Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ d'1 de març de 2018, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen els serveis mínims d'aplicació en la vaga general convocada el dia 8 de març de 2018, així com les parades parcials convocats per al mateix dia. [2018/2290]

(DOGV núm. 8248 de 06.03.2018) Ref. Base de dades 002358/2018


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball
    Grup temàtic: Autoritzacions administratives
    Descriptors:
      Temàtics: vaga



Pel conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, i per delegació de firma, la directora general de Treball i Benestar Laboral, en data d'1 de març de 2018 s'han resolt els serveis mínims d'aplicació en la vaga general convocada el dia 8 de març de 2018, així com els aturs parcials convocats per al mateix dia. Als efectes del seu total coneixement, el contingut íntegre de la dita resolució es troba en la següent adreça http://www.indi.gva.es/web/dg-trabajo



La part dispositiva de la referida resolució d'1 de març de 2018, estableix:



«Primer

Als efectes previstos en article 10.2 del Reial Decret llei 17/1977, de 4 de març, sobre relacions de treball, es determinen les mesures necessàries per a assegurar els serveis essencials mínims que hauran de prestar-se pel personal afectat mentres dure la situació de vaga convocada per al dia 8 de març de 2018, en els termes que a continuació s'especifiquen:



1. Administració General del Consell i serveis burocràtics

1.1. Una persona funcionària o empleada pública per cada un dels serveis de registre general en els centres de treball en què existisca la dita unitat.



2. Serveis Veterinaris de Sanitat Animal dependents de la conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua

2.1. Un veterinari o veterinària amb competència en matèries de sanitat animal per oficina comarcal agrària.



3. En els ports de què és titular la Generalitat

3.1. Un enginyer tècnic o enginyera tècnica d'obres públiques per cada grup de ports.

3.2. Un/a auxiliar d'explotació portuària en cada un dels ports de Vinaròs, Benicarló, Peníscola, Borriana, Cullera, Dénia, Xàbia, Calp, Altea, la Vila Joiosa, el Campello, Santa Pola i Torrevieja.



4. Centres SERVEF d'Ocupació

4.1. En les oficines d'ocupació segons les categories establides en funció del nombre de demandants d'ocupació:

4.1.1. Oficines de 3a i 4a: el director o directora o persona responsable de l'Oficina i el servei de seguretat.

4.1.2. Oficines de 1a i 2a: el director o directora o persona responsable de l'Oficina, un funcionari o funcionària per a registre i renovació de demandes d'ocupació i el servei de seguretat.



5. Centres territorials de Seguretat i Salut en el Treball de l'INVASSAT

5.1. Un/a tècnic/a superior o mitjà/ana de Seguretat i Salut en el Treball de guàrdia, per cada centre territorial.



6. Justícia

6.1. Un funcionari o funcionària del Cos de Gestió Processal i Administrativa o un funcionari o funcionària del Cos de Tramitació Processal i Administrativa per cada una de les seccions i un funcionari o funcionària del Cos d'Auxili Judicial per Sala del Tribunal Superior de Justícia.

6.2. Audiències provincials: un funcionari o funcionària del Cos de Gestió Processal i Administrativa o un funcionari o funcionària del Cos de Tramitació Processal i Administrativa per cada una de les seccions i un funcionari o funcionària del Cos d'Auxili Judicial per cada quatre seccions.

6.3. A excepció dels jutjats que actuen de guàrdia, que hauran de comptar amb tota la dotació de personal que efectua el servei de guàrdia habitualment, en els òrgans que s'especifiquen a continuació, es consideren serveis mínims els funcionaris o funcionàries següents:



6.3.1. Deganats: tres en el de València, un a Castelló i dos a Alacant.



6.3.2. Resta de deganats: un.

6.3.3. Serveis comuns: tres en el de València, un a Castelló i dos a Alacant.

6.3.4. Resta serveis comuns: u.

6.4. Jutjats.

6.4.1. Jutjats de Primera Instància i Instrucció: 1 de Gestió o 1 de Tramitació i per cada 4 Jutjats, 1 d'Auxili.

6.4.2. Jutjats de Primera Instància: 1 de Gestió o 1 de Tramitació i per cada 4 Jutjats, 1 d'Auxili.

6.4.3. Jutjats d'Instrucció: 1 de Gestió o 1 de Tramitació i per cada 4 Jutjats, 1 d'Auxili.

6.4.4. Jutjats de Violència sobre la Dona a València, 1 de Gestió o 1 de Tramitació i 1 d'Auxili per als 4 Jutjats.

6.4.5. Jutjats de Violència sobre la Dona a Alacant i Castelló, 1 de Gestió o 1 de Tramitació.

6.4.6. Jutjats Penals, excepte els de les capitals de província, València, Alacant i Castelló: 1 de Gestió o 1 de Tramitació i 1 d'Auxili.



6.4.7. Jutjats Penals de la ciutat de València: 1 de Gestió o 1 de Tramitació per cada Jutjat i 6 d'Auxili per a tots els jutjats.



6.4.8. Jutjats Penals de la ciutat d'Alacant: 1 de Gestió o 1 de Tramitació per cada Jutjat i 4 d'Auxili per a tots els jutjats.



6.4.9. Jutjats Penals de la ciutat de Castelló: 1 de Gestió o 1 de Tramitació per cada Jutjat i 2 d'Auxili per a tots els jutjats.



6.4.10. Jutjats del Contenciós Administratiu: 1 de Gestió o 1 de Tramitació o 1 d'Auxili.

6.4.11. Jutjats del Social: 1 de Gestió o 1 de Tramitació i 1 d'Auxili per cada quatre jutjats.

6.4.12. Jutjats Mercantil: 1 de Gestió o 1 de Tramitació.

6.4.13. Jutjats de Vigilància Penitenciària: 1 de Gestió o 1 de Tramitació i 1 d'Auxili.

6.4.14. Jutjats de Menors: 1 funcionari o funcionària en cada Jutjat.



6.5. Registres Civils Únics: 1 de Gestió, 1 de Tramitació i 1 d'Auxili.

6.5.1. Resta Registres Civils: un funcionari o funcionària.

6.6. Un funcionari o funcionària per cada un dels Jutjats de Pau.



6.7. En cada una de les distintes fiscalies, a excepció de les que actuen de guàrdia, que hauran de comptar amb tota la dotació de personal que efectua el servei de guàrdia habitualment, un funcionari o funcionària de cada un dels Cossos de Gestió Processal i Administrativa, de Tramitació Processal i Administrativa i d'Auxili Judicial.

6.8. En les adscripcions de Fiscalia: un funcionari o funcionària.

6.9. El 30 % del personal funcionarial del Cos de Metges Forenses en els Instituts de Medicina Legal.

6.9.1. Un funcionari o funcionària dels Cossos de Tramitació o Auxili en els Instituts de Medicina Legal.



7. Sanitat pública:

7.1. Hospitals

7.1.1. Serveis propis dels diumenges:

7.1.1.1. Sales d'hospitalització

7.1.1.2. Serveis centrals urgents

7.1.1.3. Quiròfan d'urgències

7.1.1.4. Portes d'urgència

7.1.1.5. Cuines, manteniment i centraleta de telèfons.

7.1.1.6. Informàtica



7.1.2. Serveis de jornada habitual:

7.1.2.1. Diàlisi

7.1.2.2. Radioteràpia

7.1.2.3. Programa de trasplantaments

7.1.2.4. UCI

7.1.2.5. Unitat de Reanimació



7.1.3. Serveis del 50 % de la jornada habitual:

7.1.3.1. Serveis de Farmàcia hospitalària

7.1.3.2. Quiròfans programats

7.1.3.3. Oncologia

7.1.3.4. Unitat d'hospitalització a domicili

7.1.3.5. Hospital de dia



7.1.4. Serveis del 25 % de jornada habitual:

7.1.4.1. Consultes externes preferents



7.2. Punts d'Atenció Sanitària (PAS)

7.2.1. Serveis propis de la seua jornada habitual de 17.00 a 09.00 hores.



7.3. SAMU-CICU

7.3.1. Serveis propis de la seua jornada habitual.



7.4. Punts d'Atenció Continuada de Primària (PAC)

7.4.1. Serveis propis de la seua jornada habitual de 15.00 a 09.00 hores



7.5. Centres de Salut i Centres d'Especialitats

7.5.1. Han de mantindre's els serveis propis d'un dissabte, que són els mínims necessaris per a atendre els requeriments de la població.



7.6. Atenció domiciliària

7.6.1. Serveis del 50 % de la jornada habitual per a garantir l'assistència sanitària no demorable.



7.7. Centres de transfusions

7.7.1. Serveis del 50 % de la jornada habitual per a garantir l'assistència sanitària no demorable.



7.8. Centres de Salut Pública:

7.8.1. El/La director/a coordinador/a del centre, com a responsable.

7.8.2. Coordinador o coordinadora veterinària per la xarxa d'alertes nacional de l'Agència Espanyola de Seguretat Alimentària. Activació de recursos i immobilitzacions.

7.8.3. Veterinaris o veterinàries d'escorxador. Les obligacions normatives exigeixen control oficial continu per a dictaminar l'aptitud del consum de les carns que es produeixen en l'establiment.

7.8.4. Un tècnic o tècnica de Promoció de la Salut. Per a garantir la resposta en intervencions sanitàries no demorables o urgents (TBC, meningitis, etc.), així com pel que fa a vacunes, la seua logística i cadena de fred.

7.8.5. Un tècnic o tècnica d'epidemiologia. Manteniment de la vigilància epidemiològica i necessitat d'intervenció en cas de malalties transmissibles.



7.9. Neteja i arreplega de residus en centres hospitalaris

7.9.1. Es prestaran els serveis propis d'un dia festiu.



7.10. Serveis funeraris

7.10.1. El personal imprescindible per a procedir a l'arreplega de difunts a domicili, clíniques i hospitals que no disposen de les instal·lacions que permeten ajornar el seu trasllat a inhumació o incineració, sempre de conformitat al que disposa la legislació vigent de policia mortuòria sanitària.



7.11. Àrea d'Informàtica, Telecomunicacions i Organització

7.11.1. En els serveis següents el 50 % dels efectius habituals:



7.11.1.1. Resposta a incidents (Nivells 1,2 i 3).

7.11.1.2. Monitorització de sistemes i xarxes de comunicacions.

7.11.1.3. Coordinació de les actuacions dels equips que participen en els serveis anteriors.

7.11.1.4. Atenció a usuaris o usuàries de sistemes d'informació



8. Sanitat privada

8.1. La plantilla habitual d'una jornada festiva en els diferents centres sanitaris



9. Energia

9.1. Les empreses i organismes encarregats de la producció i subministrament d'energia elèctrica, producció i distribució de gas i depuració i subministrament d'aigües, hauran de prestar un servei equivalent a l'habitual en un dia festiu.



10. Ensenyament públic i privat

10.1. En tots els centres educatius: la presència física d'una persona responsable membre de l'equip directiu, excloent-ne activitats lectives.



10.2. En els centres d'infantil i primària: a més dels assenyalats en el numeral anterior, un professor o professora per etapa, amb un mínim d'un cada huit unitats.

10.3. En els centres de secundària obligatòria: a més de l'assenyalat en el numeral 1, un professor o professora per etapa, amb un mínim de u per cada deu unitats.

10.4. En els centres específics d'educació especial: a més de l'assenyalat en el numeral 10.1, un educador o educadora per cada cinc unitats.

10.5. En els centres d'ensenyança o educació amb internat: a més dels que procedisquen per la tipologia del centre, es prestaran els serveis propis dels dies festius.



11. Serveis Socials

11.1. En els centres assistencials d'atenció 24 hores es prestaran els serveis propis d'un diumenge.

11.2. En els serveis d'assistència a domicili els habituals dels diumenges.



12. Protecció Civil, Servei d'Emergències i Prevenció i Extinció d'Incendis Forestals:

12.1. En la Subdirecció General d'Emergències i Planificació i en el Centre de Coordinació d'Emergències de l'Eliana:

12.1.1. El tècnic o tècnica de Protecció Civil assignat a la Sala de comandament i control.

12.1.2. L'operador o operadora de comunicacions de torn en la Sala de comandament i control.

12.1.3. El personal habitual en guàrdia de localització.



12.2. En el servei d'atenció del telèfon 112 de la Comunitat Valenciana

12.2.1. Els serveis propis d'una jornada habitual en l'explotació operativa.

12.2.2. Els/Les responsables de sistemes i comunicacions, d'atenció de telefonades, de protocols operatius, de relació amb usuaris, de manteniment i explotació de la informació.

12.2.3. L'operador o operadora help-desk de torn.



12.3. En els consorcis provincials de bombers

12.3.1. Els serveis propis d'una jornada habitual quant al personal operatiu i comandaments de bombers, incloent-hi els capatassos coordinadors, tècnics per a l'extinció d'incendis forestals, incloent-hi el centre de comunicacions de cada consorci.

12.3.2. Com a mínim una persona per a registre i una altra per a atenció telefònica i atenció al públic.



12.4. En els serveis d'extinció d'incendis forestals

12.4.1. Els serveis propis d'una jornada habitual que es presten pels mitjans següents: helicòpters, avions d'extinció i brigades helitransportades.

12.4.2. Brigades d'Emergència i Autobombes: el 60 % dels serveis habituals en nivell de preemergència per incendis forestals 1 o 2, podent-se requerir la presència del 100 % en el cas que es declare nivell 3 o extraordinària.



12.5. En els serveis de prevenció d'incendis forestals el personal que presta habitualment serveis corresponents a diumenges i festius, en funcions de vigilància i protecció de la naturalesa, i de coordinació, direcció tècnica i participació en l'extinció d'incendis.

12.5.1. Centrals de comunicacions: el 100 % de les unitats

12.5.1.1. Vigilants dels observatoris forestals:

12.5.1.1.1. Observatoris forestals anuals: el 100 %

12.5.1.1.2. En nivells de premergència 1 i 2 el 50 % dels vigilants dels observatoris forestals temporals en cada província

12.5.1.1.3. En nivell de premergència 3 el 100 % dels vigilants d'observatoris forestals temporals en cada província

12.5.1.2. Unitats de vigilància:

12.5.1.2.1. Preemergència nivell 1: el 10 % de les unitats corresponents a cada una de les deu zones operatives en què està dividida la Comunitat Valenciana, no obstant això, es garanteix una unitat com a mínim en cada una d'aquests.

12.5.2.2.2. Preemergència nivell 2: el 40 % de les unitats corresponents a cada una de les zones operatives.

12.5.2.2.3. Preemergència nivell 3 o extraordinària: el 100 % de les unitats.



13. Transport de viatgers:

13.1. S'estableixen els següents serveis mínims per a l'empresa Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV):

13.1.1. Un 30 % de les circulacions ordinàries regulars grafiades dels trens i tramvies, amb un màxim global del 25 % de les circulacions grafiades en la jornada.

13.1.2. Quant al personal pertanyent als serveis de manteniment, instal·lacions fixes i tallers, tenint en compte la naturalesa d'aquests serveis, es considera imprescindible establir uns serveis mínims d'un 25 %. En tot cas es garantirà un mínim de dues persones en les brigades d'atenció permanent.

13.1.3. Per als serveis d'Atenció al Client, centrals telefòniques i Registre General, es garantirà la presència d'una persona que permeta, respectivament, oferir informació als usuaris d'aquest mitjà de transport i la presentació de qualsevol document pels ciutadans.



No s'integren en el còmput dels percentatges els denominats trens «materials», és a dir, aquells que no transporten viatgers, i especialment els coneguts com «a trens de reposició», la finalitat dels quals és la de situar el material mòbil en els punts adequats per a la represa de la circulació a la finalització dels períodes de vaga.



13.2. Per a les línies d'autobusos de transport urbà i interurbà s'estableixen uns serveis mínims equivalents al 30 % del servei habitual i un màxim global del 25 % de les circulacions d'una jornada, i en les línies interurbanes es garanteix com a mínim un viatge d'anada i tornada al dia.



14. Mitjans de comunicació

S'haurà de prestar el servei per part del 50 % del personal que realitza les seues tasques habitualment en els serveis informatius.



15. Energia

Les empreses i organismes encarregats de la producció i subministrament d'energia elèctrica, producció i distribució de gas i depuració i subministrament d'aigües han de prestar un servei equivalent a l'habitual en un dia festiu.



15. Servei públic de grues

Un conductor o conductora de vehicle grua, dedicat a atendre situacions de necessitat.



A les distintes entitats, oït el comité de vaga, correspondrà l'aplicació d'aquests serveis, així com els altres de caràcter essencial no previstos en aquest acte, que hauran de prestar-se amb els mitjans personals estrictament necessaris per a assegurar la seua prestació en condicions de màxima seguretat, responsabilitzant-se les parts del compliment d'aquests serveis essencials mínims.

Els serveis mínims s'estableixen tant per a la convocatòria de vaga general de tota la jornada del dia 8 de març de 2018, com per a les parades de dues o quatre hores en el mateix dia.





Segon

El que disposen els apartats anteriors d'aquesta resolució, no suposarà cap limitació dels drets que la normativa reguladora de la vaga reconega al personal en la dita situació no empleat en la cobertura dels serveis mínims establits, ni tampoc afectarà la tramitació o efectes de les peticions que motiven la vaga.



Tercer

Notifique's la resolució als serveis competents, als sindicats convocants i a les subdelegacions del Govern.



Quart

La present resolució tindrà efectes immediats des de la data de la seua notificació a les parts interessades.



València, 1 de març de 2018.– El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, p. d. (R 27.07.2015, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball), la directora general de Treball i Benestar Laboral: Cristina Moreno Fernández.

Mapa web