Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 24/2018, de 18 de setembre, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió ajudes per a la informatització i automatització dels ecoparcs de les àrees de gestió a1, A2, A3, A4, A5, A6, V2-EMTRE, V3, V4, V5, C1, C2 i C3/V1, en el marc del Programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Comunitat Valenciana 2014-2020. [2018/8878]

(DOGV núm. 8391 de 26.09.2018) Ref. Base de dades 008752/2018






PREÀMBUL



El Consell Europeu va aprovar, el 17 de juny de 2010, l'Estratègia Europa 2020, per a promoure un creixement intel·ligent, sostenible i integrador. Aquesta estratègia defineix els objectius que la Unió Europea ha d'assolir l'any 2020 en els àmbits d'investigació i innovació, canvi climàtic i energia, ocupació, educació i reducció de la pobresa.



El Govern de la Generalitat, alineat amb l'Estratègia Europa 2020, compta amb el Programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Comunitat Valenciana del període 2014-2020 (d'ara en avant, PO FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020), així com amb les dotacions financeres programades per a aqueixos objectius. L'objectiu de la Comunitat Valenciana per a l'horitzó 2020 és concentrar els recursos en aquells sectors de major valor afegit, que permeten consolidar el seu model de desenvolupament entorn d'un creixement intel·ligent, potenciant aquelles activitats on la regió posseeix una especialització i una qualificació més accentuada, al mateix temps que es té en compte el territori com a factor de competitivitat.

A fi de poder convocar subvencions per a actuacions emmarcades dins del PO FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020, Eix Prioritari2, «Millorar l'ús i la qualitat de les TIC i l'accés a aquestes», Prioritat d'Inversió 2.c, «Reforç de les aplicacions de les tecnologies de la informació i de la comunicació per a l'administració electrònica, l'aprenentatge electrònic, la inclusió electrònica, la cultura electrònica i la sanitat electrònica», i Objectiu Específic 2.3.1, «Promoure els serveis públics digitals, l'alfabetització digital, e-aprenentatge, e-inclusió i e-salut», aquesta ordre aprova les bases que tenen per objecte establir els requisits i el procediment per a subvencionar les actuacions previstes en la Llei 10/2000, de Residus de la Comunitat Valenciana, a través dels corresponents projectes de gestió que incloguen els ecoparcs previstos en l'esmentada norma, susceptibles de cofinançament pel PO FEDER de la CV 2014-2020.



Amb aquesta actuació es pretén reforçar l'aplicació de les TIC per a la prestació i millora d'un servei públic per part de les administracions, com és la recollida selectiva dels residus. Els resultats esperats són una Administració eficaç capaç de controlar la producció, recollida i gestió de residus, de manera que es puga incentivar la ciutadania per haver reciclat a través dels ecoparcs, tot promovent-ne així l'ús.



Aquesta nova sistemàtica de gestió (identificació d'usuari, control d'accessos, assignació de bonificacions per reciclat, etc.), constitueix una nova eina d'aprenentatge electrònic per a la ciutadania de tota edat i contribueix a la inclusió electrònica en tot el territori de la Comunitat Valenciana, en tractar-se d'un projecte per a tota la Comunitat.



D'aquesta manera, s'incentiva la cultura de gestió electrònica, en la gestió diària de multitud de materials que han de gestionar-se selectivament com a recursos.

A través de la present ordre, pretén estendre's l'ús entre la població de la UE de tecnologies TIC, que augmentarà l'eficiència i eficàcia d'aquest servei públic en els 13 plans zonals de la Comunitat Valenciana, podent avaluar i millorar el funcionament dels ecoparcs, detectant tant els diferents comportaments entre la ciutadania en l'ús dels ecoparcs com les causes de les diferències territorials entre l'ús dels ecoparcs entre els diferents municipis, i poder així establir mesures de sensibilització específiques per municipi en funció de les seues necessitats.

Amb el registre telemàtic, l'administració electrònica a més de poder controlar de manera immediata, eficaç i senzilla la producció, recollida i gestió dels residus, es podrà incentivar a la ciutadania mitjançant un descompte anual de la taxa de tractament de residus, per haver reciclat a través dels ecoparcs, promovent-ne d'aquesta forma l'ús i conseqüentment, mitjançant aquesta recollida selectiva, es podran registrar telemàticament les quantitats exactes i tipus de residus depositats en qualsevol dels ecoparcs de la xarxa global de la Comunitat Valenciana, tenint un major control i traçabilitat dels residus en temps real. Això, permetrà poder detectar incidències ambientals.



Aquest sistema intel·ligent de recollida selectiva en la xarxa d'ecoparcs de la Comunitat Valenciana, facilitarà a la ciutadania la separació dels residus i el seu depòsit selectiu, amb la consegüent millora ambiental que comporta la preparació dels residus per a la seua reutilització, reciclatge i valorització.

L'objectiu principal de l'actuació és que l'ús dels ecoparcs fixos i mòbils informatitzats, siga habitual per a la ciutadania, i no puntual o inexistent, com actualment. I amb el registre telemàtic, l'Administració a més de poder controlar de manera immediata, eficaç i senzilla la producció, recollida i gestió dels residus, podrà incentivar la ciutadania mitjançant un descompte anual de la taxa de tractament de residus, per haver reciclat a través dels ecoparcs, promovent-ne d'aquesta forma l'ús i conseqüentment, la recollida selectiva.



La present norma s'adapta als principis de necessitat, eficàcia, eficiència, proporcionalitat, seguretat jurídica i transparència. En virtut dels principis de necessitat i eficàcia, aquesta ordre es justifica per raons d'interés general, ja que d'acord amb l'article 2 del Reglament (UE) 1301/2013, del Parlament i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre Fons Europeu de Desenvolupament Regional, i sobre disposicions específiques relatives a l'objectiu d'inversió pel qual es deroga el Reglament (CE) 1080/2006, el FEDER contribuirà al finançament d'actuacions orientades a reforçar la cohesió econòmica, social i territorial, corregint els principals desequilibris regionals de la Unió mitjançant el desenvolupament sostenible i l'ajust estructural de les economies regionals, així com de la reconversió de les regions industrials en reculada i de les regions amb un retard de desenvolupament.



Amb la finalitat de garantir el principi de seguretat jurídica, el contingut d'aquesta ordre és coherent amb la resta de l'ordenament jurídic, nacional i de la Unió Europea, i pretén facilitar en l'àmbit del finançament europeu a les entitats supramunicipals unes regles estables i de certitud en els seus projectes d'actuació.

En aplicació del principi de transparència, s'han definit clarament els objectius d'aquesta norma i la seua justificació en aquest preàmbul, i finalment, en aplicació del principi d'eficiència, aquesta ordre no comporta cap tipus de càrregues administratives innecessàries o accessòries.



En aplicació a més dels articles 3.4 i 4.3 del Decret 128/2017, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, s'especifica que a les ajudes regulades en la present ordre i les convocatòries que es realitzen en aplicació d'aquesta, no els resulta d'aplicació l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la UE (TFUE), per tractar-se d'un finançament en favor d'administracions públiques competents en gestió d'ecoparcs en la Comunitat Valenciana, sent beneficiàries, per tant, les Administracions Públiques en l'exercici de les seues pròpies competències, i no suposant, en conseqüència, una ajuda estatal.



Per tot això, a proposta del titular de la direcció general competent en canvi climàtic i qualitat ambiental, de conformitat amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre General de subvencions, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, i en ús de les atribucions conferides per l'article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, així com del Decret 158/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, i dels articles 160.2 i 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions,





ORDENE



Article 1. Objecte

L'objecte d'aquesta ordre és l'aprovació de les bases reguladores recollides en l'annex únic, que consten en l'annex d'aquest, per a subvencionar un règim d'ajudes per a la informatització-automatització dels ecoparcs de les àrees de Gestió A1, A2, A3, A4, A5, A6, V2-EMTRE, V3, V4, V5, C1, C2 i C3/V1.



Article 2. Normativa aplicable

El marc normatiu d'aplicació ve dau, fonamentalment, per les següents normes:

– Articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.

– Reglament (UE) número 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) número 1083/2006, del Consell.

– Reglament (UE) número 1301/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre el Fondo Europeu de Desenvolupament Regional i sobre disposicions específiques relatives a l'objectiu d'inversió en creixement i ocupació i pel qual es deroga el Reglament (CE) número 1080/2006.

– Ordre HFP/1979/2016, de 29 de desembre per la qual s'aproven les normes sobre les despeses subvencionables dels programes operatius del Fons Europeu de Desenvolupament Regional per al període 2014-2020.

– Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions, i el seu reglament de desenvolupament aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

– La Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, en la mesura en què no contravinguen o resulten compatibles amb les previsions específiques de la normativa comunitària abans referida, d'aplicació preferent, conforme preveu l'art. 159.3 de la LHPSPIS de conformitat amb l'art. 6 de la LGS.

– Decret 128/2017, de 19 d'octubre, de procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques.

– Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Dubtes d'interpretació

Es faculta el/la titular de la Direcció General amb competència en matèria de canvi climàtic i qualitat ambiental, o amb competència en matèria de residus, per a dictar les resolucions o instruccions necessàries per a l'adequada interpretació i aplicació de les bases reguladores contingudes en la present ordre.



Segona. Habilitació

Es delega en el/la titular de la Direcció General amb competència en matèria de canvi climàtic i qualitat ambiental, o amb competència en matèria de residus, la resolució de modificacions, renúncies, revocacions, reintegraments i de qualsevol altre acte que es derive de la gestió de les subvencions durant el període d'execució i finalització de les actuacions.



Tercera. Incidència pressupostària

L'aprovació de la present ordre no suposa un increment de les despeses, per la qual cosa no tindrà incidència en el pressupost de la Generalitat.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Remissió a la normativa nacional i autonòmica en ajudes finalistes

En el cas de subvencions de caràcter finalista amb càrrec als fons estructurals de la Unió Europea, caldrà remetre's també a la normativa nacional i autonòmica bàsica que li siga aplicable.



Segona. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 18 de setembre de 2018



La consellera d'Agricultura, Medi Ambient,

Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural,

ELENA CEBRIÁN CALVO





ANNEX ÚNIC

Bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a la informatització i automatització dels ecoparcs de les àrees de gestió A1, A2, A3, A4, A5, A6, V2-EMTRE, V3, V4, V5, C1, C2 I C3/V1, en el marc del Programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Comunitat Valenciana 2014-2020



Índex

Base primera. Àmbit d'actuació

Base segona. Objecte i àmbit

Base tercera. Definicions

Base quarta. Beneficiaris

Base cinquena. Condició de beneficiari de la subvenció

Base sisena. Actuacions subvencionades

Base setena. Termini d'execució, finalització i operativitat

Base huitena. Pressupost i finançament

Base novena. Incompatibilitats i complementarietat d'ajudes públiques

Base deu. Sol·licituds

Base onze. Documentació que s'ha de presentar amb la sol·licitud



Base dotze. Termini de presentació de sol·licituds

Base tretze. Criteris bàsics que hauran de complir els beneficiaris per a l'obtenció de la subvenció

Base catorze. Criteris objectius d'atorgament de la subvenció



Base quinze. Procediment de selecció

Base setze. Proposta de resolució provisional de concessió de subvencions, acceptació de la subvenció, adaptació i presentació de documentació addicional

Base dèsset. Resolució i publicació

Base díhuit. Publicitat

Base dènou. Revisió i modificació

Base vint. Justificació

Base vint-i-una. Pagament

Base vint-i-dos. Obligacions de les entitats beneficiàries

Base vint-i-tres. Reintegraments, suposats de correccions financeres i revocacions

Base vint-i-quatre. Sancions

Base vint-i-cinc. Seguiment i Pla de Control

Base vint-i-sis. Responsabilitat econòmica i pressupostària

Base vint-i-set. Protecció de dades



Base primera. Àmbit d'actuació

El Pla Integral de Residus de la Comunitat Valenciana (Decret del Consell de 21.06.2013, DOGV de 26.06.2013), es va desenvolupar al voltant de tres pilars bàsics: la minimització en la producció de residus, la seua valorització màxima i l'eliminació segura dels no valoritzables. És per això que aquest Pla respon ineludiblement al principi d'autosuficiència, proximitat i responsabilitat compartida. És a dir, creació d'una xarxa integrada d'instal·lacions de tractament, gestió de residus en les instal·lacions més pròximes i col·laboració de tots els agents implicats.



Per això, es fa necessària la dinamització i vertebració del territori de la nostra Comunitat en àrees de Gestió que harmonitzen, simultàniament, els criteris de densitat poblacional, accessibilitat, homogeneïtat i identitat geogràfica i sociocultural i grandària suficient.

D'acord amb aquest esquema, s'ha subdividit la Comunitat Valenciana en 13 àrees de Gestió, les previsions de les quals són executades pels seus corresponents consorcis o ens supramunicipals de gestió.

En virtut de l'article 15 del Decret 81/2013, de 21 de juny, del Consell, d'aprovació definitiva del Pla Integral de Residus de la Comunitat Valenciana, la nomenclatura d'aquestes àrees de Gestió que executen les previsions dels corresponents plans zonals és: C1, C2, C3/V1, V2-EMTRE (Entitat Metropolitana Tractament de Residus), V3, V4, V5, A1, A2, A3, A4, A5, A6.



Base segona. Objecte i àmbit

Aquestes bases tenen per objecte establir els requisits i el procediment per a subvencionar, en règim de concurrència competitiva, les ajudes destinades a la informatització-automatització dels ecoparcs fixos, automàtics i/o mòbils que presten servei als municipis que conformen les diferents àrees de Gestió recollides en el Decret 81/2013, d'aprovació definitiva del PIRCV. Aquestes ajudes seran cofinançades pel PO FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020, objectiu temàtic 2, millorar l'accés l'ús i la qualitat de les tecnologies de la informació i la comunicació i l'accés a aquestes.



Les actuacions contemplades en aquesta ordre hauran d'executar-se en els ecoparcs fixos, automàtics i/o mòbils situats en les àrees de Gestió A1, A2, A3, A4, A5, A6, V2-EMTRE, V3, V4, V5, C1, C2 i C3/V1 de la Comunitat Valenciana.



Base tercera. Definicions

Segons l'annex 1.1 norma tècnica reguladora de la implantació i funcionament dels ecoparcs del Decret 81/2013, de 21 de juny, del Consell, d'aprovació definitiva del Pla Integral de Residus de la Comunitat Valenciana, l'ecoparc és una instal·lació tancada i vigilada, destinada a la recepció i emmagatzematge temporal i separat d'aquells residus urbans que no són objecte de recollida en vorera, amb la finalitat de facilitar-ne i garantir-ne una adequada gestió.

Són usuaris dels ecoparcs els particulars, així com les persones físiques o jurídiques titulars de comerços, oficines i/o serveis en l'àmbit territorial a què done servei l'ecoparc. Aquest tipus d'instal·lació ha de servir també com a equipament d'educació ambiental, amb l'objectiu d'informar i sensibilitzar els usuaris sobre els beneficis ambientals d'una correcta segregació dels residus.

L'ecoparc mòbil és un equip de recollida selectiva de residus que actua en diferents zones de la població, amb una periodicitat i un recorregut preestablits. L'equip vindrà equipat amb un contenidor amb diferents compartiments per a la recollida selectiva dels residus. Aquest servei podrà ser usat també per a recollir residus voluminosos i residus perillosos, en zones urbanes denses i en zones rurals de baixa densitat de població, així com reforç de servei en zones sobreestacionals de costa.





Base quarta. Beneficiaris

Podran sol·licitar les ajudes objecte de les presents bases els organismes supramunicipals competents en matèria de gestió de residus segons s'estableix en el Decret 81/2013, de 21 de juny, del Consell respecte a les 13 àrees de Gestió: A1, A2, A3, A4, A5, A6, V2-EMTRE, V3, V4, V5, C1, C2, C3-V1 de la Comunitat Valenciana.

La titularitat de la instal·lació serà sempre de l'entitat local o del consorci corresponent, en ésser el servei prestat públic i de titularitat municipal. L'administració pública titular de l'ecoparc (de les tretze àrees de Gestió) podrà realitzar les activitats de gestió de residus urbans, bé directament o mitjançant qualsevol altra forma de gestió prevista en la legislació sobre règim local, i a través dels mecanismes establits en la normativa de contractació aplicable, per a noves licitacions o per a modificacions de contractes ja existents.

En tot cas, l'obligació de dur a terme les noves inversions per a les quals se sol·liciten les ajudes objecte de les presents bases, serà del beneficiari; a més, n'haurà d'ostentar la titularitat.

No es podrà accedir a les ajudes regulades en les presents bases si no es compleix amb el que s'estableix anteriorment, així com tampoc se subvencionaran actuacions que no queden incloses en el marc del que es disposa en l'oportú projecte de gestió aprovat.



Base cinquena. Condició de beneficiari de la subvenció

Per a obtindre la condició de beneficiaris de les subvencions, els organismes supramunicipals en matèria de gestió de residus, han d'acreditar el compliment dels requisits i les condicions generals establits en els articles 13 i 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions, la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, i els que determinen aquestes bases reguladores, i els següents:



a) Complir les obligacions tributàries davant l'Estat i la Generalitat Valenciana, així com les obligacions davant la Seguretat Social.

b) No tindre cap deute per reintegrament contret amb l'Administració de la Generalitat Valenciana i amb les entitats que integren el sector públic instrumental, de conformitat amb el que es disposa en l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions.



c) Disposar, en cas que els siga exigible, del corresponent pla d'igualtat de conformitat amb el que es disposa en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la Igualtat efectiva de dones i homes.



Base sisena. Actuacions subvencionades

Les actuacions objecte d'aquesta ajuda són les següents:

6.1. Inversió, instal·lació i implantació d'un sistema integrat de control i informatització d'accessos i entrades de residus en els ecoparcs fixos, automàtics i/o mòbils, que podrà constar, entre uns altres, dels elements següents:

a) Unitats de control d'accés fixes, a manera de lector de targeta magnètica o superior, o sistema equivalent amb una línia de comunicació externa per a control de balances de pesatge.

b) Unitats de control d'accés portàtils, a manera de lector de targeta magnètica o superior, o sistema equivalent d'identificació d'usuaris, amb una línia de comunicació externa per a control de balances de pesatge.

c) Unitats de targetes de control d'accessos, amb tecnologia de banda magnètica o superior.

d) Ordinador central per a empresa gestora.

e) Ordinador central per a consorci i equips complementaris necessaris per al desenvolupament del sistema integrat de control i informatització.

f) Adequacions en instal·lació equipaments elèctrics, autosuficiència energètica mitjançant plaques solars, bateries auxiliars i similars.



g) Unitats de control mòbils, que hauran de disposar, com a mínim, d'una bàscula de pesatge de fins a 40 kg i un equip informàtic per als ecoparcs xicotets. En ecoparcs mòbils podran estar integrades en la seua carrosseria i disposaran de bàscula de comprovació.



h) Equip portàtil per a imprimir i programar targetes, programat i amb equipament.

i) Unitats de bàscules de pesatge superiors a 100 kg, degudament informatitzades.

6.2. Adquisició d'ecoparcs automàtics, mòbils o autònoms amb plaques solars superior a 20 m³ de capacitat total, gran, amb capacitat de segregació d'almenys 40 tipologies de residus.

6.3. Adquisició d'ecoparcs automàtics, mòbils o autònoms amb plaques solars, inferior a 20 m³ de capacitat total, xicotet, amb capacitat de segregació d'almenys 30 tipologies de residus.

6.4. Adquisició d'ecoparcs automàtics, mòbils i per a zones rurals, ordenador i bàscula o sistemes d'identificació i pesatge equivalents.



6.5. Adquisició d'equips informatitzats per a contenidors i equips de recollida de residus orgànics, fracció reste, tèxtils, envasos lleugers, vidre i cartó, compatibles amb la gestió integral d'ecoparcs.

En tot cas, les actuacions subvencionades, han de ser-ho en el marc d'un projecte de gestió aprovat d'acord amb la normativa sectorial en la matèria.

Aquestes actuacions només podran ser subvencionades en el cas de no estar concloses materialment, o íntegrament executades amb anterioritat a la presentació de la sol·licitud de la subvenció.



Base setena. Termini d'execució, finalització i operativitat

Les actuacions hauran d'estar executades i pagades en els terminis que s'establisquen en les corresponents convocatòries i, en tot cas, dins dels establits en el PO FEDER de la CV 2014-2020.

El període d'execució elegible de les actuacions i el seu pagament és des de l'11 d'octubre de 2017, de conformitat amb la Decisió de la Comissió europea de 19 de desembre de 2017 per la qual es modifica el PO FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020, fins al 31 de desembre de 2022, dins dels terminis que s'establisquen en les corresponents convocatòries, les quals hauran de tindre en compte que les actuacions proposades no podran estar finalitzades amb anterioritat a la presentació de la sol·licitud d'ajuda.

La no-execució, no-justificació i impagament de les actuacions en els terminis establits, implica el reintegrament de la subvenció efectivament concedida i pagada, d'acord amb el que es disposa en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions, i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.



Base huitena. Pressupost i finançament

1. Les ajudes que regulen aquestes bases són subvencions per concurrència competitiva, cofinançades amb fons FEDER en el marc del PO de la Comunitat Valenciana 2014-2020, eix prioritari 2, en un percentatge de fins a un 50 %

2. L'import de l'ajuda no podrà superar l'import màxim que es determine en la respectiva convocatòria. Anualment, cada convocatòria contindrà l'import de la dotació màxima total de l'ajuda per a aqueix exercici, així com l'ajuda màxima individual que podrà rebre cadascun dels beneficiaris.

3. Per raons d'eficàcia i eficiència administrativa, l'import subvencionable mínim de cada sol·licitud haurà de ser superior a 4.000,00 euros, i l'import subvencionable màxim serà l'establit en cadascuna de les convocatòries anuals.



Base novena. Incompatibilitats i complementarietat d'ajudes públiques

1. L'ajuda concedida serà compatible amb altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos per a les actuacions objecte d'aquestes ajudes, provinents de la Generalitat, d'altres administracions o ens públics o privats nacionals o internacionals, amb les limitacions que puga establir la normativa europea a aquests efectes.

2. El sol·licitant haurà de comunicar la concurrència o no-concurrència amb altres ajudes o subvencions concedides i/o sol·licitades per a la mateixa finalitat, provinents de qualsevol administració, ens públic o privat, nacional o internacional.

3. L'import de les subvencions en cap cas no podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost real de l'activitat subvencionada, de conformitat amb l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions.



Base deu. Sol·licituds

1. Les sol·licituds i els tràmits associats al procediment de concessió es presentaran en qualsevol de les formes i mitjans contemplats en la respectiva convocatòria, tot això de conformitat amb l'article 14 de la Llei 39/2015, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

2. Les sol·licituds hauran de ser aprovades i formalitzades per l'òrgan competent en cada cas de les entitats sol·licitants, en el termini que establisca la convocatòria.

3. En una mateixa convocatòria només s'admetrà una única sol·licitud per entitat sol·licitant.

4. En el cas que no es complisquen aquests requisits, totes les sol·licituds afectades es desestimaran de forma motivada, amb indicació dels requisits que, si escau, hi manquen i sense perjudici del tràmit d'esmena de la sol·licitud conformement a l'article 68 de la Llei 39/2015.





Base onze. Documentació que s'ha de presentar amb la sol·licitud



1. A la sol·licitud, amb caràcter general s'acompanyarà la documentació que a continuació s'indica, si bé la convocatòria respectiva determinarà la documentació específica que, si escau, haja de presentar-se:



a) Dades d'identitat del sol·licitant i, si escau, del seu representant, incloent còpia de la documentació acreditativa.

b) Projecte de Gestió de Residus d'acord amb el que prescriuen la Llei 10/2000, de residus de la Comunitat Valenciana, i el corresponent Pla Zonal, aprovat per l'òrgan competent de l'Entitat sol·licitant, juntament amb els diferents contractes i plecs de prescripcions tècniques que pogueren estar associats a aquest projecte.

c) Certificat de l'acord de l'òrgan de govern competent de l'entitat sol·licitant, d'aprovació de la documentació i de presentació de la sol·licitud a la convocatòria.

d) Declaració responsable de l'òrgan de govern competent de l'entitat sol·licitant sobre, en cas que existisquen, el detall de les altres subvencions rebudes o sol·licitades per a les mateixes despeses elegibles, provinents de qualsevol de les administracions o entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, amb especificació de la quantia, la data de concessió i l'entitat atorgant.

e) Declaració responsable de l'òrgan de govern competent de l'entitat sol·licitant sobre el compliment dels requisits establits en les bases quarta i cinquena, i de les obligacions de la base vint-i-dos.



f) Haurà d'acreditar-se la disponibilitat pressupostària o el compromís de l'habilitació pressupostària, mitjançant la corresponent certificació de l'interventor de l'entitat sol·licitant.

g) Memòria tècnica de l'actuació, amb un màxim de 100 pàgines. La memòria tècnica ha d'incloure com a mínim:

– Descripció estructurada de l'adequació de les actuacions proposades amb les bases de la convocatòria, i els corresponents criteris de selecció recollits en aquestes bases. Aquesta descripció haurà de reunir els requisits de claredat i precisió suficients.

– Estudi previ amb una estimació de la variació que es produirà en els indicadors de productivitat relacionats amb l'eix prioritari (EP-2).



– En cas de preveure's una millora dels indicadors en altres eixos d'actuació recollits en el Programa operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020, hauran d'assenyalar-se els indicadors corresponents i la seua evolució.

– L'estudi d'evolució d'indicadors haurà de recollir la metodologia utilitzada, descrivint el mètode conforme a la definició de l'indicador de productivitat recollida en el Manual d'indicadors de productivitat de FEDER 2014-2020, de la Subdirecció General de Programació i Avaluació de programes comunitaris del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques.

– Model de gestió una vegada finalitzada l'actuació, si escau.

h) Calendari previst de desenvolupament de l'actuació dividit, si escau, per actuacions o fases d'implantació o desenvolupament.

i) Pressupost de l'actuació a realitzar, amb desglossament per partides i conceptes de despesa, i signat pel sol·licitant o representant, acompanyat de la corresponent certificació de l'interventor de l'entitat sol·licitant.

j) Cost previst i finançament de cada actuació, ja siga amb fons propis o amb altres ajudes de subvencions, d'acord amb el que estableix l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions, certificat per l'interventor de l'entitat sol·licitant.



k) Imprès de manteniment de tercers per a pagaments de la Generalitat Valenciana degudament emplenat.

l) Llicència ambiental i d'obertura de les instal·lacions que en siguen objecte, sobre la base de la legislació d'aplicació.

m) Autorització de l'òrgan competent en matèria de residus per a les instal·lacions d'emmagatzematge en l'àmbit de la recollida, en espera de tractament dels residus.

n) Si escau, pla d'igualtat o justificació que aquest no és exigible sobre la base de la normativa vigent d'aplicació.

2. Amb la signatura de la sol·licitud de subvenció i dels documents que l'acompanyen, s'autoritza l'ens concedent a comprovar la conformitat de les dades que es contenen o es declaren, llevat que expressament es denegue. En aquest cas, resulta necessari que l'entitat aporte, amb anterioritat a la proposta de resolució provisional, la documentació que acredite la realitat de les dades contingudes en les declaracions.



3. La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanye la sol·licitud de subvenció, deixen sense efecte aquest tràmit, des del moment en què es coneguen i prèvia audiència de l'entitat interessada, i, en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sense perjudici que puguen ser causa de revocació de la subvenció, si es coneixen amb posterioritat a la concessió.

4. La presentació de les sol·licituds comporta l'acceptació plena per part de les entitats sol·licitants de les bases de la convocatòria.



Base dotze. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds es fixarà en la respectiva convocatòria.



Base tretze. Criteris bàsics que hauran de complir els beneficiaris per a l'obtenció de la subvenció

CS001 – Lògica i incidència de les operacions

Les operacions hauran de respondre a:

– La lògica de l'Objectiu Específic del PO FEDER de la Comunitat Valenciana OE 2.3.1 «Promoure els serveis públics digitals, l'alfabetització digital, e-aprenentatge, i-inclusió i e-salut».

– Tindre incidència en l'indicador E051 «Nombre d'usuaris de l'aplicació/servei públic digital, d'alfabetització digital, d'e-aprenentatge o d'i-inclusió (usuaris).

– Consistir en les categories d'intervenció:

017 «Gestió de residus domèstics (incloent mesurades de minimització, separació i reciclat)».



CS002 – Concordança amb planificació/programació sectorial

Adequació del projecte o actuació amb les estratègies i plans regionals en matèria TIC i en matèria de residus, el Pla estratègic DGTIC 2016-2020 a partir de la seua vigència, l'Agenda Digital de la Comunitat Valenciana, de l'Agenda Digital Espanyola i l'Agenda Digital Europea, l'ETCV 2030, Pla Estatal Marc de Residus (PEMAR).



Operacions alineades amb els estàndards i estratègies d'interoperabilitat, consolidació, reutilització i normalització del govern regional.





CS003 – Subjecció a la normativa

L'operació serà conforme a la normativa Comunitària, i específicament a la relativa als Fons Estructurals i d'Inversió Europeus, en concret:

– Als arts. 65 a 71 del Reglament (UE) 1303/2013 referents a subvencionalitat de la despesa, ubicació i durabilitat de l'operació.

– Regla de subvencionalitat de la despesa per diferents fons, segons el que s'estableix en l'article 65.11 del reglament UE 1303/2013.

– La normativa d'ajuda d'estat (art. 107 TFUE).

– Normativa mediambiental.

També haurà de respectar la legislació nacional i autonòmica, especialment:

– Elegibilitat de la despesa conforme les normes sobre les despeses subvencionables dels programes operatius vigents del Fons Europeu de Desenvolupament Regional.

– El procediment haurà de complir amb la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, o normativa que la substituïsca.



CS004 – Igualtat, no-discriminació i desenvolupament sostenible

L'operació respectarà els principis de:

– Foment de la igualtat entre dones i homes, conforme al que s'estableix en l'art. 7 i l'apartat 5.3 de l'Annex I del Reglament (UE) 1303/2013.

– No-discriminació i accessibilitat, conforme al descrit en l'art. 7 i apartats 5.3 i 5.4 de l'Annex I del Reglament (UE) 1303/2013

– Desenvolupament sostenible, conforme al descrit en l'art. 8 i l'apartat 5.2 de l'Annex I del Reglament (UE) 1303/2013.



CS005 – Requisits dels ecoparcs i consorcis als quals estan adscrits inclosos en l'actuació

Els ecoparcs inclosos en l'actuació, fixos i/o automàtics mòbils, hauran de disposar de les corresponents autoritzacions en vigor i formaran part de la xarxa consorciada del Pla Zonal d'aplicació, segons el Pla Integral de Residus de la Comunitat Valenciana. La gestió dels residus haurà de ser realitzada per l'entitat supramunicipal pública competent mitjançant model concessional.

Els consorcis inclosos en l'actuació hauran de comptar amb la capacitat de gestió tècnica, administrativa i informàtica i disposar d'una gestió tributària compatible entre tots ells.



CS006 – Requisits de la informatització

La informatització proposada haurà de permetre registrar, disposar i consultar les dades en temps real.



CS007 – Requisit del llenguatge informàtic

El llenguatge informàtic ha de ser compatible o haurà de poder-se compatibilitzar amb els de la DGTIC.



CS008 – Tecnologia a utilitzar

Ús de la tecnologia RFID en les targetes com a sistema d'emmagatzematge i recuperació de dades remot mitjançant ones de ràdio.



Base catorze. Criteris objectius d'atorgament de la subvenció



Criteris bàsics que han d'utilitzar-se per a prioritzar les operacions:



CP001 – Data de presentació de la sol·licitud de finançament davant l'autoritat competent

S'establirà prioritat en l'assignació financera per ordre de presentació de la sol·licitud de finançament davant l'autoritat competent.





Base quinze. Procediment de selecció

1. El procediment de valoració i concessió d'aquestes subvencions es tramita d'acord amb el règim de concurrència competitiva previst en el títol X, secció primera, capítol II de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, sense perjudici de la normativa bàsica.

2. L'òrgan competent per a l'ordenació i la instrucció del procediment de selecció de les subvencions a què es refereixen aquestes bases és la persona titular del servei amb competència en matèria de residus. Durant la tramitació d'aquest procediment, l'òrgan instructor podrà demanar col·laboració o assessorament a personal tècnic adscrit a unitats especialitzades de la Generalitat.

3. L'òrgan competent per a resoldre la convocatòria és la persona titular de la Conselleria amb competència en matèria de residus.

4. Es constitueix una comissió tècnica de selecció per al corresponent eix d'actuació del PO 2014-2020, en què s'insereixen els projectes d'actuació susceptibles de subvenció conforme a les presents bases, que es regiran per les normes de funcionament dels òrgans col·legiats previstes en la secció tercera del Capítol II del Títol Preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic.



La comissió tècnica de selecció estarà integrada pels membres següents:

– La persona titular del cap de servei amb competència en matèria de residus, que exercirà la presidència.

– Dues vocals, nomenats/des pel president/a, triats/des entre el personal adscrit a la Direcció General amb competència en matèria de residus o la Direcció General de Fons Europeus.

– Un secretari/ària, que serà un funcionari/ària adscrit/a a la Direcció General amb competència en matèria de residus o a la Direcció General de Fons Europeus.

5. La presidència de la Comissió podrà delegar-se en funcionari amb rang de cap de Servei de la mateixa Direcció General, o en un funcionari del grup A1 pertanyent a la Direcció General de Fons Europeus.



6. De les reunions de les comissions tècniques de valoració, s'haurà d'alçar l'acta corresponent.

7. La comissió tècnica de selecció s'ajustarà als principis de composició i presència equilibrada entre dones i homes, establits per la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre homes i dones.

8. L'òrgan instructor comprovarà el compliment de les condicions imposades en les bases reguladores per a adquirir la condició de beneficiari, així com els requisits establits en les presents bases, constatant que les sol·licituds contenen tota la documentació necessària. En cas de documentació incompleta, es requeriren les entitats sol·licitants per a la seua esmena en termini no superior a deu dies, amb l'advertiment que, si així no ho feren, se les tindrà per desistides en la seua sol·licitud, conforme al que es disposa en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



9. Finalitzat aquest termini i després de la comprovació de l'existència de la documentació requerida, es farà la classificació de les sol·licituds per la comissió tècnica de selecció, prioritzant els projectes presentats en funció del seu ordre de presentació.

En cas que es requerisca esmena de la documentació presentada, es considerarà el moment de presentació d'aquesta esmena.



A l'efecte d'elaboració de la llista de priorització es considerarà la data, hora, minut i segon de l'última presentació de documentació.



10. La comissió tècnica de selecció sol·licitarà quants informes estime necessaris per a resoldre. Així mateix, podrà recaptar l'emissió d'informes científics/tècnics realitzats per experts independents, comissions d'experts o agències d'avaluació.

11. La comissió tècnica de selecció aprovarà la llista de les sol·licituds a les quals es proposa concedir la subvenció ordenades per ordre de prioritat i en les quals figurarà la despesa elegible i la subvenció que es proposa concedir, la llista de les sol·licituds que queden en llista de reserva i la llista on figuren les sol·licituds denegades, degudament motivada.

12. La proposta de concessió de subvenció inclourà una proposta de pressupost determinada en funció de la classificació de les sol·licituds presentades. Aquesta proposta podrà ser inferior al pressupost presentat en els casos següents:

a) No-elegibilitat de part de les despeses.

b) Última sol·licitud a la qual es proposa concedir subvenció, quan l'import definitiu destinat a aquesta s'esgote amb aquesta sol·licitud sense cobrir totalment l'import sol·licitat.



Base setze. Proposta de resolució provisional de concessió de subvencions, acceptació de la subvenció, adaptació i presentació de documentació addicional

1. La comissió tècnica de selecció elaborarà la proposta de resolució provisional de concessió de subvencions.

2. La proposta de resolució provisional ha de contindre la llista d'entitats sol·licitants proposades per a ser beneficiàries de la subvenció, amb indicació de la quantia de l'ajuda concedida i la motivació, si escau, de les despeses no acceptades, o de si es preveu l'altre supòsit establit en la base quinzena, i les sol·licituds que formen part de la llista de reserva, degudament prioritzada en funció de l'ordre d'entrada. També ha d'incloure la llista de les sol·licituds que es proposa denegar, degudament motivada.

La proposta de resolució es notificarà a les entitats interessades perquè, si escau, formulen les al·legacions que pertoquen en el termini de 10 dies.

En el cas excepcional que la proposta de pressupost de l'última sol·licitud a la qual es proposa concedir cofinançament haja sigut inferior al pressupost presentat per causa d'haver esgotat la dotació màxima total de l'ajuda per a aqueix exercici, aquesta podrà sol·licitar passar a la llista de reserva en el termini de 10 dies.

En el cas que algun ens proposat per a ser beneficiari de la subvenció no l'accepte o desistisca de la sol·licitud, es concedirà la subvenció a l'ens sol·licitant de la llista de reserva per ordre d'entrada, sempre que hi haja prou crèdit per a atendre les sol·licituds següents.



3. Els ens proposats com a beneficiaris de les subvencions han de presentar el document d'acceptació de la subvenció i la declaració responsable, d'acord amb l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions, dins del termini de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la notificació de la proposta provisional de concessió. La proposta de resolució provisional contindrà el requeriment de la documentació esmentada.

4. En el cas de minoració de l'import de subvenció sol·licitat com a conseqüència de despesa no acceptada o com a conseqüència d'una proposta de concessió d'import inferior per ser l'última sol·licitud en l'ordre d'entrada de la llista a la qual es proposa concedir cofinançament, d'acord amb l'article 27 de la citada Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions, es podrà instar del beneficiari la reformulació de la seua sol·licitud per a ajustar els compromisos i condicions a la subvenció atorgable. Una vegada que la sol·licitud meresca la conformitat de l'òrgan col·legiat, es remetrà amb tot l'actuat a l'òrgan competent perquè dicte la resolució.

5. En qualsevol cas, l'actuació ha de respectar l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, així com els requisits que hauran de complir les entitats beneficiàries per a l'obtenció de la subvenció, establits en relació amb l'actuació. Així mateix, s'han de continuar complint els límits de quantia de la subvenció que estableixen les bases reguladores. La subvenció es concedirà sobre el pressupost acceptat i la justificació s'haurà de fer sobre aquest pressupost, d'acord amb la base vint.



Dins d'aquest mateix termini, les entitats sol·licitants poden presentar al·legacions, que es tindran en compte en el moment de resoldre.

6. A través del document d'acceptació, las entitats proposades com a beneficiàries també poden desistir de la subvenció.

7. La proposta de resolució provisional no implica cap dret a obtindre la subvenció.



Base dèsset. Resolució i publicació

1. La comissió tècnica de selecció formularà la proposta definitiva de concessió de les subvencions a la vista, en tot cas, de:

– La proposta de resolució provisional.

– Les seues acceptacions o renúncies corresponents.

– Les al·legacions formulades sobre la proposta de resolució provisional.

– Si escau, les reformulacions de sol·licituds realitzades.

2. L'òrgan instructor elevarà a l'òrgan resolutori la proposta de resolució final.

3. La resolució definitiva de concessió correspon a la persona titular de la Conselleria amb competència en matèria de residus.

4. La resolució de concessió haurà de ser motivada.

5. En la resolució de concessió constarà la proposta d'incorporació de la despesa subvencionable que finalment s'execute pels beneficiaris per al seu cofinançament en el marc del PO FEDER de la Comunitat Valenciana, especificant l'entitat beneficiària, el títol del projecte d'actuació, l'objectiu específic, la despesa total de l'actuació, la despesa elegible subvencionable pel FEDER, l'import de la subvenció FEDER i el percentatge de cofinançament del FEDER.

També es farà referència al fet que l'acceptació del finançament de l'actuació per part del PO FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020, comporta la inclusió de les entitats beneficiàries en la llista d'actuacions prevista en l'article 115.2 del Reglament (UE) 1303/2013.



Finalment, la resolució farà esment al fet que l'entitat beneficiària quedarà sotmesa a totes les obligacions que estableixen les bases reguladores, la normativa en matèria de subvencions i la normativa comunitària.

6. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució escaient serà de sis mesos comptats a partir de la publicació de la corresponent convocatòria, transcorregut el qual sense que s'haja notificat resolució expressa podran entendre's desestimades les corresponents sol·licituds per silenci administratiu, d'acord amb el que estableix la llei de procediment administratiu vigent i l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de Mesures Fiscals,de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat.



7. La direcció general amb competència en matèria de residus notificarà la resolució definitiva de concessió als interessats pels mitjans contemplats en la convocatòria.

8. En el termini màxim de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució definitiva, las entitats proposades com a beneficiaris hauran d'acceptar expressament la subvenció.



9. En el cas que alguna entitat sol·licitant proposada per a ser beneficiaria de la subvenció no l'accepte, es concedirà la subvenció a l'entitat sol·licitant de la llista de reserva per ordre d'entrada, sempre que hi haja prou crèdit per a atendre les sol·licituds següents,amb l'aportació prèvia de la documentació preceptiva prevista en les bases reguladores, així com de l'acceptació de la subvenció. La llista de reserva tindrà una vigència d'un mes des de l'endemà de la publicació de la resolució definitiva.

10. Les resolucions de l'òrgan concedent esgoten la via administrativa.



Base díhuit. Publicitat

D'acord amb l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions, es donarà publicitat de les concessions d'aquestes subvencions mitjançant la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de la convocatòria, el programa, l'entitat beneficiària, la quantitat concedida i la finalitat o finalitats de la subvenció.



Base dènou. Revisió i modificació

1. Una vegada l'actuació haja sigut inclosa en la resolució de concessió, a petició de l'entitat beneficiària es resoldrà, excepcionalment, de manera motivada la modificació de la memòria i/o pressupost o qualsevol altre canvi que es puga produir en la subvenció, amb respecte al contingut i la finalitat de l'actuació i al període d'execució. La sol·licitud del beneficiari a la direcció general amb competència en matèria de residus haurà de ser prèvia a la finalització de l'actuació i, en tot cas, haurà de ser prèvia a la data màxima establida per a l'execució i el pagament.

2. La modificació de la memòria i/o pressupost només podrà sol·licitar-se per causes degudament justificades i sempre que les modificacions no afecten l'objecte, les condicions, la finalitat i el període d'execució de l'actuació. No es podran resoldre favorablement sol·licituds de modificacions o incidències que impliquen un canvi en les condicions mitjançant les quals es va concedir l'ajuda, o que suposen un canvi en el compliment dels Criteris bàsics recollits en la base tretze que n'hagueren suposat la no-obtenció o la reducció d'import de la subvenció.



3. L'entitat beneficiària pot sol·licitar la modificació de la seua actuació, sempre que les variacions respecte de la memòria i el pressupost aprovats consistisquen en un increment o disminució d'almenys el 10 % en els conceptes que componen el pressupost de l'actuació aprovada, i sempre que no represente un increment de la despesa elegible aprovada. A aquest efecte, s'entén per concepte del pressupost cadascun dels ítems que el componen amb una valoració econòmica associada, que la seua sumisca siga l'import de la despesa elegible aprovada.

4. Les modificacions que, complint els requisits d'aquesta base, no superen els llindars establits, s'hauran de comunicar a l'òrgan competent, el qual podrà prohibir la modificació en el termini de tres mesos en cas de comprovar que no reuneix els requisits previstos.

5. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió o, si escau, l'obtenció amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes, públiques o privades, que en el seu conjunt superen el cost de l'activitat, podran donar lloc a la modificació de la resolució de concessió o minoració de la subvenció concedida.

6. Totes les modificacions s'aprovaran per resolució de l'òrgan competent, degudament motivada, que es notificarà als beneficiaris.







Base vint. Justificació

La justificació econòmica es realitzarà conforme al que es preveu en l'article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions, i concordants del seu Reglament de desenvolupament, l'esmentada Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, i altra normativa nacional i autonòmica d'aplicació, així com amb la normativa aplicable de la Unió Europea respecte dels Fons Estructurals.

En tot cas, el compte justificatiu contindrà la documentació següent:



1. Memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i resultats obtinguts.

2. Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que contindrà la relació desglossada de despeses, acompanyada d'original o còpia compulsada de les seues factures i certificat de l'interventor que audite el pagament o reconeixement de l'obligació d'aquest, adjuntant-se igualment còpia dels corresponents documents comptables.

En les factures haurà de figurar expressament que la despesa elegible està cofinançada en un 50 % pel PO FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

3. Documentació completa dels expedients de contractació desenvolupats per a l'execució de les actuacions objecte de l'ajuda.

4. Declaració responsable indicant si percep o no altres fons per a la realització de les mateixes actuacions objecte d'aquestes ajudes. En cas afirmatiu, aportarà relació exhaustiva de les subvencions, ajudes, ingressos o altres recursos públics o privats que pogueren afectar la compatibilitat de les ajudes, indicant la procedència dels fons i el seu import, així com el percentatge d'imputació de cada subvenció a la despesa.



5. Declaració responsable manifestant si l'actuació cofinançada és o no projecte generador d'ingressos, conforme al que es preveu en l'article 61,1 del Reglament (UE) número 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

6. Informe relatiu al mesurament i seguiment dels indicadors establits en els criteris de selecció de les presents bases, amb els resultats obtinguts i nivell aconseguit quant al compliment dels indicadors esmentats.

7. D'acord amb l'article 70.3 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions, aprovat per Reial-decret 887/2006, de 21 de juliol, una vegada transcorregut el termini màxim establit per a la justificació, sense que s'haja presentat davant l'òrgan administratiu competent, es requerirà l'entitat beneficiària perquè, en el termini improrrogable de quinze dies hàbils, la presente. La falta de presentació de la justificació en el termini establit en aquesta base comporta la revocació de l'ajuda i l'exigència de les responsabilitats establides en la Llei General de subvencions.

La presentació de la justificació en el termini addicional que estableix aquest apartat no eximeix l'entitat beneficiària de les sancions que corresponguen, d'acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions, i Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

8. El compliment de l'objecte i finalitat de la subvenció no ha de vindre donat únicament per la realització i justificació d'un percentatge mínim de despesa reconeguda en la concessió de l'ajuda, sinó que ha d'anar lligat al compliment de resultats.

9. Una vegada justificada la realització de les accions subvencionades i revisada la justificació de les despeses, l'òrgan competent per a resoldre tornarà a calcular la subvenció basant-se en l'informe sobre el grau d'execució del projecte subvencionat i podrà minorar la quantia adjudicada inicialment, si escau, per a ajustar-la a l'execució de les accions i a les despeses elegibles justificades correctament, sempre sense desvirtuar l'objecte subvencionat i la finalitat perseguida per l'actuació cofinançada.

10. L'Administració podrà en qualsevol moment sol·licitar qualsevol altra documentació que considere necessària per a acreditar les despeses, o les actuacions realitzades.



Base vint-i-una. Pagament

1. El pagament de les ajudes s'efectuarà prèvia justificació pels beneficiaris de la realització de l'actuació aprovada i, si escau, de la part proporcional a la quantia de la subvenció justificada, en els termes establits en la convocatòria.

El pagament es realitzarà mitjançant transferència al compte bancari de l'entitat beneficiària indicat per aquesta.

2. S'estableix com a requisit previ al pagament de la subvenció al beneficiari, l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant el corresponent organisme, així com de la resta d'obligacions a les quals estiguen subjectes.



Base vint-i-dos. Obligacions de les entitats beneficiàries.

1. Les entitats beneficiàries de les subvencions regulades en les presents bases se sotmetran a les obligacions de control, seguiment i compliment següents:

a) Dur a terme les actuacions previstes de les sol·licituds que hagen sigut objecte de subvenció.

b) Mantindre, almenys durant cinc anys des de la finalització, la naturalesa de la propietat, i abstindre's de realitzar cap canvi substancial que afecte la naturalesa, els objectius o les condicions d'execució de l'actuació, d'acord amb el que s'estableix en l'article 71 del Reglament (UE) 1303/2013. En cas d'ajudes a inversions en què l'actuació subvencionada consistisca en l'adquisició de béns inventariables susceptibles de ser inscrits en el Registre de la Propietat, l'entitat beneficiària ha de fer constar en l'escriptura que el bé de què es tracte queda afectat a la subvenció per un període de cinc anys, així com l'import de la subvenció.

c) Establir un sistema de comptabilitat separada o una codificació comptable adequada de totes les transaccions relacionades amb l'actuació subvencionada. El sistema utilitzat ha de permetre distingir de manera clara i inequívoca quina despesa concreta és objecte de finançament FEDER i quines altres fonts de finançament aliè l'afecten. En cas d'incompliment d'aquesta obligació, l'òrgan competent per a resoldre la convocatòria podrà revocar la subvenció assignada.

d) Conservar i custodiar els documents justificatius relacionats amb les despeses declarades i les auditories corresponents per a mantindre una pista d'auditoria adequada, els quals han d'estar a la disposició dels organismes competents en la matèria (personal autoritzat per l'autoritat de gestió, de certificació o d'auditoria, organisme intermedi, funcionaris autoritzats de la Comissió i del Tribunal de Comptes Europeu) per a ser inspeccionats, si així ho sol·liciten, durant tres anys a partir del 31 de desembre següent a la presentació dels comptes en els quals estiguen incloses les despeses definitives de l'actuació conclosa, d'acord amb el que estableix l'article 140 del Reglament (UE) 1303/2013. Al mateix temps, cal conservar els originals dels documents o les còpies certificades conforme als originals en els suports generalment acceptats.



e) Posar la documentació a la disposició del control de la Generalitat, com a organisme intermedi, o d'altres òrgans competents estatals o comunitaris, que comprovaran que s'ha realitzat l'objecte de l'actuació cofinançada, que s'ha efectuat realment la despesa declarada i que aquest compleix amb la legislació aplicable, les condicions del Programa operatiu i les condicions per al suport a l'actuació, en compliment de l'article 125.4 del Reglament (UE) 1303/2013.

f) Observar les normes relatives a les polítiques comunitàries, actuar de conformitat amb el Tractat de funcionament de la Unió Europea, en coherència amb els articles 7 i 8 del Reglament (UE) 1303/2013.

g) Complir, en matèria de contractació pública, el que disposa la normativa autonòmica, de l'Estat i de la Unió Europea.

h) Complir amb el marc legal comunitari, amb la normativa específica, el Reglament (UE) 1303/2013 i el Reglament (UE) 1301/2013, amb les instruccions, orientacions, circulars específiques i d'altres.

i) Complir totes les altres obligacions que estableixen aquestes bases i de subvencionalitat de la despesa, i tot allò que disposa la normativa autonòmica i estatal, així com la normativa europea aplicable. Les entitats beneficiàries han de signar la declaració responsable d'acord amb l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions.

j) Tindre la capacitat administrativa, financera i operativa per a complir totes les obligacions que assumisquen.

k) Complir amb el marc legal sectorial aplicable en matèria de residus, tant a nivell autonòmic com estatal.

2. Les entitats beneficiàries se sotmetran igualment a les obligacions d'informació i publicitat de les ajudes concedides.

Els beneficiaris, mitjançant la signatura de la sol·licitud d'ajuda, es comprometen a informar i difondre entre el públic sobre l'ajuda obtinguda del fons FEDER durant la durada de la realització de l'acció subvencionada, a través de les següents accions d'informació i publicitat:



– A través d'activitats i actes públics.

– Fent ús dels mitjans de comunicació.

– A través de publicacions.

– A través de cartelleria.

– A través de xarxes d'informació i publicitat.

– A través de la seua pàgina web amb un comptador de visites.

Les entitats beneficiàries es comprometen a complir les obligacions en matèria d'informació i comunicació regulades en l'article 115.2 del Reglament (UE) 1303/2013 i en l'annex XII, apartat 2.2, que regula les responsabilitats de les entitats beneficiàries en relació amb les mesures d'informació i comunicació destinades al públic. En concret, les entitats beneficiàries tindran l'obligació d'incorporar l'emblema de la Unió Europea i la referència al FEDER en totes les actuacions de difusió i publicitat de l'actuació objecte de subvenció. Aquesta obligació entrarà en vigor en el moment en què es comunique formalment a les entitats beneficiàries l'aprovació de la subvenció.



Aquestes mesures s'aplicaran sobre qualsevol comunicació, producte o element de difusió que es genere (cartells, plaques, tríptics, guies, material tècnic o didàctic, etc.). Els models, formats i logotips i la guia gràfica de l'emblema europeu, estan a la disposició de les entitats beneficiàries en les pàgines webs que s'indique en la corresponent convocatòria.

Específicament totes aquestes accions de difusió, haurà de complir amb els requisits següents:

a) Utilitzar l'emblema de la Unió Europea en color en els llocs web, en les «targetes informatitzades de compte ambiental per al seu ús en el descompte en el rebut» i en tots els altres mitjans de comunicació que utilitzen, així com tots els materials de difusió, marxandatge i/o articles de difusió i promocionals encara que la difusió no siga objecte de finançament FEDER. Per a això, s'utilitzarà sempre que siga possible l'emblema de color blau reflex, encara que podrà utilitzar-se una versió monocrom únicament en aquells casos en què siga justificat.

L'emblema de la Unió serà sempre clarament visible i ocuparà un lloc destacat. La seua posició i grandària seran els adequats a l'escala del material o document utilitzats. El nom «UNIÓ EUROPEA» sempre apareixerà sense abreujar i davall de l'emblema. No s'utilitzarà la cursiva, el subratllat ni altres efectes. En relació amb l'emblema de la Unió, el text es compondrà de manera que no interferisca de cap manera amb aquest emblema. El cos del tipus utilitzat haurà de ser proporcional a la grandària de l'emblema.

També s'inclourà el logo de la Conselleria d'Agricultura, Medi ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural. Tots dos logotips tindran la mateixa grandària i es trobaran situats al mateix nivell.

b) També s'haurà d'incloure el nom i les sigles del fons finançador a través del qual es rep l'ajuda europea, amb el seu nom sencer sense fer ús de la cursiva ni del subratllat: Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).

c) Així mateix, s'haurà d'incloure el lema corresponent al lema FEDER: «Una manera de fer Europa». Haurà d'anar separat del logo de la Unió Europea i haurà de presentar-se de forma destacada, utilitzant-hi el tipus de lletra, color..., que faça possible que això siga possible.

d) Durant la informatització-automatització dels ecoparcs fixos, s'haurà de disposar de cartells temporals visibles per al públic i de grandària significativa que inclouran la informació següent:

– El nom de l'operació i l'objectiu temàtic d'aquesta (OT2: Garantir un millor ús de les tecnologies de la informació i l'accés a aquella).



– Emblema de la Unió Europea

– Referència a la Unió Europea

– Referència al Fons cofinançador

– Lema del fons

3. Les entitats beneficiàries executaran les actuacions subvencionades, d'acord amb el reflectit en la memòria, bases i resolució de concessió.

4. Les entitats beneficiàries comunicaran a la Direcció General de Canvi Climàtic i Qualitat Ambiental, o a aquella competent en matèria de residus, qualsevol modificació de les actuacions objecte d'ajuda, el seu cost o qualsevol altre canvi en la seua destinació. Aquestes hauran de ser acceptades per l'òrgan que va concedir la subvenció, i és necessari que estiguen degudament motivades, que no impliquen variar la finalitat i que siguen presentades abans que finalitze el termini d'execució. S'ha de fer constar si aquestes modificacions afecten també la quantia de la subvenció. Per silenci administratiu negatiu, en el termini d'un mes des de la seua presentació, es consideraran no acceptades aquestes modificacions.

5. Les entitats beneficiàries se sotmetran a les activitats de comprovació de la direcció general competent en canvi climàtic i qualitat ambiental, i a les activitats de control de la Generalitat, Administració de l'Estat i Comissió Europea, i aportar tota la informació i documentació que els fora requerida.

6. Les entitats beneficiàries disposaran de llibres de comptabilitat, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes de la legislació mercantil i sectorial exigibles, així com dels estats comptables a partir dels quals es desprenga l'execució adequada objecte de la subvenció.

Conservaran tals documents justificatius de la recepció dels fons, mentre aquestes poden ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

7. Les entitats beneficiàries compliran en tot moment la normativa ambiental i territorial corresponent aplicable a aquesta actuació i cada àmbit territorial.

8. Les entitats beneficiàries hauran de complir amb els requisits establits en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.



Base vint-i-tres. Reintegraments, suposats de correccions financeres i revocacions

1. Són causes de reintegrament de les subvencions les que preveuen les bases reguladores aprovades per aquesta ordre i les que estableix l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions.

2. En aquest sentit, s'iniciarà un procediment que podrà donar lloc al reintegrament de les quantitats percebudes, així com l'exigència dels interessos legals des de la data de pagament de la subvenció fins hui, en què s'acorde la idoneïtat del reintegrament, d'acord amb les previsions dels articles 37 a 40 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions, i dels articles 91 a 101 del Reglament que la desenvolupa, aprovat pel Reial-decret 887/2006, de 21 de juliol.

Conforme a l'article 82 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, de tràmit d'audiència: instruït el procediment i i immediatament abans de redactar la proposta de resolució, es posaran de manifest als interessats o, si escau, als seus representants, per a la qual cosa es tindran en compte les limitacions previstes si escau en la Llei 19/2013, de 9 de desembre.

3. El cofinançament es reduirà en proporció a la reducció de la despesa elegible si, en virtut dels controls duts a terme en l'exercici de les seues funcions per l'autoritat d'auditoria del Programa Operatiu per altres organismes de control previstos per la normativa europea, es detecten irregularitats en l'execució de la despesa certificada que comporten correccions financeres sobre la despesa elegible, d'acord amb el que preveu la normativa aplicable.

4. Són causes de revocació les que preveuen la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions; l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions; el Reglament (UE) 1303/2013 i les seues disposicions d'aplicació; així com l'incompliment dels requisits establits en aquestes bases reguladores.

5. Si l'òrgan concedent, com a conseqüència de la seua actuació de comprovació, o la Intervenció General, en el marc del procediment de control, aprecien concurrència d'alguna causa de revocació de la subvenció concedida, hauran d'instar l'inici del procediment corresponent, d'acord amb el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions.



Base vint-i-quatre. Sancions

A aquestes subvencions, se'ls aplica el règim d'infraccions i sancions que estableixen els capítols I i II del títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions.

Base vint-i-cinc. Seguiment i Pla de Control

1. La Direcció General de Canvi Climàtic i Qualitat Ambiental o aquella competent en matèria de residus, té la facultat de realitzar quants controls consideren necessaris per a comprovar les dades de justificació per a atorgar l'ajuda, i inspeccionar in situ la informatització-automatització duta a terme en els ecoparcs, per a comprovar que les destinacions de les ajudes compleixen amb els requisits i compromisos establits en aquestes bases reguladores, i la normativa específica reguladora dels controls sobre ajudes finançades amb fons FEDER.



A aquests efectes, podrà requerir-se al beneficiari la documentació que acredite que la partida declarada és la real, així com que els béns s'han entregat i els serveis s'han prestat conforme a l'aprovació, i que les actuacions i les partides compleixen les normes comunitàries, estatals i autonòmiques.

2. Una vegada visada i remesa aquesta documentació acreditativa per la direcció general en matèria de canvi climàtic i qualitat ambiental, la direcció general en matèria de Fons Europeus i la Intervenció General de la Comunitat Valenciana, d'acord amb les seues funcions, realitzaran el control establit pel PO FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020, sense perjudici de les funcions de control de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat (IGAE) i de l'òrgan de control de la Comissió Europea.



Base vint-i-sis. Responsabilitat econòmica i pressupostària

Les despeses no justificades o no conformes a la normativa d'aplicació no generen cap dret de reemborsament del FEDER, i la Generalitat no està subjecta a cap responsabilitat de caràcter econòmic ni pressupostari.



Base vint-i-set. Protecció de dades

D'acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), les dades de caràcter personal de les entitats sol·licitants seran tractades amb la finalitat de gestionar i tramitar la convocatòria, d'acord amb els principis de seguretat i confidencialitat que estableix la normativa sobre protecció de dades.

Mapa web