Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 29 de novembre de 2018, del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen subvencions destinades a la integració sociolaboral de persones treballadores en situació o risc d'exclusió social en empreses d'inserció per a 2018. [2018/11246]

(DOGV núm. 8437 de 04.12.2018) Ref. Base de dades 010973/2018




L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, en l'article 10, dirigeix l'actuació de la Generalitat primordialment a garantir la igualtat de drets d'homes i dones en tots els àmbits, i, en particular, en matèria d'ocupació i treball.

En compliment d'aquests principis, es publica la Llei 1/2007, de 5 de febrer, de la Generalitat, per la qual es regulen les empreses d'inserció per a fomentar la inclusió social a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 5447, de 9 de febrer).

Posteriorment, i en l'àmbit nacional, es publica la Llei 44/2007, de 13 de desembre, per a la regulació del règim de les empreses d'inserció (BOE núm. 299, de 14 de desembre), que parteix de les mateixes premisses que la norma autonòmica, i reconeix com a tret comú en quasi totes les situacions d'exclusió social la dificultat per a participar en els mecanismes habituals de formació i inserció laboral.

El 16 de juny de 2009, i en desplegament de la Llei 1/2007, de 5 de febrer, es publica el Decret 81/2009, de 12 de juny de 2009, pel qual es dicten normes de desenvolupament per a la qualificació, el registre i el foment de les empreses d'inserció a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 6036, de 16 de juny).

Mitjançant l'Ordre 20/2018, de 14 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions destinades a la integració sociolaboral de persones treballadores en situació o risc d'exclusió social en empreses d'inserció i en empreses ordinàries de treball. (DOGV núm. 8425, de 16 de novembre).

En aquesta resolució, es recullen les subvencions destinades a la inserció sociolaboral de treballadors i treballadores en situació o risc d'exclusió social, en empreses d'inserció, com a pas previ a la seua inserció definitiva en el mercat ordinari de treball.

En virtut del que s'ha exposat i de conformitat amb el que estableixen articles 160.4.b i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOGV núm. 7464, de 12 de febrer), resolc:



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

1. Per mitjà de la present resolució, es convoquen, per a l'exercici 2018, les ajudes regulades en l'Ordre 20/2018, de 14 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions destinades a la integració sociolaboral de persones treballadores en situació o risc d'exclusió social en empreses d'inserció i en empreses ordinàries de treball, (DOGV núm. 8425, de 16 de novembre).

2. Aquesta resolució té per objecte convocar, per a l'exercici 2018, les subvencions per a promoure i facilitar la integració sociolaboral de persones en situació o risc d'exclusió social dins de les empreses d'inserció que duguen a terme la seua activitat a la Comunitat Valenciana.



3. Les entitats beneficiàries de les ajudes, sempre que complisquen amb els requisits establits en l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores i en la normativa d'aplicació, són les empreses d'inserció que desenvolupen la seua activitat a la Comunitat Valenciana, que hagen sigut qualificades amb caràcter definitiu pel Servei Valencià d'Ocupació i Formació i contracten persones en situació o risc d'exclusió social.





Article 2. Finançament de la convocatòria per a 2018

1. Per a l'exercici 2018, les ajudes convocades es finançaran a càrrec del subprograma 322.51 «Foment d'ocupació», del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per un import global màxim de 980.000 euros finançats amb fons del SEPE, a càrrec del capítol 4, línia S2240, segons el detall d'imports que s'especifica a continuació:

a) Les ajudes per als programes regulats en el capítol II del títol II de les bases reguladores, destinades a les empreses d'inserció qualificades i inscrites en el registre administratiu de la Comunitat Valenciana, excepte els de la secció 5a, es finançaran amb un import global de 896.000,00 euros.

b) Les ajudes per al programa regulat en la secció 5a del capítol II del títol II de les bases reguladores, destinades a la creació de nous llocs de treball vinculat a inversió fixa en les empreses d'inserció qualificades i inscrites en el registre administratiu de la Comunitat Valenciana, es finançaran amb un import global de 84.000,00 euros.



2. La distribució de crèdits entre els programes té caràcter estimatiu. Si, una vegada finalitzats els terminis de presentació de sol·licituds, hi haguera crèdit sobrant en algun dels programes, aquest podria destinar-se a finançar les sol·licituds d'un altre programa que no pogueren ser ateses per falta de fons, per mitjà de la resolució de la persona titular de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, que fixarà la distribució definitiva, que es publicarà en el DOGV, sense la necessitat d'establir un nou termini de presentació de sol·licituds.



3. En el cas que la dotació publicada en aquesta convocatòria no resultara suficient per a atendre la totalitat dels imports sol·licitats, i hi haguera crèdit disponible que permetera incrementar aquest finançament, mitjançant una resolució de la persona titular de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, es podrà ampliar aquest crèdit, sense la necessitat d'establir un nou termini de presentació de sol·licituds.



Article 3. Requisits i obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries han de reunir els requisits generals establits en l'article 5 de l'ordre reguladora de bases i els requisits específics que, per a les empreses d'inserció, estableixen els articles 15 i 16, així com complir les obligacions generals de l'article 6 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores.



Article 4. Forma de presentació de sol·licituds

Les sol·licituds s'han de presentar de forma telemàtica, bé a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), o bé a través de la web del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (www.labora.gva.es/entitats), en l'enllaç “Sol·licitud telemàtica” que s'haja associat a cada ajuda publicada. Per a això, s'ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut de representant d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), en el supòsit de persones autoritzades en el Registre de Representants.



Article 5. Termini de presentació de les sol·licituds d'ajudes

Els terminis de presentació de sol·licituds per a l'exercici 2018 són els següents:

1. Les sol·licituds d'ajudes recollides en el capítol II del títol II, corresponents a despeses de l'exercici 2018, s'han de presentar en el termini de set dies hàbils, a comptar de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el DOGV.

2. Les sol·licituds d'ajudes per previsió de noves contractacions, pròrrogues o l'inici d'un nou període subvencionable, en el cas de manteniment de llocs de persones en situació o risc d'exclusió social, produïdes en 2018, però amb posterioritat a la finalització del termini de presentació de sol·licituds a càrrec d'aquesta resolució de convocatòria, s'han de sol·licitar també en el termini de 7 dies hàbils, a comptar de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el DOGV, i s'han d'acompanyar de la documentació relativa a la contractació en el 2n termini de justificació de l'ajuda, de l'1 al 15 de febrer de 2019.





Article 6. Documentació general que s'ha de presentar amb la sol·licitud de totes les ajudes.

1. Les sol·licituds han d'anar acompanyades de la documentació general següent, signada electrònicament i presentada per mitjans telemàtics, sense perjudici de la documentació específica que s'establisca per a cada programa:

a) Acreditació de la representació legal de la persona que presenta la sol·licitud d'ajuda, llevat que aquesta representació ja estiga implícita en la sol·licitud o conste presentada anteriorment.

b) Dos exemplars de les dades de domiciliació bancària, segons el model facilitat a aquest efecte, excepte si s'ha presentat amb anterioritat davant del Servei Valencià d'Ocupació i Formació i no ha experimentat cap variació; en aquest cas, s'ha d'indicar el compte en què s'ha de fer l'ingrés i s'ha d'especificar, en tot cas, a quina ajuda correspon.

c) Declaració responsable subscrita per la persona representant legal del fet que l'entitat beneficiària no incorre en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de subvencions i, en concret, que no es troba en el supòsit de l'article 13.2, apartat g, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

d) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o l'exempció d'aquesta obligació.

e) Declaració responsable acreditativa que l'empresa beneficiària no incorre en cap de les causes d'exclusió incloses en la disposició addicional tercera de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores.



f) Declaració responsable sobre altres ajudes rebudes o sol·licitades per als mateixos costos subvencionables o el mateix fet subvencionable.



2. La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització de l'entitat sol·licitant perquè el Servei Valencià d'Ocupació i Formació obtinga directament l'acreditació de les dades d'identitat de la persona sol·licitant, en cas de persona física, així com del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, previstes en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2066, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions (BOE núm. 176, de 25 de juliol), de manera que no caldrà aportar les corresponents certificacions ni la documentació identificativa.

No obstant això, la persona sol·licitant o la persona representant legal podrà denegar o revocar aquest consentiment efectuant una comunicació escrita al Servei Valencià d'Ocupació i Formació en aquest sentit. En aquest cas, s'ha de presentar la documentació identificativa de la persona sol·licitant, així com els certificats originals positius de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de l'Institut Valencià d'Administració Tributària i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, que acrediten que es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

3. La formulació de la sol·licitud per part de la persona interessada per a accedir als beneficis de la present convocatòria suposa l'acceptació de la subvenció per part de l'entitat sol·licitant d'aquesta, així com de les obligacions que se'n deriven, sense perjudici dels drets al desistiment i a la renúncia que les interessades i els interessats puguen exercitar.



Article 7. Documentació específica:

1. Documentació específica per a la subvenció destinada a la creació o el manteniment de llocs de treball ocupats per persones en situació o risc d'exclusió social:

a) En el cas de personal que haja iniciat l'activitat en l'empresa d'inserció en l'exercici, o l'haja iniciada en l'exercici anterior, però no haja resultat subvencionat en aquest exercici, s'ha d'aportar:

Primer. Còpia del contracte o els contractes de treball subscrits amb persones en situació o risc d'exclusió social, i de les pròrrogues, si escau.

Segon. Acord d'incorporació sociolaboral presentat i inscrit com a annex al contracte inicial i a cada una de les seues pròrrogues, subscrit per la persona representant legal de l'empresa d'inserció i el treballador o la treballadora, en què consten les obligacions que les parts assumeixen en el desenvolupament de l'itinerari personal d'inserció.

Tercer. Itinerari d'inserció inicialment subscrit, juntament amb el contracte, signat pels serveis socials, generals o especialitzats.

Quart. Comunicat d'alta del personal contractat en la Seguretat Social i/o informe consulta general de treballadors e-SIL, acreditatiu.

Cinqué. Acreditació de la situació de risc o exclusió social, mitjançant la presentació del corresponent informe dels serveis socials, generals o especialitzats, de les administracions públiques, d'acord amb el que estableix l'article 4 de la Llei 1/2007, de 5 de febrer.

Aquesta acreditació ha de tindre una antiguitat màxima de sis mesos en relació amb la data de la contractació inicial.

b) El personal que haja iniciat la relació laboral amb l'empresa en exercicis anteriors i haja resultat subvencionat, si escau, parts de variació de dades en Seguretat Social, còpia de les pròrrogues o de les modificacions de jornada, subscrites per l'entitat i per la persona treballadora.



c) Per a tots els casos, relació, en model normalitzat, del personal en situació o risc d'exclusió social, per al qual se sol·licita subvenció.



2. Documentació específica per a la subvenció per a finançar els costos salarials i de Seguretat Social derivats de la contractació de personal tècnic de suport sociolaboral en empreses d'inserció.

a) En el cas de personal que haja iniciat l'activitat en l'empresa d'inserció en l'exercici, o l'haja iniciada en l'exercici anterior, però no haja resultat subvencionat en aquest exercici, s'ha d'aportar:

Primer. Còpia del contracte o els contractes de treball subscrits amb el personal tècnic de suport sociolaboral, i de les pròrrogues, si és el cas.

Segon. Parts d'alta en la Seguretat Social del personal de suport sociolaboral.

Tercer. Documentació acreditativa de la titulació exigida per l'article 23 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores del personal de suport i currículum acreditatiu de l'experiència.

b) El personal que haja iniciat la relació laboral amb l'empresa en exercicis anteriors, si escau, parts de variació de dades en Seguretat Social, còpia de les pròrrogues o de les modificacions de jornada, subscrites per l'entitat i per la persona treballadora.



c) En tot cas, relació del personal tècnic de suport sociolaboral amb la indicació del cost salarial de cada una de les persones, en model normalitzat.

d) En tot cas, relació nominal de personal tècnic de suport sociolaboral amb la indicació del personal en situació o risc d'exclusió social que atenen durant el període objecte de justificació, en model normalitzat.

3. Documentació específica per a la subvenció per a finançar els costos salarials i de Seguretat Social derivats de la contractació de personal de suport a l'activitat productiva en empreses d'inserció.

a) Còpia del contracte o els contractes de treball subscrits amb el personal de suport a l'activitat productiva, i de les pròrrogues, si escau.

b) Comunicats d'alta en Seguretat Social del personal de suport a l'activitat productiva.

c) Documentació acreditativa de la formació exigida per l'article 27 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores del personal de suport a l'activitat productiva i currículum acreditatiu de l'experiència.



d) Relació del personal tècnic de suport sociolaboral amb la indicació del cost salarial de cada una de les persones, en model normalitzat.



e) Relació nominal de personal tècnic de suport a l'activitat productiva, amb la indicació del personal en situació o risc d'exclusió social que atenen durant el període objecte de justificació, en model normalitzat.

4. Documentació específica del programa de subvenció per a finançar despeses corrents per a la posada en marxa de les empreses d'inserció.

a) Model normalitzat de la relació de despeses per les quals se sol·licita l'ajuda.

b) Pressupostos o factures proforma de les despeses per les quals se sol·licita l'ajuda.

5. Documentació específica del programa de subvenció a la creació de nous llocs de treball vinculats a inversió fixa.

a) Memòria explicativa del projecte, signada per la persona representant legal de l'empresa d'inserció, segons el model normalitzat.

b) Factures proforma o pressupostos de les inversions que s'han de realitzar, de conformitat amb el que estableix l'article 35 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, i, si escau, projecte tècnic.

6. Documentació específica de la subvenció a la gerència d'empreses d'inserció.

a) Còpia del contracte o els contractes de treball subscrits amb la persona que exercisca la gerència, i de les pròrrogues, si escau.

b) Comunicats d'alta en Seguretat Social de la persona que exercisca la gerència de l'empresa d'inserció.

c) Informe, en model de normalitzat, del cost salarial de la persona que exercisca la gerència.



Article 8. Instrucció i procediment de concessió

1. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per a la qual cosa es tindrà en compte, com a únic criteri, la data i l'hora de presentació de les sol·licituds i la resta de documentació exigida en aquesta convocatòria.

2. El procediment s'iniciarà d'ofici, mitjançant una convocatòria de la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació , que es publicarà íntegrament en la Base de Dades Nacional de Subvencions, així com en extracte en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el procediment establit en l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

3. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per a la qual cosa es tindrà en compte, com a únic criteri, la data i l'hora de presentació de les sol·licituds i la resta de documentació exigida en aquesta convocatòria.

4. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspondrà a la Subdirecció General d'Ocupació, que podrà demanar a la persona sol·licitant l'aportació addicional d'altres documents o dades aclaridores que estime necessàries per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.

5. Una vegada examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor remetrà un informe en què farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

6. Una vegada instruïts els expedients, s'han de remetre a la Comissió de Valoració, que procedirà a avaluar les sol·licituds, per a la qual cosa emetrà un informe en el qual es concretarà el resultat d'aquesta avaluació.

La composició de la Comissió de Valoració serà la següent:

– Presidència: la persona titular de la Subdirecció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, amb competències en matèria d'ocupació, o el funcionari o la funcionària que designe per a la seua substitució, amb rang mínim de cap de servei.

– Secretaria: la persona titular del Servei amb competències en matèria d'ocupació protegida o una funcionària o funcionari que designe per a la seua substitució.

– Vocalia: un funcionari o funcionària del servei amb competències en matèria d'ocupació protegida, que designarà la persona titular d'aquest.

7. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució.



Article 9. Resolució i recursos.

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o a l'òrgan en què aquesta delegue.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució que siga procedent serà de tres mesos, a comptar de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en el Registre Telemàtic de la Generalitat, en aplicació de tràmit d'urgència.

Transcorregut el termini anterior, sense que s'haja dictat cap resolució expressa, la pretensió s'entendrà desestimada per silenci administratiu, d'acord amb el que preveu la legislació vigent del procediment administratiu comú.

3. La resolució de concessió de les ajudes, degudament motivada, fixarà expressament la quantia concedida i incorporarà, si escau, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què s'haja de subjectar el beneficiari d'aquesta, amb la notificació a les persones interessades en els termes previstos en la legislació del procediment administratiu comú.



Article 10. Mitjà de notificació.

1. La notificació de les resolucions i els actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es).

2. A aquesta fi, es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, en què s'informarà de la posada a la disposició d'una notificació en la seu electrònica esmentada. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació es considere plenament vàlida.



Article 11. Quantia de la subvenció.

Per a l'exercici 2018, les quanties d'ajudes corresponents a les accions subvencionables són:

1. Subvencions destinades a la creació o el manteniment de llocs de treball de persones en situació o risc d'exclusió social: ajuda consistent en una quantia equivalent al 75 % del salari mínim interprofessional vigent en l'exercici 2018, inclosa la part proporcional de dues pagues extraordinàries, per la creació o el manteniment del lloc d'un treballador o una treballadora a jornada completa pel període màxim de gener a desembre de 2018, i sempre que aquesta contractació estiga vinculada al desenvolupament d'un itinerari personalitzat d'inserció.

L'ajuda serà proporcional per a contractes inferiors a un any o a una jornada parcial, segons la jornada mínima establida en l'article 20 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores.

2. Subvenció per a finançar les despeses salarials i de Seguretat Social derivades de la contractació de personal tècnic de suport sociolaboral en empreses d'inserció: fins a 3.090 euros anuals per cada treballador o treballadora en situació o risc d'exclusió social, contractat a jornada completa durant el període entre l'1 de gener i 31 de desembre de 2018, sempre que es complisca amb els requisits de l'article 23 i amb les ràtios mínimes establides en l'apartat 3 de l'article 24 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores.

En cap cas l'ajuda podrà superar el 100 % del cost salarial real del personal tècnic de suport sociolaboral en l'empresa d'inserció.

3. Subvenció per a finançar les despeses salarials i de Seguretat Social derivades de la contractació de personal de suport a l'activitat productiva: fins a 2.060 euros per cada persona treballadora en situació o risc d'exclusió social contractada a jornada completa durant el període entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2018, sempre que es complisquen els requisits del article 27 i amb les ràtios mínimes establides en l'apartat 3 de l'article 28 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores.

En el cas de jornades a temps parcial o de durada inferior a dotze mesos, la subvenció es reduirà de manera proporcional.

En cap cas, l'ajuda podrà superar el 100 % del cost salarial real del personal de suport a l'activitat productiva en l'empresa d'inserció.



4. Subvenció per a finançar despeses corrents per a la posada en marxa de les empreses d'inserció, corresponents a despeses realitzades i pagades durant l'exercici 2018, que es podran gaudir des de la data de qualificació definitiva, durant els tres primers anys de funcionament: fins al 50 % del cost del servei prestat, sense que el total de l'ajuda supere la quantitat de 500 euros anuals per cada persona en situació o risc d'exclusió, contractada en l'empresa d'inserció en la data de sol·licitud de l'ajuda.

5. Subvenció a la creació de nous llocs de treball vinculats a inversions fixes: fins a 12.000 euros anuals per cada nou lloc de treball ocupat per persones en situació o risc d'exclusió social, amb el límit màxim del 90 % del cost total de la inversió subvencionable, per a la qual cosa s'ha de justificar fins al 100 % de la inversió.

6. Subvenció a la gerència d'empreses d'inserció: fins a 5.151 euros anuals per la contractació a jornada completa durant tot el període subvencionable de la persona que exercisca la gerència. Quan es tracte de contractacions a temps parcial, la quantia màxima que es percebrà serà proporcional a la de la jornada.



Article 12. Justificació i pagament de les ajudes a les empreses d'inserció

1. L'ajuda regulada en la secció 1a del capítol II del títol II de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores s'entregarà en dos pagaments, segons la documentació justificativa presentada en cada un dels dos terminis de justificació, i, si escau, es podrà acumular en un sol pagament la justificació dels dos terminis, amb la prèvia presentació de la documentació justificativa següent:

a) Rebuts de salaris i justificant del càrrec en compte d'aquests, del personal en situació o risc d'exclusió social.

Les nòmines i els justificants s'han de presentar ordenats alfabèticament per cognoms.

b) Relació mensual de persones treballadores en alta a través de l'aplicació eSidec.

c) Declaració responsable sobre l'autenticitat de la documentació justificativa presentada.

d) Fitxa individual de la realització de l'itinerari d'inserció sociolaboral de cada un dels treballadors en situació o risc d'exclusió social, corresponent al període justificat, segons el model normalitzat, degudament signada per la persona treballadora, pel personal tècnic de suport sociolaboral que haja realitzat el seguiment de l'itinerari i per la persona representant legal de l'empresa.

2. Les subvencions relatives al personal tècnic de suport sociolaboral de la secció 2a del capítol II del títol II, es justificaran i entregaran amb la prèvia presentació de la documentació justificativa següent:

a) Rebuts de salaris i justificant del càrrec en compte d'aquests, del personal tècnic de suport sociolaboral.

b) Rebuts de liquidació de cotitzacions (RLC) i relació nominal de treballadors (RNT), els dos de caràcter mensual, acompanyats dels justificants acreditatius del càrrec en compte, corresponents al compte de cotització en el qual conste d'alta el personal tècnic de suport sociolaboral.

c) Documentació acreditativa de les retencions practicades al personal per a l'IRPF (models 111 i 190), i càrrecs en compte, segellats per l'entitat bancària.

d) Declaració responsable sobre l'autenticitat de la documentació justificativa presentada.

e) Avaluacions dels itineraris personalitzats d'inserció sociolaboral del personal en situació o risc d'exclusió social, corresponent al període justificat, en format normalitzat, desenvolupat al llarg del període subvencionable, signat pel personal tècnic de suport sociolaboral i per la persona representant legal de l'empresa d'inserció.



f) Informe sobre la realització de les tasques de prospecció de mercat de treball, corresponent al període justificat, segons el model normalitzat, en què s'identifique si les ha realitzades personal tècnic de suport o un altre personal de l'empresa d'inserció, empreses entrevistades, i s'hi incloga el temps dedicat a aquesta tasca, l'avaluació de resultats i les dades de contacte (nom, cognoms i telèfon).

3. Les subvencions relatives al personal de suport a l'activitat productiva de la secció 3a capítol II del títol II, es justificaran i lliuraran amb la prèvia presentació de la següent documentació justificativa:

a) Rebuts de salaris, i justificant del càrrec en compte d'aquests, del personal de suport a l'activitat productiva.

b) Rebuts de liquidació de cotitzacions (RLC) i relació nominal de treballadors (RNT), els dos de caràcter mensual, acompanyats dels justificants acreditatius del càrrec en compte, corresponents al compte de cotització en el qual conste d'alta el personal de suport a l'activitat productiva.

c) Documentació acreditativa de les retencions practicades al personal per a l'IRPF (models 111 i 190), i càrrecs en compte, segellats per l'entitat bancària.

d) Declaració responsable sobre l'autenticitat de la documentació justificativa presentada.

e) Informe final descriptiu de les accions realitzades pel personal de suport a l'activitat productiva per a millorar l'ocupabilitat de les persones en procés d'inserció, en el qual han d'indicar les accions proposades per a facilitar i millorar la seua inserció en el mercat ordinari o l'autoocupació, en format normalitzat, signat pel personal de suport a l'activitat productiva i per la representació legal de l'empresa d'inserció. Aquest informe s'ha de presentar en el segon i últim termini de justificació de l'ajuda.

4. Les subvencions per a despeses corrents, una vegada concedides, s'entregaran amb la prèvia presentació de la documentació següent:

a) Relació classificada dels estudis, les auditories, els informes econòmics i els cursos formatius realitzats, amb la identificació de l'empresa que els haja fet, el número de factura, l'import, la data d'emissió i la data de pagament, segons el model normalitzat.

b) Còpia dels estudis de viabilitat, organització, comercialització, diagnosi, màrqueting i altres de naturalesa anàloga, així com auditories i informes econòmics, pels quals se sol·licita la subvenció.

c) En el cas de cursos de formació, cal aportar els certificats d'assistència.

d) Factures i justificants del pagament efectiu, d'acord amb el que estableix l'article 13 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores.

e) Declaració responsable sobre l'autenticitat de la documentació justificativa presentada.

5. Les subvencions destinades a la creació de nous llocs de treball vinculats a inversions fixes s'entregaran amb la presentació prèvia de la documentació següent:

a) Llista de factures, en model normalitzat, amb la indicació del número de factura, número de sèrie, si escau, proveïdor, import net i brut, IVA i ubicació física dels elements subvencionats. Les factures han de complir amb els requisits que es recullen en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el reglament que regula les obligacions de facturació (BOE núm. 289, d'1 de desembre).



b) Factures de les inversions realitzades.

c) Justificant de pagament de cada una de les factures, mitjançant un extracte o les certificacions bancàries que n'acrediten el pagament, d'acord amb el que disposa l'article 13 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores.

d) Còpia de la pòlissa d'assegurança de la inversió subvencionada i últim rebut pagat.

e) Relació nominal de personal en situació o risc d'exclusió social vinculat als nous llocs de treball creats en l'empresa d'inserció.



f) Còpia del contracte o els contractes de treball subscrits amb persones en situació o risc d'exclusió social, i de les pròrrogues, si escau.

g) Acord d'incorporació sociolaboral presentat i inscrit com a annex al contracte inicial i a cada una de les pròrrogues que se'n facen, subscrit per la persona representant legal de l'empresa d'inserció i el treballador o la treballadora, en què consten les obligacions que les parts assumeixen en el desenvolupament de l'itinerari personal d'inserció.

h) Itinerari d'inserció inicialment subscrit, juntament amb el contracte, signat pels serveis socials, generals o especialitzats.

i) Comunicat d'alta del personal contractat en la Seguretat Social i/o informe de consulta general de treballadors e-SIL, acreditatiu.

j) Acreditació de la situació de risc o exclusió social, mitjançant la presentació del corresponent informe dels serveis socials, generals o especialitzats, de les administracions públiques, d'acord amb el que estableix l'article 4 de la Llei 1/2007, de 5 de febrer.

Aquesta acreditació ha de tindre una antiguitat màxima de sis mesos en relació amb la data de la contractació inicial.

k) Relació nominal de treballadors (RNT) i relació de liquidació de cotitzacions (RLC) del mes anterior al mes en el qual es cree el nou lloc de treball, així com del mes en què es crea aquest nou lloc.



l) Declaració responsable sobre l'autenticitat de la documentació justificativa presentada.

6. Les subvencions destinades a la gerència d'empreses d'inserció s'entregaran amb la prèvia presentació de la documentació següent:

a) Rebuts de salaris i justificant del càrrec en compte d'aquests, de la persona que exercisca la gerència.

b) Rebuts de liquidació de cotitzacions (RLC) i relació nominal de treballadors (RNT), els dos de caràcter mensual, acompanyats dels justificants acreditatius del càrrec en compte, corresponents al compte de cotització en el qual conste d'alta la persona que exercisca la gerència.



c) Documentació acreditativa de les retencions practicades a la persona que exercisca la gerència per a l'IRPF (models 111 i 190) i càrrecs en compte, segellats per l'entitat bancària.

d) Declaració responsable sobre l'autenticitat de la documentació justificativa presentada.

e) Informe final descriptiu de les accions realitzades per la persona que exercisca la gerència per a millorar l'activitat productiva de l'empresa i la seua posició competitiva en el mercat, signat per la persona que exercisca la gerència i per la representació legal de l'empresa d'inserció. Aquest informe s'ha de presentar juntament amb l'última justificació.

7. En tot cas, s'ha de presentar en l'últim termini de justificació.



a) "Declaració final de finançament", en model normalitzat, acreditatiu de la no-concurrència de subvencions i del finançament de les accions amb altres possibles fons.

b) “Declaració sobre publicitat i transparència”, en model normalitzat, acreditativa del compliment de les obligacions de transparència establides en la legislació bàsica, de conformitat amb el que disposa l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 7500, de 8 d'abril), en relació amb el que disposa l'apartat 8 de l'article 6 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores.



8. En l'expedient de l'entitat sol·licitant, aquesta ha d'acreditar que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com que no és deutora per resolució de procedència de reintegrament.



Article 13. Termini de presentació del compte justificatiu de la despesa.

1. Per a la justificació de les subvencions regulades en les seccions 1a, 2a, 3a i 6a del capítol II del títol II de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, s'ha de presentar:

a) En el termini de set dies hàbils, a comptar de la finalització del termini de presentació de sol·licituds regulat en l'article 5 de la present resolució: la documentació establida en l'article 12 d'aquesta resolució, referent als mesos de gener a juny i paga extra.

b) De l'1 al 15 de febrer de 2019: la documentació establida en l'article 7 d'aquesta resolució, referent als mesos de juliol a desembre i paga extra.

El model 190 s'ha d'aportar en el termini d'un mes, a comptar de la finalització del termini de presentació obligatòria en l'Agència Tributària i, inicialment i fins a la seua presentació, serà substituït pel certificat subscrit per la persona representant legal de l'entitat que incloga la relació del personal subvencionat pel qual s'haja practicat la retenció i l'import d'aquesta.

2. La documentació que cal presentar per a la justificació de les ajudes regulades en la secció 4a i 5a del capítol II del títol II de l'ordre reguladora de bases, relativa a despeses corrents i creació de nous llocs de treball vinculats a inversions fixes, s'ha de presentar en el termini establit en la resolució de concessió de l'ajuda.



Article 14. Compatibilitat amb el mercat comú

Les subvencions a les empreses d'inserció, regulades en el capítol II del títol II de l'ordre per la qual es regulen les bases, són compatibles amb el mercat comú i no requereixen cap notificació a la Comissió, ja que es regeixen per la Decisió de la Comissió, de 20 de desembre de 2011, relativa a l'aplicació de les disposicions de l'article 106.2 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (TFUE) a les ajudes estatals en forma de compensació per servei públic concedit a algunes empreses encarregades de la gestió de serveis d'interés econòmic general (DOUE L núm. 7, d'11.1.2012), sempre que es complisquen tots els requisits establits en aquesta.



Article 15. Entrada en vigor

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació del seu extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la seua publicació, davant del corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa o, potestativament, un recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan, en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. Tot això, sense perjudici que les persones interessades hi puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



València, 29 de novembre 2018.– El director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació: Enric Nomdedéu i Biosca.

Mapa web