Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 9 de juliol de 2018, del secretari autonòmic de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es dóna publicitat al Pacte de la Mesa Sectorial de Funció Pública, sobre millora de les condicions de treball del personal educador d'educació especial. [2018/7059]

(DOGV núm. 8343 de 20.07.2018) Ref. Base de dades 007085/2018




El 3 de juliol de 2018, en l'àmbit de la Mesa Sectorial de Funció Pública, es va signar entre l'Administració de la Generalitat i les organitzacions sindicals allí representades, el Pacte sobre millora de les condicions de treball del personal educador d'educació especial.

Per la seua banda, en la reunió de la Comissió d'Interpretació, Vigilància i Estudi del II Conveni col·lectiu del personal laboral al servei de l'Administració autonòmica (CIVE), de la mateixa data, es va prendre l'acord d'adhesió al que estableix el referit Pacte de la Mesa Sectorial de Funció Pública, per a la seua aplicació al personal laboral que preste serveis en l'Administració de la Generalitat, en concret el personal no docent d'atenció directa professional de l'alumnat amb necessitats educatives especials en centres escolars públics no universitaris (educadores i educadors d'educació especial).

Per tot això, atenent al que estableix l'apartat cinqué de l'esmentat Pacte, que n'ordena la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i de conformitat amb allò que disposa l'article 38.6, del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, resolc:



La publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, del Pacte de la Mesa Sectorial de Funció Pública, sobre millora de les condicions de treball del personal educador d'educació especial, subscrit el 3 de juliol de 2018.



València, 9 de juliol de 2018.– El secretari autonòmic de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats públiques: Ferran Puchades Vila.





Pacte de la Mesa Sectorial de Funció Pública sobre millora de les condicions de treball del personal educador d'educació especial



Reunides a València, a tres de juliol de dos mil divuit, en l'àmbit de la Mesa Sectorial de Funció Pública, les representacions de l'Administració de la Generalitat i de les organitzacions sindicals, a l'empara del que s'estableix a l'article 33 i concordants del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (TREBEP) i a l'article 154 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana,



Manifesten

La Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana (LOGFVP), remet a la regulació reglamentària determinades matèries que suposen les fonts de la prestació de serveis i l'iter de la vida administrativa del personal funcionari de l'Administració de la Generalitat, com és el personal no docent d'atenció directa professional d'alumnat amb necessitats educatives especials als centres escolars públics no universitaris (educadores i educadors d'educació especial).



El Decret 175/2006, de 24 de novembre, del Consell, pel qual es regulen les condicions de treball del personal al servei de l'Administració del Consell, constitueix la normativa existent sobre jornada, horari, permisos i vacances del personal al servei de l'Administració de la Generalitat, el Decret 56/2013, de 13 de maig, del Consell, pel qual s'estableixen els criteris generals per la classificació dels llocs de treball, i el procediment d'elaboració i aprovació de les relacions de llocs de treball de l'Administració de la Generalitat i el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, constitueixen les normes reglamentàries que afecten a tot el personal funcionari de l'Administració de la Generalitat i, per tant, al personal que ens ocupa en el present Pacte.



Les condicions de treball del personal no docent d'atenció directa professional d'alumnat amb necessitats educatives especials als centres escolars públics no universitaris (educadores i educadors d'educació especial), que es recullen en el present Pacte han estat fruit d'una llarga i complexa negociació duta a terme en la Mesa Tècnica d'Educació depenent de la Mesa Sectorial de Funció Pública, prevista a la disposició addicional primera del Decret 56/2013, de 13 de maig, del Consell, pel qual s'estableixen els criteris generals per la classificació dels llocs de treball, i el procediment d'elaboració i aprovació de les relacions de llocs de treball de l'Administració de la Generalitat.



L'objectiu d'aquesta negociació ha estat fixar, concretar i aclarir qüestions com les funcions i tasques d'aquest personal, la jornada laboral, la formació, les itineràncies, la classificació i adscripció dels llocs de treball, les peculiaritats de la selecció i provisió, així com la creació d'una Comissió Mixta de Mediació, a l'efecte de la qual es publicà la Resolució d'1 de febrer de 2017, de la Direcció General de Funció Pública i la Direcció General de Centres i Personal Docent, per la qual es crea la Comissió Mixta de Mediació en els conflictes relatius a les condicions de treball del personal gestionat per la Direcció General de Funció Pública que presta serveis als centres docents públics no universitaris (DOGV 7987, 24.02.2017).

S'ha tractat de determinar, entre altres aspectes, l'aplicació del Decret 175/2006, de 24 de novembre, del Consell, pel qual es regulen les condicions de treball del personal al servei de l'Administració del Consell que estableix al seu article 11 els requisits i el procediment per l'aprovació de l'horari de treball del personal els serveis del qual no són d'índole burocràtica i es presten als centres docents no universitaris.



S'han concretat les funcions i tasques pròpies del personal educador d'educació especial per l'atenció directa i professional de l'alumnat amb necessitats educatives especials als centres docents públics de la Comunitat Valenciana. Atenent a aquestes funcions s'ha fet necessari establir criteris de distribució de tasques dintre de la jornada laboral que permeten l'atenció de les diverses funcions marcades.

La negociació tècnica s'ha dut a terme amb la finalitat d'evitar situacions de discrepàncies i conflictes, aconseguir que el servei públic siga prestat de la manera més eficaç i eficient, i que el personal empleat públic realitze la seua activitat en un clima de confort laboral.

En conseqüència, fruit de les negociacions dutes a terme entre l'Administració i les organitzacions sindicals presents en la Mesa Sectorial de Funció Pública, es signa el present



Pacte



Primer. Àmbit del Pacte

1. Àmbit personal

El Pacte serà aplicable al personal funcionari que presta serveis en l'Administració de la Generalitat, en concret al personal no docent d'atenció directa professional d'alumnat amb necessitats educatives especials en centres escolars públics no universitaris (educadores i educadors d'educació especial), les condicions de treball del qual s'acorden amb els seus representants sindicals en la Mesa Sectorial de Funció Pública.

2. Àmbit funcional

El present Pacte es refereix a les matèries que s'especifiquen en el mateix i que han estat objecte de negociació d'acord als articles 37 i 38 del TREBEP i l'article 154 de la LOGFPV.

3. Àmbit territorial

L'àmbit territorial està referit a tots i cadascun dels centres i unitats de l'Administració de la Generalitat en què presta serveis el personal inclòs en l'àmbit d'aplicació d'aquest Pacte.



Segon. Període de vigència del Pacte

El Pacte estarà vigent des de la seua aprovació en la Mesa Sectorial de Funció Pública, sense perjudici del que s'estableix a l'article 38.10 del TREBEP, i en els termes que preveu l'apartat 11, de l'esmentat article 38 del mateix text legal.



Tercer. Objecte del Pacte

1. Funcions i tasques pel personal educador d'educació especial

Atendre l'alumnat amb necessitats educatives especials que ho requerisca, en funció del seu dictamen d'escolarització, des d'una perspectiva inclusiva i que potencie al màxim la seua autonomia realitzant les següents tasques:

1. Atendre directament l'alumnat, d'acord amb les línies pedagògiques planificades pel centre i el pla d'actuació personalitzat de l'alumnat.

2. Realitzar el trasllat i/o acompanyament de l'alumnat per les dependències del centre, i en les entrades i eixides d'aquest, en col·laboració amb la resta de professionals del centre en temps coincident amb la seua jornada laboral.

3. Atendre l'alumnat durant el període lectiu en les tasques d'higiene i d'hàbits d'alimentació en funció del seu grau d'autonomia, sempre que las necessitats en aquest àmbit no requerisquen d'una atenció sanitària especialitzada.

4. Fer el seguiment de les tasques d'higiene i d'alimentació realitzades pel personal del servei del menjador, d'acord amb el projecte de menjador dissenyat pel centre, excepte el que s'especifica a la funció 3.



5. Col·laborar en l'organització i implementació d'activitats d'entrenament en habilitats d'autonomia personal i social, desplaçaments, estimulació sensorial i transició a la vida adulta.

6. Col·laborar amb la resta de professionals del centre en la planificació i el seguiment de les activitats complementàries que es realitzen dintre de la jornada escolar, a fi de garantir la participació de l'alumnat que atenen.

7. Desenvolupar programes d'habilitats de comunicació, conjuntament amb la resta de professionals del centre i d'acord amb el Pla d'actuació personalitzat, fent ús de sistemes alternatius o augmentatius i motivar l'alumnat usuari en la utilització d'aquests.

8. Complimentar els registres oportuns i redactar partes de incidències i informes sobre activitats realitzades amb l'alumnat amb necessitats educatives especials, dins l'àmbit de les seues competències.



9. Realitzar la memòria anual d'activitats desenvolupades amb l'alumnat amb necessitats educatives especials junt a la resta de professionals que intervenen.

10. Participar en l'aportació de propostes per a l'elaboració i modificació del Pla d'actuació personalitzat i dels documents organitzatius del centre dins l'àmbit de les seues competències.

11. Participar en el desenvolupament del Pla d'actuació personalitzat, de les programacions didàctiques i de les activitats ordinàries, dins l'àmbit de les seues competències.

12. Participar en les sessions de coordinació amb la resta de professionals amb qui comparteix intervenció educativa, en temps coincident.

13. Col·laborar en l'avaluació dels processos i dels resultats de l'alumnat amb qui intervenen, aportant informació i propostes.

14. Col·laborar amb el tutor o tutora i l'equip docent en les reunions amb les famílies o representants legals sobre el procés de desenvolupament de l'alumnat.

2. Jornada laboral

2.1. La jornada del personal es realitzarà calculant-la en còmput anual d'acord amb allò que estableix l'article 6 del Decret 175/2006. La distribució horària es realitzarà en període lectiu. En cas d'haver-hi un excés de jornada s'entendrà realitzada, amb caràcter general, en el mes de juliol, és a dir, en període no lectiu.

Quan l'excés horari afecte a personal funcionari interí per períodes inferiors al curs escolar, aquest excés li serà compensat abans de finalitzar el seu nomenament.

2.2. En el cas que el còmput anual de la jornada siga inferior a l'establida segons el càlcul de l'article 6 del Decret 175/2006, l'educador o l'educadora haurà de compensar-la, en la primera quinzena del mes de juliol, sempre que siga possible i sense perjudici de la seua compensació en tot cas, amb la finalitat de realitzar tasques, presencials o no, que, dins de les seues funcions, s'indiquen per la direcció del centre, computant-se així mateix les tasques formatives, organitzatives i de coordinació pròpies del seu lloc de treball.

Durant el mes de juliol, el personal educador realitzarà tasques presencials o no presencials relacionades amb les seues funcions, així com tasques formatives o d'organització pròpies del seu lloc de treball.

L'educador o l'educadora podrà compensar l'assistència a accions formatives dels Plans de Formació de l'Institut Valencià d'Administració Pública, de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut (EVES) i de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació (SAEI) o cursos impartits al propi centre escolar, fora de l'horari d'atenció a l'alumnat, formació que computarà com a temps efectivament treballat amb caràcter general.

2.3. L'educador o l'educadora haurà de complir el còmput anual d'hores establit en la normativa vigent, tenint en compte el que disposa l'article 10 del Decret 175/2006, sense que en cap cas puga excedir del còmput de l'horari anual que estableix de forma general l'article 6. No obstant això, els dies addicionals de vacances i d'assumptes propis vinculats a l'antiguitat i els dies compensatoris previstos en la normativa vigent, seran descomptats de la jornada anual a realitzar per cada educador o educadora.

3. Criteris informadors per l'elaboració de la distribució de la jornada:

3.1. La distribució de la jornada comprén el període temporal de l'1 de setembre al 31 de juliol, havent d'emplenar-se segons els models recollits en l'annex I, amb la signatura de la direcció del centre i el rebut dels educadors o educadores, fent-se constar, si és el cas, per part de la direcció del centre, el rebuig de la recepció de la notificació.



3.2. La distribució de la jornada aplicable al treball que exerceix el personal educador es desenvoluparà durant la jornada escolar dels centres educatius públics on presten els seus serveis, i garantirà, sempre que siga necessari, la seua presència en el centre dins de l'horari escolar mentre assistisca l'alumnat l'atenció del qual té encomanada.

La jornada que corresponga realitzar al personal, de conformitat amb el que preveu el Decret 175/2006, s'adaptarà a l'horari del centre al que estiga adscrit i es realitzarà amb caràcter general de dilluns a divendres entre les 8 i les 17 hores. Els llocs de treball als quals es refereix l'article 4.1 de l'esmentat Decret no podran superar les 8 hores diàries. Si el personal educador, complint aquest horari sobrepassa el còmput anual establert a l'article 6 de l'esmentat decret, es classificarà el seu lloc d'acord amb el que preveu l'apartat 4.2 del decret.

En cas d'haver-hi diverses educadores o educadors, la direcció del centre organitzarà els torns necessaris para reduir, en tant que siga possible, l'excés de jornada que no siga conjuntural, garantint en tot cas la correcta atenció al servei públic (també tenint en compte les activitats complementàries de la jornada continuada).

La jornada de treball serà computada com a jornada continuada en tot cas.

3.3. L'horari s'adaptarà a les característiques i necessitats de la prestació del servei públic dels centres i llocs de treball, sense perjudici de tot això, hauran de garantir-se, segons s'estableix en l'article 17 del Decret 175/2006:

– Una pausa diària de 30 minuts de descans del personal, entre les 10 i les 12 hores, computable com a treball efectiu.

– En cas d'haver-hi diverses educadores o educadors interessats en la mateixa opció de pausa, la direcció del centre organitzarà els torns necessaris per garantir la correcta atenció al servei públic.

– En el cas d'existir només un educador o educadora en el centre, la direcció del centre organitzarà els torns necessaris entre els professionals del centre per garantir l'atenció al servei públic.

El personal que finalitze la seua jornada més tard de les 15.30 hores disposarà d'una pausa per a descansar i menjar entre 45 i 60 minuts, d'acord amb la planificació del centre, que es computarà com a jornada efectivament treballada. El temps previst en aquest apartat, es podrà unir a la pausa de 30 minuts en cas d'acord entre el treballador o treballadora i la direcció del centre.

3.4. En la distribució de la jornada diària es disposarà per cada educador o educadora del temps necessari per a realitzar les tasques corresponents al seu lloc de treball.

Per aquests motius, en la distribució de la jornada es tindran en compte els següents temps i tasques:

a) Desenvolupament de las funcions pròpies de l'atenció directa de l'alumnat en l'horari lectiu que corresponga d'acord amb les línies pedagògiques planificades pel centre i pla d'actuació personalitzat de l'alumnat.

b) Elaboració d'informes i documentació referits a l'alumnat i a la gestió pedagògica del centre, organització i manteniment del material educatiu, comunicació amb les famílies de l'alumnat i participació en reunions de coordinació en temps coincident amb la resta de professionals que intervenen en l'atenció de l'alumnat, per a la qual cosa es destinarà entre 45 i 60 minuts dins de la jornada laboral diària que es podran computar setmanalment. Aquest temps no té caràcter subsidiari pel fet que és fonamental per garantir una intervenció educativa ajustada i de qualitat. Aquest temps, acumulat a la pausa per a dinar, serà de 105 minuts.

c) Fer el seguiment de l'alumnat, l'atenció del qual té encomanada, durant el temps del menjador escolar i activitats complementàries en horari escolar, procurant en tot cas la dedicació màxima diària d'1 hora i 15 minuts. Açò no suposa en cap cas que el personal educador compte per a la ratio, ni exercisca de monitor de menjador ni de monitor d'activitats complementàries.

d) Temps necessari, si és el cas, pel desplaçament entre els centres que tinga adscrits que computarà com a temps efectiu de treball.



La jornada ordinària setmanal del personal educador d'educació especial es distribuirà de la següent manera:

– 25 hores d'atenció directa a l'alumnat en horari lectiu.

– 8 hores i 45 minuts que es distribuiran entre les tasques de coordinació i les pauses per dinar de conformitat amb el que disposa l'apartat b anterior.

– Fins un màxim de 6 hores i 15 minuts per fer el seguiment de l'alumnat.

3.5. Pel que respecta al procediment a seguir per a la determinació de la distribució de la jornada aplicable al personal que presta serveis en més d'un centre, una vegada conclosa la fase extraordinària de sol·licitud de recursos personals complementaris d'educació especial, la determinació de la distribució de la jornada de les educadores i els educadors que hagen de prestar serveis en diferents centres atendrà als següents criteris:

3.5.1. Una vegada coneguda la necessitat d'atendre altre alumnat amb necessitats educatives especials en altres centres, després dels informes o dictàmens oportuns emesos de conformitat amb la normativa vigent, el Servei d'Inspecció Educativa de la respectiva direcció territorial proposarà a las direccions dels centres afectats, les hores que les educadores i educadors prestaran servei en cadascun d'ells.



3.5.2. La concreció de la distribució de la jornada a exercir en cadascun dels centres afectats atendrà a criteris que garantisquen, abans de res, l'adequada atenció a l'alumnat en les seues necessitats específiques i haurà de coordinar-se entre les direccions dels centres.

3.5.3. El Servei d'Inspecció Educativa de les direccions territorials, a la vista de les observacions realitzades, si escau, pels centres educatius afectats, remetrà a la direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport corresponent la proposta de distribució de la jornada, que atenent als antecedents resoldrà el procedent.



3.5.4. L'esmentada resolució de distribució de la jornada es comunicarà al Servei de Gestió i Determinació de Plantilles de Personal Docent de la Subdirecció General de Personal Docent, que donarà trasllat de l'esmentada informació a la Direcció General de Política Educativa.



3.5.5. La Inspecció Educativa comunicarà per escrit a la direcció del centre al qual estiga adscrit el lloc i a aquells amb els que compartisca horari, les hores que ha de prestar-se el servei en cadascun d'ells. La direcció del centre d'adscripció comunicarà per escrit al personal interessat els serveis que ha de prestar en altres centres. El temps dedicat als desplaçaments serà computat com a temps efectivament treballat.



3.5.6. A la distribució definitiva de la jornada que ha de publicar-se en cada centre, se li adjuntarà còpia de la distribució de jornada corresponent al centre o centres amb els quals comparteix horari i de la resolució del director territorial indicada en el punt 3.5.3.

4. Procediment per a l'aprovació de la distribució de la jornada

4.1. La direcció de cada centre remetrà a la direcció territorial, en els terminis prèviament establits per cada direcció territorial i que hauran de ser anteriors al 15 de juny, proposta de distribució de la jornada del personal inclòs en l'àmbit d'aplicació d'aquest Pacte, atenent als criteris anteriors i d'acord amb l'annex I. La Direcció Territorial enviarà als centres on s'adjudiquen llocs de nova creació en el termini de 10 dies naturals el pacte per a la confecció de la proposta de distribució de jornada.

4.2. La proposta de distribució de la jornada haurà de ser notificada a tot el personal, a l'efecte de la qual haurà de firmar el rebut de la mateixa. Cada proposta de distribució de jornada contindrà de forma detallada un desglossament de la jornada escolar segons s'estableix en el punt 3 anterior.

4.3. La corresponent direcció territorial analitzarà les propostes i proposarà la modificació de les que considere que no s'ajusten a dret en el termini de 10 dies naturals, a l'efecte de la qual la direcció del centre haurà de remetre nova proposta en el termini de 3 dies naturals.

4.4. La direcció territorial posarà a disposició de las organitzacions sindicals les propostes remeses pels centres, una vegada esmenades, perquè en el termini màxim de 15 dies naturals, presenten, si és el cas, al·legacions davant la direcció territorial amb còpia dirigida a l'òrgan de la Conselleria competent en matèria d'educació.

4.5. Quan les organitzacions sindicals no presenten al·legacions es considerarà que són conformes. La direcció territorial remetrà les propostes a la junta de personal, per a ser escoltada abans del 20 de juliol. Amb posterioritat cada direcció territorial aprovarà la distribució de la jornada abans del 31 de juliol, d'acord amb l'annex II.

4.6. Una vegada aprovada la distribució de la jornada, cada direcció territorial la remetrà als centres i li requerirà a la direcció d'aquests perquè l'expose immediatament i de forma visible, junt amb la resta d'informació que s'indica a l'article 11.2.d del Decret 175/2006.

4.7. Quan les organitzacions sindicals presenten al·legacions a la distribució de la jornada, es considerarà que són disconformes i la direcció territorial corresponent les remetrà a la conselleria competent en matèria d'educació per a la seua anàlisi.

4.8. Aquesta conselleria, una vegada analitzades les al·legacions esmentades, les elevarà a la Mesa Tècnica prevista en la disposició addicional primera, apartat 2 del Decret 56/2013, de 3 de maig, del Consell, pel qual s'estableixen els criteris generals per a la classificació dels llocs de treball i el procediment d'elaboració i d'aprovació de les relacions de llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, amb la finalitat d'analitzar les distribucions de la jornada respecte de les quals hi hagueren discrepàncies, amb l'objecte d'aconseguir solucions consensuades.



4.9. La Conselleria amb competències en educació remetrà a la direcció territorial la proposta de la distribució de la jornada, una vegada analitzada en la Mesa Tècnica perquè escoltada la junta de personal corresponent, aprove la distribució de la jornada d'acord amb l'annex II i requerirà a la direcció dels centres perquè l'expose de forma visible, junt amb la resta d'informació que s'indica en l'article 11.2.d del Decret 175/2006.

4.10. Iniciat el curs escolar al que corresponga la distribució de jornada aprovada, si en algun centre hi haguera circumstàncies que justificaren el canvi de determinada distribució de jornada, es procedirà a realitzar novament tot el procediment indicat en els apartats anteriors.



5. Formació

El personal educador d'educació especial té dret a participar en les activitats de formació del centre que tenen relació amb les seues funcions, incorporant-se al projecte formatiu del centre.

L'IVAP inclourà anualment dintre del seu pla de formació accions formatives dissenyades i dirigides especialment per al personal educador d'educació especial que s'impartiran en període no lectiu. S'impulsaran accions formatives per donar resposta a les necessitats d'actualització de les competències professionals d'aquest personal.

El personal educador d'educació especial podrà participar en les accions formatives organitzades per l'Institut Valencià d'Administració Pública, de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut (EVES) i de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació (SAEI).

De conformitat amb el que preveu la Instrucció de 15 de juny de 2005 (DOGV 04.07.2005), de la Direcció General d'Administració Autonòmica, sobre anotació en el Registre de Personal de títols, diplomes i idiomes corresponents al personal al servei del Consell de la Generalitat, en el Registre de Personal s'anotaran els cursos de formació i perfeccionament de durada igual o superior a 15 hores que hagen sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme oficial de formació d'empleats públics.

6. Classificació i adscripció dels llocs

Els llocs de treball del personal educador d'educació especial que no es puguen adscriure a un centre educatiu, s'adscriuran orgànicament als Serveis Psicopedagògics Escolars de Sector (SPES), que es determinen per la Conselleria competent en matèria d'educació, o a la direcció territorial corresponent. Aquesta adscripció permetrà que la majoria de llocs de personal educador d'educació especial adquirisquen caràcter permanent. Els llocs de naturalesa no permanent seran excepcionals.



7. Selecció i provisió

L'Administració inclourà en les ofertes públiques d'ocupació de 2018 i 2019 el màxim nombre de places de personal educador d'educació especial que permeta la legislació vigent.

La modificació de la naturalesa no permanent dels llocs a permanent permetrà una major mobilitat voluntària del personal funcionari de carrera tant pel que fa a la provisió definitiva com a la provisió temporal.



Abans de l'inici de cada curs escolar, els llocs vacants s'oferiran al personal funcionari de carrera perquè puguen ocupar-los en comissió de serveis i els que queden vacants es cobriran per personal funcionari interí.

8. Nova estructura dels serveis d'atenció educativa especial

Així mateix, l'Administració procedirà, donades les necessitats funcionals existents, a estudiar en el marc de la seua capacitat autoorganitzativa, la proposta de creació, en l'àmbit dels serveis professionals d'atenció educativa especial, d'un nou cos corresponent al grup B de titulació, així com, en el seu cas, la modificació dels extrems que procedisca de l'actual cos C1-03 d'Especialistes en Educació Especial de l'Administració de la Generalitat.

9. Comissió mixta de mediació

Quan el personal considere que els requeriments que se li efectuen per part de la direcció del centre, excedisquen de les previsions contingudes en aquest Pacte, podrà manifestar-ho per escrit davant el Servei de Relacions Sindicals de la Direcció General de Funció Pública o a través de les organitzacions sindicals en la seua representació, sol·licitant la intervenció de la Comissió Mixta de Mediació i aportant la documentació acreditativa, d'acord amb allò que s'ha establit en la resolució conjunta d'1 de febrer de 2017, de la Direcció General de Funció Pública i la Direcció General de Centres i Personal Docent, per la qual es crea la Comissió Mixta de Mediació en els conflictes relatius a les condicions de treball del personal gestionat per la Direcció General de Funció Pública que presta serveis en centres docents públics no universitaris.





Quart. Comissió de seguiment

1. Les conselleries competents en matèria d'Educació i Funció Pública i els sindicats signataris constituiran una comissió paritària de seguiment del Pacte amb la finalitat d'interpretar i vetlar pel compliment d'aquest. En particular, la comissió atendrà els dubtes que de l'aplicació de l'acord es generen.

2. La comissió es reunirà amb caràcter ordinari, almenys, dues vegades a l'any i amb caràcter extraordinari quan les circumstàncies així ho facen necessari o ho sol·licite algun dels sindicats signataris o l'administració.



Cinqué. Publicitat del Pacte

El present Pacte, una vegada signat, es remetrà al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana per a la seua publicació.



València, 3 de juliol de 2018



Per la Generalitat,

El secretari autonòmic de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques i president de la Mesa Sectorial de Funció Pública: Ferran Puchades Vila.



Per les organitzacions sindicals,

Per UGT-PV: Gonzalo Fernández Martínez.

Per CSI·F: Julio Tamayo Muñoz.

Per INTERSINDICAL: Cristina Costart Tafalla.

Per CCOO-PV: José Cloquell Mascarell

Mapa web