Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 4 d'abril de 2019, del director general de LABORA, Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen per a l'exercici 2019 les subvencions destinades a fomentar els acords territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local a la Comunitat Valenciana, regulades en l'Ordre 12/2016, de 29 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. [2019/3536]

(DOGV núm. 8525 de 09.04.2019) Ref. Base de dades 003284/2019






En el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 2 d'agost de 2016, es va publicar l'Ordre 12/2016, de 29 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores del Programa de foment dels acords territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local a la Comunitat Valenciana, per a la convocatòria dels quals hi ha crèdit disponible en la línia S2941000 del subprograma 322.51, Foment d'ocupació, del pressupost de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació (d'ara en avant Labora) per a 2019.

Aquestes subvencions són compatibles amb el mercat comú i no estan subjectes a comunicació o notificació a la Comissió Europea en no resultar aplicable el que s'estableix en l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea per estar destinades a entitats públiques per a la realització d'obres o serveis d'interés general i social i, per tant, no poden afectar els intercanvis comercials perquè no falsegen ni amenacen falsejar la competència.

En virtut del que s'ha exposat i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Convocatòria

1. Convocar per a l'exercici 2019 les subvencions destinades a finançar el Programa de projectes experimentals, regulats en l'Ordre 12/2016, de 29 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores del Programa de foment dels acords territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local a la Comunitat Valenciana.



2. Aquesta convocatòria subvencionarà el Programa de projectes experimentals recollit en l'article 4 de l'Ordre 12/2016, de 29 de juliol, i es finançarà a càrrec del capítol 4, codi de línia S2941000 del subprograma 322.51, Foment d'ocupació, per un import global màxim de 6.000.000 d'euros, fons procedents del Servei Públic d'Ocupació Estatal.

3. L'increment de l'import global màxim no necessitarà una nova convocatòria i serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana amb caràcter previ a la resolució de concessió, sense que aquesta publicitat implique l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici d'un nou còmput de termini per a resoldre.



Segon. Objecte i àmbit

Aquesta convocatòria té com a objecte la concessió de subvencions destinades a fomentar els acords territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local sostenible en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, a través de l'execució del Programa de projectes de caràcter innovador o experimental en l'àmbit de l'ocupació, l'emprenedoria, l'economia social i el desenvolupament local.

Els projectes han de donar resposta a les necessitats específiques del territori mitjançant actuacions que afavorisquen la innovació en l'àmbit de l'emprenedoria, l'economia social, el desenvolupament local, i les condicions d'ocupabilitat. Per a això, han de ser coherents amb el diagnòstic previ del territori i sustentar-se, així mateix, en una estratègia prèviament consensuada amb els actors clau del corresponent àmbit territorial.

En tot cas, els projectes han d'alinear-se amb els eixos de l'Estratègia d'ocupació d'àmbit estatal o autonòmic, i també amb els objectiu de desenvolupament sostenible (ODS) inclosos en l'Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible, en especial la promoció d'un desenvolupament socioeconòmic, inclusiu i sostenible, l'ocupació plena i productiva, i el treball decent per a tots.

A aquest efecte, es considerarà que tenen caràcter innovador o experimental els projectes d'elaboració de l'Estratègia territorial d'acord amb el diagnòstic del territori.



Tercer. Beneficiaris i condicions

1. Podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions:

a) Les entitats amb personalitat jurídica integrades per entitats locals i agents socials més representatius o altres actors clau, públics i privats, del seu territori, a través de les quals s'hagen instrumentat els acords territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local. Les entitats constituïdes a partir de l'endemà de la publicació de l'Ordre 12/2016, de 29 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, reguladora d'aquestes subvencions, han de complir les condicions establides en la lletra b.



b) Les entitats locals (incloses les mancomunitats) de la Comunitat Valenciana que manifesten la disposició d'acordar la seua actuació en matèria d'ocupació i desenvolupament local amb els agents socials més representatius i altres actors clau, públics i privats, del seu territori. En tot cas, han d'aglutinar una població de, com a mínim, 100.000 habitants o un nombre mínim de cinc municipis. Quan l'àmbit d'actuació incloga més d'una entitat local, haurà de constar un acord previ entre aquestes i només podrà presentar sol·licitud una de les entitats que l'hagueren subscrit. En aquests processos de concertació territorial han de participar representants de la Generalitat, particularment a través de les direccions territorials de Labora i dels Espais Labora.



Així mateix, es tindrà en compte, en la mesura que siga possible, les àrees funcionals previstes en l'Estratègia territorial de la Comunitat Valenciana. Les entitats sol·licitants han de justificar, si escau, la falta de correspondència de l'acord territorial amb les àrees funcionals esmentades; l'absència de justificació adequada i suficient determinarà la denegació de la sol·licitud.

2. Els nous acords per l'ocupació i el desenvolupament local que s'impulsen no podran superposar-se amb els ja existents.

3. No podran ser beneficiàries les entitats que incórreguen en alguna de les prohibicions establides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. Els projectes experimentals proposats han d'estar basats, necessàriament, en el diagnòstic previ del territori i ser coherents amb el contingut d'aquest.



Quart. Quantia màxima de la subvenció i costos subvencionables

1. De conformitat amb el que es disposa en l'article 5.1 de l'Ordre 12/2016, de 29 de juliol, l'import de la subvenció no podrà superar, amb caràcter general, els 240.000 euros, o els 300.000 euros, en el cas que el projecte incloga l'elaboració de l'estratègia territorial seguint el diagnòstic del territori.

2. La subvenció compensarà els costos laborals, inclosa la cotització empresarial a la Seguretat Social, del personal tècnic i de suport (propi de l'entitat beneficiària o contractat específicament per a aquesta actuació) que execute les accions subvencionables.

Per aquest concepte se subvencionarà un màxim de 35.000 euros per persona en còmput anual (20.000 euros, en el cas del personal de suport). Aquests imports operaran com a límit per a contractacions a jornada completa; en el cas de contractes a temps parcial o de duració inferior a 12 mesos, aquests límits es reduiran de manera proporcional.

S'entendrà com a cost salarial únicament les percepcions econòmiques per la prestació efectiva del servei, excloent-ne les dietes, indemnitzacions i bestretes com a conseqüència de l'activitat laboral; retribucions de vacances no gaudides, o altres percepcions que no tinguen la consideració de salarials. No resultaran subvencionables els dies que la persona treballadora estiga en situació d'incapacitat per malaltia o accident, siguen comuns o professionals, ni els supòsits de permís de maternitat o paternitat.

3. D'acord amb el que es preveu en l'article 5.4 de l'Ordre 12/2016, de 29 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores del Programa de foment dels acords territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local a la Comunitat Valenciana, se subvencionaran altres costos, fins a un màxim del 15 % sobre el cost total del projecte, entés com el cost justificat i aprovat per l'òrgan gestor, sempre que tinguen una vinculació directa amb el projecte subvencionat, que consistisquen en:

a) Despeses d'arrendament de mitjans associats als projectes subvencionats.

b) Despeses en béns consumibles i materials didàctics utilitzats en la realització de les actuacions derivades dels projectes subvencionats.



c) Despeses de publicitat derivades dels projectes subvencionats.



Cinqué. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. La sol·licitud (comprensiva, així mateix, de la documentació exigida en el resolc sisé) s'ha de presentar telemàticament a través de l'enllaç «sol·licitud telemàtica» que hi ha associat a la convocatòria en l'apartat de subvencions de la pàgina web de LABORA, http://www.labora.gva.es/va/ciutadania/busque-ajudes-subvencions/ajudes-foment-de-l-ocupacio. Per a això, cal disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o el certificat de representant d'entitat.

2. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 15 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Només podrà presentar-se una sol·licitud per entitat. En cas que es presentaren diverses sol·licituds, només s'admetrà la formulada en primer lloc.



Sisé. Documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud

1. Les sol·licituds han d'anar acompanyades, en tot cas, de la documentació següent:

a) Certificat de l'acord de l'òrgan competent de l'entitat sol·licitant de l'aprovació del projecte per al qual se sol·licita la subvenció.



b) Certificat de la persona que tinga la representació de l'entitat sol·licitant on conste que l'entitat disposa d'assignació pressupostària suficient per a fer-se càrrec de les partides pressupostàries no subvencionades per LABORA, en model normalitzat.

c) Dades de domiciliació bancària, segons model normalitzat. En el cas que no haguera variat respecte de l'última sol·licitud presentada davant Labora per l'entitat sol·licitant, s'haurà d'identificar la corresponent versió.

d) Declaració de l'entitat sol·licitant que no ha percebut cap subvenció, ajuda, ingrés o recurs per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o entitat, pública o privada, nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

e) Declaració responsable de la persona que tinga la representació legal de l'entitat beneficiària que aquesta no incorre en les prohibicions per a obtindre la condició d'entitat beneficiària recollides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, segons model normalitzat.

f) Una memòria d'activitat per cada projecte experimental, en model normalitzat.

g) Una memòria econòmica per cada projecte experimental, en model normalitzat.

2. Les entitats a què fa referència el resolc tercer.1.a de la present resolució han d'aportar amb caràcter addicional la documentació següent:

a) Estatuts de l'entitat.

b) Les entitats constituïdes a partir del 3 d'agost de 2016, la documentació indicada en la lletra c del punt 3.

3. Les entitats a què fa referència el resolc tercer.1.b de la present resolució han d'aportar amb caràcter addicional la documentació següent:

a) Acord del ple o òrgan competent de les entitats locals afectades, sobre la concertació en matèria d'ocupació i desenvolupament local, en què conste expressament la participació dels agents socials més representatius i altres actors clau, públics i privats, del seu territori, i la participació de representants de la Generalitat, segons el que es preveu en el resolc tercer, apartat 1.b de la present resolució.

b) Si l'àmbit d'actuació inclou més d'una entitat local, els acords o convenis interadministratius subscrits.

c) Si escau, justificació de la falta de correspondència de l'acord territorial amb l'àrea funcional establida en l'Estratègia territorial de la Comunitat Valenciana.

4. La presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització de l'entitat sol·licitant perquè Labora obtinga directament l'acreditació de les dades d'identitat de la persona que tinga la representació legal, així com del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. No obstant això, l'entitat sol·licitant podran denegar o revocar aquest consentiment efectuant una comunicació escrita a Labora en aquest sentit. En aquest supòsit, haurà de presentar-se la documentació identificativa de la persona que tinga la representació, i també els certificats originals positius de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de la conselleria competent en matèria d'hisenda i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, indicatius d'estar al corrent en el compliment de les obligacions fiscals i amb la Seguretat Social.

5. La sol·licitud i els models normalitzats per a la tramitació d'aquestes subvencions es localitzen en l'adreça d'internet www.labora.gva.es

6. Pel que fa a aquesta documentació, que s'haurà d'aportar juntament amb la sol·licitud, i d'acord amb el que s'estableix en l'article 28.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, no es requereix a les entitats interessades l'aportació de dades i documents que hagen sigut aportats anteriorment a qualsevol administració pública. A aquest efecte, l'entitat interessada haurà d'indicar, si escau, en quin moment i davant de quin òrgan administratiu va presentar els documents esmentats, perquè Labora puga obtindre-la electrònicament a través de la consulta que corresponga; en aquest cas, resultarà necessari el consentiment exprés de l'entitat interessada per a sol·licitar aquesta documentació.



Seté. Instrucció i procediment de concessió

1. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per a la qual cosa la dotació es distribuirà aplicant els criteris següents:

a) Persones registrades com a demandants d'ocupació: 30 %.

b) Índex d'atur: 10 %.

c) Evolució de l'índex d'atur en els últims 4 anys: 10 %.

d) Renda familiar disponible: 10 %.

e) Densitat de població: 5 %.

f) Destrucció d'empreses des de 2012: 5 %.

g) Municipi inclòs en el Sistema Rural, segons l'Estratègia de la Comunitat Valenciana: 10 %.

h) Projecte presentat per l'entitat; es valorarà especialment l'elaboració de l'Estratègia territorial com a projecte innovador o experimental: 20 %.

2. L'import proposat per l'òrgan col·legiat no podrà ser superior a l'import sol·licitat ni a l'indicat en el resolc quart.

3. La instrucció correspondrà als serveis territorials de Labora competents en matèria d'ocupació.

4. L'òrgan instructor podrà demanar a les entitats interessades l'aportació addicional de tots els documents i dades aclaridores que considere necessaris per a emetre resolució sobre la sol·licitud presentada.

5. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe on farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

6. En la subdirecció general competent en matèria d'ocupació, es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular d'aquesta subdirecció o persona que designe per a la seua substitució, que el presidirà; dos vocals. i una persona que actue com a secretària, amb veu però sense vot. Els vocals i la persona que actue com a secretària seran designats per la persona titular de la direcció general competent en matèria d'ocupació.

7. Les propostes de concessió es formularan a l'òrgan concedent per l'òrgan col·legiat a través de l'òrgan instructor.



Huité. Resolució i recursos

1. La competència per a emetre resolució sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la Direcció General de Labora o òrgan en què aquesta delegue.

2. La resolució de concessió determinarà la quantia concedida i incorporarà les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja d'ajustar-se l'entitat beneficiària.

3. El termini per a resoldre i notificar les resolucions procedents serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat una resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre's desestimada per silenci administratiu.

4. La resolució posarà fi a la via administrativa i contra aquesta podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant la Direcció General de Labora, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el jutjat contenciós administratiu competent.



Nové. Mitjà de notificació

La notificació de les resolucions i els actes de tràmit s'efectuarà a través de la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es; per a això, s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat, bé amb el certificat de representant d'entitat. Amb aquesta finalitat, es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la posada a la disposició d'una notificació en la seu electrònica esmentada. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.



Desé. Pagament anticipat

Una vegada concedida l'ajuda, podrà anticipar-se el pagament del 70 % de la subvenció concedida, després de la justificació prèvia de l'inici del projecte.



Onzé. Requisits per als pagaments

1. El pagament de la subvenció, tant l'anticipat com el derivat de la comprovació del compte justificatiu, requerirà que l'entitat beneficiària complisca els requisits següents:

a) Estiga al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social i no siga deutor per resolució de procedència de reintegrament.

b) Estiga al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals a la Sindicatura de Comptes, en cas que hi estiguera obligada.

2. Als efectes del que es disposa en l'apartat anterior, l'entitat beneficiària haurà d'aportar una declaració responsable relativa a l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (en model normalitzat), i l'òrgan gestor obtindrà de la Sindicatura de Comptes el certificat sobre el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals, si escau.



Dotzé. Justificació d'inici del projecte

1. La documentació d'inici del projecte es justificarà en el termini d'un mes a partir de la data d'inici de la seua execució. En tot cas, els projectes han d'iniciar-se el 2019.

2. L'inici es justificarà davant la Direcció Territorial de Labora mitjançant la presentació de la documentació següent:

a) Certificat d'inici en model normalitzat i la identificació del codi comptable corresponent a la subvenció sol·licitada.

b) Sol·licitud de bestreta, si escau, segons model normalitzat.

c) Documentació requerida per al pagament a què fa referencia el resolc anterior, en cas que se sol·licite bestreta.



Tretzé. Justificació de la subvenció

1. En el termini de dos mesos des de la finalització del projecte, l'entitat beneficiària haurà de justificar la subvenció concedida davant la Direcció Territorial de Labora. Per a això, haurà de presentar un compte justificatiu, que s'enviarà a través de la plataforma e-SIDEC, i que contindrà la documentació següent:

a) Memòria sobre l'activitat desenvolupada.

b) Certificat de despesa final i pagament, en el qual la persona que exercisca la secretaria o intervenció de la corporació local o òrgan corresponent, en model normalitzat, farà constar expressament que s'ha produït el pagament efectiu de totes les despeses justificades. Si, en el moment de presentació del compte justificatiu, hi haguera cotitzacions i pagaments a compte de l'IRPF pendents de pagament per no haver vençut el termini per a això, s'ha d'indicar aquesta circumstància en el certificat, i adjuntar un certificat acreditatiu del pagament d'aquestes en el termini d'un mes, a comptar des de la data de la presentació.

D'acord amb el que s'estableix en l'article 31.2 de la Llei 38/2003, general de subvencions, es considerarà despesa realitzada la que ha sigut efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del termini de justificació, excepte el pagament de les cotitzacions a la Seguretat Social i IRPF que haja de presentar una vegada vençut aquest termini, que s'haurà d'acreditar, d'acord amb el que s'estableix en el paràgraf anterior, en el termini d'un mes, a comptar des de la data de la presentació davant l'administració competent.

c) Nòmines del personal al qual s'imputa la subvenció.

d) TC2, o relació nominal de les persones treballadores (RNT), i rebut de liquidació de les cotitzacions.

e) Declaració de retencions i ingressos a compte de l'IRPF (model 111) corresponent al període subvencionat.

f) Factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa dels costos no salarials amb vinculació al projecte subvencionat.

g) Si escau, justificant del reintegrament dels fons no utilitzats, on haurà de constar la identificació de l'entitat beneficiària i el número d'expedient.

h) La documentació requerida per al pagament, a la qual fa referència el resolc onzé.

i) Justificació de la publicitat del finançament de la subvenció: cartells, fullets, premsa, publicació, etc.

j) Titulació acadèmica o justificació d'experiència prèvia, d'almenys dos anys, del personal tècnic que haja participat en el programa.

k) Relació d'altres ingressos, recursos, fons propis o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada, amb indicació del concepte, import i procedència, i acreditació de l'aplicació d'aquests fons a l'activitat subvencionada.

2. A l'efecte de control, l'entitat beneficiària haurà de conservar el resum anual de retencions i ingressos a compte sobre rendiments del treball (model 190), i la declaració de retencions i ingressos a compte de l'IRPF (model 111) la presentació del qual tinga lloc una vegada vençut el termini de justificació.



Catorzé. Liquidació de la subvenció

La liquidació final de la subvenció es produirà una vegada comprovat el compte justificatiu de la subvenció concedida.



Quinzé. Resolució de pagament i incidències

La persona titular de la Direcció General de Labora o òrgan en què aquesta delegue tindrà la competència per a efectuar el reconeixement de les obligacions i la proposta del pagament de la subvenció concedida, i també per a resoldre les incidències de qualsevol naturalesa que es produïsquen després de la concessió de les ajudes.



Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua publicació, davant el corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o potestativament un recurs de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que es disposa en la normativa de procediment administratiu comú. Tot això, sense perjudici que les persones interessades puguen presentar qualsevol altre recurs que consideren pertinent.



València, 4 d'abril de 2019.– El director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació: Enric Nomdedéu i Biosca.

Mapa web