Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 29 de desembre de 2017, de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones ocupades amb càrrec a l'exercici pressupostari 2018. [2018/1140]

(DOGV núm. 8230 de 08.02.2018) Ref. Base de dades 001360/2018




Amb l'objecte de concretar o desenvolupar, en l'àmbit competencial de la Comunitat Valenciana, el que estableix la normativa estatal aplicable en general, es publica en data 26 de novembre de 2015 l'Ordre 8/2015, de 23 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i es determina el programa de formació per a l'ocupació per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones ocupades.

En l'article 6 de l'Ordre per la qual s'aproven les referides bases reguladores, s'estableix que la valoració de les sol·licituds s'ha de fer d'acord amb la metodologia de valoració pràctica que es determine en cada convocatòria amb l'objecte d'analitzar i determinar la qualitat de les diferents sol·licituds presentades. Entre altres possibles àrees a prendre en consideració, estableix la capacitat acreditada de l'entitat sol·licitant per a desenvolupar el programa de formació considerant les accions formatives de formació per a l'ocupació dirigides a persones ocupades en els dos últims anys i els mitjans materials i humans de què disposa l'entitat sol·licitant per a la realització del programa formatiu.



En futures convocatòries, als efectes d'optimitzar el desplegament i l'execució de les accions subvencionades, es podrà incloure la valoració del desenvolupament de les actuacions, per a la qual cosa es tindran en compte, entre altres, les renúncies presentades, les minoracions per falta de justificació, etc., i també el nombre de treballadors formats en accions precedents integrants de col·lectius prioritaris. A aquests efectes, en aquesta convocatòria s'ha inclòs un nou criteri de valoració, a través del qual la puntuació obtinguda en l'apartat de Capacitat acreditada de l'entitat sol·licitant per a desenvolupar el programa de formació, s'ha de corregir proporcionalment en funció del grau d'execució de la convocatòria de 2016, atenent al percentatge de cursos/grups finalitzats sobre cursos/grups concedits.

Es considera oportuna la tramitació anticipada d'una resolució de convocatòria d'ajudes destinades a aquest programa per a l'exercici 2018, segons el que estableix l'article 167 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en què s'estableix que en la tramitació anticipada d'atorgament de subvencions, de conformitat amb el que estableix l'article 41 de la mateixa llei, pot arribar-se al moment procedimental immediatament anterior al de la resolució de la concessió. En tot cas, s'ha de consignar en tots els tràmits que el tal atorgament està condicionat a l'existència, en els pressuposts de l'exercici econòmic següent, de crèdit adequat i suficient per a això.

En virtut del que s'hi exposa i d'acord amb el que estableix l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, aquesta Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, dicta la resolució d'aprovació amb càrrec a l'exercici pressupostari 2018 de la convocatòria de subvencions, conformement amb el Consell Valencià de Formació Professional, resolc:



Primer. Aprovació de la convocatòria i indicació de l'ordre per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions

Es convoquen, per a l'exercici 2018, les subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones ocupades, regulades en l'Ordre 8/2015, de 23 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i es determina el programa de formació per a l'ocupació per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones ocupades, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 7666, de 26 de novembre de 2015, i posteriors modificacions.

Les bases mencionades es van dictar amb l'objecte de concretar o desenvolupar en l'àmbit competencial de la Comunitat Valenciana el que estableix la normativa estatal aplicable en general.



Segon. Finançament i import de la convocatòria

La concessió de les subvencions queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de concessió, en el pressupost del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (d'ara en avant SERVEF) per a l'exercici 2018, per la qual cosa la quantia total màxima que figura en el paràgraf següent té caràcter estimat, als efectes del que estableix l'article 56 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant RLGS i LGS respectivament).



Es destina per a atendre les subvencions per a la realització de les accions formatives dirigides prioritàriament a persones ocupades un import global màxim estimat de 9.500.000 €, amb càrrec a la línia de subvenció S5644000, del capítol IV, del subprograma 322.52, del pressupost del SERVEF per a l'exercici 2018, amb el desglossament que figura a continuació:

1. Per als programes formatius establits en l'article 2 de l'Ordre per la qual s'aproven les bases reguladores es destina un import màxim estimat de 9.216.518 €, amb la següent distribució territorial, que també té caràcter estimatiu:

a) Per als programes de formació intersectorials establits en l'apartat 1.a d'aquest article, es destina un import màxim de 5.706.518 €.



b) Per als programes de formació sectorials, es destina un import màxim de 2.925.000 €.

c) Per als programes de formació intersectorials dirigits a treballadors/es i socis/sòcies de l'economia social, es destina un import màxim 292.500 de €.

d) Per als programes de formació intersectorials dirigits a treballadors/es autònoms/mes, es destina un import màxim de 292.500 €.

2. Per a les ajudes per a l'alumnat desempleat assistent als programes formatius, establides en l'article 20 de l'Ordre per la qual s'aproven les bases reguladores, es destina un import màxim estimat de 283.482 €.



Atés que, per a l'exercici 2018, les ajudes convocades en la present resolució estan finançades amb fons la distribució dels qual es realitza a través d'una conferència sectorial, la concessió d'aquestes està condicionada al fet que l'òrgan competent de l'Administració de l'Estat haja realitzat les actuacions o dictat els actes administratius que permeten assegurar l'efectivitat de la transferència de fons afectats.



En el cas que en l'exercici 2018 existira crèdit superior a la quantia establida en aquest punt, la seua aplicació a la concessió de subvencions no requereix cap altra convocatòria. L'òrgan concedent ha de publicar la dotació i la distribució definitiva, amb caràcter previ a la resolució de concessió en els mateixos mitjans que la convocatòria, sense que aquesta publicitat implique l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici de cap còmput nou de termini per a resoldre.



Les ajudes a la formació regulades en aquesta resolució són compatibles amb el Mercat Comú, a tenor de l'article 107, apartat 1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea i queden dispensades de l'obligació de notificació establida en l'article 108, apartat 3, del Tractat i de comunicació, d'acord amb el que estableix l'article 3.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, ja que no hi són tots els requisits de l'esmentat article 107.1, perquè no suposen avantatge econòmic per a una empresa ni falsegen la competència, i, doncs, no afecten els intercanvis comercials entre els estats membres.



Tercer. Objecte i condicions de la concessió de les subvencions

1. Aquesta resolució té per objecte la convocatòria d'ajudes per a la realització de programes de formació dirigits almenys en un 70 % a treballadors empleats en empreses o centres de treball ubicats a la Comunitat Valenciana o treballadors autònoms residents en aquesta i en un 30 % com a màxim a treballadors desocupats residents també a la Comunitat Valenciana.

2. Les accions formatives que poden sol·licitar-se estan incloses en els plans de referència publicats en la pàgina web del SERVEF, on s'indica la modalitat d'impartició, les hores de cada acció formativa, la condició de prioritària o no que té, i també els requisits tècnics.



3. Els programes establits en l'article 2.1.a, c y d de l'Ordre per la qual s'aproven les bases reguladores, poden sol·licitar les accions de tipus transversal dels plans de referència detallats en el punt anterior.



4. L'import de les sol·licituds de subvenció de cada entitat, per al desenvolupament dels programes establits en l'article 2 de l'ordre per la qual s'aproven les bases reguladores, no pot superar el 20 % de la dotació assignada a cada tipus de programa i sector; i pot realitzar cada entitat un màxim d'una sol·licitud per tipus de programa i sector.



Les accions formatives incloses en els programes sectorials establits en l'article 2.1.b de l'Ordre per la qual s'aproven les bases reguladores, corresponen als sectors que s'indiquen a continuació i els esmentats percentatges s'han de calcular sobre les dotacions següents:





Sector Dotació establida

Agrari (incloent manipulat, envasament, comerç i exportació de cítrics i productes hortofructícoles) 297.648 €

Indústria del moble, calçat i tèxtil 287.118 €

Indústria del metall 534.222 €

Indústria química i plàstic 195.390 €

Indústries agroalimentàries 195.156 €

Serveis d'atenció a persones dependents 185.328 €

Turisme i hostaleria 610.272 €

Construcció (formació dirigida a la competitivitat sostenible del sector) 264.654 €

Serveis de transport per carretera 236.574 €

Ceràmica 118.638 €

TOTAL 2.925.000 €





5. Els programes establits en l'article 2.1.b de l'ordre per la qual s'aproven les bases reguladores poden sol·licitar les accions dels plans de referència generals detallats en el punt 2 del present punt, per al sector sol·licitat.

6. En un termini màxim de quatre mesos, a comptar des de l'endemà de la notificació de la resolució de concessió, les entitats han d'haver iniciat un nombre de grups (cursos) que supose com a mínim el 50 % de l'alumnat del programa formatiu aprovat. D'acord amb el que estableix l'article 11.3 de l'ordre per la qual s'aproven les bases reguladores, els projectes han d'acabar abans del 31 de juliol de 2019.





Quart. Forma i termini de presentació de les sol·licituds i documents i informació que s'hi ha d'adjuntar

1. Només poden ser beneficiaris d'aquestes ajudes les entitats indicades en l'article 3 de l'ordre per la qual s'aproven les bases reguladores. D'acord amb el que estableix l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, als efectes de presentació de sol·licituds, documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud, sol·licitud de bestreta, presentació de la documentació justificativa o qualsevol altra documentació relacionada amb la present convocatòria, queda subjecta al règim següent:



a) Les persones físiques poden triar en tot moment si es comuniquen amb les Administracions públiques per a l'exercici dels seus drets i obligacions a través de mitjans electrònics o no. El mitjà triat per la persona per a comunicar-se amb les Administracions públiques pot ser modificat per aquella en qualsevol moment.

b) En tot cas, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu:

1r. Les persones jurídiques.

2n. Les entitats sense personalitat jurídica.

3r. Els que representen un interessat que estiga obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

2. D'acord amb el que disposa l'apartat anterior, quan siga procedent:

a) Les sol·licituds s'han de presentar en imprés normalitzat, juntament amb la documentació específica, en les direccions territorials competents en la matèria de formació professional per a l'ocupació, sense perjudici de poder presentar-la en els altres llocs establits en la normativa vigent en matèria de procediment administratiu comú de les Administracions públiques.

b) Per a realitzar la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'ha d'accedir a la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on es pot accedir al tràmit de presentació de sol·licituds a ajudes del SERVEF, o a la web del SERVEF (www.servef.es) a través de l'enllaç «Sol·licitud telemàtica». Per a això, el sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), ambdós admesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'ha d'inscriure prèviament en el Registre de Representacions de caràcter voluntari davant de la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica.

3. El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria.

4. La sol·licitud ha de presentar-se juntament amb la següent documentació, que pot annexar-se per mitjans telemàtics, sense perjudici que puga requerir-se en determinades circumstàncies l'exhibició dels documents originals per a la confrontació:

a) Autorització expressa al SERVEF perquè comprove les dades d'identitat del sol·licitant o, en cas de tractar-se d'una persona jurídica, del seu representant, de conformitat amb el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. No obstant això, si de la comprovació efectuada resultara cap discordança amb les dades facilitades pel mateix interessat, l'òrgan instructor estaria facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la. Si el sol·licitant no presta el seu consentiment, ha d'aportar fotocòpia del document nacional d'identitat.



Quan es tracte d'una persona jurídica, s'ha d'aportar, a més, documentació acreditativa i identificativa d'aquesta consistent en fotocòpia de l'escriptura de constitució o estatuts actualitzats i acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o registre corresponent, i també de la targeta d'identificació fiscal i, si és el cas, poders de representació. En el cas que aquesta haguera sigut aportada anteriorment i no haguera patit cap variació, n'hi hauria prou amb el certificat o la declaració responsable del representant legal de l'entitat, acreditatiu que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament del president o de qui tinga la representació en data de presentació de la sol·licitud. Així mateix, ha de constar, en el certificat, l'expedient administratiu en què es va aportar aquella i òrgan a què va ser adreçada.

b) D'acord amb el que estableix l'article 22.4 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions, la presentació de la sol·licitud de subvenció comporta l'autorització del sol·licitant perquè l'òrgan concedent obtinga de forma directa l'acreditació de les circumstàncies establides en els articles 18 i 19 del citat reial decret a través de certificats telemàtics i, en aquest cas, el sol·licitant no ha d'aportar la certificació corresponent. No obstant això, el sol·licitant pot denegar expressament aquesta autorització, però aleshores hauria d'aportar les certificacions que a continuació s'indiquen i que tenen un període de validesa de sis mesos, a comptar des de la data d'expedició, tot d'acord amb el que estableix l'article 23.3 de l'esmentat reglament.

– De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que el sol·licitant es troba al corrent de les obligacions tributàries.

– De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat acreditatiu que el sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions.

– De les direccions territorials de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, el certificat acreditatiu que el sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

c) Declaració responsable de no trobar-se en els supòsits dels apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei general de subvencions

d) Dades de domiciliació bancària segons el model normalitzat, adjuntades al certificat de titularitat d'aquest compte.

e) Relació prioritzada dels grups (cursos).

f) En el cas que se sol·liciten accions formatives (especialitats) no pertanyents a un certificat de professionalitat, una declaració responsable del representant de l'entitat sobre disposició d'instal·lacions i recursos humans suficients que garantisquen la solvència tècnica per a impartir la formació, tant teòrica com pràctica, i també la qualitat d'aquestes. La falta de presentació abans que s'acabe el termini de presentació de sol·licituds, de l'esmentada declaració responsable referida a l'especialitat corresponent, implicaria l'anul·lació de l'acció formativa i, si és el cas, de l'entitat afectada, tot en acabant de la formulació del requeriment escaient.

En aquest cas, aquesta inscripció es pot aplicar únicament si l'entitat en resulta beneficiària i la vigència és limita a la duració de la impartició de les accions formatives subvencionades.



g) Declaració responsable sobre el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'aquesta obligació.

h) En el cas de teleformació, quan es tracte d'accions formatives conduents a l'obtenció de certificats de professionalitat, l'acreditació del centre o entitat per part del Servei Públic d'Ocupació Estatal, en els termes que estableix el Reial decret 34/2008 de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat i l'Ordre ESS/1897/2013, de 10 d'octubre, que el desplega, i els protocols de connexió que permeten accedir-hi i obtindre de forma automàtica els informes que calga. A aquest efecte, és preceptiu de proporcionar una adreça (amb les credencials corresponents) d'accés a la plataforma, amb perfil de responsable de l'Administració, però sense possibilitat de modificar dades.



Així mateix, en cas de establir-se la realització de sessions presencials en centres o entitats acreditades com cal mitjançant acords o convenis, s'ha d'aportar el corresponent acord o conveni actualitzat en el moment de presentació de la sol·licitud.

i) En el cas de teleformació, no conduent a l'obtenció dels certificats de professionalitat, s'han de complir els requisits arreplegats en l'annex únic de l'ordre per la qual s'aproven les bases reguladores, relatius a les característiques de la plataforma i als requisits i a les funcions dels tutors-formadors que impartisquen la formació. En aquest cas, i també en el de formació mixta, cal que aporten les claus d'accés a la plataforma web corresponent amb el mateix perfil assenyalat en l'apartat anterior i també la descripció de les característiques de la plataforma i el material que s'haja de lliurar a l'alumne/a. Aquest accés ha d'estar operatiu fins que concloga del termini de justificació. En tot cas, l'entitat ha de conservar la informació arreplegada en la plataforma fins a la liquidació definitiva de l'expedient, als efectes de comprovació, si és el cas.



j) El projecte que continga el programa formatiu de l'entitat s'ha de presentar en una sol·licitud, només, en suport magnètic i/o paper, segons el model facilitat pel SERVEF a aquest efecte. En la modalitat de teleformació certificable, s'ha d'aportar en els termes expressats i ha d'incloure els aspectes determinats en l'article 14 de l'Ordre ESS/1897/2013, de 10 d'octubre, per la qual es desplega el Reial decret 34/2008, de 18 de gener.

5. Amb caràcter voluntari, pot aportar-se així mateix documentació acreditativa de:

a) La implantació d'un sistema de gestió de la qualitat ISO, EFQM o altres que s'especifiquen en el punt sisé, e, d'aquesta convocatòria, tots els quals han d'estar en vigor.

b) Per a acreditar el que estableix el punt sisé, f, d'aquesta convocatòria, declaració responsable del nombre de persones que en data de sol·licitud estiguen incloses en la plantilla de l'entitat, en alta durant un període igual o superior a nou mesos en aquesta en l'exercici pressupostari anterior al que finança la present convocatòria (en cap cas es poden prendre en consideració els contractes subvencionats a través dels programes mixts d'ocupació-formació) i acreditació documental de les persones incloses en la plantilla, durant el mateix període, que complisquen alguna de les condicions següents:

· Les persones amb diversitat funcional reconeguda amb un grau del 33 % o superior (discapacitat física, psíquica o sensorial), les persones afectades amb trastorn mental greu o molt greu. Aquestes circumstàncies s'acrediten amb la presentació de l'informe de treballadors en alta (ITA) de la Seguretat Social, que inclou el període comprés entre l'1 de gener de 2017 i el 31 de desembre de 2017.

· Les persones en situació o risc d'exclusió social ho han d'acreditar mitjançant certificat emés pels serveis socials competents, la data d'emissió del qual estiga dins dels sis mesos anteriors a la data d'acabament del termini de presentació de la sol·licitud.

· Dones víctimes de violència de gènere, situació que s'ha d'acreditar per qualsevol dels mitjans establits en l'article 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

c) Acreditació documental que en l'escriptura de constitució o en els estatuts de l'entitat, inscrits com pertoca en el registre corresponent, figura com a objectiu d'aquesta el fet de treballar a favor de la igualtat d'homes i dones. En el cas que l'entitat no dispose d'escriptura de constitució o d'estatuts ha de presentar una declaració responsable a aquests efectes. Les entitats subjectes al règim de funció pública en matèria de personal compleixen aquest requisit per prescripció legal i no cal la presentació de la declaració responsable.

d) Acreditació documental de disposar l'entitat sol·licitant d'un Pla d'igualtat en els termes que estableix el punt sisé, f, d'aquesta convocatòria.



Cinqué. Terminis de resolució i notificació

1. Les ajudes s'han de concedir en règim de concurrència competitiva, en els termes establits en el títol I de la LGS.

2. L'òrgan instructor del procediment és el Servei de Gestió de Programes de Formació per a l'Ocupació.

3. En el cas que l'import proposat de la subvenció siga inferior al sol·licitat, l'entitat podrà acceptar i reformular el programa de formació a la quantitat proposada o formular les al·legacions que crega oportunes. La reformulació ha de respectar l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, i també les condicions establides per a cada programa en l'article 2 de l'ordre per la qual s'aproven les bases reguladores i en aquesta convocatòria.

4. La direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació ha de dictar la resolució procedent per delegació de la Direcció General del SERVEF. El termini per a resoldre i notificar la resolució del procediment és de sis mesos, comptats des de la data de publicació de la convocatòria. Si hagués transcorregut el termini i no s'hagués dictat cap resolució, la sol·licitud s'entendria desestimada per silenci administratiu.

5. Les resolucions adoptades sobre les sol·licituds d'aquestes ajudes posen fi a la via administrativa i contra aquestes podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la notificació, davant el jutjat contenciós administratiu de la província corresponent, d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, un recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els termes ja mencionats, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs dels establits en la legislació vigent.





Sisé. Criteris de valoració de sol·licituds

La concessió de les subvencions es tramita en règim de concurrència competitiva, respectant els principis d'objectivitat, igualtat, transparència i publicitat.

En tot cas, s'han de prendre en consideració les condicions que l'entitat complisca a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, que han de mantindre's com a mínim fins a l'acabament del període màxim d'execució de les accions formatives.

La valoració de les sol·licituds s'ha de fer d'acord amb els criteris següents:



A) Adequació de l'oferta formativa a les accions/àrees prioritàries 65 punts

1. Alumnat en accions prioritàries/alumnat total x 50 50 punts

Els apartats següents són acumulables a l'anterior, sense que es puguen superar els 65 punts en total.

No obstant això, en cas d'alumnat susceptible de ser puntuat en dos dels apartats següents, només ha de puntuar en aquell que atorgue major puntuació

2. Alumnes en accions prioritàries destinades a l'obtenció d'una acreditació parcial acumulable que no comporte capacitació professional/alumnes totals x 5 5 punts

3. Alumnes en accions prioritàries destinades a l'obtenció de certificat de capacitació professional (carnet professional)/alumnes totals x 10 10 punts

4. Alumnes en accions prioritàries destinades a l'obtenció de certificat de professionalitat complet/alumnes totals x 15 15 punts





B) Capacitat acreditada de l'entitat sol·licitant per a desenvolupar el programa de formació

Accions formatives de formació per a l'ocupació destinades a persones ocupades realitzades en les dues últimes convocatòries subvencionades pel SERVEF, concloses en data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds 15 punts

L'entitat va realitzar entre 1 i 20 accions formatives (grups) 5

L'entitat va realitzar entre 21 i 40 accions formatives (grups) 10

L'entitat va realitzar més de 40 accions formatives (grups) 15





La puntuació obtinguda en aquest apartat s'ha de corregir en funció del grau d'execució de la convocatòria de 2016, atenent el percentatge de cursos/grups finalitzats sobre cursos/grups concedits, segons la puntuació següent:



L'entitat va finalitzar un percentatge d'accions formatives (grups) superior o igual al 80 % 0 punts

L'entitat va finalitzar un percentatge d'accions formatives (grups) superior o igual al 50 % i inferior al 80 % – 5 punts

L'entitat va finalitzar un percentatge d'accions formatives (grups) superior o igual al 30 % i inferior al 50 % – 10 punts

L'entitat va finalitzar un percentatge d'accions formatives (grups) inferior al 30 % – 15 punts





El resultat d'aquest apartat en cap cas pot ser de caràcter negatiu.



D'acord amb el que estableix l'article 4.5 de l'ordre per la qual s'aproven les bases reguladores, les entitats han de mantindre les exigències tecnicopedagògiques, d'instal·lacions, equipament i mitjans humans tingudes en compte per a l'acreditació/inscripció de l'especialitat, de tal forma que quede totalment assegurada la solvència tècnica de l'entitat sol·licitant.



C) Abast del programa

Es valorarà el nombre de treballadors participants en el programa sol·licitat 20 punts

Entre 30 i 60 participants 4

Entre 61 i 90 participants 6

Entre 91 i 120 participants 8

Entre 121 i 180 participants 12

Entre 181 i 270 participants 16

Més de 270 participants 20





D) Implantació territorial a la Comunitat Valenciana 10 punts

L'entitat té centres acreditats o inscrits en una província de la Comunitat Valenciana 3

L'entitat té centres acreditats o inscrits en dues províncies de la Comunitat Valenciana 6

L'entitat té centres acreditats o inscrits en tres províncies de la Comunitat Valenciana 10





Almenys un 20 % dels alumnes del programa han d'haver sigut formats en cada província on existisca algun centre acreditat o inscrit. Als efectes de compliment d'aquesta condició, en el cas de teleformació, s'ha de tindre en compte el lloc de residència de l'alumnat.



E) Aplicació de normes de qualitat

S'han de valorar en aquest apartat els certificats que acrediten la gestió de la qualitat en el desenvolupament de la formació i el tractament de dades, amb la puntuació següent:

· Per estar en possessió d'un certificat de qualitat en vigor ISO9001 l'abast del qual incloga l'activitat en matèria de formació per a l'ocupació o EFQM (Certificat d'excel·lència europea 200 + o superior): 16 punts.

·Per estar en possessió de certificat SGSI de seguretat de la informació (ISO 27001): 4 punts.

Els punts assignats per cada certificat de qualitat són acumulatius fins al màxim de 20 punts.



F) Aplicació de mesures de responsabilitat social

S'acrediten d'acord amb el que estableix el punt quart 4.b, c i d respectivament.

IS. Inclusió social.

Es valora amb un màxim de 10 punts un percentatge igual o superior al 20 % de persones amb diversitat funcional (1), persones afectades amb trastorn mental greu o molt greu, persones en situació o risc d'exclusió social i dones víctimes de violència de gènere, incloses en les plantilles de les entitats sol·licitants; els percentatges inferiors al 20 % s'han de valorar proporcionalment d'acord amb la fórmula següent:



Nombre de persones actualment en la plantilla de l'entitat, pertanyents als esmentats col·lectius, que hagueren estat incloses en aquesta, durant un període igual o superior a 9 mesos durant l'exercici anterior

× 50

Nombre de persones actualment en la plantilla de l'entitat, que hagueren estat incloses en aquesta, durant un període igual o superior a 9 mesos durant l'exercici anterior





(1) Grau igual o superior al 33 %.



MH. Igualtat entre dones i homes.

En aquest apartat s'han de valorar les accions positives que garantisquen i promoguen la igualtat de dones i homes fins a un màxim de 10 punts, d'acord amb la distribució que s'exposa a continuació; en cas contrari, es donen 0 punts:

– En l'escriptura de constitució o en els estatuts de l'entitat inscrits en el registre corresponent, figura com a objectiu d'aquesta el treballar a favor de la igualtat d'homes i dones o en el cas que l'entitat no dispose d'escriptura de constitució o estatuts ha aportat declaració responsable a aquests efectes. Les entitats subjectes al règim de funció pública en matèria de personal compleixen aquest requisit per prescripció legal (1 punts).



– L'entitat acredita disposar d'un pla d'igualtat, visat per l'òrgan competent, subscrit per les organitzacions sindicals d'acord amb el que estableix l'article 45 i següents de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. D'acord amb el que estableix la disposició addicional única del Decret 133/2007, de 27 de juliol, del Consell, sobre condicions i requisits per al visat dels plans d'igualtat de les empreses de la Comunitat Valenciana, les empreses o organitzacions participades majoritàriament amb capital públic (empreses públiques autonòmiques, provincials i municipals) han d'elaborar un pla d'igualtat, visat així mateix per l'òrgan competent.

En el cas d'empreses en què no hi haja obligació legal, s'ha d'aportar el pla aprovat, amb la firma de les parts subscriptores, visat escaientment per l'òrgan competent. Per a les entitats subjectes al règim de funció pública en matèria de personal, es considera que complirien aquest tràmit després de l'aportació del pla (9 punts).



Puntuació màxima total 150 punts





En relació amb els apartats E i F, ja que es tractar de documentació voluntària, només s'ha de valorar la documentació que aporte l'entitat amb la sol·licitud.

En cas d'empat entre dos o mes projectes, s'ha de resoldre a favor del projecte que haja obtingut major puntuació en els apartats A, B, C, F, D i E, per aquest ordre, i, si encara així persistia l'empat, caldria ajustar-se al número d'ordre de l'expedient.



Seté. Mitjà de notificació o publicació dels tràmits a emplenar en el procediment

1. Les notificacions s'han de practicar a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), per a la qual cosa el sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física). Amb aquest fi s'ha de remetre un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informe de la posada a disposició d'una notificació en l'esmentada seu electrònica. La falta de pràctica de l'avís no pot impedir que la notificació siga considerada plenament vàlida.

Si per raons tècniques o de qualsevol altra índole la notificació electrònica no fóra possible, es practicaria mitjançant correu certificat.

2. En el cas que la sol·licitud presentada no complira els requisits exigits o la documentació aportada continguera errors o fora insuficient, l'òrgan instructor requeriria a l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmene la falta o dels documents preceptius, o els aporte, amb la indicació que, en cas de no fer-ho, es consideraria que ha desistit de la petició, tot després de la resolució que ha de ser dictada en els termes que estableix la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú.

3. D'acord amb el que estableix la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú, quan en qualsevol moment es considere que algun dels actes dels interessats no compleix els requisits necessaris, l'Administració ho ha de posar en coneixement seu i concedir-li un termini de deu dies per a esmenar-ho.

Als interessats que no atenguen el requeriment se'ls podrà declara decaiguts en el seu dret al tràmit corresponent, no obstant això, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà els seus efectes legals, si es produïra abans o dins del dia que es notifique la resolució en què es tinga per transcorregut el termini.



Huité. Sol·licitud de bestreta i ingrés de romanents

D'acord amb el que estableix l'article 6.8 de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, s'estableixen lliuraments de fons amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa de fins al 25 % de l'import concedit. Igualment s'estableix el pagament de fins a un 35 % addicional una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa. A aquests efectes es poden formalitzar les sol·licituds en els models normalitzats que es faciliten per a aquest propòsit, que comprenen les opcions següents:

a) Sol·licitar, amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa, la bestreta de fins al 25 % de la subvenció concedida i, en la mateixa sol·licitud, la bestreta de fins al 35 % addicional amb caràcter condicionat a l'acreditació de l'inici de l'activitat formativa.

b) Sol·licitar amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa, la bestreta de fins al 25 % de la subvenció concedida i, si és el cas, amb caràcter addicional a l'anterior sol·licitud, presentar una nova sol·licitud en el termini d'un mes a partir de l'inici de l'activitat formativa de fins al 35 % de la subvenció concedida.

Llevat que l'entitat beneficiària estiga exempta d'aquesta obligació, s'ha de presentar un aval bancari per un import igual a la quantitat a anticipar. L'entitat beneficiària ha de depositar la garantia en la corresponent direcció territorial de la conselleria competent en matèria d'hisenda. Una vegada obtinguda la carta de pagament acreditativa del depòsit, ha de ser presentada per l'entitat beneficiària en el Servei de Gestió de Programes de Formació per a l'Ocupació com a requisit previ i indispensable per al pagament anticipat.

Dins del termini de justificació establit en l'ordre per la qual s'aproven les bases reguladores, l'entitat ha de procedir a l'ingrés dels romanents no aplicats en el compte número ES50-0049-1827-81-2410382871, del BSCH (Banco Santander Central Hispano) a favor del SERVEF, i acreditar aquest fet davant el Servei de Gestió de Programes de Formació per a l'Ocupació, amb la identificació del número d'expedient.





DISPOSICIÓ FINAL



Única

Aquesta resolució entra en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Contra aquest acte, que esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, d'acord amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, en el termini de dos mesos, un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu competent, de conformitat amb el que estableixen l'article 8, apartat 3, i l'article 46, apartat 1, tots dos de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs que s'estime pertinent.





València, 29 de desembre de 2017.– El director general: Enric Nomdedéu i Biosca.

Mapa web