Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 16 de febrer de 2018, del director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual es convoca per a l'any 2018 la concessió de subvencions per a la integració cooperativa agroalimentària a la Comunitat Valenciana. [2018/1637]

(DOGV núm. 8245 de 01.03.2018) Ref. Base de dades 002168/2018




L'Ordre 15/2017, de 16 de maig, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, estableix les bases reguladores de la concessió de subvencions per a la integració cooperativa agroalimentària en la Comunitat Valenciana (DOGV 8047, 24.05.2017).

En aplicació de l'article 7 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, s'especifica que les subvencions convocades per mitjà d'aquesta resolució, són compatibles amb el mercat interior, atés que tenen el caràcter d'ajudes de minimis, subjectes al que s'ha indicat en el Reglament (UE) 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013.

En compliment del que estableix l'article 4.3 del decret esmentat, s'ha remés a la Direcció General de Finançament i Fons Europeus l'informe de compatibilitat a la política de competència de la Unió Europea.



Amb l'objecte que s'inicie per a l'exercici 2018 el procediment de sol·licitud i tramitació de les subvencions mencionades, en compliment de l'article 160 i 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte i àmbit

1. Convocar per a l'exercici 2018, la concessió de subvencions per a la integració cooperativa agroalimentària a la Comunitat Valenciana, regulades per l'Ordre 15/2017, de 16 de maig, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural (DOGV 8047, 24.05.2017).

2. La data límit de presentació de la sol·licitud de pagament de les subvencions concedides serà el 15 de novembre de 2018.



Segon. Sol·licitud i documentació a presentar

1. Els interessats que disposen de les condicions previstes en les bases reguladores citades en el punt anterior presentaran la sol·licitud telemàticament per mitjà del model normalitzat accessible en la guia PROP de la Generalitat.

2. La sol·licitud s'haurà d'acompanyar de la documentació i de les declaracions responsables establides en les bases reguladores i en la legislació vigent.

3. Per mitjà de la presentació de la sol·licitud, el sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades recollides en aquesta i en la documentació que s'adjunta són verídiques i que està en possessió de la documentació que així ho acredita, i queda a la disposició de la Generalitat per a presentació, comprovació, control i inspecció posterior que es consideren oportuns.

4. Segons el que disposa l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevulla dada o informació que s'incorpore a una declaració responsable o a una comunicació, o la no-presentació davant de l'Administració competent de la declaració responsable, la documentació que siga, si és el cas, requerida per a acreditar el compliment del que s'ha declarat, o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar l'exercici del dret afectat des del moment que es tinga constància d'aquests fets, sense perjuí de les responsabilitats penals, civils o administratives a què hi haguera lloc.

5. D'acord amb el que estableix l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, la presentació de la sol·licitud comporta l'autorització a l'òrgan gestor del procediment per a obtindre directament les dades d'identitat del representant legal i d'estar al corrent amb el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. En el cas que el sol·licitant s'opose que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, haurà d'indicar-ho expressament en el formulari, i quedarà obligat a aportar els documents acreditatius corresponents.



6. En el cas que la sol·licitud no dispose dels requisits exigits o no s'adjunten els documents preceptius, es requerirà l'interessat perquè, en un termini de 10 dies, esmene la falta o adjunte els documents, amb la indicació que si així no ho fera, se'l considerarà que desisteix de la seua petició, amb la resolució prèvia que es dictarà en els termes que preveu l'article 21, apartat 1r, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



7. Si alguna de les entitats presenta la sol·licitud presencialment, l'Administració requerirà l'interessat perquè l'esmene a través de la presentació electrònica. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què haja sigut realitzada l'esmena.

8. Per a accedir de forma telemàtica el sol·licitant o el seu representant haurà de disposar de sistema de firma electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de firma electrònica expedits per prestadors inclosos en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests els certificats emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana:

https://sede.gva.es/va/web/sede_electronica/sede_certificados),

així com el sistema clau firma per a les persones físiques. Per a tramitar aquest procediment s'haurà de disposar de certificat de persona jurídica o bé estar inscrit en el registre de representants de l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana.



Tercer. Termini i forma de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Ja que les entitats sol·licitants són persones jurídiques, obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, hauran de presentar les sol·licituds telemàticament, a través de la seu electrònica de la Generalitat, a la qual es pot accedir des de l'URL següent:

Suport als processos d'integració cooperativa

http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=14542

3. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic s'hauran d'aportar firmats per les persones que procedisca i en el cas que els documents hagen de ser firmats pel sol·licitant o representant legal, la firma haurà de ser electrònica.



Quart. Finançament de les ajudes

La dotació pressupostària per a les ajudes, finançades amb fons propis de la Generalitat, es farà a càrrec de la secció 12, Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, programa 531.10, Estructures Agràries, del pressupost de la Generalitat per a 2018, amb les línies i els imports globals màxims següents:

Millora de les estructures de les cooperatives: fusió i integració

Codi línia: S8164000 Import global màxim: 500.000,00 €

Codi línia: S1366000 Import global màxim: 645.000,00 €

Les sol·licituds presentades a l'empara de la línia S1366000, podran tindre caràcter plurianual, fins a un import global màxim de 451.500,00 € per a 2019.



Cinqué. Delegació

La disposició final segona de la mencionada Ordre 15/2017, de 16 de maig, faculta la persona que ocupa la direcció general competent en matèria de cooperatives agroalimentàries, per a emetre les convocatòries anuals de les subvencions en aplicació d'aquesta ordre.



La present resolució posa fi a la via administrativa i en contra es podrà interposar recurs de reposició davant de la consellera d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació, o bé directament, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació, recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València, 16 de febrer de 2018.– El director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca (p. d. O 15/2017, 16 de maig, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural; DOGV 8047, 24.05.2017): Rogelio Llanes Ribas.

Mapa web