Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 3 d'agost de 3018, del president de l'Institut Valencià de Cultura, per la qual es convoquen subvencions destinades a l'adquisició i reposició d'instruments musicals per part de les societats musicals de la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2018. [2018/7854]

(DOGV núm. 8359 de 10.08.2018) Ref. Base de dades 007777/2018




Per mitjà de l'Ordre 33/2016, de 18 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 7832, 20.07.2016), s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques en règim de concurrència competitiva de les diferents matèries culturals integrades en CulturArts Generalitat (d'ara en avant Ordre de bases reguladores).

Per la seua banda, el Pla estratègic de subvencions 2016-2019 de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, aprovat per Resolució de 30 d'agost de 2016, del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 7865, 05.09.2016), estableix en el seu annex únic i dins de l'objectiu estratègic 3 de CulturArts Generalitat (ara Institut Valencià de Cultura, per disposició final primera de la Llei 1/2018, de 9 de febrer, de la Generalitat, reguladora de l'Institut Valencià d'Art Modern): 'Investigació i difusió de les diferents manifestacions artístiques competència de l'Institut Valencià de Cultura', la línia de subvenció per a l'adquisició i millora d'instruments musicals.



De conformitat amb l'article 160.4.b, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOGV 7464, 12.02.2015), que estableix que les persones que exerceixen la presidència dels organismes públics i entitats de dret públic seran les competents per a realitzar la convocatòria de les subvencions, així com d'acord amb l'article 2, punt 2, lletra l) i l'article 4, punt 2, lletra j) del Reglament d'organització i funcionament de CutlurArts Generalitat, aprovat pel Decret 5/2013, de 4 de gener i modificat, a aquests efectes, pel Decret 141/2014, de 5 de setembre, del Consell (DOGV 7355, 08.09.2014), en virtut dels quals correspon a la Presidència convocar i resoldre la concessió d'incentius, ajudes i subvencions de les diferents matèries culturals integrades en l'Institut Valencià de Cultura, resolc:





Primer. Finalitat, objecte i condicions de les ajudes

1. Convocar per a l'exercici 2018 les subvencions destinades a l'adquisició i reposició d'instruments musicals a fi de millorar la seua dotació i afavorir la seua reposició en l'àmbit de les associacions musicals sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana, amb l'objecte de contribuir a millorar l'oferta musical i la formació de qualitat dels músics valencians.

2. Les ajudes es concediran d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació i, per mitjà del règim de concurrència competitiva, per a adquisicions que tinguen lloc entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2018, ambdós inclosos.



3. Per a obtindre la condició de beneficiari d'aquestes ajudes, les societats musicals de la Comunitat Valenciana hauran d'ajustar-se al que preveu l'article 2, punts 2.1 i 2.4.3, de la mencionada ordre de bases reguladores. Així, podran obtindre aquestes ajudes les associacions musicals de la Comunitat Valenciana que hagen adquirit o pretenguen adquirir instruments musicals, que complisquen els requisits següents:

– Que en el moment de la finalització del termini de presentació de sol·licituds de la convocatòria, figuren inscrites en el registre que legalment corresponga, com a associacions o fundacions, sense ànim de lucre, la finalitat de les quals siga la divulgació i promoció cultural de la música.

– Que el seu domicili social estiga radicat en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

– Que formen part, com a entitat associada, de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana.

A més d'això, no podran ser beneficiaris de les ajudes previstes en aquesta convocatòria les entitats en què es done alguna de les condicions següents:

– Que l'import total de les ajudes rebudes de l'Institut Valencià de Cultura (com a CulturArts Generalitat) per a l'adquisició o reposició d'instruments musicals, corresponents a ajudes de les dos convocatòries anteriors sume més de 6.000 euros.

– Que se'ls haguera concedit alguna ajuda de l'Institut Valencià de Cultura (com a CulturArts Generalitat) per a l'adquisició i reposició d'instruments, qualsevol dels dos anys anteriors a aquesta convocatòria i sobre les quals haja recaigut una resolució administrativa de reintegrament i/o pèrdua del dret al cobrament total o parcial d'aquesta per un import superior al 50 % de l'ajuda concedida; sempre que els seus titulars no hagueren presentat la renúncia a aquesta ajuda abans que es notificara a la persona interessada l'acord inici del corresponent procediment administratiu de reintegrament o pèrdua del dret al cobrament total o parcial.

4. Les subvencions contribuiran al finançament parcial de l'adquisició i reposició d'instruments musicals, fins al màxim del cinquanta per cent (50 %), sense comptar l'import de l'Impost sobre el Valor Afegit aplicable, de les despeses subvencionables. I, en cap cas, en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o altres recursos, podran comportar que superen el cost de l'adquisició subvencionada.



5. De conformitat amb la previsió prevista en l'article 9.4 de l'Ordre de bases reguladores, les persones sol·licitants hauran de justificar disposar dels recursos corresponents al 50 % de l'adquisició que es pretén realitzar.



Segon. Finançament de les ajudes i import

1. D'acord amb la Llei 22/2017, de 29 de desembre, de 2017, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018 (DOGV 8202, 30.12.2017), les ajudes convocades s'imputaran al crèdit previst en la secció 09, entitat 00025, línia de subvenció S7274000 «Ajudes adquisició i millora instruments musicals», per un import global màxim de 215.000,00 euros, inclòs en el capítol VII del pressupost de l'Institut Valencià de Cultura.

L'esmentat import podrà ser minorat quan en el marc de les polítiques d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, s'adopten mesures de no disponibilitat que afecten els crèdits de la línia de subvenció que ho finança.

2. L'import màxim de qualsevol de les ajudes no serà superior a 10.000,00 euros, sense comptar l'import de l'Impost sobre el Valor Afegit aplicable, de conformitat amb el màxim establit en l'article 9, punt 9.3.3, de l'Ordre de bases reguladores,



Tercer. Supòsits exclosos

Queden exclosos d'aquesta convocatòria els supòsits següents:

1. Aquelles adquisicions que no oferisquen o comprometen amb recursos propis o diferents dels que s'ofereixen en aquesta convocatòria, un percentatge mínim del cinquanta per cent (50 %) del pressupost de les despeses previstes per a aquestes.

2. Adquisició d'accessoris, que no formen part de l'instrument sol·licitat, excepte en el supòsit dels instruments de percussió.



Quart. Presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà de 30 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Les sol·licituds hauran de dirigir-se a la seu de l'Institut Valencià de Cultura, a la plaça de Viriat, s/n, de València i es presentaran, d'acord amb el que estableix l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a través del registre electrònic de l'Institut Valencià de Cultura per via telemàtica, per mitjà de l'aplicació accessible des de la URL següent: http://ivc.gva.es/, per a això, l'entitat o el seu representant haurà de disposar de qualsevol dels certificats o firmes electròniques que admet aquesta aplicació.

En cap cas seran vàlids els documents a què s'haja d'accedir per mitjà d'enllaços o direccions webs, corresponents a aplicacions o plataformes d'emmagatzematge, o a serveis d'allotjament d'arxius, i es tindran aquests documents per no presentats.

3. Les sol·licituds hauran d'omplir-se de conformitat amb el model de sol·licitud que s'adjunta com annex I a aquesta convocatòria, degudament subscrita per la persona que exercisca la representació legal de l'associació musical, i haurà d'acompanyar-se dels documents o certificacions a què es fa referència a continuació i que comprendran els punts següents:

a) Projecte detallat de l'adquisició per a la qual se sol·licita la subvenció, en què s'especifiquen marques, models i altres característiques tècniques rellevants de l'instrument o instruments que s'han adquirit o es pretenen adquirir durant 2018.

b) Pressupost detallat de despeses de l'adquisició. De conformitat amb l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en el cas que el pressupost supere la suma de 15.000,00 euros, sense comptar l'import de l'Impost sobre el Valor Afegit aplicable, s'hauran d'adjuntar, com a mínim, tres ofertes de pressupost diferents pel total dels instruments, de tres empreses subministradores. Haurà de justificara l'elecció del proveïdor així com, si escau, la impossibilitat de sol·licitar tres ofertes/pressupostos.

c) Declaració responsable de la persona que té la representació legal de l'associació musical, relativa a les subvencions o ajudes rebudes de les administracions i d'ens, tant públics com privats, durant els dos exercicis anteriors i durant l'exercici fiscal en curs.



d) Declaració responsable de la persona que té la representació legal de l'associació musical, concernent als recursos econòmics, propis o diferents dels que s'ofereixen en aquesta convocatòria, destinats a l'adquisició que, com a mínim, representen el 50 % de la despesa total.



e) Memòries de les activitats pedagògiques i musicals realitzades en els dos cursos acadèmics immediatament anteriors al de l'adquisició dels instruments.

S'aportarà una memòria singularitzada de cada curs, tal com s'estableix en el model de sol·licitud (annex I d'aquesta resolució).

f) Justificació de la necessitat d'adquirir els instruments amb indicació de l'ús a què seran destinats.

g) Un inventari actualitzat d'instruments de l'associació musical.



h) Declaració responsable de la persona que té la representació legal de l'associació musical, en la qual declare sota la seua responsabilitat que:

h.1. L'òrgan competent de l'entitat, segons els seus estatuts, ha acordat formular la sol·licitud de la subvenció, i ha indicat la data d'aquest acord.

h.2. L'entitat es compromet a complir les obligacions que es deriven de la concessió de la subvenció en el cas de resultar beneficiària.



h.3. L'òrgan competent de l'entitat ha acordat facultar la persona que té la representació legal d'aquesta per a subscriure la sol·licitud de subvenció i realitzar tots els tràmits relacionats amb l'esmentada sol·licitud.

h.4. En el moment de presentació de la sol·licitud, l'entitat figura inscrita en el registre que legalment corresponga, com a associació o fundació, sense ànim de lucre, la finalitat de la qual és la divulgació i promoció cultural de la música.

h.5. El domicili social està radicat en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana i que així es recull en els seus estatuts.

h.6. L'entitat sol·licitant està associada a la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana.

i) Declaració responsable que no incorre en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari especificades en els punts 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els termes que preveu l'article 13.7 de l'esmentat cos legal (apartat J del model de sol·licitud).

En la declaració responsable a què es refereix aquest apartat es farà constar que l'entitat disposa de tota la documentació acreditativa que en aquesta es declara.

4. D'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en absència d'oposició expressa per part de l'entitat interessada (apartat I de la sol·licitud), l'òrgan gestor del procediment estarà autoritzat per a obtindre directament les dades dels documents elaborades per qualsevol administració i que per a aquest procediment són les següents:

– Dades d'identitat (DNI o document equivalent en cas d'estrangers) del representant legal.

– Certificació de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions.

– Certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social, que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions.

– Certificació de la Direcció Territorial de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic corresponent, que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Generalitat.

– Certificat d'inscripció en el Registre d'Associacions, vigència dels seus estatuts i relació actualitzada de membres de la junta directiva de l'entitat o, si és el cas, certificat d'inscripció en el Registre de Fundacions.

En cas d'oposició a la seua obtenció per l'administració, serà la persona interessada la que haja d'aportar aquests documents.

5. Si la sol·licitud d'iniciació no incloguera totes les dades exigides o faltara documentació, s'aplicarà el que disposa l'article 5.4 de l'Ordre de bases reguladores.

L'esmena de la documentació haurà de presentar-se d'acord amb el que preveu l'epígraf 2 d'aquest resolc quart. En tot cas, l'òrgan instructor podrà requerir als que hagen sol·licitat l'ajuda perquè proporcionen qualsevol informació aclaridora que resulte necessària per a la gestió d'aquesta.

En cap cas, a través de l'esmena, podran acreditar-se circumstàncies o mèrits que incidisquen en la valoració del projecte, adquirits després de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.



L'Institut Valencià de Cultura cursarà les notificacions per la via electrònica per mitjà de l'Adreça Electrònica Habilitada, o, a falta d'això, per mitjà de la Carpeta Ciutadana del representant de l'entitat.

6. Les dades de caràcter personal contingudes en l'imprés de sol·licitud podran ser incloses en un fitxer per al seu tractament per l'Institut Valencià de Cultura com a titular responsable del fitxer, en l'ús de les funcions pròpies que té atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències. Igualment els que sol·liciten l'ajuda podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això de conformitat amb el que disposa el Reglament General de Protecció de Dades -Reglamente (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE – publicat en el DOUE de 4 de maig de 2016.

Es pot consultar la política completa de privadesa del IVC en la següent adreça http://ivc.gva.es

7. El contingut d'informació falsa o que no es corresponga amb la realitat en la sol·licitud suposarà la no valoració per part de la comissió tècnica de valoració prevista en l'article 6, punt 3.3, de l'Ordre de bases reguladores i serà motiu de desestimació d'aquesta en la resolució dictada per l'òrgan competent. Igualment, podrà ser motiu de revocació de la subvenció concedida en el cas que haguera sigut ja adjudicada.





Cinqué. Comissió tècnica de valoració

1. La comissió tècnica de valoració s'ajustara al que estableix l'article 6, punt 3.3, de l'Ordre bases reguladores. El seu nomenament es farà públic a través de la web: http://ivc.gva.es/.

2. La comissió tècnica de valoració, atenent les sol·licituds presentades i l'interés d'aquestes, emetrà un informe d'avaluació d'acord amb els criteris de valoració que s'enumeren en el punt sisé d'aquesta resolució.

Aquest informe quedarà incorporat en les actes de la comissió i en aquest es deixarà constància succinta dels motius de la valoració i ponderació de les sol·licituds, així com la seua prelació de major a menor puntuació, i s'aplicarà, en cas d'empat, el que preveu el punt 4 del resolc sisé d'aquesta resolució.

Així mateix, l'informe contindrà la proposta de subvencions i la quantia d'aquestes, de conformitat amb els límits establits en el punt 2 del resolc segon d'aquesta resolució, així com els motius de denegació, si és el cas.







Sisé. Criteris de valoració

1. Amb caràcter general el projecte presentat es valorarà fins a un màxim de 100 punts i, a aquests efectes, la comissió tècnica de valoració avaluarà les sol·licituds admeses a tràmit i formularà la proposta d'assignació de l'import de les subvencions previstes en aquesta resolució, tenint en compte els criteris següents, recollits en l'article 3, punt 3.3.3 de l'Ordre de bases reguladores:

a) Projecte d'adquisició de l'instrument o instruments per a 2018. Es valorarà fins a un màxim de 75 punts i tindrà en compte els aspectes següents:

a.1. Característiques tècniques dels instruments a adquirir i la seua adequació a l'inventari existent en l'entitat i necessitats d'ús. Fins a un màxim de 35 punts.

a.2. Capacitat organitzativa de l'entitat peticionària, segons la memòria d'activitats musicals i pedagògiques dels dos cursos immediatament anteriors. Fins a un màxim de 20 punts.

Es valoraran amb el desglossament següent:

– Activitats de la banda i orquestra, tant en la localitat com en altres localitats, fins a 9 punts.

– Activitats banda i orquestra juvenil, en totes les localitats, fins a 3 punts.

– Activitats corals' fins a 1 punt.

– Cercaviles i desfilades/ processons, fins a 1 punt, i serà el màxim a valorar el de 100 d'aquestes activitats, que equivaldria a 1 punt.

– Altres activitats, i altres agrupacions instrumentals, fins a 6 punts.



a.3. Nivell de participació federal, segons els criteris establits per la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana. Fins a un màxim de 10 punts.

Amb aquest efecte, i per a la seua consideració per la comissió avaluadora, se sol·licitarà a l'esmentada federació una certificació on consten les valoracions realitzades pels òrgans competents d'aquesta respecte de les societats musicals que hagen presentat sol·licitud d'ajuda.

a.4. Impacte social del projecte d'adquisició o reposició, que es justificarà en l'escrit de necessitat de l'adquisició i ús a què es destinarà l'instrument. Fins a un màxim de 10 punts.

b) Interés cultural del projecte d'adquisició. Fins a un màxim de 25 punts.

En aquest apartat es podrà valorar la seua adequació a la realitat sociocultural i situació econòmica del territori on s'ubique l'associació musical que realitze l'adquisició proposada, sempre que aquesta puga tindre un impacte generador de noves iniciatives que contribuïsquen a l'impuls i promoció social, econòmica i cultural de les bandes de música i de les associacions musicals, i a la difusió i protecció de la música, tenint-se en compte el criteri de població referit, d'acord amb l'escala següent:

– Municipis fins a 1.000 habitants, 25 punts.

– Municipis entre 1.001 i 5.500 habitants, 24 punts.

– Municipis entre 5.501 i 10.000 habitants, 23 punts.

– Municipis entre 10.001 i 49.000 habitants, 22 punts.

– Municipis entre 49.001 i 100.000 habitants, 21 punts.

– Municipis de més de 100.000 habitants, 20 punts.

A aquests efectes les pedanies tindran la consideració de municipis, tenint-se en compte el padró d'habitants de la pedania en qüestió.

Igualment a les entitats amb domicili social en municipis de més de 100.000 habitants, segons el padró de l'any 2017, tindran la consideració corresponent al districte en què tinguen el seu domicili social.

Tant en el cas de les pedanies com en el dels municipis de més de 100.000 habitants, les entitats sol·licitants hauran d'aportar un document municipal acreditatiu de la població resident en la pedania o en el districte corresponent.

2. Per a la determinació de la quantia de les subvencions, que serà variable, es tindrà en compte la puntuació total obtinguda per cada projecte en funció dels criteris que s'hi han exposat i la seua ponderació, així com el pressupost de l'adquisició presentat pel sol·licitant.

3. La proposta que eleve la comissió tècnica de valoració no podrà incloure cap projecte que no haja aconseguit una puntuació mínima de 80 punts, de conformitat amb allò que disposa l'article 3.3.3.2 de l'Ordre bases reguladores.







Taula resum de criteris de valoració



a) Projecte d'adquisició d'instruments Màxim 75 punts

a.1 Característiques tècniques i adequació a inventari

a.2 Capacitat organitzativa

a.3 Nivell de participació federal

a.4 Impacte social del projecte 35 punts

20 punts

10 punts

10 punts

b) Interés cultural del projecte Máximo 25 punts

Total puntuació màxima 100 punts





4. En el cas que empaten a punts dos o més projectes en l'última de les posicions que dóna dret que el seu titular siga proposat com a beneficiari, es prendran com a criteris de desempat els que figuren a continuació, resultant proposta com a entitat beneficiària:

En primer lloc, l'entitat titular del projecte que obtinga major puntuació en l'apartat ‘impacte social del projecte'. Si persisteix l'empat es proposarà la de major puntuació en ‘nivell de participació federal' i si encara persisteix, s'estarà, successivament, fins que es dirimisca, a les puntuacions en ‘capacitat organitzativa', ‘característiques tècniques del projecte' i ‘interés cultural del projecte'.

Finalment, si no s'aconseguirà desfer l'empat segons s'indica en el paràgraf anterior, es tindrà en compte l'ordre de presentació, i es proposarà com a persona beneficiària a qui, atenent la data i hora, es presentara en primer lloc en el registre electrònic.



Seté. Resolució de la convocatòria. Terminis

Haurà d'ajustar-se al contingut de l'article 7 de l'Ordre de bases reguladores, sent el termini de resolució i publicació de sis mesos des de la publicació de la convocatòria. En tot cas, l'esmentada resolució haurà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que disposa l'article 26 de la Llei General de Subvencions en relació amb els articles 40 i 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i en la pàgina web de l'Institut Valencià de Cultura (http://ivc.gva.es/). Les ajudes concedides es publicaran igualment en la Base de Dades Nacionals de Subvencions (BDNS).

La resolució de concessió posarà fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar, potestativament, un recurs de reposició, davant del president d'Institut Valencià de Cultura, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació, o, bé directament, recurs contenciós administratiu, davant dels jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua publicació, sense perjuí de qualsevol altre que es considere convenient.

En el cas que la convocatòria no siga resolta en el termini previst anteriorment, s'entendran desestimades totes les sol·licituds, sense perjuí de l'obligació de l'Administració de resoldre expressament continguda en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. No obstant, als beneficiaris se'ls informarà del caràcter de minimis de les ajudes concedides i de la seua subjecció al Reglament 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 (DOUE L 352, 24.12.2013).



Huité. Obligacions dels beneficiaris

1. Les associacions musicals que obtinguen aquestes subvencions estan obligades a:

a) Comunicar per escrit a l'Institut Valencià de Cultura l'acceptació de l'ajuda en un termini no superior als quinze dies hàbils següents des de la publicació de la resolució de concessió en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, segons el model d'acceptació que s'acompanya a aquesta convocatòria com a annex III i facilitar les dades bancàries on es desitja rebre l'import de l'ajuda, omplint el model de domiciliació bancària que s'adjunta com a annex II a aquesta convocatòria.



Si no presenta l'acceptació expressa, se li declararà decaigut en el seu dret a la subvenció concedida. Sense perjuí d'això, l'acceptació fora del termini establit comportarà per a la persona beneficiària l'aplicació de les sancions que corresponguen d'acord amb el que preveu el punt 3 del resolc desé primer d'aquesta resolució.

b) Realitzar l'adquisició d'acord amb el projecte presentat i comunicar, si és el cas, qualsevol canvi o modificació que es produïsca abans de la seua realització, per mitjà d'un informe en què s'indicaran les seues causes. La modificació que afecte la valoració emesa per la comissió tècnica sobre el projecte d'adquisició dels instruments, haurà de ser aprovada expressament pel president de l'Institut Valencià de Cultura.



c) Justificar l'ocupació de la subvenció sotmetent-se a les actuacions de comprovació i control financer que corresponen a la Intervenció General, en relació amb les ajudes concedides, i a la resta d'obligacions a què es referix l'article 113 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOGV 7464, 12.02.2015) per als beneficiaris de subvencions amb càrrec als Pressupostos de la Generalitat.



d) Fer constar el patrocini de l'Institut Valencià de Cultura en les publicacions periòdiques que edite l'associació musical, segons les normes d'identitat corporativa incloses en la pàgina web de l'Institut Valencià de Cultura (http://ivc.gva.és/). Aquesta obligació s'aplicarà a partir de la publicació de la concessió de la subvenció.

e) No transmetre a títol onerós ni gratuït, ni cedir el/els instrument/s adquirit/s amb la subvenció, durant la seua vida musical.

f) Presentar una declaració actualitzada sobre subvencions, ajudes, ingressos o recursos sol·licitats, percebuts o concedits i pendents de percepció per altres administracions e ens, tant públics com privats, per a la mateixa finalitat, justificant documentalment la quantia d'aquestes, o bé confirmar per mitjà de declaració que la informació facilitada respecte d'això en la sol·licitud no ha patit variacions des de la data de la seua presentació.

g) Trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, de conformitat amb el que preveuen els articles 22 i 23 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i acreditar-ho amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de les ajudes.

A aquests efectes, l'òrgan instructor comprovarà respecte de tots els beneficiaris la certificació positiva d'estar al corrent de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, en la forma establida en l'article 14.1.e de la Llei general de subvencions i regulada en l'article 22 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions.

El sol·licitant que no haja autoritzat expressament a l'Institut Valencià de Cultura segons allò que s'ha assenyalat en el resolc 4, punt.4 d'aquesta convocatòria, haurà d'aportar les certificacions en els termes que preveu l'article 22 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

h) Justificar la subvenció obtinguda dins del termini màxim establit en aquesta resolució i de conformitat amb el que preveu el resolc nové.



2. Són també obligacions de les beneficiàries d'aquestes subvencions les que, amb caràcter general, s'estableixen en l'article 14 de la Llei general de subvencions.



Nové. Justificació i pagament d'aquestes ajudes

1. El pagament d'aquestes ajudes s'efectuarà per mitjà de transferència bancària segons el »model de domiciliació bancària» (annex II), presentat juntament amb l'acceptació i es realitzarà amb la justificació prèvia per part dels beneficiaris del compliment de les obligacions que a continuació s'indiquen, per mitjà de compte justificatiu, segons estableix l'article 12.2 de l'Ordre bases reguladores, els documents del qual s'adjuntaran al model de justificació que s'acompanya a aquesta convocatòria com a annex IV:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció. En aquesta memòria es faran constar de forma expressa el/els instrument/s realment adquirit/s i la seua correspondència amb els detallats en el programa d'adquisició presentat juntament amb la sol·licitud.

b) Acreditació de la recepció per part de l'entitat beneficiària del/s instrument/s adquirit/s objecte de la subvenció d'aquesta resolució.



c) Una relació classificada, detallada i comprensiva de la totalitat dels recursos econòmics propis de l'entitat (almenys el 50 % del seu import) i dels ingressos o subvencions que financen l'adquisició dels instruments objecte de subvenció, amb indicació de l'import i la seua procedència.

d) Una relació classificada, detallada i comprensiva de la totalitat de les despeses i obligacions generats per l'adquisició dels instruments objecte de subvenció, amb identificació del concepte, de la correspondència amb els instruments detallats en el programa d'adquisició i amb la despesa assenyalada en el pressupost de gastos inicialment aportat, de la persona creditora i del document, el seu import, data d'emissió i, si és el cas, data de pagament. En el cas que la subvenció s'atorgue d'acord amb un pressupost estimat, s'indicaran les desviacions succeïdes.



e) Una declaració responsable de no transmetre a títol onerós ni gratuït, ni cedir el/els instrument/s adquirit/s amb la subvenció, durant la seua vida musical.

2. Al seu torn, s'hauran de presentar totes les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa, que figuren en la relació de la lletra d, de l'apartat precedent i, si és el cas, la documentació acreditativa del pagament.

Les factures o documents que s'aporten hauran de complir el que disposa pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació (BOE 289, 01.12.2012) i la resta de normativa vigent.

En les factures i la resta de documents acreditatius de la despesa haurà de constar com a únic destinatari l'entitat beneficiària, no s'admetran les factures emeses a entitats o persones interposades en nom de la beneficiària, ni els pagaments realitzats per les dites entitats o persones que no siguen les beneficiàries.

En el cas de justificació per mitjà de transferència bancària s'aportaran les còpies dels resguards de les transferències realitzades, on s'han realitzat aquestes. En el resguard de la transferència haurà de constar el nom del destinatari d'aquesta. Igualment s'aportarà còpia de l'extracte bancari del càrrec en compte corresponent a l'operació justificada. Si una mateixa transferència englobara diverses factures, s'haurà d'aportar relació detallada de les mateixes.

Si la forma de pagament és un xec o pagaré, el document justificatiu consistirà en: he rebut, firmat i segellat pel proveïdor, en què ha d'especificar-se la factura o documentació justificativa de la despesa a què correspon el pagament i la seua data, el número i la data del xec o la data del venciment del pagaré, i davall de la firma ha d'aparéixer el nom i NIF de la persona que firma, així com còpia de l'extracte bancari del càrrec en compte corresponent a l'operació justificada.

Totes les despeses superiors a 500 €, es realitzaran per mitjà de transferència bancària, xec o pagaré.

Per al cas de pagaments en efectiu, fins a 500 €, el document justificatiu consistirà en: he rebut firmat i segellat pel proveïdor, en què ha d'especificar-se la factura o documentació justificativa de la despesa a què correspon el pagament i la seua data i davall de la firma ha d'aparéixer el nom i NIF de la persona que firma.

També s'haurà d'aportar, si és el cas, carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats així com dels interessos derivats d'aquests.

3. El compte justificatiu i tots els documents que la conformen hauran de firmar-se per la persona que exercisca la representació legal de l'associació musical, que declararà responsablement la veracitat de tot allò que s'ha declarat, que compleix amb tots els requisits i obligacions d'aquesta convocatòria de subvencions, que disposa de tota la documentació que així ho acredita i que es compromet al seu compliment.

4. De conformitat amb l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en el cas que el pressupost supere la suma de 15.000,00 euros, sense comptar l'import de l'Impost sobre el Valor Afegit aplicable, l'entitat beneficiària haurà de sol·licitar, com a mínim, tres ofertes de pressupost de tres empreses subministradores. Els tres pressupostos, si no s'han aportat amb anterioritat, hauran de presentar-se juntament amb la justificació.

5. La justificació podrà reflectir una reducció màxima del 10 % sobre el pressupost presentat en el projecte abans d'IVA. En el cas que l'import de despeses justificades siga inferior al 90 % del pressupost presentat en el projecte, es reduirà l'ajuda proporcionalment.



6. El termini per a presentar la justificació de la subvenció en els termes descrits en els apartats anteriors finalitzarà el dia 31 de desembre de 2018.

La documentació es presentarà d'acord amb el que preveu el punt 2 del resolc quart.

Si no aporta la justificació, el crèdit pressupostari quedarà anul·lat, i es perdrà el dret a cobrar l'ajuda concedida. Sense perjuí d'això, la justificació fora del termini establit comportarà per al beneficiari l'aplicació de les sancions que corresponguen d'acord amb el que preveu el punt 3 del resolc onze d'aquesta resolució.



7. D'acord amb el que preveu l'article 171.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, no podrà realitzar-se el pagament de la subvenció en tant la persona beneficiària no es trobe al corrent en el compliment dels seus obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social o tinga la condició de subjecte deutor per resolució de procedència de reintegrament.



Desé. Concurrència de fonts de finançament

S'ajustaran al que estableix l'article 15 de l'Ordre de bases reguladores, tenint en compte que les ajudes concedides per mitjà d'aquesta convocatòria estan acollides al règim de minimis establit en el Reglament UE núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 (DOUE L 352, 24.12. 2013), relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE) a les ajudes de minimis.



Onze. Incompliments, responsabilitat i règim sancionador

1. L'Institut Valencià de Cultura es reserva igualment la possibilitat de modificar o deixar sense efecte la subvenció, en cas d'incompliment d'alguna de les obligacions imposades als beneficiaris en el punt seté, en els terminis i condicions assenyalades, observant sempre el principi de proporcionalitat a què es refereix l'article 17.3.n de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. Les resultes que puguen produir-se per les renúncies produïdes i les minoracions que es determinen per l'aplicació d'allò que s'ha indicat podran disposar-se de conformitat amb allò que disposa l'article 7.3 de l'Ordre de bases reguladores.

3. Les infraccions i sancions es resoldran de conformitat amb allò que disposa l'article 19 de l'Ordre de bases reguladores.



Dotze. Annexos

Aquesta resolució inclou quatre annexos que s'indiquen a continuació:

Annex I. Sol·licitud.

Annex II. Domiciliació bancària.

Annex III. Acceptació de la subvenció.

Annex IV. Justificació de la subvenció.



Tretze. Entrada en vigor

Aquesta resolució produirà efectes l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Catorze. Recursos

De conformitat amb el que estableixen els articles 112,123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en els articles 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, aquest acte, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorregut potestativament en reposició o bé es podrà plantejar directament recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:



a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant del president de l'Institut Valencià de Cultura en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant dels jutjats contenciosos Administratius de València en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 3 d'agost de 2018. El president de l'Institut Valencià de Cultura: Vicent Marzà Ibáñez.

Mapa web