Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 2 de febrer de 2018, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca una borsa de treball temporal per al nomenament de personal funcionari interí del cos superior tècnic d'administració general de l'Administració de la Generalitat, A1-01. [2018/1099]

(DOGV núm. 8232 de 12.02.2018) Ref. Base de dades 001452/2018




Mitjançant Resolució de 26 de novembre de 2015, la Direcció General de Funció Pública va constituir la borsa de treball temporal per al nomenament de personal funcionari interí, subgrup A1, sector administració general, derivada de l'oferta pública d'ocupació de l'any 2010. La cobertura dels llocs enquadrats en el cos A1-01, fins a la data, s'ha realitzat amb els integrants de la borsa esmentada. Actualment, es manté la necessitat de proveir llocs d'aquest cos i no ha sigut possible acudir a la borsa constituïda per a efectuar nomenaments ja que aquesta està esgotada. És per això que és necessària la constitució d'una borsa lliure els integrants de la qual siguen nomenats funcionaris interins d'urgència o en millora d'ocupació mentre es constitueix la borsa derivada del procés selectiu del cos A1-01 de l'OPE 2015. El personal que es trobe inclòs en aquesta borsa lliure serà cridat sempre que no hi haja personal disponible en la borsa de treball temporal derivada d'oferta pública d'ocupació que estiga vigent.

L'article 34.5 del Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, preveu que en absència de borses de treball temporal i fins que es constituïsquen les resultants de l'oferta d'ocupació pública, puguen constituir-se borses.

L'Ordre de 17 de gener de 2006, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, sobre regulació de borses de treball temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'Administració del Govern Valencià (DOGV 25.01.2006) disposa en l'article 1 que aquesta té per objecte regular la constitució i funcionament de les borses de treball per a l'exercici provisional de llocs de treball, per mitjà del nomenament de personal funcionari o per mitjà de la contractació laboral temporal, segons corresponga a la naturalesa jurídica funcionarial o laboral dels llocs que es pretenga cobrir.

L'apartat dos de l'article 5 de l'esmentada ordre disposa, així mateix, que les borses de treball es convocaran mitjançant una resolució de la direcció general competent en matèria de funció pública i que les sol·licituds d'integració seran baremades per la comissió de seguiment de les borses de treball temporal de conformitat amb el barem regulat en l'article 10.

La disposició addicional sisena de la Llei 21/2017, de 28 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i d'organització de la Generalitat, suspén l'exigència de màster universitari per a l'accés als cossos del subgrup A1.

En virtut d'això i fent ús de les facultats que té conferides aquesta Direcció General de Funció Pública, de conformitat amb el que estableix el Decret 87/2017, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, resolc:





Primer. Convocatòria de la borsa de treball temporal

Convocar la constitució de la borsa d'ocupació temporal del cos A1-01, superior tècnic de l'administració general de l'Administració de la Generalitat, per al nomenament de personal funcionari interí o nomenament provisional per millora d'ocupació, a fi que, quan les necessitats del servei ho requerisquen, puguen proveir-se provisionalment llocs de treball classificats per a la seua provisió pel dit personal de l'Administració de la Generalitat, de conformitat amb el que estableix l'Ordre de 17 de gener de 2006, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques.



Segon. Integrants de la borsa

La borsa a què es refereix l'apartat anterior estarà integrada per les persones que es troben en algun dels supòsits que a continuació s'esmenten:

a) El personal que ha superat el primer exercici del concurs oposició convocat per l'Ordre 1/2017, de 3 de gener, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2015 per al personal de l'Administració de la Generalitat, convocatòria 22/15.

b) El personal funcionari interí cessat que ha participat en el primer exercici del concurs oposició convocat per l'Ordre 1/2017, de 3 de gener, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2015 per al personal de l'Administració de la Generalitat, convocatòria 22/15.

c) El personal funcionari de carrera o personal laboral fix de l'Administració de la Generalitat les competències del qual en matèria de personal exercisca la conselleria competent en matèria de funció pública.



Tercer. Requisits

Els aspirants, a més de trobar-se en algun dels supòsits de l'apartat segon, hauran de complir els requisits següents:

a) Estar en possessió del títol universitari de doctorat, llicenciatura, enginyeria, arquitectura o equivalent, o bé títol universitari oficial de grau o complides les condicions d'obtindre'l abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds o dispose del certificat que ho acredite. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació.



b) No trobar-se en actiu en llocs de treball del cos A1-01, proveïts per la Direcció General de Funció Pública. El dit personal s'integrarà en la borsa que els corresponga després del seu cessament, de conformitat amb el que disposa el punt 5 del resolc cinqué de la present resolució.



c) Si és el cas, certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals per a persones que treballen en contacte habitual amb menors basant-se en el que disposa la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, modificada per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència, i la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, de voluntariat.

2. La possessió dels requisits de titulació s'acreditarà dins del termini de presentació de sol·licituds, llevat que ja conste acreditat i inscrit en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat, en aquest cas serà suficient al·legar-ho. En el cas que el lloc exigisca algun requisit específic haurà d'acreditar-se abans del seu nomenament, en el termini que per l'òrgan competent es concedisca per a això.

3. L'ordre de prelació en la formació de la borsa s'obtindrà de la suma de la puntuació obtinguda d'acord amb el barem de mèrits que s'expressa en l'apartat següent. En cas d'igualtat de puntuació, primarà l'obtinguda pel personal amb diversitat funcional. Si l'empat es produeix entre persones amb diversitat funcional, es triarà la de major percentatge de diversitat. Si encara persisteix l'empat, caldrà ajustar-se a la puntuació obtinguda en cada apartat del barem, començant pel primer. Finalment, es dirimirà a favor de la persona sol·licitant de major edat.



4. No formarà part d'aquesta borsa el personal que complisca els requisits per a ser integrant de la borsa derivada de l'oferta d'ocupació pública de 2010.



Quart. Barem de mèrits

Les persones aspirants seran ordenades prenent en consideració els mèrits i situacions següents:

1. Experiència professional:

– Temps de serveis prestats en llocs de treball de naturalesa funcionarial, classificats per a la seua provisió per personal del cos A1-01, les competències dels quals en matèria de personal les exercisca la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, segons el que disposa l'article 9 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana: 0,35 punts per cada mes complet de servei en actiu.



– Temps de serveis prestats en altres llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, les competències dels quals en matèria de personal les exercisca la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, segons el que disposa l'article 9 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, no previstos en l'anterior apartat: 0,13 punts per cada mes complet de servei en actiu.



– Temps de serveis prestats en altres administracions públiques en llocs de treball de naturalesa funcionarial amb contingut funcional anàleg al del personal del subgrup A1, administració general: 0,05 punts per cada mes complet de servei en actiu.

El màxim de punts a obtindre per aquest apartat serà de 28 punts.



2. Proves selectives:

– Per haver aprovat el primer exercici del concurs oposició convocat per l'Ordre 1/2017, de 3 de gener, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2015 per al personal de l'Administració de la Generalitat, convocatòria 22/15: 5 a 10 punts en funció de la nota obtinguda, sent 5 punts per la nota mínima per a aprovar i 10 per la nota màxima.

– Per haver aprovat un exercici d'algun procés selectiu diferent del de la convocatòria 22/15, convocat per aquesta direcció general per a l'ingrés en l'Administració de la Generalitat del cos A1-01, administració general: 4 punts. Només es puntuarà un exercici.

Aquestes puntuacions són acumulatives i la puntuació total per aquest mèrit serà 14 punts.

3. Valencià:

El coneixement de valencià es puntuarà d'acord amb la distribució següent:

– Certificat de coneixement oral: 0,75 punts.

– Certificat de grau elemental: 1 punt.

– Certificat de grau mitjà: 2 punts.

– Certificat de grau superior: 4 punts.

Només es computarà el certificat de major nivell.

4. Idiomes comunitaris:

Pel coneixement d'idiomes comunitaris, fins a 2 punts, a raó de 0,40 punts per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles d'escola oficial d'idiomes, així com 0,40 punts per cada 12 crèdits d'idioma comunitari, corresponent a títol oficial expedit per la universitat, de llicenciatura en les distintes filologies, o de mestre: especialitat llengües estrangeres, sempre que els dits títols no hagen sigut objecte de valoració per un altre apartat del barem.

5. Altres titulacions oficials:

Per la possessió de títols acadèmics iguals o superiors al que siga exigit per a l'exercici dels llocs a cobrir: 1,5 punts per títol addicional expedit oficialment fins un màxim de 3 punts. Es requerirà en tot cas la presentació de totes les titulacions al·legades, inclosa la que figura com a requisit per a ingressar en la borsa. No es presumirà la possessió de les titulacions de nivell inferior.

La superació de les proves d'accés als diferents nivells educatius únicament s'entendran vàlides com a compliment del requisit d'accés si no s'està en possessió de la titulació exigida, i, en cap cas, seran valorades com a mèrit.

6. Personal discapacitat:

– Quan el grau de discapacitat siga igual o superior al 33 per cent: 2,5 punts.

– Quan el grau de discapacitat siga igual o superior al 65 per cent: 5 punts.



Cinqué. Acreditació dels mèrits i situacions

Els mèrits que s'acaben d'esmentar s'acreditaran:

1. Experiència professional: certificats oficials expedits per l'òrgan competent de l'administració corresponent.

Només als efectes d'aquest barem, els llocs de treball la naturalesa jurídica dels quals s'haja modificat es considerarà que sempre han tingut la mateixa que posseïsquen en el moment de sol·licitud d'integració en la borsa.

Respecte dels serveis prestats en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, gestionats per la Direcció General de Funció Pública, seran comprovats d'ofici.

2. Proves selectives: sense perjuí que s'al·legue per les persones sol·licitants, es comprovarà d'ofici el nombre d'exercicis superats per cada aspirant, així com les puntuacions obtingudes.

3. Valencià: certificats oficials expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià. Únicament es valoraran els certificats provisionals mentre la Junta Qualificadora de Coneixements del València no haja expedit els certificats definitius corresponents.

4. Idiomes comunitaris: títols oficials expedits o homologats per òrgan competents o certificats oficials emesos per les escoles oficials d'idiomes. Les paperetes no serviran com a acreditació.



5. Altres titulacions: fotocòpia compulsada del títol acadèmic oficial expedit per òrgan competent.

En aquells supòsits en què l'expedició del títol es trobe en tràmit, la titulació es podrà acreditar per mitjà de la presentació del certificat acadèmic de finalització d'estudis expedit per la universitat, juntament amb el rebut d'abonament de les taxes corresponents.

Respecte de les titulacions acadèmiques no universitàries, si no es presenta el títol oficial, podrà acreditar-se aquesta per mitjà de certificat de l'autoritat educativa competent, en la qual haurà de constar necessàriament número de registre, número de sèrie i data d'expedició, i, si és el cas, indicació del llibre i foli.

En el supòsit de trobar-se en tràmit l'expedició del títol, podrà presentar-se certificat acadèmic de finalització d'estudis expedit per l'òrgan competent juntament amb el rebut de l'abonament de les taxes corresponents.

5. Personal discapacitat:

– Certificat justificatiu del grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent expedit per l'òrgan competent.

– Certificat de capacitats als efectes de demanda d'ocupació o, si és el cas, l'acreditació d'haver-lo sol·licitat i certificat de compatibilitat del lloc.

Tota la documentació haurà d'anar degudament confrontada. En cas contrari, es tindrà per no presentada.



Sisé. Sol·licituds de participació i procediment de constitució

1. Les persones aspirants hauran de presentar la sol·licitud d'inscripció, el full d'autobaremació i la documentació acreditativa del compliment dels requisits a què es refereix l'apartat segon, així com dels mèrits al·legats, en el termini de 10 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en qualsevol de les oficines públiques previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



La sol·licitud d'inscripció i el full d'autobaremació a les quals es refereix l'apartat anterior, es troba disponible en l'enllaç següent de la pàgina web de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques:

http://www.justicia.gva.es/web/recursos-humanos/bolsas-empleo-temporal

S'haurà d'emplenar en la pàgina web i hi ha dues formes de presentar la documentació segons es dispose de firma electrònica o no:

– El personal aspirant que dispose de firma electrònica presentarà tota la documentació telemàticament sense necessitat d'acudir a cap registre presencial.

– El personal aspirant que no dispose de firma electrònica haurà de presentar la documentació en el Registre d'Entrada de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques (c/ de la Democràcia, 77, torre 4, ciutat administrativa 9 d'Octubre) o en qualsevol de les oficines establides en l'apartat anterior.



2. La comissió de seguiment de les borses de treball temporal prevista en l'article 12 de l'Ordre de 17 de gener de 2006, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, analitzarà les sol·licituds i efectuarà la baremació de mèrits al·legats per les persones aspirants, i procedirà a la seua integració en la borsa d'acord amb la puntuació resultant. La composició provisional d'aquesta es farà pública en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública i en els taulers d'anuncis de la seu central i direccions territorials de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques:

http://www.justicia.gva.es/web/recursos-humanos/bolsas-empleo-temporal

3. En el cas que el nombre de sol·licituds siga molt superior a l'estimació de vacants que es preveja cobrir, la comissió de seguiment d'ocupació temporal podrà acordar l'exclusió d'aquelles persones sol·licitants que no superen, segons l'autobaremació efectuada, una determinada puntuació mínima.

4. Les persones interessades disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors de l'endemà de la publicació de la llista provisional, per a formular les al·legacions que estimen oportunes en relació amb la puntuació atorgada. La comissió de seguiment estudiarà les al·legacions presentades i formularà proposta de llista definitiva a la Direcció General de Funció Pública, que dictarà una resolució i ordenarà la seua publicació en els llocs indicats anteriorment.

5. Una vegada finalitzat el termini establit en el punt 1, el personal que cesse en llocs que hagen sigut proveïts des de la Direcció General de Funció Pública, del cos A1-01, disposarà igualment d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors a partir de la notificació del cessament, o del cessament si aquest fóra posterior, per a presentar davant de la comissió de seguiment de les borses de treball temporal, la sol·licitud d'inscripció en la borsa i el full d'autobaremació juntament amb la documentació acreditativa de la possessió del requisit de titulació i dels mèrits al·legats, en els mateixos llocs a què s'ha al·ludit en el primer punt.

Els mèrits que no consten inscrits i que no s'acrediten de la manera establida en el resolc cinqué no es valoraran; les titulacions acadèmiques, acreditacions administratives i els mèrits al·legats hauran d'haver sigut obtinguts amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció en la borsa.



Seté. Àmbit territorial de les borses

1. L'àmbit territorial d'aquesta borsa de treball és de caràcter provincial i la provisió de llocs, amb caràcter temporal, s'efectuarà segons el que preveu l'article 3 i concordants de l'Ordre de 17 de gener de 2006, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques.



2. Les persones interessades hauran d'indicar en la seua sol·licitud d'inscripció la o les províncies en què estiguen interessats a obtindre destinació i no s'admetran, excepte causa justificada acordada per la comissió de seguiment d'ocupació temporal, posteriors canvis o ampliacions de província.



Huité. Normes de funcionament

1. La present borsa s'ajustarà en el seu funcionament al que disposa l'article 14 de l'Ordre de 17 de gener de 2006, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, així com als criteris de la comissió de seguiment de borses.

2. Els llocs de difícil cobertura seran anunciats en el butlletí de novetats del PROP i en la pàgina web de les borses perquè les persones integrants de la borsa que estiguen interessades ho comuniquen en un termini no superior a cinc dies per correu electrònic. Els llocs seran coberts per ordre de puntuació en el barem. Si no hi ha persones interessades s'utilitzarà el procediment habitual previst en l'ordre de borses.



3. El personal que es trobe inclòs en aquesta borsa serà cridat sempre que no hi haja personal disponible en la borsa de treball temporal derivada d'oferta pública d'ocupació que estiga vigent.

4. Aquesta borsa tindrà caràcter supletori de la borsa de treball temporal derivada d'oferta d'ocupació pública que es constituïsca després de la entrada en vigor d'aquella.



Nové. Recursos

1. Aquesta resolució posa fi a la via administrativa i en contra es pot interposar recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, davant del mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. Si no recorre en reposició i d'acord amb el que disposen els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, les persones interessades poden interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.

3. Les citacions en els recursos contenciosos administratius que se substancien contra aquesta resolució es faran per mitjà de la inserció del corresponent edicte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





València, 2 de febrer de 2018.– La directora general de Funció Pública: Eva María Coscollá Grau.

Mapa web