ajuda serà del 100 % de les despeses que siguen subvencionables, sense perjuí que el total de les ajudes de minimis concedides a una única entitat durant l'exercici fiscal en curs i els dos exercicis fiscals anteriors no podrà ser superior a 200.000 euros. S'entendrà per única entitat la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (CE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les Ajudes de minimis.





Huité. Presentació de sol·licituds

1. La presentació de sol·licituds i de tota la documentació annexa per a l'obtenció de les ajudes regulades en aquesta convocatòria es realitzarà obligatòriament de forma electrònica, segons exigeix a les persones jurídiques l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. No obstant això, si a pesar d'estar obligades a presentar electrònicament la sol·licitud, alguna entitat presenta presencialment la sol·licitud, l'òrgan instructor la requerirà perquè rectifique aquest defecte a través de la seua presentació electrònica en el termini de 10 dies, però es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què haja sigut realitzada la presentació telemàtica, per la qual cosa si aquesta es produeix després del termini establit en el resolc deu, la sol·licitud serà no admesa per extemporània.

2. L'associació omplirà i firmarà tant l'imprés de sol·licitud com la documentació annexa que s'exigeix en els resolc nové i dèsset d'aquesta convocatòria, i els presentarà utilitzant el procediment dissenyat per a aquestes ajudes i que estarà disponible en el catàleg de Serveis Públics Interactius de la Generalitat a través de https://sede.gva.es, apartat Serveis en línia, i accediran al tràmit de sol·licitud d'ajuda dissenyat a l'efecte.

4. Tant la sol·licitud com la resta de documents a presentar hauran de firmar-se electrònicament amb certificat de persona jurídica, emés per qualsevol de les entitats admeses pel portal electrònic de la Generalitat, o amb certificat digital de la persona representant, que haurà d'haver-se registrat prèviament en el Registre de Representants de la Generalitat.



Nové. Documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud

1. Les sol·licituds es formalitzaran electrònicament en model normalitzat, i en aquestes hauran d'omplir-se les declaracions següents:



a) Declaració responsable de totes les ajudes obtingudes per als mateixos costos subvencionables, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'article 5.2 del Reglament (UE) núm. 1407/2013.

b) Declaració responsable que l'entitat sol·licitant no està incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en particular, que no és deutora de la Generalitat d'obligacions per reintegrament de subvencions.

2. En el cas que l'entitat sol·licitant denegue expressament l'autorització a l'òrgan convocant, perquè obtinga de forma directa, a través de certificats electrònics, l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, en els termes que preveuen els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, haurà d'aportar a través de la seu electrònica, els certificats que a continuació s'indiquen:

a) De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que la sol·licitant està al corrent de les seues obligacions tributàries.

b) De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat acreditatiu que la sol·licitant està al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social

c) Dels serveis territorials de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, el certificat acreditatiu que la sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

Els certificats expedits per les administracions tributàries i per la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data de l'expedició, d'acord amb el que estableix l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el reglament general de subvencions. La Direcció General d'Indústria i Energia podrà requerir a la sol·licitant si la informació obtinguda té alguna incidència.



3. Adjunts a la sol·licitud degudament omplida, i, si és el cas, als certificats anteriors, s'acompanyaran els documents següents:



a) Model normalitzat d'annex I, que contindrà les declaracions responsables següents:

I. Declaració responsable que l'associació sol·licitant compleix la normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció de la dita obligació, i que estan al corrent en el compliment de la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats a la Comunitat Valenciana, del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, per a la igualtat entre dones i homes.



II. Declaració responsable de les circumstàncies arreplegades en l'article 11.5 de les bases reguladores que concórreguen en la sol·licitant, com a criteris de preferència en cas d'empat de puntuació. La falta d'ompliment d'aquests apartats s'entendrà com que l'associació sol·licitant no té cap dels criteris de desempat, sense necessitat de requeriment d'esmena.

b) Còpia escanejada de l'escriptura de constitució de l'associació sol·licitant i dels estatuts vigents, a les quals s'acompanyaran el certificat del registre corresponent en què conste la inscripció actualitzada.

c) Memòria descriptiva i justificativa del projecte o actuació per al qual se sol·licita l'ajuda. La memòria servirà de referent per a aplicar els criteris de valoració, per això un deficient ompliment, o la seua difícil comprensió, generarà una minusvaloració del projecte o, fins i tot, una denegació de la sol·licitud.

d) Dades de domiciliació bancària segons el model facilitat a l'efecte, excepte si s'han presentat amb anterioritat davant de la Generalitat i no han experimentat variació, i en aquest cas s'indicarà en l'annex de dades bàsiques, el número del compte anteriorment utilitzat i donat d'alta a aquests efectes.

e) Declaració responsable, segons el model normalitzat, de totes les ajudes de minimis concedides com a única entitat, per qualsevol projecte i independentment dels costos subvencionables, per aquesta Administració o per una altra, durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs, que estiguen subjectes al Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, o a altres reglaments de minimis.

El moment en què ha de considerar-se concedida una ajuda de minimis és aquell en què es reconega a l'associació el dret legal a rebre l'ajuda, amb independència de la data de pagament de l'ajuda de minimis a l'entitat. Només es podran concedir noves ajudes de minimis després d'haver comprovat que això no donarà lloc a què l'import total de les ajudes concedides a la beneficiària com a única entitat sobrepasse el límit màxim establit en el Reglament (UE) núm. 1407/2013, és a dir, 200.000 euros, durant l'exercici fiscal en curs i els dos exercicis fiscals anteriors.

f) Memòria explicativa de les activitats realitzades per l'associació empresarial en els últims 3 anys, i s'adjuntaran còpies de les actes de les reunions realitzades en aqueix termini i dels acords adoptats.

4. En els casos de no subjecció o exempció, total o parcial, de l'IVA, així com en aquells supòsits en què l'associació aplique una prorrata de l'IVA, haurà d'aportar-se junt amb la sol·licitud qualsevol certificat o documentació que acredite les dites circumstàncies, i es considerarà, en cas de no aportar-se, que l'import de l'IVA suportat no serà subvencionable. La dita situació respecte a l'IVA, a més, haurà d'explicar-se adequadament en el compte justificatiu, i reflectir-se expressament en l'informe d'auditoria.

5. L'òrgan competent per a la instrucció i resolució de l'expedient, podrà requerir de l'associació sol·licitant en qualsevol moment altres dades, documents i informes complementaris que resulten necessaris per a la resolució de l'expedient.



Deu. Termini de presentació de sol·licituds i justificació

El termini de presentació de sol·licituds i justificació serà d'un mes, i el còmput s'iniciarà l'endemà de la publicació, en extracte, d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el Registre Electrònic de la Generalitat abans de les 24.00 hores de l'últim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).





Onze. Esmena de sol·licituds i justificació

1. Quan la sol·licitud o la justificació no tinga els requisits assenyalats en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'acompanye la documentació que d'acord amb aquesta resolució resulte exigible, o es considere necessària per a resoldre, es requerirà l'associació interessada perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents requerits, amb indicació que, si així no ho fera, es considerarà que ha desistit de la petició, amb la resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes que preveu l'esmentada legislació bàsica.

2. La notificació electrònica dels actes administratius produirà efectes jurídics al ser la dita via obligatòria per a les persones jurídiques. De conformitat amb l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 54 del Decret 220/2014, la pràctica de la notificació electrònica es realitzarà, amb caràcter general, per compareixença electrònica, de la manera següent:

a) L'associació sol·licitant, o la persona representant degudament registrada, accedirà al contingut de l'actuació administrativa corresponent a través de la seu electrònica de la Generalitat. Prèviament, s'enviarà per correu electrònic a l'adreça facilitada en la sol·licitud, un avís de notificació, de caràcter informatiu, que li comunicarà l'existència d'una notificació, així com l'adreça de la pàgina web a la qual ha d'accedir per a obtindre-la.

b) Aquest avís de notificació haurà d'especificar, a més de les dades que permeten la identificació de la notificació que, transcorreguts deu dies naturals a partir de la data de posada a disposició de la notificació, sense que tinga lloc l'accés a aquesta, equivaldrà al rebuig de la notificació als efectes previstos en la normativa legal vigent, llevat que d'ofici o a instància de la destinatària es comprove la impossibilitat tècnica o material de l'accés.

c) Si la interessada accepta la notificació, podrà accedir als documents objecte d'aquesta, que també tindran format per a impressió.

d) Es deixarà constància en l'expedient administratiu de l'acceptació o del rebuig de la notificació electrònica, i produirà els efectes previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Dotze. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. El procediment de concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, que es realitzarà per mitjà de comparació segons els criteris, les puntuacions i els llindars mínims següents, i s'establirà una prelació entre les que hagen obtingut la puntuació mínima de 50 punts, i sense poder superar la dita llista en tot cas el límit pressupostari assenyalat en el resolc segon.

2. La valoració de les sol·licituds de subvencions es realitzarà atesos els criteris següents, i segons la ponderació següent:



1.1. Fins a 30 punts Puntuació màxima Llindar mínim

Viabilitat tècnica i econòmica. 15 5

Fortalesa de l'enfocament proposat. 10 5

Coherència del pla de treball. 5

1.2. Fins a 60 punts Adequació a les necessitats d'industrialització o demandes del sector, del mercat o de l'àmbit territorial d'influència. 25 10

Contribució a la millora de la competitivitat. 20 10

Contribució al desenvolupament industrial sostenible i la reducció de l'impacte mediambiental. 15

1.3. Fins a 10 punts Contribució a la millora de qualitat de la vida ciutadana o utilitat de solució per a problemes socials. 5

La contractació de persones amb discapacitat o diversitat funcional més enllà del percentatge mínim establit per la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat 5









3. L'avaluació de les sol·licituds, l'aplicació dels llindars mínims i la resolució d'empats, es realitzarà aplicant les regles establides en els apartats 2, 3, 4 i 5 de l'article 11 de les bases reguladores.



4. En el cas que el crèdit consignat en la convocatòria fóra suficient, atenent al nombre de sol·licituds una vegada finalitzat el termini de presentació no serà necessari fixar ordre de prelació entre les sol·licituds que tinguen els requisits establits en les convocatòries.

5. Quan l'import de la subvenció resulte inferior al que figura en la sol·licitud presentada, podrà proposar-se a l'entitat sol·licitant reformular la seua sol·licitud per a ajustar els compromisos i les condicions a la subvenció atorgable. La reformulació haurà de presentar-se en el termini màxim de 10 dies des de la notificació de la dita proposta.



Tretze. Comissió tècnica instructora

De conformitat amb allò que disposa l'article 10 de l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre, la comissió tècnica instructora elaborarà una relació ordenada de les associacions sol·licitants admeses amb la puntuació obtinguda, i la quantia de l'ajuda a concedir, i elevarà a l'òrgan concedent les corresponents propostes de concessió i denegació d'ajudes i la determinació de les seues quanties. La composició de la comissió i el seu funcionament serà l'establit en l'esmentat article 10 de l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre.



Catorze. Resolució de concessió

1. Es delega en la direcció general amb competències en matèria d'indústria, la resolució de les sol·licituds de subvencions que es presenten a l'empara d'aquesta convocatòria d'ajudes. L'òrgan competent per a la resolució d'aquestes subvencions serà, així mateix, competent per a dictar la resolució prevista en l'article 13 de les bases reguladores.



2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptadors des de la publicació de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Transcorregut el termini abans mencionat sense que s'haguera notificat resolució expressa, les associacions interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això, sense perjuí que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.

4. La resolució del procediment de concessió es notificarà a les associacions interessades per mitjà de la seua publicació en la pàgina web de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, en aplicació de l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Igualment es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la Base de Dades Nacionals de Subvencions, en compliment d'allò que s'ha establit sobre publicitat de subvencions concedides, en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Quinze. Resolució d'incidències. Supòsits i criteris de modificació de la resolució

1. La direcció general amb competències en matèria d'indústria resoldrà les incidències que es produïsquen amb anterioritat o posterioritat a la concessió. En qualsevol moment de la vigència de l'expedient, l'associació beneficiària haurà d'actualitzar la documentació presentada que haguera patit alguna modificació i comunicar altres ajudes públiques o privades que haguera obtingut o sol·licitat després de la data de presentació de la sol·licitud.

2. La modificació o alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió i, si és el cas, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.

3. No serà admissible cap modificació que afecte les característiques bàsiques de l'actuació subvencionada que comprometa el fi per al qual es va concedir el finançament, i en cap cas quan com a resultat de la modificació es reduïsca el pressupost finançable de l'actuació, i resulte un percentatge inferior al 60 % del pressupost finançable.





Setze. Recursos

La resolució de concessió que es dicte posa fi a la via administrativa i en contra podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació o recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la notificació, de conformitat amb allò que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Dèsset. Justificació de les ajudes

1. La presentació de la documentació justificativa per les associacions sol·licitants es realitzarà de forma conjunta i en el mateix moment de la presentació de les sol·licituds, i és igualment obligatòria la seua presentació de forma telemàtica en els mateixos termes del resolc huité.



2. La documentació justificativa haurà de presentar-se de conformitat amb allò que disposa l'article 14 de l'Ordre 22/2016, de 27 octubre:

a) Informe d'auditoria de comptes, la persona firmant del qual conste inscrita com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes dependents de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes, amb el contingut establit en l'article 14, punts 5, 6 i 7, de l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre.

b) Compte justificatiu subscrit per l'associació beneficiària i avalada per l'informe d'auditoria, d'acord amb el model normalitzat.

c) Resum de dades bàsiques del projecte realitzat, segons model normalitzat.

3. En cas d'haver denegat expressament l'autorització a l'òrgan convocant perquè obtinga de forma directa, a través de certificats electrònics, l'acreditació del compliment de obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, haurà d'aportar els certificats relacionats en l'apartat dos del resolc nové d'aquesta resolució.

4. La direcció general competent en matèria d'indústria podrà requerir la informació addicional que, en cada cas, estime necessària per a acreditar el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.



Díhuit. Reintegrament i minoració de les ajudes

1. Procedirà el reintegrament de les ajudes concedides o la seua minoració, amb reemborsament de les quantitats percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament de la subvenció, per incompliment de les obligacions i requisits que s'estableixen en aquesta convocatòria, així com en els supòsits de causes de reintegrament que estableix l'article 37 de la Llei general de subvencions.

2. El procediment de reintegrament s'ajustarà a les previsions contingudes en l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.





Dènou

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa podrà interposar-se, potestativament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació. O bé, directament recurs contenciós administratiu, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que preveu l'article 46 de la Llei 29/1999, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 6 d'octubre de 2017.– El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball: Rafael Climent González.

Mapa web