Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 1/2019, de 9 de gener, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT). [2019/182]

(DOGV núm. 8462 de 11.01.2019) Ref. Base de dades 000274/2019




Índex

Preàmbul

Capítol I. Disposicions generals.

Article 1. Objecte

Article 2. Convocatòries, contingut i règim de concessió de beques



Article 3. Persones beneficiàries i requisits

Article 4. Incompatibilitats

Article 5. Criteris valoratius i barem per a la concessió de les beques



Article 6. Import de les beques

Article 7. Durada de les beques i pròrroga

Article 8. Ordenació i instrucció del procediment

Article 9. Comissió avaluadora

Capítol II. Procediment

Article 10. Procediment de concessió

Article 11. Termini i forma de presentació de sol·licituds

Article 12. Documentació acreditativa dels mèrits i la seua esmena



Article 13. Procés de valoració de les sol·licituds

Article 14. Resolució de concessió

Capítol III. Acompliment de la beca i obligacions.

Article 15. Unitat d'acompliment

Article 16. Justificació i pagament

Article 17. Circumstàncies de modificació de la resolució de concessió de la beca

Article 18. Obligacions de la persona beneficiària

Article 19. Obligacions de l'entitat concedent

Article 20. Facultats d'interpretació i resolució d'incidències



Article 21. Pèrdua del dret al cobrament i reintegrament

Article 22. Pla de control

Disposició addicional primera. No-incidència pressupostària.

Disposició addicional segona. Normativa aplicable.

Disposició transitòria. Única.

Disposició derogatòria. Única. Derogació de l'Ordre 13/2017.

Disposició final. Primera. Autorització.

Disposició final. Segona. Vigència.





PREÀMBUL



L'article 51.1.1 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana atribueix a la Generalitat l'execució de la legislació de l'Estat en matèria laboral, i assumeix les facultats, competències i serveis que en aquest àmbit i a nivell d'execució té l'Estat pel que fa a les relacions laborals, sense perjudici de l'alta inspecció d'aquest, i el foment actiu de l'ocupació.

La Llei 2/2004, de 28 de maig, crea l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (d'ara en avant, INVASSAT) com un organisme autònom de caràcter administratiu i el configura com l'òrgan cientificotècnic en matèria de prevenció de riscos laborals de l'Administració de la Generalitat, definint en el capítol II els seus fins, funcions i competències. L'INVASSAT té personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d'obrar per al compliment dels seus fins i queda adscrit a la conselleria competent en matèria de treball i, davall la superior autoritat del conseller, dependrà funcionalment de la Secretaria Autonòmica competent en la dita matèria.

La Resolució de 8 de maig de 2014, del president de l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball, sobre delegació de competències en altres òrgans, en el punt 7 del seu primer apartat delega en el director o directora de l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball la competència en matèria de convocatòria i concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals.

En el marc de la política dirigida a la integració i formació de jóvens, la concessió de beques suposa un suport important, ja que el seu principal objectiu es concreta a afavorir l'exercici del dret a l'educació i el desenvolupament socioprofessional dels jóvens, completar la seua formació acadèmica o dur a terme determinats estudis en el camp de la investigació científica i tecnològica, facilitant les pràctiques professionals i/o l'especialització professional i aconseguint amb això un complement a la seua formació acadèmica, al mateix temps que es faciliten els primers contactes amb el món laboral en el sector públic, tot això d'acord amb les competències exclusives de la Generalitat recollides en els articles 49.1 i 53.1 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

Els objectius que es persegueixen amb la concessió de les beques regulades per la present ordre són proporcionar, en l'àmbit de les funcions i competències de l'INVASSAT, a les persones que estiguen en possessió de les titulacions requerides i complisquen els requisits exigits, la possibilitat de formar-se amb la perspectiva d'exercir en el futur activitats professionals relacionades amb els estudis realitzats, millorar la seua ocupabilitat i fomentar la seua capacitat emprenedora, proporcionant-los una visió de l'administració i del seu funcionament que, d'una altra manera, no podrien adquirir.

L'elaboració de la present ordre s'ajusta al que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la dita llei; la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; així com el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, desplegat per l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques.

Així mateix, aquesta ordre s'adequa als principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència, segons el que estableix l'article 129.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Les subvencions convocades per mitjà d'aquesta ordre no necessitaran notificació a la Comissió Europea, per no reunir els requisits especificats en l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, de conformitat amb allò que s'ha assenyalat en el Decret 128/2017, de 29 de setembre, ja que tant les persones beneficiàries com l'objecte de les beques no afecten la competència ni els intercanvis comercials entre els estats membres.

En virtut de les competències conferides pel Decret 104/2017, de 21 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, sectors Productius, Comerç i Treball; l'article 160 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i l'article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, havent-se seguit el procediment previst per a l'elaboració de reglaments i disposicions administratives de caràcter general en la normativa bàsica i autonòmica d'aplicació, constant els informes preceptius de l'advocacia general i la intervenció delegada conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,







ORDENE



CAPÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Objecte

La present ordre té com a objecte aprovar les bases reguladores que regiran la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals relacionades amb les funcions pròpies de l'INVASSAT.



Article 2. Convocatòries, contingut i règim de concessió de les beques



1. La convocatòria es realitzarà en règim de concurrència competitiva, d'acord amb les bases que s'aproven en la present ordre i s'iniciarà d'ofici per resolució de la persona titular de la direcció de l'INVASSAT per mitjà de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Les beques que es convoquen es desenvoluparan dins d'un programa de formació pràctica i integral sobre coneixements propis dels àmbits competencials de l'INVASSAT.

2. La convocatòria determinarà el nombre de beques, la titulació oficial específica exigida per a cada una d'elles, el lloc de destí, la duració de la beca i l'activitat pràctica a desenvolupar.

3. La convocatòria, de conformitat amb l'article 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, regularà com a mínim els aspectes següents:

a) Referència a la present ordre de bases reguladores amb indicació del Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en què està publicada.



b) Línia a què s'imputa la subvenció, així com l'import global màxim destinat a la subvenció. En els supòsits de tramitació anticipada, es farà constar la línia que figure en el Projecte de la llei de pressupostos de la Generalitat, així com el seu import màxim estimat.



c) Forma i termini en què han de presentar-se les sol·licituds i l'òrgan a què han de dirigir-se.

d) Termini màxim per a resoldre i notificar el procediment, especificant el caràcter desestimatori de la falta de resolució en termini.

e) Indicació que la resolució que acorde o denegue la concessió de la beca posa fi a la via administrativa, assenyalant l'òrgan i termini per a interposar el recurs que siga procedent.

f) Criteris de valoració de les sol·licituds, que hauran de garantir la publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació en la concessió de les beques.

g) Mitjà de notificació o publicació dels distints tràmits a omplir en el procediment.

4. Sense perjuí del compliment del que preveu el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el Règim General de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació, el gaudi de les beques no tindrà en cap cas la consideració de serveis prestats ni de serveis efectius, ni servirà com a mèrit per a l'accés a la funció pública ni per a l'adquisició d'una relació laboral amb la Generalitat ni amb cap entitat vinculada o dependent d'ella.

5. Les persones beneficiàries podran disfrutar d'un període de descans de 22 dies hàbils per any complet de gaudi de la beca o dels que corresponguen proporcionalment al temps de gaudi efectiu de la beca. La concessió i gaudi de descans no suposa vinculació laboral entre la persona beneficiària de la beca i la Generalitat.



Article 3. Persones beneficiàries i requisits

1. Podran optar a l'obtenció de les beques contemplades en aquesta ordre els qui reunisquen, al final del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents:

a) Tindre la nacionalitat espanyola o la condició de nacional d'un estat membre de la Unió Europea. Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar coneixements suficients en alguna de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana, aspecte que es verificarà, si és el cas, durant el procés de selecció.

b) No ser major de 35 anys.

c) Estar en possessió de la titulació oficial exigida en la convocatòria directament relacionada amb la naturalesa de cada una de les beques, expedida o homologada per les autoritats espanyoles corresponents, sense que hagen transcorregut més de cinc anys des de l'obtenció d'aquesta.

d) No haver disfrutat de beques de pràctiques professionals realitzades en la Generalitat Valenciana per un període igual o superior a 36 mesos. De conformitat amb el que estableix la disposició transitòria segona del Decret 132/2009, pel qual es regula la concessió de beques, l'esmentat termini començarà a computar-se des del 9 de setembre de 2009.

e) No trobar-se incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la qual cosa s'acreditarà per mitjà de la declaració responsable inclosa en el model de sol·licitud que estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat.

f) Posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques.

2. Les persones sol·licitants hauran de reunir els requisits i condicions que assenyalen les convocatòries al final del termini de presentació de les sol·licituds.

3. No podran optar a les beques que regulen aquests bases les persones que, en el moment de publicar-se la convocatòria, estiguen disfrutant d'una altra beca de pràctiques professionals en la Generalitat, llevat que concórrega a la mateixa beca que s'està disfrutant o que resten menys de dos mesos per a la seua finalització.



Article 4. Incompatibilitats

1. L'obtenció de beques regulades en la present ordre serà incompatible amb el gaudi de qualsevol altra beca o pràctica professional, així com amb la realització de qualsevol activitat remunerada que supose concurrència amb el seu objecte i dedicació o impedisca el compliment de les obligacions derivades del normal desenvolupament d'aquesta.

2. La persona beneficiària comunicarà a l'òrgan concedent, tan prompte es conega, l'obtenció d'altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades.



Article 5. Criteris valoratius i barem per a la concessió de les beques

1. En la convocatòria regulada per aquests bases seran tinguts en compte els següents criteris de valoració amb la ponderació que s'estableix:

a) Mèrits acadèmics: en aquest apartat, la valoració màxima serà de 13 punts. S'inclouen els següents aspectes de valoració:

a.1. La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincidirà amb la nota mitjana ponderada, que donarà lloc a una valoració entre 5 i 10 punts.

Quan la ponderació estiga feta amb una puntuació 0-4 s'aplicarà el que disposa l'apartat 13.4 i 5 del Reial decret 1267/1994, de 10 de juny, pel qual es modifica el Reial decret 1497/1987, de 27 de novembre, amb que s'estableixen les directrius generals comunes dels plans d'estudis dels títols universitaris de caràcter oficial.

a.2. Altres títols acadèmics oficials que no constituïsquen un requisit per a la concessió. En aquest subapartat la puntuació màxima serà de 3 punts:

· Doctor: 2 punts.

· Altres llicenciatures o graus: 1 punt.

· Altres diplomatures: 0,50 punts.

a.3. Altres mèrits

En aquest apartat la puntuació màxima serà d'1 punt.

Un altre títol de màster universitari, directament relacionat amb l'objecte de la beca que no siga requisit per a presentar-se a la convocatòria, que complisca els requisits de l'article 15 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials: 1 punt.

b) Coneixements de valencià. La puntuació màxima serà d'1 punt.



Només es valoraran els certificats expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, d'acord amb la següent escala i puntuant-se exclusivament el nivell més alt acreditat:



· Superior (C2): 1,00 punt.

· Mitjà (C1): 0,75 punts.

· Elemental (B1): 0,50 punts.

· Oral (A2): 0,25 punts.

En el cas que el coneixement de valencià s'acredite per títol universitari i haja sigut valorat en l'apartat a.2 no es podrà computar també en aquest apartat.

c) Coneixement d'idiomes de la Unió Europea. La puntuació màxima que es podrà obtindre per al conjunt dels idiomes i cursos acreditats serà d'1 punt.

Es valorarà cada nivell superat, d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, amb 0,20 punts.

Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat, de conformitat amb el que estableix el Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana i es crea la Comissió d'Acreditació de Nivells de Competència en Llengües Estrangeres. En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite per títol universitari i haja sigut valorat en l'apartat a.2 no es podrà computar també en aquest apartat. En cap cas es puntuaran en aquest subapartat els cursos de valencià ni els cursos a què es refereix l'apartat d d'aquest barem.

d) Coneixements addicionals.

d.1. Experiència professional relacionada directament amb l'objecte de la beca, fins a 2 punts, computant-se 0,10 per cada mes complet treballat.

d.2. Cursos de formació directament relacionats amb l'objecte de la beca, fins a un màxim de 4 punts.

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament de duració igual o superior a 15 hores que hagen sigut cursats o impartits per l'interessat, d'acord amb l'escala següent:

a) De 200 o més hores, 3,00 punts.

b) De 100 o més hores, 2,00 punts.

c) De 75 o més hores, 1,50 punts.

d) De 50 o més hores, 1,00 punt.

e) De 25 o més hores, 0,50 punts.

f) De 15 o més hores, 0,20 punts.

La valoració dels cursos de formació es realitzarà de forma individualitzada, per curs de formació.

Els centres de formació que impartisquen cursos han de ser organismes oficials o centres reconeguts.

En cap cas es puntuaran en el present apartat els cursos de valencià i d'idiomes.

e) Entrevista:

Una vegada efectuada la valoració dels mèrits dels apartats anteriors, la comissió avaluadora convocarà les persones aspirants a una entrevista que versarà sobre els coneixements de la matèria objecte de les beques, les habilitats i aptituds de les persones candidates.

En cada convocatòria s'establiran els criteris, quant a nombre d'aspirants que poden ser requerits per a l'entrevista, així com la nota mínima exigida per a poder acudir a aquesta, que la comissió avaluadora respectarà per a convocar als aspirants. Així mateix, en cada convocatòria s'establiran els criteris de ponderació que s'utilitzaran per a determinar la puntuació de cada persona aspirant entrevistada.



La valoració que s'atorgue en aquest apartat no podrà superar el 30 % de la puntuació màxima que es puga obtindre per mitjà de la suma de la resta d'apartats que s'incloguen en la convocatòria, tal com determina l'annex II del Decret 132/2009.

2. En cas d'empat entre dos aspirants a una beca, tant en la llista d'atorgament de beques com en la bossa de reserva, es resoldrà a favor de les persones que, en el moment de presentació de les sol·licituds, hagen declarat que es troben en alguna de les següents situacions, i en aquest ordre: el reconeixement per l'òrgan competent de tindre certificat de discapacitat (igual o superior al 33 %), ser víctima de violència de gènere o ser víctima d'accions terroristes.

A l'efecte de poder al·legar-ho en cas d'empat, les persones candidates que es troben en alguna de les situacions anteriors hauran de declarar que ho estan en el formulari de sol·licitud, en el seu apartat «Informació addicional», sense necessitat d'especificar en quina d'elles es troba, a fi de salvaguardar la seua intimitat en aquest moment del procediment.

En cas de ser necessària la seua acreditació per concórrer un supòsit d'empat, la comissió avaluadora efectuarà el corresponent requeriment.



La resta de supòsits d'empat es resoldran a favor de l'aspirant que haja obtingut més punts en l'expedient acadèmic personal (apartat a del barem); en cas de persistir l'empat, es primarà l'aspirant amb més puntuació en l'apartat d del barem; si encara així persisteix l'empat, es primarà l'aspirant amb més puntuació en l'apartat b del barem.



Si encara així persistira l'empat, es dirimirà per ordre alfabètic de cognoms i nom, començant per la lletra que es designe en el sorteig que fixa l'ordre de les persones aspirants a totes les proves selectives que se celebren en el conjunt de les administracions públiques valencianes, tal com estableix el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, i que serà publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana per l'òrgan competent, mitjançant una resolució a aquest efecte.



Article 6. Import de les beques

1. La dotació econòmica de cada una de les beques serà l'establida en la convocatòria, tenint en compte la resolució a què es referix l'article 17.1 del Decret 132/2009, pel qual es regula la concessió de beques que estiga vigent en el dit període.

Sobre l'import caldrà practicar la retenció corresponent a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, i les altres que, si és el cas, puguen recaure.

2. En cas de pròrroga de les beques, en el segon període la quantia procedent serà la que resulte aplicable d'acord amb la resolució a què es refereix l'article 17.1 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques que estiga vigent en el dit període.

3. Les quantitats abonades no tindran en cap cas el caràcter de salari o retribució, sinó d'ajuda econòmica per a les despeses que la beca comporta.

4. L'import de les beques s'abonarà amb la periodicitat que es determine en la convocatòria, després de la certificació expedida pels titulars de la direcció del servei o la direcció del centre on els becaris realitzen les pràctiques, en la qual es faça constar que s'ha realitzat el treball d'acord amb la finalitat que justifica la concessió de la beca.



5. Si la persona beneficiària renúncia a la beca abans de la finalització d'aquesta, se li abonarà la part proporcional de la beca d'acord amb l'activitat realitzada.



Article 7. Duració de les beques i pròrroga

1. El període inicial de la beca, no superior a 12 mesos a comptar des de la data indicada en la resolució de concessió, serà establit en la convocatòria. Per a fer efectiva la duració màxima de les beques que es concedisquen, serà necessària l'existència de crèdit adequat i suficient en el corresponent exercici pressupostari.

2. El període de duració podrà prorrogar-se sense necessitat de nova convocatòria per un període màxim de dotze mesos addicionals, sempre que hi haja la disponibilitat pressupostària en els següents pressupostos anuals de la Generalitat i l'exercici de l'activitat que s'estiga efectuant així ho requerisca o aconselle.



Article 8. Ordenació i instrucció del procediment

1. L'ordenació i instrucció del procediment correspondrà a la persona titular de la direcció de l'INVASSAT que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de dictar-se la resolució.



2. En qualsevol moment al llarg del procediment, l'òrgan instructor podrà sol·licitar, als òrgans, administracions i entitats competents, la transmissió telemàtica d'aquelles dades que siguen necessàries per a la correcta instrucció del procediment, permetent la comprovació dels fets sobre els quals haja de pronunciar-se la resolució. Les transmissions de dades tindran la naturalesa jurídica de certificats quan siguen firmats electrònicament per qui ostente la titularitat de l'òrgan responsable de les dades transmeses i conste expressament tal naturalesa.



3. En tots els casos es garantirà la inalterabilitat de les sol·licituds d'inici i del currículum, així com de la documentació de què s'acompanye, una vegada presentades i admeses en el registre electrònic.

Qualsevol alteració que es realitze després de l'admissió de la sol·licitud i que no siga merament tècnica a l'efecte de lectura, emmagatzemament, arxivament o transmissió, es tindrà per no efectuada.

4. Les notificacions i comunicacions al llarg de tot el procediment seran electròniques.



Article 9. Comissió avaluadora

1. Per a la valoració de les sol·licituds de beca i l'elaboració de les oportunes propostes es constituirà una comissió avaluadora, que estarà formada per:

· Presidència: preferentment la persona en qui delegue la direcció del INVASSAT o, en defecte d'això, la persona titular del servei en el qual vaja a desenvolupar el seu treball la persona becària.

· Vocalies: tres persones funcionàries, de l'Administració de la Generalitat, del grup A, adscrites a l'INVASSAT i nomenades per la persona titular de la direcció de l'INVASSAT.

· Secretaria (amb veu i vot): persona funcionària de l'Administració de la Generalitat, del grup A, adscrita a l'INVASSAT i nomenada per la persona titular del la direcció de l'INVASSAT.

2. Tal com estableixen la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens i la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i hòmens, en aquesta comissió es promourà, el respecte del principi de participació equilibrada de dones i hòmens.

3. La comissió avaluadora podrà requerir assessoria externa o de personal funcionari de la Generalitat, quan ho considere convenient, amb veu però sense vot.

4. Quant al seu règim de funcionament, se sotmetrà a allò que s'ha disposat per als òrgans col·legiats en els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i en l'article 18 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova la concessió de beques.





CAPÍTOL II

Procediment



Article 10. Procediment de concessió

1. El procediment de concessió de les beques regulades en aquesta ordre es tramitarà en règim de concurrència competitiva, a través de la valoració de les sol·licituds presentades conformement als criteris establits en el barem de mèrits recollits en l'article 5.

2. El procediment s'iniciarà d'ofici, mitjançant la publicació en extracte de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. La resolució de convocatòria inclourà el contingut mínim previst en l'article 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (d'ara endavant, Llei 1/2015) i contindrà les referències que assenyala l'article 8 del Decret 132/2009, tal com recull l'article 2 de la present ordre.





Article 11. Termini i forma de presentació de sol·licituds

1. Sense perjudici del que es disposa per la normativa establida amb caràcter general sobre la presentació de sol·licituds davant les administracions públiques, i atenent el tipus de col·lectiu a qui van dirigides aquestes subvencions, les persones aspirants presentaran exclusivament per via electrònica una sol·licitud i el curriculum vitae, segons models normalitzats, en el termini que determine cada convocatòria comptat a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria.

2. Els models de sol·licitud i curriculum vitae estaran disponibles en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es. En emplenar aquests formularis s'obté l'autobaremació inicial dels mèrits adduïts, calculada de forma automàtica a partir de la informació inclosa en el currículum.

3. El formulari de sol·licitud incorpora una declaració responsable mitjançant la qual la persona sol·licitant declara, sota la seua responsabilitat, que totes les dades recollides en la sol·licitud i en el currículum són certes i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, quedant a la disposició de la Generalitat per a la seua comprovació, control i inspecció.

4. El formulari inclou, igualment, una autorització perquè l'administració obtinga directament l'acreditació dels títols oficials, el grau de coneixements de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià i del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social en els termes previstos en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara endavant, LGS). Si la persona sol·licitant no concedeix aquesta autorització, haurà d'aportar les certificacions que a continuació es relacionen, en els termes previstos en el Reglament de la LGS, amb una vigència que s'estenga, almenys, tres mesos comptats des de la data de la seua presentació:

a) De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que la persona sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries.

b) De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat acreditatiu que la persona sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

c) De l'Institut Valencià d'Administració Tributària, el certificat acreditatiu que la persona sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

Així mateix, de no concedir l'autorització abans assenyalada, la persona sol·licitant haurà d'aportar, si fóra cridada a l'entrevista personal, la documentació acreditativa de l'obtenció dels títols oficials i grau de coneixement de valencià.

5. El formulari indicarà que les dades de caràcter personal contingudes en aquest podran ser incloses en un fitxer automatitzat de l'òrgan convocant per al seu tractament per la persona responsable d'aquest, en l'ús de les funcions pròpies que tinga atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències.

Al seu torn, s'informarà les persones interessades de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això, de conformitat amb el que es disposa en la vigent normativa sobre protecció de dades de caràcter personal.

6. Per a realitzar la tramitació electrònica a través de la plataforma de tramitació de la GVA la persona sol·licitant podrà utilitzar qualsevol dels sistemes de signatura electrònica admesos en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es. Igualment, la tramitació es podrà realitzar mitjançant un representant autoritzat inscrit en el Registre Electrònic de Representació de la Generalitat.

7. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic es podrà acreditar mitjançant el rebut expedit per aquesta manera automàtica. Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut registrades en el registre electrònic de la Generalitat fins a les 24.00 hores de l'últim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).

8. Si la convocatòria inclou més d'un tipus de beca, en el formulari de sol·licitud s'especificarà l'especialitat o la classe de la beca a la qual s'opta. Si es desitja participar en dos o més de les beques convocades, haurà de presentar-se una sol·licitud per cadascuna d'elles. En el cas que una mateixa persona, dins del termini establit, presentara més d'una sol·licitud per a un mateix tipus o classe de beca, s'entendrà que l'última presentada reemplaça a les anteriors sol·licituds, que seran arxivades.

9. Si la sol·licitud presentada en termini no reunira els requisits indicats en la convocatòria o no fora aportada alguna de la documentació exigida, l'òrgan d'instrucció requerirà a la persona interessada per a la seua esmena en el termini màxim de 10 dies hàbils, indicant-li que, de no fer-ho, se li tindrà per desistida de la seua sol·licitud. Aquest tràmit es realitzarà de forma electrònica.



Article 12. Documentació acreditativa dels mèrits i la seua esmena



1. Amb la finalitat de reduir càrregues administratives a les persones interessades, a la sol·licitud i el curriculum vitae no s'adjuntarà la documentació acreditativa dels mèrits.

2. Únicament les persones seleccionades per a la fase d'entrevista hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum.

3. Si la documentació presentada no reunira els requisits indicats en la convocatòria o no foren íntegrament aportats, es requerirà a la persona interessada per via electrònica perquè, en el termini màxim de 10 dies, esmene la falta o hi adjunte els documents preceptius, advertint que, si no ho fa en termini, no seran tinguts en compte els mèrits a l'efecte de la valoració. El compliment temporal dels mèrits s'entendrà referit a la data de finalització de termini de presentació de sol·licituds.





Article 13. Procés de valoració de les sol·licituds

1. Dins dels 15 dies hàbils següents a la terminació del termini de presentació de sol·licituds, la comissió avaluadora es reunirà amb la finalitat de valorar els mèrits presentats per les persones sol·licitants.

2. Per a valorar els mèrits al·legats per cada sol·licitant en el marc de cada convocatòria, la comissió avaluadora aplicarà el barem establit en l'article 5 de la present ordre.

3. S'elaborarà una relació de les persones aspirants ordenada d'acord amb la puntuació obtinguda en l'autobaremació, sobre la base dels mèrits establits en la present ordre. La comissió avaluadora valorarà els mèrits al·legats per cada aspirant d'acord amb la informació que es desprenga de l'autobaremació.

La comissió avaluadora publicarà, en ordre decreixent, el llistat provisional de puntuacions en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es i en el portal institucional de l'INVASSAT, www.invassat.gva.es, i concedirà un termini de 10 dies hàbils a les persones interessades per a la formulació d'al·legacions, que es dirigiran a la comissió avaluadora.

4. La comissió avaluadora analitzarà les al·legacions presentades, adoptant un acord sobre aquest tema i elaborarà el llistat definitiu que contindrà la relació ordenada de persones admeses i excloses. Acordarà, així mateix, convocar a l'entrevista en els termes recollits en l'article 5.1 d'aquesta ordre. Aquesta entrevista podrà realitzar-se per videoconferència o mitjans similars.

5. Realitzada l'entrevista i conclosa la selecció, es publicarà en la seu electrònica de la Generalitat i en el portal web de l'INVASSAT, la llista ordenada de les persones aspirants, atorgant un nou període d'al·legacions de 10 dies hàbils. Transcorregut aquest, la comissió avaluadora, en el termini de 10 dies hàbils, elaborarà i remetrà a l'òrgan competent una proposta motivada de resolució que contindrà la relació de persones beneficiàries i una o diverses borses de reserva, constituïdes per les persones aspirants que no resulten adjudicatàries de les beques i prioritzades per ordre decreixent de puntuació, per a cobrir les vacants que pogueren produir-se durant el període de vigència d'aquelles. Així mateix, s'inclourà una relació de les persones aspirants les sol·licituds de les quals hagen sigut desestimades, indicant les causes que han motivat la seua denegació, així com aquelles que hagen desistit.

6. L'òrgan instructor requerirà les persones que figuren com a beneficiàries en la proposta de resolució perquè, en el termini màxim de 10 dies, presenten degudament emplenat i subscrit l'imprés de domiciliació bancària, contemplat en l'Ordre 18/2011, de 17 de juny, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula la comprovació i el procediment de registre de comptes bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb l'administració de la Generalitat, el qual es troba disponible en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es.



Article 14. Resolució de concessió

1. Vista la proposta motivada de resolució formulada per la comissió avaluadora, l'òrgan competent per a resoldre dictarà la resolució de concessió.

La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari al que s'imputen les beques atorgades, les persones beneficiàries, les quantitats concedides i la finalitat d'aquestes.



De conformitat amb la normativa que resulte aplicable a les subvencions i a les beques de pràctiques professionals, la resolució de convocatòria determinarà, si escau, les formes addicionals de publicitat de la resolució de concessió.

La publicació de la citada resolució assortirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb la normativa reguladora del procediment administratiu comú, i s'inserirà la informació corresponent en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es.

2. El termini màxim per a dictar i publicar la resolució serà de tres mesos, a comptar des de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria, sense perjudici que puga ampliar-se en els termes previstos per la normativa reguladora del procediment administratiu comú.



Conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i publicat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

3. Les resolucions que es dicten esgoten la via administrativa i es notificaran d'acord amb el que es preveu en l'article 26 de la LGS.



CAPÍTOL III

Acompliment de la beca i obligacions



Article 15. Unitat d'acompliment

La resolució de concessió determinarà les unitats administratives en les quals s'exerciran les pràctiques, unitats que assumiran la direcció tècnica, supervisió i tutoria de les persones beneficiàries.



Article 16. Justificació i pagament

1. L'import de la beca s'abonarà per mensualitats vençudes, prèvia expedició, per part del responsable de la unitat administrativa on les persones beneficiàries realitzen les pràctiques professionals, de la certificació que acredite un satisfactori nivell de dedicació i aprofitament, d'acord amb la finalitat que justifica la concessió d'aquesta.



2. En el cas que, concedida la beca, algun període de desenvolupament no es realitze durant un mes complet o implique una meritació econòmica inferior al corresponent a un mes natural, la prestació econòmica serà proporcional a aquest període. En aquests supòsits es garantirà, en tot cas, el dret de la persona interessada a l'audiència.



3. Després de la finalització del període de durada de les beques, i en un termini màxim de 30 dies a partir de l'endemà de la seua finalització, les persones beneficiàries hauran de presentar davant l'òrgan directiu en el qual es van realitzar les pràctiques una memòria sobre les activitats realitzades i els coneixements adquirits. El lliurament de la memòria, així com l'informe favorable posterior per part del responsable de l'adreça de la pràctica, seran condicions indispensables per al pagament de l'import de l'últim mes de durada de les beques.



Article 17. Circumstàncies de modificació de la resolució de concessió de la beca

Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de les beques i, en tot cas, l'obtenció concurrent de beques atorgades per altres administracions o ens públics o privats, donaran lloc a la modificació de la resolució de concessió.



Article 18. Obligacions de la persona beneficiària

Seran obligacions de les persones beneficiàries:

1. Acceptar la concessió de la beca i renunciar a qualsevol altra beca coetània que es gaudisca, acceptar les bases de la convocatòria i incorporar-se al departament que se li indique en el termini establit en la resolució de concessió. La no incorporació injustificada en la data indicada s'interpretarà com una renúncia a la beca concedida. En tal cas, es podrà concedir una nova beca a la persona que corresponga segons l'ordre de la borsa de reserva per a substitucions.

2. Realitzar l'activitat que ha motivat la concessió de la beca durant tot el període de gaudi d'aquesta, conforme a les directrius que dicte la persona que exercisca la direcció tècnica de cadascuna de les persones beneficiàries de les beques.

3. Guardar el degut secret i confidencialitat dels assumptes en què intervinga.

4. Estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de les beques, de conformitat amb la LGS, i a aquest efecte, haver autoritzat expressament l'administració perquè obtinga aquestes dades de manera directa o, en defecte d'això, aportar les certificacions oportunes, així com a complir amb les altres obligacions establides en la citada llei.

5. Presentar la memòria final de les pràctiques realitzades a què fa referència l'article 16.3 de les presents bases.

6. Cedir gratuïtament i de forma indefinida els resultats que s'obtinguen com a conseqüència del desenvolupament de les beques, així com la memòria final, a l'entitat concedent de la beca, que es reserva el dret de la seua publicació i utilització, llevat que la convocatòria o la normativa aplicable en determinades matèries disposen una altra cosa.

7. Abstindre's de publicar article, o remetre comunicació a qualsevol entitat o organisme, sobre matèries relacionades amb la beca o l'activitat del departament en el qual es desenvolupa aquesta, sense prèvia autorització de l'INVASSAT i fent constar expressament en la publicació que l'activitat s'ha realitzat mitjançant una beca d'aquest Institut.

8. Durant el període de gaudi, la persona beneficiària haurà d'exercir les pràctiques amb un horari màxim de 30 hores setmanals, que es distribuiran de la forma en què s'organitze per part del tutor o tutora de les persones beneficiàries.



Article 19. Obligacions de l'entitat concedent

Són obligacions de l'INVASSAT envers les persones beneficiàries:



1. Proporcionar el suport necessari, així com facilitar la utilització dels mitjans, instruments i equips que resulten precisos per al normal desenvolupament de l'activitat objecte de la beca.

2. Designar un tutor o tutora per a la coordinació, orientació i direcció tècnica de l'activitat a desenvolupar, que assignarà les funcions a realitzar en el curs de les seues pràctiques, realitzarà el seguiment i suport necessari, resoldrà els dubtes que puguen sorgir i avaluarà el seu aprofitament.

3. Vetlar pel desenvolupament adequat del programa de formació.

4. Expedir el corresponent certificat d'aptitud i aprofitament a favor de la persona beneficiària de la beca, després de la finalització del gaudi de la beca i de l'informe favorable del tutor o tutora.



Article 20. Facultats d'interpretació i resolució d'incidències

1. En el marc de cada convocatòria, la persona titular de la presidència l'INVASSAT o, si escau, la persona titular de la direcció de l'INVASSAT per delegació d'aquella, resoldrà tant els dubtes com els conflictes que puguen plantejar les persones becàries en l'exercici de la seua funció o les unitats administratives que els tutelen. Al mateix temps, resoldrà les incidències que es produïsquen durant el període de gaudi de les beques, prèvia audiència de la persona interessada.

2. La renúncia a la beca suposarà la pèrdua de tots els drets inherents a aquesta i, per tant, el seu import deixarà de percebre's a partir d'aqueix moment.

3. En cas de renúncia a la beca concedida, la persona titular de la direcció de l'INVASSAT, si ho considera convenient, podrà cobrir la vacant pel temps que reste per a la finalització del període de durada de la beca, acudint per a això a la borsa de reserva que resulte del procediment de selecció prèviament efectuat i en l'ordre establit en aquesta.



4. Quan per raó de part, adopció o acolliment s'interrompa el període de durada establit, la persona interessada continuarà reportant i percebent l'import de la beca atorgada i recuperarà amb posterioritat el període interromput. Igualment, en casos d'ingrés hospitalari prolongat, es recuperarà amb posterioritat el temps de pràctiques interromput.





Article 21. Pèrdua del dret al cobrament i reintegrament

1. Es produirà la pèrdua al dret al cobrament total o parcial de la beca en el supòsit de falta de justificació o de concurrència de les causes previstes per la LGS i la Llei 1/2015, que resulten d'aplicació al tipus de beca.

2. Serà procedent el reintegrament de la quantitat percebuda i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la beca fins la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, d'acord amb el que es disposa en la LGS, així com en els següents casos:

a) Quan es destine la quantitat percebuda a finalitats contràries o incompatibles amb la finalitat de la beca.

b) Quan s'incórrega en algun dels casos d'incompatibilitat de la beca establits en les presents bases.

3. En la tramitació dels procediments previstos pel present article es garantirà en tot cas el dret d'audiència a la persona interessada.



Article 22. Pla de control

Es durà a terme un pla de control de la realització de l'activitat objecte d'aquestes bases, mitjançant la comprovació i control de la documentació acreditativa dels mèrits, i després de la finalització del gaudi de la beca, de la memòria de les activitats de formació realitzades per la persona beneficiària de la beca prevista en l'article 16.3 d'aquesta ordre, de conformitat amb l'article 169 de la Llei 1/2015.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Primera. No-incidència pressupostària.

A l'efecte del que es disposa en l'article 26.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, s'indica que l'aplicació i execució d'aquestes bases reguladores no comporta increment de despesa pública, més enllà dels crèdits consignats a aquest efecte en els pressupostos anuals de la Generalitat, dins del corresponent programa i línies pressupostàries per a finançar les diferents convocatòries.



Segona. Normativa aplicable

Aquesta Ordre es dicta d'acord amb el que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament d'aquesta llei; en la llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, de la hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i en el decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques i en quantes normes vigents resulten d'aplicació.







DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única

Les convocatòries de concessió de beques de documentalista per a l'INVASSAT que s'hagueren publicat amb anterioritat a l'entrada en vigor de la present ordre, es desenvoluparan d'acord amb el que preveu l'Ordre 13/2017, de 10 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals de documentalista en l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT) i d'acord amb el que preveu la seua corresponent convocatòria.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació de l'Ordre 13/2017

A l'entrada en vigor de la present ordre queda derogada l'Ordre 13/2017, de 10 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals de documentalista en l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT).





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Autorització

S'autoritza la Direcció de l'INVASSAT perquè, en l'àmbit de les seues competències, adopte les mesures necessàries per al desplegament i aplicació d'aquesta ordre.



Segona. Vigència

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 9 de gener de 2019



El conseller d'Economia Sostenible,

Sectors Productius, Comerç i Treball,

RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ

Mapa web