Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 7 de març de 2019, de la Direcció General de Treball i Benestar Laboral, per la qual es convoquen subvencions en matèria de col·laboració institucional, a través d'accions sectorials i intersectorials mitjançant programes o actuacions en matèria de prevenció de riscos laborals en la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2019. [2019/2429]

(DOGV núm. 8504 de 12.03.2019) Ref. Base de dades 002339/2019






La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, LGS), estableix, en el seu article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, mitjançant convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

L'Ordre 21/2018, de 15 de novembre, de 2018, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, aprova les bases reguladores i estableix el procediment de concessió de subvencions en matèria de col·laboració institucional, a través d'accions sectorials i intersectorials mitjançant programes o actuacions en matèria de prevenció de riscos laborals en la Comunitat Valenciana (DOGV 8426, 19.11.2018, bases reguladores en les referències posteriors a aquesta norma). En la seua Disposició Final Primera estableix que es delega expressament la convocatòria anual de subvencions en la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball.

La Llei de pressupostos de la Generalitat per a 2019 inclou, dins de l'annex de Transferències i Subvencions, la previsió de la línia de subvenció S8049 denominada, «Subvenció col·laboració institucional», amb una dotació màxima de 200.000 euros.

Mitjançant la present resolució, es convoquen per a l'exercici 2019, les ajudes a les organitzacions empresarials i sindicals de la Comunitat Valenciana per al foment de la col·laboració institucional a través d'accions sectorials i intersectorials, mitjançant programes o actuacions en matèria de prevenció de riscos laborals en la Comunitat Valenciana, a l'empara de les bases reguladores d'aquestes ajudes i en els termes i condicions delimitats en la present convocatòria.

La present convocatòria queda sotmesa a més, en el que procedisca, a la LGS, al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu reglament (d'ara en avant, RLGS), i a la normativa autonòmica establida en els articles 159 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (d'ara en avant, LHPS).

Per l'anterior i de conformitat amb el que s'estableix en l'article 160.4 de la LHPS, en relació amb l'article 3 del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determina les conselleries en què s'articula l'Administració de la Generalitat, el Decret 104/2017, de 21 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball i les bases reguladores d'aquestes subvencions, resolc:



Primer. Objecte i àmbit de la convocatòria

L'objecte de la present resolució és convocar en l'exercici 2019, en règim de concurrència competitiva, subvencions per al foment de la col·laboració institucional a través d'accions sectorials i intersectorials, mitjançant programes o actuacions en matèria de prevenció de riscos laborals en la Comunitat Valenciana, d'acord amb els requisits establits en les bases reguladores d'aquestes subvencions. L'objectiu d'aquestes ajudes és que la promoció de la prevenció de riscos laborals siga eficaç, amb l'objectiu últim de reduir al mínim la sinistralitat laboral en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.



Segon. Finançament

1. Les ajudes convocades es finançaran amb càrrec a la línia de subvenció S8049, de l'aplicació pressupostària 11.03.02.315.10.4, fins a un import global màxim de 200.000 euros, procedents de fons propis de la Generalitat.



Tercer. Entitats beneficiàries

Podran acollir-se a aquestes subvencions, en aplicació de l'article 3 del Decret 193/2015, de 23 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 7/2015, de 2 d'abril, de participació i col·laboració institucional de les organitzacions sindicals i empresarials representatives en la Comunitat Valenciana (d'ara en avant, RLPCI), totes les organitzacions empresarials i sindicals de la Comunitat Valenciana constituïdes a l'empara de la Llei 19/1977, d'1 d'abril, sobre regulació del dret d'associació sindical, independentment del seu percentatge de representativitat, amb l'única limitació del compliment dels requisits previstos en les bases reguladores.

No podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions les entitats en les quals concórrega alguna de les següents circumstàncies:

a) Les previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la LGS.

b) Haver sigut sancionada amb caràcter ferm en via administrativa, en els dos anys anteriors a la data de presentació de la sol·licitud, per la comissió d'infracció molt greu en matèria de seguretat i salut en el treball o per la comissió d'infracció greu en matèria de relacions laborals consistent en la transgressió de la normativa sobre modalitats contractuals, contractes de duració determinada i temporals, mitjançant la seua utilització en frau de llei o respecte a persones, finalitats, supòsits i límits temporals diferents dels previstos legal, reglamentàriament, o mitjançant conveni col·lectiu quan dits extrems puguen ser determinats per la negociació col·lectiva.

c) Les entitats que no complisquen la condició de ser una organització empresarial o sindical de la Comunitat Valenciana en la data de publicació de la present convocatòria.



Quart. Obligacions de les entitats beneficiàries

Sense perjudici de les obligacions generals establides en l'article 14 de la LGS, amb caràcter específic seran obligacions de les entitats beneficiàries les contemplades en les bases reguladores i especialment les disposades en l'article 4 d'aquestes bases.



Cinqué. Actuacions subvencionables

Es consideren actuacions subvencionables les de difusió, promoció o foment en matèria de prevenció de riscos laborals dirigides a aconseguir una adequada cultura preventiva en els termes previstos en les bases reguladores, realitzades per les entitats beneficiàries i dutes a terme en el període comprés entre el dia 1 de gener i el dia 30 de novembre de 2019.

De forma específica, serà subvencionable la realització d'accions consistents en jornades, seminaris, tallers, conferències i altres actuacions de difusió, dirigides a persones empresàries o treballadores que presten els seus serveis en centres de treball situats en la Comunitat Valenciana, sobre:

a) Foment del compliment de la normativa en matèria de prevenció de riscos laborals.

b) L'aplicació de la normativa reguladora en matèria de prevenció de riscos laborals, amb l'objectiu de millorar la comprensió sobre el significat i projecció del concepte de cultura preventiva entre persones empresàries i treballadores.

c) La coordinació de les activitats empresarials de prevenció previstes en l'article 24 de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals i en el Reial decret 171/2004, de 30 de gener, pel qual es desenvolupa aquest article 24.

d) La sinistralitat en algun dels set sectors en els quals el nombre d'accidents laborals amb baixa mèdica haja sigut major segons l'últim Informe Anual disponible de Sinistralitat en la Comunitat Valenciana elaborat per l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT).

e) La utilització i potenciació de les eines TIC en matèria de prevenció de riscos laborals, mitjançant accions de difusió de la cultura preventiva dirigides al públic en general, que podran consistir en la creació de pàgines web, revistes, cartelleria, fullets o material de difusió similar, tant en paper com en format digital.

Els requisits mínims de les actuacions subvencionables seran els establits en les bases reguladores i especialment els contemplats en l'article 6 d'aquestes bases.

Únicament seran objecte d'aquestes subvencions aquelles activitats que guarden una relació directa amb les línies que integren l'Estratègia Valenciana de Seguretat, Salut i Benestar Laboral 2017-2020, o la que la substituïsca.



Sisé. Despeses subvencionables

1. Es consideren despeses subvencionables aquells que de manera indubtable responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resulten estrictament necessaris i es realitzen en el termini establit en les bases reguladores.

En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables podrà ser superior al valor de mercat.

2. Quan no es dispose de factura separada per a les despeses, per tractar-se de despeses comunes a diverses activitats, serà necessària la factura global i el justificant de pagament, així com un document en el qual es reflectisca la metodologia utilitzada per a aplicació a prorrata d'aquesta despesa, atés el temps d'utilització dels recursos comuns i al volum dels serveis associats al projecte, i identificant el percentatge de despeses que s'imputa, en aplicació del mètode prèviament identificat per la beneficiària.

3. Els tributs són despeses subvencionables quan la beneficiària de la subvenció els abone efectivament. En cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos personals sobre la renda.



4. En tot cas, els costos subvencionables previstos en les bases reguladores han de respondre a costos reals, efectivament realitzats, pagats i justificats mitjançant factures o documents comptables de valor probatori equivalent.

En aquest sentit, els suports de dades generalment acceptades seran els següents:

a) Documents originals, ja siga en suport paper o electrònic.

b) Les fotocòpies compulsades de documents originals.

5. En la contractació d'aquelles despeses en què haja d'incórrer la beneficiària per a la realització per si mateixa de les activitats subvencionades, i sempre que excedisquen de les quanties establides en la Llei de contractes del sector públic per al contracte menor, haurà d'aportar la beneficiària tres ofertes prèvies a la contractació, així com les factures pagades i la constància documental de la transferència de fons.

Quan no es tracte de la proposta econòmica més avantatjosa, haurà d'aportar-se informe justificatiu sobre les raons objectives que s'han tingut en compte per a seleccionar aquesta oferta.



Seté. Quantia de l'ajuda

La quantia màxima que pot rebre cada actuació serà de 30.000, 00 euros, sense que en cap cas la subvenció puga ser de tal quantia que supere el cost de l'activitat subvencionada. Una mateixa entitat podrà presentar diverses accions, en aquest cas, haurà de presentar una sol·licitud per cada acció o actuació.



Huité. Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds per a l'obtenció d'aquestes subvencions, juntament amb la documentació requerida, es presentaran exclusivament de forma telemàtica, de conformitat amb el que es disposa en l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara en avant, LPAC), d'acord amb els models oficials disponibles en la Seu Electrònica de la Generalitat:https://sede.gva.es, mitjançant el procediment que figurarà publicat i disponible en la mateixa Seu Electrònica de la Generalitat. L'accés directe a aquest tràmit estarà disponible en el següent enllaç: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=19854&version=amp

Tant la sol·licitud com la resta de documents a presentar hauran de signar-se electrònicament amb certificació de persona jurídica, emesa per qualsevol de les entitats admeses pel portal electrònic de la Generalitat, o amb certificació digital del seu representant, que haurà d'haver-se registrat prèviament en el Registre de Representants de la Generalitat.

Una mateixa entitat sol·licitant podrà presentar diverses sol·licituds. Cada sol·licitud inclourà únicament una acció o actuació.

Les organitzacions integrades en altres entitats d'àmbit superior no podran presentar sol·licituds les actuacions de les quals versen sobre la mateixa matèria que les realitzades per aquestes últimes.

D'acord amb el que es disposa en l'article 68.4 de la LPAC, si alguna entitat interessada presentara la seua sol·licitud presencialment, la direcció general competent en matèria de treball requerirà a aquesta entitat perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena.



Nové. Documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud

1. Les sol·licituds hauran d'anar acompanyades de la següent documentació:

a) Acord adoptat per l'òrgan competent de la sol·licitant pel qual s'aprove la presentació de la sol·licitud de subvenció.

b) Dades de domiciliació bancària, segons model disponible en la Seu Electrònica de la Generalitat, excepte si s'ha presentat amb anterioritat i no ha experimentat variació, en aquest cas bastarà declaració en tal sentit.

c) Programació de les activitats previstes, amb expressió de la seua modalitat, lloc i calendari previsible de realització.

d) Pressupost desglossat per partides, segons despeses subvencionables i detall d'accions de realització directa o realització mitjançant subcontractació amb tercers. Aquest pressupost haurà d'estar ajustat a la quantia màxima de subvenció a concedir d'acord amb l'assenyalat en l'article 15 de les bases reguladores.

2. La sol·licitant haurà d'acompanyar, així mateix, declaracions responsables relatives als següents extrems:

a) No incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició d'entitat beneficiària recollides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la LGS.



b) Disposar dels plans d'igualtat visats pel centre directiu de l'Administració de la Generalitat amb competències en matèria de dona als quals es refereix la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la Igualtat entre Dones i Homes.

c) Compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb diversitat o discapacitat o, si escau, acreditació d'estar exempt.



d) La o les ajudes rebudes o sol·licitades amb el mateix objecte, i compromís de comunicar, si escau, qualsevol sol·licitud o concessió posterior de subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat.

e) Relació de les activitats proposades amb les línies que integren l'Estratègia Valenciana de Seguretat, Salut i Benestar Laboral 2017-2020, o la que la substituïsca.

3. Quan hagen d'aportar-se documents que ja estigueren en poder de qualsevol òrgan de l'administració actuant, la sol·licitant deurà, en tot cas:

a) Identificar el document o documents afectats.

b) Fer constar la data i l'òrgan o dependència i procediment en què van ser entregats.

c) Prestar consentiment exprés perquè puga ser consultada i comprovada aquesta documentació.

4. La presentació de la sol·licitud implica el coneixement i acceptació de les bases reguladores, i comportarà l'autorització a la Conselleria competent en matèria de treball, perquè aquesta, a l'efecte de verificar que la sol·licitant es troba al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social en els termes establits en l'article 13 de la LGS, i l'article 22 del RLGS, puga recaptar:



a) De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, l'acreditació que es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

b) De la Tresoreria General de la Seguretat Social l'acreditació que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

c) Dels serveis territorials de la Conselleria competent en matèria d'hisenda, l'acreditació que no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

En els supòsits d'impossibilitat material d'obtindre l'o els anteriors documents, l'òrgan competent podrà requerir a la sol·licitant la seua presentació, o en defecte d'això, l'acreditació per altres mitjans dels requisits a què es refereix el document.

No obstant això, la sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, havent d'aportar llavors els documents acreditatius del compliment de les obligacions indicades. Aquests documents hauran de tindre una vigència de, almenys, cinc mesos comptats a partir de la data de presentació de la sol·licitud.

5. L'òrgan instructor podrà, així mateix, recaptar el qualsevol moment la documentació original o complementària que considere necessària per a comprovar l'exacte compliment de les condicions exigides en les bases reguladores.

6. Tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament juntament amb la sol·licitud hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les signatures digitals de les persones o entitats que els subscriguen.



Desé. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà des del dia 20 de març de 2019 fins al 2 d'abril de 2019, tots dos dies inclosos. Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat fins a les 23.59.59 hores de l'últim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).



Onzé. Esmena de sol·licituds

L'òrgan instructor verificarà el compliment dels requisits de les sol·licituds presentades, així com de les condicions per a adquirir la condició de beneficiària, procedint a requerir, si escau, l'esmena de les deficiències observades o l'aportació de la documentació preceptiva que no s'acompanye, concedint un termini de 10 dies a la sol·licitant amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la LPAC.

L'esmena o aportació de documentació a iniciativa de l'entitat sol·licitant haurà de realitzar-se utilitzant el tràmit de la Guia PROP denominat «Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball», que és tramitable telemàticament i pot consultar-se en la següent adreça: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450&version=amp



Dotzé. Criteris de valoració de les sol·licituds

Les sol·licituds presentades dins del termini i en la forma escaient seran valorades d'acord amb els següents criteris, podent obtindre fins a 10 punts per cadascun d'ells, amb un màxim de 50 punts:



CRITERIS DE VALORACIÓ Puntuació parcial màxima

a) En funció de l'àmbit geogràfic, es valorarà la implantació geogràfica de l'entitat sol·licitant dins de la Comunitat Valenciana:

10

· Local: 3 punts

· Comarcal: 5 punts

· Provincial: 7 punts

· Autonòmica: 10 punts

b) Segons el nombre d'intervinents i participants: 10

· De 10 a 19 persones: 1 punt

· De 20 a 29 persones: 3 punts

· De 30 a 39 persones: 5 punts

· De 40 persones en avant: 10 punts

c) En funció de la projecció de l'actuació en l'àmbit territorial sobre el qual es propose realitzar l'acció: 10

· Actuacions realitzades amb projecció en una província: 5 punts

· Actuacions amb projecció en dues províncies: 7 punts

· Actuacions amb projecció en les tres províncies de la Comunitat Valenciana: 10 punts

d) En funció del sector sobre el qual es propose realitzar l'actuació: 10

· Sectors inclosos entre els cinc amb major sinistralitat:

10 punts

· Sectors d'àmbit general: 7 punts

· Sectors no inclosos entre els anteriors: 5 punts

e) Pla d'actuació: 10

· Dirigit a dones, persones desocupades, immigrants, grups necessitats d'especial protecció, persones amb discapacitat, facilitant en aquest cas l'accessibilitat als materials i documentació: 5 punts

· Proporcionar a la totalitat de les persones assistents els materials elaborats amb motiu de l'acció, que permeten el seu seguiment, comprensió i posterior plasmació pràctica dels coneixements adquirits: 2,5 punts

· La publicació en la pàgina web de la sol·licitant del material elaborat amb motiu de l'acció, perquè en prengueu coneixement per tercers i per a la seua projecció i utilització en favor d'una cultura de prevenció de riscos laborals: 2,5 punts





El crèdit es distribuirà per ordre de major puntuació fins que s'haja esgotat la disponibilitat pressupostària.

En cas d'igual puntuació, s'atorgarà preferència per a la concessió de la subvenció a aquelles organitzacions que acrediten l'adopció d'actuacions per a fer efectiva la consecució del principi d'igualtat d'oportunitats de dones i homes per alguns dels mitjans indicats en l'article 21.3 del RPCI.

Si persistira la igualtat, s'atorgarà preferència a aquelles organitzacions que acrediten ocupar, amb anterioritat a la publicació de la corresponent convocatòria, al major percentatge de persones treballadores amb diversitat o discapacitat en relació amb les respectives plantilles d'aquestes.

Si finalment persistira la igualtat, es resoldrà per sorteig.



Tretzé. Comissió de valoració

Per a la valoració dels criteris de baremació es constituirà una comissió de valoració adscrita a la direcció general competent en matèria de treball, la composició del qual i funcionament serà l'establit en l'article 12 de les bases reguladores.

De conformitat amb el que es disposa en l'article 11 de les bases reguladores, l'òrgan instructor traslladarà a la comissió de valoració els corresponents expedients, acompanyats d'una relació ordenada per ordre de puntuació de les sol·licituds rebudes i d'un informe en el qual es faça constar les sol·licituds denegades i els motius de la denegació.



La comissió de valoració elaborarà un informe d'avaluació de les sol·licituds presentades conforme als criteris de valoració establits. En aquest informe s'establirà una prelació per ordre de major a menor puntuació.

La comissió de valoració formularà proposta de concessió que elevarà a l'òrgan competent per a resoldre, juntament amb el seu informe d'avaluació de les sol·licituds. La proposta de concessió haurà de contindre la relació de sol·licitants que compleixen els requisits exigits, indicant l'ordre de prelació que els haja correspost en aplicació dels criteris fixats en l'article 7 de les bases reguladores i fent constar, igualment, la quantia de la subvenció proposada per a cadascun d'ells.





Catorzé. Resolució de concessió

1. La resolució haurà de ser dictada de forma expressa per la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball, i notificada telemàticament en el termini màxim de sis mesos, comptats a partir de l'endemà a la data en què haguera finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, sense perjudici que puga suspendre's el còmput d'aquest termini en cas de concórrer alguna de les causes previstes en l'article 22 de la LPAC.

El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima a les interessades per a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció, sense perjudici que aquest termini puga ser ampliat excepcionalment, de conformitat amb el que es disposa en l'article 23 de la LPAC.

2. La resolució es pronunciarà, de forma motivada, sobre la concessió de la subvenció, la seua desestimació o la denegació per falta de crèdit disponible, així com sobre els supòsits en els quals procedisca tindre per desistides en la seua sol·licitud a les entitats en virtut del que es preveu per l'article 11.2 de les bases reguladores.

Quan la resolució de concessió s'a part de la proposta definitiva emesa per la comissió de valoració, es farà constar en la mateixa amb expressió de la motivació que la sustente.

3. En cas de concessió de la subvenció, la resolució fixarà expressament la quantia de la subvenció, la forma d'abonament i altres circumstàncies exigibles per al cobrament d'aquesta, recursos i qualssevol altres condicions, obligacions i determinacions accessòries al fet que haja de subjectar-se la beneficiària.



Quinzé. Modificació de la resolució

Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions i ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, podrà donar lloc, prèvia instrucció del corresponent procediment amb audiència a l'entitat interessada, a la modificació o revocació de la resolució de concessió.





Setzé. Justificació de les ajudes

De conformitat amb el que es preveu en l'article 30 de la LGS, i en el capítol II del títol II del seu Reglament, la justificació per les beneficiàries del compliment de les condicions assenyalades i de la consecució dels objectius previstos en l'acte de concessió de la subvenció, revestirà la forma de compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa.



Per al compliment de l'obligació de la justificació de les ajudes s'estarà al que es disposa en els articles 26 i 27 de les bases reguladores d'aquestes ajudes.

La justificació de la subvenció es realitzarà abans del dia 30 de novembre de 2019, acompanyada de la documentació justificativa de les despeses en què s'haja incorregut. La presentació es realitzarà de forma electrònica a través del procediment: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450&version=amp

En el cas que les despeses justificades foren inferiors a la subvenció concedida, aquesta es minorarà en la quantitat corresponent, devent la beneficiària procedir, si escau, al reintegrament de les quantitats rebudes en excés, incrementades amb els corresponents interessos.



En cas d'observar-se deficiències corregibles en la documentació justificativa aportada per la beneficiària, la direcció general competent en matèria de treball ho posarà en el seu coneixement, concedint-li un termini de 10 dies per a l'esmena d'aquelles. De no dur-se a terme l'esmena requerida, es tindrà per no justificat la despesa corresponent.



Per a la justificació haurà d'acompanyar-se, almenys:

1. Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, que contindrà el que s'estableix en l'article 24 de les bases reguladores.

2. Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que contindrà el que es disposa en l'article 25 de les bases reguladores.

3. Els últims comptes anuals aprovades de les organitzacions sindicals i empresarials beneficiàries.



Disseté. Pagament de la subvenció i règim de garanties

1. L'abonament de la subvenció s'efectuarà a les beneficiàries de la següent manera:

a) Una bestreta del 30 per cent de l'import de la subvenció en el moment de resoldre's la subvenció.

b) El 70 per cent restant s'abonarà a la finalització de l'acció o programa per a la qual es concedisca la subvenció, una vegada s'haja justificat la realització de l'objecte de la subvenció.

2. Conforme disposa l'article 34 de la LGS, no podrà realitzar-se el pagament de la subvenció en tant la beneficiària no es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, és a dir deutora per resolució de procedència de reintegrament.

3. Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció en el supòsit de falta de justificació o de concurrència d'alguna de les causes previstes en l'article 37 de la LGS, sent aplicable el règim previst en l'article 32 de les bases reguladores.

Quant al règim de garanties, s'estarà al que es preveu en els articles 45 a 54 del RLGS, en tant no es produïsca el desenvolupament reglamentari previst en l'article 171.5 de la LHPS, sense perjudici del que, si escau, s'establisca en les Lleis de Pressupostos de la Generalitat.

Les garanties respondran de l'import de les quantitats anticipades i dels interessos de demora.



Dihuité. Minoració, revocació i reintegrament de les ajudes

1. Procedirà la revocació i el reintegrament total de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora reportat des del moment del pagament de la subvenció fins hui en què s'acorde la procedència del reintegrament (o la data en què la deutora ingresse el reintegrament si és anterior a aquesta), o bé la declaració de la pèrdua del dret al cobrament de la mateixa si aquest pagament no s'haguera efectuat, en cas que concórrega alguna de les causes previstes en l'article 37 de la LGS.

2. Igualment, procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes en excés i l'exigència de l'interés de demora reportat des del moment del pagament de la subvenció fins hui en què s'acorde la procedència del reintegrament, en cas que la beneficiària no haja procedit al reintegrament voluntari previst en l'apartat 2 de l'article 22 de les bases reguladores.

3. Procedirà la minoració o, si escau, el reintegrament parcial de les quantitats concedides quan la beneficiària no justifique la totalitat de l'import subvencionat, en una quantia igual a la diferència entre el concedit i l'efectivament justificat, més els interessos de demora, si escau.



4. El procediment de reintegrament s'iniciarà per la direcció general competent en matèria de treball seguint les disposicions generals sobre procediment administratiu comú, amb les especialitats assenyalades en l'article 172 de la LHPS.



Dinové. Mitjà de notificació

La notificació electrònica dels actes administratius produirà efectes jurídics en ser aquesta via obligatòria per a les persones jurídiques. De conformitat amb l'article 43 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques, i amb l'article 54 del Decret 220/2014, la pràctica de la notificació electrònica es realitzarà, amb caràcter general, per compareixença electrònica, de la següent manera:

a) L'entitat sol·licitant, o la persona que la representa degudament registrada, accedirà al contingut de l'actuació administrativa corresponent a través de la seu electrònica de la Generalitat. Prèviament, s'enviarà per correu electrònic a l'adreça facilitada en la sol·licitud, un avís de notificació, de caràcter informatiu, que li comunicarà l'existència d'una notificació, així com l'adreça de la pàgina web a la qual ha d'accedir per a obtindre-la.

b) Aquest avís de notificació haurà d'especificar, a més de les dades que permeten la identificació de la notificació, de conformitat amb el que es disposa en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques, que transcorreguts deu dies naturals a partir de la data de posada a la disposició de la notificació, sense que tinga lloc l'accés a aquesta, equivaldrà al rebuig de la notificació als efectes contemplats en la normativa legal vigent, llevat que d'ofici o a instàncies de la destinatària es comprove la impossibilitat tècnica o material de l'accés.

c) La notificació contindrà la designació de l'òrgan administratiu o entitat que efectua la notificació, la referència al tipus de document que es notifica, el número d'expedient al qual es refereix, i la data i registre d'eixida.

d) Si l'entitat interessada accepta la notificació, podrà accedir als documents objecte d'aquesta, que també tindran format per a impressió.



e) Es deixarà constància en l'expedient administratiu de l'acceptació o rebuig de la notificació electrònica, produint els efectes previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques.



Vinté. Recursos

Contra la present resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs de reposició davant el mateix òrgan en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà a aquell en què tinga lloc la seua publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la LPAC, o bé directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua publicació, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que es preveu en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs dels previstos en la vigent legislació.





València, 7 de març de 2019.– La directora general de Treball i Benestar Laboral: Cristina Moreno Fernández.

Mapa web