Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 2/2019, de 7 de febrer, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades al suport de grups d'investigació en economia pública dels centres d'investigació de la Comunitat Valenciana. [2019/1400]

(DOGV núm. 8486 de 14.02.2019) Ref. Base de dades 001467/2019




ÍNDEX



Preàmbul

Capítol I. Disposicions generals

Article 1. Objecte i finalitat

Article 2. Finançament

Article 3. Entitats beneficiàries, requisits i manera d'acreditar-los



Article 4. Obligacions de les entitats beneficiàries

Article 5. Sol·licitants

Article 6. Requisits dels grups d'investigació i els seus components



Article 7. Quantia individualitzada de la subvenció o criteris per a la seua determinació

Article 8. Duració i conceptes susceptibles de subvenció

Article 9. Perspectiva de gènere

Article 10. Cessió de dades

Capítol II. Tramitació i resolució de les subvencions

Article 11. Procediment de concessió

Article 12. Òrgans competents

Article 13. Presentació de sol·licituds

Article 14. Instrucció del procediment

Article 15. Comissió avaluadora

Article 16. Criteris de selecció

Article 17. Proposta de resolució

Article 18. Resolució

Article 19. Modificació de la resolució

Capítol III. Pagaments i justificació de les subvencions

Article 20. Justificació de les subvencions

Article 21. Seguiment i control de les actuacions

Article 22. Informes de seguiment de les subvencions

Article 23. Pagament de les subvencions

Article 24. Publicitat i resultats

Article 25. Compatibilitat amb altres subvencions

Disposicions addicionals

Primera. Abast pluriennal de les subvencions

Segona. Caràcter econòmic de les activitats d'investigació

Disposició derogatòria

Única. Derogació normativa

Disposicions finals

Primera. Facultats de la persona titular de la secretaria autonòmica competent en matèria de finançament autonòmic

Segona. Entrada en vigor





PREÀMBUL



L'article 31.7 de la Llei orgànica 5/1982, d'1 de juliol, d'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, establia que la Generalitat tenia competència exclusiva sobre la investigació científica, sense perjudici del que disposa el número 15 de l'apartat 1 de l'article 149 de la Constitució Espanyola.

L'aprovació del nou Estatut d'Autonomia (Llei orgànica 1/2006, de 10 d'abril, de Reforma de la Llei orgànica 5/1982, d'1 de juliol, d'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana) ha establit les competències regionals en matèria de recerca i desenvolupament. Així, l'article 49.1 de l'esmentat Estatut especifica que la Generalitat té competència exclusiva sobre: el patrimoni científic (disposició 5a), sense perjudici del que disposa el número 28 de l'apartat 1 de l'article 149 de la Constitució Espanyola; la investigació, les acadèmies i el foment i desenvolupament de la investigació, el desenvolupament i la innovació a nivell regional (disposició 7a), sense perjudici del que disposa el número 15 de l'apartat 1 de l'article 149 de la Constitució Espanyola; i les estadístiques d'interés de la Generalitat (disposició 32a).

En aquest marc es va aprovar la Llei 2/2009, de 14 d'abril, de la Generalitat, de coordinació del sistema valencià d'investigació científica i desenvolupament tecnològic, que estableix com a finalitats essencials aconseguir l'adequada capacitat competitiva dels grups d'investigació de la Comunitat Valenciana, i també crear un sistema propi d'investigació en el qual l'originalitat, l'excel·lència, la competitivitat i cooperació maximitzen l'impacte de les polítiques de suport a la investigació.

Mitjançant el Decret 119/2018, de 3 d'agost, del Consell, la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic assumeix, entre altres funcions, la de coordinar i promoure l'estudi de les necessitats, alternatives i perspectives de finançament de la hisenda de la Generalitat, promoure la discussió i difusió de coneixements sobre hisendes territorials i finançament autonòmic, i també fomentar en l'àmbit de la Generalitat una cultura de l'eficiència i del màxim aprofitament dels recursos.



Referent a això, una de les funcions de la Subdirecció General de Finançament Autonòmic i Política Financera, dependent de la Secretaria Autonòmica de Model Econòmic i Finançament, és la de coordinar, elaborar i difondre estudis sobre economia pública, finançament d'hisendes territorials, de la despesa pública i els diferents models de descentralització fiscal, en col·laboració amb universitats, centres d'investigació i altres organismes.

En aquest context, es considera necessari fomentar la formació i investigació en l'àmbit de l'economia pública, especialment sobre les temàtiques relacionades amb el finançament de les hisendes territorials, models de descentralització fiscal i l'anàlisi econòmica dels ingressos i despeses públiques.

L'objectiu és el de contribuir a millorar el coneixement de la realitat en matèria de finançament de les hisendes territorials i facilitar l'orientació i l'actualització de les polítiques públiques realitzades des de l'administració autonòmica; enfortir i dinamitzar els grups d'investigació en economia pública que existeix en la Comunitat Valenciana; i també promoure la formació de joves investigadores i investigadors en les temàtiques relacionades amb el finançament d'hisendes territorials i anàlisis dels ingressos i despeses públiques.

En l'ordre jurídic, la principal normativa d'aplicació a les subvencions regulades en la present ordre està constituïda pels articles 159 a 177 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i els preceptes bàsics de la normativa general en matèria de subvencions, dictada per l'Estat en l'exercici de les competències previstes en l'article 149.1.13a, 14a i 18a de la Constitució, concretament la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. Així mateix, també són aplicable la normativa bàsica de procediment administratiu, del sector públic, de competència i de transparència.

En l'elaboració de la present ordre, s'han seguit els principis de bona regulació de necessitat i eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència, enumerats en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quant a la necessitat i eficàcia, les finalitats establides en l'article 3 de la Llei 2/2009, de 14 d'abril, de coordinació del sistema valencià d'investigació científica i desenvolupament tecnològic, el justifiquen.



Tot la qual cosa comporta, seguint el principi de proporcionalitat, a la necessària adopció d'aquelles mesures necessàries per a fomentar els grups d'investigació en economia pública que existeixen en la Comunitat Valenciana.

Pel que respecta a la seguretat jurídica, s'ha tingut present la necessitat d'una constant adequació dels criteris de concessió de fons públics a les directrius de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, de subvencions i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions.

Des del punt de vista de l'eficiència, s'ha buscat la racionalització del procediment de concessió de les subvencions, seguint el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic.

Pel que fa a l'aplicació del principi de transparència, la tramitació s'ha de fer a través de la seu electrònica de la Generalitat, on estaran disponibles tant les bases reguladores i els impresos associats com una informació àmplia i detallada del tràmit administratiu, que han de seguir les possibles entitats beneficiàries de les subvencions contemplades.



En aplicació del Decret 128/2007, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, les subvencions que es regulen en la present ordre no estan subjectes a l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, puix que es tracta del foment d'activitats de formació i especialització dels recursos humans en investigació, desenvolupament i innovació, i també la promoció de la incorporació dels professionals de l'R+D+I a les entitats, tant públiques com privades; i la realització d'R+D+I independent per a millorar els coneixements i la comprensió, inclosa la investigació col·laborativa i el desenvolupament i difusió dels resultats de les investigacions.



Per tot això, d'acord amb el que s'estableix en els articles 160 i 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; de conformitat amb la proposta de la Secretaria Autonòmica de Model Econòmic i Finançament de data 22 de juny de 2018 i després d'haver emés un informe l'Advocacia de la Generalitat, per part de la Intervenció Delegada; en virtut de les facultats que em confereix l'article 160.2.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i el Decret 119/2018, de 3 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, una vegada evacuats els informes preceptius, concedida audiència pública, i d'acord amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,





ORDENE



CAPÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Objecte i finalitat

1. L'objecte de la present ordre és establir les bases reguladores per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, destinades al suport de grups d'investigació en centres d'investigació de la Comunitat Valenciana per a finançar els costos associats a les activitats o projectes investigació que realitzen en economia pública.



2. Els objectius que es persegueixen amb aquestes subvencions són els següents:

a) Enfortir i dinamitzar els grups d'investigació en economia pública que existeixen en la Comunitat Valenciana.

b) Promoure la formació de joves investigadores i investigadors en les temàtiques relacionades amb l'economia pública.

c) Contribuir a millorar el coneixement de la realitat en matèria de finançament de les hisendes territorials, models de descentralització fiscal i l'anàlisi econòmica dels ingressos i despeses públiques, i facilitar l'orientació i l'actualització de les polítiques públiques realitzades des de l'administració autonòmica.



Article 2. Finançament

1. Les subvencions es convocaran anualment i es finançaran amb càrrec a les corresponents línies pressupostàries incloses en cada llei de pressupostos que per a cada exercici s'aprove.

2. Amb caràcter previ a l'aprovació de cada convocatòria s'haurà d'acreditar l'existència de crèdit adequat i suficient en l'anualitat corresponent



Article 3. Entitats beneficiàries, requisits i manera d'acreditar-los

1. Podran ser entitats beneficiàries d'aquestes subvencions les universitats valencianes i els centres d'investigació de la Comunitat Valenciana.

2. A l'efecte d'aquesta ordre, tindran la consideració de centres d'investigació, els instituts d'investigació o entitats, amb independència de la seua condició jurídica, el principal objectiu dels quals siga realitzar investigació fonamental en economia, i tots els beneficis d'aquestes activitats es reinvertisquen en la divulgació dels seus resultats i l'ensenyament.

3. Les entitats beneficiàries hauran d'estar vàlidament constituïdes i tindre domicili fiscal o un centre de treball en la Comunitat Valenciana.



4. Les entitats beneficiàries acreditaran els requisits anteriors mitjançant els estatuts o documentació acreditativa de la constitució de l'entitat sol·licitant i del seu domicili fiscal o dels seus centres de treball.

5. D'acord amb la Llei orgànica 3/2007, per a la igualtat efectiva de dones i homes, les entitats beneficiàries hauran de disposar d'un pla d'igualtat en el cas que, d'acord amb la legislació d'aplicació, els siga exigible.



Article 4. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Les entitats beneficiàries estan subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre subvencions públiques i, en particular, a les que fa referència l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. Així mateix, per a obtenir la condició d'entitats beneficiàries, aquestes no hauran d'incórrer en cap de les circumstàncies de privació de subvencions públiques contemplades en l'article 41 de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana.

3. Les entitats beneficiàries estan obligades a realitzar les activitats subvencionades en els termes de la resolució de concessió i a justificar la seua realització en els terminis establits.

4. En particular, les entitats beneficiàries estan obligades a:

a) Realitzar l'activitat que fonamente la concessió de la subvenció en les dates compreses entre l'1 de gener i el 31 de desembre de cada any dins de la duració de la subvenció. Qualsevol canvi que s'introduïsca en les condicions de realització de l'activitat haurà de ser comunicat a l'òrgan concedent, per a la seua autorització o denegació, si escau.



b) Acreditar la realització de l'activitat o l'adopció del comportament, i també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió o gaudi de la subvenció.

c) Facilitar les actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General de la Generalitat i altres òrgans de control de les institucions autonòmiques, en relació amb les subvencions concedides.



d) Comunicar l'obtenció de subvencions per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat de qualsevol nacionalitat, i també la utilització de fons propis, a l'efecte del que es disposa en l'article 30.4 de la Llei general de subvencions.



e) Reintegrar, quan corresponga segons el que es determina en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el termini legalment establit, els imports corresponents a les subvencions concedides, i remetre còpia del document acreditatiu del reintegrament. En aquest últim cas el reintegrament ha d'identificar necessàriament, amb claredat, l'entitat beneficiària i la denominació del projecte per al qual es va atorgar la subvenció. De conformitat amb el que es disposa per l'article 13.2.g de la Llei 38/2003 general de subvencions, no podran obtenir la condició de beneficiaris d'aquestes subvencions les entitats que no es troben al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.

f) Quan les entitats beneficiàries hagen d'aportar garanties, d'acord amb el que s'estableix per l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, per a la bestreta de subvencions, la garantia consistirà en aval bancari per import igual a la quantitat anticipada, incrementada en un 1 % d'aquesta.

g) Fer constar en les memòries que es redacten, i també en els treballs i activitats realitzats, el finançament de la Conselleria concedent de la subvenció, d'acord amb el que es disposa en l'apartat h de l'article 14 de la Llei general de subvencions i de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril de la Generalitat de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, i també el que s'estableix en Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, de desenvolupament de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat.

h) Difondre els resultats de les investigacions objecte de subvenció. A aquest efecte el personal d'investigació l'activitat investigadora de la qual estiga finançada majoritàriament amb fons públics, farà pública una versió digital de la versió final dels continguts del projecte en repositoris d'accés obert reconeguts en el camp de coneixement en el qual s'ha desenvolupat la investigació, o en repositoris institucionals d'accés obert, sense perjudici dels acords en virtut dels quals s'hagen pogut atribuir o transferir a tercers els drets sobre les publicacions, i no serà aplicable quan els drets sobre els resultats de l'activitat d'investigació, desenvolupament i innovació siguen susceptibles de protecció.



i) Qualsevol altra dimanant de la normativa estatal i comunitària que siga aplicable directament.



Article 5. Sol·licitants

1. Els sol·licitants de la subvenció han de ser els investigadors o les investigadores principals dels grups d'investigació.

2. Les sol·licituds hauran de comptar amb la signatura de la persona que tinga la representació legal de l'entitat en matèria d'investigació i de la persona sol·licitant. La signatura de la persona que tinga la representació legal de l'entitat podrà acreditar-se mitjançant la relació signada de totes les sol·licituds que es presenten per a cada convocatòria. Amb totes dues signatures s'autoritza i autentica el contingut de la sol·licitud i de tota la documentació que es presente per a concórrer en la corresponent convocatòria, sense perjudici de les actuacions de comprovació que sobre aquelles puga requerir l'òrgan instructor.



Article 6. Requisits dels grups d'investigació i els seus components

1. El grup d'investigació ha d'haver desenvolupat al llarg de la seua trajectòria, activitats d'investigació relacionades amb l'economia pública. Així mateix, durant el període de vigència de la subvenció ha de dur a terme activitats o projectes d'investigació relacionats amb l'economia pública, i que han de quedar reflectits en el seu pla de treball.



2. S'entenen per activitats relacionades amb l'economia pública, les englobades dins d'alguna de les següents àrees:

a) Errors del mercat i béns públics

b) Economia del benestar

c) Despesa pública, eficiència i equitat

d) Finançament de polítiques de despesa

e) Imposició i elecció pública

f) Sistemes fiscals

g) Hisenda autonòmica i local

h) Federalisme fiscal

i) Anàlisi econòmica i avaluació de polítiques públiques

j) Finançament de polítiques de despesa

k) Dèficits fiscals i deute públic. Sostenibilitat de les finances públiques

l) Pressupost i regles fiscals

m) Economia pública internacional

n) Regulació pública

3. El grup d'investigació ha d'estar format com a mínim per tres persones investigadores doctores amb vinculació funcionarial, estatutària o contractual amb un centre d'investigació i en servei actiu, una de les quals serà l'investigador o la investigadora principal. Aquesta vinculació haurà de mantenir-se durant tot el període de vigència de la subvenció.

4. L'investigador o la investigadora principal ha de:

a) Haver formalitzat la seua vinculació amb l'entitat beneficiària en una categoria professional que requerisca ser doctor.

b) Tindre reconegut, o si escau avaluat positivament, almenys, un tram d'avaluació de l'activitat investigadora per la Comissió Nacional d'Avaluació de l'Activitat Investigadora (CNEAI) o per la AVAP o haver finalitzat com a investigador o investigadora principal algun projecte d'R+D+I amb duració mínima de dos anys del Pla Nacional o Estatal d'R+D+I, del Programa Marc de la Unió Europea o programa internacional que puga contemplar la corresponent convocatòria.



5. La resta dels membres del grup d'investigació ha de ser personal investigador doctor que tinga formalitzada amb un centre d'investigació la seua vinculació funcionarial, estatutària o laboral que cobrisca, almenys, el període de vigència de la subvenció i estar en servei actiu. Els membres del grup d'investigació que pertanguen a una entitat diferent de la beneficiària hauran de comptar amb l'autorització expressa de l'entitat a la qual pertanguen. La documentació acreditativa sobre aquest tema queda en poder de l'entitat sol·licitant, que és la responsable que el personal del grup d'investigació, no vinculat funcionarialment, laboralment o estatutàriament a aquesta, compte amb aquesta autorització.



6. Cap membre del grup, incloent a l'investigador o investigadora principal, pot formar part de més d'un grup d'investigació que sol·licite aquesta subvenció, ni d'altres grups i projectes amb finançament vigent de subvencions que hagen sigut convocades per la conselleria amb competències en matèria de política científica i investigació.



7. Els requisits, el règim de compatibilitat i dedicació de les investigadores o investigadors principals i de la resta dels membres del grup d'investigació han de complir-se el dia en què finalitze el termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins a la data final del termini de vigència de la subvenció.

8. En cas que, durant el període de vigència de la subvenció l'investigador o la investigadora principal acredite el gaudi d'un permís derivat de maternitat o paternitat conformement a les situacions protegides que es recullen en el règim general de la Seguretat Social o en cas d'atenció a persones en situació de dependència, conformement amb el que es disposa en la Llei 39/2006, de 14 de desembre i que aquesta situació impedisca que el grup puga continuar desenvolupant la seua activitat d'acord amb els objectius plantejats, es podrà sol·licitar un reajustament dels crèdits durant el període de vigència de la subvenció, que podrà ser autoritzat per l'òrgan concedent. La reassignació de l'import concedit entre diferents anualitats no pot comportar una pròrroga de la duració total de la subvenció a una altra anualitat diferent de les concedides en la resolució de concessió.

9. L'entitat beneficiària serà la responsable de verificar el compliment de les condicions de titulació, vinculació, compatibilitat, dedicació i qualsevol altre requisit exigit al personal investigador participant, i ha de comunicar qualsevol variació en tot això en un termini de 10 dies a partir d'aquell en què es produïsca el canvi.



Article 7. Quantia individualitzada de la subvenció o criteris per a la seua determinació

1. En la convocatòria s'ha de determinar el nombre màxim de subvencions, i també la quantia individual màxima anual de la subvenció.

2. Les sol·licituds presentades que complisquen els requisits exigits, s'han d'ordenar de major a menor puntuació, atesos els criteris de baremació inclosos en aquestes bases, i s'elaborarà el llistat de sol·licituds que resultaran adjudicatàries de les ajudes, en funció de les disponibilitats pressupostàries i del pressupost sol·licitat.

3. L'import de les subvencions en cap cas pot ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost real de l'activitat subvencionada, de conformitat amb l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. En cap cas l'import de la subvenció ha de ser superior a l'import de la despesa sol·licitada per a la seua execució.



Article 8. Duració i conceptes susceptibles de subvenció

1. La subvenció ha de tenir una duració màxima de quatre anys.

2. En les respectives convocatòries s'establiran els conceptes susceptibles de subvenció. A aquest efecte, es poden finançar els següents conceptes:

a) Despeses de personal. Aquests costos poden referir-se a les següents categories:

1. Personal investigador de caràcter predoctoral.

2. Personal investigador doctor.

3. Personal tècnic de suport.

b) Despeses d'execució:

1. Material fungible i bibliogràfic fins a un màxim per anualitat que s'ha de determinar en la corresponent convocatòria.

2. Despeses de difusió de les activitats del grup.

3. Despeses derivades de la participació de les persones del grup en activitats de formació específiques relacionades amb les activitats del grup previstes en el seu pla de treball. Aquest apartat inclou les despeses d'inscripció, viatge, manutenció i allotjament del grup d'investigació.



4. Despeses derivades de l'organització de jornades i activitats cientificotècniques directament relacionades amb les activitats del grup establides en el seu pla de treball. Les corresponents convocatòries han de concretar els conceptes de despesa subvencionable i establir l'import màxim a finançar referent a això.

3. Totes les despeses hauran d'estar directament relacionats amb les activitats establides en el pla de treball del grup d'investigació.

4. Quan es financen despeses de personal, la selecció del personal investigador, l'ha de dur a terme l'entitat beneficiària, mitjançant un procés en règim de publicitat i concurrència competitiva. Els contractes s'han de fer d'acord amb la normativa laboral vigent.



5. En el cas que es financen despeses de personal investigador de caràcter predoctoral, de conformitat amb els articles 20 i 21 de la Llei 14/2011, d'1 de juny, quan l'investigador o investigadora en formació obtinga el títol de doctor o finalitze la permanència en el programa de doctorat, d'acord amb l'objecte de la subvenció, finalitzarà el període d'execució de l'ajuda predoctoral. A aquest efecte, es considera que s'ha obtingut el títol de doctor en la data de l'acte de defensa i d'aprovació de la tesi doctoral.

6. No obstant això, el que es disposa en l'apartat anterior, si la defensa i l'aprovació de la tesi doctoral es produeix amb antelació a l'última anualitat de la subvenció, es podrà autoritzar una subvenció per a la contractació, durant el període d'orientació postdoctoral (POP), dels investigadors recentment doctorats. Aquest contracte serà subvencionable en el termini pendent d'execució de la subvenció amb una duració màxima d'un any.

7. Les persones del grup, a excepció dels nous contractes finançats amb càrrec a les convocatòries d'aquestes bases reguladores, no podran percebre remuneracions amb càrrec a les subvencions previstes en la present ordre de bases.

8. No seran objecte de finançament amb càrrec a aquesta subvenció les despeses en béns inventariables.



Article 9. Perspectiva de gènere

De conformitat amb la disposició addicional tretzena de la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació, les persones investigadores i els grups d'investigació han de promoure i promocionar la incorporació de la perspectiva de gènere com una categoria transversal en la investigació i la tecnologia.



Article 10. Cessió de dades

La participació en qualsevol de les convocatòries de la present ordre implica l'acceptació de la cessió, a favor de la Generalitat, de les dades contingudes tant en la sol·licitud presentada com, si escau, en la resolució de concessió, a efectes estadístics, d'avaluació i seguiment, sense perjudici del que s'estableix en la legislació sobre propietat intel·lectual i sobre protecció de dades de caràcter personal.





CAPÍTOL II

Tramitació i resolució de les subvencions



Article 11. Procediment de concessió

1. El procediment de concessió de les subvencions regulades en aquesta ordre és el de concurrència competitiva, definit en la secció 1a del capítol II de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i en la corresponent llei de pressupostos de la Generalitat, conformement amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius i eficiència en l'assignació i utilització de recursos públics.

2. El procediment per a la concessió de subvencions s'inicia d'ofici i s'ha de fer mitjançant convocatòries que desenvoluparan la tramitació necessària per a la concessió d'aquestes subvencions.



Article 12. Òrgans competents

1. La persona titular de la conselleria competent en matèria de finançament autonòmic, a qui correspon l'aprovació d'aquestes bases reguladores, és la competent per a l'aprovació de la despesa, la convocatòria de les subvencions i les resolucions de concessió d'aquestes.



2. L'òrgan instructor, a qui correspondrà la tramitació del procediment, és la secretaria autonòmica competent en matèria de finançament autonòmic.



Article 13. Presentació de sol·licituds

1. La presentació de sol·licituds i, si escau, la documentació que s'hi ha d'adjuntar, s'ha de fer de manera telemàtica, segons els models normalitzats accessibles en la seu electrònica de la Generalitat, o bé, en cas que així s'establisca en les corresponents convocatòries, en qualsevol dels llocs determinats en l'article 16.4.a de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. Les sol·licituds s'han de presentar en el termini de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Els models d'impresos normalitzats (sol·licituds i la resta de documentació) estaran disponibles en el servidor de la Conselleria competent en matèria de finançament autonòmic.

4. La presentació de la sol·licitud comporta l'autorització a l'òrgan gestor per a comprovar les dades d'identitat, domicili, residència i titulació segons el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'administració de la Generalitat i el seu sector públic i recaptar els certificats a emetre per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, per la Tresoreria General de la Seguretat Social i per la conselleria competent en matèria d'Hisenda o Tributs que acrediten el compliment per la persona sol·licitant de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, en els termes establits en l'article 22.4 del Reglament de la Llei general de subvencions aprovat pel Reial decret 887/2006 de 21 de juliol. No obstant això, els qui sol·liciten aquestes subvencions podran acreditar directament el compliment de les referides obligacions mitjançant l'aportació de les certificacions corresponents.

5. La sol·licitud s'ha de presentar conjuntament amb la documentació exigida en cada convocatòria. En tot cas cal adjuntar-hi declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions. A més, en el cas d'entitats privades, llevat que la documentació ja es trobe en poder de l'administració actuant, l'imprés de sol·licitud s'haurà de presentar amb una còpia, adjunta, dels estatuts o de documentació acreditativa de la constitució de l'entitat sol·licitant, i una còpia del document acreditatiu de la representació legal de la persona que dona conformitat a la sol·licitud en nom de l'entitat sol·licitant. D'altra banda, aquestes entitats hauran d'acreditar el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si escau, l'exempció d'aquesta obligació, segons el que es determina en l'article 7 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, sobre l'estatut de les persones amb discapacitat.

6. La documentació de les sol·licituds desestimades o denegades, la podran retirar les persones interessades en el termini de tres mesos a partir de la publicació de la resolució de concessió de subvencions en la pàgina web de la conselleria competent en matèria finançament autonòmic. Després d'haver passat aquest termini, les sol·licituds que no hagen sigut recollides podran ser destruïdes d'acord amb la regulació de conservació i eliminació de patrimoni documental.



Article 14. Instrucció del procediment

1. L'òrgan instructor, d'ofici, ha d'impulsar totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de pronunciar-se la resolució, i també per a realitzar les propostes de cada fase comptable que procedisquen en execució d'aquesta.

2. Si la documentació aportada fora incompleta, es requeriria les i els sol·licitants, telemàticament o per qualsevol mitjà que permeta tindre constància de la seua recepció, perquè, en el termini de 10 dies, esmenaren la falta o annexaren els documents preceptius, amb advertiment que si no ho fan es considerarà que han desistit de la seua sol·licitud, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC). Addicionalment, també pot comunicar-se aquesta incidència per correu electrònic.

3. Les notificacions s'han de fer mitjançant publicació en la pàgina web de la conselleria que tinga la competència en matèria de finançament autonòmic assortint tots els efectes de notificació practicada.





Article 15. Comissió avaluadora

1. La selecció dels grups d'investigació es durà a terme per part de l'òrgan instructor a proposta d'una comissió avaluadora integrada pels següents membres:

a) President o presidenta: la persona titular de la subdirecció general competent en matèria de finançament autonòmic o persona en qui delegue.

b) Vocals: dos vocals designats/ades per la secretaria autonòmica competent en matèria de finançament autonòmic, un/a dels/de les quals actuarà com a secretari/ària.

2. En aplicació del que es preveu en el II Pla d'Igualtat de Dones i Homes de l'Administració de la Generalitat, aprovat per Acord de 10 de març de 2017, del Consell i el que es disposa en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, haurà d'existir una presència equilibrada de dones i homes en la comissió avaluadora.

3. Per a l'avaluació de les sol·licituds, la secretaria autonòmica competent en matèria de finançament autonòmic ha de recaptar l'assessorament d'experts o expertes. A aquest efecte podrà encomanar a l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP) tota o part de l'avaluació de les sol·licituds.



Article 16. Criteris de selecció

1. Les sol·licituds seran avaluades segons els següents criteris i barem:

a) Qualitat del grup d'investigació: composició, estructura, interdisciplinarietat i coherència del grup (45 %).

1. Fins a 20 punts: rellevància de l'investigador o investigadora principal en economia pública

2. Fins a 15 punts: trajectòria investigadora en economia pública de la resta de membres del grup.

3. Fins a 10 punts: composició, estructura, interdisciplinarietat i coherència del grup

b) Qualitat i viabilitat de la proposta del grup: objecte, pla de treball i disseny d'investigació (40 %).

1. Fins a 20 punts: objectius, impactes esperats i metodologia.

2. Fins a 20 punts: pla de treball i disseny d'investigació.

c) Adequació de les activitats previstes a la proposta del grup (15 %). Fins a 15 punts: adequació de les activitats previstes en relació amb els objectius a aconseguir i el temps de realització.

2. Es concediran 5 punts addicionals en l'avaluació d'aquelles sol·licituds que incorporen la perspectiva de gènere en el contingut de la proposta.

3. En els casos d'igual puntuació durant el procés d'avaluació, per a resoldre l'empat s'atendrà la major puntuació obtinguda en el criteri de valoració establit en l'apartat 1.a d'aquest article. Si persistira l'empat, es resoldria aplicant criteris d'equilibri de gènere. Si després d'això l'empat persistira, es resoldria per decisió motivada de la comissió avaluadora, i es podrien tenir en compte entre altres factors la data de presentació de sol·licituds o bé celebrar-se un sorteig davant l'òrgan concedent.

4. En cas de ser necessària l'aplicació de criteris de gènere per a dirimir el desempat, tindrien prioritat les sol·licituds de grups d'investigació en què la investigadora principal siga dona.

5. Per a realitzar la baremació, els sol·licitants de la subvenció han de presentar el currículum de cadascun dels membres del grup, inclòs el de l'investigador principal, i també un pla de treball que ha d'incloure les activitats o projectes d'investigació que es desenvoluparan, amb el pressupost detallat per conceptes de la despesa prevista de realitzar en cadascuna de les anualitats.



Article 17. Proposta de resolució

1. La comissió avaluadora, conformement amb els criteris establits per a l'avaluació, elevarà a la persona titular de la secretaria autonòmica competent en matèria de finançament autonòmic una proposta de resolució definitiva, amb indicació del resultat de l'avaluació efectuada mitjançant una relació prioritzada de les sol·licituds, per puntuació obtinguda i de la quantia de la subvenció i si escau la llista de reserva per a cobrir les renúncies que es produïsquen. No serà necessari establir aquest ordre de prelació quan el crèdit consignat siga suficient per a atendre a totes les sol·licituds presentades que complisquen els requisits exigits

2. En les convocatòries de subvencions s'establirà el nombre màxim de grups que podran ser seleccionats.

3. La convocatòria de subvencions podrà establir-se una puntuació mínima que han d'assolir els grups d'investigació per a ser seleccionats.





Article 18. Resolució

1. Un cop elevada la proposta de resolució definitiva, la persona titular de conselleria competent en matèria de finançament autonòmic o la persona titular de l'òrgan en qui delegue, ha de dictar la corresponent resolució definitiva del procediment, acte que posarà fi a la via administrativa i que cal notificar a les persones interessades.

2. La resolució de concessió ha de ser motivada i ha de contenir la relació de sol·licituds seleccionades, amb indicació de la puntuació obtinguda en el procés d'avaluació; i també, si escau, una llista de reserva amb la puntuació obtinguda, per a cobrir les renúncies que es produïsquen, i finalment la relació de sol·licituds amb desestimació expressa.

3. La resolució del procediment es notificarà a les persones interessades d'acord amb el que es determina en l'article 40 i següents de la LPAC i mitjançant la publicació en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de finançament autonòmic. Aquesta publicació substituirà la notificació de conformitat amb el que es disposa en l'article 43 de la LPAC. A l'efecte del que es disposa en l'article 18 de la Llei general de subvencions, la resolució s'ha de publicar també en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Article 19. Modificació de la resolució

1. Les actuacions han d'executar-se en el temps i amb la forma que es determine en les resolucions de concessió, i s'ha de comunicar a la secretaria autonòmica competent en matèria de finançament autonòmic qualsevol incidència que afecte el seu desenvolupament quan es tinga coneixement d'aquesta.

2. Les situacions d'incapacitat temporal, risc durant l'embaràs, maternitat, adopció o acolliment, o de risc durant la lactància i paternitat, suspendran el còmput de la duració del contracte laboral objecte de la subvenció.

3. En el cas que es financen despeses de personal i es produïsca l'extinció del contracte laboral objecte de la subvenció durant els primers 6 mesos d'execució de la subvenció, l'entitat beneficiària podrà contractar en les mateixes condicions i amb els mateixos requisits. El contracte serà subvencionable en el termini pendent d'execució.

4. En el cas que sorgisquen altres circumstàncies concretes que alteren les condicions essencials tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, l'entitat beneficiària podrà sol·licitar la modificació de la resolució de concessió. Qualsevol canvi en el contingut de la resolució requerirà simultàniament:

a) Que el canvi siga sol·licitat abans que finalitze el termini vigència de la subvenció i siga autoritzat expressament per l'òrgan concedent.



b) Que el canvi no afecte els objectius perseguits amb la subvenció, els seus aspectes fonamentals, ni danye drets de tercers.

c) Que les modificacions obeïsquen a causes sobrevingudes que no van poder preveure's en el moment de la sol·licitud.

5. A la sol·licitud de modificació s'ha d'annexar una memòria en la qual s'exposen els motius dels canvis i es justificarà la impossibilitat de complir les condicions imposades en la resolució de concessió, el manteniment dels requisits essencials i objectius de la subvenció, i també que no es danyen drets de tercers.

6. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió o, si escau, l'obtenció amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud d'altres subvencions públiques o privades que en el seu conjunt superen el cost de l'activitat poden donar lloc a la modificació de la resolució de concessió o minoració de la subvenció concedida.





CAPÍTOL III

Pagaments i justificació de les subvencions



Article 20. Justificació de les subvencions

1. Les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions han d'acreditar, de conformitat amb el que es disposa en l'article 14.b de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la realització de l'activitat d'investigació i el compliment de la finalitat que determine la concessió i el gaudi de la subvenció.

2. Les entitats beneficiàries han d'enviar a la secretaria autonòmica competent en matèria de finançament autonòmic, la documentació justificativa del pagament de les subvencions.

3. Sense perjudici del que es disposa en les convocatòries, i també de les instruccions que puga dictar la persona titular de la secretaria autonòmica competent en matèria de finançament autonòmic, les entitats beneficiàries estan obligades a presentar, en el termini que establisca la resolució de concessió de la subvenció, la següent documentació com a justificació del pagament de les subvencions rebudes:

a) Amb caràcter general, les entitats beneficiàries han de presentar un compte justificatiu que continga la següent documentació:

1. Una relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió, que es justificaran amb factures i altres documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, en fotocòpia compulsada.

2. Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seua procedència.

3. Per a la justificació de les despeses de personal realitzats, s'han de presentar les còpies dels contractes i de les nòmines, juntament amb els butlletins de cotització TC1 i TC2 del personal contractat.

b) Les universitats públiques valencianes i altres centres d'investigació del sector públic institucional de l'article 2, apartat 2, de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, subjectes al règim de comptabilitat pública, se'ls aplicarà de forma supletòria l'article 82 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. A aquest efecte hauran de presentar la següent documentació:



1. Una relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, si escau, data de pagament.

2. Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seua procedència.

3. Certificació que la subvenció concedida ha sigut registrada com cal en la comptabilitat de l'entitat i que la documentació original acreditativa de la despesa realitzada es troba en les dependències d'aquesta, a la disposició de l'òrgan instructor, de la Intervenció General de la Generalitat i de la Sindicatura de Comptes.

4. Si la Llei de pressupostos de la Generalitat o una altra norma estableix el pagament anticipat, el termini per a la presentació de la documentació justificativa del pagament de la subvenció ha de ser:

a) Per a les entitats amb pagament anticipat, el mes de febrer de l'anualitat següent a la d'execució de la subvenció.

b) Per a la resta d'entitats, el mes de novembre de l'anualitat d'execució de la subvenció.

Ara bé, si la Llei de Pressupostos de la Generalitat o una altra norma no estableix el pagament anticipat, totes les entitats hauran de presentar la documentació justificativa com a màxim el mes de novembre de l'anualitat d'execució de la subvenció.

La resolució de concessió de la subvenció establirà les dates concretes per a la seua presentació.

4. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 73 del Reglament de subvencions, aprovat pel RD 887/2006 de 21 de juliol, els justificants originals presentats es marcaran amb una estampilla, amb indicació de la subvenció per a la justificació de la qual han sigut presentats i si l'import del justificant s'imputa totalment o parcialment a la subvenció.



Article 21. Seguiment i control de les actuacions

1. L'òrgan concedent ha de comprovar l'adequada justificació de la subvenció, la realització de l'activitat o el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció. La comprovació administrativa de la justificació documental s'ha de fer mitjançant la revisió de la documentació presentada, d'acord amb el que s'estableix en aquesta ordre, i també en la respectiva convocatòria.

2. L'entitat beneficiària estarà sotmesa a les actuacions de comprovació a efectuar per l'òrgan concedent, i també a les de control per la Intervenció General de la Generalitat i per la Sindicatura de Comptes.



3. L'incompliment total o parcial dels requisits i obligacions establides en la present ordre i altres normes aplicables, i també de les condicions que, si s'escau, s'establisquen en la corresponent resolució de concessió, comporta, després de l'audiència a la persona interessada:



a) Deixar sense efecte la subvenció concedida o minorar-la, en cas d'incompliment parcial de l'actuació o justificació per quanties inferiors.

b) En el cas que s'haja produït el cobrament anticipat, reintegrament total o parcial de la subvenció concedida, juntament amb els interessos de demora corresponents, conformement amb el que es disposa en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. En particular, són causes d'incompliment les següents:

a) No justificar la subvenció en els termes establits o presentar una justificació insuficient d'aquesta.

b) Destinar la subvenció a una finalitat diferent per a la qual va ser concedida.

c) No adequar la despesa efectivament realitzada a allò que s'ha proposat i adjudicat.

d) No difondre els resultats de les investigacions objecte de subvenció.

e) Ometre que l'activitat rep finançament per la Generalitat i, si escau, de fons europeus.

f) No presentar en el termini establit per la convocatòria les memòries finals i de seguiment científic.



Article 22. Informes de seguiment de les subvencions

1. Juntament amb la justificació econòmica de cada anualitat, s'ha de presentar un informe de progrés i seguiment.

2. Així mateix, s'ha de presentar un informe final juntament amb la justificació econòmica de l'última anualitat en el qual es consignen els resultats derivats de l'execució, i també qualsevol altre extrem addicional que contemple la corresponent convocatòria.



Article 23. Pagament de les subvencions

1. Les subvencions s'han d'abonar a les entitats beneficiàries i s'han de destinar a finançar les activitats dels grups d'investigació seleccionats, d'acord amb el que es disposa en les respectives convocatòries i en els termes establits en la resolució de concessió, després de la comprovació de la documentació justificativa i en els termes establits en els articles 21 i 22.

2. El pagament de la subvenció corresponent a la segona anualitat i següents estarà condicionat al fet que s'haja presentat prèviament la justificació econòmica de l'anualitat anterior, i també l'informe al qual es refereix l'article anterior.

3. El pagament anticipat de l'import d'aquestes subvencions s'ha de fer si la Llei de pressupostos de la Generalitat o una altra norma ho estableix.

4. Quan les entitats beneficiàries hagen d'aportar garanties, d'acord amb el que s'estableix per l'article 171 Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, per a la bestreta de subvencions, la garantia consistirà en un aval bancari per import igual a la quantitat anticipada, incrementada en l'1 % d'aquesta.



Article 24. Publicitat i resultats

1. En les activitats de difusió pública i en les publicacions originades a partir de les actuacions subvencionades s'haurà de reflectir explícitament el finançament de la Conselleria competent en matèria de finançament autonòmic.

2. Els resultats dels treballs de recerca derivats de les actuacions subvencionades, estaran a la disposició de la Conselleria competent en matèria de finançament autonòmic per al seu ús i possible publicació, en els termes establits en el Reial decret legislatiu 1/1996, de 12 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de propietat intel·lectual.





Article 25. Compatibilitat amb altres subvencions

Aquestes subvencions seran compatibles amb la resta de subvencions concedides per a la mateixa finalitat i atorgades per altres administracions públiques o ens públics o privats, nacionals o internacionals, sense que en cap cas siguen de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb aquestes subvencions, superen el cost de l'activitat subvencionada.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Abast pluriennal de les subvencions

Les subvencions regulades en la present ordre tenen abast pluriennal. La resolució d'aquestes ha d'establir l'import per a cadascuna de les anualitats de vigència de la subvenció respectiva, i ha d'estar condicionat als crèdits que amb aquesta finalitat es consignen en cadascuna d'aquestes anualitats en el pressupost de la Generalitat.



Segona. Caràcter econòmic de les activitats d'investigació

1. D'acord amb el Marc sobre ajudes estatals de recerca i desenvolupament i innovació (2014/C198/01), les activitats de transferència de coneixements desenvolupades pels centres d'investigació no tenen naturalesa econòmica quan tots els beneficis generats per elles tornen a invertir-se en activitats primàries d'aquest centre.

2. En el cas que un centre d'investigació exercisca activitats tant de caràcter econòmic com no econòmic, a fi d'evitar la subvenció indirecta de l'activitat econòmica, s'haurà de distingir amb claredat entre tots dos tipus d'activitats i entre els seus respectius costos i finançament, per a això els estats financers anuals de les universitats i centres d'investigació han de reflectir la correcta imputació d'aquests a cadascuna de les activitats.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queden derogades totes les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen al que es disposa en la present ordre.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Facultats de la persona titular de la secretaria autonòmica competent en matèria de finançament autonòmic

Es faculta la persona titular de la secretaria autonòmica competent en matèria de finançament autonòmic a dictar les resolucions i instruccions necessàries per a l'aplicació i interpretació de la present ordre.





Segona. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 7 de febrer de 2019



El conseller d'Hisenda i Model Econòmi,

VICENT SOLER I MARCO

Mapa web