Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 16 de maig de 2019, del conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual es convoquen sis beques de pràctiques professionals en cooperació internacional al desenvolupament durant l'exercici 2019-2020. [2019/5147]

(DOGV núm. 8555 de 24.05.2019) Ref. Base de dades 004935/2019




En el marc de la política de la Generalitat dirigida a la millora i especialització professional de joves titulats i titulades, la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, contempla entre les seues actuacions la convocatòria de beques que els facilite la seua especialització, completant la seua formació mitjançant el coneixement pràctic de l'Administració pública a través de la realització de pràctiques professionals en les seues dependències.

Mitjançant l'Ordre 7/2016, de 7 de novembre, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, s'aproven les bases reguladores de concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en els òrgans directius competents en matèria de transparència, responsabilitat social, foment de l'autogovern, participació ciutadana, cooperació al desenvolupament, atenció a la ciutadania, qualitat en la prestació de serveis públics o inspecció de serveis, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 7916, de data 14 de novembre de 2016.

Una de les actuacions previstes per a l'exercici 2019 que recull el Pla estratègic de subvencions 2016-2019 d'aquesta conselleria, és la de completar la formació de joves titulats o titulades universitaris o universitàries en l'àmbit de la cooperació internacional al desenvolupament, mitjançant la realització de pràctiques professionals en les dependències de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació.

D'acord amb el que s'estableix en l'article 5.f de la Llei 18/2017, de 14 de desembre, de cooperació i desenvolupament sostenible, i en aplicació de l'Objectiu operatiu 2.4.2: contemplat en el IV Pla director de la cooperació valenciana 2017-2020, la Generalitat vol afavorir la formació i especialització professional en cooperació internacional al desenvolupament, mitjançant l'oferiment a persones titulades superiors universitàries, d'un període de pràctiques, en les seues dependències, que els proporcione una visió pràctica i real de la cooperació descentralitzada, incrementant les capacitats de la cooperació valenciana.

Les beques a concedir en desenvolupament de la present resolució de convocatòria no estan subjectes a la política de la competència de la Unió Europea en matèria d'ajudes públiques i, per tant, no requereixen notificació a la Comissió Europea, per no reunir els requisits de l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que per raó de la qualitat de les persones beneficiàries i de l'objecte de les beques, realització de pràctiques professionals, aquestes accions subvencionables no afecten la competència, ni als intercanvis comercials entre els estats membres, i tampoc afavoreixen a determinades empreses o produccions.



Amb la percepció de les citades beques no existeix cap avantatge econòmic, ni desenvolupament d'activitat econòmica en el mercat relacionada amb l'oferta de béns i serveis, que permeta la possibilitat de falsejament de la competència en els citats intercanvis, als efectes assenyalats en el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques.

En virtut del que s'ha exposat i d'acord amb el que disposen l'article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, i l'article 165.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, D'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i condicions d'inclusió en el Règim General de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació, i de conformitat, amb el que es preveu en el Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, així com el Decret 195/2018, de 31 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, resolc:



Primer. Objecte

Convocar la concessió de sis beques en règim de concurrència competitiva, sota els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, destinades a titulats/ades universitaris/àries, per a la realització de pràctiques professionals en cooperació internacional al desenvolupament en la Direcció General de Cooperació i Solidaritat durant els exercicis de 2019 i 2020, dirigides a la millora i especialització professional de les persones amb la següent titulació oficial universitària: Màster universitari oficial en Cooperació Internacional al Desenvolupament.



Segon. Bases reguladores de la convocatòria

La convocatòria s'ajustarà a les bases reguladores aprovades per l'Ordre 7/2016, de 7 de novembre, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en els òrgans directius competents en matèria de transparència, responsabilitat social, foment de l'autogovern, participació ciutadana, cooperació al desenvolupament, atenció a la ciutadania, qualitat en la prestació de serveis públics o inspecció de serveis, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 7916, de data 14 de novembre de 2016 (d'ara en avant Ordre 7/2016).





Tercer. Finançament

Les beques previstes en la present convocatòria es finançaran amb càrrec a l'aplicació pressupostària 22.02.03.001.134.10, línia de subvenció S6569000 del pressupost de la Generalitat per a l'exercici 2019, i el seu equivalent per a l'exercici 2020, condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020, segons el següent desglossament per anualitats:

Anualitat 2019: 46.000 euros.

Anualitat 2020: 39.500 euros.

Import total màxim: 85.500 euros.



Quart. Requisits de les persones beneficiàries

1. Pel que fa als principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, les persones sol·licitants de les beques per a la realització de pràctiques professionals hauran de complir, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, els següents requisits:

a) No ser major de 35 anys.

b) Estar en possessió de la següent titulació universitària: Màster universitari oficial en Cooperació al Desenvolupament, demostrable a través del títol corresponent, sempre que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització dels estudis de màster.

c) No haver sigut beneficiari d'altres beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 meses, no mantindre cap relació laboral i no ser beneficiari d'altres beques o ajudes públiques. No podran optar a aquestes beques els qui, en el moment de publicar-se la convocatòria ja estiguen gaudint d'una beca de pràctiques professionals en la Generalitat llevat que es concórrega a la mateixa beca que s'està gaudint o que resten menys de dos mesos per a la seua finalització.

d) No trobar-se incurs o incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la qual cosa s'acreditarà per mitjà de la declaració responsable inclosa en el model de sol·licitud, accessible en la seu electrònica de la Generalitat, accedint al cercador de tràmits i serveis en l'URL

https://www.gva.es/va/web/portal/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/tramites_servicios

e) No patir malaltia o diversitat funcional que impedisca el compliment de les obligacions inherents a la concessió i el normal desenvolupament de les pràctiques professionals.

Les persones amb diversitat funcional en les quals no concórrega aquest impediment podran al·legar la seua condició a l'efecte de dirimir el possible empat que puga produir-se, en els termes recollits en l'annex I d'aquesta ordre.

2. Amb caràcter general, el compliment temporal de tots els requisits anteriors s'entendrà a la data de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds.



Cinqué. Supòsits d'exclusió

1. Els qui en el moment de publicar-se la corresponent convocatòria ja estiguen gaudint d'una beca de pràctiques professionals en la Generalitat, no podran optar a una nova beca, excepte en els següents casos:



a) Que es concórrega a la mateixa beca que ja s'està gaudint per haver sigut obtinguda en una convocatòria anterior.

b) Que resten menys de dos mesos per a la finalització de la beca de la qual ja venen gaudint les persones sol·licitants.

2. La no-presentació de la persona aspirant a l'entrevista/prova comportarà la seua exclusió de la convocatòria.

Sisé. Termini, lloc i forma de presentació de les sol·licituds

1. Les persones aspirants a obtindre una beca presentaran, exclusivament per via electrònica, una única sol·licitud i el currículum de forma completa, segons models normalitzats, en el termini de vint dies naturals comptats a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Tots dos documents són obligatoris i estaran accessibles en la seu electrònica de la Generalitat, accedint al cercador de tràmits i serveis en l'URL:

http://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/tramites_servicios.

En emplenar aquests formularis s'obtindrà l'autobaremació inicial dels mèrits adduïts en el currículum, que es calcularà de forma automàtica a partir de la informació aportada en aquest. El resultat d'aquesta baremació es visualitzarà com un camp més del formulari. La presentació de la sol·licitud de forma diferent a la telemàtica prevista en aquest apartat determinarà l'exclusió de la convocatòria.



3. El formulari de sol·licitud incorporarà una declaració responsable mitjançant la qual la persona sol·licitant manifestarà sota la seua responsabilitat que totes les dades recollides en la sol·licitud i en el currículum que adjunta són verídics i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, i queda a la disposició de la Generalitat per a la seua comprovació, control i inspecció si s'estima oportú.

4. La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada o manifestació que s'efectue en aquesta declaració responsable, així com la falta d'acreditació dels requisits exigits, determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret o activitat afectada des del moment en què es tinga constància d'aquests fets.



5. Igualment, el citat formulari de sol·licitud inclourà una autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, previstes en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a través de certificats telemàtics, i en aquest cas, la persona sol·licitant no haurà d'aportar les certificacions corresponents.



6. Així mateix, el formulari indicarà que les dades de caràcter personal continguts en aquest podran ser tractades per la persona responsable, en l'exercici de les funcions que tinga atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències.

Les persones titulars de les dades podran exercir en qualsevol moment els drets garantits tant pel Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016 (d'ara en avant RGPD), relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE, com per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

7. Per a realitzar la presentació electrònicament, la persona sol·licitant podrà utilitzar els certificats electrònics incorporats al document nacional d'identitat, els certificats electrònics reconeguts i aquells sistemes de signatura electrònica avançada que s'admeten per l'Administració segons la normativa vigent.

8. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic es podrà acreditar mitjançant el rebut expedit per aquest de manera automàtica.

A l'efecte del còmput de terminis, serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit pel registre electrònic.

La recepció en dia inhàbil en la unitat corresponent s'entén efectuada el primer dia hàbil següent. Es consideren inhàbils els que tinguen la condició de festes oficials en la Comunitat Valenciana.

9. En el cas que una mateixa persona, dins del termini establit, presentara més d'una sol·licitud, s'entendrà que l'última presentada reemplaça les anteriors sol·licituds.

10. La presentació de la sol·licitud comporta l'acceptació per la persona sol·licitant de les bases per les quals es regeix la convocatòria.



Seté. Ordenació i instrucció

1. L'ordenació i instrucció del procediment per a la concessió de les beques convocades, correspondrà a la direcció general de Cooperació i Solidaritat, que d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de dictar-se resolució.

2. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, aquestes seran examinades per l'òrgan instructor, que comprovarà els requisits de les persones sol·licitants, efectuant si escau els requeriments i comprovacions que estime convenients.

3. L'òrgan instructor emetrà informe, en el qual conste el compliment dels requisits de les persones sol·licitants.



Huité. Documentació acreditativa dels mèrits

1. El règim per a la presentació acreditativa dels mèrits serà l'establit en l'article 7 de l'Ordre 7/2016. Al costat de la sol·licitud i al currículum presentat per via electrònica no s'acompanyarà cap documentació.

2. En desenvolupament del què es preveu en l'apartat 2 de l'esmentat article 7 de l'Ordre 7/2016, quan es faça públic el resultat de l'autobaremació inicial dels mèrits detallats en el currículum, l'òrgan instructor, a la vista d'això, assenyalarà el nombre de sol·licitants que hauran de presentar la documentació acreditativa dels esmentats mèrits, així com el termini per a això.

La documentació acreditativa a aportar serà la següent:

a) Còpia del DNI o document d'identitat de qualsevol dels països membres de la Unió Europea. La comprovació directa de les dades d'identificació podrà ser recaptada per l'Administració sempre que l'interessat haja expressat el seu consentiment. Es presumirà que la consulta o obtenció és autoritzada per la persona interessada llevat que conste en el procediment la seua oposició expressa. En aquest cas, la persona sol·licitant quedarà obligada a presentar la còpia del document d'identitat.



b) Còpia del títol universitari corresponent a cada titulació, expedit o homologat a Espanya.

c) Certificat de l'expedient acadèmic amb la nota mitjana oficial ponderada en un sistema de puntuació entre 5 i 10 punts.

d) Programa de les assignatures cursades que justifiquen l'especialització acadèmica en matèries relacionades amb la beca.

e) Còpia dels certificats acreditatius dels coneixements de valencià i altres idiomes.

f) Còpia de qualsevol altre document que acredite la possessió de títols, màsters, cursos, mèrits docents, investigadors o professionals que es desitgen al·legar.

g) L'experiència professional i laboral s'acreditarà exclusivament mitjançant la presentació d'informe de vida laboral i còpia de contractes o certificacions d'empresa que reflectisquen l'activitat professional i laboral relacionada directament amb la beca.

h) Documentació que acredite trobar-se en algun dels supòsits establits en el punt 2 de l'article 11 de l'Ordre 7/2016, que determinen la preferència de la concessió de la beca en cas d'empat en la valoració.



3. A fi d'agilitar al màxim la tramitació, es recomana que, preferentment, la presentació d'aquests documents es faça en el registre de la seu dels serveis centrals de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, en Passeig Albereda, 16, de València.



4. Si la documentació presentada no reunira els requisits indicats en la convocatòria o no foren aportats alguns dels documents exigits, es requerirà a les persones interessades perquè, en el termini màxim i improrrogable de deu dies hàbils, esmenen o acompanyen els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho feren, se'ls tindrà per desistides en la seua sol·licitud prèvia resolució dictada a aquest efecte.



5. Els mèrits no acreditats no seran tinguts en compte a l'efecte de la seua valoració.

6. Si en qualsevol moment del procés arriba a coneixement de la comissió avaluadora corresponent que alguna de les persones sol·licitants no posseeix la totalitat dels requisits exigits, haurà de requerir-se la seua acreditació. Si no foren acreditats en el termini que s'establisca en el requeriment, les persones requerides quedaran excloses del procés, previ tràmit d'audiència i indicació de les inexactituds o falsedats detectades.



Nové. Comissió avaluadora

1. De conformitat amb l'article 8 de l'Ordre 7/2016, la comissió avaluadora per a la present convocatòria estarà formada per:

a) Presidència:

Titular: persona titular de la Direcció General de Cooperació i Solidaritat.

Suplent: persona titular de la Subdirecció General de Cooperació i Solidaritat.

b) Secretaria:

Titular: la persona titular del lloc de la prefectura de secció de Promoció i Relació amb els Agents Socials.

Suplent: la persona titular del lloc de tècnic mitjà de Programes de Cooperació.

c) Vocals:

Titulars i suplents

Titular: la persona titular de la prefectura de servei d'Anàlisi, Estudi, Promoció i Seguiment.

Suplent: la persona titular de la prefectura de servei d'Implementació i Coordinació de l'Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible.

Titular: la persona titular de la prefectura de servei de Gestió de Programes i Cooperació.

Suplent: la persona titular de la prefectura de secció de Seguiment i Justificació de Projectes.

2. El funcionament d'aquesta comissió s'ajustarà a les previsions de la normativa reguladora del règim jurídic dels òrgans col·legiats. Adoptarà els seus acords per majoria simple, estenent acta de les sessions celebrades i dels acords adoptats, i remetent la corresponent proposta a l'òrgan competent per a resoldre.

3. Les persones integrants de la comissió podran ser assessorades pel personal tècnic o professional que es considere necessari, que podrà assistir amb veu però sense vot.



Deu. Òrgan competent per a resoldre

Sobre la base del que s'estableix en l'article 9 de l'Ordre 7/2016, la facultat de resoldre la concessió de beques de pràctiques professionals, que correspon a la persona titular de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, es delega en la persona titular de la Direcció General de Cooperació i Solidaritat.



Onze. Procediment de selecció, termini de resolució i notificació



1. El procediment de selecció de la present convocatòria es correspondrà amb el que s'estableix en l'article 10 de l'Ordre 7/2016.

2. Dins dels 15 dies hàbils següents a la terminació del termini de presentació de sol·licituds, la comissió avaluadora es reunirà amb la finalitat de valorar els mèrits presentats per les persones sol·licitants.

3. Per a valorar els mèrits al·legats per cada sol·licitant en el marc de cada convocatòria, la comissió avaluadora aplicarà el barem establit en l'annex 1 de la present resolució.

4. S'elaborarà una relació de les persones aspirants ordenada d'acord amb la puntuació obtinguda en l'autobaremació, sobre la base dels mèrits establits en la present resolució. La comissió avaluadora valorarà els mèrits al·legats per cada aspirant d'acord amb la informació que es desprenga de l'autobaremació.

La comissió avaluadora publicarà, en ordre decreixent, el llistat provisional de puntuacions en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, accedint al cercador de tràmits i serveis en l'URL https://sede.gva.es, i concedirà un termini de deu dies hàbils a les persones interessades per a la formulació d'al·legacions, que es dirigiran a la comissió avaluadora.

5. Les persones aspirants que obtinguen les 15 millors puntuacions, en els termes detallats en l'annex 1 de la present resolució seran cridades per a la realització d'una entrevista, que versarà sobre la seua formació, la seua trajectòria acadèmica i professional i els seus coneixements en matèria de cooperació internacional al desenvolupament.

6. Les persones sol·licitants que siguen seleccionades per a la fase d'entrevista hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum en el moment de la presentació de la sol·licitud.

7. Finalitzat el procés selectiu, la comissió avaluadora, en el termini de 10 dies hàbils, elaborarà una proposta motivada de resolució que contindrà la relació de persones beneficiàries i una o diverses bosses de reserva, constituïdes per les persones aspirants que no resulten adjudicatàries de les beques i prioritzades per ordre decreixent de puntuació, per a cobrir les vacants que pogueren produir-se durant el període de vigència d'aquelles.

Així mateix s'inclourà una relació dels i les aspirants les sol·licituds dels quals hagen sigut desestimades, indicant les causes que han motivat la seua denegació.

8. Vista la proposta motivada de resolució formulada per la comissió de valoració, l'òrgan competent per a resoldre dictarà la resolució de la convocatòria. La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen les beques atorgades, les persones beneficiàries, les quantitats concedides i la finalitat d'aquestes.



De conformitat amb la normativa que resulte aplicable a les subvencions i a les beques de pràctiques professionals, la resolució de convocatòria determinarà, si escau, les formes addicionals de publicitat de la resolució de concessió.

La publicació de la citada resolució farà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb la normativa reguladora del procediment administratiu comú, i s'inserirà la informació corresponent en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet (https://sede.gva.es.).

9. El termini màxim per a dictar i publicar la resolució serà de tres mesos, a comptar des de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria, sense perjudici que puga ampliar-se en els termes previstos per la normativa reguladora del procediment administratiu comú.



Conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i publicat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

10. Les resolucions que es dicten esgoten la via administrativa i contra elles podrà interposar-se, potestativament, recurs de reposició davant l'òrgan que les va dictar, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució corresponent, o recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució corresponent. Tot això sense perjudici de la interposició, per part de les persones interessades, de qualsevol altre recurs que estimen pertinent.





Dotze. Borses de reserva

1. Es constituirà una bossa de reserva, prioritzada per ordre decreixent de puntuació.

2. Tindran dret a estar incloses en la bossa de reserva aquelles persones aspirants que, després d'haver superat l'entrevista prevista en el procés selectiu, hagen sigut avaluades per aquest concepte i no hagen resultat adjudicatàries de les beques.

3. En cas que es produïsquen vacants durant el període de gaudi de les beques, a causa de renúncies, abandons, incompliment d'obligacions o qualsevol altra incidència, es podrà concedir una nova beca, per la resta del període de gaudi d'aquesta, entre les persones integrants de les bosses regulades en aquesta base. En aquest cas, la concessió s'efectuarà segons l'ordre prioritzat de la bossa. Si la vacant es produïra una vegada transcorreguda la meitat del període de duració de la beca, aquesta podrà declarar-se deserta.

4. La condició d'integrant de la bossa de reserva no generarà en cap moment cap relació laboral amb la Generalitat, ni compromís d'accedir a la condició de becària o becari.



Tretze. Quantia, duració i nombre de beques

1. La quantia de les beques corresponents a la present convocatòria s'ajustarà al que es preveu en l'article 12 de l'Ordre 7/2016.

2. El període de duració de les beques serà de dotze mesos des de la data que s'indique en la resolució de concessió, que serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. El període de duració podrà prorrogar-se sense necessitat de nova convocatòria, per un període màxim de dotze mesos addicionals, sempre que existisca crèdit adequat i suficient i que l'exercici de l'activitat que s'està efectuant així ho requerisca o aconselle.



Catorze. Justificació i pagament de les beques

A l'efecte de pagament i justificació d'aquestes, s'estarà al que s'estableix en l'article 14 de l'Ordre 7/2016.



Quinze. Règim d'incompatibilitats

A l'efecte del règim d'incompatibilitats de la persona beneficiària de la beca, s'estarà al que es disposa en l'article 15 de l'Ordre 7/2016.





Setze. Obligacions de la persona beneficiària

A l'efecte de les obligacions de la persona beneficiària de la beca, s'estarà al que es disposa en l'article 16 de l'Ordre 7/2016.

Són obligacions de la persona beneficiària de la beca:

1. Estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, tot això amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de la beca, de conformitat amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, per a això podrà autoritzar expressament l'Administració per a l'obtenció dels corresponents certificats en subscriure el model de sol·licitud. En cas contrari, haurà d'aportar la documentació que acredite el compliment d'aquests requisits.



2. Incorporar-se a la Direcció General de Cooperació i Solidaritat, a realitzar l'activitat que ha motivat la concessió durant el període de gaudi i a guardar el secret degut i la confidencialitat dels assumptes en què intervinga, a més de les obligacions que amb caràcter general s'estableixen en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i aquelles obligacions que puga fixar o determinar-se en la convocatòria.

3. Acceptar la concessió de la beca i renunciar a qualsevol altra beca coetània que estiga gaudint.

4. Exercir les pràctiques amb un horari màxim de 30 hores setmanals, que es distribuiran de la forma en què organitze el seu tutor o tutora durant el període de gaudi de la beca.



Dèsset. Obligacions de l'entitat concedent

Són obligacions de la Direcció General de Cooperació i Solidaritat:



a) Proporcionar el suport necessari i facilitar la utilització dels mitjans, instruments i equips que resulten necessaris per a l'exercici normal de l'activitat objecte de les beques de pràctiques professionals.

b) Designar un tutor o una tutora que coordinarà i orientarà les activitats que han de realitzar les persones becades, assignarà les funcions a realitzar en el curs de les seues pràctiques, farà el seguiment i donarà el suport necessari, resoldrà els dubtes que puguen sorgir i avaluarà el seu aprofitament.

c) Vetlar pel desenvolupament adequat del programa de formació.

d) Expedir la corresponent certificació d'aptitud i aprofitament a favor del becari o de la becària, després de la finalització del termini de la beca i després de l'informe favorable del tutor o tutora.

Díhuit. Situacions de la persona beneficiària de la beca

1. Quan la persona beneficiària de la beca siga empleada de la Generalitat, quedarà en la situació administrativa que pertoque, d'acord amb la normativa corresponent en matèria de funció pública.



2. La concessió i l'aprofitament de la beca no implicarà cap vinculació laboral o administrativa amb el departament o l'entitat de la Generalitat que l'atorgue.



Dènou. Facultats d'interpretació i incidències

1. En aplicació del que es disposa en l'article 19 de l'Ordre 7/2016, la persona titular de la Direcció General de Cooperació i Solidaritat resoldrà, per delegació de la persona titular de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, els dubtes, els possibles conflictes, així com les incidències que es puguen plantejar en el període de gaudi de la beca.

2. En cas de renúncia a la beca concedida, la persona titular de la Direcció General de Cooperació i Solidaritat, si ho considera convenient, podrà cobrir les vacants que es puguen produir, i per a això se servirà de les bosses de reserva que resulten del procediment de selecció prèviament efectuat i en l'ordre establit en aquesta.

3. La renúncia a la beca suposarà la pèrdua de tots els drets inherents a aquesta i, per tant, el seu import deixarà de percebre's a partir d'aqueix moment.

4. En els supòsits en què per raó de part, adopció o acolliment s'interrompa el període de duració establit, la persona interessada continuarà reportant i percebent l'import de la beca atorgada i recuperarà amb posterioritat el període interromput. Igualment, en casos d'ingrés hospitalari prolongat es recuperarà amb posterioritat el temps de pràctiques interromput.



Vint. Mitjans de publicació dels diferents tràmits

Les publicacions de relacions i llistats que determina el procés de selecció s'efectuaran en la seu electrònica o portal institucional en internet, https://sede.gva.es, així com en la pàgina web de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació.



Vint-i-u. Efectes

La present resolució farà efecte des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Contra el que es disposa en la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà a la seua publicació, de conformitat amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



València, 16 de maig de 2019.– El conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació: Manuel Alcaraz Ramos.







ANNEX I

Barem per a avaluar els mèrits personals en la concessió de beques per a la realització de pràctiques de formació complementària i especialització professional en cooperació internacional al desenvolupament



1. Els criteris que serviran de base per a l'atorgament de les beques que es convoquen mitjançant la present resolució seran els previstos en l'article 11 de l'Ordre 7/2016, amb la ponderació que s'estableix a continuació, fixant que el màxim de puntuació total que pot obtindre serà de 38 punts, dels quals 31 punts corresponen a la puntuació màxima dels apartats A a l'E i 7 punts corresponen a la puntuació màxima per l'apartat F, entrevista/prova:

A) Expedient acadèmic: fins a un màxim de 18 punts.

A.1) La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincidirà amb la nota mitjana ponderada, donant lloc a una valoració entre 5 i 10 punts d'acord amb l'escala següent:

– Nota mitjana 5: 5 punts

– Nota mitjana 6: 6 punts

– Nota mitjana 7: 7 punts

– Nota mitjana 8: 8 punts

– Nota mitjana 9: 9 punts

– Nota mitjana 10: 10 punts

Quan la ponderació s'haja realitzat amb un sistema de puntuació de 0 a 4, s'aplicarà el que es disposa en els articles 4 i 5 de l'article 13 del Reial decret 1267/1994, de 10 de juny, pel qual es modifica el Reial decret 1497/1987, de 27 de novembre, pel qual estableixen directrius generals comunes dels plans d'estudis dels títols universitaris de caràcter oficial, o per la normativa que els substituïsca.

No obstant això, es recomana aportar certificació on conste la nota ponderada entre 5 i 10 punts.

A.2) L'especialització acadèmica en matèries relacionades amb cooperació al desenvolupament es valorarà entre 0 i 5 punts. Per especialització acadèmica s'entenen les assignatures relacionades amb la matèria i es valorarà amb un màxim de 0,20 punts per assignatura.

A.3) Altres títols acadèmics oficials diferents al Màster en Cooperació al Desenvolupament, que constitueix requisit per a la concessió de les beques convocades, es valoraran amb un màxim de 3 punts, atesa la següent escala:

– Doctor/a: 2 punts.

– Altres llicenciatures o graus: 1 punt.

– Diplomatures: 0,50 punts.

– Màster universitari oficial: 0,50 punts.

B) Coneixements de valencià: fins a un màxim de 2,5 punts

B.1) Només es valoraran els certificats expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, conformement a la següent escala i puntuant-se exclusivament el nivell més alt acreditat:



– Oral: 0,25 punts

– Elemental: 0,50 punts

– Mitjà: 0,75 punts

– Superior: 1,00 punt

B.2) Les següents especialitats en coneixement de valencià es valoraran, cadascuna d'elles, amb 0,50 punts addicionals:

– Especialitat de Correcció de Textos: 0,50 punts.

– Especialitat en Llenguatge en Mitjans de comunicació: 0,50 punts.



– Especialitat en Llenguatge Administratiu: 0,50 punts.

C) Coneixement d'idiomes de la Unió Europea: fins a un màxim de 3 punts.

C.1) Es valorarà cada nivell superat, d'acord amb el Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües, amb 0,20 punts. Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat. En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite per títol universitari i haja sigut valorat en l'apartat A.3 no es podrà computar també en aquest apartat.



Aquest apartat i el següent s'aplicaran de forma excloent, optant en cada convocatòria per algun dels dos, si escau.

C.2) En aquelles beques en què, per la seua naturalesa, el coneixement d'un idioma siga un element essencial i així s'acredite, es valorarà fins a 2 punts, d'acord amb l'escala establida en el Marc Normatiu de Referència.

C.3) Altres idiomes cooficials de la Unió Europea: de 0 a 1 punt. Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o organismes oficials acreditats. Es valorarà cada nivell superat amb 0,10 punts.

D) Coneixements addicionals: fins a un màxim de 6 punts.

D.1) Experiència professional relacionada directament amb l'àmbit de la cooperació al desenvolupament, fins a 2 punts, computant-se 0,10 per cada mes complet treballat.

D.2) Cursos de formació relacionats amb l'objecte de la beca, fins a un màxim de 4 punts, atesos els criteris que s'exposen a continuació:



Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament de duració igual o superior a 15 hores que hagen sigut cursats o impartits per la persona interessada, conformement a la següent escala:

a) De 200 o més hores: 3,00 punts.

b) De 100 o més hores: 2,00 punts.

c) De 75 o més hores: 1,50 punts.

d) De 50 o més hores: 1,00 punt.

e) De 25 o més hores: 0,50 punts.

f) De 15 o més hores: 0,20 punts.

Els cursos als quals haja assistit la persona interessada o que aquesta haja impartit hauran de pertànyer a organismes oficials o centres de formació reconeguts i es valoraran una sola vegada, amb independència d'haver sigut cursat o impartit en successives edicions el mateix curs.



En cap cas es puntuaran en el present subapartat ni en l'apartat C anterior els cursos de valencià i d'idiomes.

E) Altres mèrits: fins a un màxim d'1,50 punts.

Es concedirà fins a un màxim d'1,50 punts per als següents mèrits, sempre que no siguen requisit ni es troben inclosos en la resta d'apartats d'aquest article, i es troben degudament acreditats.

E.1) La publicació d'articles especialitzats en revistes de reconegut prestigi, d'àmbit autonòmic, nacional o internacional, així com de llibres monogràfics, es valorarà amb un màxim de 0,50 punts, sempre que es tracte d'articles o llibres relacionats amb l'objecte de les beques convocades, computant-se de la manera següent:

– Llibres: 0,50 punts.

– Capítols de llibres: 0,25 punts.

– Articles: 0,10 punts.

E.2) El coneixement d'idiomes no comunitaris es valorarà amb un màxim de 0,50 punts, a raó de 0,10 punts per cada nivell superat.

A aquest efecte, únicament s'admetrà la seua acreditació per mitjà de títols expedits per l'escola oficial d'idiomes, universitats, ministeris o organismes oficials acreditats.

E.3) Els cursos de formació als què haja assistit o haja impartit la persona interessada, que estiguen vinculats a les matèries que constitueixen l'objecte de les titulacions admeses per a concórrer a la convocatòria, així com aquells sobre coneixements d'aplicacions informàtiques d'anàlisi documental o de gestió de bases de dades, podran ser valorats amb un màxim de 0,50 punts computant-se de la següent manera:



– Cursos de 50 o més hores: 0,50 punts.

– Cursos de 25 o més hores: 0,25 punts.

– Cursos de 15 o més hores: 0,10 punts.

Els cursos als quals hagen assistit la persona interessada o que aquesta haja impartit hauran de pertànyer a organismes oficials o centres de formació reconeguts i es valoraran una sola vegada, amb independència d'haver sigut cursat o impartit en successives edicions el mateix curs.

F) Entrevista/prova: fins a un màxim de 7 punts.

Les persones sol·licitants que hagen obtingut les 15 millors puntuacions, seran convocades a una entrevista que versarà sobre la seua formació, la seua trajectòria acadèmica i professional i els seus coneixements sobre les matèries relacionades amb l'objecte de les beques a la concessió de la qual concorren.

L'entrevista podrà ser valorada amb un màxim de 7 punts i el resultat se sumarà a la puntuació obtinguda per a cada aspirant en els apartats anteriors d'aquest barem, a fi d'obtindre, com a resultat, la puntuació final del procés de selecció.

2. En cas d'empat, es resoldrà a favor de la persona que en el moment de presentació de sol·licituds haja acreditat el reconeixement de l'òrgan competent de tindre una discapacitat, el ser víctima de violència de gènere o d'accions terroristes, en el marc dels principis determinats en l'article 2 d'aquesta ordre i de conformitat amb la normativa vigent que siga aplicable en cadascun d'aquests supòsits.

En els altres casos d'empat, així com quan persistisca aquest en els casos de discapacitat, víctimes de violència de gènere o d'accions terroristes, es considerarà primer al candidat o candidata que tinga la major puntuació obtinguda, d'acord amb l'assenyalat a continuació, i per aquest ordre:

– En primer lloc, el candidat o la candidata que haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a l'entrevista.

– Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a l'expedient acadèmic.

– Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu als coneixements addicionals relacionats amb l'objecte de la beca.

– Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a coneixements de valencià.

– Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a coneixement d'idiomes de la Unió Europea.

– Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a altres mèrits.

– Si encara així persistira l'empat, es dirimirà per ordre alfabètic de cognoms i nom, començant per la lletra que resulte triada, conforme el resultat del sorteig celebrat anualment en el qual es fixa l'ordre d'intervencions de les persones aspirants a les proves selectives.

Mapa web