Ficha docv

Ficha docv









DECRET 134/2018, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el Registre sanitari d'establiments alimentaris menors i el procediment d'autorització de determinats establiments. [2018/8475]

(DOGV núm. 8383 de 14.09.2018) Ref. Base de dades 008465/2018




PREÀMBUL



El Reglament (CE) número 852/2004, del Parlament Europeu i del Consell, de 29 d'abril de 2004, relatiu a la higiene dels productes alimentaris, estableix que els operadors d'empreses alimentàries han de notificar a l'autoritat competent adequada tots els establiments que estiguen sota el seu control on es realitze qualsevol de les operacions de producció, transformació i distribució d'aliments de la forma requerida per l'autoritat competent, amb la finalitat de registrar-los.



Així mateix, el Reglament (UE) número 2017/625, del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de març de 2017, relatiu als controls i altres activitats oficials realitzats per a garantir l'aplicació de la legislació sobre aliments i pinsos determina que, quan l'autoritat competent reba d'un operador d'empresa alimentària una sol·licitud d'autorització, durà a terme una inspecció in situ. Aquesta autoritat només autoritzarà un establiment per a les activitats en qüestió si l'operador d'empresa alimentària ha demostrat que compleix els requisits corresponents de la legislació en matèria d'aliments.

A la Comunitat Valenciana, la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de salut de la Comunitat Valenciana, estableix el Pla de salut de la Comunitat Valenciana com l'instrument estratègic de planificació i programació de les polítiques de salut, i el control oficial és un dels mecanismes d'intervenció, per això resulta del tot imprescindible mantindre un cens actualitzat d'establiments alimentaris.



El Reial decret 191/2011, de 18 de febrer, sobre registre general sanitari d'empreses alimentàries i aliments, estableix en l'article 2.2 l'exclusió d'aquest d'aquells establiments i les empreses titulars d'aquests en què exclusivament es manipulen, transformen, envasen, emmagatzemen o servisquen aliments per a la venda o lliurament in situ al consumidor final, i determina l'obligació d'estar inscrits en els registres autonòmics establerts a aquest efecte, amb la comunicació prèvia de l'operador.

Les condicions en què es permet comercialitzar productes alimentaris entre establiments de comerç al detall es recullen en el Reial decret 1338/2011, de 3 d'octubre, pel qual s'estableixen diferents mesures singulars d'aplicació de les disposicions comunitàries en matèria d'higiene de la producció i comercialització dels productes alimentaris.



D'altra banda, les disposicions comunitàries preveuen que els estats membres puguen establir desenvolupaments específics propis, centrats, fonamentalment, en el subministrament de determinats productes alimentaris en l'àmbit dels mercats locals. En aquest sentit, el Reial decret 640/2006, de 26 de maig, pel qual es regulen determinades condicions d'aplicació de les disposicions comunitàries en matèria d'higiene, de la producció i comercialització dels productes alimentaris estableix determinades mesures per a la correcta aplicació a Espanya dels Reglaments (CE) número 852/2004, número 853/2004 i número 854/2004. Així mateix, el Reial decret 640/2006 estableix normes d'aplicació per a alguns aspectes que no es contemplen en els reglaments esmentats.



El Decret 201/2017, de 15 de desembre, del Consell, pel qual es regula la venda de proximitat de productes primaris i agroalimentaris, estableix en l'article 9, apartat 1, l'obligatorietat que l'establiment on exercisquen l'activitat els xicotets elaboradors agroalimentaris, d'acord amb la definició de l'article 2, apartat 2, lletra d), del decret esmentat, ha de ser autoritzat amb caràcter previ a l'inici de l'activitat.



Aquest decret ha regulat, així mateix, les activitats consistents en el subministrament directe per part del productor de xicotetes quantitats de carn procedent d'aus de corral i lagomorfs sacrificats en l'explotació al consumidor final i el subministrament directe per part dels caçadors de xicotetes quantitats de caça silvestre o de carn de caça silvestre a les persones consumidores finals o a establiments locals de venda al detall, activitats que resten excloses de l'àmbit d'aplicació del Reglament (CE) número 853/2004 del Parlament Europeu i del Consell, de 29 d'abril de 2004, pel qual s'estableixen normes específiques d'higiene dels aliments d'origen animal. Els estats membres han d'adoptar mesurades nacionals per a garantir que l'exercici d'aquestes activitats compleix amb els objectius de seguretat alimentària.



En tots dos casos es tracta de xicotetes empreses que utilitzen, amb freqüència, mètodes tradicionals en qualsevol de les fases de la producció dels aliments i desenvolupen l'activitat econòmica en obradors, domicilis particulars o en la mateixa explotació. El compliment dels requisits higienicosanitaris establerts en els reglaments comunitaris, de manera que es garantisca un nivell elevat de protecció de les persones consumidores i s'assegure la innocuïtat alimentària, unit a les particularitats dels locals d'elaboració, abans esmentats, justifica la necessitat que les autoritats sanitàries hagen de dur a terme les comprovacions necessàries amb caràcter previ a l'inici de l'activitat, atés que la flexibilitat que se'ls aplique no ha de comprometre els objectius de seguretat alimentària.

La Llei 14/1986, de 25 d'abril, general de sanitat, en l'article 25, apartat 2, lletres a), b) i c), estableix que les autoritzacions sanitàries i els registres obligatoris que reglamentàriament s'establisquen no han de resultar discriminatoris, ha d'estar justificats en la protecció de la salut pública i han de ser l'instrument adequat per a garantir-ne la protecció, no anant més enllà del que és necessari per a aconseguir-la, tenint cura perquè no es puguen substituir per altres mesures menys restrictives que permeten obtindre el mateix resultat.

Prenent això com a base, la necessitat d'establir el règim d'autorització per a l'accés a les activitats a què es fa referència es justifica per raons de salut pública, basant-se en l'article 5, lletra b), de la Llei 17/2009, de 23 de novembre, sobre el lliure accés a les activitats de serveis i el seu exercici.

Així mateix, es justifica la proporcionalitat del règim d'autorització, atés que, tal com indica l'article 5, lletra c), de l'esmentada Llei 17/2009, una comunicació o una declaració responsable de l'operador econòmic i un control posterior no serien suficients per a verificar el compliment dels requisits exigits a aquests locals a causa de les característiques particulars d'aquests.



Finalment, l'article 83 de la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de salut de la Comunitat Valenciana, recull en els apartats 2 i 3.a que les autoritats públiques sanitàries, a través dels seus òrgans competents, poden adoptar prèviament, entre altres mitjans d'intervenció, la submissió a autorització administrativa o inscripció en registre, d'aquelles activitats públiques i privades de les quals, directament o indirectament, es puga derivar un risc per a la salut i seguretat de les persones.

Aquesta disposició està inclosa en el Pla normatiu de l'Administració de la Generalitat per al 2018.

Per això, i a l'empara del que disposa l'article 28.c de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, de conformitat amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió de 7 de setembre de 2018,





DECRETE



Article 1. Objecte

1. Aquest decret té per objecte la regulació del Registre sanitari d'establiments alimentaris menors de la Comunitat Valenciana (d'ara endavant, REM) i el procediment d'autorització de determinats establiments amb caràcter previ a la inscripció.

2. La finalitat d'aquest registre és la protecció de la salut pública i dels interessos de les persones consumidores, possibilitant el control oficial dels establiments i les seues empreses titulars sotmeses a inscripció, segons el que disposa l'article 3.

3. El Registre té caràcter públic i informatiu i està constituït com a base de dades informatitzada.

4. D'acord amb el que disposa l'article 6 de la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de salut de la Comunitat Valenciana, les entitats locals col·laboraran amb l'autoritat sanitària competent per a garantir la finalitat d'aquest decret.



Article 2. Definicions

1. A l'efecte d'aquest decret, són aplicables les definicions contemplades en els reglaments comunitaris i en la normativa nacional sobre legislació alimentària i, específicament, les contingudes en les normatives següents:

a) Reglament (CE) número 178/2002, del Parlament Europeu i del Consell, de 28 de gener de 2002, pel qual s'estableixen els principis i els requisits generals de la legislació alimentària, es crea l'Autoritat Europea de Seguretat Alimentària i es fixen procediments relatius a la seguretat alimentària.

b) Reglament (CE) número 852/2004, del Parlament Europeu i del Consell, de 29 d'abril de 2004, relatiu a la higiene dels productes alimentaris.

c) Reglament (CE) número 853/2004, del Parlament Europeu i del Consell, de 29 d'abril de 2004, pel qual s'estableixen normes específiques d'higiene dels aliments d'origen animal.

d) Reglament (UE) número 1169/2011, del Parlament Europeu i del Consell, de 25 d'octubre de 2011, sobre la informació alimentària facilitada al consumidor i pel qual es modifiquen els reglaments (CE) número 1924/2006 i (CE) número 1925/2006, del Parlament Europeu i del Consell, i pel qual es deroguen la Directiva 87/250/CEE, de la Comissió, la Directiva 90/496/CEE, del Consell, la Directiva 1999/10/CE de la Comissió, la Directiva 2000/13/CE, del Parlament Europeu i del Consell, les directives 2002/67/CE i 2008/5/CE, de la Comissió, i el Reglament (CE) número 608/2014, de la Comissió.

e) Reial decret 1376/2003, de 7 de novembre, pel qual s'estableixen les condicions sanitàries de producció, emmagatzematge i comercialització de les carns fresques i els seus derivats als establiments de comerç al detall.

f) Decret 201/2017, de 15 de desembre, del Consell, pel qual es regula la venda de proximitat de productes primaris i agroalimentaris.



2. Així mateix, a l'efecte d'aquest decret, s'entendrà per:

a) vehicles de venda ambulant: vehicles o remolcs on es preparen o es posen a la disposició de les persones consumidores finals productes alimentaris i que exerceixen la seua activitat a la via pública;

b) embarcació d'esbarjo: tota embarcació en la qual es realitze l'activitat comercial d'elaboració o servei de menjars preparats o altres productes alimentaris per a consumir-los a bord;

c) esdeveniment periòdic: activitat que es desenvolupa de forma periòdica en la qual un o diversos operadors econòmics elaboren o serveixen aliments per a la venda o lliurament in situ a les persones consumidores finals;

d) detallista especialitzat: establiment dedicat majoritàriament a la venda a les persones consumidores finals d'una classe de productes alimentaris;

e) detallista polivalent: establiment dedicat a la venda a les persones consumidores finals de diverses classes de productes alimentosos;



f) establiment de consum de menjars preparats: local sense cuina pròpia on se serveixen a una col·lectivitat menjades elaborades per un establiment inscrit com a fabricant de menjars preparats per a consum immediat al Registre general sanitari d'empreses alimentàries i aliments;

g) despatx de pa o productes de pastisseria, brioixeria, confiteria i rebosteria: local dedicat a la venda de pa, pans especials o productes de pastisseria, brioixeria, confiteria i rebosteria que han sigut elaborats en un altre establiment que disposa d'obrador;

h) sala destinada al sacrifici d'aus de corral i lagomorfs: sala exclusiva situada a l'explotació de la persona que realitza la producció primària i destinada al sacrifici d'aus de corral i lagomorfs;

i) local destinat a la inspecció de peces de caça: local on es reben les peces de caça i es realitza la inspecció d'aquestes peces abans de la posada a mercat.



Article 3. Àmbit d'aplicació

Restaran inclosos en l'àmbit d'aquest decret:

1. Els establiments situats a la Comunitat Valenciana, permanents o de temporada, en què es manipulen, elaboren, envasen, emmagatzemen o servisquen aliments per a la venda o lliurament in situ a les persones consumidores finals, amb o sense repartiment a domicili, o a altres establiments de comerç al detall de la Comunitat Valenciana.

2. Les empreses el domicili social de les quals es trobe a la Comunitat Valenciana que exercisquen una o diverses de les activitats descrites en l'apartat 1 en un vehicle de venda ambulant o en una embarcació d'esbarjo.

3. Les empreses el domicili social de les quals es troba a la Comunitat Valenciana que, sense disposar d'instal·lacions, exercisquen una o diverses de les activitats descrites en l'apartat 1, excepte si les realitzen en vehicles de venda ambulant o en una embarcació d'esbarjo, que quedarien incloses en l'apartat 2 d'aquest article.

4. Els locals dels xicotets elaboradors agroalimentaris situats a la Comunitat Valenciana.

5. Els locals situats a la Comunitat Valenciana on exclusivament s'emmagatzemen o reenvasen productes alimentaris que no siguen d'origen animal per a vendre'ls a mercats no sedentaris.

6. Els locals situats a la Comunitat Valenciana on exclusivament s'emmagatzemen productes alimentaris d'origen animal per a la venda a mercats no sedentaris.

7. Les sales destinades al sacrifici d'aus de corral i lagomorfs situades a l'explotació de la persona que realitza la producció primària i destinades al sacrifici d'aus de corral i lagomorfs en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

8. Els locals destinats a la inspecció de peces de caça situats a la Comunitat Valenciana.



Article 4. Condicions de comercialització

1. Els establiments indicats en l'article 3, apartat 1, podran subministrar els seus productes a altres establiments de les mateixes característiques, sempre que es complisquen els tres requisits següents:



a) No subministren a establiments subjectes a inscripció en el Registre General Sanitari d'Empreses Alimentàries i Aliments, i

b) la seua distribució es realitze dins de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, i

c) es tracte d'una activitat marginal en termes tant econòmics com de producció, entenent per marginal un màxim del 30 % de la producció de l'establiment, sense perjudici de les restriccions que reglamentàriament s'establisquen.

2. En el cas dels establiments regulats pel Reial decret 1376/2003, de 7 de novembre, pel qual s'estableixen les condicions sanitàries de producció, emmagatzematge i comercialització de les carns fresques i els seus derivats en els establiments de comerç al detall, caldrà tindre en compte:

a) En cas que la dependència de venda no es trobe annexa a l'obrador, haurà d'estar inscrita en el REM amb la mateixa titularitat que l'obrador i només podrà estar situada al mateix municipi en què es trobe l'obrador.

b) Les sucursals hauran d'estar inscrites en el REM amb la mateixa titularitat que l'obrador i podran estar situades en qualsevol municipi de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

c) Respecte de la possibilitat de subministrar productes a establiments de menjars preparats, bars i restaurants que els reconeix el Reial decret 728/2011, de 20 de maig, pel qual es modifica el Reial decret 1376/2003, de 7 de novembre, aquesta distribució s'haurà de dur a terme, en qualsevol cas, dins de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

3. En el cas dels establiments elaboradors dels productes recollits en el Reial decret 1137/1984, de 28 de març, pel qual s'aprova la reglamentació tecnicosanitària per a la fabricació, circulació i comerç del pa i pans especials, i els productes recollits en el Reial decret 496/2010, de 30 d'abril, pel qual s'aprova la norma de qualitat per als productes de confiteria, pastisseria, brioixeria i rebosteria, caldrà tindre en compte que els despatxos de pa o productes de pastisseria, brioixeria, confiteria i rebosteria que subministren a les persones consumidores finals productes elaborats en un obrador de la mateixa titularitat, hauran d'estar inscrits en el REM amb la mateixa titularitat que aquest i podran estar situats en qualsevol municipi de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.



4. L'autoritat competent podrà limitar, per motius sanitaris, el nombre màxim de sucursals i despatxos de venda lligades als establiments descrits en els apartats 2, lletra b) i 3 d'aquest article.



Article 5. Procediment per a la comunicació i inscripció en el REM



1. Les persones físiques o jurídiques que realitzen una o diverses de les activitats recollides en l'àmbit d'aplicació d'aquest decret i no incloses en l'annex únic estan obligades a presentar a les autoritats sanitàries competents la comunicació prèvia d'inici de l'activitat.



2. El procediment d'inscripció dels establiments i les seues empreses titulars es practicarà a instàncies de les persones físiques o jurídiques titulars de l'empresa alimentària.

3. La presentació de la comunicació prèvia, mitjançant un model normalitzat a aquest efecte, juntament amb la documentació preceptiva establerta en l'apartat 6 d'aquest article, és condició única i suficient perquè es tramite la inscripció en el REM i, simultàniament, es puga iniciar l'activitat.

4. La inscripció en el REM dels establiments i les seues empreses titulars les activitats de les quals se sotmeten al règim de comunicació prèvia no pressuposa el compliment de qualssevol altres normes que resulten d'aplicació als establiments regulats en aquesta disposició.



5. La persona física o jurídica titular de l'activitat ha de presentar la corresponent comunicació prèvia d'inici d'activitat d'acord amb les instruccions i mitjançant el model normalitzat disponibles en la seu electrònica de la Generalitat (http://www.gva.es) al registre del centre de salut pública responsable del departament de salut en què es trobe l'establiment o, en cas de no disposar d'establiment, al registre del centre de salut pública responsable del departament de salut on es trobe el domicili social. La presentació es podrà fer als llocs i de les formes previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



6. El tràmit s'iniciarà amb la presentació de la documentació següent:

a) Model normalitzat, correctament emplenat i signat per la persona física o jurídica titular de l'empresa o per la seua representació legal, acreditat degudament, en què s'indicarà l'objecte de totes les activitats que es pretén realitzar.

b) Fotocòpia del NIF o NIE de la persona física titular de l'activitat o de la persona que actue com a representació legal. D'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en absència d'oposició per part de la persona interessada, l'òrgan gestor del procediment ha de demanar els documents amb les dades d'identitat de la persona sol·licitant o, si escau, de la persona representant legal, a través de les seues xarxes corporatives o mitjançant una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte.

c) Fotocòpia del NIF de la persona jurídica titular de l'activitat. D'acord amb el que disposa l'article 28 de l'esmentada Llei 39/2015, en absència d'oposició per part de la persona que actue com a representant legal, l'òrgan gestor del procediment ha de demanar els documents amb les dades del NIF de la raó social titular de l'activitat, a través de les seues xarxes corporatives o mitjançant una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte.

d) Fotocòpia de la documentació acreditativa de la persona que té la representació de la raó social de l'empresa.

e) En cas que es comunique un canvi de titularitat o canvi de denominació social d'una empresa ja inscrita en el REM s'ha d'aportar un document públic o privat que n'acredite el canvi.

f) Per a les comunicacions de canvi de denominació o de numeració del domicili industrial o social d'una empresa inscrita en el REM, s'ha d'aportar un certificat emés per l'ajuntament corresponent o òrgan competent que n'acredite el canvi.

g) Justificant del pagament de la taxa actualitzada.

7. La direcció del centre de salut pública és la responsable de la inclusió de les inscripcions en el REM.

8. El registre tindrà un número provincial.

Article 6. Procediment per a l'autorització i inscripció en el REM



1. Les persones físiques o jurídiques que realitzen una o diverses de les activitats recollides en l'àmbit d'aplicació d'aquest decret i incloses en l'annex únic estan obligades a presentar a les autoritats sanitàries competents la sol·licitud d'autorització i inscripció en el REM.



2. La persona física o jurídica titular de l'activitat ha de presentar la corresponent sol·licitud d'autorització i inscripció en el REM d'acord amb les instruccions i mitjançant el model normalitzat disponibles en la seu electrònica de la Generalitat (http://www.gva.es) al registre del centre de salut pública responsable del departament de salut en què es trobe l'establiment. La presentació es pot realitzar als llocs i en les formes previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



3. La presentació de la sol·licitud d'autorització i inscripció en el REM, juntament amb la documentació preceptiva establerta en l'apartat 6 de l'article 5, comportarà que els serveis d'inspecció oficial duguen a terme una inspecció in situ en un termini màxim de 15 dies des d'aquesta presentació, a fi de comprovar el compliment dels requisits establerts en la normativa vigent aplicable com a condició prèvia a l'autorització.



4. El termini màxim per a resoldre una sol·licitud d'autorització sanitària i inscripció en el REM serà de tres mesos des de la data en què la sol·licitud haja tingut entrada en el registre electrònic de l'administració o organisme competent per a la tramitació, d'acord amb el que es preveu en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Transcorregut aquest termini sense que s'haja notificat una resolució expressa, la persona interessada podrà entendre desestimada la seua sol·licitud per silenci administratiu.

5. La persona que exercisca la titularitat de la Direcció General de Salut Pública serà la competent per a emetre l'autorització dels establiments.

6. El registre tindrà un número provincial.



Article 7. Procediment per a la modificació de dades identificatives i cancel·lació registral

1. Tota persona física o jurídica titular d'una inscripció en el REM té la responsabilitat de comunicar, mitjançant el model normalitzat disponible en la seu electrònica de la Generalitat (http://www.gva.es), qualsevol variació en les dades identificatives d'aquesta inscripció al registre del centre de salut pública responsable del departament de salut en què es trobe l'establiment o, en cas de no disposar d'establiment, al registre del centre de salut pública responsable del departament de salut on es trobe el domicili social, als efectes de modificació i constància en el REM, dins del termini d'un mes des que es produïsca la modificació.



La direcció del centre de salut pública serà la responsable de la modificació de les inscripcions en el REM.

2. S'haurà de sotmetre al procediment d'autorització prèvia qualsevol canvi de domicili d'un establiment que ha sigut autoritzat i inscrit en el REM per a desenvolupar alguna de les activitats sotmeses al règim d'autorització prèvia incloses en l'annex únic, per a això, la persona física o jurídica titular d'aquest establiment haurà de presentar davant del registre del centre de salut pública responsable del departament de salut on es trobe l'establiment una sol·licitud d'autorització del canvi esmentat.

Així mateix, s'haurà de sotmetre al procediment d'autorització prèvia l'ampliació de qualsevol de les activitats incloses en l'annex d'aquest decret. La persona física o jurídica titular de l'establiment tindrà la responsabilitat de sol·licitar l'esmentada autorització prèvia davant del registre del centre de salut pública responsable del departament de salut en què es trobe l'establiment.

La persona que exercisca la titularitat de la Direcció General de Salut Pública serà la competent per a emetre l'autorització del canvi de domicili o ampliació d'activitat dels establiments que ho requerisquen.



3. La raó social dels establiments i les seues empreses titulars inscrits en el REM té la responsabilitat de notificar el cessament definitiu de la seua activitat econòmica en el termini d'un mes des d'aquest cessament, a l'efecte de la seua constància i anotació registral, que donarà lloc a la cancel·lació de la inscripció.

Quan el cessament definitiu d'activitat afecte un establiment subjecte a autorització sanitària, pel fet de tractar-se d'una de les activitats incloses en l'annex únic d'aquest decret, la cancel·lació de la inscripció en el REM només es produirà després de la constatació d'aquesta circumstància per les autoritats competents.

4. La modificació o cancel·lació registral es podrà practicar d'ofici quan es constate la inexactitud de les dades de la inscripció, el cessament definitiu de l'activitat de les empreses i establiments o, per culpa de la comissió d'una infracció greu, d'acord amb el que preveu l'article 101 de la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de salut de la Comunitat Valenciana.

En tot cas, aquesta modificació es farà palesa a les persones interessades o, si escau, a la seua representació, que podran al·legar i presentar les justificacions i els documents que estimen pertinents.

La competència per a la resolució d'aquests procediments iniciats d'ofici correspondrà a la direcció del centre de salut pública responsable del departament de salut on estiguen situats els establiments i les seues empreses titulars o de la persona que exercisca la titularitat de la Direcció General de Salut Pública, segons es tracte d'activitats subjectes al règim de comunicació o d'autorització, respectivament.





Article 8. Contingut del registre

Les anotacions en el REM contindran les dades següents: raó social que exerceix la titularitat de l'activitat, número d'identificació fiscal, domicili social, domicili de les instal·lacions on s'exerceix l'activitat o activitats, si n'hi ha, i activitat o activitats autoritzades o inscrites.





Article 9. Vigència de l'autorització

L'autorització tindrà vigència indefinida. No obstant això, es podrà procedir a la retirada de l'autorització quan l'autoritat sanitària competent constate l'incompliment de la normativa sobre la qual es va atorgar l'autorització.



Article 10. Règim sancionador

L'incompliment de l'obligació de la comunicació prèvia o declaració responsable en aquelles activitats en què així s'exigisca, així com la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada, manifestació o document que s'acompanye o incorpore a la comunicació o declaració, així com l'exercici o desenvolupament de qualsevol de les activitats subjectes per la normativa sanitària a autorització administrativa sanitària prèvia, sense l'autorització o registre sanitari preceptius, o la modificació no autoritzada per l'autoritat competent de les condicions tècniques o estructurals expresses sobre la base de les quals s'haguera atorgat la corresponent autorització, serà considerada com a infracció de caràcter greu, d'acord amb el que preveu el títol IV, capítol II, article 96, de la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de salut de la Comunitat Valenciana, amb remissió a aquesta a l'efecte del procediment sancionador aplicable.





Article 11. Certificacions

Els centres de salut pública facilitaran a qui ho sol·licite certificacions de les dades que consten en el REM, sense perjudici dels límits establits per la normativa aplicable en matèria de protecció de dades.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Establiments inscrits

Els establiments que es troben inscrits en el Registre sanitari d'establiments alimentaris menors a l'entrada en vigor d'aquest decret mantindran el número d'inscripció que en el seu moment els fora atorgat.





Segona. Incidència pressupostària

L'aplicació i el desenvolupament d'aquest decret no podrà tindre cap incidència en els capítols de despesa de la Generalitat.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Normes que es deroguen

Queda derogat el Decret 20/2012, de 27 de gener, del Consell, pel qual es crea el Registre sanitari d'establiments alimentaris menors.



Així mateix, queden derogades totes les disposicions de rang igual o inferior que s'oposen al que disposa aquest decret.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Facultat de desenvolupament

Es faculta la conselleria competent en matèria de salut pública a dictar les disposicions necessàries per al desenvolupament normatiu d'aquest decret.



Segona. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà al de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 7 de setembre de 2018



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública,

ANA BARCELÓ CHICO





ANNEX

Llistat d'establiments subjectes a inscripció en el registre

sanitari d'establiments alimentaris menors amb el requisit d'autorització sanitària prèvia



1. Els locals dels xicotets elaboradors agroalimentaris inclosos en l'àmbit d'aplicació del Decret 201/2017, de 15 de desembre, del Consell, pel qual es regula la venda de proximitat de productes primaris i agroalimentaris.

2. Els locals on exclusivament s'emmagatzemen productes alimentaris d'origen animal per a la venda a mercats no sedentaris de la Comunitat Valenciana.

3. Les sales localitzades en l'explotació de la persona que realitza la producció primària destinades al sacrifici d'aus de corral i lagomorfs.



4. Els locals destinats a la inspecció de peces de caça.

Mapa web