Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 2/2018, de 16 de gener, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es modifica l'Ordre 25/2016, de 13 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen les condicions i el procediment de sol·licitud i d'autorització d'un pla específic d'organització de la jornada escolar en els centres sostinguts amb fons públics de segon cicle d'Educació Infantil, Educació Primària i Educació Especial de la Comunitat Valenciana. [2018/414]

(DOGV núm. 8214 de 17.01.2018) Ref. Base de dades 000506/2018






PREÀMBUL



La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMQE), estableix que les administracions educatives fomentaran i potenciaran l'autonomia dels centres, avaluaran els seus resultats i aplicaran els plans d'actuació oportuns.

El Decret 108/2014, de 4 de juliol, del Consell, modificat pel Decret 88/2017, de 7 de juliol, del Consell, estableix el currículum, desplega l'ordenació general de l'Educació Primària a la Comunitat Valenciana i regula, en l'article 5, l'horari d'aquesta etapa. Aquest article indica que, excepcionalment, la direcció dels centres públics i les persones titulars dels centres privats concertats podran sol·licitar la modificació de la jornada escolar seguint el procediment establit per la normativa vigent.



Amb aquest fi, es va publicar l'Ordre 25/2016, de 13 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen les condicions i el procediment de sol·licitud i d'autorització d'un pla específic d'organització de la jornada escolar en els centres sostinguts amb fons públics de segon cicle d'Educació Infantil, Educació Primària i Educació Especial de la Comunitat Valenciana. Una vegada implementat des del curs escolar 2016-2017, es considera necessari adequar el desenvolupament del pla específic d'organització de la jornada escolar en els centres sostinguts amb fons públics en determinats aspectes a fi de millorar-ne la implantació i el desenvolupament. En aquest sentit, d'acord amb l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la modificació normativa proposada s'ajusta als principis de necessitat i eficàcia, ja que està justificada per una raó d'interés general, conté una identificació clara dels fins perseguits i és l'instrument més adequat per a garantir la seua consecució. Junt amb l'anterior, en virtut del principi de seguretat jurídica, conté la regulació imprescindible per a atendre la necessitat que cal cobrir per la norma, i restringeix a l'imprescindible els preceptes de l'Ordre 25/2016, de 13 de juny, objecte de modificació. A més, aquesta norma és coherent amb la resta de l'ordenament jurídic nacional i de la Unió Europea en la matèria educativa que regula. I finalment, de conformitat amb el principi de transparència, està garantit l'accés senzill, universal i actualitzat a aquesta, així com la participació activa en la seua elaboració dels potencials destinataris per mitjà de la substanciació dels tràmits de consulta pública prèvia i negociació en la Mesa Sectorial d'Educació, Mesa d'Alumnes i Mesa de Pares i Mares.



De conformitat amb el que disposa l'article 53.1 de l'Estatut d'Autonomia, la Generalitat té la competència exclusiva en matèria d'educació.

Segons disposa el Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 10/2015, de 6 de juliol, del president de la Generalitat, s'assignen a la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport les competències en matèria d'educació, investigació, formació professional reglada, universitats i ciència, promoció i patrimoni cultural, política lingüística i esport.



Per tot això, una vegada emés informe per l'Advocacia de la Generalitat i la resta d'informes preceptius, amb l'audiència prèvia a les entitats representants dels col·lectius afectats i el dictamen del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana, conforme el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, fent ús de les facultats que em confereix l'article 35 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i de conformitat amb les facultats atorgades quant al disseny, la coordinació i l'execució de programes o projectes que tinguen com a fi l'ordenació acadèmica en els centres docents, esmentades en l'article 7 del Decret 186/2017, de 24 de novembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.





ORDENE



Article únic. Modificació normativa

1. Es modifiquen els articles 2, 8 i 9 de l'Ordre 25/2016, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen les condicions i el procediment de sol·licitud i d'autorització d'un pla específic d'organització de la jornada escolar en els centres sostinguts amb fons públics de segon cicle d'Educació Infantil, Educació Primària i Educació Especial de la Comunitat Valenciana, segons figuren en l'annex d'aquesta ordre.

2. S'afig a l'Ordre 25/2016 esmentada, la disposició addicional setena, que figura en l'annex d'aquesta ordre.

3. Es reanomena la disposició addicional setena de l'esmentada Ordre 25/2016.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Incidència pressupostària

La implementació i el posterior desplegament d'aquesta ordre no podran tindre cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de despesa assignats a la conselleria amb competències en educació, i en tot cas s'hauran d'atendre amb els mitjans personals i materials que aquesta tinga assignats.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Règim transitori per a autoritzacions que cal aplicar en el curs escolar 2018-2019

Els centres docents que vulguen sol·licitar l'autorització d'un pla específic per a l'organització de la jornada escolar del curs 2018-2019 hauran de remetre la sol·licitud, amb tota la documentació requerida, a la seua direcció territorial competent en matèria d'educació fins al dia 7 de febrer de 2018.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queden derogades totes les disposicions del mateix rang o inferior que s'oposen al que disposa aquesta ordre.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 16 de gener de 2018



El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ IBÁÑEZ













ANNEX

Modificació de l'Ordre 25/2016, de 13 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen les condicions i el procediment de sol·licitud i d'autorització d'un pla específic d'organització de la jornada escolar en els centres sostinguts amb fons públics de segon cicle d'Educació Infantil, Educació Primària i Educació Especial de la Comunitat Valenciana



1. Es modifica l'apartat b del punt 1 de l'article 2, que queda redactat de la manera següent:

«b) Les activitats extraescolars organitzades en la jornada escolar fora de l'horari lectiu no tindran caràcter lucratiu, seran d'oferta obligada per al centre i voluntàries per a les famílies. La Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport establirà les mesures necessàries per a garantir que cap alumne o alumna en quede exclòs per motius econòmics».



2. Es modifica l'apartat d del punt 2 de l'article 2, que queda redactat de la manera següent:

«d) L'obtenció d'un mínim del 55 % de vots favorables de la totalitat dels vots possibles del cens de mares i pares amb dret de vot. Per a calcular els vots possibles es tindrà en compte el que establix l'apartat c del punt 9 de l'article 8.»



3. Es modifica l'apartat e del punt 3 de l'article 2, que queda redactat de la manera següent:

«e) Hi haurà, si escau, un interval mínim d'una hora i trenta minuts entre el període del matí i el de la vesprada.»



4. S'afig un nou apartat g al punt 3 de l'article 2 amb la redacció següent:

«g) Les activitats que es duguen a terme fora del recinte escolar, com la resta d'activitats del centre, es reflectiran també en la PGA i l'alumnat haurà d'estar acompanyat per almenys un membre del claustre i tindre, a més, l'autorització escrita dels pares, mares, tutors o tutores legals de l'alumnat.»



5. Es modifica l'apartat c del punt 5 de l'article 8, que queda redactat de la manera següent:

«c) Una vegada finalitzat el procés d'informació a les famílies, se sotmetrà a consulta la proposta sobre la possible adopció del pla específic d'organització de la jornada escolar.

Per a l'autorització corresponent serà necessari un mínim del 55 % de vots favorables de la totalitat dels vots possibles del cens de mares i pares amb dret de vot. Per a calcular els vots possibles és tindrà en compte el que establix l'apartat c del punt 9 de l'article 8.»





6. Es modifica l'apartat a del punt 7 de l'article 8, que queda redactat de la manera següent:

«a) La comissió de coordinació del procés es constituirà en un termini no superior a cinc dies lectius a partir de l'informe emés per la direcció general competent. El mateix dia de la seua constitució, la comissió de coordinació del procés fixarà el lloc i l'horari per a dur a terme la votació i aprovarà el cens provisional, que haurà de publicar-se en el tauler d'anuncis del centre l'endemà de ser aprovat».





7. S'afig un nou apartat h al punt 7 de l'article 8 amb la redacció següent:

«h) La consulta, que tindrà lloc abans de l'inici del període d'admissió de l'alumnat, s'efectuarà en la data que fixarà la direcció general competent en matèria d'ordenació».



8. Es modifica l'apartat a, punt 10 de l'article 8 amb la redacció següent:

«a) Les mares, els pares i els representants legals de l'alumnat podran participar en la votació enviant el seu vot a la mesa de votació corresponent per correu certificat o lliurant-lo a la direcció del centre abans del dia de celebració de la votació».



9. Es modifiquen els punts 1 i 7 de l'article 9, que queden redactats de la manera següent:

«1. La direcció o el titular del centre educatiu remetrà a la direcció territorial corresponent amb competències en educació la documentació relativa al pla específic d'organització de la jornada escolar esmentada en l'article 7 d'aquesta ordre, la qual haurà de ser remesa amb anterioritat a l'1 de desembre.»

«7. L'autorització definitiva s'estendrà per períodes de tres cursos acadèmics renovables sempre que els resultats s'ajusten a les millores previstes en el pla. El resultat de la votació, tant si és favorable com si no ho és, tindrà una validesa de tres cursos acadèmics.»





10. S'hi afig una nova disposició addicional setena amb la redacció següent:

Activitats extraescolars

L'apartat b del punt 1 de l'article 2, d'acord amb la modificació introduïda per aquesta ordre, serà aplicable també a la resta de centres que no s'hagen acollit a la regulació de la jornada escolar establida en l'Ordre 25/2016, de 13 de juny.



11. Es reanomena la disposició addicional setena de l'esmentada Ordre 25/2016, amb la redacció següent: Huitena. Annexos.



Mapa web