Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 28 de desembre de 2018, del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen les subvencions públiques destinades a la creació o el manteniment de les unitats de suport a l'activitat professional, com a mesura de foment de l'ocupació per a la inserció de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació per a l'exercici 2019. [2019/291]

(DOGV núm. 8465 de 16.01.2019) Ref. Base de dades 000465/2019








Per mitjà de l'Ordre 13/2018, de 31 d'agost, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades a la creació o el manteniment de les unitats de suport a l'activitat professional, com a mesura de foment de l'ocupació per a la inserció de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació (DOGV 8377).

En aquesta resolució es convoquen per a l'exercici 2019 les ajudes destinades a promoure i facilitar la inserció laboral de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació (d'ara endavant, CEO), en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, per mitjà de la concessió d'ajudes per a la creació o el manteniment de les unitats de suport a l'activitat professional.

L'article 167 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, estableix que «En la tramitació anticipada l'atorgament de subvencions, de conformitat amb el que es preveu en l'article 41 d'aquesta llei, es pot arribar al moment procedimental immediatament anterior al de la resolució de la concessió, i ha de constar en tots els tràmits que aquest atorgament estarà condicionat a l'existència, en els pressupostos de l'exercici econòmic següent, de crèdit adequat i suficient per a fer-ho».



En virtut de tot el que s'ha exposat, i de conformitat amb el que s'estableix en els articles 160.4.b i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

1. Per mitjà d'aquesta resolució es convoquen per a l'exercici 2019, les ajudes regulades en l'Ordre 13/2018, de 31 d'agost, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades a la creació o el manteniment de les unitats de suport a l'activitat professional, com a mesura de foment de l'ocupació per a la inserció de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació (publicada en el DOGV núm. 8377 de 06.09.2018).

2. Aquesta convocatòria té per objecte promoure i facilitar la inserció laboral de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació (CEO), en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, per mitjà de la creació o el manteniment de les unitats de suport a l'activitat professional, d'acord amb el que s'estableix en la normativa aplicable segons el que es disposa en la disposició addicional primera de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, i resulten subvencionables el 2019 les contractacions, pròrrogues, transformacions de contractes temporals en indefinits i/o ampliacions de jornada del personal amb diversitat funcional severa, produïdes fins al 17 de febrer de 2019.

3. Poden ser entitats beneficiàries de les ajudes convocades per mitjà d'aquesta resolució els centres especials d'ocupació inscrits en el registre de CEO de la Comunitat Valenciana, que desenvolupen l'activitat a la Comunitat Valenciana i complisquen els requisits establits en l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores i en la normativa d'aplicació.



Article 2. Finançament de la convocatòria per a 2019

1. Les ajudes regulades en aquesta resolució es finançaran per un import global màxim estimat d'1.200.000,00 €, a càrrec del capítol 4 del subprograma pressupostari 322.51, codi línia de subvenció S2240000, corresponents a fons procedents del SEPE.

2. En el cas que la dotació publicada en aquesta convocatòria no resulte suficient per a atendre la totalitat dels imports sol·licitats, i que hi haja crèdit disponible que permeta incrementar aquest finançament en el pressupost de 2019 per mitjà de resolució del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, es pot ampliar aquest crèdit, sense necessitat d'establir un nou termini de presentació de sol·licituds.



3. No obstant això, la concessió de les ajudes previstes en aquest decret estarà condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient per a fer-ho en els pressupostos del Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a l'any 2019.



Article 3. Forma de presentació de sol·licituds

Les sol·licituds es presentaran via telemàtica, bé a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), o bé a través de la web del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (www.labora.gva.es), en l'enllaç de la Sol·licitud telemàtica, que hi haja associat a aquesta ajuda. Per això, cal disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut de representant d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), en el supòsit de persones autoritzades en el Registre de Representants.





Article 4. Termini de presentació de les sol·licituds d'ajudes

Les sol·licituds d'ajudes s'han de presentar en el termini del 18 de febrer al 15 de març de 2019.



Article 5. Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud

Documentació general

1. Les sol·licituds s'han d'acompanyar, a més de la documentació específica, de la documentació general següent signada electrònicament, que s'ha d'annexar per mitjans telemàtics:

a) Acreditació de la representació legal de la persona que presenta la sol·licitud d'ajuda, llevat que aquesta representació ja estiga implícita en la sol·licitud o conste presentada anteriorment.

b) Dades de domiciliació bancària, segons el model facilitat amb aquesta finalitat, excepte si s'ha presentat amb anterioritat davant del Servei Valencià d'Ocupació i Formació i no ha experimentat variació; en aquest cas s'indicarà el compte en què s'ha de fer l'ingrés.

c) Declaració responsable, subscrita que l'entitat beneficiària no ha incorregut en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de subvencions i, en concret, de no trobar-se en el supòsit de l'article 13.2 apartat g de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Aquesta declaració està inclosa en l'imprés normalitzat de sol·licitud general de subvencions.

d) Declaració responsable, en model normalitzat, acreditativa que l'entitat beneficiària reuneix els requisits establits en el Reglament 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DOUE L187, de 26.06.2014) i, per tant, no ha incorregut en cap de les causes d'exclusió incloses en aquest reglament.

e) Declaració responsable, en model normalitzat, del fet que l'import de les subvencions sol·licitades en cap cas pot ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, supere els límits establits en la disposició addicional tercera de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores.

f) Declaració responsable de la persona representant legal del CEO acreditativa que, en relació amb les dades relatives al tipus i el grau de diversitat funcional o discapacitat tenen consentiment exprés de tot el personal amb diversitat funcional o discapacitat per a la cessió de dades al Servei Valencià d'Ocupació i Formació i l'accés per aquest organisme a les bases de dades dels centres de valoració de discapacitats, així com del fet que han informat el personal que la finalitat d'aquesta informació és només l'obtenció de subvencions públiques.



g) Pla d'igualtat, degudament visat per la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere o òrgan competent per a l'avaluació i la validació d'aquest, o si no n'hi ha, declaració responsable, en model normalitzat, de no estar subjecte a l'obligació que, per a fer-ho, estableix l'article 45 de la LO 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. En cas que el Pla d'igualtat, degudament visat, ja s'haja presentat en l'exercici 2018, han d'aportar certificat emés per òrgan competent acreditatiu del fet que aquest visat segueix en vigor.

2. La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització de l'entitat beneficiària perquè el Servei Valencià d'Ocupació i Formació obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, previstes en els articles 18 i 19 del Reglament de la Llei general de subvencions, i no és necessari aportar les certificacions corresponents ni la documentació identificativa.



No obstant això, l'entitat beneficiària pot denegar o revocar aquest consentiment i comunicar-ho per escrit al Servei Valencià d'Ocupació i Formació en aquest sentit. En aquest supòsit, s'han de presentar els certificats originals positius de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de l'Institut Valencià d'Administració Tributària i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, expressius d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i la Seguretat Social.



Documentació específica

1. La documentació específica per a les sol·licituds d'ajuda a les unitats de suport és:

a) Relació del personal amb diversitat funcional o discapacitat severa del CEO que complisca els requisits de l'article 1.2 d'aquesta resolució, segons el model normalitzat.

b) Relació de les persones integrants de la unitat de suport, d'acord amb la composició establida en l'article 12 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, per les quals se sol·licita la subvenció convocada amb aquesta resolució, llocs de treball que hagen d'ocupar i jornada laboral, segons model normalitzat.

c) Els CEO que porten a terme l'activitat empresarial en diversos centres de treball han d'aportar un informe detallat en què especifique el personal amb diversitat funcional severa pel qual sol·liciten subvenció, en quin centre de treball fa l'activitat laboral diària i quin personal tècnic i personal encarregat atén cada un.

d) Còpia dels contractes indefinits, o transformació de contractes temporals en indefinits, del personal integrant de les unitats de suport, juntament amb els informes d'alta en la Seguretat Social, llevat que aquest personal ja haja resultat subvencionat per aquest programa en exercicis anteriors.

e) Documentació acreditativa de la titulació de tècnic de grau mitjà o superior del personal tècnic integrant de les unitats de suport, així com documentació acreditativa dels coneixements i/o experiència equiparables (curriculum vitae i contractes o certificats acreditatius d'accions de voluntariat), d'acord amb el que s'estableix en l'apartat 2 de l'article 12 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, llevat que aquest personal ja haja resultat subvencionat per aquest programa en exercicis anteriors.

f) Acreditació de la contractació del personal integrant de les unitats de suport com a personal tècnic o personal encarregat d'aquestes, per mitjà de l'aportació dels contractes, clàusules addicionals o annexos als contractes o escrits registrats als centres d'ocupació del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, de modificació dels contractes subscrits amb anterioritat i en les noves contractacions, llevat que aquest personal ja haja resultat subvencionat per aquest programa en l'exercici 2018.



g) Còpia dels contractes de treball o conversions de contractes temporals que donen lloc a l'ajuda, fets a persones amb diversitat funcional o discapacitat severa i els comunicats d'alta en la Seguretat Social i/o l'informe consulta general de treballadors e-SIL, acreditatiu d'aquests, llevat que aquest personal ja haja resultat subvencionat per aquest programa en exercicis anteriors.

En cas de pròrrogues, transformacions o modificacions de jornada de contractes presentats amb anterioritat, els hauran d'aportar juntament amb els comunicats de variació de dades en la Seguretat Social.

Quan es facen contractes per obra o servei determinat, cal adjuntar un compromís de durada mínima d'aquest contracte, almenys, de sis mesos.

h) Per a les noves contractacions no subvencionades anteriorment per aquest programa, acreditació de la inscripció dels treballadors amb diversitat funcional o discapacitat com a desocupat, demandant de treball, als centres d'ocupació del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, amb caràcter previ a la contractació.

i) Documentació acreditativa del tipus i grau de diversitat funcional o discapacitat severa, d'acord amb el que s'estableix en l'apartat 2 de la disposició addicional segona de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, llevat que aquest personal ja haja resultat subvencionat per aquest programa en exercicis anteriors.

2. En el cas que la documentació que consta en poder del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, relativa tant al personal integrant de les unitats de suport com al personal amb diversitat funcional o discapacitat destinataris finals d'aquesta ajuda, resulte insuficient, aquest organisme pot requerir a les entitats beneficiàries, en qualsevol moment, l'aportació de la documentació que considere necessària per a la concessió de l'ajuda.



Article 6. Instrucció i procediment de concessió

1. El procediment de concessió de subvencions serà, d'acord amb el que s'estableix en l'article 22 de la Llei 38/2003, general de subvencions, el de concurrència competitiva per mitjà del sistema de «prorrateig» entre les entitats beneficiàries d'aquest, de l'import global màxim destinat al programa, en el cas que el pressupost publicat resulte insuficient per a atendre la totalitat de les ajudes sol·licitades.



Per a efectuar la concessió de les ajudes amb el sistema de prorrateig, i una vegada comprovada la constitució de la unitat de suport d'acord amb els mòduls establits en l'article 12 de l'ordre pel que fa a la disposició transitòria primera, es tindrà en compte el nombre de persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat severa, destinatàries finals de l'ajuda, la durada dels contractes i la jornada d'aquests.



Amb aquesta finalitat, s'avaluen les ajudes corresponents per cada persona treballadora amb diversitat funcional o discapacitat, i s'aplica la reducció proporcional a totes les entitats beneficiàries, segons el pressupost que hi haja.

2. El procediment s'iniciarà d'ofici, per mitjà de convocatòria de la persona titular de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, que es publicarà íntegrament en la Base de Dades Nacional de Subvencions, així com en extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el procediment establit en l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



3. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspondrà a la Subdirecció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació amb competències en matèria d'ocupació.

4. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emet un informe en què farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

5. Una vegada instruïts els expedients, s'han de remetre a la Comissió de valoració que procedirà a avaluar les sol·licituds, i ha d'emetre un informe en què es concretarà el resultat d'aquesta avaluació.

La composició de la Comissió de valoració és la següent:

-President o presidenta: la persona titular de la Subdirecció General d'Ocupació o persona funcionària que designe per a substituir-la, amb rang mínim de cap de servei.

-Vocals: la persona titular del servei amb competències en matèria d'ocupació protegida, o una persona funcionària que designe per a substituir-la, que actuarà com a secretària o secretari, i una persona funcionària d'aquest servei, que es designarà per la persona titular d'aquest.



6. L'òrgan instructor, tenint en compte l'expedient i l'informe de l'òrgan col·legiat formularà una proposta de resolució.



Article 7. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació o l'òrgan en què aquesta delegue.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos, a comptar des de la publicació de l'entrada de la sol·licitud en el registre telemàtic de la Generalitat.

Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat i notificat una resolució expressa, s'entén desestimada la pretensió per silenci administratiu, de conformitat amb el que es preveu en la legislació vigent del procediment administratiu comú.

3. La resolució de concessió de les ajudes, degudament motivada, fixarà expressament la quantia concedida i incorporarà, si escau, les condicions, obligacions i determinacions accessòries al fet que haja de subjectar-se l'entitat beneficiària d'aquesta, amb notificació a les persones interessades en els termes previstos en la legislació del procediment administratiu comú.

4. La resolució posarà fi a la via administrativa i pot interposar-se contra aquesta un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan que va dictar l'acte, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant del corresponent jutjat contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Article 8. Mitjà de notificació

1. La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es).

2. Amb aquesta finalitat es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que conste en l'expedient, on s'informarà de la posada a la disposició d'una notificació a la seu electrònica esmentada. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació es considere plenament vàlida.



Article 9. Justificació i pagament de les ajudes

1. La justificació de la despesa i el pagament de les ajudes es farà d'acord amb el que s'estableix en els articles 14 i 15 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores.

2. Els terminis per a l'aportació de la documentació establida en l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, acompanyada, si escau, de la comunicació de les baixes o modificacions de jornada en el CEO que hagen pogut causar les persones integrants de les unitats de suport, són:

Primer termini: de l'1 al 15 de juliol, rebuts de salaris de gener a juny, els dos inclusivament, i extra, si escau, i justificants del càrrec en compte.

Rebuts de liquidació de cotitzacions (RLC) i justificants del càrrec en compte. Relació nominal de treballadors (RNT) de gener a maig, els dos inclusivament.

Segon termini: de l'1 al 15 de gener de l'any següent a la convocatòria, rebuts de salaris de juliol a desembre, els dos inclusivament, i extra, si escau, i justificants del càrrec en compte.

Rebuts de liquidació de cotitzacions (RLC) i justificants del càrrec en compte. Relació nominal de treballadors (RNT) de juny a novembre, els dos inclusivament.

Tercer termini: de l'1 al 15 de febrer de l'any següent:

– Rebuts de liquidació de cotitzacions (RLC) i justificants del càrrec en compte de desembre.

– Relació nominal de treballadors (RNT) de desembre.

– Declaració final de finançament, en model normalitzat, acreditatiu de la no-concurrència de subvencions i del finançament de les accions amb altres possibles fons.

– Declaració sobre publicitat i transparència, en model normalitzat, acreditatiu del compliment de l'obligació establida en l'article 4, apartat 1, juntament amb una captura de pantalla de la pàgina web del CEE, si escau.

– Informe acreditatiu dels serveis d'ajust personal i social prestats a totes les persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat severa, ateses i pels quals s'ha rebut l'ajuda regulada en aquesta ordre, en model normalitzat.

– Declaració responsable autenticitat de les despeses.

No obstant això, l'òrgan instructor del procediment regulat en l'ordre pot sol·licitar l'aportació de documentació justificativa de les activitats fetes d'ajust personal i social, per a la prestació de les quals han rebut l'ajuda.

3. Una vegada concedida la subvenció es poden fer pagaments anticipats, segons el procediment i els percentatges màxims previstos en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, o els que específicament es puguen establir per a aquest tipus de subvencions en la Llei de pressupostos per a 2019 o per acord del Consell.

4. Per al pagament pel règim de bestretes, l'entitat beneficiària ha de presentar garantia pels imports a anticipar, excepte en els supòsits legalment establits pels quals s'exonere de la constitució expressament.



5. Cada pagament relatiu a les ajudes requereix prèviament l'acreditació que l'entitat beneficiària es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, així com l'acreditació en l'expedient d'estar al corrent del pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.



Article 10. Compatibilitat amb el mercat comú: requisits i exclusions



Les ajudes regulades en l'ordre per la qual s'estableixen les bases són compatibles amb el mercat comú, ja que es regeixen pel Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea i, concretament, per l'article 34, com a ajudes per a compensar els costos addicionals de l'ocupació de treballadors/res amb diversitat funcional, sempre que la intensitat de l'ajuda no supere el 100 % dels costos subvencionables, i s'entenen per aquests els que es regulen en l'article 34 del reglament esmentat, havent-se comunicat a la Comissió Europea que ha registrat aquesta comunicació amb el número d'assumpte SA.52011.



Article 11. Control de les ajudes

A l'efecte del que es disposa en l'article 10.2 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, en relació amb el que s'estableix en la lletra j de l'article 165.2 de la Llei 1/2015, s'estableix per a 2019 un pla de visites del 10 % de les entitats beneficiàries del programa.



Article 12. Entrada en vigor

Aquesta resolució entra en vigor l'endemà de la publicació de l'extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació, davant del corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o potestativament, un recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, del dia 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que els interessats puguen presentar qualsevol altre recurs que consideren pertinent.



València, 28 de desembre de 2018.– El director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació: Enric Nomdedéu i Biosca.

Mapa web