Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 4/2018, de 13 de febrer, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a la realització d'accions d'orientació laboral per a persones joves participants en la Garantia Juvenil. [2018/1491]

(DOGV núm. 8236 de 16.02.2018) Ref. Base de dades 001674/2018




Índex



Preàmbul

Capítol I. Àmbit objectiu i subjectiu

Article 1. Objecte

Article 2. Entitats beneficiàries i requisits

Article 3. Obligacions de les entitats beneficiàries

Article 4. Persones destinatàries

Capítol II. Itineraris

Article 5. Contingut i lloc de realització dels itineraris d'inserció



Article 6. Objectius d'actuació

Article 7. Termini d'execució

Capítol III. Subvencions

Article 8. Costos subvencionables

Article 9. Quantia de les subvencions

Article 10. Finançament

Article 11. Bestretes

Capítol IV. Procediment

Article 12. Presentació de sol·licituds

Article 13. Procediment de concessió

Article 14. Instrucció

Article 15. Comissió tècnica de valoració

Article 16. Criteris objectius d'atorgament

Article 17. Resolució del procediment i recursos

Article 18. Resolució d'incidències

Capítol V. Desenvolupament de l'actuació

Article 19. Subcontractació

Article 20. Personal tècnic d'orientació

Capítol VI. Control i justificació de l'actuació

Article 21. Control

Article 22. Justificació

Article 23. Rendiments financers

Article 24. Causes de minoració i reintegrament de les subvencions

Article 25. Compatibilitat amb altres subvencions

Capítol VII. Règim sancionador

Article 26. Procediment sancionador

Disposició derogatòria única. Derogació normativa.

Disposicions finals

Primera. Normativa que s'hi aplica

Segona. Habilitació normativa

Tercera. Entrada en vigor





PREÀMBUL



L'article 149.1.7a de la Constitució atribueix a l'Estat la competència exclusiva en matèria de legislació laboral, i correspon a la Generalitat l'execució de la legislació de l'Estat en l'esmentada matèria, d'acord amb l'article 51 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.



L'article 49.3 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana estableix que la Generalitat té competència exclusiva en matèria de gestió de les funcions del servei públic d'ocupació estatal en l'àmbit de treball, ocupació i formació, i és el SERVEF, tal com estableix l'article 2 de la Llei 3/2000, de 17 d'abril, per la qual es crea el Servei Valencià d'Ocupació i Formació, el que té a càrrec seu l'impuls i l'execució de la política de la Generalitat en matèria d'intermediació en el mercat de treball i d'orientació laboral.

L'article 2.d del text refós de la Llei d'ocupació, aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2015, de 23 d'octubre, estableix com un dels objectius generals la realització de polítiques d'ocupació adequades d'integració laboral dirigida a aquells col·lectius que presenten més dificultats d'inserció laboral.

Igualment, d'acord amb el que estableix l'article 36.3 de l'esmentat text refós de la Llei d'ocupació, els serveis i programes d'orientació laboral formen part de les polítiques actives d'ocupació i són, per tant, un element imprescindible per a millorar les possibilitats d'accés a aquest de les persones desocupades. Aquests serveis i programes poden ser gestionats, entre altres, mitjançant la concessió de subvencions públiques.

Així mateix, l'article 38 de l'esmentat text refós de la Llei d'ocupació, en relació amb el desenvolupament de les polítiques actives d'ocupació, indica que els serveis i programes d'aquestes polítiques els han de dissenyar i desenvolupar les comunitats autònomes i el Servei Públic d'Ocupació Estatal en l'àmbit de les seues competències.

La Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència, regula el règim general del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, d'ara en avant SNGJ, a Espanya, i la present ordre té com a objectiu servir d'acompanyament als joves participants en el SNGJ en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, en el procés d'inserció en el mercat de treball, i se'ls ofereix així mateix assessorament sobre les possibilitats que els dóna el sistema formatiu i educatiu com a canalitzadors d'una possible resposta a les necessitats que presenten en la matèria. Per a això s'han establit una sèrie d'accions d'orientació amb continguts específics que busquen abordar els distints aspectes que han de ser posats en pràctica pels joves que busquen accedir a una ocupació o ampliar la seua formació en l'àmbit professional o educatiu.



La disposició final dotzena de la Llei 25/2015, de 28 de juliol, de mecanisme de segona oportunitat, reducció de la càrrega financera i altres mesures d'ordre social, va estendre els beneficis del SNGJ als joves majors de 25 anys i menors de 30 mentres la seua taxa de desocupació supere el 20 per cent, segons l'Enquesta de Població Activa corresponent a l'últim trimestre de l'any.

El Reial decret llei 6/2016, de 23 de desembre, de mesures urgents per a l'impuls del SNGJ, va simplificar els requisits per a poder ser beneficiari del SNGJ.

La present ordre, que té com a marc de referència la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, d'ara en avant LGS, i les seues normes de desplegament, té com a objecte establir les bases reguladores de les subvencions encaminades a atendre les necessitats d'orientació laboral de les persones joves beneficiàries de la Garantia Juvenil.

Així mateix cal destacar que a través d'aquesta ordre s'instrumenta una de les actuacions cofinançades pel Fons Social Europeu, dins del període de programació 2014-2020, arreplegades en el Programa operatiu d'ocupació juvenil, aprovat per Decisió d'execució de la Comissió de 12 de desembre de 2014 (CCI 2014ES05M9OP001). En concret, aquesta actuació s'emmarca dins de l'objectiu temàtic 8, que té per objecte promoure la sostenibilitat i la qualitat en l'ocupació i afavorir la mobilitat laboral, prioritat d'inversió 8.2, la integració sostenible en el mercat de treball dels joves, en particular d'aquells sense feina i no integrats en els sistemes d'educació o formació, i també els joves que corren el risc de patir exclusió social i els procedents de comunitats marginades, també a través de l'aplicació de la Garantia Juvenil i objectiu específic 8.2.1, consistent en l'activació de les persones joves no ocupades i no integrades en els sistemes d'educació o formació, que en permeta la incorporació al mercat laboral, a l'educació o a la formació. També ha d'indicar-se que la present ordre s'enquadra en el Pla operatiu Avalem Joves 2017-2020.



Les ajudes a l'orientació laboral regulades en aquesta ordre, són compatibles amb el Mercat Comú, d'acord amb l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea i queden dispensades de l'obligació de notificació establida en l'article 108, apartat 3, i de comunicar, d'acord amb el que estableix l'article 3.4, en relació amb l'article 7.4, del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, ja que no compleix tots els requisits establits en l'esmentat article 107.1, perquè les ajudes no afecten intercanvis comercials entre els estats membres, ni falsegen o amenacen de falsejar la competència per a afavorir determinades empreses o produccions.



En la tramitació de la present ordre s'han observat tots els tràmits exigits per la normativa vigent, s'ha comptat amb els informes preceptius i s'ha consultat el contingut del text amb els principals agents socials i entitats representatives.

Pel que fa a l'informe previ i vinculant d'inexistència de duplicitats, la direcció general amb competència en matèria d'Administració local, de conformitat amb l'Ordre 1/2015, de 26 de maig, conjunta de la Conselleria de Presidència, i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, i de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual es regula el procediment per a l'obtenció d'informes preceptius previstos en l'article 7.4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, ha emés l'informe en què s'assenyala la inexistència de duplicitats ja que la gestió municipal derivada del present programa en matèria d'orientació laboral no incideix en un supòsit d'execució simultània amb l'exercici de l'esmentada competència per part de la Generalitat, per la qual cosa no és necessària la petició de l'esmentat informe per part de les entitats locals.



La present ordre es considera l'instrument més adequat per a garantir la consecució dels principis de necessitat i eficàcia, i també el de proporcionalitat, ja que conté la regulació imprescindible per a atendre l'interés general protegit.

A fi de garantir el principi de seguretat jurídica, la iniciativa normativa s'exerceix de manera coherent amb la resta de l'ordenament jurídic, estatal i de la Unió Europea.

En aplicació del principi de transparència, es possibilita l'accés senzill, universal i actualitzat a la normativa en vigor i els documents propis del seu procés d'elaboració, en els termes establits en l'article 7 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

En aplicació del principi d'eficiència, l'ordre evita càrregues administratives innecessàries o accessòries i racionalitza, en la seua aplicació, la gestió dels recursos públics.

En virtut d'això, fent ús de les atribucions conferides per l'article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en relació amb l'article 4 del Decret 104/2017, de 21 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, i l'article 160.2.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, d'ara en avant 1/2015, d'acord amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,







ORDENE



CAPÍTOL I

Àmbit objectiu i subjectiu



Article 1. Objecte

La present ordre té per objecte establir les bases reguladores de les subvencions destinades a la realització d'accions d'orientació laboral, mitjançant el disseny i l'execució d'itineraris personalitzats d'inserció, de les persones joves beneficiàries de la Garantia Juvenil.





Article 2. Entitats beneficiàries i requisits

1. Poden ser beneficiaris de les subvencions regulades en la present ordre:

a) Les entitats locals territorials de la Comunitat Valenciana, els seus organismes autònoms i entitats amb competència en matèria de promoció d'ocupació, dependents o assimilades a aquestes, la titularitat de les quals corresponga íntegrament a les esmentades entitats locals i altres ens públics dependents de l'Administració de la comunitat autònoma, sense ànim de lucre.

b) Associacions, fundacions i altres entitats amb personalitat jurídica, públiques o privades, sense ànim de lucre.

Les corresponents resolucions de convocatòria podran acotar, en cada cas i d'entre les entitats relacionades anteriorment, les possibles entitats beneficiàries.

2. Les entitats beneficiàries han d'acreditar una experiència mínima de dos anys en accions d'orientació, en els deu anys immediatament anteriors a la convocatòria corresponent.

L'experiència ha de ser acreditada amb documentació que demostre fefaentment la naturalesa i les característiques de les accions d'orientació realitzades.

3. De conformitat amb el que estableix l'article 11.2 de l'LGS, quan el beneficiari siga una persona jurídica, els membres associats d'aquesta que es comprometen a efectuar la totalitat o part de les activitats que fonamenten la concessió de la subvenció en nom o per compte del primer, tindran igualment la condició de beneficiaris, sempre que complisquen els requisits establits en el punt 1 i 2 del present article.



4. No poden obtindre la condició de beneficiaris aquelles persones o entitats en qui concórrega alguna de les circumstàncies a què es refereixen els apartats 2 i 3 de l'article 13 de l'LGS.



Article 3. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. A més de les establides en l'article 14 de l'LGS i la resta de normativa que s'hi aplica i sense perjudici de les obligacions específiques que les administracions competents els imposen, són obligacions de les entitats beneficiàries:

a) Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció en la forma, condicions i terminis establits en les presents bases i en la convocatòria corresponent.

b) Vetlar perquè les persones participants completen l'itinerari individualitzat dissenyat per a cada una d'aquelles.

c) De conformitat amb l'article 3.2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, quan l'entitat beneficiària de la subvenció, d'acord amb la seua forma de constitució estiga subjecta al règim de dret privat, i la quantia en concepte d'ajudes o subvencions rebudes de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de l'esmentada llei, durant el període d'un any, siga per un import superior a 10.000 euros, haurà de donar-hi l'adequada publicitat, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, l'activitat, la inversió o l'actuació subvencionada. La difusió d'aquesta informació s'ha de fer preferentment a través de les corresponents pàgines web. En el cas que no es dispose de pàgina web on fer l'esmentada publicitat, podrien complir l'esmentada obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.



d) Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, tant a la data de concessió com a la de pagament.

e) Acreditar, mitjançant declaració responsable, no estar incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de subvencions indicades en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de l'LGS.

f) Observar la paritat quant a sexe entre les persones a orientar en els itineraris i, en especial, allò que establisca la convocatòria corresponent respecte d'això.

g) Mecanitzar les accions d'orientació realitzades en l'aplicació informàtica posada a disposició de les entitats pel SERVEF, en el termini que establisca la convocatòria.

h) Remetre amb caràcter trimestral, i també al final de l'actuació, als serveis territorials del SERVEF, la relació obtinguda de la referida aplicació informàtica en què han de figurar les dades de totes les accions d'orientació realitzades per cada tècnic orientador.

i) Elaborar un expedient individual per a cada una de les persones orientades, que ha d'arreplegar totes les accions rebudes. El contingut de l'esmentat expedient es podrà determinar en la convocatòria corresponent.

j) Per a justificar les actuacions realitzades s'ha de presentar la documentació assenyalada en l'article 22.

k) Aportar al SERVEF, amb requeriment previ, les dades, informes o documentació necessaris, en el termini màxim de 10 dies hàbils des de la sol·licitud, als efectes de possibles controls i verificacions derivades de la tramitació de l'expedient.

l) No percebre cap quantitat per part de les persones a orientar.

m) Per tractar-se d'ajudes cofinançades pel Fons Social Europeu, en el marc del Programa operatiu d'ocupació juvenil 2014-2020, els beneficiaris han de subjectar-se al que estableix el Reglament número 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, sobre informació i publicitat del cofinançament de les ajudes pel Fons Social Europeu. Entre les esmentades normes, cal destacar que la concessió de la subvenció implica l'acceptació de ser inclòs en una llista que s'ha de publicar de forma electrònica o per qualsevol altre mitjà, en la qual han de figurar els beneficiaris, l'operació finançada i l'import de l'ajuda.

n) Les entitats beneficiàries han d'estar subjectes a les normes d'informació i publicitat arreplegades en el Reglament d'execució (UE) número 821/2014, de la Comissió, de 28 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions aplicables del Reglament (UE) número 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa a les modalitats concretes de transferència i gestió de les contribucions del programa, la presentació d'informació sobre els instruments financers, les característiques tècniques de les mesures d'informació i comunicació de les operacions i el sistema per a l'emmagatzematge de dades.



Així mateix, s'ha de comunicar a les persones participants en l'actuació que el projecte compta amb el cofinançament del Fons Social Europeu (d'ara en avant FSE) i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil junt amb la Generalitat, a través del SERVEF.

Amb aquest fi, l'entitat està subjecta a l'obligació de donar publicitat a l'activitat cofinançada segons la normativa comunitària vigent, incorporant l'emblema del FSE, el logotip i la referència al fons en qüestió en tot el material imprés que es derive de les activitats objecte de la convocatòria, cartelleria, fullets, pàgina web i qualsevol altre mitjà de difusió que es faça servir.

o) Demanar als participants de l'actuació les dades necessàries per al compliment de les obligacions derivades de l'article 125.2.d i e del Reglament 1303/2013 i article 5, i l'annex I i II del Reglament 1304/2013, ambdós del Parlament i del Consell de 17 de desembre de 2013, relatius a l'obligació d'arreplegar els indicadors d'execució i resultats corresponents a l'actuació que es determinen en la convocatòria corresponent.

p) Atés que aquestes ajudes estan cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil d'acord amb el que estableixen els articles 140 i 141 del Reglament (UE) número 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell de 17 de desembre de 2013, l'entitat ha de mantindre tots els documents justificatius relatius a les despeses suportades pels fons sobre les operacions, a disposició de la Comissió i del Tribunal de Comptes durant un termini de tres anys a partir del 31 de desembre següent a la presentació dels comptes en què estiguen incloses les despeses definitives de l'operació conclosa, la qual cosa s'estima que puga tindre lloc al desembre de l'any 2025.



q) Mantindre la traçabilitat de tota la documentació tècnica i econòmica que permeta verificar, d'una banda, la realització correcta de les activitats objecte d'aquesta subvenció, i d'una altra, l'adequació entre els registres comptables i els documents acreditatius de les despeses derivades de la realització d'aquestes activitats, amb els imports que cal presentar per al cofinançament del Fons Social Europeu.

r) Les entitats beneficiàries han de complir la normativa de protecció de dades de caràcter personal, adoptant i implementant les mesures de seguretat previstes per la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, desplegada pel Reial decret 1720 2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la mencionada llei. Les entitats han d'establir les mesures organitzatives i tècniques necessàries per a garantir la seguretat de les dades a què accedisquen com a conseqüència de les actuacions que són objecte d'aquesta ordre. En especial, han d'adoptar les mesures adequades per a evitar l'alteració, pèrdua, tractament o accés no autoritzat a les dades mencionades.

s) Portar compte separat de la subvenció concedida, obrir els subcomptes necessaris d'ingressos i despeses, per cada acció d'orientació, i assignar en els subcomptes de despeses, si és el cas, la part corresponent de despeses comunes imputada a l'acció subvencionada. En el cas d'entitats subjectes a comptabilitat pública, aquesta obligació s'ha d'adequar als sistemes de comptabilització corresponents. Així mateix, la identificació del compte separat s'ha de fer amb la referència comuna a tots aquests «d'accions d'orientació POEJ».

t) Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a finançar les mateixes activitats i finalitats subvencionades d'acord amb les presents bases i la convocatòria corresponent, procedents de qualssevol altres administracions o entitats públiques o privades. Aquesta comunicació s'ha d'efectuar tan prompte com es conega el fet, i cal acreditar documentalment l'import, la procedència i l'aplicació de les esmentades ajudes.



u) Sotmetre's a les actuacions de comprovació a efectuar pel SERVEF o qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen fer els òrgans de control competents, tant d'autonòmics com de nacionals o de comunitaris, amb l'aportació de tota la informació que els siga requerida d'acord amb el que estableixen els articles 45 i 46 de l'LGS, i sotmetre's també als controls i a les auditories de qualitat que establisquen les administracions competents, els resultats dels quals s'han d'incorporar als registres en què estiguen inscrites.

v) Quan l'entitat beneficiària de la subvenció siga una entitat local, com a requisit previ al cobrament, ha de presentar l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes, de conformitat amb allò que disposa larticle 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana.

w) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits establits en l'article 37 de l'LGS i en els articles 23 i 24 de la present ordre.



x) Acreditar que s'està al corrent del compliment dels plans d'igualtat i altres mesures de promoció de la igualtat per part d'aquelles entitats beneficiàries obligades a aplicar les mesures establides en els articles 45 i següents de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

y) Qualsevol altra que s'establisca en la normativa vigent.

2. L'entitat beneficiària queda obligada legalment a respondre de la aplicació i justificació correctes de la subvenció concedida, d'acord amb el que estableix l'article 14 de l'LGS. Amb independència de les funcions de control que corresponen a la Intervenció General de la Generalitat i de la competència sancionadora que correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria d'ocupació, el SERVEF pot fer les actuacions de verificació i control necessaris per a vetlar per l'execució correcta de les accions objecte de la present ordre.





Article 4. Persones destinatàries

1. Les persones destinatàries d'aquest programa són joves, majors de 16 anys i menors de 30, que han d'estar inscrites i figurar com a beneficiàries actives en el fitxer del SNGJ.

2. Els centres d'ocupació del SERVEF de la Comunitat Valenciana, després de la petició de l'entitat beneficiària, han de remetre-hi una llista de persones candidates a participar en les accions d'orientació.

La convocatòria pot contemplar la possibilitat que l'entitat aporte directament un percentatge de persones a orientar, sempre que es tracte de persones joves majors de 16 i menors de 30 anys beneficiàries actives en el fitxer del SNGJ.

Tant el SERVEF com les entitats beneficiàries, en tot el procés de remissió de persones a orientar, han d'observar el principi de paritat de gènere o actuar d'acord amb les directrius que la convocatòria puga establir respecte d'això per a corregir les desigualtats en la matèria.







CAPÍTOL II

Itineraris



Article 5. Contingut i lloc de realització dels itineraris d'inserció



1. L'objectiu d'aquests itineraris és facilitar a les persones destinatàries, d'acord amb les circumstàncies professionals i personals de cada una, l'accés a activitats que milloren la seua ocupabilitat.

Els itineraris tenen els següents objectius i continguts:

a) Diagnòstic i activació per a l'ocupació. Establiment del diagnòstic d'ocupabilitat i disseny de l'itinerari personalitzat d'inserció. Activar i incentivar la recerca activa d'ocupació en les persones a orientar. Els itineraris s'han iniciar sempre amb accions que incidisquen en aquest objectiu.

b) Recursos. Proporcionar a les persones a orientar els coneixements i recursos necessaris per a escometre, de manera autònoma, la recerca d'ocupació.

c) Recerca activa d'ocupació. Assistir a la persona a orientar en el seu procés personal de recerca d'ocupació, sobre ofertes d'ocupació reals, mitjançant la presentació de candidatures que es faça de manera presencial o en línia

2. Les entitats beneficiàries han de seguir els itineraris d'acord amb el catàleg d'accions i amb els continguts que determine el SERVEF, que s'ha de determinar en la convocatòria. En el cas que pretenguen utilitzar metodologia pròpia, aquesta ha de ser presentada juntament amb la sol·licitud de subvenció i, si l'entitat resulta adjudicatària en el procés de concurrència competitiva, s'entendrà autoritzat el seu ús, llevat que el SERVEF denegue expressament aqueixa possibilitat amb una antelació mínima de 10 dies hàbils a l'inici d'aquestes. Cada acció ha d'estar associada a un objectiu específic dels arreplegats en el punt 1 d'aquest article.

3. Tots els itineraris han d'iniciar-se amb un diagnòstic individualitzat i l'elaboració del perfil professional de la persona a orientar. Una vegada s'haja conclòs, l'entitat beneficiària haurà de dissenyar per a cada persona un itinerari basat en el catàleg d'accions que s'arreplegue en la convocatòria corresponent.

4. Perquè es considere que s'ha complit l'objectiu d'orientar una persona, aquesta ha d'haver participat, almenys, en dues accions grupals i tres accions individuals; a més les esmentades accions han de comprendre els tres objectius de l'apartat 1 d'aquest article. Aquest nombre d'accions rep el nom «d'itinerari mínim».

5. Totes les accions es desenvolupen a la Comunitat Valenciana, tenint en compte que el lloc de realització d'aquestes ha d'estar situat en alguna de les localitats que constitueixen l'àmbit territorial de cada centre d'ocupació del SERVEF, d'ara en avant COS. En els municipis en què existisca diversos COS, l'àmbit comprendrà tot el municipi, amb independència del COS a què estiga adscrita l'entitat.

6. Per autorització expressa del SERVEF, a petició motivada de l'entitat beneficiària, o bé d'ofici per part del mateix SERVEF, per motius d'eficàcia en el desenvolupament de les accions, aquestes es podran desenvolupar en un àmbit diferent del centre del SERVEF d'adscripció de les persones inscrites.

7. La convocatòria pot establir les condicions mínimes que han de complir els locals on es realitzen els itineraris.



Article 6. Objectius d'actuació

1. La convocatòria corresponent podrà determinar els objectius o quanties màximes d'actuació en funció del nombre potencial de persones participants per àmbit territorial i les possibilitats de finançament amb què compte l'actuació.

2. La convocatòria s'ha de remetre a la Base de Dades Nacionals de Subvencions, amb caràcter previ a la publicació d'aquesta i del seu extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Article 7. Termini d'execució

Els itineraris han de fer-se en els terminis que s'assenyalen en la convocatòria corresponent i, en tot cas, en el termini màxim d'un any a comptar des de la data de notificació de la resolució de concessió de la subvenció, i pot estendre's la seua execució, en conseqüència, a l'exercici següent al de l'esmentada resolució, d'acord amb el que estableix l'article 28 del Decret 194/2013, de 20 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i règim jurídic del SERVEF.







CAPÍTOL III

Subvencions



Article 8. Costos subvencionables

1. Les entitats beneficiades poden ser subvencionades en:

a) Els costos directes de personal: el SERVEF subvenciona els costos salarials del personal tècnic d'orientació.

b) Resta de costos subvencionables: igualment se subvenciona un percentatge, determinat en la convocatòria, sobre els costos salarials o directes de personal subvencionable, per a cobrir la resta de costos de l'actuació, que s'estableixen així mateix en la convocatòria.



2. Per al càlcul de les subvencions arreplegades en la present ordre es pot fer servir un mètode de costos simplificats, en aplicació del que estableixen els articles 67 i 68 del Reglament (UE) 1303/2013 i l'article 14 del Reglament (UE) 1304/2013 que estarà determinat en la convocatòria corresponent.



Article 9. Quantia de les subvencions

1. El càlcul de l'import màxim de subvenció a concedir a una entitat s'ha de fer estimant un «itinerari mitjà» per persona a atendre, que consta del nombre d'accions grupals i individuals que es determine en la corresponent convocatòria.

2. El nombre d'accions per «itinerari mitjà» és només una referència per a calcular la subvenció màxima a concedir, ja que l'entitat, sempre en funció de les necessitats que presenten les persones participants, pot establir itineraris amb un major o menor nombre d'accions, tant de grupals com d'individuals, sempre que es complisca «l'itinerari mínim», establit en l'article 5.4 d'aquesta ordre, sense que això comporte, en cap cas, que es puguen elevar els imports màxims concedits.



3. La convocatòria ha de fixar el cost directe de personal per hora d'orientació. Per al càlcul s'ha de tindre en compte tant el temps dedicat a l'orientació en si com un percentatge de temps destinat a la preparació i mecanització de l'acció. El cost directe de personal per hora d'orientació s'ha de multiplicar pel nombre total d'hores d'orientació previstes per a la realització dels «itineraris mitjans», i pel nombre de persones que pretenga orientar una entitat. Aquest import s'incrementa en el percentatge establit en la convocatòria corresponent per a subvencionar la resta de costos de les actuacions, i el resultat és l'import màxim de la subvenció a percebre.

Per al càlcul «de l'itinerari mitjà», s'ha de calcular, en les accions grupals, una assistència mitjana de huit persones, si bé, les accions grupals poden celebrar-se amb l'assistència d'entre quatre i dotze persones.



4. Per a l'execució de les distintes accions d'orientació fins a arribar a l'import màxim concedit en la resolució, l'entitat beneficiària ha de tindre en compte que el SERVEF no ha de subvencionar una participació de persones que supere el doble del nombre de persones concedides en l'esmentada resolució.

5. Les accions d'orientació realitzades a les persones que no arriben a cobrir el nombre d'accions de l'itinerari mínim previst en l'article 5.4, se subvencionen amb el 50 % del cost directe de personal.

6. L'import total d'ajudes a atorgar, en tot cas, i tenint en compte l'existència d'un import màxim a concedir a una entitat, té com a límit la dotació econòmica prevista per a cada exercici.



Article 10. Finançament

En la convocatòria corresponent s'ha de determinar l'import global de les ajudes, l'origen dels fons que les han de finançar i la distribució territorial dels crèdits, que té caràcter d'estimatiu, segons el que estableix l'article 58.4 del Reglament de l'LGS, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. La Direcció General del SERVEF, mitjançant una resolució que ha de publicar-se en el DOGV, pot, sense necessitat d'obrir un nou termini de presentació de sol·licituds, incrementar les dotacions econòmiques previstes inicialment i també variar la distribució territorial dels crèdits, després de la realització de les modificacions procedents en l'expedient de despeses abans de la resolució de la concessió, segons el que estableix el mencionat reglament.





Article 11. Bestretes

1. Es poden fer pagaments anticipats en els termes que estableix l'article 171.2 i 3 de la Llei 1/2015. D'acord amb la sol·licitud presentada segons model per l'entitat beneficiària, es podrà abonar, com a bestreta de pagament de la subvenció concedida, el 30 % d'aquesta, sempre que s'hi aporte prèviament la certificació de l'inici de les accions per part de l'entitat beneficiària

2. La sol·licitud de bestreta, juntament amb la documentació indicada, ha de presentar-se en els serveis territorials del SERVEF, en el termini que determine la convocatòria.

3. Les entitats beneficiàries han de disposar d'un compte bancari específic per a l'ingrés de les bestretes per part del SERVEF i han d'aportar el document corresponent juntament amb la sol·licitud de la subvenció.

4. Les entitats beneficiàries, en tant que administracions públiques de caràcter territorial o entitats sense ànim de lucre, estan exemptes de la constitució de garanties per pagaments anticipats, en virtut del que disposa l'article 171.5 de la Llei 1/2015.





CAPÍTOL IV

Procediment



Article 12. Presentació de sol·licituds

1. Les convocatòries han d'arreplegar el nombre total de persones destinatàries i la seua distribució per províncies, d'acord amb el COS on estiguen inscrites.

2. Les entitats han de presentaran una sol·licitud per cada COS on pretenguen actuar.

3. Les sol·licituds s'han de formular en la forma i amb els terminis que es determinen en la convocatòria corresponent.

4. Juntament amb la documentació específica que establisca la convocatòria i en relació amb les obligacions de les entitats beneficiàries, les entitats sol·licitants han de presentar:

a) Declaració responsable de no incórrer en les circumstàncies assenyalades en l'article 13 de l'LGS.

b) Acreditació de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social. Per a això, el sol·licitant pot autoritzar a l'òrgan instructor a obtenir directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social a través de certificats telemàtics, de conformitat amb el que disposa el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de Generalitat i el seu sector públic. Els que no atorguen l'esmentada autorització, hauran d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent d'aquestes obligacions.



5. La sol·licitud, juntament amb la documentació requerida, d'acord amb el que estableix la convocatòria corresponent, es presenta preferentment en el registre d'entrada de les direccions territorials del SERVEF, o en qualsevol de les oficines públiques i llocs a què faça referència la legislació vigent de procediment administratiu comú.



6. De conformitat amb allò que disposen l'article 14.2 i la disposició transitòria segona de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, la convocatòria pot establir el procediment electrònic per a la presentació i tramitació de les sol·licituds.



Article 13. Procediment de concessió

1. El procediment de concessió de les subvencions regulades en la present ordre s'ha de tramitar en règim de concurrència competitiva. El procediment ha de tindre en compte el que estableix el capítol II del títol X de la Llei 1/2015 i el títol I de l'LGS.

2. El procediment s'inicia d'ofici mitjançant la publicació de la convocatòria corresponent en el DOGV aprovada mitjançant una resolució de la persona titular de la direcció general del SERVEF, d'acord amb les consignacions previstes en la Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici econòmic corresponent.



Article 14. Instrucció

1. La Instrucció del procediment de concessió correspon a les direccions territorials del SERVEF, que han de rebre les sol·licituds presentades i verificar que compleixen els requisits per a poder ser tramitades.



2. Quan la sol·licitud no complisca els requisits exigits o no s'aporte, adjunta, la documentació que, d'acord amb la present ordre i la convocatòria corresponent, resulte exigible, es requerirà a la persona interessada que, de conformitat amb allò que disposa larticle 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, esmene la falta o aporte els documents preceptius. També se li ha d'indicar que, si no ho fa així, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb resolució prèvia, que ha de ser dictada en els termes previstos legalment.

3. L'òrgan competent per a la instrucció, a la vista de la documentació que es troba en l'expedient i de les obligacions que s'adquirisquen amb la concessió de les ajudes, pot demanar els informes dels organismes i entitats que crega oportuns i efectuar les comprovacions necessàries sobre l'exactitud de tot això.

4. En el cas que els documents exigits que han d'adjuntar-se a la sol·licitud de concessió d'ajudes, hagen sigut aportats anteriorment per l'interessat a qualsevol Administració, el sol·licitant podrà acollir-se, d'acord amb el que estableix la legislació de procediment comú, al dret de no presentar documents no exigits per les normes aplicables al procediment o que ja es troben en poder de la Generalitat, sempre que es faça constar la data, l'òrgan o dependència a què van ser dirigits, la identificació del procediment en què apareixen i que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment a què corresponguen. En aquest supòsit s'ha d'autoritzar expressament el SERVEF a demanar l'esmentada documentació en nom seu.



5. Després d'haver examinat les sol·licituds, l'òrgan instructor ha d'emetre un informe en què s'especifique que, de la informació que es troba en el seu poder, se'n dedueix que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per a accedir a les ajudes.



Article 15. Comissió tècnica de valoració

1. En cada direcció territorial del SERVEF s'ha de constituir una comissió tècnica de valoració com a òrgan col·legiat als efectes de valorar les sol·licituds, tenint en compte la Llei 9/2003, de la Generalitat, de 2 d'abril, per a la igualtat entre dones i homes, i l'article 53 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, que estableixen el principi que els òrgans col·legiats de l'Administració procuren que la seua composició s'ajuste al principi d'equilibri per raó de sexe.

2. La comissió, la integren la persona que ocupe la direcció del servei amb competències en gestió administrativa i coordinació de centres, que en serà president/a, llevat que designe substitut, i dos vocals designats per la persona titular de la direcció territorial del SERVEF. Un dels dos vocals ha d'exercir les funcions de la secretaria de la comissió de valoració.

3. La comissió ha d'emetre un informe on es concrete el resultat de l'avaluació efectuada, i la corresponent proposta de concessió s'ha de formular a l'òrgan concedent per part de la direcció territorial del SERVEF.



Article 16. Criteris objectius d'atorgament

1. La comissió de valoració, en l'àmbit de cada província, és qui pondera les sol·licituds presentades segons els criteris que s'estableixen en la present ordre, i formula les propostes de concessió sobre aquelles que obtinguen una major puntuació, fins al límit econòmic que es consigne en la convocatòria corresponent.

2. La distribució econòmica provincial que s'establisca en la convocatòria corresponent també pot ser objecte de variació en el cas que, en atenció a totes les sol·licituds presentades en l'esmentat àmbit conformement, no s'haguera esgotat l'import assignat amb aquesta finalitat.



3. A la comissió de valoració, li correspon valorar les sol·licituds i les memòries admeses d'acord amb els següents criteris:

a) Persones que hagen sol·licitat atendre, fins a 8 punts

Fins a 50 persones: 2 punts

Fins a 150 persones: 4 punts

Fins a 200 persones: 6 punts

Fins a 250 persones: 8 punts

b) Nombre de centres que dispose l'entitat en l'àmbit territorial sol·licitat per a la realització dels itineraris d'orientació corresponents, fins a 10 punts.

2 centres: 4 punts

3 centres: 8 punts

4 centres o més: 10 punts

c) Disposar d'un pla d'igualtat entre dones i homes vigent, aprovat prèviament per qualsevol Administració pública o òrgan competent diferent del que formula la sol·licitud: 6 punts

d) Que en els òrgans o llocs de direcció de l'entitat hi haja, almenys, un 40 % de dones: 6 punts

e) Que l'entitat dispose d'un pla sobre conciliació laboral, personal i familiar: 6 punts

4. En cas d'empat en la puntuació, es donaria prioritat a l'entitat que obtinga més punts en el primer criteri. Si es produeix un nou empat s'ha de seguir el mateix procediment amb la resta de criteris en ordre descendent fins a l'últim. Si al final persistira l'empat, es donaria prioritat a l'entitat que haja presentat la seua sol·licitud més enjorn. Si persistira l'empat, aquest es dirimiria mitjançant la realització d'un sorteig davant de l'òrgan instructor, després de la citació a les entitats afectades.





Article 17. Resolució del procediment i recursos

1. La competència per a resoldre les sol·licituds de subvenció presentades correspondrà a la Direcció General del SERVEF o a l'òrgan en qui aquesta delegue.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos, a comptar des de l'endemà de la conclusió del termini de presentació de sol·licituds.

3. Si ha transcorregut l'esmentat termini sense que s'haja notificat cap resolució expressa, les persones interessades poden entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, d'acord amb el que estableix l'article 25.5 de l'LGS. Això sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.

4. Les resolucions que es dicten, s'han de notificar a les persones interessades en els termes que estableix la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5. La resolució de concessió d'ajudes ha de contindrà, si més no, els punts següents:

a) Identificació de l'entitat beneficiària de la subvenció.

b) Àmbit territorial de desenvolupament dels itineraris personalitzats d'inserció.

c) Nombre de persones a orientar subvencionades.

d) Import de la subvenció màxima concedida i el seu desglossament per conceptes: import dels costos directes de personal i resta de costos.

e) Qualssevol altres especificacions que s'estimen oportunes.

6. Les resolucions de l'òrgan concedent esgoten la via administrativa.



Article 18. Resolució d'incidències

Després de la concessió de les ajudes, si es produeix una alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, la Direcció General del SERVEF o l'òrgan que tinga atribuïda la competència per delegació, haurà de resoldre les incidències produïdes, com a modificacions justificades o com a variació no substancial de les condicions particulars de la concessió. En tot cas, la modificació només pot autoritzar-se si no danya drets de tercers i sempre que no supose minoració de la valoració tècnica obtinguda en la sol·licitud de subvenció. Les possibles modificacions han de fonamentar-se en circumstàncies sobrevingudes durant el termini d'execució de l'activitat subvencionada que impedisquen l'execució del projecte davall les condicions inicialment establides i formalitzar-se amb caràcter immediat al seu esdeveniment i, en tot cas, abans de l'acabament del termini esmentat.







CAPÍTOL V

Desenvolupament de l'actuació



Article 19. Subcontractació

1. L'execució de les accions d'orientació subvencionades, la fa directament l'entitat beneficiària, sense que siga possible la subcontractació amb tercers.

2. En tot cas, la contractació de persones físiques per a la impartició de les accions d'orientació subvencionades no es considera subcontractació. Aquesta contractació de personal per part de les entitats subvencionades de cap de les maneres suposa relació jurídica amb la Generalitat.



Article 20. Personal tècnic d'orientació

1. El personal tècnic que realitze les accions d'orientació laboral ha d'estar en possessió d'una titulació acadèmica adequada per al seu exercici; a saber: psicologia, pedagogia, treball social, relacions laborals i recursos humans i educació social. A més, ha de comptar amb una experiència professional escaientment acreditada, almenys, de 24 mesos en l'esmentada matèria.

2. No serà imprescindible l'especialitat anteriorment mencionada quan el personal tècnic, a més d'estar en possessió de qualsevol titulació universitària oficial de grau o equivalent, puga demostrar una experiència professional de, com a mínim, 36 mesos en impartició d'accions d'orientació laboral.

3. L'entitat ha de garantir que tot el personal tècnic proposat disposa del domini suficient en el maneig d'internet, eines ofimàtiques i xarxes socials per a impartir les accions individuals i grupals que ho requerisquen.

4. La convocatòria ha de determinar la documentació necessària exigida per a acreditar les qüestions establides en els apartats anteriors, i també el lloc i el termini de presentació.

5. El personal tècnic pot ser substituït durant el desenvolupament de l'actuació, per causa justificada, i ha de complir els requisits establits en aquest article.





CAPÍTOL VI

Control i justificació de l'actuació



Article 21. Control

La realització de les accions d'orientació pot ser supervisada pel personal del SERVEF designat a aquest efecte. Aquesta supervisió pot consistir en visites a les entitats on s'impartisquen els itineraris i les accions que els integren, en l'ús de les eines de control habilitades en l'aplicació informàtica del SERVEF utilitzada per les entitats, en control per mostreig de tots els elements que conformen un expedient de subvenció o en qualsevol altra que es considere oportuna. Aquesta supervisió s'ha de determinar en la convocatòria.

Així mateix, el beneficiari està obligat a sotmetre's a les actuacions de control financer que puguen dur a terme les institucions europees.





Article 22. Justificació

1. Són objecte de justificació i del pagament corresponent aquelles actuacions realitzades per les entitats beneficiàries que, ajustant-se al que disposen les presents bases reguladores i la convocatòria corresponent, hagen sigut rebudes per les persones orientades.

2. A fi d'acreditar l'activitat realitzada, l'entitat beneficiària ha de presentar, en el termini improrrogable d'un mes des de la finalització de les accions, davant dels Serveis territorials del SERVEF, el compte justificatiu de la subvenció, que ha de contindre, amb caràcter general, la documentació següent:

a) Una memòria d'actuació que s'ha d'aportar conjuntament amb la documentació següent:

1. Llistes i documentació mencionades en l'article 3.h que no hagen hagut de ser aportades abans i una llista, també obtinguda per l'aplicació informàtica, amb les accions totals rebudes per cada persona orientada i les accions realitzades per cada orientador. A aquestes llistes s'ha d'annexar la documentació següent:

1.1. Fitxes de control de les accions grupals en què haja participat la persona esmentada.

1.2. Còpia del full de la fitxa tècnica d'assistència a acció individual de la persona a orientar que es corresponga amb les accions concretes incloses en la llista.

2. El SERVEF ha de posar a disposició de les entitats beneficiàries el model de les fitxes descrites.

b) Una memòria econòmica dels costos econòmics directes i indirectes imputats a la realització dels itineraris i que ha de contindre:

1. Original i còpia de les nòmines imputades als tècnics habilitats per a la realització dels itineraris d'inserció, juntament amb les transferències bancàries que n'acrediten el pagament, en les quals puga identificar-se el treballador i el període a què fan referència.

2. Documents de cotització TC/1 i TC/2 de la Seguretat Social amb acreditació del seu pagament.

3. Resta de despeses directes imputades a la realització dels itineraris i també despeses indirectes, amb indicació de la persona creditora i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament, i també la quantia imputada, si és el cas.

4. Una relació detallada, si és el cas, d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import, la procedència i l'aplicació.

5. Si és el cas, els tres pressupostos que, en aplicació de l'article 31.3 de l'LGS, deu haver sol·licitat el beneficiari.

6. Si és el cas, carta de pagament de reintegrament de les quantitats corresponents a fons no utilitzats de la subvenció anticipada.

7. Identificació del subcompte d'ingressos on es comptabilitza la subvenció concedida. Relació de subcomptes de despeses que s'han fet servir per a la gestió de la subvenció. En el cas d'entitats subjectes a comptabilitat pública, s'ha d'aportar la identificació en el sistema comptable dels projectes d'ingressos i despeses pels quals s'efectua la comptabilització de la subvenció.

3. Els membres de les entitats especificades en l'apartat 2 de l'article 11 de l'LGS, estan obligats a complir els requisits de justificació respecte de les activitats realitzades en nom i per compte del beneficiari, del mode en què es determina en els apartats anteriors del present article. Aquesta documentació forma part de la justificació que està obligat a rendir el beneficiari que va sol·licitar la subvenció.

4. A fi que les nòmines i els documents acreditatius de les despeses no puguen ser imputats pel mateix concepte a altres subvencions, l'entitat ha d'aportar obligatòriament els originals d'aquests juntament amb una còpia. Els serveis territorials han de segellar els originals perquè quede afectada la subvenció que amb ells es justifica, i han de retindre per a l'expedient la còpia confrontada com cal, tot indicant el percentatge d'imputació de les despeses i la quantia exacta que resulte afectada per la subvenció.

5. Es considera despesa feta la que ha sigut pagada efectivament abans de concloure el període de justificació, per la qual cosa no són admissibles pagaments ajornats.

6. Per al lliurament de les transferències corrents per al pagament de les subvencions previstes en la present ordre, s'aplica el règim general establit en l'article 171.1 de la Llei 1/2015.

7. És requisit per al pagament de la subvenció que els beneficiaris no siguen deutors, per resolució ferma de reintegrament. Per a acreditar-ho, han de presentar declaració responsable sobre aquesta circumstància.

8. La documentació justificativa dels costos econòmics se sol·licita als efectes de comprovar que l'import concedit mitjançant la subvenció no supera el cost real de l'actuació subvencionada, de conformitat amb l'article 19.3 de l'LGS, perquè la quantia a pagar es calcula, si és el cas, de conformitat amb el mètode de costos simplificats que es puga determinar en la convocatòria.



Article 23. Rendiments financers

D''acord amb el que estableix l'article 19.5 de l'LGS, els rendiments financers que es generen pels fons lliurats als beneficiaris incrementen l'import de la subvenció concedida i s'apliquen igualment a l'activitat subvencionada, llevat que, per raons ben motivades, es dispose el contrari. Per aquest motiu en aquesta ordre no s'incrementa l'import de la subvenció concedida, per l'escassa quantia d'aquest i la dificultat d'aplicar-ho a les activitats subvencionades i del seguiment i control.



Article 24. Causes de minoració i reintegrament de les subvencions

1. L'alteració d'alguna de les característiques no essencials dels itineraris a fer, l'incompliment d'alguna de les condicions establides en la resolució de concessió, en les bases reguladores i en la convocatòria corresponent, la falta de justificació de part de la quantitat subvencionada i l'incompliment del principi de paritat de gènere entre les persones a orientar o allò que s'ha establit en relació al mencionat principi en la convocatòria corresponent, poden donar lloc a la minoració de la subvenció concedida.

2. Escau també el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora, quan l'entitat incorre en qualsevol dels supòsits previstos en l'article 37 de l'LGS, o en els articles 91, 92 i 93 del seu reglament.

3. L'òrgan competent per a la concessió de les ajudes ha d'incoar el procediment de reintegrament corresponent, i garantir en tot cas el dret d'audiència de l'interessat en la tramitació del procediment. Els subjectes obligats al reintegrament han de ser, ultra els que es determinen en la normativa bàsica estatal, els assenyalats en l'article 172 de la Llei 1/2015.

4. Sense perjudici del que estableix l'LGS en matèria d'infraccions i sancions administratives, són causes específiques per a declarar la pèrdua total del dret al cobrament de la subvenció concedida i, si és el cas, de reintegrament d'aquesta:

a) L'obtenció de les subvencions falsejant les condicions requerides per a això o ocultant aquelles que haurien pogut impedir-ho.

b) Incompliment de la finalitat per a la qual va ser concedida la subvenció, o de les condicions exigides per a la seua concessió en la resolució d'aprovació.

c) Percepció, per part de l'entitat beneficiària, de qualsevol quantitat econòmica procedent de les persones a orientar.

d) Qualsevol altre motiu que perjudique el fi últim pel qual la subvenció haja sigut concedida.

e) L'obstaculització de les actuacions de seguiment i control pel SERVEF o l'incompliment de les obligacions d'informació de dades.





Article 25. Compatibilitat amb altres subvencions

1. Les ajudes establides en la present ordre són incompatibles amb qualsevol altra ajuda rebuda per a la mateixa finalitat, procedent de qualsevol Administració o entitat pública o privada, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

2. Quan es tinga coneixement de la concessió a l'entitat beneficiària d'una ajuda o subvenció per una altra Administració o ens públic o privat de naturalesa concurrent amb el mateix objecte i finalitat, es dictarà una resolució d'anul·lació o, si és el cas, de reintegrament de l'ajuda.





CAPÍTOL VII

Règim sancionador



Article 26. Procediment sancionador

El règim sancionador s'aplica per la comissió d'infraccions administratives establides en la normativa bàsica estatal establida en el títol IV de l'LGS, a aquells subjectes beneficiaris de subvencions que siguen responsables d'aquestes. Poden ser sancionats d'acord amb el que disposa el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, i també s'hi apliquen les disposicions sobre la matèria que recull la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú.



DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Es deroguen les següents disposicions:

1. Ordre 49/2014, de 30 de desembre, de la Conselleria d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació, per la qual es regulen i convoquen per a l'exercici 2015, subvencions destinades a finançar accions d'orientació per als/a les participants en la garantia d'ocupació juvenil.

2. Resolució de 9 de juny de 2015, del secretari autonòmic d'Economia i Ocupació, director general del Servei Valencià i Formació (SERVEF), per la qual s'amplia el termini de resolució de les sol·licituds presentades per a l'obtenció de les subvencions destinades a finançar accions d'orientació per als/a les participants en la Garantia Juvenil regulades en l'Ordre 49/2014, de 30 de desembre, de la Conselleria d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació.



DISPOSICIONS FINALS



Primera. Normativa que s'hi aplica

1. Aquestes ajudes tenen la consideració de subvencions públiques, i es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu reglament, i la resta de normativa concordant, i per la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

2. Com que estan cofinançades pel Fons Social Europeu i per la Iniciativa d'Ocupació Juvenil se subjecten igualment al Reglament (UE) número 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) número 1083/2006, del Consell; així mateix se subjecten al Reglament (UE) número 1304/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu al Fons Social Europeu, pel qual es deroga el Reglament (CE) número 1083/2006 del Consell.



Segona. Habilitació normativa

Es faculta la Direcció General del SERVEF, o a l'òrgan que tinga delegades les competències, a dictar les instruccions i adoptar les mesures que considere oportunes per al desplegament, l'aplicació i l'execució d'aquesta ordre.



Tercera. Entrada en vigor

La present ordre entra en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 13 de febrer de 2018



El conseller d'Economia Sostenible,

Sectors Productius, Comerç i Treball,

RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ

Mapa web