Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 6/2019, de 26 d'abril, de la Conselleria de Justícia, Administracions Públiques, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es regula el procediment electrònic per a l'accés, adaptació i progressió al sistema de carrera professional horitzontal. [2019/4385]

(DOGV núm. 8539 de 02.05.2019) Ref. Base de dades 003994/2019




PREÀMBUL



El Decret 211/2018, de 23 de novembre, pel qual es regula el sistema de carrera professional horitzontal i l'avaluació de l'acompliment del personal funcionari de l'Administració de la Generalitat (DOGV núm. 8440, de 10.12.2018) (d'ara endavant, Decret 211/2018), preveu en l'article 33 l'habilitació d'una aplicació informàtica amb la finalitat de facilitar i agilitzar la presentació de sol·licituds, i la resolució de l'avaluació inicial i accés al sistema de carrera professional horitzontal així com, si escau, l'ascens als successius graus de desenvolupament professional o dret a la percepció del complement retributiu (d'ara endavant, GDP/DPCR).

D'acord amb aquesta previsió, la disposició transitòria cinquena de la norma, així com els articles 33 i 34, estableixen que tot el personal, obligatòriament, ha de realitzar la seua sol·licitud a través de l'aplicació informàtica a què es refereix l'article 33, a la qual es podrà accedir mitjançant correu electrònic gva, certificat digital o qualsevol altre sistema d'autenticació segura disponible en aqueix moment en l'aplicació.



La disposició final primera del decret faculta la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública, per a dictar l'ordre de desenvolupament que regule els aspectes de caràcter tècnic del procediment electrònic previst en aquest i, en ús d'aquesta facultat, es dicta la present ordre l'objecte de la qual és la regulació dels aspectes concrets del procediment d'accés i progressió al sistema de carrera professional horitzontal de qui tinga la condició de personal empleat públic de l'Administració de la Generalitat.

Perquè aquest procediment siga més àgil i senzill, el Decret 211/2018 preveu l'obligatorietat que es realitze electrònicament, d'acord amb el que es disposa tant en l'article 14.e de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, com en la disposició final segona del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, mitjançant la qual es faculten les diferents conselleries perquè puguen establir l'obligatorietat de comunicar-se amb elles exclusivament per mitjans electrònics, la qual cosa es porta a efecte per mitjà de la present ordre, per ser el seu destinatari el col·lectiu de personal empleat públic que, per la seua formació i capacitats, té coneixement i accés als mitjans electrònics.

Com s'ha exposat adés, el Decret 211/2018 preveu els criteris generals relatius al procediment d'accés al sistema de carrera professional horitzontal regulant, de forma àmplia, tant l'àmbit d'aplicació com els requisits i conseqüències jurídiques que comporta la seua utilització, i va ser objecte de negociació amb les organitzacions sindicals.

La present ordre constitueix únicament el desenvolupament dels aspectes tècnics del procediment electrònic, que no afecta cap de les qüestions ja negociades amb les organitzacions sindicals. Com a conseqüència d'això, i tractant-se a més d'un exercici de la potestat d'autoorganització de l'Administració que no afecta les condicions de treball del personal funcionari, no n'escau la negociació de conformitat amb el que es preveu en l'article 154 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

En virtut de tot l'exposat i de l'habilitació prevista en la disposició final primera del Decret 211/2018, complits els tràmits de l'article 43.1 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i previs els informes preceptius,









ORDENE



Article 1. Objecte

La present ordre té per objecte regular el procediment electrònic per a l'accés al sistema de carrera professional horitzontal i la progressió del personal funcionari de l'Administració de la Generalitat, gestionat per la direcció general competent en matèria de funció pública, inclòs en l'àmbit d'aplicació de la present ordre.

Així mateix, s'aprova l'aplicació informàtica corporativa dissenyada a aquest efecte. D'ara endavant, l'aplicació esmentada apareixerà referida com a aplicació de carrera.



Article 2. Àmbit d'aplicació

El que es disposa en la present ordre serà aplicable al personal funcionari interí i funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat, referit en les disposicions addicionals primera, segona i tercera del Decret 211/2018, de conformitat amb el que s'estableix en les disposicions transitòries d'aquest.



Article 3. Obligatorietat del procediment electrònic

El personal inclòs en l'àmbit d'aplicació de la present ordre haurà de tramitar les seues sol·licituds, amb caràcter obligatori, a través del present procediment, que es tramitarà íntegrament de forma electrònica, mitjançant compte de correu gva.es o certificat digital.



Article 4. Inici del procediment i accés a l'aplicació

1. La direcció general competent en matèria de funció pública dictarà la resolució d'inici del procediment a què es refereix la disposició transitòria cinquena del Decret 211/2018, que serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

2. Les persones interessades hauran d'accedir a l'aplicació informàtica que estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es).

3. L'accés a l'aplicació es realitzarà mitjançant la introducció del nom d'usuari de correu gva.es i la corresponent contrasenya o mitjançant el certificat digital.

4. Els qui no en facen ús seran objecte de tractament homogeni, d'ofici, per la direcció general competent en matèria de funció pública en els termes previstos en l'apartat 11 de la disposició transitòria cinquena del Decret 211/2018, una vegada finalitzat el procés de la resta de personal.



Article 5. Termini, emplenament i presentació de sol·licituds

1. En el termini d'un mes, comptat a partir de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la resolució d'inici del procediment, el personal inclòs en l'àmbit d'aplicació d'aquesta ordre haurà de sol·licitar la seua incorporació al sistema de carrera professional horitzontal o el reconeixement del dret a la percepció de la carrera, l'avaluació inicial de l'acompliment, la progressió i l'acreditació, si escau, dels mèrits corresponents.

2. Una vegada s'haja tingut accés a l'aplicació, aquesta mostrarà l'antiguitat de la persona interessada que conste en el Registre de Personal, tant en el grup o subgrup en el qual es trobe en situació de servei actiu com en aquells en els quals haja prestat serveis, així com els GDP o DPCR que, si escau, tinga reconeguts.

Si es tracta d'un enquadrament inicial i compta amb prou antiguitat, a continuació, l'aplicació li mostrarà la relació dels mèrits del Registre de Personal. De la mateixa manera, per a la progressió, es mostraran els mèrits que es van establir en cada any.

Si el mèrit que pretén al·legar la persona interessada és un dels inscrits en aquest registre, haurà de seleccionar el que considere oportú dels assenyalats per l'aplicació.

3. Quan es desitge al·legar algun mèrit diferent dels que apareixen assenyalats com a inscrits en el Registre de Personal, es podran presentar aquells que s'entenguen pertinents a través de la mateixa aplicació, annexant, en format PDF, la documentació acreditativa corresponent a la que haurà d'acompanyar-se, necessàriament, una declaració responsable, el model de la qual figura com a annex a la present ordre, en la qual es faça constar l'autenticitat de la documentació que es remet, quedant a la disposició de la Generalitat per a la comprovació, control i inspecció que estime oportuns.

L'Administració podrà requerir la persona interessada en qualsevol moment, a fi que aporte l'original de la documentació al·legada.



Si no s'annexara la documentació acreditativa del mèrit al·legat en el termini de deu dies des que es va efectuar aquesta al·legació, se'l declararà desistit del procediment iniciat i serà enquadrat d'ofici per la direcció general competent en matèria de funció pública, en els termes de l'apartat 11 de la disposició transitòria cinquena del Decret 211/2018.



Si el mèrit que no s'annexa fora per a la progressió, aquesta no podrà estimar-se fins que es complisca el requisit.

4. Posteriorment l'aplicació assignarà provisionalment el GDP en el qual escauria d'enquadrar la persona sol·licitant o el DPCR que li corresponga, de conformitat amb l'antiguitat que consta en el Registre de Personal.

5. Si la persona interessada entén que són correctes el GDP o el DPCR assignats provisionalment així com el mèrit que desitja al·legar per a l'enquadrament o progressió, escaurà confirmar la sol·licitud a través de l'aplicació informàtica, la qual guardarà registre del dia que serà considerat com a la data de sol·licitud amb caràcter general.

6. Quan es considere que el GDP o el DPCR assignat provisionalment per l'aplicació no és correcte, es podran presentar les al·legacions que es consideren oportunes i aportar la documentació pertinent de la forma prevista en l'apartat 3, acompanyant, així mateix, declaració responsable amb els mateixos requisits i efectes.

7. La declaració responsable a què es fa referència en el present article, es redactarà seguint el model que s'adjunta a la present ordre com a annex. Aquest estarà disponible en la pàgina web de la Generalitat i, una vegada emplenat, haurà d'annexar-se en format PDF juntament amb la resta de documentació.

8. Al personal que per l'entrada en vigor del Decret 211/2018 no veja modificada la seua situació, se li mostrarà un missatge en aquest sentit.

9. La persona sol·licitant haurà d'introduir obligatòriament una adreça de correu electrònic, que s'utilitzarà a l'efecte de notificacions.





Article 6. Modificació de la sol·licitud

1. Durant el termini de presentació de sol·licituds, la persona interessada podrà accedir a l'aplicació i presentar-ne una de nova, que deixarà sense efecte la que haguera realitzat en un moment anterior. La sol·licitud que es considerarà vàlida serà la presentada en últim lloc.

2. Per a facilitar aquest nou emplenament, l'aplicació permetrà l'accés a l'última sol·licitud presentada i en permetrà la modificació.



Article 7. Acreditació de la presentació de la sol·licitud

1. La presentació de la sol·licitud en l'aplicació es podrà acreditar mitjançant el justificant expedit per aquesta.

2. A l'efecte del còmput de terminis, serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el justificant expedit per l'aplicació.



Article 8. Resolució

La direcció general que ostente les competències en matèria de funció pública dictarà resolució o resolucions en les quals es reconeixerà al personal funcionari el GDP o el DPCR que pertoque en cada cas, i les notificarà, en el termini màxim de sis mesos a comptar des de l'endemà d'aquell en què finalitze el termini previst en l'apartat 1 de l'article 5 de la present ordre.



Article 9. Notificació electrònica

1. Quan haja sigut dictada la resolució o resolucions, l'accés a l'aplicació informàtica del personal funcionari de l'Administració de la Generalitat mitjançant el compte de correu gva.es o el certificat digital, suposarà la compareixença electrònica a l'efecte de la notificació prevista en l'article 34 del Decret 211/2018.

2. La forma d'accés serà la següent:

a) Prèviament s'enviarà un avís de notificació de caràcter informatiu, per correu electrònic a l'adreça proporcionada pel sol·licitant, en el qual es comunicarà l'existència de la notificació de la resolució o resolucions corresponents, així com l'adreça de la pàgina web a la qual ha d'accedir per a obtindre-la.

b) Aquest avís de notificació especificarà que, una vegada transcorreguts deu dies naturals, a partir de la data de la recepció sense que tinga lloc l'accés a aquesta, equivaldrà al rebuig de la notificació als efectes contemplats en la normativa legal vigent, llevat que es comprove la impossibilitat tècnica o material de l'accés.

c) Quan la persona interessada accepte la notificació, podrà accedir a la resolució corresponent, que també tindrà format imprimible.



3. L'aplicació guardarà registre del dia i hora d'aquest accés, que serà considerat amb caràcter general com a data de notificació.

4. El sistema deixarà constància, bé de l'acceptació, bé que la persona interessada no ha accedit a l'aplicació per a la notificació electrònica, produint els efectes previstos en el 41 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





Article 10. Accés a l'expedient

Les persones interessades podran consultar a través de l'aplicació informàtica l'estat de tramitació de la seua sol·licitud.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Disposició addicional primera. Efectes de la presentació electrònica de documentació

1. La presentació de documentació annexada en format PDF, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 5. 3 d'aquesta ordre, únicament tindrà efectes per a la carrera professional horitzontal, no produint-se'n l'anotació en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat.

2. Per a l'anotació dels mèrits al·legats en aquest registre, s'haurà de presentar la documentació corresponent, de conformitat amb el que es preveu en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Disposició addicional segona. Habilitació a la direcció general competent en matèria de funció pública

S'autoritza la direcció general competent en matèria de funció pública a dictar quantes resolucions i instruccions siguen necessàries per a l'aplicació i el compliment de la present ordre.





DISPOSICIONS TRANSITÒRIES



Disposició transitòria primera. Termini extraordinari per a l'obtenció de mèrits

1. El personal funcionari de l'Administració de la Generalitat que en la data d'entrada en vigor del Decret 211/2018, tinguera l'antiguitat requerida conforme a l'apartat 2 de la seua disposició transitòria primera, però no acreditara la possessió d'algun dels mèrits establits en el seu apartat 1.b, sol·licitarà el seu accés al sistema dins del termini de presentació de sol·licituds i disposarà del termini d'un any a comptar des que va finalitzar el termini de presentació de sol·licituds, per a l'obtenció i acreditació d'aquests mèrits.

2. La persona interessada que es trobe en aquesta situació haurà de marcar la casella «No dispose de mèrits» en la pantalla en la qual aquests apareixen assenyalats. Els efectes de la selecció d'aquesta opció seran els previstos en l'apartat 3 de la disposició transitòria primera del Decret 211/2018.



Disposició transitòria segona. Sol·licitud i reconeixement del complement retributiu compensatori

1. La resolució per la qual es reconega al personal funcionari l'accés al sistema de carrera professional mitjançant l'enquadrament en el GDP o el DPCR que pertoque inclourà, si escau, el reconeixement del dret a percebre el complement retributiu compensatori a què es refereix la disposició addicional segona del Decret 211/2018.

2. A l'efecte, l'aplicació, igual que realitza l'assignació del GDP o del DPCR corresponent al grup o subgrup en el qual la persona interessada es trobava en situació de servei actiu l'1 de gener de 2015, assignarà així mateix, el GDP o el DPCR que li correspondria en el grup o subgrup en els quals va prestar serveis, de conformitat amb l'antiguitat que consta en el Registre de Personal; en aquests supòsits, s'assignarà el complement compensatori de major import.







DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació

Queda derogada l'Ordre 19/2014, de 12 de novembre, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual es regula el procediment electrònic per a l'accés al sistema de carrera professional horitzontal.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 26 d'abril de 2019



La consellera de Justícia, Administracions Públiques,

Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques,

GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO

Mapa web