Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 24/2019, de 3 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es modifica l'Ordre 89/2016, de 22 de desembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a adquisició d'infraestructures i equipament d'I+D+i PO FEDER 2014-2020 Comunitat Valenciana. [2019/5820]

(DOGV núm. 8564 de 06.06.2019) Ref. Base de dades 005342/2019






PREÀMBUL



Mitjançant l'Ordre 89/2016, de 22 de desembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, es van aprovar les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a adquisició d'infraestructures i equipament d'I+D+i PO FEDER 2014-2020 Comunitat Valenciana.

Mitjançant la Resolució de 21 de març de 2017 i la Resolució de 15 de març de 2018, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, es van convocar subvencions per a infraestructures i equipament d'I+D+i per a l'exercici 2017 i per al període 2018-2020 respectivament (Programa operatiu FEDER 2014-2020 Comunitat Valenciana).



Com a resultat de la tramitació de les esmentades convocatòries de subvencions a l'empara de l'esmentada Ordre 89/2016, de 22 de desembre, i després de l'experiència acumulada durant aquests anys en la seua gestió, es considera convenient modificar i perfeccionar algunes bases de la regulació d'aquestes subvencions.

Així mateix, en la tramitació d'aquesta norma s'han respectat els principis de bona regulació previstos en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència.

Respecte dels principis de necessitat i eficàcia, la norma s'adequa a un objectiu d'interés general, com és ampliar en la gestió de subvencions destinades a l'adquisició d'infraestructures i equipament d'I+D+i el principi de concurrència, així com els principis d'objectivitat, igualtat i no-discriminació.

Igualment, la norma s'ajusta al principi de proporcionalitat, ja que conté la regulació imprescindible per a atendre els objectius perseguits.



El principi de seguretat jurídica també es compleix, ja que la norma s'ha elaborat de manera coherent amb la resta de l'ordenament jurídic, nacional i de la Unió Europea, amb la intenció de mantindre un marc normatiu estable, predictible, integrat i clar.

A més, durant la tramitació de la norma ha quedat garantit el principi de transparència mitjançant la publicació oficial del projecte normatiu en el DOGV, a l'efecte que poguera ser conegut per la ciutadania aquest text mitjançant el tràmit d'informació pública. Així mateix, s'han seguit les regles de procediment per a l'elaboració dels reglaments autonòmics contingudes en l'article 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell.

En aplicació del principi d'eficiència, la regulació plantejada no implica càrregues administratives innecessàries o accessòries ni major consum dels recursos públics.

Per tot això, d'acord amb el que estableix l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb el Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual determina les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat; de conformitat amb la proposta de la directora general d'Universitat, Investigació i Ciència de data 27 de maig de 2019, considerant que s'ha donat tràmit d'informació pública i que també s'ha emés informe preceptiu per l'Advocacia de la Generalitat, per la Intervenció Delegada, i conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana; en virtut de les facultats que em confereix l'article 160.2.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, en relació amb els articles 28.e i 37 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i de conformitat amb el Decret 186/2017, de 24 de novembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport,





ORDENE



Article únic. Bases modificades

Es modifica la base reguladora primera, la base reguladora segona, la base reguladora tercera, la base reguladora vint-i-u i la base reguladora vint-i-dos contingudes en l'annex únic de l'Ordre 89/2016, de 22 de desembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a adquisició d'infraestructures i equipament d'I+D+i PO FEDER 2014-2020 Comunitat Valenciana, que quedaran redactades conforme a l'annex.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Regla de no-despesa pública

L'aplicació i el posterior desenvolupament d'aquesta ordre no podrà tindre incidència pressupostària, sense perjudici de les possibles convocatòries que es puguen resoldre conformement a la consignació pressupostària que s'establisca en el corresponent exercici.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Efectes de l'ordre sobre els procediments ja iniciats

Als procediments de concessió de subvencions ja iniciats a l'entrada en vigor d'aquesta ordre els serà aplicable l'Ordre 89/2016, de 22 de desembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a adquisició d'infraestructures i equipament d'I+D+i PO FEDER 2014-2020 Comunitat Valenciana, en la redacció anterior a la present modificació.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 3 de juny de 2019



El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ IBÁÑEZ







ANNEX

Bases afectades per la modificació parcial de l'Ordre 89/2016, de 22 de desembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a adquisició d'infraestructures i equipament d'I+D+i PO FEDER 2014-2020 Comunitat Valenciana



U

La base reguladora primera, Objecte i àmbit d'aplicació, queda redactada d'aquesta manera:

«L'objecte d'aquesta ordre és establir les bases reguladores de la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva per la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport per al finançament de determinades inversions en infraestructures i equipaments per a realització d'activitats d'I+D+i per les universitats públiques valencianes, consorcis públics d'investigació adscrits a la Generalitat no pertanyents al sector sanitari i organismes públics d'investigació de l'Administració general de l'Estat situats a la Comunitat Valenciana. Aquestes subvencions estan cofinançades amb fons procedents del Programa Operatiu FEDER 2014-2020 de la Comunitat Valenciana en un percentatge del 50 per 100, excepte modificació posterior d'aquesta taxa de cofinançament».

Dos

La base reguladora segona, Finalitat de les ajudes, queda redactada d'aquesta manera:

«Aquestes subvencions pretenen reforçar el sistema valencià d'I+D+i i, en concret, la investigació realitzada en les universitats públiques valencianes, en consorcis públics d'investigació adscrits a la Generalitat no pertanyents al sector sanitari i en organismes públics d'investigació de l'Administració general de l'Estat situats a la Comunitat Valenciana mitjançant la dotació de fons per a adquisició i actualització d'infraestructures, equipaments i tecnologies d'última generació d'I+D+i, que permeten avançar en la realització d'activitats d'investigació d'excel·lència.

En les corresponents convocatòries de subvencions s'establirà la quantia que aportarà la Generalitat i, si escau, el percentatge de cofinançament que hauran d'assumir les entitats beneficiàries».

Tres

La base reguladora tercera, Beneficiaris, queda redactada d'aquesta manera:

«Les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions seran les universitats públiques valencianes, els consorcis públics d'investigació adscrits a la Generalitat no pertanyents al sector sanitari, així com els organismes públics d'investigació de l'Administració general de l'Estat situats a la Comunitat Valenciana, en els termes i condicions establits en aquesta ordre i en les corresponents convocatòries de subvencions.»



Quatre

La base reguladora vint-i-u, Exoneració de garanties a beneficiaris públics, queda redactada d'aquesta manera:

«Conforme al que disposa l'article 171.5 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, queden exonerades les universitats públiques valencianes, els consorcis públics d'investigació adscrits a la Generalitat no pertanyents al sector sanitari, així com els organismes públics d'investigació de l'Administració general de l'Estat situats a la Comunitat Valenciana, de l'exigència de garanties a les entitats beneficiàries per a la realització de pagaments anticipats de subvencions».



Cinc

La base reguladora vint-i-dos, Reintegrament d'ajudes, queda redactada d'aquesta manera:

«Pel que fa a les causes de reintegrament i al procediment a seguir, caldrà ajustar-se al que estableixen els articles 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. En aquest sentit, s'iniciarà un procediment que podrà donar lloc al reintegrament de les quantitats percebudes i a l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament.

També podrà ser causa de reintegrament la falta d'aportació per l'entitat beneficiària de la documentació justificativa dels pagaments efectuats als proveïdors, així com la recepció de subvencions, aïlladament o en concurrència, de manera que se supere el cost de l'activitat subvencionada, o l'incompliment de la normativa europea sobre durabilitat de les inversions en infraestructures o inversions productives.

D'acord amb el que preveu la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana, és un supòsit de pèrdua del dret al cobrament de la subvenció i de reintegrament d'aquesta, que la subvenció siga destinada a la realització d'una activitat o al compliment d'una finalitat prohibida en el títol VI de la llei esmentada».

Mapa web