Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 5 de març de 2018, de la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, per la qual es convoquen les proves per a l'obtenció dels certificats oficials administratius de coneixements de valencià i es nomena la Comissió Coordinadora i les comissions examinadores. [2018/2320]

(DOGV núm. 8248 de 06.03.2018) Ref. Base de dades 002361/2018




En 2001, es va publicar el document del Consell d'Europa Marc europeu comú de referència per a les llengües: aprendre, ensenyar, avaluar, que té per objectiu proporcionar «unes bases comunes per a l'elaboració de programes de llengua, orientacions curriculars, exàmens, llibres de text, etc. a tot Europa», i també descriu «el que han d'aprendre a fer els aprenents de llengua per a utilitzar una llengua per a la comunicació, i els coneixements i habilitats que han d'adquirir per a ser capaços d'actuar de manera efectiva». Parteix d'un enfocament centrat en l'acció, perquè considera els aprenents de llengües principalment com a membres d'una societat que tenen unes tasques a acomplir en unes circumstàncies i en un context social determinats. Els aprenents, doncs, són considerats usuaris de la llengua. En aquest enfocament es recorre a l'acció lingüística que implica l'ús real de la llengua, en què es proposen tasques que tenen sentit per a l'aprenent. En el MECR, doncs, la llengua s'aborda no com a objecte abstracte que cal estudiar, ni com una llista d'actes de parla que s'han d'aprendre, sinó com un instrument de socialització que permet dur a terme un conjunt variat de tasques en tots els contextos possibles en què els aprenents es vegen immersos.



El MECRL estableix uns nivells de domini de la llengua per a ajudar, des d'una perspectiva comuna europea, a mesurar cada etapa de l'aprenentatge d'una llengua. D'aquesta manera, el document estableix sis nivells de referència de domini lingüístic, que van des de l'aprenentatge inicial fins al domini dels usuaris més competents i que són denominats A1, A2, B1, B2, C1 i C2.

Així mateix, la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià va iniciar un procés d'adaptació i renovació de les proves per a adequar-les a aquest document europeu, un procés que s'inicià en el model de proves de la convocatòria de 2009 i que es materialitza en la seua totalitat durant aquesta convocatòria de l'any 2018.

El Decret 128/2016, de 7 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual es regula la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià assenyala en l'article 1 que la conselleria competent en matèria de política lingüística i gestió del multilingüisme té com a funció registrar, expedir, homologar i validar els certificats oficials administratius de coneixements de valencià, com també organitzar les proves per a obtindre'ls.

L'Ordre 7/2017, de 2 de març de 2017, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, regula els certificats oficials administratius de coneixements de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, el personal examinador i l'homologació i la validació d'altres títols i certificats. L'article quatre estableix la convocatòria de les proves per mitjà d'una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

D'acord amb aquest article adés esmentat, el dia 20 de febrer de 2018 es va reunir el Ple de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià i va adoptar l'acord d'aprovar el calendari de celebració de les proves per a l'any 2018, la comissió coordinadora, les comissions examinadores i la comissió tècnica de validació de les proves.



Vist l'acord precedent, i de conformitat amb les competències que té atribuïdes la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme per l'article 2 de l'Ordre 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen els certificats oficials administratius de coneixements de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, el personal examinador i l'homologació i la validació d'altres títols i certificats, a proposta del Ple de la JQCV, resolc:







Primer. Convocatòria

Convocar les proves per a l'obtenció dels certificats oficials administratius de coneixements de valencià següents:

– Certificat de nivell A2 de coneixements de valencià.

– Certificat de nivell B1 de coneixements de valencià.

– Certificat de nivell B2 de coneixements de valencià.

– Certificat de nivell C1 de coneixements de valencià.

– Certificat de nivell C2 de coneixements de valencià.

– Certificat de capacitació tècnica, llenguatge administratiu.

– Certificat de capacitació tècnica, correcció de textos.

– Certificat de capacitació tècnica, llenguatge als mitjans de comunicació.



Segon. Organització de les proves

1. Les proves tindran lloc en els dies, l'horari, les localitats i els centres que s'indiquen en l'annex I.

2. La Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme pot, mitjançant resolució publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, modificar les dates, horaris, torns o llocs de convocatòria de les proves quan el nombre d'aspirants supere la capacitat de les seus.



Tercer. Requisits d'inscripció

1. Poden prendre part en les proves per a l'obtenció dels certificats les persones majors de 16 anys en el moment de realitzar-les que vulguen acreditar el seu coneixement de valencià al marge dels estudis reglats.

2. Les persones aspirants als certificats de capacitació tècnica de llenguatge administratiu i de llenguatge als mitjans de comunicació han d'estar en possessió del certificat de nivell C1 de coneixements de valencià o equivalents.

3. Les persones aspirants al certificat de capacitació tècnica de correcció de textos han d'estar en possessió del certificat de nivell C2 de coneixements de valencià o equivalents.



Quart. Matriculació

1. Per poder participar en les proves cal haver completat fins al final el procediment de matriculació: la inscripció en la prova del nivell desitjat i el pagament de les taxes corresponents.

2. La matriculació en diferents proves de certificació haurà de fer-se individualment per a cada prova.

3. Solament tindrà validesa l'última matrícula completada en el cas de les proves de nivells diferents convocades en la mateixa jornada.

4. La falsedat en les dades de la matrícula serà motiu d'exclusió de la prova.

5. Els sol·licitants són responsables de comprovar i verificar l'exactitud de les dades de la matrícula.

6. El termini de matriculació serà des del 23 de març fins al 9 d'abril de 2018, ambdues dates incloses, per als nivells A2, B1, C1 i llenguatges específics.

El termini de matriculació del segon període de proves serà des de l'1 fins al 15 de setembre de 2018, ambdues dates incloses, pels anivellis B2 i C2.



Cinqué. Procediment d'inscripció

1. La inscripció es realitzarà per via telemàtica a través del web següent: www.sede.gva.es.

2. Les persones interessades podran inscriure's en totes les proves de certificació que desitgen, sense necessitat de tindre el certificat de nivell anterior al nivell de la inscripció.

3. Les places de matrícula de cada nivell estan limitades per la capacitat de les seus.

4. Durant la setmana anterior a la realització de les proves, les persones matriculades podran consultar en la pàgina web de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, www.jqcv.gva.es, les dades de la seua inscripció; amb especificació de nom, cognoms, document d'identitat, nivell i localitat de realització de la prova.

5. Les persones que vulguen acollir-se a l'exempció o bonificació de les taxes d'inscripció, a l'adaptació horària per motius de creences religioses o a l'adaptació de la prova per motius de diversitat funcional, ho han de fer constar en la formalització de la matrícula de les proves.



Sisé. Abonament de les taxes

1. Per a participar en les proves cal abonar la taxa corresponent:





CERTIFICAT DE NIVELL TAXA

A2 15,20 €

B1 20,40 €

B2 20,40 €

C1 25,50 €

C2 25,50 €

Llenguatge administratiu 27,54 €

Llenguatge als mitjans de comunicació 27,54 €

Correcció de textos 27,54 €





2. L'abonament de les taxes d'examen es podrà fer per dos mitjans diferents:

a) Per via telemàtica en el mateix moment de la inscripció.

b) En persona en les entitats bancàries col·laboradores amb el model 046 que es generarà en fer la matrícula.

3. L'abonament de les taxes de la prova per qualsevol de les vies adés esmentades suposarà la finalització del procediment de matrícula.

4. Els aspirants que abonen les taxes per via telemàtica tindran dret a una bonificació del 10 % de la taxa.

5. De conformitat amb el que estableix l'article 1.2-6. Devolució, de la la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de taxes de la Generalitat, serà procedent la devolució de la taxa quan la prestació del servei o a la realització de l'activitat no tinga finalment lloc per causes no imputables, directament o indirectament, al subjecte passiu.



Seté. Exempcions i bonificacions de les taxes

1. Estan exempts del pagament de les taxes d'inscripció segons l'article 14.4-2 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, els membres de famílies nombroses de categoria especial, els membres de famílies monoparentals de categoria especial i les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana i en els supòsits previstos en els punts e), f) i g) d'aquest article.



2. A més, tenen una bonificació del 50 % de les taxes d'inscripció atés l'article 14.4-6 de la Llei de taxes esmentada anteriorment les persones que tinguen una discapacitat acreditada igual o superior al 33 %, els membres de famílies nombroses de categoria general i els membres de famílies monoparentals de categoria general.

3. Els participants que, en formalitzar la matrícula, s'acullen a l'exempció o bonificació de les taxes hauran d'acreditar-ho de la forma següent:

3.1. Bonificació del 50 % de la taxa. Les situacions que donen dret a la bonificació són les següents:

a) Discapacitat acreditada igual o superior al 33 %.

L'acreditació d'aquesta situació es farà amb una fotografia de la targeta acreditativa de persona amb discapacitat o una còpia confrontada del certificat que acredite la discapacitat igual o superior al 33 %.

b) Membre de família nombrosa de categoria general.

L'acreditació d'aquesta situació es farà amb una fotografia del carnet de família nombrosa de categoria general o una còpia confrontada del títol de família nombrosa de categoria general

c) Membre de família monoparental de categoria general.

L'acreditació d'aquesta situació es farà amb una fotografia del carnet de família monoparental de categoria general o una còpia confrontada del títol de família monoparental de categoria general.

3.2. Exempció. Les situacions que donen dret a la bonificació són les següents:

a) Víctima de violència sobre la dona.

L'acreditació d'aquesta situació es farà amb una còpia confrontada de la resolució judicial que reconega, encara que només siga de forma indiciària o incidental, l'existència d'un acte de violència sobre la dona o còpia confrontada de l'informe del Ministeri Fiscal del contingut del qual es desprenga que hi ha indicis que la demandant és víctima d'aquesta violència, com preveu la Llei 7/2012.

b) Membre de família nombrosa de categoria especial.

L'acreditació d'aquesta situació es farà amb una fotografia del carnet de família nombrosa de categoria especial o una còpia confrontada del títol de família nombrosa de categoria especial.

c) Membre de família monoparental de categoria especial.

L'acreditació d'aquesta situació es farà amb una fotografia del carnet de família monoparental de categoria especial o una còpia confrontada del títol de família monoparental de categoria especial.

4. La documentació acreditativa de la situació que dóna dret a l'exempció o la bonificació de la taxa d'inscripció podrà: adjuntar-se en el mateix moment de la matrícula o presentar-se per registre a la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o mitjançant qualsevol de les formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



5. Qualsevol dels tràmits anteriors cal fer-lo en el termini de matriculació corresponent al certificat del nivell per al qual sol·liciten l'exempció o la bonificació de la taxa d'inscripció.



Huité. Atenció a la diversitat de creences religioses

1. Les persones matriculades, que per motius de creença religiosa i a l'empara de les lleis 24/1992 i 25/1992, de 10 de novembre, vulguen participar en les proves en un règim d'horari alternatiu, ho han de comunicar a la JQCV en el termini de matrícula.

2. La sol·licitud d'horari alternatiu per motiu de creença religiosa i la documentació acreditativa de la situació que dóna dret a la participació en un horari alternatiu haurà de ser presentada per registre a la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià en el termini de matriculació corresponent al certificat del nivell per al qual sol·liciten la participació en un horari alternatiu, o mitjançant qualsevol de les formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



3. Els participants que s'acullen a aquesta opció han de presentar el certificat signat per la persona física que tinga la responsabilitat de la comunitat religiosa corresponent, la qual haurà d'estar registrada en el Registre d'Entitats Religioses.

En el certificat s'especificarà la pertinença de la persona sol·licitant a la congregació.

4. La Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià comunicarà a la persona interessada el procediment per a la realització de la prova, que inclourà mesures per garantir el principi d'unitat d'acte i d'igualtat d'oportunitats entre tots els aspirants.

5. El lloc de realització d'aquesta prova pot no ser el mateix que el lloc de realització de la prova general.

6. El model de sol·licitud d'horari alternatiu d'examen és el model de l'annex IV d'aquesta resolució.

7. Les persones que no sol·liciten l'horari alternatiu d'examen en la forma i terminis especificats en els punts 1, 2 i 6 del punt huité d'aquesta resolució no tindran dret a cap horari alternatiu.



Nové. Atenció als aspirants amb diversitat funcional

1. Les persones que necessiten una atenció especial el dia de la prova han de indicar-ho en la matrícula.

2. Les comissions examinadores adoptaran les mesures necessàries per tal que les persones inscrites amb diversitat funcional tinguen les mateixes oportunitats per a la realització de la prova que la resta dels participants.

3. Les adaptacions que la JQCV pot arbitrar per a les persones que ho sol·liciten i ho justifiquen adequadament en el moment d'inscriure's, són les següents:

a) Taula adaptada a una cadira de rodes

b) Ampliació de temps de duració de la prova

c) Augment de la grandària de la lletra de la prova

d) Intèrpret de llenguatge de signes

e) Adaptació de la prova al sistema Braille d'escriptura

f) Persona de suport per a la realització de la prova

g) Possibilitat d'ús d'aparells tècnics de suport

4. Els participants que s'acullen a aquesta opció han d'adjuntar en el moment de formalitzar la matrícula o fer-ho arribar a la JQCV mitjançant qualsevol de les formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'informe mèdic o el certificat de l'adaptació requerida expedit pels serveis competents en matèria de diversitat funcional de la Generalitat Valenciana, dels serveis competents de les altres comunitats autònomes que en tinguen la competència o de l'Estat.



5. Els criteris d'avaluació seran els mateixos que s'aplicaran a la resta d'aspirants.

6. La Comissió Coordinadora podrà establir l'exempció d'avaluació d'alguna àrea de la prova.

7. Les persones que no sol·liciten l'adaptació de la prova en la forma i terminis especificats en els punts 1 i 4 d'aquest apartat de la resolució, no tindran dret a cap adaptació.



Deu. Identificació de les persones inscrites en la prova

1. Els documents vàlids per a identificar-se en el moment de la prova són:

– DNI en vigor.

– Permís de conduir en vigor, expedit per la Direcció General de Trànsit.

– Passaport en vigor.

– NIE en vigor.

2. La comissió examinadora o el personal examinador, en qualsevol moment de la prova, podran requerir la identificació de les persones que participen en la prova, que hauran d'acreditar la seua identitat mitjançant l'exhibició d'un dels documents oficials d'identitat abans indicats, sense que en siguen vàlides les còpies d'aquests documents.

3. L'aspirant indocumentat o amb un documentació diferent a la del punt 1, no podrà accedir a l'aula d'examen i perdrà el dret a examinar-se.



Onze. Comissions examinadores

1. Les comissions examinadores, nomenades per la presidència de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, després que el Ple hi haja expressat el seu parer, són les que apareixen en l'annex II d'aquesta resolució.

2. Les comissions examinadores són òrgans col·legiats i actuen com a tribunal qualificador.

3. El funcionament de les comissions examinadores s'ajustarà en tot moment al que disposa la Llei 40/2015, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques per als òrgans col·legiats.

4. Les comissions examinadores seran responsables de:

a) Administrar i qualificar les proves.

b) Proposar a la presidència de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, una vegada que es conega la xifra de persones inscrites, el nomenament del personal examinador i del personal col·laborador necessaris per a l'execució de les funcions avaluadores i l'administració de les proves.



Dotze. Personal examinador

1. El personal examinador convocat per les comissions examinadores haurà de complir els requisits, l'acreditació i la formació arreplegades en el Capítol IV de l'Ordre 7/2017, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

2. Les comissions examinadores garantiran que l'assignació del personal examinador a les aules es faça de manera aleatòria.

3. El personal examinador tindrà assignat un codi identificador.



Tretze. Personal col·laborador

El personal col·laborador convocat per a les proves ha de ser empleat públic.



Catorze. Realització de les proves

1. Les proves dels certificats de nivell A2, B1, B2 i dels certificats de capacitació tècnica es realitzaran cada una en una única jornada.

2. Les proves dels certificats de nivell C1 i C2 es realitzaran en dues jornades diferents.

En la primera jornada s'avaluaran les àrees de comprensió escrita, d'estructures lingüístiques i d'expressió i interacció escrites. En la segona jornada s'avaluarà l'àrea d'expressió i interacció orals.

Els aspirants podran consultar, una setmana abans de la segona jornada, en el web www.jqcv.gva.es, l'hora de convocatòria per a realitzar l'àrea d'expressió i interacció orals de la segona jornada de la prova.



3. Les persones que abandonen la prova durant la primera jornada, en els nivells C1 i C2, no estaran convocades a la segona jornada.

4. El fet de no presentar-se a l'hora indicada per a l'avaluació de l'àrea d'expressió i interacció orals suposarà la pèrdua del dret a examinar-se.

5. Quan una persona responsable de l'administració de la prova o el personal examinador observe un acte o conducta il·lícita, prendrà les mesures oportunes que garantisquen la correcta realització dels exercicis de l'examen i ho farà constar en una diligència de l'incident, la qual cosa, a més, es farà constar en l'acta de la sessió de la comissió examinadora.



Quinze. Frau

1. Es considera frau durant el desenvolupament de la prova:

– Tota comunicació verbal o no verbal entre els aspirants.

– L'ús de documents no autoritzats.

– L'ús de mitjans de comunicació i tecnològics no autoritzats.

– La suplantació de personalitat.

2. El frau durant la prova serà sancionat amb la qualificació de no apte, sense perjudici de l'exigència de la responsabilitat que corresponga.



Setze. Programa de les proves

1. Els objectius i continguts exigits per a la superació de les proves de certificat de coneixements de valencià dels nivells A2, B1, B2, C1 i C2 que es convoquen en aquesta resolució són els que arreplega l'Ordre 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

2. L'estructura i la durada de les proves s'estableixen en l'annex III d'aquesta resolució.



Dèsset. Comissió tècnica de validació de les proves

1. El Ple de la JQCV crearà la Comissió Tècnica de validació de les proves.

2. La funció de la comissió tècnica de validació de cada una de les proves és garantir el compliment del punt setze d'aquesta resolució i assessorar en les reclamacions de les qualificacions.

3. Les proves que serviran per a avaluar les persones inscrites en els diferents nivells estaran validades per una comissió tècnica de validació de les proves.

4. La comissió tècnica de validació de les proves estarà format per la persona titular del Servei d'Acreditació i Assessorament, que exercirà la presidència i per tres tècnics de la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme. Exercirà de secretari o secretària, el tècnic de menor edat, els altres dos tècnics actuaran de primer i segon vocal respectivament.

5. La presidència del Ple de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià designarà les persones que en formen part.



Díhuit. Avaluació de les proves

1. La captura òptica de les respostes de les àrees de comprensió oral, comprensió escrita i estructures lingüístiques es realitzarà per mitjans mecànics.

2. L'avaluació de les àrees d'expressió escrita es realitzarà per avaluadors nomenats amb aquesta finalitat pel titular de la presidència de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

3. L'avaluació de l'àrea d'expressió i interacció orals es realitzarà pel personal examinador que indica el punt dotze d'aquesta resolució.



4. L'avaluació de les proves de llenguatges específics es realitzarà per les comissions examinadores nomenades amb aquesta finalitat pel titular de la presidència de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

5. Per a l'avaluació de les proves, tant el personal examinador de les àrees d'expressió i interacció orals com els avaluadors de l'àrea d'expressió escrita aplicaran els criteris d'avaluació establits per a les àrees que avaluen, i no intervindran ni en l'avaluació de la resta d'àrees ni en la qualificació final dels exercicis.

6. L'avaluació de l'àrea d'expressió i interacció orals quedarà motivada en les plantilles d'avaluació de la prova. Els avaluadors d'aquesta àrea s'identificaran mitjançant el codi d'avaluador assignat.



Dènou. Criteris d'avaluació

1. L'article 12 del Decret 128/2016, de 7 d'octubre, del Consell, pel qual es regula la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, indica que la Comissió Coordinadora és la responsable d'establir els criteris d'avaluació de les proves.

2. Els criteris generals d'avaluació de les proves dels certificats de nivell A2, B1, B2, C1 i C2 d'aquesta convocatòria estaran disponibles en el web de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià abans de l'inici de les proves.

3. Per als certificats de llenguatges específics, els criteris de correcció i barems d'avaluació seran establits per les respectives comissions examinadores.



Vint. Superació de la prova

Nivells A2, B1, B2, C1 i C2

1. Per a superar la prova i aconseguir la qualificació d'apte cal obtenir una puntuació mínima global de seixanta punts sobre cent.

a) La puntuació global s'obté de la suma de la puntuació de totes les àrees de la prova.

b) La puntuació mínima que cal obtenir en cada àrea perquè puga sumar a la nota global és de cinquanta punts sobre cent.

c) La puntuació inferior a cinquanta punts en una àrea serà eliminatòria de la prova.

2. La prova tindrà la consideració de no apta quan alguna de les àrees tinga una puntuació inferior a cinquanta punts o la suma global de la prova no arribe a seixanta punts sobre cent.



Vint-i-u. Publicació de resultats

1. La presidència de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià farà públics els resultats provisionals obtinguts pels aspirants, per mitjà d'una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. La qualificació obtinguda en les proves, en termes d'apte o no apte, podrà ser consultada per les persones aspirants en la pàgina web de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià: www.jqcv.gva.es.





Vint-i-dos. Revisió de la prova

L'aspirant podrà sol·licitar la revisió de la prova només en el cas de tindre un resultat no apte en la resolució de publicació dels resultats publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





Vint-i-tres. Procediment de revisió de la prova

1. La sol·licitud de revisió de la prova haurà de ser presentada per registre a la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o mitjançant qualsevol de les formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, d'acord amb el model que figura en l'annex V.



2. La revisió de la prova es podrà sol·licitar en el termini de 10 dies, a comptar des de l'endemà de la publicació en el DOGV de la resolució de publicitat dels resultats.

3. La Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià enviarà per correu electrònic la plantilla de respostes escanejada a la persona interessada com a revisió de la prova. Aquesta actuació posarà fi al procediment de revisió de la prova.

4. La revisió de la prova no suposarà en cap cas una revaloració de la nota determinada per les persones responsables de l'avaluació de les diferents àrees.

Vint-i-quatre. Reclamació de la qualificació

L'aspirant podrà presentar una reclamació per la qualificació obtinguda només en el cas de tindre un resultat no apte en la resolució de publicitat dels resultats publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Vint-i-cinc. Procediment de reclamació de la qualificació

1. La reclamació de la qualificació haurà de ser presentada en el registre electrònic de la Generalitat Valenciana o mitjançant qualsevol de les formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i adreçada a la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, d'acord amb el model que figura en l'annex VI.

2. La reclamació de la qualificació es podrà interposar en el termini de 10 dies, a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució de publicitat dels resultats publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. El Comissió Tècnica de validació de les proves emetrà un informe, a petició del president del Ple de la JQCV, amb proposta de resolució, sobre la ratificació o la rectificació de la qualificació contra la qual es presenta la reclamació.

4. Les reclamacions seran resoltes pel president del Ple de la JQCV en el termini de dos mesos des de la finalització del termini, transcorregut el qual es consideraran desestimades les reclamacions no resoltes.



5. Contra la resolució del president de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, que no posa fi a la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d'alçada davant de la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, d'acord amb el que disposen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Vint-i-sis. Motivació de la reclamació de la qualificació

1. La sol·licitud de reclamació de la qualificació ha de ser motivada suficientment, en cas contrari no es prendrà en consideració.



2. Poden ser objecte de reclamació de la qualificació:

a) Els errors materials, de fet o aritmètics en el càlcul de la nota final.

b) Les irregularitats en el procediment avaluador.

c) La vulneració de la convocatòria de proves.

d) L'incompliment dels criteris d'avaluació.

3. El desacord amb la qualificació obtinguda no és un motiu de reclamació de la qualificació.



Vint-i-set. Custòdia i destrucció de la documentació

1. El període de conservació i custòdia dels instruments d'avaluació serà, almenys, de quatre mesos després de la realització de la prova.

2. La Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià incorporarà els mecanismes i procediments que permeten garantir el control sobre el procés d'emmagatzematge, recollida, transport i destrucció final de la documentació relativa a les proves. Els protocols escrits tindran caràcter de documentació confidencial i s'eliminaran una vegada finalitzat el període de conservació i custòdia.





Vint-i-huit. Certificats

Els certificats que s'expediran portaran indicat el nivell de referència corresponent al Marc europeu comú de referència per a les llengües: aprendre, ensenyar, avaluar, amb l'excepció dels certificats de llenguatges específics. La referència serà la següent:

– Certificat de nivell A2 de coneixements de valencià

– Certificat de nivell B1 de coneixements de valencià

– Certificat de nivell B2 de coneixements de valencià

– Certificat de nivell C1 de coneixements de valencià

– Certificat de nivell C2 de coneixements de valencià





DISPOSICIONS FINALS



Primera

Aquesta resolució produirà efecte l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que disposen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 5 de març de 2018.– El director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme: Rubén Trenzano Juan.





ANNEX I

Calendari de les proves



Nivell Data Àrees

C1 9 de juny CE/EE/EL

A2 9 de juny CO/CE/EE/EIO

B1 16 de juny CO/CE/EL/EE/EIO

C1 30 de juny EIO

Llenguatge Administratiu 9 de juny

Llenguatge als Mitjans de Comunicació 16 de juny

Correcció de Textos 30 de juny

C2 27 d'octubre CEIE/EL

B2 3 de novembre CO/CE/EE/EIO

C2 10 de novembre EIO





CO: Àrea de Comprensió Oral

CE: Àrea de Comprensió Escrita

EE: Àrea d'Expressió Escrita

EL: Àrea d'Estructures Lingüístiques

EIO: Àrea d'Expressió i Interacció Orals

CEIE: Àrea de Comprensió, Expressió i Interacció Escrites

HORARI de les proves

Les proves de certificat de nivell A2, B1, B2, C1 i C2 començaran a les 09.00 h.



Les proves dels certificats de capacitació tècnica començaran a les 9.30 h:

– Certificat de llenguatge als mitjans de comunicació.

– Certificat de llenguatge administratiu.

– Certificat de correcció de textos.

localitats de realització de les proves



Certificat de nivell A2, B1, B2, C1 i C2 de coneixements de valencià:

– Alacant, Alcoi, Alzira, Benidorm, Buñol, Borriana, Castelló de la Plana, Dénia, Elda, Elx, Gandia, Llíria, Ontinyent, Orihuela, Paterna, Sagunt, Segorbe, Sueca, Torrent, València, la Vall d'Uixó, Villena, Vinaròs i Xàtiva.



Certificats de capacitació tècnica (llenguatge als mitjans de comunicació, llenguatge administratiu i correcció de textos):



– València.











CENTRES DE REALITZACIÓ DE LES PROVES



LOCALITAT CENTRE DE REALITZACIÓ DE LES PROVES

Alacant Universitat d'Alacant. Aulari 2. Ctra. Sant Vicent, s/n.

Sant Vicent del Raspeig.

Alcoi Edifici Ferràndiz. Campus d'Alcoi. Universitat Politècnica de València. Placeta Ferràndiz i Carbonell, 2.

Alzira IES núm. 4. C/ En Projecte, 5.

Benidorm IES Bernat de Sarrià. Partida Salt de l'Aigua, s/n.

Borriana IES Jaume I. Pl. Sanchis Guarner, s/n.

Buñol IES La Hoya de Buñol. Av. Rafael Ridaura, s/n.

Castelló de la Plana Universitat Jaume I. Facultat de Ciències Humanes i Socials.

Av. Vicent Sos Baynat, s/n.

Dénia IES Historiador Chabàs. C/ Manuel Vallalta, 3.

Elda IES La Torreta. Av. Ronda, 77.

Elx IES Misteri d'Elx. Av. de la Universitat d'Elx, 1.

Gandia Campus de Gandia. Universitat Politècnica de València. C/ Paranimf, 1. El Grau de Gandia.

Llíria IES Camp de Túria. C/ Alcalde M. Garcia, s/n.

Ontinyent IES Pou Clar. Av. Vicent Gironés, s/n.

Orihuela IES Gabriel Miró, C/ del Catedràtic José Guillén García, 1.

Paterna IES Henri Matisse. C/ Enric Valor, s/n.

Sagunt IES Camp de Morvedre. C/ Advocat F. Caruana, s/n.

Segorbe l'Institut d'Educació Secundària Nuestra Señora de la Cueva Santa. Av. Fray Luis Amigó, núm. 19.

Sueca IES Joan Fuster. Camí dels Dos Pontets, s/n.

Torrent IES Veles e Vents. Camí dels Cànters, s/n.

València Universitat Politècnica de València. Camí de Vera, s/n.

Vall d'Uixó, la IES Benigasló. Av. Arcadi Garcia i Sanz, 1.

Villena IES A. Navarro Santafé. Paraje San Benito, s/n.

Vinaròs IES Leopold Querol. C/ Gil d'Atrosillo, s/n.

Xàtiva IES Josep de Ribera. C/ Acadèmic Maravall, 15.









ANNEX II



COMISSIÓ COORDINADORA

Presidenta: Nathalie Torres i Garcia

Secretària: Immaculada Àngel i Carbonell

Vocal 1: Vicent Anyó i Garcia

Vocal 2: Marc Jiménez i Agulló

Vocal 3: M. Josep Cuenca i Ordiñana



COMISSIONS EXAMINADORES



Alacant

– President: Carles Cortés i Orts

– Secretari: Felip Vidal i Nadal

– Vocal 1: Rut Tribaldos i Martínez

– Vocal 2: Leandre Ivorra i Carrillos

– Vocal 3: Milagros del Carmen Espinosa i Irles



Alcoi

– President: Vicent Josep Santamaria i Picó

– Secretari: Francesc Xavier Miralles i Martínez

– Vocal 1: Paloma Ferrer i Talens

– Vocal 2: Lidia Maria Jordà i Sánchez

- Vocal 3: Joan Vicent Calafat i Juan



Alzira

– Presidenta: Immaculada Cerdà i Sanchis

– Secretària: Empar Selfa i Bosch

– Vocal 1: Carme Navarro i Campos

– Vocal 2: Joaquim Martínez i Ortiz

– Vocal 3: Marisa Belda de la Torre



Benidorm

– President: Vicent Martines i Peres

– Secretària: Maria Enriqueta Barber i Llinares

– Vocal 1: M. Consuelo Cortés González

– Vocal 2: Àngela Menaches i Menaches

– Vocal 3: Maria Teresa Herrero i Lloret



Borriana

– Presidenta: Anna Asensio i Andrés

– Secretària: Carme Rufino i Bey

- Vocal 1: Vicent Francesc Roselló i Rodríguez

– Vocal 2: Elies Segarra i Leganés

– Vocal 3: Consol López i Vidal



Buñol

– President: Andreu Sevilla i Collado

– Secretari: Francisco Vidal i Fernández

– Vocal 1: Marcos Sevilla i Torres

– Vocal 2: Emília Aguado i Cruz

– Vocal 3: Vicenta Rubio i Camarasa



Castelló de la Plana

– Presidenta: Maria Josep Soldevila i Blasco

– Secretària: Raquel Doñate i Calpe

– Vocal 1: Mònica Soler i Beltran

– Vocal 2: Josep Miquel Roda i Prats

– Vocal 3: Maria Teresa Salazar i Varella



Dénia

– President: Francesc Ferrer i Mulet

– Secretari: Francesc Mulet i Escrivà

– Vocal 1: Josepa Roser Garcia i Rosselló

– Vocal 2: Elisa Giner i Salvà

– Vocal 3: M. Gloria Gilabert i Sellés



Elda

– Presidenta: Rosa Francés i Requena

– Secretari: Bernat López i Gisbert

– Vocal 1: Norbert Josep Miralles i Romero

– Vocal 2: Maria Isabel Guardiola i Savall

– Vocal 3: Concepció Rovira i Serna



Elx

– President: Hèctor Càmara i Sempere

– Secretari: Robert Escolano i López

– Vocal 1: Sandra Montserrat i Buendia

– Vocal 2: Anna Francés i Díez

– Vocal 3: M. Carme Alonso i Anton



Gandia

– Presidenta: Immaculada Canet i Burguera

– Secretari: Miquel Lleches i Colomar

– Vocal 1: Josepa Costa i Múrcia

– Vocal 2: Josep Cortés i Roig

– Vocal 3: Francesc Piera i Moncho



Llíria

– Presidenta: Dolors Valero i Varea

– Secretària: Llúcia Lerma i Pamblanco

– Vocal 1: Alexandre Josep Navarro i Tomàs

– Vocal 2: Maria Jesús Devís i Gamir

– Vocal 3: Ivan Carbonell i Iglesias



Ontinyent

– President: Ferran Lliso i Bartual

– Secretari: Ramon Mora i Galbis

– Vocal 1: Ester Juan i Doménech

– Vocal 2: Anna Requena i Martí

– Vocal 3: Vicent Enric Belda i Belda



Orihuela

– Presidenta: Lurdes Mas i Penalva

– Secretària: Maria Àngels Sempere i Linares

– Vocal 1: Miquel Àngel Fuster i Candela

– Vocal 2: Anna Francés i Mira

– Vocal 3: Carles Penalva i Alonso



Paterna

– Presidenta: Susanna Pardines i López

– Secretari: Victor Sellés i Alabau

– Vocal 1: Maria Isabel Bartolomé i Martínez

– Vocal 2: Gonçal Palop i de León

– Vocal 3: Anna Maria Monzó i Martínez



Sagunt

– President: Jesús Camil Cortés i Martínez

– Secretari: Francesc Josep Català i Arnau

– Vocal 1: Pilar Ariño i Giménez

– Vocal 2: Vicent Sebastian i Fabuel

– Vocal 3: Pilar Ferriol i Bruixola



Segorbe

– President: Joan Corchado i Badia

– Secretària: Assutzena Badenes i Negre

– Vocal 1: Maria Lluïsa Melià i Mestre

– Vocal 2: Maria del Carme Villanueva i Barrachina

– Vocal 3: Ofèlia Mateu i Lahoz



Sueca

– President: Miquel Furió i Diego

– Secretari: Rafael Fresquet i Fayos

– Vocal 1: Josep Lluís Ribes i Ros

– Vocal 2: Anna Maria Melià i Granell

– Vocal 3: Maria Elena Pedralva i Pérez



Torrent

– Presidenta: Anna Marí i Martínez

– Secretari: Francesc Josep Conejero i Pascual

– Vocal 1: Núria Molons i Puig

– Vocal 2: Manel Villar Porta

– Vocal 3: Joaquín Mas i Llorens



València

– President: Sergi Linares i de Teran

– Secretari: Alfons Esteve i Gómez

– Vocal 1: Maria Asunción Bondia i Faus

– Vocal 2: Rosa Maria Clavijo i Pérez

– Vocal 3: Raquel Inglada i Sancho



Vall d'Uixó, la

– Presidenta: Elsa Vilalta i Fonfria

– Secretària: M. Elena Oliver i Chordá

– Vocal 1: Ferran Estrems i Daros

– Vocal 2: Mercé Palmer i Sánchez

– Vocal 3: Antònia Benedito i Mingarro



Villena

– President: Josep Peiró i Ferre

– Secretari: Carles Durà i Amado

– Vocal 1: Gracia Català i Conca

– Vocal 2: Francesca Picó i Gisbert

– Vocal 3: Josep Lluís Rico i Verdú

Vinaròs

– Presidenta: Maria Josep Arayo i Solà

– Secretari: Francesc Delcastillo i Montserrat

– Vocal 1: Virgili Verge i Marcos

– Vocal 2: Evarist Monfort i Guimerà

– Vocal 3: Maria Dolors Monfort i Badenes



Xàtiva

– President: Francesc Xavier Ferrero i Calatayud

– Secretari: Rafael Benavent i Vidal

– Vocal 1: Francesca Alonso i Albero

– Vocal 2: Núria Tortosa i Vila

– Vocal 3: Maria Roser Boscà i Aranda



Llenguatge administratiu

– President: Donís Seguí i Penadés

– Secretari: Josep García i Illa

– Vocal 1: Àlvar Gómez i Moreno

– Vocal 2: Agnés Talaya i Sánchez

– Vocal 3: Cristina Domingo i Pérez



Correcció de textos

– President: Joan Rafael Ramos i Alfajarín

– Secretari: Joan Antoni Lluch i Hervàs

– Vocal 1: Emili Sáez i Aranda

– Vocal 2: Carme Colomer i Giner

– Vocal 3: Ferran Bataller i Gomar



Llenguatge als mitjans de comunicació

– President: Josep Lacreu i Cuesta

– Secretari: Josep Lluís Marín i Garcia

– Vocal 1: Joan Carles Simó i Cuevas

– Vocal 2: Josep M. Agustí i Campos

– Vocal 3: Rosa Maria Tejedor i Fernández





ANNEX III



Estructura i durada de les proves



1. Certificat de nivell A2 de coneixements de valencià



ÀREA VALOR DURADA

Àrea de Comprensió Oral 25 % ± 15 minuts

Àrea de Comprensió Escrita 25 % 1 hora i

35 minuts

Àrea d'Expressió Escrita 20 %

Àrea d'Expressió i Interacció Orals 30 % ± 25 minuts







La durada de l'Àrea d'Expressió i Interacció Orals inclou el temps de preparació.



2. Certificat de nivell B1 de coneixements de valencià



ÀREA VALOR DURADA

Àrea de Comprensió Oral 25 % ± 20 minuts

Àrea de Comprensió Escrita 25 % 1 hora i 50 minuts

Àrea d'Expressió Escrita 25 %

Àrea d'Expressió i Interacció Orals 25 % ± 25 minuts





La durada de l'Àrea d'Expressió i Interacció Orals inclou el temps de preparació.



3. Certificat de nivell B2 de coneixements de valencià



ÀREA VALOR DURADA

Àrea de Comprensió Oral 20 % ± 20 minuts

Àrea de Comprensió Escrita 20 % 2 hores i 10 minuts

Àrea d'Estructures Lingüístiques 15 %

Àrea d'Expressió Escrita 20 %

Àrea d'Expressió i Interacció Orals 25 % ± 25 minuts





La durada de l'Àrea d'Expressió i Interacció Orals inclou el temps de preparació.



4. Certificat de nivell C1 de coneixements de valencià



ÀREA VALOR DURADA

Àrea de Comprensió Escrita 10 % 3 hores i 15 minuts

amb una pausa

Àrea d'Estructures Lingüístiques 20 %

Àrea d'Expressió Escrita 35 %

Àrea d'Expressió i Interacció Orals 35 % ±25 minuts







La durada de l'Àrea d'Expressió i Interacció Orals inclou el temps de preparació.



5. Certificat de nivell C2 de coneixements de valencià



ÀREA VALOR DURADA

Àrea de Comprensió Escrita 10 % 3 hores i 45 minuts

amb una pausa

Àrea d'Estructures Lingüístiques 20 %

Àrea d'Expressió Escrita 45 %

Àrea d'Expressió i Interacció Orals 25 % ±25 minuts





La durada de l'Àrea d'Expressió i Interacció Orals inclou el temps de preparació.



6. Llenguatge als mitjans de comunicació

Àrea 1. La llengua i els mitjans de comunicació 10 %

Àrea 2. Normativa gramatical i llengua estàndard 40 %

Àrea 3. Normativa gramatical i registre periodístic 20 %

Àrea 4. Elocució, ortologia i puntuació 30 %



Per a superar la prova cal obtindre una puntuació en la mitjana ponderada de les quatre àrees d'un mínim del 60 %.

La durada d'aquesta prova serà de 2 hores i 30 minuts.



7. Llenguatge administratiu

Àrea 1. Comprensió lectora 10 %

Àrea 2. Expressió escrita 45 %

Àrea 3. Coneixements pràctics de llenguatge

administratiu 45 %



Per a superar la prova cal obtindre una puntuació en la mitjana ponderada de les tres àrees d'un mínim del 60 %.

La durada d'aquesta prova serà de 2 hores i 30 minuts.



8. Correcció de textos

Àrea 1. Correcció de textos escrits (originals) 70 %

Àrea 2. Normativa lingüística i registres 10 %

Àrea 3. Correcció tipogràfica (galerades) 20 %



Per a superar la prova cal obtindre una puntuació en la mitjana ponderada de les tres àrees d'un mínim del 60 %.

La durada d'aquesta prova serà de 2 hores i 30 minuts.

Mapa web