Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Publiques, sobre regulació de borses de treball temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'Administració de la Generalitat. [2018/7204]

(DOGV núm. 8343 de 20.07.2018) Ref. Base de dades 007060/2018




PREÀMBUL



L'article 16 de la Llei 10 /2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana (d'ara endavant LOGFPV), determina els supòsits en què es pot nomenar personal funcionari interí, així com que la selecció de personal serà objecte de regulació reglamentària i haurà de realitzar-se per mitjà de procediments àgils, que respectaran els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat. L'article 107 de l'esmentat text legal regula, així mateix, que els nomenaments provisionals per millora d'ocupació es realitzaran en els casos previstos en l'article 16.2 de la llei.

Per la seua banda, l'article 8 del II Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Generalitat Valenciana, de 15 de maig de 1995, contempla la possibilitat de formalitzar contractes laborals en els supòsits previstos en el propi article, al fi del qual han d'establir-se borses de treball temporal i el corresponent barem.

L'article 34 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs i mobilitat de personal de la funció pública valenciana (d'ara endavant Decret 3/2017), conté un mandat dirigit a l'Administració per a negociar amb les i els representants de les organitzacions sindicals, unes normes de constitució i funcionament de les borses de treball temporal vinculades al desenvolupament de les ofertes d'ocupació pública, per a l'exercici temporal de llocs de treball de naturalesa funcionarial de l'Administració de la Generalitat, en els supòsits previstos en l'article 16.2 de la LOGFPV. D'altra banda, l'article 36 del Decret 3/2017, ordena la constitució d'una Comissió de Seguiment de les borses de treball temporal (d'ara endavant Comissió de Seguiment) com a òrgan de participació encarregat de la constitució i seguiment d'aquestes.



Així mateix, el Decret 3/2017, en el seu capítol II, Seccions Primera i Segona, de conformitat amb la nova normativa de funció pública, introdueix novetats legislatives que han de ser desenvolupades en la present ordre a fi d'aplicar-les en la constitució de les borses i en els nomenaments de personal temporal. Entre altres, cal destacar l'adaptació o canvi de lloc per motius de salut del personal temporal, la condició de víctima de violència de gènere o víctima de terrorisme, i la integració laboral del personal amb diversitat funcional.

Quant al barem previst en la present ordre, s'han establit nous mèrits i la seua acreditació, d'acord amb els nous marcs de referència tant en idiomes comunitaris com a respecte del valencià, i assignat a les proves selectives una major puntuació, a fi de fomentar la participació en les proves esmentades. S'han introduït noves normes de funcionament de les borses ajustades a la realitat de la societat actual, incorporant la presentació telemàtica de les sol·licituds d'integració en les borses, així com la telefonia mòbil i el correu electrònic en les relacions entre les persones integrants de les borses i l'Administració.



Finalment, l'ordre ha incorporat mesures de conciliació de la vida familiar perquè les i els aspirants puguen quedar en situació de no-disponibles voluntàriament, o com a causa justificada de renúncia a una oferta d'un lloc de treball.

El procés d'elaboració de la present ordre, s'ha adequat als principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica i eficiència previstos en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC), quedant aquells justificats en els informes previs a la norma, així com en el tràmit de consulta pública efectuat a través del portal web, de conformitat amb allò que disposa larticle 133 de la LPAC, en què consten els antecedents d'aquella, els problemes que es pretenen solucionar, la necessitat de la seua aprovació, els seus objectius, així com la possible solució alternativa a la regulació.

La Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, ostenta les competències en matèria de funció pública en virtut del que disposa el Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual determina les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat.

En virtut de l'habilitació continguda en l'article 34 i en la disposició final tercera del Decret 3/2017, i prèvia negociació amb les organitzacions sindicals representades en la Mesa Sectorial de Funció Pública i en la Comissió d'Interpretació, Vigilància i Estudi del II Conveni Col·lectiu del personal laboral al servei de l'administració autonòmica,







ORDENE



CAPÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

1. Aquesta ordre té com a objecte regular els criteris que han de servir per a la constitució i funcionament de les borses de treball temporal per a la selecció i nomenament del personal funcionari interí, o per a la contractació de personal laboral temporal al servei de l'Administració de la Generalitat, segons corresponga d'acord amb la naturalesa dels llocs a cobrir o, si és el cas, nomenament provisional per millora d'ocupació.

2. Als efectes establits en aquesta ordre, s'entén per borsa de treball temporal la relació prioritzada de persones candidates a qui podran ser-los oferits nomenaments com a personal funcionari interí, contractat laboral temporal o nomenament provisional per millora d'ocupació.



3. El control i gestió de les borses constituïdes a l'empara de la present ordre correspon a la direcció general competent en matèria de Funció Pública, quedant exclosa la selecció del personal docent, personal d'institucions sanitàries, de seguretat, d'administració de justícia i personal que es regule per les seues normes específiques.



Article 2. Principis d'especialitat i territorialitat

1. Les borses es constituiran atenent al principi d'especialitat en cossos, escales, agrupacions professionals funcionarials (d'ara endavant APF) o categories professionals, d'acord amb la classificació dels llocs a proveir. No obstant això, per afinitat de funcions, titulacions o quan hi concórreguen circumstàncies excepcionals en supòsits concrets, podran agrupar-se borses de diferents cossos, escales, APF o categories professionals, amb l'acord previ de la Comissió de Seguiment.



2. Encara que, amb caràcter general, les borses de treball temporal tindran caràcter provincial, podran constituir-se borses atenent a àmbits de territorialitat distints, quan siga adequat per a la prestació del servei públic. Les persones aspirants podran sol·licitar qualsevol de les tres províncies de la Comunitat o qualsevol àmbit territorial convocat amb independència del seu domicili.

3. La vigència màxima de les borses regulades en la present ordre serà de 10 anys.





CAPÍTOL II

Borses de treball temporal



Article 3. Llocs a proveir per mitjà de les borses de treball temporal

1. Es proveiran, a través de les borses regulades per mitjà de la present ordre, aquells llocs de treball de l'administració de la Generalitat en les circumstàncies següents:

a) La cobertura dels llocs temporalment vacants que no hagen pogut proveir-se de forma immediata per personal funcionari de carrera o personal laboral fix.

b) La substitució transitòria de la persona titular o ocupant d'un lloc de treball.

c) L'execució de programes de caràcter temporal i de durada determinada.

d) L'excés o l'acumulació de tasques de caràcter excepcional i circumstancial.

2. Els nomenaments de personal funcionari interí o contractat laboral temporal, s'efectuaran per a la cobertura dels llocs vacants de la categoria d'entrada en el cos, escala, APF o categories professionals, sempre que es troben dotats pressupostàriament, se'n justifique la provisió per no trobar-se ocupats per inexistència o absència del seu titular, i no en siga possible la cobertura per personal funcionari de carrera o personal laboral fix.

3. Excepcionalment podran efectuar-se nomenaments de personal funcionari interí o contractes de personal laboral temporal, en altres llocs de treball que no siguen de la categoria d'entrada, quan per raons d'ubicació territorial, especificitat de les funcions o dèficit d'efectius de personal en el cos, escala, APF o categories professionals de què es tracte, s'acredite documentalment en l'expedient la impossibilitat de cobrir-lo amb personal funcionari de carrera o laboral fix, per mitjà d'algun dels sistemes de provisió voluntària, i d'efectuar un nomenament per millora d'ocupació. Serà necessari oferir la provisió del lloc per mitjà de la publicació en el portal del funcionari, o notificació per mitjà del compte de correu electrònic de gva.es per a coneixement del personal de l'Administració de la Generalitat, durant un termini mínim de cinc dies.



4. En el cas de llocs que puguen proveir-se per personal de diversos cossos o escales pertanyents a diferents borses, l'ordre de prelació vindrà ddonat per la major puntuació obtinguda, amb els criteris de desempat i excepcions previstos en l'article



Article 4. Tipus de borses de treball temporal

1. Les persones candidates per a la cobertura de llocs com a personal temporal, se seleccionaran conforme al principi d'agilitat en els procediments i de respecte als principis d'accés a l'ocupació pública de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat i provindran de les borses següents:



a) Les borses de treball temporal resultants dels processos de selecció convocats en el desenvolupament de l'oferta d'ocupació pública, que seran prioritàries en relació a les previstes en l'apartat b, i de les quals podran formar part:

1r. El personal que havent participat en les proves selectives d'accés al cos, escala, APF o categoria professional de què es tracte, haja aprovat algun exercici.

2n. El personal funcionari interí, laboral temporal o en nomenament per millora d'ocupació cessat en un lloc del cos, escala, APF o categoria professional la borsa del qual es convoca, sempre que haja participat i haja sigut qualificat en el procés selectiu, del quals deriva la borsa que es constitueix.

3r. El personal funcionari de carrera que, havent participat en el procés selectiu del cos, escala, APF o categoria professional del qual es constitueix la borsa, haguera aprovat algun exercici en un procés del mateix cos, escala, APF o categoria professional derivat d'un decret d'oferta d'ocupació anterior. A aquests efectes, es considera que els llocs sempre han estat classificats en el cos, escala, APF o categoria professional que conste en la relació de llocs de treball.



Quan es constituïsca una borsa derivada d'un nou procés de selecció, la borsa vigent fins a aqueix moment adquirirà el caràcter de supletòria.

b) Les borses de treball temporal resultants d'una convocatòria pública, específica i extraordinària convocades per la direcció general amb competències en matèria de Funció Pública, amb l'acord previ de la Comissió de Seguiment, per mitjà de la realització de proves selectives o pel sistema de baremació i experiència. La convocatòria esmentada serà publicada en el DOGV. Els supòsits en què serà possible acordar la constitució d'aquest tipus de borses són:

1r. Quan de conformitat amb l'oferta pública d'ocupació no es preveja la convocatòria d'un procés selectiu per a algun cos, escala, APF o categoria professional o havent-se convocat s'hagueren esgotat les borses existents, i mentre es formen les resultants de la corresponent oferta d'ocupació pública.

2n. Quan haja que atendre les necessitats de cobertura derivades de substitucions transitòries de la persona ocupant, d'execució de programes de caràcter temporal o acumulacions de tasques.

3.º. Quan s'haja d'atendre la cobertura de llocs de treball amb requisits específics o addicionals derivats de la seua classificació o de la normativa, llocs que no hagen sigut enquadrats en algun cos, escala, APF o categoria professional o quan es tracte de la cobertura de llocs de personal investigador.

En les borses constituïdes en virtut dels supòsits 1r i 2n, resultarà d'aplicació el barem de mèrits previstos en l'article 9 de la present ordre.

2. Les borses de treball temporal resultants d'una convocatòria pública, específica i extraordinària tindran la durada que es considere adequada per al compliment dels fins previstos. El cessament dels aspirants seleccionats d'aquelles no implicarà la seua integració en les borses derivades de processos selectius.

Per raons d'urgència, per no haver-hi personal disponible i ser necessari per a cobrir algun lloc, la direcció general amb competències en matèria de funció pública podrà acordar una tramitació abreviada per a la seua constitució, reduint el termini de presentació de sol·licituds a cinc dies hàbils, i el procediment s'ha de resoldre en un termini màxim de quinze dies hàbils, prorrogable únicament quan el volum de persones aspirants ho faça imprescindible.



3. Les convocatòries de les borses previstes en el supòsit 3r de l'apartat 1.b d'aquest article hauran d'especificar, com a mínim:

a) El Cos, Escala, APF, categoria professional o especialitat que es convoca. Excepcionalment podrà fer-se indicació dels llocs de treball concrets.

b) Els requisits que ha de reunir el personal aspirant per a la seua admissió i que constaran en la relació de llocs de treball o en el programa específic a desenvolupar.

c) Els mèrits que seran objecte de valoració, així com les experiència professional tant en l'administració de la Generalitat, en les distintes Administracions Públiques i en el sector privat i la formació. Tot això haurà de ser adequat a les funcions dels llocs.

d) Quan les particularitats de les funcions o llocs a exercir ho justifique, a la baremació de mèrits podrà afegir-se algun tipus de prova teòrica o pràctica eliminatòria.

e) Model d'instància i termini per a la seua presentació.

4. Es constituiran borses específiques de personal amb diversitat funcional de caràcter intel·lectual per a la cobertura de llocs reservats per a ser exercits preferentment per persones amb aquest tipus de diversitat funcional. Es regiran per una bases diferenciades i adaptades a les seues circumstàncies.

5. Totes les borses constituïdes a l'empara de la present ordre són oficials, tindran caràcter públic, seran actualitzades amb una periodicitat mínima mensual i seran accessibles a través de la pàgina web de la Generalitat, sense perjuí que progressivament s'implementen altres sistemes d'actualització automàtics.



Article 5. Constitució de les borses de treball temporal

1. A la finalització de cada procés selectiu d'ingrés en l'administració de la Generalitat, en el termini màxim d'un mes, la direcció general competent en matèria de funció pública, oïda la Comissió de Seguiment, convocarà la constitució d'una borsa.

Els qui complisquen els requisits per a formar-ne part, previstos en l'article 4.1 de la present ordre, hauran de presentar, en el termini de 10 dies hàbils i sense perjuí del que disposa respecte d'això la normativa general reguladora del procediment administratiu comú, la sol·licitud i la documentació acreditativa dels requisits i mèrits a què es refereix l'article 10.

Els requisits i mèrits hauran de disposar-se o estar en condicions d'obtindre's l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds.

2. La sol·licituds de participació estaran disponibles en el web de la Conselleria que tinga les competències en matèria de funció pública http://www.justicia.gva.es/web/recursos-humanos. Una vegada omplides es presentaran, preferentment, de forma telemàtica si es disposa de firma electrònica; en tot cas, les sol·licituds podran presentar-se, així mateix, pels mitjans i en els llocs que preveu la normativa general reguladora del procediment administratiu comú.

Les persones queden vinculades a les dades que hagen fet constar en la seua sol·licitud. Si els requisits o els mèrits ja consten acreditats i inscrits en el Registre de Personal de l''Administració de la Generalitat, bastarà d'al·legar-ho.

3. Als efectes de millorar l'agilitat de la localització de la persona a nomenar, hauran de consignar dos mitjans pels quals sol·licite ser localitzat: telèfon mòbil o telèfon fix i correu electrònic, quedant obligats a comunicar-ne les variacions.

4. Transcorregut el termini de presentació, es publicarà en el web un llistat provisional de persones admeses, amb la valoració dels seus mèrits i relació de persones aspirants excloses. Les persones interessades tindran deu dies hàbils per a formular les al·legacions que estimen oportunes en relació a la puntuació atorgada o la seua exclusió.

La Comissió de Seguiment les estudiarà i formularà proposta de llistat definitiu a la direcció general amb competències en matèria de funció pública, que dictarà una resolució i n'ordenarà la publicació en el web de la Conselleria.

Les reclamacions contra les llistes provisionals no podran comportar la invocació ni acreditació d'altres mèrits diferents dels al·legats en la sol·licitud.

5. El personal funcionari interí, contractat laboral temporal o en millora d'ocupació al servei de l'administració de la Generalitat, que es trobe actiu en el Cos, Escala, APF o categoria professional que es convoca, quan cesse en el lloc de treball esmentat, en el termini de 10 dies comptats a partir de l'endemà a la data de notificació o del cessament, si aquest fóra posterior, haurà de presentar davant la Comissió de Seguiment, la sol·licitud d'activació en la situació de disponible o disponible especial. Si dins del termini dels 10 dies pren possessió o és contractat en un nou lloc de treball, no serà necessari que presente aquesta sol·licitud.

El personal cessat que no presente la sol·licitud d'activació en el termini previst, podrà fer-ho amb posterioritat, si bé se li assignarà la situació de disponible amb penalització, d'acord amb l'article 16.5.



6. La Comissió de Seguiment revisarà, en els 10 primers dies de cada mes, les sol·licituds d'activació que s'hagen produït en el mes anterior.



Article 6. Ordre de prelació en la borsa

1. L'ordre de prelació en la formació de borses de treball temporal s'obtindrà del resultat de la suma de la puntuació obtinguda en la baremació de mèrits d'acord amb l'article 9, amb les excepcions previstes en l'apartat segon del present article.

En cas d'igualtat de puntuació primarà l'obtinguda pel personal amb diversitat funcional. Si l'empat es produeix entre dos persones amb diversitat funcional, es triarà al de major grau de discapacitat.

Llevat de les excepcions exposades en l'apartat segon, en cas d'igualtat de puntuació entre les persones d'una mateixa borsa, primarà la persona amb nombre més gran d'exercicis aprovats; si persisteix l'empat qui haja obtingut la major puntuació total en aquells. Si encara persistira l'empat, caldrà ajustar-se a la puntuació obtinguda en cada apartat del barem començant pel primer. Finalment, es dirimirà a favor del sol·licitant de major edat.

2. L'ordre de prelació previst en el punt anterior tindrà les excepcions següents:

a) Quan escaiga cobrir un lloc de treball que no corresponga a la categoria d'entrada en el cos, escala, APF o categoria professional, es realitzarà un nomenament provisional per millora d'ocupació amb preferència al nomenament de personal interí.

b) La dona víctima de violència de gènere, acreditada per mitjà de l'ordre de protecció a favor de la víctima o excepcionalment, en tant aquesta es dicta, de l'informe del Ministeri fiscal, dels serveis socials o dels serveis públics de salut competents, que indique l'existència d'indicis que l'empleada pública temporal és víctima de violència de gènere. Podrà renunciar justificadament a ser nomenada o cessar en el lloc que exerceix i ser nomenada en la primera vacant que es proveïsca en la borsa o borses en què estiga inclosa, per a fer efectiva la seua protecció. Si no fóra possible o no estiguera integrada en una altra borsa, la Comissió de Seguiment valorarà a quin lloc pot ser adscrita, comunicant-ho a la direcció general amb competències en matèria de funció pública, sempre que resulte compatible amb les mesures de protecció.



c) Les víctimes de violència de terrorisme, cònjuge o persona que haja conviscut amb anàloga relació d'afectivitat i els fills i filles de les persones ferides o difuntes, així com personal amenaçat en els termes de la normativa reguladora del reconeixement i protecció integral a les víctimes del terrorisme, previ reconeixement del Ministeri de l'Interior o de sentència judicial ferma. Podrà renunciar justificadament a ser nomenada o cessar en el lloc que exerceix i ser nomenada en la primera vacant que es proveïsca en la seua borsa o borses en què estiga inclosa per a fer efectiva la seua protecció. Si no fóra possible o no estiguera integrada en cap altra borsa, la Comissió de Seguiment valorarà que lloc pot ser adscrita, comunicant-ho a la direcció general amb competències en matèria de funció pública, sempre que resulte compatible amb la seua condició de víctima.

d) Quan de la tramitació d'un expedient d'adaptació o canvi de lloc per motius de salut de personal temporal no resulte possible l'adaptació en el lloc que exerceix i el servei competent en matèria de prevenció de riscos informe la direcció general amb competències en matèria de funció pública sobre la idoneïtat d'un canvi de lloc de treball per motius de salut.

3. En el cas que per ordre de prelació corresponga efectuar un nomenament i, per part de l'òrgan encarregat de formalitzar-lo s'aprecien dubtes raonables sobre la compatibilitat funcional de la persona aspirant, s'informarà la Comissió de Seguiment, que haurà de sol·licitar el corresponent dictamen a la Comissió Mixta de Diversitat Funcional, la qual haurà d'emetre'l en el termini dels 5 dies hàbils següents.





Article 7. Canvi de lloc de treball per motius de salut

1. Quan el servei competent en matèria de prevenció de riscos laborals haja informat la idoneïtat d'un canvi de lloc de treball per motius de salut del personal temporal, aquest podrà renunciar al lloc que exerceix i ser nomenat en la primera vacant que es proveïsca en la seua borsa, compatible amb les mesures de protecció a la seua salut, amb un informe previ d'adequació del lloc a la seua salut pel servei competent.



Si després de la incorporació al nou lloc, la seua salut requereix un nou canvi de lloc de treball podrà adoptar-se la mateixa mesura expressada amb anterioritat, podent ser cridat per ter,cera i última vegada a la següent vacant que es proveïsca de la seua borsa.

2. Si aquest nou nomenament afecta la seua salut o si, després de la primera renúncia al lloc que exerceix, renuncia fins a dues vegades al lloc que se li oferta en la seua borsa i respecte dels quals el servei competent ha considerat que són adequats per a la seua salut, serà baixa en la borsa a què pertany.

3. Si no existira en la seua borsa lloc compatible amb les mesures de protecció a la seua salut i sí que està integrat en borses d'un altre Cossos, serà nomenat en la primera vacant que es proveïsca dels Cossos esmentats, amb un informe previ d'adequació del lloc a la seua salut pel servei competent. Si renuncia injustificadament a l'exercici d'aquest lloc, serà baixa automàtica de la borsa esmentada.

4. Si no estiguera integrat en una altra borsa gestionada per la direcció general amb competències en matèria de funció pública, es requerirà informe de la Comissió Mixta d'Estudi de Diversitat Funcional i, a la seua vista, la Comissió de Seguiment proposarà a la Direcció General el Cos i lloc al qual pot resultar adscrit, preferentment del mateix tipus de borsa, d'acord amb l'article 4 de la present ordre.





Article 8. Actualització de les borses de treball temporal

Les borses seran actualitzades, amb caràcter general, en el mes en què es compleixen dos anys des de la seua constitució i vigència. No obstant això, amb anterioritat al termini esmentate, la direcció general competent en matèria de funció pública, a proposta de la Comissió de Seguiment, podrà dictar una resolució obrint termini d'actualització i aportació de nous mèrits en les borses constituïdes.





CAPÍTOL III

Barem de mèrits i la seua acreditació



Article 9. Barem de mèrits

Les persones aspirants seran ordenades en cada una de les borses de treball, prenent en consideració els mèrits obtinguts i acreditats l'últim dia de presentació de sol·licituds, d'acord amb els mèrits següents:

1. Experiència professional. Es valorarà fins a un màxim de 36 punts l'experiència professional de les persones participants d'acord amb la puntuació següent:

a) Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'administració de la Generalitat, o dels seus organismes autònoms, les competències dels quals en matèria de personal s'exercisquen per la conselleria competent en matèria de funció pública, que pertanguen al mateix cos, agrupació professional o escala al del lloc que haja de proveir-se: 0,15 punts per cada mes complet de servei en actiu.

b) Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'administració de la Generalitat, o dels seus organismes autònoms les competències del qual en matèria de personal s'exercisquen per la conselleria competent en matèria de funció pública, no previstos en l'anterior apartat: 0,10 punts per cada mes complet de servei en actiu.

c) Temps de serveis prestats en altres administracions públiques, entitats públiques empresarials de la Generalitat i altres entitats de dret públic del sector públic de la Generalitat, en llocs amb les mateixes funcions a les corresponents al mateix cos, agrupació professional o escala a la dels llocs que haja de proveir-se: 008 punts per cada mes complet de servei en actiu.

2. Proves selectives. Es valorarà fins a un màxim de 50 punts, segons la puntuació obtinguda pels conceptes següents:

a) Fins a 25 punts per haver superat la totalitat dels exercicis eliminatoris, o si és el cas, una puntuació proporcional al nombre d'exercicis superats en les proves selectives convocades per a l'ingrés en l'Administració de la Generalitat en el cos, escala, APF o categoria professional respecte de què es constitueix la borsa. Només podran al·legar-se puntuacions d'exercicis de l'última oposició convocada per a l'accés al cos, escala, APF o categoria professional i respecte de què es constituïx la borsa.

b) Fins a 25 punts per la suma de les notes dels exercicis realitzats per l'aspirant per mitjà d'un repartiment proporcional. Només podran al·legar-se puntuacions d'exercicis de l'última oposició convocada per a l'accés al cos, escala, APF o categoria professional i respecte de què es constitueix la borsa. En aquest apartat, no seran valorats els exercicis que siguen qualificats apte o no apte.

c) Fins a un màxim de 12 punts, per l'aprovació d'exercicis d'oposicions en anteriors proves selectives d'accés a aquest cos, escala, APF o categoria professional convocades per a l'ingrés en l'administració de la Generalitat, respecte de la qual es constitueix la borsa, valorant 3 punts per exercici aprovat de les dues últimes convocatòries.



3. Valencià. La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant, fins a un màxim de 8 punts, el nivell més alt obtingut dels següents, sempre que no constituïsca requisit d'acord amb la convocatòria o normativa vigent. En el cas que existira un nivell de valencià establit com a requisit, els nivells superiors que s'acrediten es valoraran restant la puntuació corresponent al nivell establit com a requisit.





Nivells Puntuació

A1 0,5

A2 (oral) 1

B1 (elemental) 3

B2 4

C1 (mitjà) 6

C2 (superior) 8





Addicionalment, però sense sobrepassar el límit de 8 punts, es valoraran els certificats de capacitació tècnica (llenguatge administratiu, llenguatge de mitjans de comunicació i correcció de textos) expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, amb 0,5 punts cada un.

4. Idiomes comunitaris. Es valorarà fins a 4 punts el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats en la taula adjunta.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà d'acord amb les puntuacions per curs o la seua equivalència, si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Comú Europeu de Referència (Nivell Bàsic, Nivell Intermedi i Nivell Avançat), d'acord amb l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cada un dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre les ensenyances regulades pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels Reials decrets 944/2003 i 1.629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula següent:



5. Altres titulacions. Es valorarà la possessió de títols acadèmics iguals o superiors al que siga exigit per a l'exercici dels llocs a cobrir fins a un màxim de 4 punts, assignant 2 punts per:

a) Cada titulació que s'acredite de superior nivell acadèmic a l'establida com a requisit de participació en la borsa.

b) Cada titulació addicional del mateix nivell acadèmic de l'acreditada com a requisit de participació en la borsa.

6. Grau de discapacitat. Si la persona aspirant acredita un grau de discapacitat igual o superior al 33 % se li assignaran 5 punts i si acredita un grau igual o superior al 65 % la puntuació serà de 10 punts. Aquesta circumstància pot ser al·legada i puntuada en qualsevol moment en què s'acredite, així com rectificada en cas de millora de la persona després d'una revisió.



Article 10. Acreditació de requisits i mèrits

Sense perjuí del que disposa la normativa general reguladora del procediment administratiu comú, i fins que no siga possible la comprovació telemàtica entre Administracions dels mèrits al·legats, en el termini concedit a aquest efecte, els requisits i mèrits s'acreditaran pel personal aspirant de la manera següent:

1. Experiència professional: certificats oficials expedits per l'òrgan competent de l'administració corresponent.

a) Només als efectes d'aquest barem, els llocs de treball la naturalesa jurídica dels quals haja sigut objecte de modificació, es considerarà que sempre han tingut la mateixa classificació que posseïsquen en el moment de la sol·licitud d''integració en la borsa corresponent. Igualment, els llocs es consideraran que sempre han pertangut al cos, escala, APF o categoria professional en què es van integrar.

b) Respecte dels serveis prestats i al·legats per les persones aspirants en llocs de treball de l'administració de la Generalitat gestionats per la direcció general amb competències en matèria de Funció Pública, seran comprovats d'ofici. Si s'hagueren prestat, però no s'hagueren al·legat, no li seran valorats fins a l'actualització de la borsa.



c) En les borses previstes en l'article 4.3, els treballs prestats en el sector privat per compte d'altri, s'acreditaran per mitjà del contracte de treball en què s'especifique la categoria convocada i la certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització corresponent a la categoria de les places convocades. Per al supòsit de professionals i autònoms, llicència fiscal o IAE, que s'acrediten el o els epígrafs corresponents a la categoria convocada, així com certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan corresponga, i en substitució dels documents mencionats, s'aportarà certificació oficial que acredite haver cotitzat en el règim especial o en la mutualitat corresponent.



2. Proves selectives: sense perjuí que s'al·legue per les persones sol·licitants, es comprovarà d'ofici la puntuació obtinguda en cada un dels exercicis realitzats per les i els aspirants.

3. Valencià: certificats oficials expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià. Únicament es valoraran els certificats provisionals en tant que la Junta no haja expedit les corresponents certificacions definitives.

4. Idiomes comunitaris: títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com els que s'indiquen en la normativa, per la qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana.

Als efectes d'acreditar aquest mèrit cal tindre en compte que les paperetes no serviran com a acreditació.

5. Altres titulacions: titulacions acadèmiques oficials expedides per òrgan competent. En aquells supòsits en què l'expedició del títol es trobe en tràmit, es podrà acreditar per mitjà de la presentació del certificat acadèmic de finalització d'estudis expedit per la Universitat, junt amb el rebut de l'abonament de les taxes corresponents.



Respecte a les titulacions acadèmiques no universitàries, si no es presenta el títol oficial, aquelles podran acreditar-se per mitjà de certificació de l'autoritat educativa competent, en la qual haurà de constar necessàriament el número de registre, número de sèrie i data d'expedició i, si és el cas, indicació del llibre i el foli. En el supòsit de trobar-se en tràmit l'expedició del títol, podrà presentar-se certificat acadèmic de finalització d'estudis, expedit per l'òrgan competent junt amb el rebut d'abonament de les taxes corresponents.

6. Persones amb diversitat funcional: Certificat acreditatiu del grau de discapacitat igual o superior al 33 % expedit per l'òrgan competent. Així com certificat de capacitats als efectes de demanda d'ocupació, o si és el cas, l'acreditació d'haver-lo sol·licitat.





CAPÍTOL IV

Procediment de cobertura dels llocs vacants



Article 11. Procediment per als nomenaments o contractació de personal temporal

1. En quant es produïsca la necessitat de cobrir interinament un lloc de treball, la persona titular de l'òrgan que dispose de la competència per a això, sol·licitarà a la direcció general amb competències en matèria de funció pública, el nomenament de personal funcionari interí o contractat laboral temporal, justificant la seua necessitat i aportant la documentació pressupostària adequada i suficient.

En la sol·licitud s'especificaran les característiques del lloc a cobrir, que inclourà el cos, escala, APF o categoria professional, número de lloc, la denominació i funcions, localitat, adscripció orgànica, centre de treball i la seua ubicació, retribucions, percentatge de jornada, horari, circumstàncies de treball a torns o en nits o festius o altres que determinen les seues condicions de treball.

2. La direcció general amb competències en matèria de funció pública podrà requerir, si és el cas, a qui ho haja sol·licitat perquè, en el termini de dos dies hàbils, complete o esmene els defectes o omissions detectats en la seua sol·licitud.

3. Si es considera escaient la cobertura temporal, s'ordenarà l'inici de l'expedient de nomenament de personal funcionari interí o contractat laboral temporal, formulant proposta a favor de la persona integrant de la borsa de treball que corresponga, conforme a l'ordre de prelació determinat en l'article 6 i per l'ordre d'entrada de l'autorització per a la cobertura temporal del lloc.

4. Es consideraran llocs de difícil cobertura aquells en què un lloc no ha sigut acceptat per cap integrant de la borsa després d'haver-se realitzat 10 crides de la borsa o una convocatòria pública presencial d'oferta de llocs, així com qualsevol lloc amb una jornada de treball igual o inferior al 50 %.

En aquests casos, prèvia informació als membres de la Comissió de Seguiment, el lloc de difícil cobertura serà anunciat en el butlletí de novetats del PROP i en el web de la Conselleria amb competències en matèria de funció pública, perquè les persones interessades i integrants de borses puguen sol·licitar-lo en un termini no superior a 5 dies per correu electrònic, tenint preferència el personal integrant de la mateixa borsa per ordre de prelació, i a falta d'això el personal integrant d'altres borses acordades per la Comissió de Seguiment, atenent igualment a l'ordre de prelació, al compliment del requisit de titulació exigit i, si és el cas, als criteris de desempat establits en l'article 6.



No podran sol·licitar-lo els qui estiguen prestant serveis en un lloc del mateix cos del lloc a cobrir, llevat que aquesta prestació es dega a la seua pertinença a una borsa la gestió de la qual s'haja delegat en altres Òrgans de l'Administració de la Generalitat. De tot això, se'n donarà compte a la Comissió de Seguiment.

En el cas que un lloc es declare de difícil cobertura, després de les deu crides efectuades de manera individual, no es penalitzarà els candidats que hi hagen renunciat, mantenint la seua posició en la borsa corresponent.





CAPÍTOL V

Comissió de Seguiment de les Borses de Treball Temporal



Article 12. Comissió de Seguiment de les Borses de Treball Temporal

1. La Comissió de Seguiment de les Borses de Treball Temporal, adscrita a la direcció general competent en matèria de funció pública, estarà formada per una o un representant de cada organització sindical amb representació en la Mesa Sectorial de Funció Pública i el mateix nombre de persones Representants de l'Administració.

La Comissió de Seguiment tindrà caràcter d'òrgan de participació en el seguiment de la constitució i funcionament de les borses de treball temporal, sense perjuí de les competències atribuïdes legalment als fòrums de negociació col·lectiva.

2. Les funcions de la Comissió de Seguiment seran les següents:



a) Comprovar i avaluar els mèrits del personal aspirant en els processos de constitució de les borses.

b) Conèixer periòdicament l'estat de les borses i els llocs adjudicats, incloent-hi la denominació del lloc, data d'inici i cessament dels nomenaments o contractes.

c) Informar la resolució de les reclamacions que es formulen en aquesta matèria, així com sobre qualsevol qüestió arreplegada en la present ordre o directament relacionada amb la seua comesa, bé a proposta de l'administració, bé a proposta de les organitzacions sindicals presents en aquella.

d) Proposar les mesures que crega oportunes per a la formació i gestió de les borses, així com la creació de comissions delegades de la Comissió de Seguiment específiques per a borses determinades. Les comissions delegades hauran de sotmetre's en la seua actuació als criteris establits per la Comissió de Seguiment, així com als seus requeriments per a la formació i gestió de les borses.

e) Sol·licitar a la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional el dictamen a què es refereix l'article 6.3.

f) Proposar l'agrupació de borses de diferents cossos, agrupacions professionals o escales, prevista en l'article 2.

g) Proposar la convocatòria pública, específica i extraordinària de borses, prevista en l'article 4.1.b.

h) Adoptar els acords i propostes atribuïts per la present ordre.



3. La Direcció General competent en matèria de funció pública nomenarà a les i els membres de la Comissió de Seguiment que han d'actuar en representació de l'administració i a proposta de les organitzacions sindicals, els qui hagen d'actuar en nom d'aquelles, tots ells amb els seus respectius suplents, designant d'entre la representació de l'administració, els qui han d'exercir les funcions de Presidència i Secretaria.

4. Per a l'adopció d'acords en aquells supòsits que requerisquen la majoria de vots, i siga quin en siga el nombre de membres que actuen en representació de l'administració, aquesta disposarà d'un nombre de vots igual al que resulte de sumar els de les organitzacions sindicals, i la presidència exercirà el vot diriment en cas d'empat.

5. Als mateixos efectes, cada una de les organitzacions sindicals membres de la Comissió de Seguiment tindrà atribuïts un nombre de vots que represente, respecte del total d'aquelles, una proporció equivalent a la representativitat obtinguda en les últimes eleccions sindicals en els àmbits laboral i funcionarial, calculada de manera conjunta.



6. Correspon a la presidència de la Comissió, la facultat de convocar les seues reunions que tindran una periodicitat mínima mensual i fixar-ne l'ordre del dia, per iniciativa pròpia o a proposta de qualsevol dels seus membres.

7. En allò no previst en el present article caldrà ajustar-se a allò que s'ha disposat per al funcionament dels òrgans col·legiats en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

8. La Comissió de Seguiment serà única i comú per a totes les borses de treball temporal que d'ara endavant es creen, excepte el que disposa l'apartat 2.d del present article.

9. Als efectes de presentació de documentació, i tots els altres que es deriven de la present ordre, la Comissió de Seguiment tindrà fixat el seu domicili en la seu de la direcció general amb competències en matèria de funció pública.





CAPÍTOL VI

Normes de funcionament de les borses



Article 13. Procediment d'ordenació de llocs a cobrir i de crida



1. Per la Direcció general amb competències en matèria de funció pública, es portarà un registre en què constaran per data i ordre d'entrada, els llocs sol·licitats i autoritzats per a la seua cobertura. Se seguirà l'ordre d'entrada per a efectuar les crides individuals, llevat que es realitze una convocatòria pública.

2. La crida a les i els candidats podrà realitzar-se per a la cobertura d'un únic lloc o per a diversos i de manera individual a la persona candidata o en una convocatòria pública.

a) En el primer supòsit de crida individual, es realitzarà a través dels dos mitjans de localització establits en la seua sol·licitud dins de l'horari de 08.00 a 15.00 hores, de dilluns a divendres, i se'ls informarà de les circumstàncies del lloc o llocs de treball oferits.



Si el mitjà triat és el telefònic es realitzaran dos intents telefònics amb una separació temporal mínima de tres hores. S'avisarà les primeres tres persones de la borsa per cada lloc oferit, avisant de l'ordre en què tenen preferència per a acceptar.

Les persones avisades disposen fins a les 13 hores del dia hàbil següent per a acceptar o rebutjar l'oferta, per mitjà de telefonada o correu electrònic. Si no és possible la seua localització o en el termini no responen a l'oferta, dues funcionàries o dos funcionaris diligenciaran la circumstància esmentada i se'ls penalitzarà d'acord amb el que preveu l'article 16.5 d), llevat que hi concórrega alguna de les causes previstes en l'article 17. Si accepta l'oferta, haurà de presentar la documentació necessària per al nomenament en el termini de 24 hores des de l'acceptació de l'oferta.

Si les primeres persones no foren localitzades o no acceptaren el nomenament en el termini, es contactarà amb les següents candidates o candidats que corresponga per l'ordre establit en la borsa de treball.



b) Si es tracta d'una convocatòria pública, serà convocat a l'hora i lloc de l'acte, a través dels dos mitjans de localització assenyalats en la seua sol·licitud i en el mateix horari assenyalat en el paràgraf anterior. Se l'informarà, almenys amb 24 hores d'antelació a l'acte, de les circumstàncies dels llocs de treball oferits incloses en l'article 11.1.

Si el mitjà triat és el telefònic es realitzaran dos intents amb una separació temporal mínima de tres hores. La persona disposa fins a les 13 hores del dia hàbil següent per a respondre a la convocatòria d'assistència a l'acte. Si no resulta possible la seua localització o no confirma assistència, serà penalitzat d'acord amb el que preveu l'article 16.5 d), llevat que hi concórrega alguna de les causes previstes en l'article 17. Podrà delegar-se en altres persones la representació en aquesta convocatòria de forma acreditada. En l'acte esmentat haurà d'entregar la documentació necessària per al nomenament.

En el cas d'oferir-se més d'un lloc simultàniament, el primer en l'ordre de crida tindrà dret a triar, podent optar el següent als llocs no triats per l'anterior i així successivament.



Article 14. Cessament en el lloc de treball

1. El cessament del personal funcionari interí o en millora d'ocupació es produirà quan desapareguen les circumstàncies que van donar lloc al seu nomenament, es proveïsca per personal funcionari de carrera el lloc, per amortització, quan es produïsca un incompliment sobrevingut dels requisits exigits per al seu nomenament, com a conseqüència de la modificació de la classificació del lloc de treball o per qualsevol de les causes enumerades en l'article 59 de LOGFPV.

No obstant això, si es tracta de personal que ha acreditat ser víctima de violència de gènere, víctima de terrorisme o disposa d'informe del servei amb competència en matèria de prevenció de riscos laborals, relatiu al seu canvi de lloc de treball per motiu de salut, els efectes del cessament seran els previstos en l'article 6.2 i 7 de la present ordre.



Igualment, si exerceix un lloc de treball amb jornada no completa i renuncia a l'exercici del mateix, d'acord amb el que estableix l'article 16, passarà a la posició inicial que tenia en la seua borsa amb la indicació de disponible especial.

2. El personal laboral temporal cessarà quan es proveïsca el lloc pels sistemes de provisió reglamentaris o s'amortitze i en tot cas per les causes vàlidament consignades en el corresponent contracte de treball. Igualment, si es tracta de víctima de violència de gènere, víctima de terrorisme o personal amb informe del servei de prevenció de riscos de canvi per motius de salut, els efectes del cessament seran els previstos en els articles 6.2 i 7 de la present ordre.

3. Així mateix, el personal funcionari interí i el personal laboral temporal cessarà en el lloc de treball:

a) Per renúncia expressa al lloc de treball que s'està exercint per jubilació, sempre que no prolongue la seua permanència en el servei actiu en els termes que preveu la normativa vigent.

b) Per manifesta falta de capacitat o de rendiment del personal funcionari interí en l'exercici de les seues funcions acreditada per mitjà d'expedient administratiu contradictori, oïda la Comissió de Seguiment.



c) Per renúncia voluntària.

4. El cessament produirà els efectes següents:

a) Amb caràcter general, el personal integrant d'una borsa, una vegada cessament en el lloc exercit, es reincorporarà a la seua posició inicial, d'acord amb la seua puntuació en la corresponent borsa, amb les excepcions respecte a l'ordre de prelació previstes en els articles 6.2 i 7.



b) Quan s'accepte un contracte o nomenament d'una borsa diferent d'aquella en què s'està inclòs, en cessar-hi es tornarà al mateix ordre de prioritat en la borsa d'origen en què es trobava en acceptar-lo, amb la sol·licitud prèvia d'activació en el termini de 10 dies a partir d'aqueixa data. En cap cas, s'incorporarà a la borsa del lloc en què s'haja produït el cessament. Els serveis prestats seran baremats conforme al barem en el cos en què aquells s'han prestat. En el cas que renuncie voluntàriament, una vegada haja pres possessió, quedarà en disponible especial o disponible amb penalització d'acord amb el que disposa l'article 16.





Article 15. Compatibilitat amb el lloc de treball

1. La compatibilitat amb l'exercici de les tasques i funcions corresponents als llocs de treball es dictaminarà per la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional, prèvia instrucció d'un expedient amb audiència a la persona interessada i comunicació a la Comissió de Seguiment.



2. Si la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional dictamina la incompatibilitat funcional amb les funcions i tasques assignades al lloc que exerceix, hi cessarà i se l'activarà en la seua borsa. Si la incompatibilitat és respecte de les funcions del cos, escala, APF o categoria professional, serà baixa automàtica en la borsa.



Article 16. Situacions en les borses de treball

Les persones integrants de les borses que es constituïsquen, estaran en qualsevol de les situacions següents:

1. Actiu: Quan la persona aspirant haja pres possessió en el lloc oferit a través d'aqueixa borsa. No podrà rebre en aquesta situació cap oferta per a exercir un lloc del mateix cos, escala, APF o categoria professional, excepte el que disposen els articles 6.2 i 7 o que l'oferta provinga d'una altra borsa.

2. Disponible: Quan la persona aspirant es trobe en la borsa a l'espera de rebre qualsevol oferta de nomenament temporal.

3. Disponible especial: aquesta situació només escaurà en les borses gestionades per la direcció general amb competències en matèria de funció pública per a la cobertura de vacants.

Les persones integrants de la borsa amb nomenaments amb jornada de treball no completa o hagen sigut nomenats provinents d'una altra borsa, podran renunciar al nomenament al terme del primer any o successius o, si es tracta de llocs de centres educatius, abans de l'inici del curs escolar, sense que la renúncia esmentada supose baixa en la borsa, incorporant-se a la borsa en la mateixa posició inicial.

Igualment, estaran en situació de disponible especial les víctimes de violència de gènere, les víctimes de terrorisme i el personal amb informe de canvi de lloc per motius de salut, quan cessen en el lloc de treball de conformitat amb els articles 6.2 i 7 i mentre mantinguen aqueixa condició.

4. No disponible voluntari: El personal integrant d'una o més borses podrà desactivar voluntàriament la seua pertinença a qualsevol d'elles per un període no inferior a tres mesos, no sent-li oferits llocs mentre mantinga aquesta situació.

L'activació es produirà, amb la sol·licitud prèvia, al mes següent de la seua presentació davant la direcció general competent en matèria de funció pública.

5. Disponible amb penalització: escaurà la penalització del personal integrant de la borsa en els següents supòsits i amb els efectes que es preveuen:

a) Renúncia al nomenament acceptat abans de prendre possessió en el lloc.

b) La falta d'acreditació de la renúncia justificada dins de termini de l'oferta.

c) L'incompliment del termini per a acreditar la desaparició de la causa justificada quan n'escaiga l'activació a instància de la persona interessada.

d) Quan resulte impossible la seua localització o no responga a l'oferta en el termini sense causa justificada.

e) La falta de presentació de la documentació requerida per al nomenament i presa de possessió en el termini.

f) La presentació de la sol·licitud d'activació en la borsa transcorreguts més dels 10 dies de termini de presentació o del cessament.

g) Per renúncia a l'exercici d'un lloc acceptat voluntàriament quan es pertany a una altra borsa gestionada per la direcció general amb competències en matèria de funció pública.

La situació de disponible amb penalització suposarà per a la persona penalitzada que no se li puga oferir nomenament en aqueixa borsa, excepte situacions excepcionals en què s'esgote íntegrament la borsa, durant un període de temps que serà de tres mesos la primera vegada que es produïsca la situació, sis mesos la segona i un any a partir de la tercera vegada.

Quan es produïsca una d'aquestes situacions i a partir de la seua publicació mensual en el web, la persona interessada disposarà de 10 dies hàbils per a presentar al·legacions en defensa dels seus interessos, que seran resoltes per la Comissió de Seguiment.



Article 17. Causes de renúncia justificada a la crida

1. Serà considerada justificació suficient per a renunciar al lloc de treball que se li oferta, sense decaure en l'ordre de la corresponent borsa, les causes següents:

a) La Incapacitat temporal derivada de malaltia comuna, accident no laboral, accident de treball, malaltia professional i risc d'embaràs durant el temps que aquella dure.

b) En el cas d'oferir llocs de treball funcionarials del grup C i APF o laborals dels Grups C, D i E, quan el lloc es trobe a més de 50 km de distància del municipi en què resideix la persona renunciant, excepte quan l'aspirant residisca fora de la Comunitat Valenciana o quan, tot residint-hi, estiguera inscrit en la borsa per a tot el territori de la Comunitat Valenciana i el lloc que se li oferisca radique en província diferent de la del municipi on tinga la residència.



c) Quan el lloc oferit tinga una jornada igual o inferior al 50 % respecte de l'ordinària.

d) En cas de maternitat, si la renúncia de la mare es produeix entre el seté mes d'embaràs i la setzena setmana posterior al part, dihuitena si el part és múltiple.

Per al cas de defunció de la mare, el pare podrà renunciar amb els mateixos drets que ella. Si la mare es troba en les primeres setmanes obligatòries de la llicència per maternitat, podrà sol·licitar-ne la reserva a la Conselleria o organisme a qui es trobe adscrit el corresponent lloc de treball, fins que aquestes finalitzen.

e) En els supòsits de conciliació de la vida familiar i laboral en els termes establits en l'article 130 de la LOGFPV.

f) Acreditar la condició de víctima de violència de gènere o víctima de terrorisme, el personal temporal amb dret al canvi de lloc de treball per motius de salut quan el lloc oferit no siga adequat per a la seua salut, d'acord amb el que disposen els articles 6.2 i 7 de la present ordre. Així com el personal amb un grau de discapacitat reconeguda incompatible amb el lloc oferit.

g) Per defunció d'un familiar de primer o segon grau de consanguinitat o afinitat, amb el límit temporal de fins a 5 dies hàbils i per hospitalització, accident o malaltia greu de familiar amb els mateixos graus de parentiu, amb el límit del dia hàbil següent a la finalització de la situació.

h) Per guarda amb fins d'adopció, acolliment o adopció si la renúncia es produeix dins de les setze setmanes posteriors a la decisió administrativa de guarda amb fins d'adopció o acolliment, o de la resolució judicial per la qual es constituïsca l'adopció. En el cas que la guarda amb fins d'adopció, acolliment o adopció siga múltiple, el termini per a la renúncia serà de díhuit setmanes.

i) Per matrimoni o inscripció com a parella de fet en el Registre Civil, si la renúncia es produeix dins dels 15 dies naturals següents o anteriors a la celebració o inscripció en l'esmentat Registre.

j) Per privació de llibertat fins que no recaiga sentència ferma condemnatòria.

k) Quan el lloc de treball oferit siga d'un cos, escala, APF o categoria professional diferent del propi de la borsa en què està inclosa la persona.

l) Per estar laboralment en actiu, ja siga en l'àmbit públic o privat.



m) Per estar exercint càrrec públic o estar declarat en serveis especials.

n) Quan al lloc oferit en millora d'ocupació li corresponguen unes retribucions inferiors a l'exercit, sempre que la persona interessada renuncie per escrit a ser cridada d'ara endavant per a llocs amb aqueixes retribucions.

o) En els casos en què l'exercici del lloc oferit implique necessàriament la residència en el centre de treball.

2. Qui al·legue els motius de renúncia justificada exposats en els punts anteriors, presentarà la documentació justificativa corresponent en el termini de dos dies hàbils.

Així mateix, haurà d'acreditar, en els casos expressats en els punts a), d), e), f), g), j), l) i m), l'extinció del motiu de renúncia en un termini màxim de 10 dies hàbils, comptats des de l'extinció. En la resta de casos l'activació en la borsa es realitzarà d'ofici.

Aquesta situació apareixerà reflectida en totes les borses en què es trobe inscrit el personal aspirant.

3. Comunicat el fi de la causa justificada passarà a la situació de disponible al mes següent de la comunicació.



Article 18. Baixa automàtica de la borsa de treball

Es produirà la baixa automàtica en la borsa de procedència en els supòsits següents:

a) Per jubilació, sempre que no prolongue la seua permanència en el servei actiu en els termes que preveu la normativa vigent.

b) Per falsedat o falta inicial o sobrevinguda d'algun dels requisits exigits o de les circumstàncies al·legades per a la seua inclusió en la borsa.

c) Per renunciar per tercera vegada a un lloc de treball apte per a la seua salut, o renunciar injustificadament a la vacant oferida d'una altra borsa quan s'hi pertany.

d) Per incompatibilitat amb les funcions del cos, escala, APF o categoria professional en els termes que preveu larticle 15.

e) Per haver sigut sancionat amb separació del servei, acomiadament per causes disciplinàries i pena d'inhabilitació especial, d'acord amb el que es preveu en l'article 20 de la present ordre.

f) Per manifesta falta de capacitat o de rendiment en l'exercici de les seues funcions acreditada per mitjà d'expedient contradictori.

g) Per renúncia a l'exercici del lloc per al que ha sigut nomenat per pertànyer a aqueixa borsa una vegada n'ha pres possessió.



Article 19. Canvi de dades de localització

Quan les persones incloses en les borses de treball temporal modifiquen qualsevol de les seues dades personals, adreça o telèfon, i especialment les de localització, estaran obligades de comunicar-ho al servei que ostente les funcions de Provisió de Llocs en el termini de 10 dies, a comptar des que es va produir la modificació, sent de la seua total responsabilitat la seua actualització.





CAPÍTOL VI

Compliment de sancions



Article 20. Compliment de sancions imposades al personal temporal

1. En aquells casos en què el personal funcionari interí o contractat laboral temporal haguera incorregut en responsabilitat disciplinària o penal i que, aconseguida la fermesa de la sanció, no fóra possible el seu compliment, en la seua totalitat o en part, per haver finalitzat la prestació de serveis, la sanció es farà efectiva de la manera següent:

a) Si la sanció és de suspensió de funcions, es declararà la persona integrant de les borses sancionat en baixa temporal pel temps de durada de la sanció, o si és el cas pel temps d'aquesta que reste per complir, des del moment que li haguera correspost rebre una oferta de treball.



Aquesta baixa temporal tindrà lloc exclusivament en la borsa de treball des de la qual va ser seleccionat per a la prestació del servei durant la qual va incórrer en responsabilitat.

b) Si la sanció o pena és de separació del servei, acomiadament o inhabilitació especial, serà declarat de baixa definitiva en la borsa de treball des de la qual va ser seleccionat per a la prestació de serveis durant la qual va incórrer en responsabilitat.

c) Si la pena és d'inhabilitació absoluta, la baixa definitiva es declararà en totes les borses de treball de què forme part.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Borses preexistents

1. Les borses de treball vigents a l'entrada en vigor de la present ordre, seguiran en funcionament en tant es constituïsquen les del respectiu cos, escala, APF o categoria professional, d'acord amb les seues previsions, adaptant-se el seu funcionament a les normes d'aquesta ordre.



2. En funció de les necessitats de cobertura de llocs i prèvia consulta a la Comissió de Seguiment, es podrà obrir un termini per a la sol·licitud de reactivació en una borsa vigent concreta, per part del personal laboral fix i funcionari de carrera que haguera sigut desactivat en la mateixa com a conseqüència de la no-acceptació d'un lloc oferit en data anterior a l'entrada en vigor del Decret 3/2017.

3. Les persones que es troben exercint un lloc amb jornada no completa per haver sigut nomenades amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquesta ordre, hi podran renunciar a partir de l'entrada en vigor a l'exercici del lloc abans de l'inici del següent curs escolar o en el termini de 6 mesos des de l'entrada en vigor.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queda derogada l'Ordre de 17 de gener de 2006, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, sobre regulació de borses de treball temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'administració del Govern Valencià.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 19 de juliol de 2018



La consellera de Justícia, Administració Pública,

Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques,

GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO

Mapa web