Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 16 d'agost de 2018, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen ajudes econòmiques destinades als centres privats concertats per al desenvolupament de programes per a la millora de l'èxit i la reducció de l'abandonament escolar i altres actuacions incloses en el Pla d'actuació per a la millora, per al curs 2018-2019. [2018/8009]

(DOGV núm. 8366 de 22.08.2018) Ref. Base de dades 008014/2018






L'Ordre 38/2016, de 27 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen el Pla d'actuació per a la millora (PAM), el Programa de reforç per a 4t d'ESO (PR4) i el Programa d'aula compartida per a ESO (PAC), indica, a l'article 13, que la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport convocarà ajudes econòmiques, en concepte de subvenció, destinades als centres privats concertats per a contribuir a les despeses derivades de la compensació educativa i dels programes per a la reducció de l'abandonament escolar.

El Reial decret 1105/2014, de 26 de desembre, estableix el currículum bàsic de l'Educació Secundària Obligatòria i del Batxillerat. En el seu article 19 regula els Programes de millora de l'aprenentatge i del rendiment, els quals es desenvoluparan a partir de 2n curs de l'Educació Secundària Obligatòria. En aquests programes s'utilitzarà una metodologia específica a través de l'organització de continguts, d'activitats pràctiques i, si és el cas, de matèries diferents de les establides amb caràcter general, amb la finalitat que els alumnes i les alumnes puguen arribar a obtenir el títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria. Aquests programes aniran dirigits preferentment a aquells alumnes que presenten dificultats rellevants d'aprenentatge no imputables a falta d'estudi o esforç.

L'Ordre 33/2018, de 10 d'agost, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 8361 de data 14.08.2018), per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió d'ajudes econòmiques, en concepte de subvenció, i d'hores addicionals de professorat dirigides a centres privats concertats per al desenvolupament d'actuacions orientades a l'alumnat de compensació educativa, a la reducció de l'abandonament escolar i altres actuacions o programes inclosos en el Pla d'actuació per a la millora, estableix, en l'article 2, que la convocatòria de les subvencions es realitzarà mitjançant una resolució de la persona titular de la conselleria competent en matèria d'educació, que arreplegarà, almenys, els aspectes establits en l'article 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i que la concessió d'ajudes econòmiques en concepte de subvenció i d'hores addicionals es realitzarà en règim de concurrència competitiva.



El Decret 104/2018, de 27 de juliol, del Consell, pel qual es desenvolupen els principis d'equitat i d'inclusió en el sistema educatiu valencià, estableix i regula els principis i les actuacions encaminades al desenvolupament d'un model inclusiu en el sistema educatiu valencià per a fer efectius els principis d'equitat i igualtat d'oportunitats en l'accés, participació, permanència i progrés de tot l'alumnat, i aconseguir que els centres docents es constituïsquen en elements dinamitzadors de la transformació social cap a la igualtat i la plena inclusió de totes les persones, en especial d'aquelles que es troben en situació de major vulnerabilitat i en risc d'exclusió.



El Decret 51/2011, de 13 de maig, del Consell, regula el sistema d'informació ITACA com a instrument per a la gestió i la comunicació de les dades i dels documents necessaris per a l'adequat funcionament del sistema educatiu de la Comunitat Valenciana, per a aquells centres que imparteixen ensenyaments reglats no universitaris.

Per tot l'esmentat anteriorment, d'acord amb el que estableix l'article 2.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la disposició final primera del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol que aprova el Reglament General de Subvencions, i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i fent ús de les atribucions que em confereixen l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de govern valencià, el Decret 8/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel que anomena vicepresidenta, consellers, secretària i portaveu del Consell i el Decret 186/2017, de 24 de novembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, vista la proposta del director general de Política Educativa i de conformitat amb aquesta, resolc:





Primer. Objecte

Convocar, per al curs 2018-2019, la concessió d'ajudes econòmiques, en concepte de subvenció, dirigides a centres privats concertats per al desenvolupament de programes per a la millora de l'èxit, la reducció de l'abandonament escolar i altres actuacions o programes inclosos en el Pla d'actuació per a la millora.



Segon. Bases

La convocatòria d'aquesta subvenció es regeix per l'Ordre 33/2018, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió d'ajudes econòmiques en concepte de subvenció i d'hores addicionals de professorat dirigides a centres privats concertats per al desenvolupament d'actuacions orientades a l'alumnat de compensació educativa, a la reducció de l'abandonament escolar i altres actuacions o programes inclosos en el Pla d'actuació per a la millora.



Tercer. Àmbit d'aplicació

La present resolució s'aplicarà en els centres privats concertats que impartisquen Educació Infantil (segon cicle), Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria (ESO) i Educació Especial de la Comunitat Valenciana, durant el curs 2018-2019.



Quart. Condicions per a la concessió de les ajudes

1. D'acord amb la base primera de l'Ordre 33/2018, de 10 d'agost, que aprova les bases reguladores, la conselleria competent en matèria d'educació, després de la convocatòria prèvia, podrà atorgar ajudes econòmiques, en concepte de subvenció, dirigides a centres privats concertats per al desenvolupament d'actuacions orientades a l'alumnat de compensació educativa, a la reducció de l'abandonament escolar i altres actuacions o programes inclosos en el Pla d'actuació per a la millora.



2. Els centres beneficiaris d'aquestes ajudes hauran de complir les obligacions establides en la base setzena de l'esmentada ordre.





Cinqué. Finançament

Aquestes ajudes es finançaran amb càrrec als crèdits del capítol IV de la secció, servei, centre gestor i programa 09.02.02.421.50, línia de subvenció S7857, per un import màxim de 532.235,91 euros, adscrita als programes i actuacions dirigides als centres privats concertats que desenvolupen programes per a la millora de l'èxit i la reducció de l'abandonament escolar, per a l'exercici 2018.



Sisé. Sol·licitud, documentació i procediment de presentació.

1. La presentació de la sol·licitud per a optar a aquestes ajudes implica la plena acceptació pel sol·licitant de les bases reguladores aprovades per l'Ordre 33/2018 i de les condicions indicades en la present resolució.

2. La sol·licitud, junt amb la documentació requerida, s'ha de presentar a través de l'Oficina Virtual per als Centres Educatius (OVICE) disponible en l'enllaç que es publicarà en la pàgina web

https://oficinavirtual.gva.es/oficina_tactica/

3. La sol·licitud d'ajudes ha d'incloure:

a) Declaració responsable de la titularitat del centre de no incórrer en cap de les circumstàncies que impedeixen obtindre la condició de beneficiari de la convocatòria de subvencions segons la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. Aquesta declaració es validarà a OVICE.

b) Declaració responsable de compromís de compliment de les obligacions que es deriven de la recepció de la subvenció. Aquesta declaració es validarà a OVICE.

4. La sol·licitud s'ha d'acompanyar també de la documentació que acredite estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social:

a) Certificat actualitzat de l'Administració de la Seguretat Social, acreditatiu del fet que el centre es troba al corrent de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

b) Certificat actualitzat de la delegació corresponent de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, acreditatiu del fet que el centre es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la hisenda estatal.

c) Certificat actualitzat de la conselleria competent en hisenda de la Generalitat, acreditatiu del fet que el centre es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica valenciana.



La presentació d'aquests certificats podrà ser substituïda per l'autorització a la conselleria competent en educació per a accedir a la informació proporcionada per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, per l'administració de la Seguretat Social i per l'administració Tributària de la Generalitat, de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, de conformitat amb el que disposa l'article 4 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic. Aquesta autorització s'inclourà en la sol·licitud.

5. Les sol·licituds s'ajustaran al que preveu la base sisena de les bases reguladores aprovades per Ordre 33/2018.



Seté. Termini

El termini de sol·licitud començarà el dia 23 d'agost de 2018 a les 00.00 hores i finalitzarà el dia 6 de setembre de 2018 a les 14.00 hores.



Huité. Òrgan instructor

S'estableix la Subdirecció General d'Innovació i Qualitat Educativa de la Direcció General de Política Educativa com a òrgan instructor del procediment regulat en aquesta resolució.



Nové. Esmena de la documentació presentada

1. Respecte a l'esmena de la documentació presentada, caldrà ajustar-se al que preveuen els apartats 2 i 3 de la base setena de l'Ordre 33/2018 que aprova les bases reguladores.

2. Les esmenes es presentaran per registre d'entrada adreçades al Servei d'Avaluació i Estudis de la Direcció General de Política Educativa, enviant còpia de les mateixes al correu electrònic pam@gva.es indicant en l'assumpte el codi_de_centre seguit del text esmenes hores addicionals.



Desé. Procediment de dotació

1. Per a efectuar el procediment de dotació i la ponderació dels criteris d'atorgament, caldrà ajustar-se a la informació que el centre reflectisca en la seua sol·licitud, així com a les dades que figuren a ITACA en el moment de la presentació de la sol·licitud.

2. Només seran considerats centres sol·licitants i podran ser seleccionats, aquells que hagen emplenat correctament les dades de sol·licitud a OVICE i hagen aportat la totalitat de la documentació requerida en la forma i terminis establits, sense perjuí de la possibilitat d'esmena prevista en la base setena de l'Ordre 33/2018 de bases reguladores.



3. Els criteris objectius d'atorgament i quantia de les ajudes econòmiques per al desenvolupament d'actuacions orientades a l'alumnat de compensació educativa, a la reducció de l'abandonament escolar i altres actuacions o programes inclosos en el Pla d'actuació per a la millora, seran els previstos en la base novena de l'Ordre 33/2018 de bases reguladores i seran atorgades als centres sol·licitants atenent a la ponderació següent:

a) Puntuació per al desenvolupament d'actuacions orientades a la compensació educativa. Aquesta puntuació tindrà una ponderació d'un 60 % i s'obtindrà realitzant la suma dels criteris següents:

– 5 punts per alumne o alumna de NCE amb dependència d'institucions de protecció social del menor.

– 4 punts per alumne o alumna de NCE amb escolarització irregular per itinerància familiar o per abandonaments educatius reiterats o periòdics.

– 3 punts per alumne o alumna de NCE amb incorporació tardana al sistema educatiu; o residència en zones socialment, culturalment o econòmicament desfavorides; o retard en l'escolarització o desconeixement dels idiomes oficials de la Comunitat Valenciana per ser immigrant o refugiat.

– 2 punts per alumne o alumna de NCE pertanyent a minories ètniques o culturals en situació de desavantatge social.

– En el cas que el centre estiga catalogat com CAES obtindrà una puntuació addicional de 200 punts.

Aquesta puntuació per al desenvolupament d'actuacions orientades a la compensació educativa es duplicarà en el cas de centres educatius amb almenys un 30 % d'alumnat amb NCE.

b) Puntuació per a la reducció de l'abandonament escolar i altres actuacions o programes inclosos en el PAM. Aquesta puntuació tindrà una ponderació d'un 40 % i s'obtindrà realitzant la suma dels criteris següents:

– PR4: 50 punts si el centre té autoritzat i desenvolupa el programa PR4.

– PMAR3: 50 punts si el centre té autoritzat i desenvolupa el programa PMAR3 per àmbits.

– PAC: 100 punts si el centre té autoritzat i desenvolupa el programa PAC.

– La puntuació obtinguda de multiplicar el nombre d'alumnat matriculat en cada etapa educativa per un factor corrector de l'últim ISEC calculat del centre. (ISEC1: 1,3; ISEC2: 1,1; ISEC3: 1; ISEC4 i ISEC5: 0). En el cas de centres específics d'Educació Especial, s'obtindran 10 punts per alumne o alumna matriculada que es multiplicaran per un factor corrector segons el nombre d'unitats del centre (factor 3 per a menys de 7 unitats; factor 1,5 per a 7 o 8 unitats; factor 1 per a 9 o més unitats).



4. En qualsevol cas, la quantitat atorgada a cada centre no podrà superar la quantitat que aquest haja sol·licitat.

5. Es consideraran despeses objecte de subvenció les generades per intervencions educatives contemplades dins del PAM del centre sol·licitant, incloses les adreçades a la compensació educativa i a la reducció de l'abandonament escolar, excloent les despeses ordinàries de funcionament.

6. La quantia de les ajudes serà per l'import sol·licitat o la part de la despesa que puga ser objecte de subvenció fins esgotar la dotació màxima establida a l'efecte, atenent a la ponderació dels criteris objectius d'atorgament establits i les despeses objecte de subvenció.





Onzé. Comissió assessora i avaluadora

Es constituirà una comissió assessora i avaluadora, amb la composició i funcions establides en la base desena de l'Ordre 33/2018 que aprova les bases reguladores.



Dotzé. Resolució de la convocatòria

Per a la resolució de la convocatòria caldrà ajustar-se al que estableix la base onzena, punt 1 de l'Ordre 33/2018 que aprova les bases reguladores.



Tretzé. Termini de resolució

D'acord amb el que estableix la base dotzena de l'Ordre 33/2018 que aprova les bases reguladores, el termini màxim per a resoldre la present convocatòria és de sis mesos des de la seua publicació. Vençut el termini, els centres interessats que no hagen sigut notificats per resolució expressa, hauran de considerar desestimada la seua sol·licitud.



Catorzé. Notificació de la convocatòria

1. Als efectes de notificacions, la resolució provisional i la definitiva de la convocatòria es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport. La resolució definitiva també es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



2. La resolució provisional contindrà la relació de centres educatius seleccionats, on s'indicarà la quantia econòmica proposada en concepte d'assignació i la relació de centres educatius no seleccionats, amb la indicació dels motius.

3. Publicada aquesta resolució provisional, el centre que haja presentat la sol·licitud d'acord amb el procediment establit, podrà presentar consultes o al·legacions en el termini de 10 dies hàbils comptats des de l'endemà de ser publicada en la pàgina web de la Conselleria. En la resolució provisional s'indicarà el procediment per a la presentació de les consultes o al·legacions.

4. La resolució definitiva contindrà la relació de centres educatius seleccionats, amb indicació de la quantia econòmica assignada, i la relació de centres educatius no seleccionats, amb la indicació dels motius de la denegació, tot això de conformitat amb el que preveu la base onzena, punts 2,3 i 4.



Quinzé. Obligacions dels beneficiaris

Els beneficiaris de la subvenció hauran de complir amb el que preveu la base reguladora setzena de l'Ordre 33/2018 que aprova les bases reguladores.



Setzé. Règim de pagament

Caldrà ajustar-se al que s'estableix en el punt 2 de la base dessetena de l'Ordre 33/2018 que aprova les bases reguladores.



Desseté. Percepció de l'assignació econòmica

El pagament de l'assignació econòmica s'efectuarà, una vegada concedida i justificada segons el que estableix la base reguladora dessetena, punt 2 de l'Ordre 33/2018 que aprova les bases reguladores, per transferència bancària al centre docent mitjançant una ordre de pagament en ferm, a proposta de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, amb càrrec al pressupost anual de l'exercici 2018, tal com s'indica al resolc cinqué d'aquesta resolució.



Dihuité. Justificació de l'ajuda i pla de control

1. La justificació de l'ajuda es realitzarà per mitjà de la presentació d'un compte justificatiu, en els termes que preveu el punt 2 de la base dihuitena, de l'Ordre 33/2018 que aprova les bases reguladores.



2. El termini per a la presentació del compte justificatiu serà de 10 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació de la resolució definitiva en Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i, en tot cas, amb anterioritat a la data de tancament de l'exercici econòmic que determine la conselleria competent en matèria d'hisenda.

3. Es durà a terme un pla de control de l'activitat subvencionada de tipus administratiu de tota la documentació presentada i un control sobre el terreny d'una mostra aleatòria representativa dels centres que hagen rebut la subvenció i que comprenga com a mínim el 15 % de la quantitat total subvencionada, segons es preveu en el punt 2 de la base dihuitena de l'Ordre 33/2018 que aprova les bases reguladores.





Denové. Inspecció d'educació

La Inspecció General d'Educació supervisarà l'efectiva i correcta inversió de les dotacions econòmiques assignades als centres educatius que s'acullen a aquesta convocatòria seguint les instruccions que es dicten a l'efecte.



Vinté. Reintegrament de la subvenció

Procedirà el reintegrament de la subvenció en els supòsits previstos en el punt 2 de la base denovena de l'Ordre 33/2018 que aprova les bases reguladores.



Vint-i-uné. Delegació

Es delega en la persona titular de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació la facultat de resoldre la convocatòria.

Es delega en la persona titular de la Direcció General de Política Educativa la concessió de les assignacions econòmiques als centres educatius seleccionats, i se li autoritza a adoptar les mesures oportunes per al compliment i aplicació d'aquesta resolució i també per a resoldre i notificar totes les incidències que es plantegen en la seua interpretació i execució.



Vint-i-dosé. Recursos

Contra la present resolució que posa fi a la via administrativa, de conformitat amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'haja dictat en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació, o bé directament recurs contenciós-administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua publicació, sense perjuí que es puga interposar qualsevol altre que es considere pertinent.



Vint-i-tresé. Efectes

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 16 d'agost de 2018.– El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport: Vicent Marzà Ibáñez.



Mapa web