Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 30 de novembre de 2018, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoquen ajudes destinades a finançar accions dirigides a impulsar i gestionar la participació en els programes d'investigació internacionals en matèria de biomedicina, sanitat i salut pública per a l'exercici 2019. [2018/11929]

(DOGV núm. 8450 de 24.12.2018) Ref. Base de dades 011607/2018




Vist que és competència de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública impulsar la investigació sanitària com a factor estratègic en el desenvolupament i millora de l'atenció sanitària a la ciutadania, estimular les activitats d'R+D+i en el marc global en què actualment es duen a terme, fomentar la internacionalització de les activitats d'investigació en salut realitzades a la nostra Comunitat i promoure l'increment de la participació de les institucions d'investigació radicades en aquesta en les iniciatives i programes del marc europeu, sent aquest un element crític per a la millora de la competitivitat dels grups d'investigació en salut de la Comunitat Valenciana.



Vist que l'Ordre 2/2016, de 17 de juny, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (DOGV 7815, 27.06.2016) va aprovar les bases reguladores de les ajudes destinades a finançar accions dirigides a impulsar i gestionar la participació en els programes internacionals d'investigació en matèries de biomedicina, sanitat i salut pública.



Vist que l'Estratègia d'Especialització Intel·ligent per a la Investigació i Innovació en la Comunitat Valenciana (RIS3-CV) està dissenyada per a contribuir a la transformació del model productiu valencià des de la investigació i la innovació, en la qual s'inclou com a eix clau la «Promoció de la Salut i Sanitat Eficient per a la Qualitat de Vida».



Vist que la Conselleria de Sanitat ha introduït com a mesura del citat eix del RIS3-CV, (Mesura 8), «Impuls i governança de la investigació i innovació en biomedicina, serveis sanitaris i salut pública».



Aquesta resolució té per objecte convocar ajudes per a finançar actuacions que contribuïsquen a la participació i captació de fons de programes d'investigació d'àmbit internacional i, en especial, del programa d'investigació de la Unió Europea Horitzó 2020, en matèries de biomedicina, sanitat i salut pública, ajudes que s'emmarquen en la mesura 8 abans esmentada.

De conformitat amb el que estableixen els articles 160.4.b i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, del Consell, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

I en virtut de les facultats conferides per l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, resolc:



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

L'objecte de la present resolució és convocar, en règim de publicitat, objectivitat i concurrència competitiva, ajudes per a l'exercici 2019 que financen activitats dirigides a impulsar la participació i captació de fons de programes d'investigació internacionals, per part d'entitats amb activitat investigadora en l'àmbit de la biomedicina, la sanitat i la salut pública, que estiguen radicades a la Comunitat Valenciana.





Article 2. Finançament

La present convocatòria es realitza per tramitació anticipada, i les ajudes previstes en la present convocatòria es finançaran a càrrec del programa pressupostari de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública 10.02.96.0000.411.60.4 de la Direcció General d'Investigació, Innovació, Tecnologia i Qualitat, amb la línia de subvenció S6667000, dels pressupostos de la Generalitat per a l'any 2019 per un import de tres-cents mil euros (300.000,00 €).

La resolució de les ajudes quedarà condicionada a l'efectiva existència de crèdit adequat i suficient una vegada aprovat el pressupost de la Generalitat, tal com estableix l'article 41.1, sobre despeses de tramitació anticipada, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Article 3. Àmbit temporal

El desenvolupament de les activitats subvencionades s'estendrà al llarg de l'anualitat 2019.



Article 4. Requisits de les entitats beneficiàries

Podran sol·licitar les subvencions arreplegades en la present resolució aquelles entitats que complisquen els requisits establits en la base segona de l'Ordre 2/2016, de 17 de juny, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a finançar accions dirigides a impulsar i gestionar la participació en programes d'investigació internacionals en matèria de biomèdica, sanitat i salut pública.



Article 5. Activitats i despeses subvencionables

1. Les subvencions previstes en aquesta convocatòria es destinaran a cobrir les activitats descrites en la base primera de l'esmentada ordre que, en síntesi, són:

a) Reforçar les estructures de suport per a la sol·licitud i gestió de projectes internacionals.

b) Promoure la col·laboració amb altres entitats internacionals i la participació en plataformes d'investigació i innovació en salut internacionals.

c) Donar suport a la presentació de sol·licituds a projectes internacionals com a coordinadors del consorci.

d) Altres actuacions que contribuïsquen a la consecució dels objectius anteriors.

2. Per al desenvolupament d'aquestes activitats es podran subvencionar aquelles despeses realitzades que de manera directa responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada, que es corresponguen amb despeses derivades de l'execució de les activitats establides en la base primera de l'ordre de bases i que es realitzen en el període subvencionable establit en la present convocatòria. En conseqüència, seran objecte de subvenció els següents tipus de despesa:

a) Despeses de personal: costos ocasionats per la formalització de contractes per obra o servei, de personal que no estiga vinculat funcionarialment o estatutàriament, ni per mitjà de relació contractual permanent, amb l'organisme sol·licitant, per a l'obtenció i gestió de projectes d'investigació de programes europeus, amb dedicació total o parcial. No serà subvencionable cap tipus de compensació salarial al personal amb vinculació de caràcter funcionarial, estatutari o contractual permanent amb l'organisme sol·licitant, encara que tinga relació amb la seua participació en la consecució de projectes europeus.

b) Despeses de desplaçaments: costos ocasionats per assistència a jornades o reunions de personal vinculat a l'entitat beneficiària, incloent-hi personal estatutari, funcionari i laboral, relacionades amb l'objecte d'aquesta convocatòria. Les despeses de transport subvencionades correspondran a bitllets en classe turista o equivalent i es finançaran fins a un import màxim de 600 euros per trajecte. Per als costos de desplaçaments derivats de la utilització de vehicle propi i els costos d'allotjament i dietes corresponents a aquests desplaçaments es prendrà com a referència el màxim de les quantitats que es detallen en el Decret 64/2011, de 27 de maig, del Consell, pel qual es modifica el Decret 24/1997, d'11 de febrer, sobre indemnitzacions per raó de servei i gratificacions per serveis extraordinaris, o en el Reial decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó de servei, en el cas de desplaçaments d'àmbit internacional o, si és el cas, la normativa que els substituïsca. El màxim global que se subvencionarà per cada persona i desplaçament (incloent-hi viatges, allotjament, dietes i inscripcions) serà de 1.400 euros. No es finançarà el desplaçament de més de dues persones de la mateixa entitat per a l'assistència a la mateixa jornada o reunió.

c) Despeses de formació: seran subvencionables les despeses ocasionades per l'assistència a activitats formatives relacionades amb la gestió d'investigació de projectes internacionals, de personal vinculat a l'entitat beneficiària, entre les quals s'inclou inscripció, desplaçament, allotjament i manutenció. No seran finançables els costos associats a cursos de temàtica general com ara idiomes, informàtica o semblants. Els costos de desplaçament, allotjament i dietes per a l'assistència a cursos de formació s'ajustaran a la normativa d'indemnitzacions anteriorment mencionada. Cada anualitat es finançarà, com a màxim, l'assistència de quatre persones de la mateixa entitat a un mateix curs fora del seu lloc de treball.

Quan l'entitat beneficiària organitze activitats de formació en la seua seu, es podran finançar despeses d'assistència tècnica, megafonia, impressió de cartells i altres d'anàlegs. També es podran finançar els honoraris i, si és el cas, desplaçaments de ponents externs, prenent com a referència màxima les quantitats establides per l'esmentat Decret 64/2011 sobre indemnitzacions. No seran finançables les despeses de càtering o restauració als assistents i ponents. No seran finançables els desplaçaments de persones no vinculades a l'entitat sol·licitant per a un altre tipus d'activitats. En el cas de realització de cursos formatius dins de l'entitat beneficiària per mitjà de la contractació d'una empresa externa, les despeses es justificaran com a «despeses de contractació de serveis» segons es detalla en el següent apartat.

d) Despeses d'adquisició de béns i contractació de serveis: inclouran les compres de material fungible necessàries per a la realització de les activitats subvencionades, així com la contractació de serveis externs. L'adquisició de béns i contractació de serveis s'ajustarà a la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE, de 26 de febrer de 2014 o, en el seu cas, la normativa que la substituïra. Quan l'import de la despesa subvencionable supere la quantia de 6.000 euros en el supòsit de subministrament de béns d'equip o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a contraure el compromís per a la prestació del servei o l'entrega del bé, llevat que per les especials característiques de les despeses subvencionables no hi haja en el mercat suficient nombre d'entitats que el subministren o presten, o llevat que la despesa s'haja realitzat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció. L'elecció entre les ofertes presentades es realitzarà d'acord amb criteris d'eficiència i economia, i s'haurà de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa. En cap cas s'hi inclouran compres de material inventariable.

e) Altres despeses complementàries: inclouran aquelles relacionades amb la realització de les activitats mencionades com les quotes per a la participació en infraestructures europees d'investigació, consorcis europeus d'investigació o anàlegs.

3. En la sol·licitud de la subvenció, el finançament s'estructurarà en les cinc partides pressupostàries segons el tipus de despesa prèviament descrit. Una vegada avaluades les sol·licituds, en el document d'acceptació remés als beneficiaris de les ajudes, mencionat en la base 7.7 de l'ordre de bases, s'establirà el finançament concedit per a cada una de les partides pressupostàries que serà vinculant per al beneficiari. Si una vegada publicada la resolució de les ajudes i en el transcurs del desenvolupament de les activitats subvencionades es requereix introduir canvis entre les partides pressupostàries per a incrementar les possibilitats d'obtenció de projectes i fons europeus, s'haurà de comunicar amb caràcter previ i de forma motivada davant de l'òrgan instructor del procediment. Aquesta comunicació podrà realitzar-se a través de mitjans electrònics.



Article 6. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

1. La sol·licitud, firmada pel representant legal del centre i dirigida a la direcció general amb competència en matèria d'investigació i innovació en salut, es presentarà en el model normalitzat que figura com a annex, i que estarà disponible en la guia PROP de la Generalitat, www.prop.gva.es, en el termini de 15 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. S'admetrà una única sol·licitud per entitat i en aquesta s'inclouran totes les actuacions per a les quals se sol·licite subvenció.

2. Les sol·licituds, junt amb la documentació adjunta, podran presentar-se en el Registre General de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública al carrer Misser Mascó, número 31, de València (46010), així com en els serveis territorials de la conselleria, sitis a Alacant (c/ Girona, 26. 03001), Castelló de la Plana (plaça Hort dels Corders, 12. 12001), i València (Gran Via Ferran el Catòlic, 74. 46008), o en qualsevol altra de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. En cas d'enviament per correu certificat, la presentació de la documentació en l'oficina de correus corresponent haurà de fer-se d'acord amb el que disposa l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 31 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regula la prestació dels serveis postals, en desplegament d'allò que estableix la Llei 24/1998, de 13 de juliol, del servei postal universal i de liberalització dels serveis postals, en sobre obert, a fi que l'exemplar destinat a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública siga datat i segellat abans de ser certificat. En el cas que la sol·licitud no estiga datada i segellada per l'oficina de correus corresponent, s'entendrà com a data vàlida de presentació aquella que aparega en l'entrada de registre de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.





Article 7. Documentació

1. La sol·licitud anirà acompanyada de la documentació que figura a continuació:

a) Llistat detallat dels projectes presentats per l'entitat sol·licitant per a participar en H2020 o programes d'investigació internacionals en els últims dos anys. Aquest llistat inclourà el títol del projecte, referència, investigador principal, convocatòria a què es va presentar, estat (concedit, no concedit, pendent de resolució), import sol·licitat i, si és el cas, import concedit.

b) Memòria de les actuacions per a les quals se sol·licita la subvenció que es presentarà com una proposta d'actuacions per a millora de la participació i obtenció de fons de programes d'investigació internacional, i específicament en el programa Horitzó 2020, durant l'anualitat 2019.

La memòria serà de format lliure, amb una extensió màxima de 8 pàgines, i respondrà als apartats següents:

– Justificació de la proposta, incloent-hi els recursos de què es disposa per a l'objecte de la convocatòria, els objectius a desenvolupar i els indicadors d'avaluació i impacte esperat.

– Actuacions per a les quals se sol·licita subvenció, especificant l'objectiu, el contingut, la duració, el pressupost estimat per a cada una d'elles, per anualitat i segons la tipologia de despesa arreplegades en l'article 5 de la present resolució.

– En el cas d'actuacions en col·laboració amb una altra entitat o entitats sol·licitants, cada entitat especificarà en la seua sol·licitud les entitats implicades en el desenvolupament de l'actuació, així com el pressupost global estimat per a aquesta i el percentatge i quantitat que se sol·licita per a desenvolupar la part corresponent a l'entitat sol·licitant.

c) En el cas d'entitats privades, s'adjuntarà una còpia dels estatuts i de la documentació acreditativa de la representació legal de la persona que dona conformitat a la sol·licitud en nom de l'entitat sol·licitant.



2. El formulari de sol·licitud incorporarà les declaracions que es detallen en la base cinquena de l'Ordre 2/2016, de 17 de juny, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

3. D'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en absència d'oposició expressa per part de la persona interessada, l'òrgan gestor del procediment estarà autoritzat per a obtindre directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social En cas d'oposar-se, haurà de manifestar-ho en l'apartat del formulari de sol·licitud previst per a això, i quedarà obligat a aportar els documents corresponents.

4. L'òrgan gestor podrà requerir al sol·licitant qualsevol altra dada, document o informe complementari que siga necessari per a la resolució de l'expedient, així com l'acreditació dels requisits a què es refereix la documentació administrativa.

5. La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de tots els termes de les bases publicades.



Article 8. Valoració i criteris de valoració

La valoració es realitzarà segons els continguts establits en la base setena de l'Ordre 2/2016, de 17 de juny, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.



Article 9. Resolució

1. Es delega en la persona titular de la direcció general amb competències en investigació i innovació, per a dictar la resolució de concessió de les subvencions, i en aquesta s'haurà d'indicar que es fa per delegació.

2. La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. La publicació produirà els efectes de notificació a les entitats interessades i es realitzarà en el termini màxim de sis mesos comptats des de la publicació de la corresponent convocatòria.



3. En cas que alguna o algunes de les entitats beneficiades renuncien a la subvenció amb posterioritat a dictar-se la resolució de concessió, la comissió de valoració podrà redistribuir la quantitat subvencionada a la qual es renuncia entre les altres entitats beneficiàries, seguint la mateixa forma de distribució que s'estableix en la base octava de l'Ordre 2/2016, de bases. La persona titular de la direcció general competent en investigació podrà emetre una nova resolució de concessió, que també serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



4. Les sol·licituds que no resulten beneficiades podran ser arreplegades per les persones interessades o per una persona degudament autoritzada, durant els tres mesos següents a la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la resolució de concessió de les subvencions Transcorregut el dit termini es destruiran.



Article 10. Justificació i pagament de les ajudes

1. El pagament de les subvencions destinades a despeses corrents, s'efectuarà de forma anticipada en el cas que la llei de pressupostos de la Generalitat així ho establisca. El lliurament del 100 % de l'ajuda concedida s'efectuarà després de la seua concessió i a través de la corresponent resolució de la persona titular de la direcció general amb competències en investigació sanitària.

2. Quan s'efectuen pagaments anticipats, les entitats beneficiàries quedaran exonerades de la constitució de garanties, si estiguera previst en la llei de pressupostos de la Generalitat.

3. Els beneficiaris de les subvencions tindran de termini fins al 31 de gener de 2020, en el cas que s'haja realitzat el pagament anticipat, per a presentar la documentació justificativa de la totalitat de la subvenció concedida. A partir d'aquest moment, es procedirà a la seua liquidació, de la qual podrà derivar-se una regularització, que implicarà l'exigència del reintegrament dels imports indegudament percebuts, en el cas que la justificació siga insuficient.

4. En el cas que el pagament anticipat no estiguera previst en la llei de pressupostos, la justificació de l'ajuda es farà en el termini que s'establisca en la resolució de concessió de les ajudes.

5. La justificació de les despeses s'acreditarà per mitjà de la presentació de la documentació establida en la base desena de l'ordre de bases, d'acord amb el que estableix l'article 34 de la Llei general de subvencions.

6. Les despeses que es presenten a fi de justificar les subvencions concedides hauran d'haver-se realitzat i abonat durant l'any corresponent a l'anualitat 2019.



Article 11. Incompliments i reintegraments

1. Es produirà d'acord amb els continguts establits en la base onze de l'ordre de bases, i d'acord amb el que preveu l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

2. Les quantitats a reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic i meritaran interessos de demora des de l'endemà del seu venciment.

3. L'interés de demora resultarà de l'aplicació, per a cada any o període de què integren el període de càlcul, de l'interés legal fixat en la Llei de pressupostos generals de l'Estat per als dits exercicis, de conformitat amb el que estableix l'article 16 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Article 12. Normativa aplicable

La present resolució es regirà pel que estableix l'Ordre 2/2016, de 17 de juny, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment comú de les administracions públiques, la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i del Reglament que la desplega, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.



Article 13. Recursos

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu, D'acord amb el que preveu l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, dins del termini de dos mesos comptat des de l'endemà de la publicació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. També podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat la resolució en el termini d'un mes comptador des de l'esmentada data, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Article 14. Entrada en vigor

La present resolució produirà efectes l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 30 de novembre de 2018.– La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública: Ana Barceló Chico.

Mapa web